بيانيه سازمان انرژی اتمی ايران در پاسخ به بيانيه سه كشور اروپايی
موضوع كارخانه توليد اورانيوم فلزی مندرج در ماده ۴ "قانون اقدام راهبردی برای لغو تحريمها و صيانت از حقوق ملت ايران" كه مجلس محترم شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی را نسبت به آن موظف نموده است و موضوع توليد سوخت پيشرفته (سيليسايد) برای استفاده در راكتور تحقيقاتی تهران دو موضوع كاملاً متفاوت است.
اين سازمان هنوز اطلاعات پرسشنامه طراحی كارخانه اورانيوم فلزی موضوع ماده ۴ قانون بينالمللی انرژی اتمی را به آژانس ارائه ننموده است كه البته پس از انجام تمهيدات لازم و در زمان مقتضی و مهلت تعيين شده در قانون اين اقدام انجام خواهد شد.
برنامه توليد سوخت پيشرفته (سيليسايد) همانطوری كه در گزارش اخير آژانس نيز آمده است نخستين بار بيش از دو سال پيش به آژانس ارائه شده است و در طول اين مدت نيز در چند مرحله اطلاعات تكميلی و نهايتاً اطلاعات پرسشنامه طراحی (DIQ) به آژانس ارسال شده است.
ضمناً يادآوری مینمايد كه در اوايل دهه ۸۰ طی گزارشی كه در آن زمان به آژانس ارائه شد تحقيق و توسعه در رابطه با توليد اورانيوم فلزی برای مصارف صلحآميز و متعارف در حد مقدماتی و به ميزان اندک با موفقيّت انجام شده بود.
توضيح اينكه در فرآيند توليد سوخت پيشرفته (سيليسايد) اورانيوم فلزی يک محصول ميانی است كه در فرآيند توليد بدون توقف در اين مرحله، بلافاصله سوخت پيشرفته (سيليسايد) توليد میگردد.
اميد است آژانس بينالمللی انرژی اتمی با پرهيز از ذكر جزئيات غير ضرور در گزارشات خود از بروز زمينههای سوء تفاهم جلوگيری نمايد.
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده خاموشی ها ؛
توافقنامه اقلیمی پاریس ( ۲۰۱۵) با هدف ظاهری کاهش انتشار گازهای گلخانهای، قرار بود از سال ۲۰۲۰ اجرایی شود.
آیا برجسته کردن و بزرگ نمایی مسئله #بیت_کوین و مصرف خانگی، طرح انحرافی برای فریب افکار عمومی است؟!
چرا اغلب رسانه ها اشاره ای به #نردبان_فریب معاهده پاریس نمی کنند؟
@moghavemat_ta_zohoor313
ارتباط خاموشیهای زمستان به #توافق_پاریس چیست؟
برخی عزیزان که در ادبیات #توافق_پاریس دقت ندارند، این پرسش را مطرح میکنند که وقتی ظرفیت اسمی نیروگاههای ما تقریبا دو برابر مصرف برق زمستان است، چه ارتباطی میان آن توافق و این خاموشیها میتواند وجود داشته باشد؟
دقت بفرمایید که طبق توافق ، بناست از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ ایران انتشار گازهای گلخانهای را ۱۲٪ نسبت به سال پایه ۲۰۱۰ کاهش دهد.
حدود ۲۵ درصد از انتشار گاز گلخانهای ایران نیز به تولید برق از نیروگاههای حرارتی مرتبط است.
بنابراین، اولا باید نیروگاههای حرارتی توسعه نیابند، ثانیا از ابتدای ۲۰۲۰ روند تولید برق از نیروگاههای حرارتی باید کاهش یابد تا هدف معین برای کاهش انتشار گاز محقق شود.
لذا خاموشیهای این ایام، به بحث نخست یعنی عدم توسعه ظرفیت نیروگاهی مرتبط نیست، بلکه به کاهش انتشار گاز گلخانهای از محل تولید برق مرتبط است.
باز دقت بفرمایید که دولت از یک سو میگوید "کمبود گاز" نداریم و از سوی دیگر از "محدودیت" تحویل گاز به نیروگاهها سخن میگوید این یعنی محدودیت، ارتباطی به کمبود گاز ندارد.
این محدودیت به احتمال بسیار زیاد ناشی از برنامه کاهش تولید برق از نیروگاههای حرارتی است که فاش نمیکنند.
#سید_یاسر_جبرائیلی
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعی برق - فتنه جهانی گلوبالیست های نئولیبرال
#ایمان_اکبرآبادی
#گلوبالیسم #نظم_نوین_جهانی
@moghavemat_ta_zohoor313
در سالیان اخیر پاره ای از عناصر و جریانات سیاسی در راستای اهداف و آمال گروهی خویش به فضاسازی علیه مبارزات حق طلبانه و آرمان گرایانه جمعیت فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی پرداختهاند.
این جریان تبلیغی، القاء دیدگاه منفی حضرت امام (ره) نسبت به حرکت و اقدامات این جمعیت است که از جمله مصادیق آن میتوان به بخشهایی از خاطرات منتظری و نیز مقاله علی اکبر محتشمی پور در یکی از واپسین شمارههای روزنامه توقیف شده "بیان " اشاره نمود.
آنچه در پی میآید خاطرات شماری از منسوبین نزدیک امام (ره)، در جهت تبیین نظرات ایشان نسبت به شهید نواب و زدودن شائبه های مغرضانه از این دست و تجلیل از حرکت آرمان گرایانه و جسورانه آن شهید بزرگوار است که به شفافیت موضوع کمک خواهد کرد.
آیتالله شهید سید مصطفی خمینی (ره)
جمعیتی در ایران معروف بودند به فدائیان اسلام، رئیس آنها مردی بود به نام سید مجتبی نواب صفوی که واقعا دلیر و توانا بود و از روی احساس سنگ اسلام را به سینه میزد و نمیتوان او را دور از حقیقت دانست.
مرد شماره دو آنها دوست عزیز خودم مرحوم سید عبدالحسین واحدی بود. این طایفه از دیر زمانی در قم زیست میکردند. آن وقتها ما قم بودیم و از دور آنها را میپاییدیم.
تا آنکه شبانه عدهای با چوب و چماق در پیش چند صد نفر طلبه بر آنها هجوم بردند و آنان را زدند که دیگر کار به آخر رسیده بود و دیگر نتوانستند در قم بمانند.
در نتیجه رحل اقامت را به تهران بردند تا سرانجام به دست پسر رضاخان و با سکوت مرگبار علماء آنها را تیرباران کردند.
اگر چه دوست من سید عبدالحسین را در جای دیگر از بین بردند و داغش را در دل ما گذاردند.
📚 یادها و یادمانها از آیتالله سید مصطفی خمینی ج1، ص 205 - 204
حجت الاسلام و المسلمین مرحوم حاج سید احمد خمینی (ره) :
در قضیه اعدام نواب صفوی و سایر اعضای فداییان اسلام، امام از مرحوم آقای بروجردی و مراجع دلخور شدند که چرا موضع تندی علیه دستگاه نگرفتند و اینها را نجات ندادند. امام در این قضیه خیلی صدمه روحی خوردند.
در آن اوضاع و احوال شرایط به گونهای بود که از دیدگاه متحجرین مبارزه با شاه ننگ بود، یعنی استدلال میکردند، حالا که بناست یک روحانی اعدام شود، لباس روحانی را از تن او بیرون بیاورید تا به مقام روحانیت اهانت نشود!
درست نقطه مقابل، تفکر امام که اعتقاد داشتند روحانی باید با کسوت مقدس روحانیت شهید شود تا مردم بفهمند و آگاه شوند که اینها در صحنه هستند.
از دیدگاه متحجرین مبارزه با شاه ننگ بود در صورتی که از دیدگاه امام مبارزه روحانیون بزرگواری همچون شهید نواب صفوی روشنی بخش حیات اسلام و انقلاب راه مبارزین بود.
📚مجموعه آثار یادگار امام - ج 1 - ص 660
همسر حضرت امام (ره) :
مرحوم نواب صفوی و برادران واحدی را میخواستند بکشند، من با مادر آنها دوست بودم.
آقا رفتند پیش اقای بروجردی که در این کار دخالت کنند ولی ایشان گفتند من در کار آنها دخالت نمیکنم. بعد هم آنها را کشتند.
📚 روزنامه اطلاعات 12 خرداد 73 ص 11
خانم زهرا مصطفوی، دختر حضرت امام (ره) :
حدودا سال 1334 بود که فداییان اسلام را محاکمه میکردند.
در اتاق ایستاده بودم و مادرم داشتند کار میکردند که امام وارد شدند. صورت ایشان به شدت برافروخته بود و چشم ها حالت فوق العاده عصبانی و ناراحت ایشان را نشان میداد. فقط عبایشان را گوشهای انداختند و با عصبانیت وارد شدند. گویا مادر از جریان خبر داشتند که پرسیدند: نتوانستید کاری کنید؟ گفتند: نخیر، نشد، نتوانستم. ایشان - آقای بروجردی- میگویند من به این کارها کاری ندارم... بعد امام از اتاق بیرون رفتند ولی حالشان خیلی منقلب بود، چون میدانستند نتیجه محاکمه فداییان اسلام یعنی اعدام. این را چون میدانستند، خوب معلوم بود مساله اعدام یک عده جوان بیگناه فعال مبارز طبیعتا چقدر سخت بود.
بعد من از مادرم پرسیدم که جریان چیست؟ گفتند: محاکمه فداییان اسلام است و آقا [امام خمینی] پیش آیتالله العظمی بروجردی رفتند که بلکه ایشان جلوی محاکمه و اعدام گرفته شود، اما ظاهرا موفق نشدهاند. چون مرام ایشان (آقای بروجردی) این بود که به حکومت کاری نداشته باشند.
📚روزنامه اطلاعات 17 خرداد 67
@moghavemat_ta_zohoor313
نقش فداییان اسلام در ملی شدن صنعت نفت
تاریخ نشان داده است که هیچ انقلاب و حرکت سیاسی، بدون فداکاری و اقدام ایثارگرانه، به نتیجه نمی رسد و برای این که یک حرکت استمرار یابد و به هدف اصلی برسد، باید از موانعی بگذرد که رفع این موانع، بدون شجاعت و چشم بستن از دنیا، امکان پذیز نیست.
در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت که با اقدام آیتالله کاشانی و با حمایت دکتر مصدق و چند تن از نمایندگان مجلس جرقه های آن زده شد، موانع بسیاری وجود داشت.
یکی از موانع بسیار بزرگی که بر سر راه نهضت ملی شدن صنعت نفت قرار داشت و هر گونه اقدام در این مورد را سرکوب می کرد و ترس و دلهره شدیدی بین طرفداران نهضت انداخته بود، نخست وزیر وقت، رزم آرا بود.
وی از مزدوران و هواداران سیاست انگلیس در ایران و فردی بسیار مستبد بود، رزم آرا چنان سختگیر و تابع انگلیس بود که حتی اشرف - خواهر شاه – از او می ترسید و نمی توانست روی حرف وی چیزی بگوید.
وکلای جبهه ملی که اغلب از طرفداران نهضت ملی شدن نفت بودند هم از قدرت رزم آرا ترسناک بودند و سقوط رزم آرا را به علت حمایت شدید انگلیس از وی، غیر ممکن می دانستند و به کلی تز «ملی شدن صنعت نفت» را شکست خورده می دانستند.
در این وضعیت، یک روحیه ایثار و فداکاری نیاز بود که در بین اعضای جبهه ملی وجود نداشت؛ اما جمعیتی فداکار به نام فداییان اسلام در میدان بودند که گره های کور تنها با از خود گذشتگی آنها باز می شد.
جمعیت فداییان اسلام که از بدو تشکیل بارها و بارها نشان داده بودند که برای سربلندی اسلام و ملت مسلمان، حتی از جان خود نیز می گذرند، مدیریت کنترل بحران رزم آرا را به دست گرفتند.
فداییان اسلام که در صراحت لهجه و شجاعت، شناخته شده بودند، به رزم آرا تذکر دادند که از مقاومت در مقابل نهضت ملی شدن نفت دست برداشته، به صفوف ملت بپیوندد.
وقتی رزم آرا نصیحت فداییان را گوش نکرد، تذکر شدیدی به وی ابلاغ شد که اگر از مسیر حرکت انقلاب کنار نرود، به حکم دفاع از مال، جان، ناموس و دین مسلمین، با اسلحه به مقابله با او خواهند رفت.
رزم آرا که به پشتیبانی و حمایت دربار و انگلیس پشت گرم بود و مستبدانه در مقابل هر گونه اقدامی برخورد می کرد و برای خود آرزوهای بلندی را ترسیم می کرد، در مقابل تهدید فداییان اسلام هیچ گونه نرمشی نشان نداد و همچنان بر طبل مخالفت با ملی شدن صنعت نفت می کوبید.
جمعیت فداییان اسلام برای برداشتن این مستبد مزدور از مسیر نهضت مردم، برنامه ریزی دقیقی انجام دادند و قرار شد جوانی پارسا و فداکار به نام استاد خلیل طهماسبی که در آن زمان 26 سال داشت، این لکه ننگ را از صحنه روزگار پاک کرده، نفت را به ملی شدن نزدیک تر سازد.
سرانجام در 16 اسفند 1329 در یک مراسم ختم، در مسجد شاه سابق و در بین خیل جمعیت، رزم آرا به قتل رسید و شور و شادی در بین مردم و نمایندگان برپا شد و سرعت و حرکت ملی شدن صنعت نفت، شتاب شدیدی گرفت و می توان به جرات گفت که قتل رزم آرا، نهضت ملی شدن صنعت نفت را زنده کرد و جان دوباره ای به این نهضت داد.
پس از قتل رزم آرا و نخست وزیری خلیل فهیمی، دیگر هیچ یک از نمایندگان وابسته انگلیس نتوانستند در مقابل ملی شدن صنعت نفت که خواسته مردم بود، از خود مقاومت نشان دهند. از این رو، لایحة ملی شدن صنعت نفت برای تصویب به مجلس تقدیم شد و تنها یک روز بعد از قتل رزم آرا، یعنی در 17 اسفند 1329 کمسیون نفت اصل ملی شدن صنعت نفت را در کشور با اکثریت آرا تصویب کرد و گزارش کمیسیون در 24 اسفند 1329 به تصویب مجلس شورا و در 29 اسفند به تصویب مجلس سنا رسید و صنعت نفت درست 50 سال پس از تأسیس آن، ملی اعلام شد.
🌹🌹سید مجتبی نواب صفوی و دیگر یاران جمعیت فداییان اسلام با فداکاری های فراوان در عرصه جهاد بر ضد استبداد و استکبار، موجب سربلندی و عزت ملت ایران و مسلمانان جهان شدند.🌹🌹
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنهای:
نواب، مرد قَویای بود!
۶۳/۱۰/۲۲
ماجرای گوشمالی شاه اردن به وسیله شهید #نواب_صفوی
@moghavemat_ta_zohoor313
خاطرات رهبرانقلاب از نواب_581931209198666835.mp3
4.1M
دیدن نواب، مثل دیدن یک فیلم پر هیجان بود!
۶۳/۱۰/۲۲
خاطرات جالب رهبرمعظم انقلاب از شهید سیدمجتبی #نواب_صفوی
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره رهبرمعظم انقلاب از اعتراض #نواب_صفوی به کراوات و کلاه شاپو
۶۳/۱۰/۲۲
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید نواب صفوی پیشقراول انقلابیگری
به مناسبت سالگرد شهادت سید مجتبی #نواب_صفوی
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این سخن حضرت زهرا سلام الله علیها است :
ای مردم! اگر می خواهید عزت داشته باشید "جهاد" را ترک نکنید
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب بعد از منبر آقای رفیعی به وی چه تذکری دادند ؟
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی هندی در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها
@moghavemat_ta_zohoor313
AUD-20201226-WA0024.mp3
2.93M
چادرت را بتکان
روزی ما را بفرست
ای که روزی دو عالم
همه از چادر توست
@moghavemat_ta_zohoor313
حضرت زهرا سلام الله علیها معترض فریادگر سازش ناپذیر
در سخنرانى انتقادى و اعتراضى حضرت زهرا سلام الله عليها به اوضاع پس از پيامبر صلیالله علیه و اله مي توان تعابيرى را ديد كه اخطار صريح به همه انقلابيون در طول تاريخ ، در همه زمان ها و اعصار است.
اولاً مخاطب اين عبارات حضرت، مشركين و كافرين نبودند، يهود و نصارى نبودند، مخاطب شان منافقين به معناى خاص نبودند، بلكه خطابشان به انقلابيون فداكار عصر پيامبر يعنى اصحاب ، مجاهدين، رزمنده ها ، جبهه رفته ها و شهيد داده ها ، يعنى مهاجرين و انصار بوده است.
يكى از مواردى كه حضرت در باره آن اعلام خطر كردند، بازگشت از ارزش هاى انقلابى و الهى و ارتجاع به ارزش هاى جاهلى قبل از پيروزى انقلاب است.
و شما ببينيد وقتى انقلابى با حضور پيامبر و اصحاب ايشان، در معرض چنين خطر بزرگى بوده است، حساب بقيه انقلاب هاى اسلامى مثل ما كه يكى از فرزندان انقلاب پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم در طول تاريخ است ، چه مي شود.
انقلاب ما يكى از بذرهايى است كه از آن گلستان روييده است. وقتى آن گلستان از چنين آفتى در خطر بوده است، تكليف انقلاب ما روشن است.
حضرت فاطمه سلام الله علیها بعد از پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم ، در حقيقت يكى از رهبران جنبش مقاومت هستند.
مقاومتى كه مي خواهد دو كار را بكند، يكى اينكه ساختار حاكميت بعد از پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم را در هم نشكند، دوم اينكه تا حد ممكن جلوى انحراف افكار عمومى و تغيير مسير نظام را بگيرد.
روى همين حساب ، معترض، انقلابى ، فريادگر و سازش ناپذير عمل مي كند و هزينه اش را مي پردازد.
ببينيد حضرت فاطمه سلام الله علیها ، خطاب به مومنين و اصحاب پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم چه مي گويند:
"فَهَیْهاتَ مِنْکُمْ، وَ کَیْفَ بِکُمْ، وَ اَنَّى تُؤْفَکُونَ"، چه مي شود شما را ؟ ،" أَرَغْبَه عَنْهُ تُریدُونَ؟ اَمْ بِغَیْرِهِ تَحْکُمُونَ؟ " ، آيا همه معيارها را پس از پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم كنار گذاشته ايد؟ و از همه چيز رو برگردانده ايد؟ ديگر قرآن را به داورى قبول نداريد!؟ ، " ما هذِهِ الْغَمیزَه فی حَقّی وَ السِّنَه عَنْ ظُلامَتی" ، اين سستى و سهل انگارى براى چيست؟، كجاست آن حسّ آرمان گرايى و تكليف شناسى شما ؟ چرا چُرت ميزنيد؟ با خود مي گوييد پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم رفت و قصّه تمام شد و نهضت به آخر رسيد؟ پايين آمديم دوغ بود، همه آن حرفها دروغ بود؟!
بعد اين جمله را مي فرمايند كه گويى آسيب شناسى همه انقلاب ها از جمله انقلاب ما است ، يعنى وا دادن بعد يك دوره انقلابيگرى، تن پرور شدن و خو گرفتن به وضع موجود ، راحت طلب شدن و سر سفره انقلاب نشستن، بعد از دوره فداكارى و مجاهدت...
حضرت زهرا سلام الله علیها آفت انقلاب ها را ، اين قعود بعد از قيام مي دانند.
« فقبحا لفلول الحدّ واللعب بعد الجدّ » ، به بازى و شوخى گرفتن اصول، بعد از يك دوره اى كه همه ما سر اين حرف ها جدى بوديم.
مي فرمايند چه زشت است به شوخى گرفتن آن چيزى كه روزى جدّى بود. چقدر بد است، وادادن بعد از آن همه جهاد! ، "قبحاً لقرع الصفاه و صدع القناه و خطل الاراء، و زلل الاهواء" ، چه زشت است همه دست آوردها را زمين گذاشتن و گوهرى را كه به آن سختى تا اينجا آورده ايم به سنگ خارا زدن، چه بد است زنگ زدن سلاح ها و بى اثر و بى خاصيت شدن ها ، چقدر بد است مجاهدينى كه آن كارهاى بزرگ را كردند ، بعد از دو دهه اينقدر بى بخار شوند و چه زشت است پس گرفتن شعارها و باطل شدن انديشه ها و از دست دادن انگيزه ها...
✍🏻 #استاد_حسن_رحیم_پور_ازغدی
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴بانو سه ماه منتظر این دقیقهام🏴
السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها / اشفعی لنا عندالله
@moghavemat_ta_zohoor313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها / اشفعی لنا عندالله
🌹چادرت را بتکان
🌹روزی ما را بفرست
🌹ای که روزی دو عالم
🌹همه از چادر توست
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
@moghavemat_ta_zohoor313
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
«فَمَنْ زَارَنِی بَعْدَ وَفَاتِی فَکَأَنَّمَا زَارَ فَاطِمَةَ وَ مَنْ زَارَ فَاطِمَةَ فَکَأَنَّمَا زَارَنِی وَ مَنْ زَارَ عَلِی بْنَ أَبِی طَالِبٍ فَکَأَنَّمَا زَارَ فَاطِمَةَ وَ مَنْ زَارَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَینَ فَکَأَنَّمَا زَارَ عَلِیاً وَ مَنْ زَارَ ذُرِّیتَهُمَا فَکَأَنَّمَا زَارَهُمَا
📚 بحارالانوار، ج100، ص122، ح28؛
📚مستدرک الوسائل، چ اوّل، ج10، ص182، ح4
پس کسی که مرا بعد از وفاتم زیارت کند ، گویا فاطمه را زیارت نموده ، و کسی که فاطمه را زیارت کند ، گویا مرا زیارت کرده ، و کسی که علی علیه السلام را زیارت کند ، گویا فاطمه سلام الله علیها را زیارت نموده و کسی که حسن و حسین علیهماالسلام را زیارت کند ، گویا علی علیه السلام را زیارت نموده و کسی که فرزندان آن دو را زیارت کند ، گویا آن دو را زیارت نموده است.»
@moghavemat_ta_zohoor313
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمود:
«أَخْبَرَنِی أَبِی وَ هُوَ ذَا هُوَ أَنَّهُ مَنْ سَلَّمَ عَلَیهِ وَ عَلَی ثَلَاثَةَ أَیامٍ أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّةَ قُلْتُ لَهَا فِی حَیاتِهِ وَ حَیاتِکِ قَالَتْ نَعَمْ وَ بَعْدَ مَوْتِنَا
📚 تهذیب الاحکام، ج6، ص9، ح11؛ وسائل الشیعه، ج14، ص367
پدرم خبر داد، در حالی که زنده بود، هر کسی سه روز بر او و بر من سلام کند، خدا بهشت را بر او واجب می کند. عرض کردم: در حیات او و شما؟ فرمود: بلی، و بعد از مرگمان
السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها / اشفعی لنا عندالله
◾️حضرت زهرا(سلام الله علیها):
الْزَمْ رِجْلَها، فَإنَّ الْجَنَّةَ تَحْتَ اقْدامِها، و الْزَمْ رِجْلَها فَثَمَّ الْجَنَّةَ.
همیشه در خدمت مادر و پاى بند او باش ، چون بهشت زیر پاى مادران است ؛ و نتیجه آن نعمت هاى بهشتى خواهد بود.
📚 كنز العمّال : ج 16، ص 462، ح 45443
▪️شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
@moghavemat_ta_zohoor313
مجهول بودن قدر حضرت فاطمه
امام جعفر صادق علیه السلام در تفسیر
" إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ اَلْقَدْرِ" فرمودند:
اَللَیْلَهُ: فاطمه و القدر: اَللَّهُ.
فمن عرف فاطمه حق معرفتها، فقد ادرک لیله القدر، و انّما سُمّیت فاطمه لانّ الخلق فطموا عن معرفتها ...
و قوله: وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَهُ اَلْقَدْرِ لَیْلَهُ اَلْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، یعنى خیر من الف مؤمن و هى ام المؤمنین. تَنَزَّلُ اَلْمَلائِکَهُ وَ اَلرُّوحُ فِیها و الملائکه المؤمنون الذین یملکون علم آل محمد (صل الله علیه و آله) و الروح القدس هى فاطمه. بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ اَلْفَجْرِ. یعنى حتى یخرج القائم.
"اللیله"، حضرت «فاطمه» ، است و "القدر" ،«اللَّه» است.
پس هر کس که فاطمه و مقام ایشان، را به حقیقت بشناسد، حتماً شب قدر را درک کرده است و علت نامگذارى آن حضرت به فاطمه، به خاطر این است که مردم از شناختن او ، ناتوان هستند.
اما معناى «لیله القدر، بهتر از هزار ماه است»؛ یعنى، بهتر از هزار مؤمن است و آن نیز امالمؤمنین حضرت زهرا (سلام الله علیها) می باشد.
مراد از ملائکه، مؤمنان عالِم به علوم آل محمد و مراد از روح یا روحالقدس همانا، فاطمه است و مراد «طلوع فجر» ، ظهور "حضرت مهدی و قائم"، است.
📚تفسیر فرات کوفی ، ص ۵۸۱-۵۸۲
@moghavemat_ta_zohoor313
991026.sh1.mp3
25.17M
رنج های فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ "مبارزه منفی" و درد "خلوص حاکمیت"
(وحدت امت و شهید ولایت)
استاد رحیم پور ازغدی
@moghavemat_ta_zohoor313
1_48280270.mp3
8.57M
#اسلام_و_یهود
🌷 ماجرای دقیق و تحلیلی شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
اتفاقات پس از شهادت تا زمان ظهور امام زمان ارواحنا فداه با پرچمداری زعیمان شیعه...
استاد طائب
مهم ترین سخنرانی که در ایام فاطمیه باید شنید...
🤲 #التماس_دعای_فرج
@moghavemat_ta_zohoor313
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
ستكون فتن يصبح الرّجل فيها مؤمنا و يمسي كافرا إلّا من أحياه اللَّه بالعلم
فتنه هایی خواهد بود که در اثنای آن مرد به صبح مومن باشد و به شب کافر شود , مگر آنکه خدایش به علم زنده دارد
📚نهج الفصاحه ص 522 ، ح 1734
@moghavemat_ta_zohoor313