eitaa logo
مهندسی فرهنگی .راهبردها .راهکارها
377 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
• أُحِبُّ الصّالحينَ و لَستُ مِنهم || لَعَلَّ اللهُ أن يرزُقني صلاحًا •
مشاهده در ایتا
دانلود
روز مرد نداشتند اما روزها را مردونه ساختند تنها جوراب‌شون سوراخ نبود که پیکری سوراخ شده از گلوله و ترکش داشتند https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
26.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹شرح اخلاص و مصادیق آن « هر کس ۴۰ رو خود را برای خدا خالص کند ، از قلب به زبانش میجوشد» #مهندسی_فرهنگیhttps://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a •┈┈•••✾🌿🌺🌿✾•••┈┈•
💠 معنای روایت «علیٌّ قسیمُ الجنّة و النّار» [علی تقسیم کنندۀ بهشت و دوزخ است] 1️⃣قسمت اول 🔹معنای اول: اینکه فعل و گفتارش حجّت است؛ چون دارای مقام ولایت و امامت است. یعنی مسلمانان بلکه تمام افراد بشر، باید در «تمام شئونِ حیاتیِ خود» به آن حضرت اقتدا کنند. 🔹بنابراين هر كس از آن حضرت پيروى كند مسلّماً «اهل صدق و صفا و عبادت و تسليم و جهاد و جُود و ايثار» خواهد بود. و معلوم است كه چنين شخصى اهل بهشت است؛ چون بهشتْ ظهورِ افعال و مَلَكاتِ نيك در عوالم ديگر است. 🔹و هر كس دعوت آن حضرت را ردّ كند و اقتدا به‌‏سيرۀ آن حضرت ننمايد، «دروغ و خيانت و كم‌فروشى و رباخوارى و زياده طلبى و شهوت‌‏پرستى و نفع‌طلبى و هواخواهى و اِعراض از ذكر خدا» را دنبال كند، مسلّماً اهل دوزخ است؛ چون دوزخ نيز ظهور مَلَكات و افعالِ زشت در آن عوالم است. 🔹آنچه موجب جدائىِ اين دو دسته از هم گرديده «امر و نهىِ مقام ولايت» است كه دسته‌‏اى پذيرفتند و دسته‌‏اى ردّ كردند. 🔹بنابراين «علىّ قسمت كنندۀ بهشت و جهنّم» خواهد بود؛ مانند معلّمى كه شاگردانى تربيت می‌‏كند، يك دسته كوشش می‌‏كنند و ياد می‌‏گيرند و دستۀ ديگر، تن به تنبلى داده و از تعلّم و ياد گرفتن اِبا می‌‏كنند. معلّم يك دسته را قبول و دستۀ ديگر را مردود می‌کند. پس صحيح است كه بگوئيم معلّم دسته‏‌اى را به مقام بالا فرستاده و دسته‏‌اى را در مكانِ سابقِ خود زندان نموده است؛ 🔺همچنين صحيح است كه بگوئيم: عَلِىٌّ قَسيمُ الْجَنَّةِ وَ النّار. 📝 ادامه دارد... ✍🏻 علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ج 1 ص 148؛ منقّح. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
💠 معنای روایت «علیٌّ قسیمُ الجنّة و النّار» [علی تقسیم کنندۀ بهشت و دوزخ است] 2️⃣قسمت دوم 🔹معنای دوّم: از جهت حُبّ و بُغض است. چون محبت نتیجه و روح عمل است. كسى كه چيزى را دوست داشته باشد مسلّماً آثار او را نيز دوست دارد. كسانى كه أميرالمؤمنين را دوست دارند، از افعال و گفتار و سيرۀ آن حضرت نيز مسرور، و محبّتِ اين آثار را دارند؛ و بالعكس كسانى كه أميرالمؤمنين را دشمن دارند، سيره و سنّتِ آن حضرت را نيز مبغوض دارند، لذا كردارشان طبعاً كردارى خشن و ناپسند است. 🔹و چون افعال نيك در انسان ايجادِ «محبّت و صفا و نور» می‌‏كند، و افعال زشت موجب «ظلمت و تاريكىِ قلب و قساوت» می‌گردد، بنابراين دوستان أميرالمؤمنين طبعاً مردمى با حقيقت و با صفا و با محبت بوده، قلبِ آنان پاكيزه و روحِ آنان نورانی‌‏تر و نفْسِ آنان سبک‌تر است؛ و دشمنان أميرالمؤمنين، طبعاً مردمى از حقيقت و صفا دور؛ قلبِ آنان تاريك، و نفْسِ آنان خسته و سنگين، و روحِ آنان آلوده است. 🔹و چون نتيجۀ اعمالِ نيك همان «صفا و نورانيّت و محبّت به خدا»ست، و نتيجۀ اعمال زشت «ظُلمَت و قِساوت و اِعراض از خدا»ست، بنابراين اميرالمؤمنين به سبب تقسيم نمودن افراد مردم را به دو دستۀ «مُحبّ» و «مُبغِض» آنها را به دو دستۀ «بهشتى» و «دوزخى» تقسيم فرموده است. 📝 ادامه دارد... مطالعه قسمت اول ✍🏻 علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 ج 1 ص 149؛ منقّح. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
ذات خدا بود چو ‌مخفی به ذات آینه ای ساخت زِ نور صفات خواست کز آن آینه ظاهر شود نور صفاتش به تجلّی ذات جلوه در آن آینه فرمود و کرد جلوه از آن آینه بر ممکنات او نه اله است و نه غیر اله عقل در این مسأله محو است و مات مظهر الطاف خدا نفس اوست ما خلقش زنده به یک التفات زنده به تن نیست که موتش رسد کآب حیات است در آب حیات هستی او بسته به ذات خداست جسته حیاتی که ندارد ممات مالک روح است و ملیک وجود در نظرش خلق عِظام و رُفات از درِ تحقیق و طریق سلوک معرفتش آمده باب نجات جز به یَدش کس نکند فتح باب جز به دَمش حل نشود مشکلات او همه نقطه است و حقایق حروف او همه قُطب است و صُوَر دائرات تیغ لسانش دل مشرک دَرَد سِحرِ عدو بشکند از معجزات ناخن او از صفحات قلوب محو کند آنچه ندارد ثبات نُطفه بجنبد زِ دَمش در رَحِم نقش بنین بندد و عِقد بنات پرده بر افکن زِ جمال ای علی جلوه کن از مشرق ذات و صفات شمس حقیقت به حقیقت توئی مطلع نورت افق کائنات وجه خدایی و به هر صورتی وجه خدا جلوه کند از جَهات جلوه ی رخسار تو مشهور ماست در حَرم کعبه و در سُومنات مُدِرک ما مُدرِک وصف تو نیست قطره نداند که چه دارد فرات ناطق اوصاف تو اوصاف توست مدح تو بیرون بُود از تُرّهات ای که خدایت به کتاب کریم خواند لدینا لعلی حکیم ✨فوادکرمانی https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
💚این مرد بزرگ با همین زندگی زاهدانه و تعبد عارفانه، تمام دنیای استکبار را به چالش کشیده است پدر ، روزت مبارک🌹 اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
سخنرانی_بیت آیت الله طهرانی_13رجب المرجب 1446_mixdown.mp3
55.45M
| روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام 🗓 ۱۳ رجب المرجّب سال ۱۴۴۶ ه.ق | ۱۴۰۳/۱۰/۲۵ 🎙سخنران: حجة الإسلام و المسلمین حاج 🏷 https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
14-403-10-24.mp3
24.93M
☀️ شب ولادت حضرت امیر المومنین امام علی علیه السلام 🔰 شرح رساله لقاء الله ⚫️ حضرت علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه ) 🔷 پیرامون آداب سالک الی الله جلسه ۱۴۳ - ۱۴ 💠 فایل صوتی افاضات استاد صمدی آملی تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۲۴ #آملی https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فلسفه 3 نوبت اول (مرحله هشتم تا مرحله یازدهم).pdf
47.87M
📖 تلخیص نهایه الحکمه / از مرحله هشتم تا مرحله یازدهم ( عقل، عاقل و معقول ) ✍ نویسنده: علامه طباطبایی https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a