مهدویت واربعین6.m4a
زمان:
حجم:
1.54M
🖤مهدویت و اربعین🖤
ادامه
مهدویت واربعین7.m4a
زمان:
حجم:
1.37M
🖤مهدویت و اربعین🖤
ادامه
مهدویت واربعین8.m4a
زمان:
حجم:
1.06M
🖤مهدویت و اربعین🖤
ادامه
مهدویت واربعین9.m4a
زمان:
حجم:
431.2K
🖤مهدویت و اربعین🖤
پایان
-----¦﷽¦-----
نجوای جابر بن عبدالله با سیدالشهدا
#اربعین
8.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ا🚩 ◼ 🚩 ◼ 🚩 ◼ 🚩 ◼ 🚩 ◼
ا🚩 ◼ 🚩
ا🚩
#لأندبنك_صباحا_و_مساء_ولأبکین_علیك_بدل_الدموع_دما
#صهبا
#صاحب_نفس
#نفس_المهموم_لظلمنا_تسبیح_و_همه_لنا_عباده
⚜حضرت ابا صالح المهدی در فرازی از زیارت ناحیه مقدسه خطاب به جد غربشان می فرمایند :
" "فَلاَندُبَنَّکَ صَباحَاً وَ مَساءً " (۱)
👈هر صبح و شام به معنایی دقیق تر از صبح تا به شام یعنی تمام آنات و لحظات را بر جد غریبم ندبه می کنم.
▪️مومنین و محبین بر ابا عبدالله چگونه می توانند بر این کلام حضرت ابا صالح المهدی تاسی کنندکه هر لحظه ، صبح و شام ندبه کننده بر مصائب کربلا و ذاکر نام ابا عبدالله باشند.
⚜حضرت مولانا الصادق علیه السلام در فرمایشی گوهربار برای شیعیانشان بیان می فرمایند:
▪️"نَفَسُ المَهمومِ لِظُلمِنا تَسبیحٌ وَ هَمُّهُ لَنا عِبادَةٌ " (۲)
حضرت می فرمایند:
نَفَسی که از قلوب و صدور مومنی که محزون و مهموم از ظلم اهل البیت ، که اعظم آن همان اعظم رزیت و مصائب کربلاست خارج می شود تسبیح است و عبادت.
👈هر مومنی که میخواهد به کلام نورانی حضرت ابا صالح المهدی (علیه السلام) در زیارت جد غریبشان که می فرمایند : " فَلاَندُبَنَّکَ صَباحَاً وَ مَساءً " اقتدا کند ؛
می تواند با آن نَفَس محزون و مهمومی که از مصائب اباعبدالله در هر لحظه از قلب مقروح و مجروحش خارج می شود این مهم را به جا آورد .
▪️صَباحاً اَتَنَفَسُ بِحُب الحسین مَساءاً اَتنَفَسُ بحُب الحسین
▪️فقط کافی است نَفَسی که هر روز هزاران بار دم و بازدم میشود هر بار از قلب و سینه ای عبور کند که؛
👈 داغ دار از مصیبت کربلاست ؛
👈محزون از ظلم به آل بیت ابا عبدالله است
👈مجروح از شهادت ابا عبدالله است
▪️نَفَس مهموم و محزون ، مقدس است چراکه حضرت صادق علیه السلام شأن تسبیح و عبادت را برای آن قائل هستند.
⚜ در روایت عظیم الشأن دیگری در بیان جایگاه نَفَس ، امیر المؤمنین علیه السلام می فرمایند:
▪️ " نَفَسُ المَرءِ خُطاهُ اِلی اَجَلِه " (۳)
نفس کشیدن انسان گام های او به سوی اجل اوست.
که در حقیقت اگر شخص مومن باشد این نَفَس کشیدنش قدم هایی است که او را به اجلی که همانا رسیدن او به پروردگار و رب خویش است رهنمون می سازد.
👈امیر عالم نَفَس را به گام ها و قدم ها تشبیه فرمودهاند.
▪️ " نَفَسُ المَرء خُطاه "
▪️" نَفَسُ المهموم لظلمنا تسبیح "
▪️طبق فرمایش امیر عالم اَنفاس انسان ، همان خطوات اوست .
اگر اين نَفَس ها منسوب به مهموم و محزون در داغ ابا عبدالله الحسين (علیه السلام) باشد ، عبادت و تسبيح است.
و در حُكم قدمهاي طيّ طريق الحسين براي او مي باشد.
👈نَفَس ها و دم و بازدم كسي كه قلبش روضة الحسين است ، همان شأن و فضيلت قدم برداشتن به سمت حرم و به معناي اَخَص ، قُرب مشايه اربعين را دارد.
👈در واقع نَفَس های یک مومن می تواند گام های او باشد.
نَفَس مومنی که محزون و مهموم از مصائب کربلا و ابا عبدالله است می تواند همچون گام های اربعین باشد.
#حسنیه
#انگلیسی
#سادات
✨ حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
«مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى سَيِّدِ شَبَابِ الْجَنَّةِ فَلْيَنْظُرْ إِلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِي»؛
هر كس خوش دارد به سید و آقاى جوانان اهل بهشت نگاه كند، اينك به حضرت حسن بن علي (علیهما السلام) بنگرد.
📗 إثبات الهداة، ج ۴، ص ۱۲.
✨ The Holy Prophet Muhammad (saww) said:
Whoever would like to see the Master and Chief of the youths of Paradise can look at Imam Hassan ibn Ali (as)
📚Ithbaat ul Hudaat vol 4, pg 12
🏴▪️🏴▪️🏴
🏴▪️
#أولاد_البغایا
قسمت نهم
🔳 اقدامات دیگر بنو النعل
از جمله اقدامات دیگر این ملاعین ربودن پیراهن، البسه، انگشتری و ادوات جنگی حضرت ثارالله امام حسین (علیه السلام) بود:
▪️قال السّیّد بن طاووس: ثُمَّ أَقْبَلُوا عَلَى سَلْبِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) فَأَخَذَ قَمِیصَهُ(علیه السلام) إِسْحَاقُ بْنُ حُوَیَّهَ الْحَضْرَمِیُّ (لعنه الله) فَلَبِسَهُ فَصَارَ أَبْرَصَ وَ امْتَعَطَ شَعْرُهُ.
▪️و رُوِیَ: أَنَّهُ وُجِدَ فِی قَمِیصِهِ (علیه السلام) مِائَهٌ وَ بِضْعَ عَشْرَهَ مَا بَیْنَ رَمْیَهٍ وَ طَعْنَهِ سَهْمٍ وَ ضَرْبَهٍ. وَ قَالَ الصَّادِقُ (علیه السلام): «وُجِدَ بِالْحُسَیْنِ (علیه السلام) ثَلَاثٌ وَ ثَلَاثُونَ طَعْنَهً وَ أَرْبَعٌ وَ ثَلَاثُونَ ضَرْبَهً»
وَ أَخَذَ سَرَاوِیلَهُ(علیه السلام) بَحْرُ بْنُ کَعْبٍ التَّیْمِیُّ (لَعَنَهُ اللَّهُ).
▪️و رُوِیَ: أَنَّهُ صَارَ زَمِناً مُقْعَداً مِنْ رِجْلَیْهِ.
وَ أَخَذَ عِمَامَتَهُ (علیه السلام) أَخْنَسُ بْنُ مَرْثَدِ بْنِ عَلْقَمَهَ الْحَضْرَمِیُّ (لعنه الله)، وَ قِیلَ: جَابِرُ بْنُ یَزِیدَ الْأَوْدِیُّ (لعنه الله علیه) فَاعْتَمَّ بِهَا فَصَارَ مَعْتُوهاً.
وَ أَخَذَ نَعْلَیْهِ(علیه السلام) الْأَسْوَدُ بْنُ خَالِدٍ.
وَ أَخَذَ خَاتَمَهُ بَجْدَلُ بْنُ سُلَیْمٍ الْکَلْبِیُّ وَ قَطَعَ إِصْبَعَهُ (علیه السلام) مَعَ الْخَاتَمِ، وَ هَذَا أَخَذَهُ الْمُخْتَارُ فَقَطَعَ یَدَیْهِ وَ رِجْلَیْهِ وَ تَرَکَهُ یَتَشَحَّطُ فِی دَمِهِ حَتَّى هَلَکَ.
وَ أَخَذَ قَطِیفَهً لَهُ کَانَتْ مِنْ خَزٍّ قَیْسُ بْنُ الْأَشْعَثِ (لعنه الله).
وَ أَخَذَ دِرْعَهُ الْبَتْرَاءَ(علیه السلام) عُمَرُ بْنُ سَعْدٍ (لعنه الله علیه)، فَلَمَّا قُتِلَ عُمَرُ وَهَبَهَا الْمُخْتَارُ لِأَبِی عَمْرَهَ قَاتِلِهِ.
وَ أَخَذَ سَیْفَهُ(علیه السلام) جُمَیْعُ بْنُ الخلق الْأَوْدِیُّ، وَ قِیلَ: رَجُلٌ مِنْ بَنِی تَمِیمَ یقال له: الأسود بن حنظله (لعنه الله علیه).
▪️و فِی رِوَایَهِ ابْنِ أَبِی سَعْدٍ أَنَّهُ أَخَذَ سَیْفَهُ(علیه السلام) الفلافس النَّهْشَلِیُّ، وَ زَادَ مُحَمَّدُ بْنُ زَکَرِیَّا: أَنَّهُ وَقَعَ بَعْدَ ذَلِکَ إِلَى بِنْتِ حَبِیبِ بْنِ بُدَیْلٍ.
وَ هَذَا السَّیْفُ الْمَنْهُوبُ لَیْسَ بِذِی الْفَقَارِ، فَإِنَّ ذَلِکَ کَانَ مَذْخُوراً وَ مَصُوناً مَعَ أَمْثَالِهِ مِنْ ذَخَائِرِ النُّبُوَّهِ وَ الْإِمَامَهِ وَ قَدْ نَقَلَ الرُّوَاهُ تَصْدِیقَ مَا قُلْنَاهُ وَ صُورَهَ مَا حَکَیْنَاهُ.
▪️سیّد بن طاووس گوید: برای عریان کردن امام روی آوردند. اسحاق بن حویه (حوبه) پیراهنش را بیرون آورد و آن را پوشید و به پیسی مبتلا شد و موهایش ریخت.
🏴▪️۹
🏴▪️🏴▪️🏴ادامه دارد....