eitaa logo
مهندسی فرهنگی .راهبردها .راهکارها
337 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
272 فایل
• أُحِبُّ الصّالحينَ و لَستُ مِنهم || لَعَلَّ اللهُ أن يرزُقني صلاحًا •
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
/حتما ببینید ✍مطالبات شیوا و دلنشین نماینده محترم از دولت انقلابی: ♻️به سخنرانی کوتاه امام جمعه محترم اردبیل گوش دهید. چقدر کارشناسی شده و درست با بیانی شیوا و دلنشین مشکلات اقتصادی کشوررابه رییس جمهور عزیز بیان می کند ------------------------ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷شعرخوانی در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در وصف 🕧 حاج‌علی‌انسانی و دو تن از پیرغلامان و پیشکسوتان عرصه ستایشگری اهل بیت با دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند. ✅در این دیدار مقرر شد کارویژه ای در خصوص گرامیداشت روز انجام‌ شود. ✅همچنین حمایت از اشعار آیینی و نظارت موثر بر چاپ آثار فاخر در این خصوص از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🕯. | ۰۱ 📌. موضوع : عدم در خواست مزد از سوی انبیاء 🖋. تالیف: علامه طهرانی قدس الله سره 📚. منبع: خلاصه ای از رساله مودت ، ص ۲۹-۳۱ 📥. دانلود: فایل pdf | فایل صوتی _____________ ✍🏻. قالَ اللهُ الحكيمُ فى كتابِه الكريم: قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏. | سوره شورى: آیه ۲۳ | جاى ترديد و شبهه نيست كه جميع انبياء و پيغمبرانى كه از ساحت مقدّس ربوبى برانگيخته شده‏ اند، از امّت خود هيچگونه مزد و پاداشى طلب ننموده‏ اند، هيچ مالى و جاهى نخواسته‏ اند، هيچ حقّى را براى خود از حقوق مردم ذخيره نكرده‏ اند، هيچ كس را به استخدام و بيگارى نگرفته‏ اند. در قرآن مجيد در پنج مورد در سوره شعرآء، آيات ۱۰۹، ۱۲۷، ۱۴۵، ۱۶۴ و ۱۸۰ كه شرح حال حضرت نوح و لوط و هود و صالح و شعيب بيان شده، به يك نسق و منوال پاسخ آنها را به قوم خود بيان ميكند كه هر يك از آنها گفتند: وَ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلى‏ رَبِّ الْعالَمِينَ «من از شما هيچگونه پاداش و مزدى در خواست نمى‏ كنم؛ پاداش من فقط بر خداى تعالى پروردگار جهانيان است.» ❖. آرى حقّ مطلب همين است كه پيمبران از امّت خود و غير آنها اجری نخواهند و مزدى طلب ننمايند؛ چون مزد هر كس بر عهده كسى است كه او را اجير كرده و مأموريّت داده است. پيمبران از جانب خدا آمده‏ اند و دعوت آنها مبنى بر وحى و اتّصال به عالم غيب بوده است، بنابراين مزد آنان نيز بر باعث و آمر آنان، يعنى خداوند تبارك و تعالى است. و اين حقيقت را میتوان دليل بر صحّت نبوّت و دعوى پيغمبرى گرفت؛ چون كسى كه از ناحيه غير خدا بر مردم حكومت كند، خواهى نخواهى براى منظور و مقصدى حكومت ميكند، همان منظور و مقصد اجر و مزد او خواهد بود و وصول به آن هدف، پاداش و جزاى او محسوب میشود. و چون بنا به فرض، به مقام توحيد نرسيده و انگيزه او الهى نبوده است، هر چه منظور و هدف او عالى باشد، باز در عين حال خالى از شوائب افكار نفسانى نيست، گرچه مال و زن و فرزند نباشد، لكن از حبّ جاه و دواعى مخفيّه ديگر خالى نبوده و نخواهد بود. و همان جنبه وزن اجتماعى و محبوبيّت ملّى و آمريّت و مطاعيّتى كه در خود میبيند بزرگترين هدف و آرزوى اوست. ❖. فقط پيمبرانند كه چون حجاب قلب آنها مرتفع گشته و به أسرار عالم اطّلاع پيدا نموده و رمز موت و حيات و تكامل را دريافته و از عوالم و منازل سلوك به وطن حقيقى رسيده و ابديّت را إدراك نموده‏ اند و جان آنها با خداى خود مرتبط شده و گفت و شنود داشته‏ اند، أعمال آنها فقط و فقط خالصاً لِوَجهِهِ الكَريم بوده و در مقابل زحمات و لطماتى كه در راه تبليغ شريعت و هدايت مردم بر خود هموار ميدارند مزدى نمى‏ خواهند؛ مزد آنان فقط رضاى خدا و انجام مأموريّت و نفس هدايت مردم است و بس. اگر بنا بشود پيمبرى براى خود مزد بخواهد آن حرّيّت و آزادى در تبليغ از دست ميرود، و خواه ناخواه جرأت تبليغ شديد در مقابل أفرادى كه از آنها مزد گرفته ندارد؛ چون شرم و حيائى در شخص مورد إحسان پيدا میشود كه او را در مقابل إحسان كننده پست و زبون ميكند و از قاطعيّت تبليغ ساقط مى‏ نمايد. ❖. حضرت رسول أكرم محمّد بن عبدالله صلّى الله عليه وآله وسلّم نيز از اين حكم كلّى استثناء نشده‏ اند و از مردم هيچ تقاضاى مزدى ننموده‏ اند. در سوره أنعام كه مكالمه آن حضرت را با قوم خود بيان مى‏ فرمايد، خداوند به آن حضرت امر ميكند كه: قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرى‏ لِلْعالَمِينَ «بگو من از شما هيچ پاداشى نمیخواهم؛ نزول قرآن در مقابل مزد و جزائی نيست، و نازل نشده است مگر براى آنكه موجب تذكّر و يادآورى جهانيان گردد و آنها را بيدار كند.» | سوره انعام: آیه ۹۰ | پيغمبر عظيم الشّأن نيامده تا آنكه بارى بر گُرده مردم بگذارد و در مقابل دعوى نبوّت، آنها را به تعب بيندازد و حاصل كار و دسترنج آنها را ببرد و از كار و كسب آنان به نفع خود استفاده كند؛ قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُتَكَلِّفِينَ. «بگو من از شما مزدى نمى‏ خواهم و شما را به سختى و رنج نمى‏ افكنم، و من از نزد خود چيزى نمى‏ آورم و سخنى نمى‏ گويم.» | سوره ص: آیه ۸۶ | | | _____________ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🔶 کره جنوبی پولای بلوکه شده ایران که حدود ۷ ملیارد دلار است بهمون نمیده اونوقت یک ملیون واکسن آسترازنکا که تزریقش در کشور خودشون ممنوع شده بهمون اهدا میکنند تازه اونم با حمل و نقل رایگان 🔷عجیب نیس؟؟!!🤔🤔🤔 نباید شک کرد؟ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
بزنید روی لینک پایین👇وقتی باز شد انگشتتان را روى هر پرنده بزاريد صداي آن پ‌رنده را خواهيد شنيد. 😍 خيلي زيباست 🌺 یکم روحیتون عوض بشه ... ‏https://coneixelriu.museudelter.cat/ocells.php https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوش کنید و ببینید چرا کشور عزیزمان بیشترین میزان آلودگی به ویروس منحوس کرونا را دارد و چرا هیچ کشوری توی منطقه به اندازه کشور عزیزمان مرگ و میر در شهرها و استانهاش زیاد نیست. و چرا توی کشور عراق و افغانستان و ترکیه وسایر کشورهای همسایه اینقدر مرگ و میر وجود نداره جوابش این کلیپ رو کامل ببینید تا متوجه بشید چه خیانت هائی در ایران صورت گرفته تا کروناهراسی پیروز شود https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
اخلاق_توحیدی62_،انواع_فلسفه_بیماری_ها_استاد_وکیلی_5765087537169173132.mp3
23.83M
🎵 (62) 💎 موضوع: فلسفه و آداب بیماری 🔶حجة الاسلام و المسلمین استاد حاج شیخ محمدحسن وکیلی 🔘 زمان:‌ 24 ربیع الاول 1443- 9 آبان 1400 📌مکان:‌ مسجد و مکتب امام صادق علیه‌السّلام https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین تصاویر عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کشتی‌های جنگی ارتش آمریکا و توقیف نفتکش https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ گزارش صداوسیما از مناظره علمی موافقان و مخالفان واکسن کرونا ✍️آقای صداوسیما بگو تا حالا کجا بودی وقتی وزارت بهداشت با یک‌سونگری و ایجاد مارپیچ سکوت برای مخالفان توانسته ۹۰‌میلیون دوز واکسن تزریق کند؟ ✍️مگر صداوسیما، رسانه‌ی ملی نیست؟ چرا و به چه حقی تاکنون استدلال‌ها و دغدغه‌های بخش ۲۵درصدی از جامعه که مخالف واکسن هستند را بایکوت کردید؟ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پست ویژه شگفت آور 📚 کتابی که ۴۰ سال پیش کرونا را پیشبینی کرد! ✡☠ از ۴۰ سال پیش برای این روزهای مردم جهان برنامه ریزی کردند... ⁉️ آیا هنوز تئوری توطئه را توهم میدانید؟ آمریکا برای صهیونیزم جهانی تمام شده و مقصد بعدی آنها چین است @Mersad_MD https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
1_1290279013.pdf
236.5K
✅ شخصیت شناسی ابن فارض(ره) 📝 از نگاه مرحوم قاضی، سید هاشم حداد، علامه طباطبایی، علامه طهرانی، علامه جوادی آملی، شهید مطهری و ... https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
⭕️پاسخ روشن و دقیق به یک پرسش مهم ♦️پرسش : آيا تمدن و پيشرفت کشورهای مسیحی دليل حقانيّت مکتب مسيحيت است؟ 🔽 مسيحى ‏ها اين حرف را زده ‏اند و الآن هم در افواه هست كه اسلام يك مكتب و مسيحيت هم يك مكتب؛ اين ديگر معنا ندارد كه برويم دنبال مزاياى اسلام و نقايص مسيحيت بگرديم و بگوييم: اسلام دين توحيد است و مسيحيت دين تثليث، اسلام دين مساوات است و مسيحيت دين تبعيض، و امثال اينها. اين حرفها يعنى چه؟! اصلًا دنبال اين حرفها نرويد. 🔽 مى‏ گويند : اين مطلب در انجيل‏ هم آمده است كه هر درختى را از روى ميوه‏ اش بايد شناخت. ما چه كار داريم كه در متن و محتواى مكتب اسلام تحقيق كنيم و ببينيم چيست و در متن و محتواى مكتب مسيحيت تحقيق كنيم و ببينيم چيست؟ 🔽 دنبال ميوه‏ هاى اين دو مى ‏رويم. سراغ ميوه مسيحيت مى‏ رويم؛ كشورهاى مسيحى كشورهاى متمدن و پيشرفته هستند، هم در تمدن مادى جلوتر هستند و هم در فرهنگ و امور معنوى. 🔽 وقتى سراغ مسلمين مى‏ رويم مى‏ بينيم مردمى عقب‏ مانده هستند. از نظر فلسفه عمل- يعنى فلسفه‏ اى كه معيار حقيقت را نتيجه عملى مى‏ داند و روى هيچ مسئله‏ اى غير از معيار عمل فكر نمى‏ كند- اين كافى است براى آنكه اسلام را در مقابل مسيحيت محكوم كند. ⏺ پاسخ : ولى اين سخن جواب بسيار واضح و روشنى دارد. 🔽 شما يك جامعه اسلامى و يك جامعه مسيحى را مى‏ بينيد. چنين فكر مى‏ كنيد كه در جامعه مسيحى مسيحيت‏ صددرصد پياده شده و اين مسيحيت‏ «پياده شده» است كه به اين نتيجه رسيده، 🔽 و در جامعه اسلامى نيز اسلام پياده شده و اين اسلام «پياده شده» است كه به اين نتيجه رسيده است. اتفاقا قضيه به شكل ديگرى است؛ چشمهايت را باز كن، اندكى نگاه كن! 🔽 شيخ محمد عبده در جواب يك كشيش مسيحى كه به همين شكل استدلال كرده بود، گفته بود: بسيار استدلال صحيحى است كه مى ‏گوييد هر درختى را از روى ميوه‏ اش بايد شناخت، ما هم اين مطلب را قبول داريم ولى به شرط اينكه بدانيم اين‏ ميوه مال همين درخت است. 🔽 پس اصل مطلب اين است: بايد ميوه ‏اى را ببينيم كه صددرصد مال اين درخت است، نه اينكه ما خيال مى‏ كنيم مال اين درخت است و [در واقع‏] مال جاى ديگرى است. 🔽 ما هم در اينجا مى‏ گوييم دليل امتياز اسلام بر مسيحيت اين است كه: ما تا آن روزى كه به اسلام و لو به طور نسبى عمل مى‏ كرديم، پيشرفته ‏ترين ملتهاى دنيا بوديم. 🔽 به اتفاق تمام اهل تحقيق ، از ابتداى ظهور اسلام تا قرن پنجم و بلكه قرن ششم هجرى، مشعلدار تمدن و فرهنگ جهان، جهان اسلام بوده است؛ 🔽 جهان اسلام بود كه از قطعه‏ ها و تكّه پاره ‏ها و از موادّ متلاشى ‏شده تمدنهاى مختلف، مايه ‏اى ساخت و از اين مايه حقيقتى را به نام «تمدن و فرهنگ اسلامى» به وجود آورد، و در آن وقت دنياى مسيحيّت در نهايت توحّش و بربريّت زندگى مى‏ كرد. 🔽 در آن زمان دنياى مسيحيت به دين مسيح چسبيده بود و دنياى اسلام به طور نسبى به دين اسلام. 🔽 از وقتى كه ما اسلام را رها كرديم و شما مسيحيت را رها كرديد، [ما رو به انحطاط گذاشتيم و شما رو به پيشرفت‏]. 🔽 بعد از جنگهاى صليبى و رفت و آمدهاى ميان شرق و غرب و انتشار سفرنامه‏ ها و رابطه ‏اى كه با تمدن اندلس (تمدّن اسپانيا) پيدا كرديد و دانشجويانى به آنجا فرستاديد و اقتباسهايى كرديد، و بعد از آنكه معيارهاى مسيحيت را شكستيد و به معيارهاى اسلام روى آورديد، [دنياى شما به ثمر نشست‏]. 🔸اصلًا پيدايش مذهب پروتستان معلول برخورد شما با دنياى اسلام بود. 🔽از آن روزى كه شما مسيحيت را رها كرديد و معيارهاى ديگرى را- كه مال بيرون دنياى مسيحيت بود و بيش از پنجاه درصد آن را از دنياى اسلام گرفته بوديد- به كار گرفتيد دنياى شما به ثمرات ثمربخشى رسيد، 🔽 و از آن روزى كه ما واقعيت و حقيقت اسلام را رها كرديم و فقط يك قشر و پوسته ‏اى از آن براى ما باقى ماند بدبخت شديم؛ به خيال خودمان اسلام در ميان ما عمل مى‏ شود ولى اسلام در ميان ما عمل نمى‏ شود. ♦️بسيار ساده ‏انديشى است كه وقتى در دنيا مى‏ بينيم مردمى وابسته به يك مكتب، پيروزيهايى كسب مى‏ كنند، فورا آن پيروزيها را صددرصد براى آن مكتب بدانيم؛ بسا هست كه علل و عوامل و جريانهاى ديگرى وجود دارد كه آنها بيشتر در موفقيت تأثير دارند. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسئله شناخت)، ج‏13، ص: 484-486-با تلخیص و ویرایش- eitaa.com/shakhes1340 https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🌸ایثار خنک آنکه آسایش مردو زن گزیندبرآسایش خویشتن سعدی 🌸کوته نظران را نبودجزغم خویش صاحب نظران راغم بیگانه و خویش صائب 🌸 کیستی تو پسر فاطمۀ زهرایی نَبَوی خُلق و علیّ خُوی و حَسَن سیمائی 🌸 جلوهٔ سیزدهم، یازدهم مولائی حَسَنِ عسکری و گوهرِ ده دریایی 💎 طلوع خجستۀ سیزدهمین درخششِ خورشید ولایت، یازدهمین آیه از سورۀ عترت، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و جمیع رهروان راستین حق،‌ میمون و مبارک‌باد. علیه‌السلام https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
📌 آیا غیبت امام عصر موجب نقص و عدم کمال است ؟ ☑️ سوال: ~ سلام علیکم. به تازگی مشکلی عجیب برایم پیش آمده این است که: به وجود خدا اعتقادم را تقریباً دارم از دست می دهم در حالی دلایلی نیز برای خود دارم از این قبیل که خداوند عادل نیست. چرا که مثلاً ما را در زمان غیبت به دنیا آورده و همین باعث گمراهی ما شده و مثل زمان امامان گذشته در دسترس نیست و نمی توانیم مشکلاتمان را حل کنیم و باید به کسانی مراجعه کنیم که اطلاعات کامل ندارند و یا چرا ما را در یک خانواده ی شیعه به دنیا آورده و یک نفر دیگر را در جمعی کافر و همین باعث گمراهی یک فرد می شود پس خدا عادل نیست که اینقدر بین بنده هاش فرق گذاشته و مشکلاتی از این قبیل. نمیدونم مشکلم را چه طوری حل کنم و همین امر باعث شده که به عنوان مثال نمازهایم را نخوانم لطفاً راهنمایی دقیق بفرمایید. ✅ جواب: ~ هوالعلیم؛ پاسخ این پرسش بسیار ساده و روشن است. مگر افرادی که در زمان ائمه علیهم السلام بودند همه به آنها دسترسی داشته اند ؟ غیر از تعدادی اندک که در شهر امام بوده اند و تازه در زمان حصر و تقیه نبودند کسی دسترسی نداشت ، افرادی که در شهرهای دور زندگی می کردند ، کی امام را می دیدند ؟ و یا مثلاً در زمان امام موسی بن جعفر علیهما السلام سالها آن حضرت در زندان بودند و کسی از ایشان اطلاع نداشت و یا در زمان امام هادی و امام حسن عسگری علیهما السلام غیر از اندکی از شیعیان کسی با آنها ملاقات نداشت زیرا آنها تحت نظر بودند ولی در تمام این موارد ولایت امام علیه السلام بر احوال همه مردم حاکم و غالب و ناظر بود، مگر بین زمان غیبت و حضور برای امام علیه السلام فرق می کند ؟ امام که مثل من و شما نیست تا جهت اطلاع بر احوال ما مجبور باشد حضور عینی و فیزیکی در مجامع و محافل داشته باشد. در این صورت او مانند ما خواهد بود نه امام. ❖ او از خود شما به شما نزدیک تر است و پیش از آنکه خطوری در ذهن شما پیدا شود او اطلاع دارد و پیش از آنکه اراده بر انجام کاری بنمائید او خبر دارد ، آنوقت چگونه تصور می کنید که وجود ما در زمان غیبت موجب نقصان کمالی ما خواهد بود ؟! ❖ و بر این اساس تولد و نشو و نمای یک فرد در اجتماع شیعی یا در بلاد کفر نیز توجیه پیدا می کند و خداوند برای او نیز پرونده خاصّ خود را قرار داده است . همینکه شما به امام علیه السلام توجه کنید مشمول نظر و لطف او خواهید بود. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
میوزد طرفه نسیمی که دم روحانیست همه جا جلوه یار و همه جا نورانیست شب وجد و شب شادی شب مدحت خوانیست هشتمین روز همایون ربیع الثانیست از محیط عظمت گوهر زهرا آمد البشاره حسن دیگر زهرا آمد --- آمد از برج ولایت قمر یازدهم یا ز دریای امامت گهر یازدهم یاز سینای نبوت شجر یازدهم حجت یازدهم دادگر یازدهم خرم این گلشن توحید و گل یاسمنش می برد دل زهمه حسن حسن در حسنش --- کبریا وجه و نبی صورت و حیدر سیرت حسنی حسن و حسینی دم و زهرا عصمت یازده ماه به یک آینه در یک صورت عجبا یک پسر و این همه مجد و عظمت خاکیان مژده که امروز درخشید به خاک گوهر ده یم نور و یم یک گوهر پاک --- این پسر کیست که پیر خردش خاک در است به خدا از همه خوبان جهان خوبتر است این پسر آینه طلعت خیر البشر است بشنوید این پدر حجت ثانی عشر است صلوات همه بر ماه جمال پدرش پدر و مادر من باد فدای پسرش --- عسکر او ملک و حوری و جن و بشرند پرتویی از رخ او اختر و شمس و قمرند خلق عالم به گدایی درش مفتخرند همه خوبان جهان منتظر منتظَرند منتظر کیست همان حجت ثانی عشر است یوسف فاطمه مهدی خلف این پسر است --- این پسر والی شهر قدر و ملک قضاست این پسر عیسی جان با نفس روح فزاست این پسر شافع و فریاد رس روز جزاست این گل باغ علی بن جوادبن رضاست روز حق حسن نبی بازوی حیدر دارد آنچه خوبان همه دارند فزونتر دارد --- اهل معنی ولی ذوالمننش می خوانند اختران جمله مه انجمنش می خوانند عارفان واقف سر و علنش می خوانند پای تا سر هه حسن حسنش می خوانند سرو قد ماه جبین گلرخ و شیرین دهن است حسن است این حسن است این حسن است این حسن است --- دیده را فیض ملاقات حق از دیدارش مهر افتاده به خاک قدم زوارش همه دم ذکر خدا بر لب گوهر بارش همه جا سامره با یاد گل رخسارش ملک پهناور هستی به قدومش گلشن دیده حضرت هادی به جمالش روشن --- ای دل اهل ولا زائر سامرایت کعبه خلق جهان روی جهان آرایت حسن و حسن ز پا تا سر و سر تا پایت فرش از بال ملائک حرم زیبایت ای همه خلق جهان سائل لطف و کرمت شود آیا که برم سجده به خاک حرمت ---- کیستی تو پسر فاطمه زهرایی نبوی خلق و علی خوی و حسن سیمایی جلوه سیزدهم یازدهم مولایی حسن عسگری و گوهر ده دریایی مکتبت بندگی و دوستی ات هم عهدی است پدرت هادی و فرزند عزیزیت مهدی است ---- من کیم بنده آلوده دربار توام گنهم کرده گرفتار و گرفتار توام با دو دست تهی خویش خریدار توام چه کنم تو گل من هستی و من خار توام دوست دارم که به جز دوست خطابم نکنی بپذیری و بخوانی و جوابم نکنی --- نگهی بر من و بر دیده گریانم کن نظری بر دل و بر حال پریشانم کن غرق عصیانم،غرق یم غفرانم کن بلکه با خاک درت پاک ز عصیانم کن هرکه ام هر چه بدم میثم این در گاهم ذاکرم ذاکر اولاد رسول اللهم ۲ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
💠 یاد خدا 🔸 امام حسن عسکری (سلام الله علیه) فرمود: « لَیسَتِ اَلْعِبَادَةُ كَثْرَةَ اَلصِّیامِ وَ اَلصَّلاَةِ وَ إِنَّمَا اَلْعِبَادَةُ كَثْرَةُ اَلتَّفَكُّرِ فِی أَمْرِ اَللَّهِ» . در قرآن ما را به دعوت نكردند؛ عبادت حدّی دارد، [یعنی] واجب های آن مشخص و مستحب های آن هم مشخص است؛ ولی آنچه در قرآن ما را به آن به عنوان كثرت امر كرده ‌اند است: ﴿یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللّهَ ذِكْرًا كَثیرًا﴾ . امرالله عسکری علیه السلام https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
1_1263228237.mp3
3.73M
ا روایت دگرگونی فرهنگی در دانشگاه های ایران در سه نسل هرچه جلو امدیم جنبه های اخلاقی ضعیف میشود . استادان ما بسیاری از انها سواد درک مطلب ندارن ظلم و ستم است گفتن نام استاد و دکتر بربسیاری از استادان فعلی دانشگاه ها و مراکز علمی ما مشی و منشی ما منطبق نیست ناهنجاری های اخلاقی فراوان افرادی که هیچ نقشی در مقالات علمی ندارن نامشان توی مقاله است . ایشان آقای دکتر نعمت الله فاضلی استاد یکی از رشته های علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی هستند که تألیفات ارزنده ای هم دارند. گشودن باب جلسات همفکری در مورد مسائل اساسی کشور و دانشگاه با این گونه اساتید بسیار مغتنم است. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a