eitaa logo
منتخب کانالهای مذهبی
307 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
4.8هزار ویدیو
117 فایل
منتخبی از مطالب شاخص کانالهای مذهبی مختلف که شما را از مراجعه به کانالهای مذهبی متعدد بی نیاز میکند.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رادار انقلاب
💢ترامپ هم از «ربع پهلوی» گریخت ✅پایگاه خبری تحلیلی «پولیتیکو»: دستیاران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هنگامی که او تازه به قدرت رسیده بود پیشنهاد کردند او برای تبریک نوروز به ایرانی‌ها ویدئویی در کنار «رضا پهلوی»، فرزند مخلوع ایران ضبط کند که در نهایت، مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا تصمیم گرفتند که این کار انجام نشوند و ترامپ، سرانجام پیامی طبق روال سابق منتشر کرد. در ادامه نوشته ایستادن ترامپ در کنار رضا پهلوی در آن زمان برای کارشناسان مسائل ایران، ایده‌ای مضحک به نظر آمد. این رسانه نوشته است: «پدر پهلوی هنگامی که از قدرت عزل شد، چهره‌ای به شدت نامحبوب بود و روابط نزدیک او با واشنگتن، یکی از دلایل خشم [عمومی] در آن زمان بود.» fna.ir/bq99x5 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
💢 بسیاری از هنگام عبور از کنار مسجد همزمان با شنیدن صدای اذان بدون توجه به مسجد و نماز جماعت از آن گذر میکنند! ✅ رسول خدا(ص): لاتَجْعَلُوا الْمَسَاجِدَ طُرُقاً حَتَّى تُصَلُّوا فِيهَا رَكْعَتَيْنِ مساجد را و محل خود قرار ندهيد، مگر اينکه دو رکعت نماز در آن به جاي آوريد. 📚سنن ابن ماجه، ج1، ص257 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
💢 جاذبه و دافعه امام علی(ع) افراد از لحاظ و نسبت به دیگران، یکسان نیستند و به طبقات مختلفی تقسیم شوند: 1 - آنها که نه جاذبه دارند و نه دافعه: نه عشق و علاقه کسی را بر می انگیزد و نه عداوت و کینه کسی را و در آنها هیچ نقطه مثبت و برجسته ای از نظر فضیلت یا رذیلت مشاهده نمی شود. 2 - گروهی جاذبه دارند، اما دافعه ندارند: در زندگی با همه مردم گرم می گیرند و همه آنها را دوست دارند و متأسفانه غالب مردم می پندارند که حسن خلق و اجتماعی بودن همین است، اما این کار برای انسان متعهد و هدفدار که ایده هایی را در اجتماع تعقیب می کند، میسر نیست، مگر این که منافق و دو رو باشد. 3 - گروهی که دافعه دارند، اما جاذبه ندارند، یعنی فقط دشمن سازند. اینها نیز افراد ناقصی هستند، زیرا که فاقد خصایص انسانی می باشند و گرنه لاأقل عده کمی آنها را دوست می داشتند. 4 - گروهی که هم جاذبه دارند و هم دافعه: کسانی که در راه هدف و عقیده ای حرکت می کنند این گونه اند، هم دوست سازند و هم دشمن ساز. در میان اینها افراد با شخصیت، آنهایی هستند که هر دو جنبه شان قوی باشد، چنان جذب کنند که دوستان مجذوب، جان فدا کنند و چنان دفع کنند که دشمنان سرسخت بر سر نابودیشان جان بدهند. 📚 کتاب جاذبه و دافعه امام علی(ع) شهید مطهری http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
💢به شما سفارش میکنم... ✅از سفارش‌های امام حسن عسکری(ع): شما را می‌کنم به سعی و کوشش برای خدا، و بازگرداندن امانت، و طول دادن سجده و خوش‌همسایگی؛ هر یک از شما وقتی در دین خود پارسا باشد و گوید و امانتدار باشد و اخلاقش را با مردم خوب کند، گفته خواهد شد: او است. و این مرا می‌کند. از خدا بترسید و مایه و آبرومندی ما باشید، نه باعث عیب و ننگ ما. دوستی‌ها را به سوی ما کنید و هر گونه زشتی را از ما دور سازید؛ زیرا هر خوبی‌ای که درباره ما گفته شود، ما اهل آن هستیم و هر بدی و درباره ما گفته شود، ما چنان نیستیم. خدا را بسیار یاد کنید و همیشه به یاد مرگ باشید و زیاد بخوانید و بر حضرت محمد(ص) فراوان صلوات فرستید. 📚تحف العقول ، صفحه ۴۸۷ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
#مطبوعات_دوره_پهلوی #۵_اردیبهشت_۱۳۴۱ 💢مردم جنوب تهران #سه دسته اند؛ گوال نشین ، خیابان نشین و کاروانسرا نشین!/ سکونت 207 نفر در یک خانه/ هشت درصد #کودکان درس می خوانند و 92 #درصد کار می کنند. #اقتصاد_ایران_در_دوره_پهلوی @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢آیا با گردنبند یا پلاکی که آیات قرآن داره میشه دستشویی رفت؟ و آیا در صورت تماس با بدن گناه داره؟ : ✅ داشتن گردنبندی که بر روی آن اسم الله یا آیات قرآن حک شده است در دستشویی شخص قصد هتک و بی احترامی را نداشته باشد اشکال ندارد، ولی لمس کردن آن بدون وضو حرام است، از این رو نباید به گونه ای قرار داده شود که طرفی که بر آن کلمه حک شده با بدن تماس داشته باشد و می توانید با روکشی مانند چسب استفاده شود تا موقعی که عذرشرعی داشته باشید و وضو ندارید با بدن تماس نداشته باشد. و ضمنا از نجس شدن آن نیز کنید و اگر ناخواسته نجس شد، لازم است آن را آب و طاهر کنید. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
💢 در ایران آزادی نیست؟ چند روز پیش جناب #زیباکلام از تهران با دوتن از #مخالفین سرسخت انقلاب و اسلام(بهرام مشیری) در آمریکا آزادانه در مورد نظامِ بعد از #جمهوری_اسلامی به مناظره نشسته است!!!! در کدام دوره #تاریخ ایران چنین چیزی امکان داشته؟ رضاخان دیکتاتور یا محمدرضای مستبد؟ @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
#مطبوعات_دوره_پهلوی #۱_اردیبهشت_۱۳۴۹ 💢 یکم اردیبهشت 1349 #هویدا به خاطر بذل و بخشش #بحرین در #مجلس استیضاح شد و تمام نمایندگان به استثنای 4 نفر به دولت رای اعتماد دادند! اما استدلال هویدا در واگذاری #بحرین‌چه بود؟ روزنامه #اطلاعات در صفحه نخست شماره روز یک اردیبهشت 1349 این گونه گزارش می دهد. هویدا : اقدام ایران برای جلوگیری از خطر جنگ و آشوب و تشنج های تخریبی در ناحیه #خلیج_فارس بود. ✅ روح #شاهان قاجار شاد شد با این نوع وطن فروشی!!! @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
#مطبوعات_دوره_پهلوی #۱۴_اردیبهشت_۱۳۵۴ 💢 روزنامه اطلاعات: بدنبال #پیام فوری انورسادات(رئیس جمهورمصر) ایران ۱۲۵ میلیون #دلار به مصر کمک کرد! @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢معنای این سخن امام علی(ع) چیست که می‌فرماید: «من از قضای الهی به سوی قدر می‌گریزم» چیست؟ گریختن از الهی به سوی قدر الهی، مضمون روایتی است که چنین نقل شده است: «روزی امام علی(ع) از کنار دیواری که در حال ریختن بود بلند شد؛ برخی پرسیدند آیا از قضای الهی فرار می‌کنی؟ آن‌حضرت فرمود از الهی به قدر الهی فرار می‌کنم». ظاهراً مفاد این حدیث با قطع نظر از سند، این است که امام می‌خواهد بگوید، اگر به در کنار دیوار در حال خراب شدن ادامه دهم، حادثه قطعی است، ولی خداوند مقدر کرده که اگر با حسن انتخاب خودم از این دیوار فاصله بگیرم، نیز از من دور خواهد شد.  به بیان دیگر، مقصود این است که از امر حتمی خداوند به امری غیر حتمی فرار می‌کنم؛ زیرا قضا به معنای امر حتمی و قطعی است، و قدر به معنای اندازه‌گیری است. البته در مقابل این ، روایت دیگری نیز وجود دارد که آن‌حضرت بر عکس عمل کرده، یعنی در کنار دیوار در حال ریزش نشست و قضاوت شد که در برابر اعتراض برخی که گفتند دیوار در حال فرو ریختن است، حضرت فرمود: اجل هر کسی نگهبان او است؛ یعنی تا اجل فرا نرسد چیزی به وی آسیبی نمی‌رساند و هنگامی‌که حضرت از کنار برخاستند دیوار فرو ریخت. در جمع بین این دو رفتار از امام علی(ع)، برخی از محققان بر این باورند که مفاد اول بر اساس علم عادی و رفتار عقلایی است؛ زیرا دور از شدن از خطر(مثلاً از دیواری که در حال ریختن است) یک امر عقلایی است. امام(ع) این‌جا – مانند رویکردی که در بیشتر رخدادهای زندگی خویش داشتند - بر اساس همین قواعد عقلایی عمل نمودند، اما رفتار ایشان بر طبق روایت دوم بر اساس علم خاص و آگهی از غیب و واقعیت باطنی بود که می‌دانستند دیوار در چه زمانی سقوط می‌کند، به همین جهت به مجرد بلند شدن آن‌حضرت فرو ریخت. 📚کافی کافی، ج 2، ص 58 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59