eitaa logo
مفلحون
765 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 696 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 3. همكاران ادب تعامل با همكاران ... بر پایه روایتی دیگر شریك پیامبر (ص) پیش از نبوت شخصی به نام ابوالسائب بود كه پس از اسلام هرگاه از وی یاد می ‌شد آن حضرت می ‌فرمود: ابوالسائب چه شریك خوبی بود؛ نه خشمگین می ‌شد (لجاجت نمی‌ كرد) و نه جدال و خصومت می ‌كرد. [1] [1]. ... أبى السّائِب كَانَ خَلِیطاً لِرَسوُلِ الله ص إذا ذُكِرَ فِى الإسلامِ قال: نِعم الخَلِیط كَانَ أبُو السّائِب لا یشارى وَلا یمَارى (الاستیعاب، ج2، ص574). 📚 مفاتیح الحیات ص 364 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 هشداری درباره تأثیر پذیری : خداوند هشدار می دهد که اطاعت و نزدیکی به گروهی از اهل کتاب (که دنبال دشمنی با اسلام هستند)، می تواند منجر به ارتداد فرد مسلمان می شود. این نکته مهمی است که انسان چه بخواهد و چه نخواهد تأثیر پذیر است. پس لازم است که بدانیم که در معرض کفر قرار گرفتن، برای ایمانمان خطرناک خواهد بود. این مسئله برای امروز ما که از طریق رسانه های گوناگون و فضای مجازی ، دسترسی آسانی به انواع و اقسام عقاید و مسلک ها وجود دارد، دارای اهمیت مضاعف خواهد بود. متأسفانه جمع زیادی از همفکران ما صرفا در اثر اطاعت بدون چون و چرا از غربیان (صرفا شاید به خاطر تبلیغاتی که آن ها را موفق در عرصه معیشت و اقتصاد، نشان می دهد)، دچار سستی ایمان و متاسفانه ارتداد عقیدتی شدند. فرایندی که آن قدر به تدریج اتفاق می افتد که حتی مورد توجه خود فرد هم قرار نمی گیرد. در واقع اکنون که نمی توانیم خود را از در معرض قرار گرفتن حفظ کنیم، لازم است که این توصیه قرآن را کاملا جدی بگیریم و حداقل خواسته هایشان را اطاعت نکنیم! 🔷 آیه روز: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تُطِيعُوا فَرِيقًا مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ يَرُدُّوكُمْ بَعْدَ إِيمَانِكُمْ كَافِرِينَ (آل عمران / آیه 100) 🔶 ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد اگر از فرقه‏ اى از اهل كتاب فرمان بريد شما را پس از ايمانتان به حال كفر برمى ‏گردانند 📅 دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۲۴ - استاد شجاعی، استاد حیدری کاشانی .mp3
10.38M
🔊 سلسله 📝 ۲۲۴ 👤 استاد 🌱 چرا من باید وقت بذارم و اهل بیت علیهم‌السلام رو بشناسم، و از این سخت‌تر، حتماً دوستشون داشته باشم؟ 🌱 حالا دوست داشتن یه طرف، چرا من باید سبک زندگی‌ام رو از اهل بیت علیهم‌السلام، که ده‌ها قرن قبل از زمان ما می‌زیستند، دریافت کنم؟ 🆔 @moflehoon
حجاب و گرمای تابستون - رادیو سایه‌بان.mp3
1.34M
🔰 میدونم حجاب لازمه ولی آخه تو این گرمای تابستون می‌پزم! 🖌 پادکست شماره ۸۰ 🌹اگه این صوت برای شما مفید بوده، پس برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🌹 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 أَيْنَ مُحْيِي مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ ‏ كجاست آنكه دين و ايمان و اهل ايمان را زنده‌ گرداند. 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 علم بالغ 🔸 هر عالمی عاقل نیست و هر عاقلی هم اهل خشیت نیست؛ هر علمی به ثمر نمی ‌رسد. علم رسمی و اسمی حوزه و دانشگاه اصلاً در تقسیم نیست، آن علمی كه به عمل بنشیند در تقسیم است که اوّلش است بعد است بعد ؛ این علمِ رسمی و اسمی برای مدرك، اصلاً به حساب نمی ‌آید! 🔸 آنكه به حساب می ‌آید آن است که فرمود: ﴿كَلاَّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیقِینِ ٭ لَتَرَوُنَّ الْجَحِیمَ﴾. علم ‌الیقین مرزش جداست؛ علمِ به ثمرنشسته, علمی كه به عقل عملی آمد و «ما عُبد به الرحمن و اكتسب به الجنان» آن را آبیاری كرده، می ‌شود . این زمینه است برای اینكه انسان بتواند به برسد و از آن به بعد به بار یابد. بنابراین «فالعلم علی أربعة أقسام»، قسم اوّلش اصلاً بیرون دروازه است، آن سه قسم داخل است. آن قسمی كه بیرون دروازه است، از آن كاری ساخته نیست نظیر «ما أكثر الضجیج و أقلّ الحجیج»؛ آن علمی كه درون دروازه است، با عقل همراه است، وقتی پخته شد به خشیت می ‌رسد و وقتی به خشیت رسید به بار می‌ یابد. 🔸 در سوره مباركه «عنكبوت» فرمود علم یك نردبان است، این نردبان را شما به دست چه كسی می‌ خواهید بدهید؟ فرمود: ﴿وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ وَمَا یعْقِلُهَا إِلَّا الْعَالِمُونَ﴾ یعنی عالم باید این نردبان را به دست عقل بدهد تا عقل روی دوش علم پا بگذارد و بالا برود. اگر علم شده نردبان و انسان, مصداق ﴿یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ﴾ شد و بالا آمد، می ‌شود عاقل، وقتی عاقل شد، می‌ شود, اهل ناله می‌شود, اهل گریه می ‌شود, آن وقت هم او از خدا راضی است هم خدا از او راضی است. 📚 سوره مبارکه فاطر جلسه 14 تاریخ: 1392/09/12 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۲۵ - استاد شجاعی، حجت‌الاسلام حسینی قمی.mp3
11.74M
🔊 سلسله 📝 ۲۲۵ 👤 استاد 🔸 کسی یا کسانی علیهِ من، حرف می‌زنند، کارشکنی می‌کنند، فتنه درست می‌کنند، موانعی که می‌سازند گاهی برای من غیرقابل تحمل می‌شود... ⁉️ چگونه ارتباطم را با این افراد مدیریت کنم، که دینداری من، و حرکتم به سمت کمال بی‌انتها، به مشکل برخورد نکند؟ 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 697 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 3. همكاران حق همكار امام سجاد (علیه السلام) می‌ فرماید: حقّ شریك و همكار این است كه او را نفریبی و به او خیانت نكنی و بر ضد او حیله به كار نبری و در كار او از خدا پروا كنی. [1] [1]. ... وَ أَمَّا حَقُّ الْخَلِیطِ أَنْ لا تَغُرَّهُ وَ لا تَغُشَّهُ وَ لا تَخْدَعَهُ وَ تَتَّقِىَ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِى أَمْرِهِ (الفقیه، ج2، ص624). 📚 مفاتیح الحیات ص 365 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
💠 شرکِ گناه 🔸 این حرف غنی و قوی صدرالدین قونوی است که می‌گوید هیچ کسی گناه نمی‌ کند مگر اینکه مشرک باشد، چرا؟ برای اینکه اگر کسی گناه می‌ کند یا خوردن مال مردم یا نگاه به نامحرم، هرچه باشد، این یا به سبب است یا به سبب است یا به سبب است یا به سبب است که همه اینها با برداشته می‌ شود، اینها که گناه نیست! گناه تنها در جایی است که شخص عالمِ عامد است، می ‌داند این مال، رومیزی است زیرمیزی است حرام است، مضطر هم نیست، ساهی هم نیست ناسی هم نیست. 🔸 مال حرام را حرام گفتند چون خدا آدم را از اینها محروم می ‌کند؛ فرمود مال حرام ﴿فَیسْحِتَكُم﴾؛ اسحات می ‌کند یعنی پوست شما را می ‌کَنَد! حالا این شخص می ‌داند که این رومیزی، زیرمیزی یا آن اختلاس یا آن نجومی حرام است، اضطراری هم ندارد، این گناه می ‌کند یعنی چه؟ یعنی خدایا من می ‌دانم که تو گفتی نکن ولی من می ‌کنم! این غیر از شرک چیز دیگر نیست. این تحلیل از صدرالدین قونوی است که هیچ گناهی نیست مگر اینکه سر از شرک در می ‌آورد. اینکه در سوره مبارکه «یوسف» دارد که ﴿وَ مَا یؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَ هُم مُشْرِكُونَ﴾ همین است. 🔸 آنجا که است، است، است که با حدیث «رُفِعَ ... مَا لَا یعْلَمُونَ» برطرف شده است، اما آنجا که هیچ مانعی ندارد یعنی جهل نیست سهو نیست نسیان نیست اضطرار نیست اکراه نیست، هیچ چیزی نیست، گناه کردن معنایش این است که خدایا! جناب عالی نظرتان این است ولی من نظرم این است! . 📚 سوره مبارکه واقعه جلسه 7 تاریخ: 1396/10/02 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 4. بیماران درباره تعامل با بیماران توصیه ‌های فراوانی از پیشوایان دین آمده كه در اینجا در محورهای عیادت از بیمار، پاداش عیادت، كیفر ترك عیادت موٴمن و ادب عیادت، به ذكر روایاتی بسنده می ‌شود: عیادت از بیمار سفارش به عیادت بیمار: امیرموٴمنان (ع) فرمود: رسول خدا (ص) ما را به عیادت بیمار فرمان داده است. [1] [1]. ... وَ أَمَرَنَا رَسُولُ اللَّهِ ص عِیادَةِ الْمَرِیض (روضة الواعظین، ص388). 📚 مفاتیح الحیات ص 365 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ای بهترین پایان برای جستجوها، العجل! صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 سقوط 🔸 كسی كه انسان است بی مسما یعنی اسم انسان را دارد ولی را فاقد است، به دنبال رب بی مسما می‌ رود؛ یعنی كسی را می‌پرستد و به ربوبیت چیزی اعتقاد دارد كه این اسم، بی مسماست و كاری هم انجام می‌دهد كه این كار هم اسم بی مسماست. 🔸 درباره قرآن كریم فرمود اینها ﴿أَفْئِدَتُهُمْ هَواءٌ﴾؛ حقیقت هر كسی به قلب اوست و قلب اینها توخالی است و چیزی در قلب اینها نیست. اگر معرفتی نیست اگر برهانی نیست اگر حجتی نیست، این ظرف خالی است، وقتی خالی بود اینها دیگر انسان نیستند، برای اینكه حیوان هم همین را دارد گیاه هم همین را دارد جماد هم همین را دارد. میزان سقوط اینها البته فرق می ‌كند؛ برخی ﴿إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ﴾ هستند، یك عده ﴿بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾اند، یك عده ﴿كَالْحِجَارَةِ﴾اند، یك عده ﴿أَشَدُّ قَسْوَةً﴾ هستند! حالا تا كجا تنزل بكند معلوم نیست؛ گاهی نزدیك حیوانیت است، گاهی حیوان است، گاهی از حیوانیت پست ‌تر است نزدیك حیات گیاهی است، گاهی در حد حیات گیاهی است، گاهی از حیات گیاهی پایین‌تر است نزدیك جماد است، گاهی جماد است، گاهی ﴿أَشَدُّ قَسْوَةً﴾ است، اینها چند مرحله است. 🔸 این انسان بی مسماست، به دنبال رب بی مسما می‌ رود یعنی چیزی را رب می ‌داند كه رب نیست. اگر آسمان است اگر زمین است اگر ستاره است اگر بشر است اگر فرشته است اینها همه مخلوق خدایند و اطلاق رب بر اینها غلط است نه مجاز؛ اینها هیچ سمتی در ربوبیت ندارند. اینها كه انسان بی مسمایند رب بی مسما را می ‌پرستند، قهراً نتیجه این دو اسم بی مسما این است كه عبادتشان هم بی مسماست یعنی است نه ، لذا وقتی وارد صحنه قیامت می ‌شوند، این اعمال عبادی خودشان را كه می ‌بینند، می ‌بینند چیزی نیست: ﴿وَ قَدِمْنا إِلى‌ ما عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْناهُ هَباءً مَنْثُوراً﴾. 📚 سوره مبارکه یوسف جلسه 39 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 4. بیماران عیادت از بیمار اهمیت عیادت بیمار مؤمن: امام صادق (ع) فرمود: موٴمن بر موٴمن هفت حق دارد كه اگر آن‌ها را رعایت نكند از ولایت و طاعت الهی خارج می ‌شود. هفتمین حق این است كه... در زمان بیماری از او عیادت كند. [1] [1]. لِلْمُؤْمِنِ عَلَی الْمُؤْمِنِ سَبْعُ حُقُوقٍ وَاجِبَاتٍ ... إِنْ خَالَفَهُ خَرَجَ مِنْ وَلایةِ اللَّهِ وَ تَرَكَ طَاعَةَ اللَّهِ ... وَ الْحَقُّ السَّابِعُ أَنْ ... تَعُودَهُ فِى مَرَضِهِ (روضة الواعظین، ص291ـ292). 📚 مفاتیح الحیات ص 366 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋ایمان آوردن لحظه آخری فرعون؛ آیه با ذکر معجزه بزرگ گذشتن بنی اسرائیل از نیل آغاز می شود و اینکه فرعون و لشکرش از روی ظلم و تجاوز، آنها را دنبال کردند و وارد فضای خشک شده درون رود شدند. اینجا بود که به فرمان خدا آبها به روی هم ریخت و فرعون و لشکریانش را در بر گرفت. در این هنگام غرقاب دامن فرعون را فرو گرفت، پس نور توحيد فطرى درونش درخشيد. فرياد زد: و اظهار ایمان کرد. آن هم نه تنها با قلب، بلكه عملا هم در برابر پروردگار تسلیم شد. به اميد اينكه همانگونه كه (خداى بنى اسرائيل ) آنها را از اين امواج كوه پيكر رهائى بخشيد، او را نيز رهائى بخشد، لذا مى گويد: به همان خداى بنى اسرائيل ايمان آوردم !. ولى بديهى است چنين ايمانى كه به هنگام نزول بلا و گرفتار شدن در چنگال مرگ اظهار مى شود، در واقع يك نوع ايمان اضطرارى است ، كه هر جانى و مجرم و گنهكارى دم از آن مى زند، بى آنكه ارزشى داشته باشد و يا دليل بر تكامل و حسن نيت و صدق گفتار او گردد. پس پذیرشی از سوی خدا در پی ندارد. 🔷 آیه روز : وَ جَاوَزْنَا بِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ وَ جُنُودُهُ بَغْيًا وَ عَدْوًا حَتَّى إِذَا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قَالَ آمَنْتُ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا الَّذِي آمَنَتْ بِهِ بَنُو إِسْرَائِيلَ وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ (یونس / آیه 90) 🔶 ترجمه: بني اسرائيل را از دريا (رود عظيم نيل) عبور داديم، و فرعون و لشكرش از سر ظلم و تجاوز بدنبال آنها رفتند، تا هنگامي كه غرقاب دامن او را گرفت گفت ايمان آوردم كه هيچ معبودي جز كسي كه بني اسرائيل به او ايمان آورده‏ اند وجود ندارد، و من از مسلمين هستم! 📅 سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 خواهی نشوی رسوا، همرنگ امامت شو ❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon