eitaa logo
طریق الهدی | محسن دامادی پور
309 دنبال‌کننده
95 عکس
40 ویدیو
2 فایل
راه ارتباطی: mohsendam@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکیم الهی استاد حشمت پور "حفظه الله" در رابطه با ضرورت درس گرفتن اشارات بوعلی سینا با شرح خواجه طوسی برای فلسفه آموزان میفرماید: کسانی که می خواهند فلسفه بخوانند، از اشارات بی نیاز نیستند و باید کلمه کلمه و با دقت این کتاب را بخوانند. تمام کلمات خواجه یا برای اخراج است و یا برای ادخال و شمول است. هیچ قید بی جهتی در عبارات نیامده است. اگر این کتاب خوب خوانده شود از خیلی کتابها، انسان را بی نیاز می کند.
این کمینه ی بی مقدار گوید: متاسفانه امثال این کتابها در حوزه های علمیه کنونی هیچ جایگاهی ندارد و در میان طلاب، شوق و رغبتی به تحصیل و خواندن این کتب قیّم نیست. و نتیجه این می شود که خروجی حوزه ها برای جامعه امروزی، روحانی نمایان کم سواد بل بی سواد خواهد بود و در ۱۰ سال آینده این امر چشمگیر خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2022_10_05_07_51_47.mp3
9.54M
💎موضوع سخنرانی: امام شناسی و جلوه هایی از هدایت های الهی امام حسن عسکری علیه السلام 🕌مسجد حاج غفار، جلسه زیارت آل یاسین ۱۴۰۱/۷/۱۳
2022_10_07_07_54_19.mp3
9.81M
💎موضوع سخنرانی: غربت امام زمان علیه السلام 🕌مسجد حاج غفار، جلسه زیارت آل یاسین ۱۴۰۱/۷/۱۵
مدتی است مشغول مطالعه تفسیر مرحوم آیت الله مصطفی خمینی ره هستم و از خواندنش لذت می برم. جولان فکری، قدرت نقد آراء، جمع بین انظار و قلمی روان و دقیق از مهمترین ویژگی های مرحوم آقا مصطفی است... لله درّه و علی والده اجره... طلاب و اساتید کرام از مطالعه این تفسیر قیّم غفلت نکنید. ✍تراب عتبه المهدی محسن دامادی پور
دولت ایرانی در ایتا فیلتر شد! در حالی که در شرایط بحرانی اجتماعی قرار داریم، حتی در این شرایط هم حفظ ظاهر هم نمی‌کنند که بلکه مخاطب جذب کنند! راحت و بدون حکم قضایی و صرفا بر مبنای تشخیص شخصی در اقدامی سریع، فوری، انقلابی، میبندند کانالها را! 🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌فوری❌ هک شبکه بی بی سی و پخش سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی ❌❌
گویا اینستاگرام برای آقای رئیس‌جمهور فیلتر نیست! پست و استوری به راهه! پ. ن توئیتر و اینستاگرام و... فقط برای مردم بد است برای مسئولین همه چی آزاد است.
◼️ يَا مالِك! فَلا تَقوينَ سُلطانَكَ بِسفكِ دَم حَرام، فَاِن ذلِك مِما يضعِفهُ وَ يُوهِنهُ، بَل يزيلهُ وَ ينقلهُ، وَ لا عُذرَ لَكَ عِندَاللهِ وَ لا عِندِى فِى قَتلِ العَمد، لِأنَ فِيه قود البَدَن اى مالك! حكومت خود را با ريختن خون ناحق تقويت مكن، چرا كه اين كار حكومتت را سست و متزلزل مى سازد، بلكه بنيان آن را مى كند و به ديگران منتقل مى نمايد و بدان هيچ گونه عذرى نزد خدا و من در قتل عمد پذيرفته نيست، زيرا كيفر آن قصاص و مرگ است 📕نهج البلاغه / نامه 53 به مالک اشتر نخعی 💠@mohsendamadipoor
حفظ نظام و رمز ماندگاری حاکمان، الگو گرفتن از همان رحمانیت پیامبر «فَبِمَا رَحۡمَةࣲ مِنَ ٱللَّهِ لِنتَ لَهُمۡ» و دیدن، شنیدن و تدبیر درست برای رفع مشکلات مردم است «وَیَقُولُونَ هُوَ أُذُنࣱۚ قُلۡ أُذُنُ خَیۡرࣲ لَّكُمۡ» و الّا سنگدلی و خشونت، همان اخطاری است که همه را پراکنده و ناراضی میکند «وَلَوۡ كُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلۡقَلۡبِ لَٱنفَضُّوا۟ مِنۡ حَوۡلِكَ» 💠@mohsendamadipoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2022_10_14_09_43_36.mp3
8.74M
💎موضوع سخنرانی: معرفت به نبیّ خاتم و اشاره ای به سیره اخلاقی پیامبر 🕌زینبیه یا مرتضی علی ۱۴۰۱/۷/۲۲
دیکتاتورىِ سیاه و خفقان عجیب علیه مردم یکى از خصوصیّات آن رژیم فاسد، دیکتاتورىِ سیاه و خفقان عجیب علیه مردم، با قساوت‌آمیزترین روشها [بود] که ممکن است در جاهاى دیگرى از کشورها هم وجود داشته باشد. در اینجا خود ما از نزدیک مشاهده کردیم که چه میکردند و چه رفتارى داشتند با آحاد مردم؛ هم در دوران رضاخان که گذشتگان ما، بزرگ‌ترهاى ما آن را دیده بودند و براى ما نقل کردند، هم در دوران اخیر، که خود ماها، آحاد مردم، در میدان بودیم. جوانها البتّه آن دوران را ندیدند. حرفهاى فراوان و موثّق [وجود دارد] از آنچه اینها با مردم، با مبارزین و با کسانى که انتقاد داشتند - ولو انتقادهاى اندک داشتند انجام میدادند؛ رفتارهایى که اینها میکردند، آن شکنجه‌ها، آن فشارهاى عجیب و غریبِ جسمى و روحى، آن زندانهاى مخوف، که امروز برخى از نشانه‌هاى آنها هست که افراد میروند مى‌بینند تعجّب میکنند. یکى از کارها این بود، اینها با قدرت زور و استبداد و فشار بر مردم، حکومت خودشان را ادامه میدادند؛ ....‌قساوت کامل نسبت به هرکسى که اندک‌اعتراضى به آنها داشت و مطّلع میشدند. مقام معظم رهبری ۹۳/۱۰/۱۷
‏شهید مرتضی مطهری: اگر «جمهوری‌ اسلامی» بخواهد زمینه اختناق را به وجود آورد، قطعا شکست می‌خورد. ما باید به آزادی‌ها، به‌معنی واقعی، در آینده احترام بگذاریم. ‏📚 آینده انقلاب اسلامی، ص۱۰۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ شهید بهشتی ره : « جمهوریت عبارت است از جامعه یا دولتی که رئیس آن دولت، زمامدار آن، برای مدت زمان معینی انتخاب می‌شود. به انتخاب جمهور امت انتخاب می‌شود نه از روی توارث. بر طبق مبانی اسلامی در عصر ما حکومت، زمامدار، حاکم، صرفا باید سمت و قدرت خود را از آراء مردم بگیرد. کسی حق دارد زمامدار مردم باشد که برگزیده مردم یا لااقل پذیرفته مردم و مورد حمایت مردم باشد. هیچ کس حق ندارد بر طبق قوانین اسلام ولایت، قدرت و زمامداری خود را بر مردم تحمیل کند. چرا؟ برای اینکه اگر کسی آمد برخلاف رای مردم، برخلاف انتخاب، پذیرش و خواست مردم به آنها گفت من آقا بالا سر شما هستم، من حاکم بر شما هستم، می‌خواهید بخواهید، می‌خواهید نخواهید. این آدم کسی است که با زور و تحمیل و از روی انگیزه تفوق‌طلبی آمده است سمتی را برای خودش ادعا کرده است. تفوق‌طلبی و امتیازطلبی و برتری‌طلبی در منطق اندیشه اسلامی و ایدئولوژی اسلامی، مردودد، مطرود و مایه فساد و تیره بختی در دنیا و آخرت است. 💠@mohsendamadipoor
 هر که را بهر کاری ساخته اند ! با فقه و اصول نمیشود مملکت داری کرد ! با فارغ التحصیل رشته الهیات نمی توان اقتصاد را سر و سامان داد ! هر وقت بزرگان و نخبگان در جای واقعی خود و رأس امور کشور قرار گرفتند ! و پخمگان به حاشیه رانده شدند ایران عزیزمان هم آباد خواهد شد . از یک فرد 6 کلاس سواد و کابینه ی ضعیف توقع بیشتری نیست ! تراب عتبه المهدی محسن دامادی پور 💠@mohsendamadipoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کشتار مردم بی دفاع محکوم است چه در شاهچراغ چه در زاهدان چه در خیابانهای ایران... تراب عتبه المهدی محسن دامادی پور 💠@mohsendamadipoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹البرهان علی انحصار الحمد فی الله تعالی قد تبیّن ممّا تقدّم أنّ متعلّق الحمد هو الکمال و الجمال فی الصفات و الأفعال و الحامد یُظهرهما بلسانه و ما من کمال و جمال الّا له تعالی فی اعلی المراتب بلا حدّ و قید و لا شائبة نقص و حیثما یظهر کمال فهو منه تعالی إذ الشئ ( و هو الوجود و الکمالات الوجودیة) ما لم یجب لم یوجد و ما لم ینتهی الی الواجب تعالی لم یظهر قط؛ فله الحمد أوّلاً و اخراً و لا یقع لما سواه و الحمد من أیّ حامد صدر و علی أیّ محمود وقع، فهو فی الحقیقة لا یقع الّا علی الله تعالی. نعم، فی جملة " الحمدلله" إشعار علی الانحصار و لکن یحتاج الی تقریب و ذلک أنّ الحمد قد تعلّق باسم " الله" تبارک و تعالی و هو الذات المستجمع لجمیع الصفات الکمالیة و تعلیق الحکم علی الوصف مشعر بالعلیة؛ فتعلُّق الحمد علی ذلک الاسم الشریف أعنی الله تعالی – مضافا الی تعلیل أصل الحمد له تعالی- یدلّ علی انحصاره فیه سبحانه إذ هو الجامع لجمیع الکمالات و لازم ذلک أنّ جمیع الکمالات فی جمیع الممکنات من جلوات کماله حیث تنزّلت و تعیّنت فی التعیّنات الإمکانیة. فعلی هذا، ثناء الممکنات علی کمالاتهم هو الثناء لله عزّوجلّ فی الحقیقة. 🔸تبصرة إنّ الانسان و إن لم یمکن أن یکون حامدا لله عزّوجلّ فی جمیع الأحوال و الأزمان بلسانه القولی و لکن یمکن أن یکون حامدا فی جمیع الآنات و اللمحات بلسان عقله أو قلبه بأن یعتقد أو یشاهد أنّ ما یقع فی العالم من الافعال و الحوادث – و إن کانت بظاهرها شرّا- جمیل و خیر محض و الشرّ إمّا عدمیّ أو نسبیّ أو قلیل بالنسبة الی الکثیر من الخیر و غیر خفیّ عند العقل و العقلاء إنّ ترک الخیر الکثیر لوجود الشرّ القلیل، قبیح لا یصدر من الحکیم. فمن یری العالم مع جمیع ما یقع فیه جمیلا و خیراً و یصفه هکذا فهو حامد دائماً بلسان عقله و قلبه فطوبی له و حسن مئآب. 📚بخشی از مکتوبات تفسیری این کمترین ✍️تراب عتبة المهدی محسن دامادی پور 💠@mohsendamadipoor
🔹سرّ امامیّه علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رضوان الله علیه نقل می کنند: شبی در محضر انور استاد علامه طباطبایی قدّس سرّه الشریف در قم تشرّف داشته ایم که روز قبلش در تهران با دانشمندانی از آن جمله آقای کربن فرانسوی، جلسه مذاکرده علمی داشتند، برای ما حکایت فرمود که امروز در آن جلسه تهران، مهمان بزرگواری داشته ایم، این مهمان فرانسوی و مسلمان و از امامیه بوده است، از زبان مترجمش اظهار داشت که مسلمانم و شیعه اثناعشری هستم و به سرّ امامیه اعتقاد دارم. استاد طباطبایی فرمودند: من پرسیدم که آیا تبار و دودمان آقا در پاریس از طایفه امامیه اند؟ در جوابم گفت: خیر، من به مطالعه کتب ادیان و مذاهب و ملل و نحل و تحقیقات ششخصی خودم به دین اسلام رسیده ام و مسلمان شده ام و از اسلام به امامیه و مذهب جعفری که حتی به سرّ امامیّه هم معترف و معتقدم. استاد طباطبایی فرمودند: پرسیدم مرادش از سرّ امامیّه چیست؟ در پاسخم گفت: وجود امام زمان مهدی موعود عالیه السلام. 📚هزار و یک کلمه، ج2، ص463 💠@mohsendamadipoor
🔸دادن کار به دست سفلگان، کشور را به تباهی می کشاند ✔️عن رَسُولِ اللَهِ صَلَّي‌ اللَهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ يَقُولُ: « مَاوَلَّتْ أُمَّـةٌ رَجُلاً قَطُّ أَمْرَهَا وَ فِيهِمْ أَعْلَمُ مِنْهُ، إلاَّ لَمْ يَزَلْ أَمْرُهُمْ يَذْهَبُ سَفَالاً حتَّي‌ يَرْجِعُوا إلَی مَاتَرَكُوا.» 📚(بحار الأنوار، ج ١٠، ص١٤٣؛الغدير، ج۱،ص ۱۹۷) 🔹هيچگاه ملتی أمرش را به شخصی نسپرده و زمام اُمورش را به فردی نداده است، در حالی كه در ميان آن ملت داناتر از او بوده باشد؛ مگر آنكه همواره أمر آن اُمّت به سوی تباهی و خرابی و فساد مي رود؛ تا زمانيكه از اين كار برگردند و زمام أمر خود را از دست او گرفته بدست داناتر بسپارند.»        💠@mohsendamadipoor
شهید چمران: می‎گویند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.       💠@mohsendamadipoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله جوادی آملی: هر کس با شما اختلاف دارد، اختلاف را حل کن، نه مخالف را از پا در بیاور 💠@mohsendamadipoor
🔹۲۴ آبان ماه سالگرد ارتحال علامه طباطبایی 🔸حکومت فردی، استبداد پرور است جوامع بشرى از «ترس» اينكه مبادا در اثر تضعيف دولت وقت، دولت‏هاى ديگر بر سر آنان بتازند، ناگزير بودند به ظلم و جور دولت خود تن در دهند، و با آن روش ظالمانه خو كنند، و اين خو كردن به ظلم نگذاشت تا بشر به اين راه حل فكر كند، كه اصلا حكومت يك فرد خودكامه بر همه افراد جامعه چرا؟ و چرا حكومت مردم بر مردم را طرح نريزند،بلكه به جاى فكر كردن در اين باره خود را سرگرم كردند به مدح و ثناى همان دولت جائر و ظالم البته اين تا موقعى بود كه ظلم و جور سلطان از حد نگذرد، و كارد به استخوان مردم نرسد، و اما اگر كار به اينجا مى‏‌كشيد به تظلم و شكايت مى‌‏پرداختند. چه بسا از اين خودكامگان كه نام پادشاه يا رئيس بر خود نهاده بودند دستخوش هلاكت يا قتل يا سرنوشت‌‏هاى شوم ديگرى مى‌‏شدند، و آن گاه مردم در اثر نداشتن يك زمامدار احساس فتنه و فساد نموده، اختلال نظام و وقوع هرج و مرج تهديدشان مى‏‌كرده، ناگزير مى‌‏شدند يك «گردن‌‏كلفت» ديگر را روى كار آورند، و زمام امور اجتماع را به دست وى دهند، و باز آن شخص، پادشاه مى‌‏شد، و تعدى و تحميل را از سر مى‌‏گرفت. اجتماعات بشرى همواره وضعى اين چنين داشت، تا آنكه از سوء سيرت اين حكومت‌‏ها به تنگ آمد و فهميد كه طبع حكومت يك فرد بر جامعه همين است، كه او را «خودكامه» و «مستبد» مى‌‏سازد. 📚ترجمه تفسیر المیزان/ ج ۳ / ص ۲۲۷ 💠@mohsendamadipoor