eitaa logo
مخبتین
349 دنبال‌کننده
561 عکس
170 ویدیو
6 فایل
"و بَشّر المُخبِتین" "الَّذِينَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُم" مخبتین کسانی هستند که وقتی یاد خدا به‌میان بیاید، دل‌هایشان به تب‌وتاب می‌افتد. خدا کسی است که باید به دیدنش بروی خدا کسی که از آن سخت می‌هراسی، نیست ارتباط با ادمین : @S_deldadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 خزائن و گنج های فضائل در دست خداست و بس ! انسان باید کارهایی انجام دهد که خود را لایق دریافت فضل خدا کند وگرنه درِ خانه این و آن(که ارتباطی با خدا ندارند) فضیلتی یافت نمی‌شود. از جمله کارهایی که انسان را لایق رحمت و فضل خدا میکند: کسب معرفت، نیکی به دیگران، عبودیت و بندگی، ذکر کثیر، معاشرت با اولیاء خدا و... است. اللهم ارزقنا @mokhbetin_ir
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 با خدای مهربان حرف بزنیم! اوخواسته، ما برگردیم. مرحوم صفایی حائری @mokhbetin_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
30.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه. ۱۴۰۴/۰۴/۲۵ 📥 صوت کامل بیانات 💻 Farsi.Khamenei.ir
❗ عبارت "لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذًى" عبارت مهمی است و باید سرلوحهٔ دل مؤمن باشد. این عبارت دل مؤمن را آرام می‌کند که در اَمن الهی است و عداوت دیگران ضرری به او نمی‌زند و فقط در حدّ اذیت است. آن اذیّت را اما، طبق آیهٔ صدوبیستم همین سوره باید با صبوری تحمّل کند و مراقب باشد که در برابر اذیّت‌ها مقابله به‌مثلی نکند که از دایرهٔ تقوی خارج شود. چون به‌محض خروج از دایرهٔ تقوی، از دایرهٔ اَمن بیرون می‌افتد و ضمانت خدا در عبارت "لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذًى" در حق او باطل می‌شود. در آیهٔ مزبور، در امان ماندن از ضرر ایشان منوط شده به صبر و تقوی: وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا [سوره آل عمران : 120] 📍 این ضمانت، نه فقط نسبت به متخاصمین از اهل کتاب، بلکه نسبت به هرکسی است که با مؤمن بنای تخاصم بپا کرده، از جمله همسایهٔ مسلمان، زوجهٔ ناشزه، و سلطان ظالم. کسی کاری با مؤمن نمی‌تواند بکند، فقط مختصری آزار و اذیت است که آنهم با کمی صبر طی می‌شود و می‌گذرد. مادامیکه مؤمن بنایش صبر و تقوی است در امان است. اگر شروع کرد به داد و بیداد و جبران بدی با بدی و نقشه کشیدن و دشمنی کردن، به خودش موکول می‌شود و از دایرهٔ امن الهی که از فقرهٔ "اللهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ" ناشی شده، بیرون می‌افتد و اینکه چه بر سرش بیاید با کرام‌الکاتبین است. خدایا به ما توفیق صبر و تقوی عنایت بفرما! @mokhbetin_ir
🔴  إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِين @mokhbetin_ir
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 هر وقت یاران کمتر شدند، تکلیف شدیدتر می‌شود! در تاریکی‌ها، تو مجبوری بیشتر بدرخشی! مرحوم صفایی حائری @mokhbetin_ir
2.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ ما كه آخر در اين عالم مى‌ميريم... پس بگذار براى او بميريم و زندگى و مرگ ما براى او باشد! 📚 کتاب بهار رویش مرحوم صفایی حائری @mokhbetin_ir
🔴 أَوَلَمَّا أَصَابَتْكُمْ مُصِيبَةٌ قَدْ أَصَبْتُمْ مِثْلَيْهَا قُلْتُمْ أَنَّىٰ هَٰذَا قُلْ هُوَ مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ به شما در جنگ اُحد تلفاتی وارد شد؛ با آنکه در جنگ بَدر تلفات سنگین‌تری به دشمن وارد کرده بودید. آن‌وقت باز هم لب به اعتراض گشودید که این تلفات چطور بر ما وارد شد؟! بگو: به‌دلیل حرف‌نشنوی خودتان بود! وگرنه، خدا از عهدهٔ هر کاری برمی‌آید. ✅ لبّ کلام این آیه این است که علّت مصیبت‌های ما، معصیت‌های ماست: غفلت‌ها، ترک احسان‌ها، ترک وظائف، ناشکری‌ها، حرف نشنوی‌ها، آلوده شدن به خودخواهی‌ها، ظلم‌های خفی و آشکار، گناهان پنهانی و در علن، ... 💠 تفسیر قمی روایت می‌کند که وقتی رسول خدا‌(ص) پس از پیروزی در بدر، نضربن‌حارث و عُقبة‌بن‌ابی‌مُعیط را توسط علی‌(ع) گردن زد و به هلاکت رساند، انصار ترسیدند که همهٔ اسیران کشته شوند، پس نزد رسول خدا آمدند و گفتند: ای رسول خدا ما در این جنگ هفتاد نفر از آنها را کشته‌ایم، پس به این هفتاد نفر دیگر که اسیر شده‌اند رحم کن، چون ایشان قوم و قبیلهٔ تو هستند. آنها را به ما ببخش و بگذار از آنها فدیه بگیریم و آزادشان کنیم. پیامبر‌(ص) به مسلمانان اجازه داد اما با آنها شرط نمود و گفت که به تعداد اسیرانی که نمی‌کشند و فدیه می‌گیرند، سال آینده از آنها کشته خواهد شد. آنها که این شرط را جدّی نگرفتند به آن رضا دادند. سال آینده که جنگ احد رخ داد هفتاد نفر از یاران رسول خدا‌(ص) به شهادت رسیدند. پس مسلمانان پیش رسول خدا آمده و عرض کردند؛ ای رسول خدا، این چه مصیبتی بود که بر سر ما آمد؛ در صورتی که به ما وعده نصرت میدادی؟! در این هنگام این آیه نازل شد که هر مصیبتی از ناحیه خود شماست(آل عمران: ۱۶۵ ) و به خاطر آن‌چه با پیامبر شرط گذاشتید. در روز بدر خداوند به پیامبرش وحی فرموده بود که اگر اکنون اسیران را نکشید، سال دیگر در چنین روزی به تعداد آنها از شما کشته خواهد شد و این آیه را نازل فرموده بود که: مَا كَانَ لِنَبِيٍّ أَنْ يَكُونَ لَهُ أَسْرَىٰ... 📍 عیاشی از امام صادق‌(ع) روایت می‌کند که در جنگ بدر مسلمان‌ها هفتاد نفر را کشتند و هفتاد نفر را به اسارت گرفتند در جنگ احد هفتاد نفر از آنها کشته شد و این موضوع آن‌ها را غمگین ساخت. لذا خداوند این آیه را نازل کرد. @mokhbetin_ir