eitaa logo
مفلحون
753 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 سؤال حشر 🔹 در قیامت همه را حاضر می ‌کنند و از همه ما سؤال می‌ کنند. صدر آیه فرمود بدون تحقیق چیزی را قبول نکن: ﴿لاَ تَقْفُ مَا لَیسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ﴾؛ یعنی پیروی نکنید چیزی را که برای شما مسلّم نیست، چرا؟ ﴿إِنَّ الْسَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الفُؤاد كُلُّ أُوْلئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً﴾؛ برای اینکه در قیامت از شما سؤال می ‌کنند، با این کجا را دیدی؟ با این چه چیزی را شنیدی؟ با این از چه چیزی پیروی کردی؟ 🔹 این بیان نورانی امام جواد است که فرمود: «مَنْ أَصْغَی إِلَی نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ كَانَ النَّاطِقُ ینْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ»؛ اگر کسی حرف کسی را گوش بدهد دارد او را عبادت می ‌کند. «مَنْ أَصْغَی إِلَی نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ كَانَ النَّاطِقُ ینْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ»؛ این به ما می ‌گوید که اگر می‌ خواهید گوش بدهید، گوش بدهید؛ اما ﴿فَیتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ﴾. 🔹 همان طوری که در قرآن دارد: ﴿إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا﴾؛ یعنی گوش بدهید، اگر کسی حرف ائمه (علیهم السلام) و روایات را این طور گوش بدهد، این عبادت است؛ اما حرف را دارد باورمندانه گوش می ‌دهد، این درست نیست. گوش بدهید؛ اما ﴿یسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ﴾. 🔹 در قیامت از انسان سؤال می ‌کنند با این چه کار کردی؟ به کجا گوش دادی؟! درباره هم همین طور است، در قیامت سؤال می ‌کنند که چه را دیدی؟ مَحرم را دیدی، نامَحرم را دیدی، چه کتابی را نگاه کردی، چه چیزی را تماشا کردی؟! 📚 سوره مبارکه جمعه جلسه 5 تاریخ: 1397/01/20 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. فقیران آثار بی ‌توجهی به فقیر عدم اجابت دعا: رسول خدا (ص) فرمود: هركس توانگر را به سبب توانگری ‌اش گرامی بدارد و فقیر را برای فقرش اهانت كند در آسمان ‌ها دشمن خدا و دشمن پیامبران نامیده می ‌شود و دعایش به اجابت نمی‌ رسد و حاجتش برآورده نمی‌ شود. [1] [1]. ... وَ مَنْ أَكْرَمَ الْغَنِىَّ لِغِنَاهُ وَ أَهَانَ الْفَقِیرَ لِفَقْرِهِ سُمِّىَ فِی السَّمَاوَاتِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّ الأَنْبِیاءِ لا یسْتَجَابُ لَهُ دَعْوَةٌ وَ لا یقْضَی لَهُ حَاجَة (ارشاد القلوب، ص194). 📚 مفاتیح الحیات ص 415 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 انسان و ایمان 🔹 انسان یا درون و بیرون او موافق هم دین را می ‌پذیرد که این می ‌شود ؛ یا این‌ چنین نیست كه او دین را بپذیرد و ظاهر و باطن او اسلام را بپذیرد. اگر ظاهراً و باطناً اسلام را پذیرفت كه مؤمن باتقواست و اگر این ‌چنین نشد یعنی ظاهراً و باطناً اسلام را نپذیرفت، یا هم ظاهراً و باطناً اسلام را نفی می ‌كند که می‌ شود «كافر» یا باطناً اسلام را نفی می ‌كند و ظاهراً می ‌پذیرد که می‌ شود «منافق»، قهراً انسان یا است یا است یا . 🔹 این در اثر دو تقسیم است: انسان یا ظاهر و باطنش دین را می ‌پذیرد یا نه، آن كه ظاهر و باطنش دین را پذیرفت مؤمنِ باتقواست و آن كه ظاهر و باطنش دین را نپذیرفت، یا ظاهراً و باطناً دین را نفی می ‌كند که می ‌شود «كافر» یا باطناً دین را نفی می ‌كند و ظاهراً می ‌پذیرد که می‌ شود منافق. عكسش فرض ندارد مگر در حال تقیّه كه انسان باطناً دین را بپذیرد و ظاهراً نفی كند (این در حال تقیّه است)؛ فرمود: ﴿إِلاَّ مَنْ أُكْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالإِیمَانِ﴾ كه چنین فردی در حقیقت جزء مؤمنینِ باتقواست. بنابراین انسان به حسب این تقسیم به سه قسم تقسیم می‌شود: مؤمن؛ كافر؛ منافق. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 32 🆔 @moflehoon
نشست علمی «ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر الولایه علامه طباطبایی» برگزار می گردد 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء و با همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی، صد و نوزدهمین پیش نشست علمی این کنگره با موضوع «ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر رسالة الولایة علامه طباطبایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی گرجیان عرب و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور برگزار می گردد. 🔻 ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر الولایه علامه طباطبایی 🗓 دوشنبه، ۱5 آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱3 تا 14:30 🏢 بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء 🆔 @moflehoon
گفتگو با استاد وکیلی ۲ - استاد محمد حسن وکیلی .mp3
5.01M
🔰 بحث های اعتقادی چه اولویتی نسبت به بقیه مسائل دارد؟ گفتگو با استاد وکیلی، قسمت ۲ ⬅️ پذیرش صحیح دین، پذیرش انقلاب اسلامی ⬅️ رابطه عاطفی با متربی بدون کار اعتقادی اثر موقت دارد ⬅️ لزوم واکسینه افکار نوجوانان در این زمان با استاد 🎙️ 🔻اگه بنظرت برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🔻 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. مددجویان أ. قرض ‌داران بدهكارانی [1] كه در پرداخت بدهی به سختی می ‌افتند از جمله مددجویانی‌اند كه مورد توجه رحیمانه خدا قرار گرفته ‌اند و قرآن در سفارش به یاری آن‌ها چنین فرموده است: اگر بدهكار قدرت پرداخت دین را نداشت تا هنگام توانایی او به وی مهلت دهید و البته اگر از باب صدقه [از بدهی وی] بگذرید بهتر است. [2] در آیه دیگر مصرف زكات را برای هشت گروه دانسته كه فقراء، مساكین و بدهكاران، از جمله آنان ‌اند و این، یك فریضه مهم الهی شمرده شده است. [3] [1]. مراد بدهكارانی هستند كه به گونه صحیح گرفتار قرض شده‌ اند؛ نه از روی معصیت و اسراف (المقنعة، ص241؛ فقه القرآن، ج1، ص239). [2]. (سورهٴ بقره، آیهٴ 280). [3]. (سورهٴ توبه، آیهٴ 60). 📚 مفاتیح الحیات ص 415 و 416 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
چهارمین نشست علمی معرفی اسلام شیعی به عرصه بین الملل در جهان معاصر برگزار می گردد 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهارمین نشست علمی معرفی اسلام شیعی به عرصه بین الملل در جهان معاصر با تکیه بر اندیشه های حضرت علامه جوادی آملی حفظه الله، روز پنجشنبه 18 آبان ماه در محل بنیاد اسراء برگزار می گردد. 🔻 سخنرانان: جناب استاد محمد مهدی ایمانی پور؛ (رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) جناب استاد حمید پارسانیا؛ (استاد حوزه و دانشگاه) جناب استاد مرتضی جوادی آملی؛ (استاد حوزه و دانشگاه) 🗓 زمان: پنجشنبه 18 آبان ماه ساعت 10 – 12 🏢 مکان: قم ـ بلوار75 متری عمار یاسر ـ نبش خیابان شهید قدوسی ـ بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء لینک پخش زنده : 🆔 @moflehoon
نشست علمی «ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر الولایه علامه طباطبایی» برگزار گردید 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء و با همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی، صد و نوزدهمین پیش نشست علمی این کنگره با موضوع «ولایت انسان کامل با تاکید بر تحریر رسالة الولایة علامه طباطبایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی گرجیان عرب و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور ظهر امروز (دوشنبه 15 آبان ماه) در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار گردید. 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 فرعونیت 🔹 آن فرعون ـ بدبخت دنیا و آخرت ـ فقط ﴿یذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ﴾ بود؛ اما در این جریان هم «یذبح الأبناء» هم «یذبح البنات» هم «یقتل الآباء» هم «یقتل الأمهات» است، این کجا و فرعون کجا؟! 📚 درس خارج فقه تاریخ: 1402/08/16 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 13. مددجویان أ. قرض ‌داران سخت نگرفتن بر بدهكار رسول خدا (ص) فرمود: همچنان‌كه برای بدهكار تو ـ در صورت توانایی بر پرداخت ـ جایز نیست كوتاهی كند، برای تو نیز ـ در صورت علم به ناتوانی وی در پرداخت ـ جایز نیست او را در تنگنا قرار دهی. [1] [1]. كَمَا لا یحِلُّ لِغَرِیمِكَ أَنْ یمْطُلَكَ وَ هُوَ مُوسِرٌ فَكَذَلِكَ لا یحِلُّ لَكَ أَنْ تُعْسِرَهُ إِذَا عَلِمْتَ أَنَّهُ مُعْسِرٌ (تهذیب الاحكام، ج6، ص193). 📚 مفاتیح الحیات ص 416 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به اطلاع علاقمندان و شاگردان دروس حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی می رساند درس اخلاق هفتگی حضرت استاد - ادامه مبحث شرح نهج البلاغه - این هفته پنجشنبه ساعت 10 صبح به صورت در محل قم برگزار می گردد. ↙️ پخش زنده از سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : ↙️ سامانه مجازی آموزش: 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🌸 پنج شنبه است و یادی کنیم از اموات(فاتحه) 🌸 🆔 @moflehoon
💠 اختلاف 🔹 اختلاف دو قسم است؛ یك قسم، است كه خیر و رحمت و بركت است. این نظریه‌ پردازی‌ ها همین است؛ افراد كه زیراكس هم و كپی هم نیستند، هر كدام فكری دارند. این نظریه‌ های مختلف، زمینه رشد و تكامل و تولید علم است، است. 🔹 وقتی این نظریه ‌ها عرضه شد و حق روشن شد، از آن به بعد هر گونه اختلافی, است؛ اختلافِ قبل ‌العلم منشأ بركت است، اختلاف بعد العلم است كه منشأ خطر و عصیان و گمراهی ‌های فراوان است. 🔹 در سوره مباركه «بقره» آیه 213 این بحث مبسوطاً گذشت؛ آیه 213 سوره «بقره» این است كه ﴿كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِیینَ مُبَشِّرِینَ وَمُنْذِرِینَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِیحْكُمَ بَینَ النَّاسِ فِیما اخْتَلَفُوا فِیهِ﴾. بالأخره مردم، صاحبِ ‌نظرند و اختلاف ‌نظر پیدا می ‌شود، وحی آمده كه به این اختلاف ها پایان ببخشد و اختلاف ها را خاتمه دهد; وقتی وحی آمد و به اختلاف ‌ها پایان بخشید و معلوم شد حق چیست و با كیست، از آن به بعد اگر كسی اختلاف كرد اختلاف مذموم است. 🔹 فرمود: ﴿لِیحْكُمَ بَینَ النَّاسِ فِیما اخْتَلَفُوا فِیه﴾؛ این اختلاف را مذمّت نكرد اما ﴿وَمَا اخْتَلَفَ فِیهِ إِلَّا الَّذِینَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَیناتُ بَغْیاً بَینَهُمْ﴾؛ بعد از روشن شدن حق، هر گونه اختلافی، اختلاف بَغی و ظلم و نارواست. در سوره مباركه «جاثیه» هم مشابه این مطلب آمده است؛ در سوره مباركه «جاثیه» آیه هفده این است كه ﴿وَآتَینَاهُم بَینَاتٍ مِنَ الْأَمْرِ فَمَا اخْتَلَفُوا إِلَّا مِن بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیاً بَینَهُمْ﴾. بعد از اینكه روشن شد حق چیست، دیگر اختلاف، وجهی ندارد؛ آن اختلاف می ‌شود بَغی و ظلم. 📚 سوره مبارکه سجده جلسه 6 تاریخ: 1391/12/27 🆔 @moflehoon
🔸 هم اکنون پخش زنده درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی از مسجد اعظم قم ↙️ سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : ↙️ سامانه مجازی آموزش: 🆔 @moflehoon
انتشار جلد هفتاد و یکم تفسیر شریف تسنیم 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلد هفتاد و یکم از تفسیر گران‎ سنگ ، تألیف مفسر بزرگ قرآن کریم حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین المللی نشر اسراء، منتشر شد. 🔸 این جلد از تفسیر تسنیم، شامل تفسیر آیات سوره مبارکه «فصلت»، «شوری»، و آیات 1 تا 31 سوره «زخرف» می باشد. سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان کنفرانس اسلامی آیسیسکو در سال 1385 تفسیر تسنیم را به عنوان «تحقیق برتر در عرصه مطالعات اسلامی و قرآنی» برگزیده است. علاقه ‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می ‌توانند به سایت مراجعه کنند. 🆔 @moflehoon
گزارش تصویری چهارمین نشست علمی معرفی اسلام شیعی در عرصه بین الملل برای جهان معاصر 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: چهارمین نشست علمی معرفی اسلام شیعی در عرصه بین الملل برای جهان معاصر با تکیه بر اندیشه های حضرت علامه جوادی آملی حفظه الله، روز پنجشنبه 18 آبان ماه در محل سالن کنفرانس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار گردید. 1 🆔 @moflehoon
گزارش تصویری چهارمین نشست علمی معرفی اسلام شیعی در عرصه بین الملل برای جهان معاصر 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: چهارمین نشست علمی معرفی اسلام شیعی در عرصه بین الملل برای جهان معاصر با تکیه بر اندیشه های حضرت علامه جوادی آملی حفظه الله، روز پنجشنبه 18 آبان ماه در محل سالن کنفرانس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار گردید. 2 🆔 @moflehoon
هدف از تدوین کتاب، معرفی نورانی اسلام شیعی است / اسلام ناب شیعی همان اسلام قرآن و عترت است 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: چهارمین نشست علمی معرفی اسلام شیعی در عرصه بین الملل برای جهان معاصر با تکیه بر اندیشه های حضرت علامه جوادی آملی حفظه الله، روز پنجشنبه 18 آبان ماه در محل سالن کنفرانس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار گردید. در ابتدای این جلسه دکتر جهانگیری با بیان اینکه امروز جهان تشنه معارف اسلامی است و و به تعبیر حضرت استاد علامه جوادی آملی بشر هم نیازمند صراط است و هم سراج، و با توجه به اینکه الان تنها کتابی که در آکادمی های غرب به آن مراجعه می شود، کتاب شیعه در اسلام مرحوم علامه طباطبایی است ولی هم اکنون باید پاسخ دهیم که چه مساله و مساحتی از شیعه را در آکادمی های شیعه شناسی دنیا معرفی می کند و آثار دیگر ادیان از شیعه چه تصویری می دهند؟ هدف از تدوین کتاب، معرفی نورانی اسلام شیعی است جناب استاد محمد مهدی ایمانی پور؛ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، اقبال شناخت اسلام در جهان بیشتر شد و چون اقبال نیز به سمت اسلام بیشتر شد، به تبع آن دشمنان نیز به اسلام هراسی و شیعه هراسی رو آوردند و سعی کردند تا با تحریف واقعیت اسلام و ترویج اسلام ساختگی جلو این اقبال را بگیرند و لذا ضرورت یک اثر ارزشمند که به معرفی اسلام شیعی بپردازد، بیش از پیش احساس شد و لذا این پروژه با همفکری و همکاری دوستان شروع شد... . اسلام ناب شیعی همان اسلام قرآن و عترت است و به هیچ چیزی آویخته نیست حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی دیگر سخنران این نشست، اظهار داشت: اصلی ترین مساله در اسلام که پس از رحلت پیامبر اسلام اتفاق افتاد این بود که روح و حقیقت اسلام به محاق رفت، روح اسلام در ولایت بود که معرفی تمامی حقیقت قرآن را انجام می داد ولی این اصل به محاق رفت و چهره اصیل اسلام تا کنون شناخته نشده باقی ماند. ایشان بیان داشت: ما نیازمند یک نهضت جدی و جامع علمی و فرهنگی هستیم و اگر نهضت ملی در جهت معرفی شیعه انجام نگیرد از کتاب خوب هم چندان کاری ساخته نیست و قدم اول در این زمینه زوال تفر ق و اختلاف های درونی خصوصا در فضای حوزه است. تفسیر آیت الله جوادی آملی قرائت انسان امروز و انسان متوجه به زمان و جامعه جهانی است جناب استاد حمید پارسانیا؛ (استاد حوزه و دانشگاه) نیز در این نشست بیان داشت: کتاب علامه طباطبایی در معرفی شیعه، هنوز هم یک کتاب منحصری است چرا که به نیاز مخاطب که خاص است توجه شده است اما در عین حال امروز با پنجاه سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی در مواجهه با اسلام ناب، تحولاتی صورت گرفته و فرق کرده است و نیاز به معرفی جدیدی از اسلام شیعی احساس می شود. وی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی که میراث امام راحل هست، تشیع در کانون حرکت اسلامی می درخشد و به دلیل این فقدان عقبه تاریخی که نسبت به شناخت تشیع وجود دارد پرسش از اینکه «تشیع چیست» جدی تر شده است. 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 عالمانِ شفیع 🔸 نصوصی كه می‌ گویند به علما می ‌دهند؛ نه یعنی كسی كه در دنیا عالم بود... ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ﴾ نه «من فعل الحسنه»... . 🆔 @moflehoon
💠 عالمانِ شفیع 🔸 نصوصی كه می‌ گویند به علما می ‌دهند؛ نه یعنی كسی كه در دنیا عالم بود، خیلی ها مشمول این حدیث نیستند! به آنهایی كه «بعثه الله یوم القیامة فقیهاً» می‌ گویند: «قف تَشفَع». مگر هر كسی فقیهاً محشور می ‌شود؟! مگر هر كسی در دنیا عالم بود و فقیه بود، در قیامت حق شفاعت دارد؟! 🔸 ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ﴾ نه «من فعل الحسنه»؛ نه كسی كه در دنیا تحصیل علم كرد، بلکه كسی كه آن را نقد آورد. خب این كدام علم است؟ چه علمی است؟ گذشته از اینكه باید علم باشد یعنی محققانه باشد و شخص هم باید بعد از تحقیق، متحقق باشد یعنی این را كند و كند، آن قدر باید با باشد كه این علم در كف دستش باشد! یعنی در حال احتضار فقیه باشد، در قبر فقیه باشد، تا اینكه در قیامت «بعثه الله یوم القیامة فقیها» تا بگوید من مصداق ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ﴾ هستم، من آوردم نه من بودم! 🔸 به آن كه «انقضی عنه المبدأ» نمی‌ گویند بایست و شفاعت كن، به آن كه است یعنی ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ﴾ است یعنی كسی كه «بعثه الله یوم القیامة فقیها»، می‌گویند بایست همان طور كه در دنیا عده‌ ای را نجات دادی امروز هم درباره هر كسی خواستی شفاعت كن. ↙️ : ↙️ یوتیوب: 📚 درس خارج فقه خیارات جلسه 38 تاریخ: 1388/10/16 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon