eitaa logo
🏴 منتظران ظهور 🏴
2.8هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
9.3هزار ویدیو
296 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🌱🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*✅ * بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِیِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم *موضوع امروز: «هادی اُمّت»*         *روز پنجشنبه، ١۴٠١/٠۴/٢٣* *✍️ مناسبت روز: امروز پنجمین روز از «دهه‌ی ولایت و امامت»، و شب ولادت باسعادت دهمين خورشيد هدایت، حضرت امام هادی (ع) است؛ لذا ضمن عرض تبریک و تهنیت، سخن امروز را با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد آغاز می‌نمائیم؛* تمامی خاندان عصمت و طهارت (ع)، جامع صفات کمال انسانی بوده‌اند، اما شرایط زمانی و مکانی هر یک از حضرات معصومین، یک یا چند صفت و لقب آنها را عینیت بخشیده است؛ در میان ده‌ها لقب امام دهم، مشهورترین آنها که درخشش خاصی دارد، لقب «هادی» است، چراکه به گفته رسول خدا آن حضرت، هادی امّت به سوی خداوند تبارک و تعالی بوده‌اند؛ (الإنصاف، ص١۴١) هادی در لغت، دو معنای «راهنما و ارائه کننده طریق» و «رساننده به مقصد و مطلوب» را در بردارد؛ اما در مکتب قرآن و عترت، «هادی» بار مفهومی و معنایی بسیار عمیق‌تر و بالاتر از یک راهنمای ساده دارد؛ در این فرهنگ انسان‌ساز، شناخت راه، شناخت مقصد، شناخت امّت همراه، شناخت موانع و مشکلات مسیر، شناخت دزدها و گردنه‌ها، و همچنین ایجاد انگیزه لازم برای حرکت، دمیدن روح استقامت در رهروان، حفظ اتحاد و همبستگی در میان امت، و حمایت و حفاظت از جان و مال و حقوق مردم؛ تنها بخشی از مفهوم «هادی» است؛ لذا حضرت هادی (ع) از سن هشت سالگی، این مسئولیت خطیر، یعنی امامت و هدایت امت بزرگ اسلامی را بر عهده داشته و حدود سی و چهار سال ناخدای کشتی اسلام در میان امواج طوفانی عصر عباسیان بودند؛ (منتهی‌الامال، ج٢، ص٣۶١) ایشان در یکی از تاریک‌ترین دوران تاریخ اسلام به زندگی بشریت، نور و گرمی هدایت و معنویت بخشیدند و در آن شرایط دشوار، دین خدا را حمایت و امت اسلام را سرپرستی نمودند، و از همان دوران کودکی چنان تأثیر شگفت‌انگیزی بر مردم گذاشتند که دوست و دشمن را به حیرت واداشته بود؛ لذا این جایگاه رفیع در بین مردم، بر دشمنان اهل‌بیت خاصه حاکمان عباسی بسیار سخت و گران بود، چنانچه متوکل عباسی با آن همه قدرت و شرارتی که داشت، برای جدا کردن امام از امت، بسیار محتاطانه عمل کرد و از ترس درگیر شدن نیروهای طرف‌دار آن حضرت، حاکم مدینه را عزل و یحیی بن هَرثَمه را به همراه سیصد نفر جنگجو برای احضار امام، به مدینه فرستاد؛ «یحیی» مأمور متوکل گزارش می‌دهد که وقتی برای بردن امام هادی (ع) به مدینه وارد شدیم و مردم مطلع گردیدند، آنها چنان فریاد و ضجه‌ای می‌زدند که هرگز مانند آن را کسی نشنیده بود؛ گویی در آن روز در مدينه، قیامت بر پا شده بود. (دلائل‌الامامة، ص٣١٣) بی‌تردید این روایت، نشان از نقش هدایت‌گرانه و نفوذ امام در دل مردم مدینه در سن شانزده سالگی آن حضرت دارد و همین موضوع حاکمان بنی‌العباس را برآن داشت که امام هادی (ع) را از دوران کودکی در حصار آهنین قرار دهند تا راه نفوذ در دل‌ها را از هادی امت بگیرند؛ پیشوای دهم شیعیان از روزی که به اجبار در سامرا اقامت گزیدند، هجده سال تحت نظارت و مراقبت شدید مزدوران حکومت عباسی‌ قرار گرفتند؛ اما با وجود این کنترل شدید، حضرت هرگز دست از هدایت امت اسلامی برنداشتند و با ایجاد و تقویت «شبکه وکلاء» و ارجاع مردم به فقها، و همچنین با «تقویت پایگاه‌های علمی و فرهنگی شیعه» و با نامه‌نگاری و ارتباط پنهانی با پیروان، نقش هدایت‌گرانه خود را ایفا می‌کردند؛ ✍️ یکی از اقدامات مهم حضرت هادی (ع) برای هدایت امت اسلامی، تبیین مقام بلند امامت در قالب «زیارت جامعه‌ کبیره» بود، که این حرکت فرهنگی، آن‌چنان عظیم و تاثیرگذار بود که بیش از دویست سال توطئه‌ و برنامه‌ریزی بنی‌امیه و بنی‌العباس در جهت انحراف فکری مردم و تضعیف جایگاه امامت و ولایت را خنثی نمود، و مقام رفیع علمی و معرفتی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را از زمان ولایت امیرالمؤمنین (ع) تا امامت امام عصر (عج) را در یک سیر به هم پیوسته از نظر تقسیم تکالیف و وظایفی که بر عهده امام و شیعیان است به صورت جامع برای مردم تبیین کرد؛ امام هادی (ع) در این زیارتنامه نه تنها در رابطه با معارف ائمه‌ی قبل از خودشان به مردم آگاهی کامل داده‌اند، بلکه در ارتباط با امامان بعد از خود و موضوع مهدویت و ظهور، و وظایف شیعیان در دوران انتظار نیز روشنگری نموده‌اند؛ لذا اهل‌بیت عصمت و طهارت و علمای بزرگ شیعه پس از امام هادی (ع) نیز همواره بر خواندن و تدبر در این زیارتنامه تأکید داشته‌اند، چنانچه علاّمه مجلسی (ره) «زیارت جامعه کبیره» را احسن و اکمل زیارات از راه دور و نزدیک برای حضرات معصومین (ع) دانسته‌ است. (زادالمعاد، ص۳۰۱) ✍️ این مبحث ادامه دارد... ━━━━⊱♦️⊰━━━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*💢داستان ظهور قسمت(10)*💢 *لشکر ده هزار نفری می آید!* مردم مکه بعد از اینکه خبر نابودی سفیانی را می شنوند خیلی می ترسند و برای همین شهر آرام می شود و دیگر کسی دشمنی با امام نیست پایتخت حکومت جهانی امام شهر کوفه است و من منتظر هستم تا همراه او به سوی کوفه حرکت کنم خیلی دوست دارم بدونم امام چه موقع به کوفه حرکت خواهد کرد. نزدیک یکی از یاران امام می روم و از او می پرسم چرا امام به سوی کوفه حرکت نمیکند؟ او در جواب می گوید؛ امام منتظر است تا همه ی افراد لشکرش به مکه بیایند. آری از وقتی که جبرییل ندا داد و مردم را به سوی امام فرا خواند عده ی زیادی حرکت کرده اند.آنان به مکه دعوت شده اند و ماموریت دارند که به امام بپیوندد. آیا تا کنون دیده ایی که پرندگان چگونه به سوی لانه ها پناه می برند؟ این افراد هم اینگونه به مکه پناه می برند و در خدمت امام به آرامش واقعی می رسند.اراده ی خداوند این است که خروج امام از مکه با همراهی این ده هزار نفر باشد.اگر به خارج از مکه بروی میبینی که شیعیان با چه اشتیاقی به سوی مکه می شتابند! مثل اینکه مسابقه ایی بزرگ برگزار شده است،مسابقه ایی برای هر چه زودتر رسیدن به مکه برای یاری به امام. این شوقی است که خداوند در دل شیعیان قرار داده است و آنان را این چنین بی قرار نموده است آنان با عشقی مقدس بیابان ها را پشت سر می گذارند و تمام سختی ها را در راه یاری امام تحمل می کنند. و تو خود می دانی که سیصد و سیزده یار امام به گونه ایی دیگر به مکه آمده اند آنان با ” طی الارض ” و در شب قبل از ظهور به مکه آمده اند. در واقع فرمان روایان لشکر امام هستند و در آینده ایی نزدیک هر کدام از طرف امام حاکم قسمتی از دنیا خواهند شد آنها می آیند تا قایم آل محمد (ص) را یاری کنند. *📓منــــابع:* 1)-امام صادق (ع) – یصبح احدکم و تحت راسه صحیفه علیها مکتوب؛ طاعه معروفه – کمال الدین ص654- بحارالانوار ج 52 ص305 2)-یعذف الله حجته فی قلوب الناس فیسیر….- کتاب الفتن للمروزی ص217 3)-امام صادق (ع) – ( هم النجباء والفقهاء و هم الحکام هو القضاء)- دلایل الامامه ص 562 الملاحم لفتن ص 380 *✒️ادامه دارد...."* https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
AUD-20220714-WA0063.mp3
25.17M
*⏫سلسله مباحث استاد امينی خواه در شرح کتاب سه دقیقه در قیامت* *✅جلسه ۲۹* ━━━━━━━━━━━━ *📣📣📣 توجه توجه هر کی در کانالهای عالم پس از مرگ، و منتظران ظهور در ایتا، عضو نیست، عضو بشود🔮* * *و روزانه بهترین پستهای مذهبی و مناسبتی را دریافت کند🔮* *بزرگواران ما در سه گروه عالم پس از مرگ، و منتظران ظهور در ایتا* 🔮 *مباحث استادامينی خواه ،هرروز بار گذاری میشود* 🔮 *مجموعه سه دقیقه در قیامت* *پس بشتابید*💫 💫💫💫💫💫💫 *جهت عضویت در* *گروها* *عالم پس از مرگ*( ۱) https://chat.whatsapp.com/D8PitdsCWGR0djKCNx1hZD 💫💫💫💫💫 *عالم پس از مرگ*( ۲) https://chat.whatsapp.com/GKcw3FHpmt1AzfKkvR87CT 💫💫💫💫💫💫 *عالم پس از مرگ*( ۳) https://chat.whatsapp.com/F2kEHiJzOPP7GNh9InFsDv 💫💫💫💫💫 💫 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c *کانال منتظران ظهور پیام رسان ایتا* 🔺🔺🔺🔺🔺 🔺
🔹پدرم همیشه مرا تشویق می‌کرد تا درس‌های زندگی را خوب یاد بگیرم. همیشه به من می‌گفت زندگی مثل موج‌های دریا بالا و پایین دارد، باید خیلی صبور باشی تا در زندگی موفق باشی. 🔹وقتی پدرم عازم سوریه می‌شد به من گفت: دخترم من به سوریه می‌روم و مدافع حرم می‌شوم تا دست هیچ نامردی به حرم بی‌بی حضرت زینب سلام الله علیها نرسد. از تو می‌خواهم مدافع چادر مادرمان حضرت زهرا(س) باشی. 🔹پدرم می‌گفت: "دخترم حجاب برای زن مثل سلاح می‌ماند؛ باید بتوانی خوب از آن استفاده کنی" 🔺حالا من سعی می‌کنم با حفظ حجابم پدرم را خشنود سازم. ان‌شاءالله که از من راضی باشد. 🔸راوی: فرزند شهید مدافع حرم فاطمیون "سید سرور هاشمی" 🌹شهادت: ۱۷ اردیبهشت ۹۵، خلصه 🕊🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ عاشقانه های یک مامان با دخترش 🌷 بسیار زیباست 😍 زهرا مامان بیا صمیمی باشیم مثل دوتا دوست قدیمی باشیم بیا با هم حرف بزنیم بخندیم در رو به روی غصه ها ببندیم 🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
01_Chera_Ali_Tanha_Mand_1397_04_27_Hey`ate_Ansarolshohada_Mashhade.MP3
28.15M
🔈 📣 جلسه اول * چگونه در سیره اهل بیت گرفتار تحلیل تاریخ نویسان نشویم * شاقول ومحک تحلیل تاریخ * معنی تبیان * ارتباط منقطع از قرآن * قرآن، معادل امام زمان(عج) *قر آن وامام زمان؛ یک صورت در دو قالب * قرآن، منبع ومرجع دائمی * تاریخ اهلبیت،باید عرضه به قرآن شود * قرآن، خودش خودش را تبیین می کند * باقرآن، در خانه اهل بیت را می زنیم. * حوادث قرآن دائما منطبق می شود * همین الان همه شخصیت های قرآن هستند. * هر آدمی، یه معادلی در قرآن دارد. * قرآن در مورد آدم های زنده صحبت می کند. * معادل اهل بیت در قرآن * شخصیت معادل امیرالمومنین * برای هر قومی، یک سامری هست * شعار سامری امت پیغمبر اکرم(ص) * تدبر یعنی مهندسی معکوس * تدبر یعنی نقشه قرآن را پیدا کردن. *ویژگی مثبت فرعون و سامری * چهره ظاهری امیرالمومنین(ع) * برای فهم مشکلات، به قرآن رجوع کن * از ابتلائاتی که داری،شخصیتت را پیدا کن. * معادل سازی شخصیت ها در کربلا * معادل حبیب بن مظاهر در کربلا * مادائما یک جلوه ی قرآنی را بروز می دهیم. * شخصیت عجیب غریب سامری ⏰مدت زمان:۵۳:۴۹ 📆97/04/27 ❗️ برای دریافت مجموع جلسات چرا علی تنها ماند از طریق لینک زیر اقدام نمایید. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌠 🔹 درباره ی علائم در کتاب مقدس مسیحیان چنین بیان شده: «و در آفتاب و ماه و ستارگان، علامتهایی خواهد بود و به سبب شوریدن دریا و امواجش، بر زمین، تنگی و حیرت از برای امت ها روی خواهد داد. و دلهای مردم از خوف و انتظار آن وقایعی که بر ربع مسکون ظاهر می شود ضعف خواهد کرد. زیرا قوات آسمان متزلزل خواهد شد.» 🔸 از عبارت «و در ستارگان علامات خواهد بود» خسوف و کسوف و اینگونه اتفاقات آسمانی برداشت می شود. 🔸 از عبارت «و بر زمین، تنگی و حیرت از برای امت ها روی خواهد نمود» خشکی و اتفاقات غیر عادی بر روی زمین، برداشت می شود. 🔸 از عبارت «به سبب شوریدن دریا و امواجش» طوفان و نا امنی در دریا و همچنین اتفاقاتی مانند سیل و زلزله، برداشت می شود. 📚 آخرالزمان در ادیان ابراهیمی، محمدحسین محمدی، ص ٨۴ 🌱
39.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلم نیومد نزارمش، کامل ببینید✨ حقیقتاً خیلی فوق‌العادست..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*اگر میگیم لا اکراه فی الدین پس چرا حجاب اجباری؟؟* _عفاف _ حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی_آنلاین_ذکر_فضائل_امیرالمومنین_استاد_دارستانی.mp3
7.14M
🌸 ♨️ذکر فضائل امیرالمومنین علی(ع) 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین های روز https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
*🔵 مراتب و درجات توحيد در قرآن:(۱)* *✍️توحيد به معناي پرستش خداي يگانه و يكتا پرستي مي‌باشد و درجات و مراتب دارد،* همچنان كه شرك نيز كه مقابل توحيد است مراتب و درجات دارد. تا انسان همه مراحل توحيد را طي نكند، موحّد واقعي نيست. *🔺1ـ توحيد ذاتي:* *✍️توحيد ذاتي يعني شناختن ذات حق به وحدت و يگانگي.* اولين شناختي كه هر كس از ذات حق دارد، غنا و بي‌نيازي اوست؛ يعني ذاتي است كه در هيچ جهتي به هيچ موجودي نيازمند نيست و به تعبير قرآن «غنيّ» است؛ همه چيز به او نيازمند است و از او مدد مي‌گيرد و او از همه غنّي است «يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ» و به تعبير حكما واجب الوجود است. و ديگر «اوّليّت» يعني مبدئيّت و منشئيّت و آفرينندگي اوست. او مبدأ و خالق موجودات ديگر است؛ موجودات همه «از او» هستند و او از چيزي نيست و به تعبير حكما «علّت اُولي» است. اين اولين شناخت و اولين تصوري است كه هر كس از خداوند دارد. يعني هر كس در مورد خداوند مي‌انديشد و به اثبات يا نفي، و تصديق يا انكار مي‌پردازد، چنين معني و مفهومي در ذهن خود دارد كه آيا حقيقتي وجود دارد كه وابسته به حقيقتي ديگر نيست، همه‌ي حقيقت‌ها به او وابسته‌اند و از اراده‌ي او پديد آمده‌اند و او از اصل ديگري پديد نيامده است؟ توحيد ذاتي يعني اين حقيقت «دوئي» برادر و تعدد پذير نيست؛ مثل و مانند ندارد «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ»؛ در مرتبه‌ي وجود او موجودي نيست «وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ». اينكه موجودي فرد يك نوع شمرده مي‌شود، مثلاً حسن فردي از نوع انسان است ـ و قهراً براي انسان افراد ديگري قابل فرض است ـ از مختصّات مخلوقات و ممكنات است؛ ذات واجب الوجود از اين معاني منزّه و مبرّاست. و چون ذات واجب الوجود يگانه است، پس جهان از نظر مبدأ و منشأ و از نظر مرجع و منتهي يگانه است. جهان نه از اصل‌هاي متعدد پديد آمده و نه به اصل‌هاي متعدد باز مي‌گردد؛ از يك اصل و از يك حقيقت پديد آمده «قُلِ اللَّهُ خالِقُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ» و به همان اصل و همان حقيقت باز مي‌گردد «أَلا إِلَى اللَّهِ تَصِيرُ الْأُمُورُ» و به تعبير ديگر، جهان هستي، يك قطبي و يك كانوني و تك محوري است. رابطه‌ي خدا و جهان، رابطه‌ي خالق با مخلوق يعني رابطه‌ي علت (علت ايجاد) با معلول است، نه رابطه‌ي روشنايي با چراغ يا رابطه‌ي شعور انساني با انسان. درست است كه خدا از جهان جدا نيست، او با همه‌ي اشياء است و اشياء با او نيستند «هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ ما كُنْتُمْ» اما لازمه‌ي جدا نبودن خدا از جهان، اين نيست كه پس خدا براي جهان مانند روشنايي براي چراغ و شعور براي اندام است. اگر اين چنين باشد خدا معلول جهان مي‌شود و نه جهان معلول خدا؛ چون روشنايي معلول چراغ است نه چراغ معلول روشنايي. و همچنين لازمه‌ي جدا نبودن خدا از جهان و انسان اين نيست كه خدا، جهان و انسان همه يك جهت دارند و همه با يك اراده و يك روح حركت و حيات دارند. همه‌ي اينها صفات مخلوق و ممكن است، خداوند از صفات مخلوقين منزه است «سُبْحانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ». *📚نویسنده : شهيد مطهري- با اندكي تلخيص از مجموعه آثار، ج2، ص99 ـ 106* https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
1_839271504.mp3
23.47M
🔖منبر کامل صوتی 🔖 🎤 وجود نازنین صلوات الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | رهبر انقلاب: ترکیب بدیعِ شعر و صدا و آهنگ راز اثرگذاری استثنائی سرودهای مذهبی و ملّی است.