eitaa logo
منتخب کانالهای مذهبی
307 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
4.8هزار ویدیو
117 فایل
منتخبی از مطالب شاخص کانالهای مذهبی مختلف که شما را از مراجعه به کانالهای مذهبی متعدد بی نیاز میکند.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رادار انقلاب
13.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 امتحانم چیه؟ آدم‌ها با هم متفاوتند، هرکسی باید راه خودش را پیدا کنه! مراقب باش فریب نخوری! @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
#پاسخ_شبهات 💢 عربها #سلام کردن را از ایرانی ها آموختند! بیسوادی مجازی حد و مرز ندارد و از #جهالت دیگران اینگونه سواستفاده میکند!!!! اولا پیش از #حمله_اعراب به ایران ۴۲ بار واژه سلام در #قرآن آمده و طبیعتا قرآن قبل از فتح ایران نازل شده است. و سلام از نامهای خداست. ثانیا در صدها روایت از پیامبر(ص) و اهل بیت به آغاز سخن گفتن با #سلام اشاره گردیده! ثالثا واژه #سلام ریشه سامی دارد و از زبان عربی وارد فارسی شد، ایرانیان از #واژه درود بجای سلام استفاده میکردند. وقتی بیسوادی در کنار عقده گشایی علیه دین قرار گیرد، این چنین ساده لوحانه همه چیز را می پذیرند. @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢معنای این سخن امام علی(ع) چیست که می‌فرماید: «من از قضای الهی به سوی قدر می‌گریزم» چیست؟ گریختن از الهی به سوی قدر الهی، مضمون روایتی است که چنین نقل شده است: «روزی امام علی(ع) از کنار دیواری که در حال ریختن بود بلند شد؛ برخی پرسیدند آیا از قضای الهی فرار می‌کنی؟ آن‌حضرت فرمود از الهی به قدر الهی فرار می‌کنم». ظاهراً مفاد این حدیث با قطع نظر از سند، این است که امام می‌خواهد بگوید، اگر به در کنار دیوار در حال خراب شدن ادامه دهم، حادثه قطعی است، ولی خداوند مقدر کرده که اگر با حسن انتخاب خودم از این دیوار فاصله بگیرم، نیز از من دور خواهد شد.  به بیان دیگر، مقصود این است که از امر حتمی خداوند به امری غیر حتمی فرار می‌کنم؛ زیرا قضا به معنای امر حتمی و قطعی است، و قدر به معنای اندازه‌گیری است. البته در مقابل این ، روایت دیگری نیز وجود دارد که آن‌حضرت بر عکس عمل کرده، یعنی در کنار دیوار در حال ریزش نشست و قضاوت شد که در برابر اعتراض برخی که گفتند دیوار در حال فرو ریختن است، حضرت فرمود: اجل هر کسی نگهبان او است؛ یعنی تا اجل فرا نرسد چیزی به وی آسیبی نمی‌رساند و هنگامی‌که حضرت از کنار برخاستند دیوار فرو ریخت. در جمع بین این دو رفتار از امام علی(ع)، برخی از محققان بر این باورند که مفاد اول بر اساس علم عادی و رفتار عقلایی است؛ زیرا دور از شدن از خطر(مثلاً از دیواری که در حال ریختن است) یک امر عقلایی است. امام(ع) این‌جا – مانند رویکردی که در بیشتر رخدادهای زندگی خویش داشتند - بر اساس همین قواعد عقلایی عمل نمودند، اما رفتار ایشان بر طبق روایت دوم بر اساس علم خاص و آگهی از غیب و واقعیت باطنی بود که می‌دانستند دیوار در چه زمانی سقوط می‌کند، به همین جهت به مجرد بلند شدن آن‌حضرت فرو ریخت. 📚کافی کافی، ج 2، ص 58 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
#مطبوعات_دوره_پهلوی #۱_اردیبهشت_۱۳۴۹ 💢 یکم اردیبهشت 1349 #هویدا به خاطر بذل و بخشش #بحرین در #مجلس استیضاح شد و تمام نمایندگان به استثنای 4 نفر به دولت رای اعتماد دادند! اما استدلال هویدا در واگذاری #بحرین‌چه بود؟ روزنامه #اطلاعات در صفحه نخست شماره روز یک اردیبهشت 1349 این گونه گزارش می دهد. هویدا : اقدام ایران برای جلوگیری از خطر جنگ و آشوب و تشنج های تخریبی در ناحیه #خلیج_فارس بود. ✅ روح #شاهان قاجار شاد شد با این نوع وطن فروشی!!! @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢 زن و شوهر پیامبر!! این روزها مُد شده است کسانیکه کوچکترین دلبستگی و تقید عملی به ندارند، غصه ی دین میخورند! و فریاد وا اسلاما سر میدهند، اینکه از دست رفت! چه بلایی برسر آورده اند! آن همه پیامبر و اولیای خدا به کجا رسید؟ تاریخ صدر اسلام به ما نشان میدهد، در زمان حیات پیامبر(ص) عده ای ادعای و دین داشته و حتی خود را معرفی کرده اند! اساسا دین به دلیل بودن و حقیقت لازم برای حیات بشری همیشه مورد حمله و تحریف بوده است. اما ساختار دین اسلام به گونه ای است که توان دفاع از خود در برابر بدعتها را دارد. شخصی بنام مُسیلمه بن حبیب از طایفه در زمان حیات پیامبر(ص) مدعی نبوت داشت و برای رسول الله نامه ای نوشت. پس از پیامبر(ص) افراد و طوایف زیادی از دین خارج شدند، عده ای مرتد شده، گروهی دنبال پیامبر جدید رفتند، بخشی هم بدلیل اینکه نمیخواستند به زکات بپردازند اسلام را کنار گذاشتند. اما داستان جالب اینجاست، مسیلمه بن حبیب، به تقلید از با نثر مُسجع سخن می ساخت، با دختری بنام بنت حارث از قبیله تمیم که او هم ادعای نبوت داشت ازدواج کرد. این دو باهم ازدواج میکنند و مُسیلمه خطاب به همسرش نیز که ادعای نبوت دارد میگوید: در عوض مِهر، نماز خفتن و نماز بامداد را از امت تو برگرفتم.(نماز صبح و عشا را بر امت بخشیدم). 📚 الفتوح ص ۲۰_۲۱ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
#مطبوعات_دوره_پهلوی #28_اردیبهشت_1341 💢یک گزارش جالب از میزان صادرات و واردات ایران از دوبی در اردیبهشت 1341/ از اقتصاد ایران فقط اسم و عنوانش باقی مانده است! ✅ شیخ نشین کوچک دوبی در دو ماه ۵ میلیون تومان به ایران جنس فروخته ولی یک دینار هم از ایران جنس نخریده است!(دو خط اول مقاله👆) @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
#مطبوعات_دوره_پهلوی #۱۴_اردیبهشت_۱۳۵۴ 💢 روزنامه اطلاعات: بدنبال #پیام فوری انورسادات(رئیس جمهورمصر) ایران ۱۲۵ میلیون #دلار به مصر کمک کرد! @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢اخلاقِ علی(ع) در حکومتداری ✅ این اسلام جذاب است. در زمان حکومت امام على علیه السلام ، زره آن حضرت گم شد. پس از مدتی ، امام علی زره خود را نزد مردی مسیحى یافت. امام علی به مرد مسیحی فرمود: "این زره برای من است" ولی مرد مسیحی انکار کرد و گفت: "زره در دست من است، شما که ادعا می‌کنید باید دلیل بیاورید." امیرالمومنین او را به محضر قاضى برد و اقامه دعوى کرد. قاضى دادگاه، به آن مرد گفت: "خلیفه ، ادعاى خود را اظهار کرد، تو چه مى گویى؟" مرد مسیحی گفت : "این زره ، مال خود من است." قاضى رو به امام علی کرد و گفت: "شما مدّعى هستید و این شخص منکر ، به همین جهت، باید شاهد بیاورید." امیرالمومنین فرمود: " شاهدی ندارم." قاضى بر اساس این اصل که مدّعى شاهد ندارد، به نفع مسیحى حکم داد. ولى مرد مسیحى که خود بهتر مى دانست زره برای چه کسى است، پس از آنکه چند قدم برداشت، برگشت و گفت: "این طرز حکومت و رفتار ، از نوع رفتارهاى بشر عادى نیست، از نوع حکومت انبیاست" سپس اسلام آورد و اقرار کرد که زره برای امام على علیه السلام است که از دست او افتاده بود. امام علی علیه السلام از مسلمان شدن او خوشحال شد و زره را به او هدیه داد. 📚الکامل فی التاریخ، جلد 3، صفحه 401 📚البدایة و النهایة، جلد 8، صفحه 4 📚بحارالانوار، جلد 34، صفحه 316 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
💢علل گرایش مردم به بی دینی 🔹مذهب که می ‏بایست دلیل هدایت و پیام آور محبّت باشد، در اروپا به این صورت درآمد که مشاهده می ‏کنیم. تصوّر هر کس از دین و خدا و مذهب، خشونت بود و اختناق و استبداد. بدیهی است که عکس العمل مردم در مقابل چنین روشی جز نفی مذهب از اساس و نفی آن چیزی که پایه اوّلی مذهب است، یعنی خدا، نمی‏ توانست باشد. 🔹از نظر فلسفه اجتماعی اسلامی، نه تنها نتیجه اعتقاد به خدا پذیرش حکومت مطلقه افراد نیست و حاکم در مقابل مردم مسؤولیت دارد، بلکه از نظر این فلسفه، تنها اعتقاد به خداست که حاکم را در مقابل اجتماع مسؤول می‏ سازد و افراد را ذی حقّ می‏ کند و استیفای حقوق را یک وظیفه لازم شرعی معرّفی می‏ کند‌. 🔹هر وقت و هر زمان که پیشوایان مذهبی مردم- که مردم در هر حال آنها را نماینده واقعی مذهب تصوّر می‏ کنند- پوست پلنگ می ‏پوشند و دندان ببر نشان می ‏دهند و متوسّل به تکفیر و تفسیق می ‏شوند، مخصوصاً هنگامی که اغراض خصوصی به این صورت در می‏ آید، بزرگترین ضربت بر پیکر دین و مذهب به سود مادّیگری وارد می ‏شود. 🔹در تاریخ فلسفه سیاسی می ‏خوانیم که آنگاه که مفاهیم خاصّ اجتماعی و سیاسی در غرب مطرح شد و مسأله حقوق طبیعی و مخصوصاً حقّ حاکمیت ملّی به میان آمد و عدّه ای طرفدار استبداد سیاسی شدند و برای توده مردم در مقابل حکمران حقّی قائل نشدند و تنها چیزی که برای مردم در مقابل حکمران قائل شدند وظیفه و تکلیف بود، این عدّه در استدلالهای خود برای اینکه پشتوانه‏ ای برای نظریات سیاسی استبداد مآبانه خود پیدا کنند، به مسأله خدا چسبیدند و مدّعی شدند که حکمران در مقابل مردم مسؤول نیست، بلکه او فقط در برابر خدا مسؤول است، ولی مردم در مقابل حکمران مسؤول اند و وظیفه دارند 📚علل گرایش به مادیگری، ص157 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
💢 جاذبه و دافعه امام علی(ع) افراد از لحاظ و نسبت به دیگران، یکسان نیستند و به طبقات مختلفی تقسیم شوند: 1 - آنها که نه جاذبه دارند و نه دافعه: نه عشق و علاقه کسی را بر می انگیزد و نه عداوت و کینه کسی را و در آنها هیچ نقطه مثبت و برجسته ای از نظر فضیلت یا رذیلت مشاهده نمی شود. 2 - گروهی جاذبه دارند، اما دافعه ندارند: در زندگی با همه مردم گرم می گیرند و همه آنها را دوست دارند و متأسفانه غالب مردم می پندارند که حسن خلق و اجتماعی بودن همین است، اما این کار برای انسان متعهد و هدفدار که ایده هایی را در اجتماع تعقیب می کند، میسر نیست، مگر این که منافق و دو رو باشد. 3 - گروهی که دافعه دارند، اما جاذبه ندارند، یعنی فقط دشمن سازند. اینها نیز افراد ناقصی هستند، زیرا که فاقد خصایص انسانی می باشند و گرنه لاأقل عده کمی آنها را دوست می داشتند. 4 - گروهی که هم جاذبه دارند و هم دافعه: کسانی که در راه هدف و عقیده ای حرکت می کنند این گونه اند، هم دوست سازند و هم دشمن ساز. در میان اینها افراد با شخصیت، آنهایی هستند که هر دو جنبه شان قوی باشد، چنان جذب کنند که دوستان مجذوب، جان فدا کنند و چنان دفع کنند که دشمنان سرسخت بر سر نابودیشان جان بدهند. 📚 کتاب جاذبه و دافعه امام علی(ع) شهید مطهری http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59