eitaa logo
منتظران نور💥
161 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
9هزار ویدیو
30 فایل
💓 شواهد نشان میدهد در دوران پیش از ظهور قرار داریم بزودی خبرهایی مهمی جهان را شگفت زده خواهد کرد 💓💚 تعجیل در ظهور آقا امام زمان صلوات❤️💚 مدیریت کانال @maryam_hashemi8513
مشاهده در ایتا
دانلود
امداد الهی نزدیک است...
شامات آبستن اتفاقات مهمی خواهد بود
نگران نباشید
عمل به واجبات وترک محرمات..
شامات رصد کنید...
همانطور که گفتیم سه ماه پایانی سال دریابید..
دنیا وارد مرحله نظم نوین جهانی خواهد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 مهمترین اتفاقی که با ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه میفته، چیه؟ 🌸 استادشجاعی ... نشــانہ‌هـاے عـام بہ وقـوع پـیوستہ ... نشـانہ‌هـاے خـاص در حـال رخ دادنہ آمـاده‌ے ظـهور باشـید و غـربال دنـیا نـشوید... @zoohoornazdike
🛑 هنوز جوهر خبر درخواست خرید 6000 پهپاد توسط روسیه خشک نشده بود که اخباری مبنی بر خریداری 15000 هزار پهپاد توسط چین از ایران بگوش می‌رسد ‏ 🔘 مشاور وزیر اطلاعات: چین برای دریافت ۱۵ هزار پهپاد ما در صف است. ✅قرارگاه افسران جنگ نرم ✅
🇮🇷‌ 🔆مقام معظم رهبری: ✨وحدت، کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب ما بوده است... 💠 برگزاری راهپیمایی ٢٢بهمن، گرامیداشت چهل‌و‌چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند و دشمن‌شکن انقلاب اسلامی ایران. ⏰ساعت آغاز راهپیمایی: رأس ساعت ۱۰:۰۰صبح مکان تجمع: مسجد جامع روستای مزرعه نو ✊مسیر راهپیمایی: مسجد جامع روستای مزرعه نو به سمت بلوار ولی عصر و گلزار شهدا •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهت عضویت در کانال  مزرعه نو نیوز لینک زیر را لمس نمایید ایتا https://eitaa.com/Mazraenonews 💠مزرعه نو نیوز💠 @Mazraenonews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 راهپیمایی باشکوه یوم‌الله ۲۲ بهمن در روستای مزرعه نو ▫️صبح امروز و هم‌زمان با چهل‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور پرشور اقشار مردم برگزار شد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• جهت عضویت در کانال  مزرعه نو نیوز لینک زیر را لمس نمایید ایتا https://eitaa.com/Mazraenonews 💠مزرعه نو نیوز💠 @Mazraenonews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «نه! علی تنها نمانده در میان، نه! ندارم من مرام کوفیان، نه مرام کوفه در ما مانده است،نه علی در صحنه تنها مانده است» 🔹 شعر خوانی جالب یک خانم پیش از راهپیمایی ۲۲ بهمن در ساری
🔥 برای نبرد بزرگ انتقامی ⌛️ شروع ساعت شنی جنگ با اسرائیل 💢 به موازات تنگ شدن عرصه بر صهیونیست‌ها، تحرکات رسمی و غیررسمی در جمهوری صهیونیستی باکو هم علیه ایران بیشتر می‌شود. پشت باکو البته فقط به صهیونیست‌ها گرم نیست. کشور و پان‌ترک‌ها نیز از پشتوانه‌های باکو هستند. 🔺 با درگیر شدن پان‌ترک‌های وابسته و حاضر در دولت ، در بحران خودساخته‌ی متاثر از (سد سازی و فشار بیش از حد آبی در منطقه زلزله‌خیز و بر روی گسل‌های پر تعداد ورقه زمین‌شناختی آناتولی)، سران صهیونیستی باکو، این روزها یاوری جز رژیم اشغالگر قدس ندارند. 🔥 آشکارا دارد علیه محاصره خود بدل میزند: دیروز چالش در شرق و تحریک مردم توسط و غربگرایان داخلی (برای ورود ایران به باتلاق افغانستان)، و چالش در جنوب؛ امروز چالش باکو در شمال غرب ⚠️ کاملا واضح است رژیم اسرائیل، می‌بیند که زیرساخت‌ها و شبکه‌های تونل زیرزمینی، محاصره از شمال و جنوب اشغالی، ایجاد پایگاه موشکی در اطراف مرزهای خود به ویژه در جولان و قنیطره، تکمیل چرخه انرژی هسته‌ای، تجهیز حزب‌الله لبنان و دیگر اعضای مقاومت شیعی از حشدالشعبی عراق تا یمن و حماس و جهاد اسلامی به و های دوربرد و نقطه‌زن و... همگی در حال تکمیل نهایی است و به دوردست‌ها می‌نگرد. ❌ تلاش مُفسد صهیونیسم، بی‌فایده است و حقایقی که خداوند متعال در مقدر کرده (رجوع به پست دو بار تنبیه یهود مفسد در )، در حال رقم خوردن است. ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
‍ 🎯تمرکز بر             🔴قسمت چهارم🔴 ⭕️آنگاه با ورود از منطقه «» در جنوب غربی سوریه (منطقه واقع در در مرز اردن و سوریه)[25] و بعد از غلبه بر (حاکمیت)[26] و جریان (معارضین)[27] در فتنه طولانی شام که پیش از او بر سر قدرت و حکومت، منازعه و جنگ داشته‌اند[28] و تسلط بر سوریه[29] به عنوان [30] و همپیمان [31]، در واقع تنفس مصنوعی به منظور جلوگیری از فروپاشی و خواهد بود.   🔴، مورد حمایت   ✔️و البته [32] -به عنوان [33] -نیز بیش از 15 ماه بر (کمتر از دو سال) حکومت نخواهد کرد[34] و بعد از حمله به عراق[35]، در آخرین روزهای منتهی به ظهور و قیام امام عصر و در جهت حمایت از همپیمانان خویش (حکومت آل فلان) به عربستان نیز لشکرکشی نظامی خواهد داشت.[36]   📓منابع: 📌ذکرمنابع مطلب بالا: [25]. یخْرُجُ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِی الْیابِس‏ (صدوق، کمال‌الدین و تمام‌النعمة‏، ج2، ص651) وادی یابس، منطقه حوران واقع در درعا در جنوب غربی سوریه در مرز بین اردن و سوریه است (حموی، معجم البلدان، ج5، ص424؛ کورانی، معجم أحادیث الإمام المهدی‏، ج2، ص258) [26] . الاصهب، معانی گوناگونی دارد از جمله صهب: و هو لونٌ من الألوان من ذلك الصُّهْبَة: حُمرةٌ فى الشَّعر (ابن فارس، معجم مقاییس اللغة، ج3، ص316) أَصْهَب: یقال للابل إن خالطت بياضَه حُمْرَةٌ فهو أَصْهَب‏ (ثعالبی، فقة اللغة، ص117) و رجلٌ‏ صَيْهَبٌ‏: رجل طويلٌ (فیروزآبادی، قاموس المحیط، ج1، ص125. ابن منظور، لسان العرب، ج1، ص533) الأصْهَب‏: الأسد (زبیدی، تاج العروس، ج2، ص157. ازدی، الماء، ج2، ص788) الأَصْهَب‏: الذي يعلو لونه‏ صُهْبَة و هي كالشُّقرة و الحمرة (ابن اثیر، النهاية فی غريب الحديث و الأثر، ج3، ص62) صُهْبُ‏ السِبَال:‏ و هم أعداء العرب‏ (جوهری، الصحاح، ج1، ص166) و الأصهَب‏ من الإبل‏: الذى ليس بشديد البياض (ابن منظور، لسان العرب، ج1، ص532) و تشريفها على سائرِ الإبلِ و فجعلوها خيرَ الإبل‏ (ابن سیده، المحکم و المحیط الأعظم‏، ج4، ص209) .ابن منظور، لسان العرب، ج1، ص532)؛  (الهی‌نژاد، نمادگرایی در نشانه‌های ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش38، ص25) [27] .(ابن اثیر، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج1، ص146). (جوهری، الصحاح، ج3، ص1188. فیروزآبادی، القاموس المحیط، ج3، ص9) [28]. ثَلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك‏ (طوسی، الغیبة، ص463) [29] .  (نعمانی، الغیبة، ص304)؛  (صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، ج2، ص651.(نعمانی، الغیبة، ص280) [30] . سفیانی، مورد حمایت یهود است: إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (سوره اسراء، آیه 8) يَعْنِي إِنْ عُدْتُمْ [الیهود] بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّد (قمی، تفسیر القمی، ج2، ص14. مجلسی، بحارالأنوار، ج51، ص46) [31] . سفیانی، مورد حمایت غربی‌ها است: يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ وَ هُوَ صَاحِبُ الْقَوْمِ (طوسی، الغیبة، ص463)؛ [32] . (کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی، ص380) [33].  (صدوق، کمال‌الدین و تمام‌النعمة‏، ج2، ص652)؛ السُّفْیانِی‏ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏ الَّذِی لَا بُدَّ مِنْهُ (نعمانی، الغیبة، ص416) [34]. (نعمانی، الغیبة، ص300) [35] . (نعمانی، الغیبة، ص280)؛ (طوسی، الغیبة، ص464)؛ فَی (عیاشی، التفسیر، ج1، ص64 و 245. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص222 و 238) [36] .(کلینی، الکافی، ج8، ص225). یبعَثُ السُّفیانِی بَعثاً إلَى المَدینَة (نعمانی، الغیبة، ص280). (آیتی، تاملی در نشانه‌های حتمی ظهور، ص234) (نعمانی، الغیبة، ص305)؛ (کلینی، الکافی، ج8، ص 225) ظهور بسیار نزدیک است
‍ 🇮🇷‍               🔴قسمت پنجم🔴 🟢در باورداشت ، ظهور امری تصادفی، تلقی نمی‌شود؛ ✔️بلکه واقعه‌ای است که با (ممهدون) شکل می‌گیرد[37]. 🔹 از اینرو در منابع فریقین، قیام‏‌های حق قبل از ظهور (رجل من اهل قم، خراسانی و یمانی) معرفی شده و اوصاف «‏_سازان_ظهور» در شیعه و اهل سنت نیز ذکر شده است.[38]   👈و از جمله: تشکیل حکومت زمینه‌ساز در ایران به (رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ)، پرچم هدایت وی و مشروعیت قیام (يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ)، خصوصیات یاران وی و صلابت و استواری آنان در پیشبرد اهداف (يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ)، ایستادگی در برابر و طوفان‌های سخت (لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ) و خسته نشدن از جنگ (وَ لَايَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ) و سرنوشت انقلاب ایران (وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ) به روشنی سخن به میان آمده است.[39]        🔴انقلاب ایران قبل ظهور🔴   ✔️همچنین در گزارش معتبر[40] [41]، از مراحل قبل از ظهور نیز سخن به میان آمده است که دو مرحله حق خویش را از دشمنان طلب می‌کنند (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ) اما وقتی خواسته آنان برآورده نمی‌شود (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ) این‌بار از راه ، حق خویش را از دشمن طلب می‌کنند (وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ) 🔹آنگاه دشمن مجبور به پذیرش مطالبات حق ایرانیان خواهد شد (فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) اما ایرانیان آماده رویارویی نظامی شده و جنگ با دشمن رخ خواهد داد (يَقُومُوا ... قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) و سرانجام به طلوع فجر متصل خواهد شد (وَ لايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ)[42] که عبارۀ اخری تعبیر قرآنی «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين» در سرنوشت انقلاب «قیام مردی از قم» است که ذکر گردید.   ⭕️و با توجه به عبارت «قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء»، وصول به مقام و در عصر غیبت، باید با اجازه نائب عام امام عصر باشد. از اینرو احتمال دارد ، مرجع و نائب عام نیز است که اذن جهاد و جنگ توسط وی صادر می‏شود کما اینکه احتمال دارد قاطبه مرجعیت شیعه به عنوان نائبان امام عصر، اذن جهاد و قتال با دشمن و جبهه را صادر نمایند.   ✔️و سرانجام با رهبری « و » به عنوان پرچم‌های هدایت در تقابل با جبهه «سفیانی» در جغرافیای ظهور، این مواجهه نظامی بین جبهه حق و باطل در «کشور » به اوج خواهد رسید:[43] 🔹خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ[44]؛ السُّفْیانِی‏ ... یبْعَثُ مِائَةً وَ ثَلَاثِینَ أَلْفاً إِلَى الْكُوفَة[45]؛ فَبَینَمَا هُمْ عَلَى ذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ خَیلُ الْیمَانِی وَ الْخُرَاسَانِی‏.[46] 📓منابع: [37] . پورسیدآقایی، زمینه‌سازی ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش 10، ص 20-21. [38] . فتلاوی، رایات الهدی و الضلال فی عصر الظهور، ص 63-126. [39] . اشعری، تاریخ قم، ص 278. مجلسی، بحارالأنوار، ج 57، ص 216. [40] . سند حدیث:  (نجاشی، الرجال، ص94؛ طوسی‏، الرجال، ص409)؛ علی بن الحسن بن علی بن فضال: ثقه جلیل (نجاشی، الرجال، ص31 و 258. کشیّ، الرجال، ص345)؛ محمد بن الحسن بن علی بن فضال:ثقه (کشیّ، الرجال، ص345)؛ الحسن بن علی بن فضال:جلة اصحابنا (نجاشی، الرجال، ص120) من فقهاء (کشیّ، الرجال، ص345) ثقه جلیل (طوسی‏، الرجال، ص354) من اصحاب الاجماع (کشیّ، الرجال، ص556)؛ أحمد بن عمر بن أبی شعبة الحلبی:ثقه امامی صحیح المذهب (نجاشی، الرجال، ص98 و 231)؛ الحسین بن موسی الحناط: مطابق نظر آیة الله شبیری زنجانی، ثقه و امامی است (نجاشی، الرجال، ص45. نرم‌افزار درایة النور، عنوان: الحسین بن موسی الحناط)؛ معمر بن یحیی بن سام :ثقه امامی (نجاشی، الرجال، ص425. حلی، خلاصة الرجال، ص169)؛  (کشیّ، الرجال، ص10، 115و 123)؛  (مافی، نقش ایرانیان در عصر ظهور، فصلنامه پژوهش‌های مهدوی، ش25، ص15. ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج6، ص13) [41] . نعمانی، الغیبۀ، ص 273. [42] . نعمانی، الغیبۀ، ص 273. [43] .  (نعمانی، الغیبة، ص255. مفید، الإرشاد، ج2، ص375. طوسی، الغیبة، ص446).(حلی، مختصر البصائر، ص470. مجلسی، بحارالأنوار، ج53، ص83) (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص52-53. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص273-274) [44] . نعمانی، الغیبة، ص255. مفید، الإرشاد، ج2، ص375. طوسی، الغیبة، ص446. [45] . حلی، مختصر البصائر، ص470. مجلسی، بحارالأنوار، ج53، ص83. 46] . نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص52-53. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص273-274. ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
              🔴 قسمت ششم🔴 👈 و اما سناریوی که برای آینده عراق قبل از ظهور، متصور است: 🔴عراق «» اما «»[47] که هرچند «حکومت» در اختیار شیعیان است اما خود نیز دچار «اختلاف و تشتت» هستند[48] و به دلیل «نفوذ» (صاحب البرقع)[49] و ضعف حکومت مرکزی در اثر «اختلاف و فتنه در عراق»[50] بویژه فتنه در «مناطق شیعی» عراق (فتنه شیصبانی)[51] آنگاه با سوءاستفاده از خلاء حکومت مرکزی، «سیاسیون و نظامیان اهل سنت» عراق در بخش‌هایی از «مناطق سنی‌نشین» ایده تجزیه عراق را دنبال خواهند کرد.   📌   ⭕️و بر مناطقی همچون موصل و تکریت نیز مسلط خواهند شد (فتنه عوف سلمی)[52] و زمینه برای حمله نظامی لشکر متخاصم خارجی- لشکر سفیانی که مورد حمایت ائتلاف مثلث «، و » است- تا عمق خاک عراق و مناطق شیعی فراهم خواهد شد.[53]    ⭕️آنگاه با تهدید اماکن و مراکز مقدسه شیعی توسط لشکر متخاصم ، امنیت و ژئوپلتیک شیعه به خطر افتاده، از اینرو، سرانجام زمینه‌سازان ظهور برای دفع خطر دشمن متجاوز که تا نزدیکی مرزهای ایران نیز پیشروی نظامی داشته، وارد عراق خواهند شد و جنگ شدیدی رخ می‌دهد[54] و لشکر نظامی ایران[55] با همکاری محور مقاومت شیعی[56] (به رهبری و )، دشمن متجاوز را در عراق شکست خواهد داد.[57]   👈بنابراین حکومت ضعیف شیعی در عراق که در برابر تهاجم نظامی، تاب مقاومت نداشته و شهرهای شیعی عراق، صحنه تاخت‌وتاز لشکر سفیانی موردحمایت غربی‌ها قرار خواهد گرفت اما بعد از حمله لشکر متخاصم خارجی به عراق[58] -توسط لشکر سفیانی که موردحمایت مثلث «، و آل فلان حاکم بر عربستان» است- و قتل و کشتار شیعیان در نجف[59] و کوفه[60]، آنگاه لشکر نظامی یمانی و خراسانی در هدفی مشترک[61] همزمان[62] با سفیانی نیز به سمت کوفه پیشروی می‏کنند[63]؛ 🔹 آنگاه یمانی و خراسانی با سفیانی -که مشغول قتل و کشتار شیعیان است[64]- درگیر جنگ خواهند شد[65] و شکست را بر نماینده مثلث «، ، » تحمیل خواهند کرد.[66]   ✔️لازم به ذکر است لشکر سفیانی[67] - به عنوان اصلی امام عصر- نماینده رومی‌ها و غربی‌ها (السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ)[68] و حامی رژیم (إِنْ عُدْتُمْ الیهود بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ)[69] و نیز هم‌پیمان حاکمان مکه و مدینه در عربستان (آلِ بَنِي فُلَان‏)[70]، در جبهه مقابل ایرانیان زمینه‌ساز و محور مقاومت شیعی قرار دارد. 📓منبع: [47] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.) [48] .  (مفید، الإرشاد، ج 2، ص 380. طوسی، الغیبۀ، ص 486.) [49] .  (طوسی، الغیبۀ، ص 450. حر عاملی، إثبات‏ الهداۀ، ج 5، ص 358.) [50] .  (مفید، الإرشاد، ج 2، ص 378.) [51] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 302.)؛  (مرتضی عاملی، مختصر مفید، ج 10، ص 33.) [52] . (طوسی، الغیبۀ، ص 440.)‏ [53] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.) [54] (متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 588.) [55] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.)‏ [56] .(حلی، مختصر البصائر، ص 470. مجلسی، بحارالأنوار، ج 53، ص 83.)  (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص 52-53. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 273-274.) [57] . (عیاشی، التفسیر، ج 1 ص 64.)}  (سیوطی، العرف الوردی، ص 120-121.)؛  (متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 588.)؛ (متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 590.)؛ (دانی، السن الواردۀ فی الفتن، ص 268.)؛ (طبرسی، مجمع البیان، ج 8، ص 322. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 186.) [58] .  (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.) [59] .  (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص 43. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 271.) [60] . (طوسی، الغیبۀ، ص 464.)؛  (عیاشی، التفسیر، ج 1، ص 64 و 245. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 222 و 238.)؛ (نعمانی، الغیبة، ص280) [61] .(نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص 53-54. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 273-274. و مشابه آن: حلی، مختصر البصائر، ص 471. مجلسی، بحارالأنوار، ج 53، ص 83-84.) [62] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 255. طوسی، الغیبة، ص446.) [63] .(حلی، مختصر البصائر، ص 470. مجلسی، بحارالأنوار، ج 53، ص 83.)  (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص 52-53. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 273-274.) [64] . (طوسی، الغیبۀ،ص450) [65](متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 588.) [66] . (عیاشی، التفسیر، ج 1 ص 64.)}  (سیوطی، العرف الوردی، ص 120-121.)؛ (متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 588.)؛ (متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 590.)؛(دانی، السن الواردۀ فی الفتن، ص 268.)؛ (طبرسی، مجمع البیان، ج 8، ص 322. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 186.) [67] . (طوسی، الغیبۀ، ص 463.) (نعمانی، الغیبۀ، ص 300.) [68] .(طوسی‏، الغیبۀ، ص 463.)؛ [69] . إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (سوره اسراء، 70] . (کلینی، الکافی،   ظهور بسیار نزدیک است