Samavati _ Babolharam.mp3
20.26M
🕊💕زیارت آل یاسین هدیه به پیشگاه گل سرسبد عالم هستی حضرت بقیه الله العظم مهدی موعود روحی له الفدا
به نفس حاج مهدی سماواتی💕
┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
*شماره کارت خیریه مجموعه منتظران ظهور .*
*جهت دست گیری از فقرا ونیازمندان *
در شب جمعه خیرات برای اموات
6037997474678860
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#حدیث_نور
✨امام حسین علیهالسلام فرمودند:
«ما كسانى هستيم كه علم قرآن، و بيان آنچه در آن است، نزد ماست، و آنچه در نزد ماست نزد هيچيك از آفريدگان خدا نيست، زيرا ما محرم راز خداييم».✨
#احادیث_قدسی
و چنین فرمود مهربان پروردگار
ای فرزند آدم
در هر روز رزق و روزی میرسد و حال آنکه تو غم روزی میخوری و حال آنکه از عمرت کم میشود ولی تو محزون نمیشوی، به دنبال چیزی هستی که تو را طاغی و یاغی میکند و حال آنکه در نزد تو چیزی است که کفایت امرت را مینماید.
#خدایا_دوستت_دارم
♦️نهم مرداد ۱۲۸۸ یکی از عجیب ترین حوادث تاریخ ایران بوقوع پیوست
♻️ پس با هم این حادثه تکان دهنده رو مرور میکنیم تا اگاه شویم و نه عبرت ایندگان
‼️روایتی غریب و سوزناک از وقایع بعد از شهادت شیخ فضل الله نوری (۹ مرداد ۱۲۸۸)، کیفیت غسل و کفن و دفن ...😭😥‼️
در اثر تلاطم و طوفان یک مرتبه طناب از گردن آقا پاره شد و نعش به زمین افتاد
جنازه را آوردند توی حیاط نظمیه مقابل در حیاط روی یک نیمکت گذاشتند جمعیت کثیری ریخت توی حیاط محشری برپا شد مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا می رفتند همه می خواستند خود را به جنازه برسانند دور نعش را گرفتند و آنقدر با قنداق تفنگ و لگد به نعش زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهانش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد . هر که هر چه در دست داشت میزد آنهایی هم که دستشون به نعش نمیرسید تف می انداختند
به همه مقدسات قسم که در این ساعت گودال قتلگاه را به چشم خودم دیدم یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین مرد تنومند و چهارشانه بود وارد حیاط نظمیه شد غریبه بود جلو آمد بالای جنازه ایستاد جلوی همه دکمه های شلوارش را باز کرد و روبروی اینهمه چشم شُر شُر به سر و صورت آقا شاشید!
▪️تحویل جنازه
عده ای از صاحب نفوذها یپرم ارمنی را از عواقب سوزاندن نعش شیخ و تحویل ندادن می ترسانند . یپرم راضی میشود و می گوید : بسیار خوب ... به نظمیه تلفون کنید که لاشه را به صاحبانش رد کنند. سه نفر از بستگان شیخ شهید و سه نفر از نوکر هایش توی آن تاریکی توپخانه در گوشهای با یک تابوت منتظر تحویل جنازه بودند. آقا لخت و عور آن گوشه همینطور افتاده بود لا اله الا الله جنازه را در تابوت گذاشتیم و با دو مجاهد ما را راهی کردند.
▪️جنازه را وارد حیاط خلوت خانه شیخ کردند. شیخ ابراهیم نوری از شاگردان شیخ جنازه را غسل داد.
بعد کفن کردیم و بردیم در اطاق پنج دری میان دو حیاط کوچک پنهان کردیم.
سر مجاهد ها را گرم کردیم. بعد تابوت را با سنگ و کلوخ و پوشال و پوشاک پر و سنگین کردیم.
یک لحاف هم تا کرده روی آن کشیدیم تابوت قلابی را با آن دو نگهبان سر قبر آقا فرستادیم. متولی قبرستان که در جریان بود مثلاً نعش را دفن کردو آن دو نگهبان با تابوت به نظمیه برگشتند.
صبح اوستا اکبر معمار آمد و درهای اطاق پنج دری را تیغه کردیم و رویش را گچکاری کردیم.
♦️دو ماه بعد از شهادت شیخ در اتاق پنج دری را شکافتیم جنازه در آن هوای گرم همانطور تر و تازه مانده بود. جنازه را از آنجا برداشتیم و به اتاقی دیگر آن سوی حیاط منتقل کردیم و دوباره تیغه کردیم.
🏴 کم کم مردم فهمیدند که نعش شیخ نوری در خانه است می آمدند پشتدیوار فاتحه می خواندند و می رفتند. از گوشه و کنار پیغام میدادند امامزاده درست کردید؟! ۱۸ ماه از شهادت شیخ گذشته بود. بازاری ها بخیال میافتند دیوار را بشکافند و جنازه را برداشته دورشهر بیفتند و وااسلاما و واحسینا راه بیندازند. پیراهن عثمان برای مقصد خودشان.
🕌حاج میرزا عبدالله سبوحی واعظ میگوید یک روز زمستانی خانم شیخ مرا خواست. دیدم زار زار گریه میکند گفت دیشب مرحوم آقا رو خواب دیدم که خیلی خوش و خندان بود ولی من گریه میکردم آقا به من گفت گریه نکن همان بلاهایی را که سر سیدالشهدا آوردند ، سر من هم آوردند. اینها می خواهند نعش مرا در بیاورند زود آن را به قم بفرست.
همان شب تیغه را شکافتیم و نعش را در آوردیم. با اینکه دو تابستان از آن گذشته بود و جایش هم نمناک بود اما جسد پس از ۱۸ ماه همانطور تر و تازه مانده بود فقط کفن کمی زرد شده بود به دستور خانم دوباره کفن کردیم و نمد پیچ نمودیم به مسجد یونس خان بردیم و صبح به اسم یک طلبه که مرده آنرا با درشکه به امامزاده عبدالله بردیم و صبح جنازه را با دلیجان به طرف حضرت معصومه حرکت دادیم.
شیخ شهید در زمان حیات خود در صحن مطهر برای خودش مقبرهای تهیه کرده بود و به سید موسی متولی آن گفته بود این زمین نکره یک روز معرفه خواهد شد
نزدیک قم کاغذ به متولی نوشتیم که زنی از خاندان شیخ فوت کرده می خواهیم در مقبره شیخ دفنش کنیم و به هادی پسر شیخ سپردیم در هنگام دفن جلو نیاید تا فکر کنند واقعا میت زن است و قضیه لو نرود. شب جنازه در مقبره ماند صبح خیلی سریع قبری به حد نصاب شرعی کندیم و با مهر تربتی که خانم داده بود جنازه را درون قبر گذاشتیم نعش پس از ۱۸ ماه کمترین بوی عفونتی نداشت.
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.
این آیه ای است که روی قبر شهید حاج شیخ فضل الله نوری نوشته شده است .
📗کتاب سرّ دار به قلم تندرکیا نوه شیخ شهید& نشر صبح ۱۳۸۹/ چاپ سوم - ص ۵۲ -
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🕯سری از اسرار نام آقا امام حسین(ع)
🔘 آقای حسنی طباطبایی نقل كردند:
▫️ صبح یكی از روزهای ماه محرم پس از تشرف به حرم مطهر كریمه اهل بیت حضرت معصومه (علیها السلام) به قصد زیارت آقای مجتهدی حركت كردم. در زدم، كسی در را باز كرد و گفت:
🔹 حمید آقا! آقای مجتهدی منتظر شما هستند تا صبحانه را به اتفاق شما صرف كنند!
▫️ به خدمت ایشان شرفیاب شدم، سفره صبحانه پهن بود. فرمودند:
🔸صبحانه را بایستی با شما صرف میكردیم! خوش آمدید، بفرمایید!
▫️در كنار آقای مجتهدی، كتاب گنجینه الاسرار مرحوم عمان سامانی، قرار داشت. ایشان ضمن صرف صبحانه، اشارهای به آن كتاب كردند و گفتند:
🔸آقاجان! عمان سامانی در میان مرثیه سرایان حسینی مقام و منزلت ویژهای دارد.
▫️و بعد فرمودند:
🔸اصلاً دستگاه حضرت اباعبدالله (علیهالسلام) یك دستگاه عجیبی است!
نام مبارك ایشان هم خیلی بزرگ است.
در نام مقدس «حسین (علیهالسلام)» اسرار عجیبی نهفته است.
▫️و پس از چند لحظه تأمل، فرمودند:
🔸《هر كس كه نام آقا امام حسین (علیهالسلام) را بشنود از میزان انقلاب خاطری كه پیدا میكند پایه ایمانش را میتوان فهمید.
كسانی كه نام این بزرگوار را میشنوند و تغییر حالی در خود نمیبینند باید جداً نگران ایمان خود باشند! نام آقا امام حسین (علیه السلام) محك ایمان است.》
⬅️ کتاب در محضر لاهوتیان اثر محمد علی مجاهدی، خاطره بیست و هشتم، ص 151
🏷 #امام_حسین_علیه_السلام
#محک_ایمان #شیخ_جعفر_مجتهدی
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌹 منتظران ظهور 🌹
♦️نهم مرداد ۱۲۸۸ یکی از عجیب ترین حوادث تاریخ ایران بوقوع پیوست ♻️ پس با هم این حادثه تکان دهنده
آیتالله فضلالله کجوری، مشهور به شیخ فضلالله نوری از مجتهدان و علمای برجسته و از پیشروان جنبش مشروطه در ایران به شمار میرود؛ شخصیت این عالم بزرگوار به گونهای بود که حتی مخالفانش نیز از او به نیکی یاد کردهاند، برای نمونه، ناظمالاسلام کرمانی، روزنامهنگار و قاضی عصر مشروطه ایران، که از مخالفان فکری شیخ بود، درباره او مینویسد: «وی شخص اول عالمان اسلام و از لحاظ سلوک، دارای حسن و مراتب علمیه بوده و نکات ریاست و سیاست را بهتر از دیگران شناخته بود» (تاریخ بیداری ایرانیان، ج ۱، ص ۵۰۴)
👈 بیشک پیروزی انقلاب مشروطیت در زمان مظفرالدینشاه قاجار یکی از بزرگترین تحولات سیاسی و مذهبی تاریخ معاصر ایران است؛ در این میان، گروهی از روحانیون با طرح مسأله مشروطهی مشروعه کوشیدند، برای حفظ پیوند جامعۀ مسلمانان ایران با آیین اسلام و مقابله با نفوذ اندیشههای غربی، قرائت تازهای از اندیشۀ سیاسی تشیع دربارۀ معیارهای مشروعیت یا عدم مشروعیت نظام مشروطه ارائه دهند؛ شیخ فضلالله نوری (ره) یکی از برجستهترین این روحانیون محسوب میشود که ابتدا با هواداری از نهضت مشروطه، بستر پیروزی آن را فراهم آورد، اما پس از پی بردن به مبانی تفکر برخی از مشروطهخواهان، درصدد هماهنگ کردن قوانین مشروطه با موازین شرع مقدس برآمد، ولی در این راه با مخالفت شدید استعمارگران و غربگراها روبهرو شد و بعد از مدتی با باور به وجود تضاد بنیادین میان نظام مشروطه ایجاد شده با مبانی اسلام، به مخالفت با آن پرداخت؛
البته شیخ فضلاللّه، هرگز با اصل مشروطیت، مخالفتی نداشت و بحث او در کیفیت و چگونگی آن بود؛ چنانچه در سخنان خود، بارها به این نکته تأکید کرده و گفته بود: «من مخالف اساس مشروطیت نیستم، بلکه اول شخصی که طالب این اساس بود، من بودم و فعلاً هم مخالفتی ندارم، امّا مشروطهای که قانون اساسی و قوانین داخلی مملکتی آن، مطابقت با شرع مقدس باشد» (تاریخ پیدایش مشروطیت، ص ۱۳۹)؛
همچنین وقتی مخالفانش به او تهمت طرفداری استبداد زدند، او در پاسخ به آنها گفت: «من واللّه با مشروطه مخالفت ندارم، با اشخاص بیدین و فرقههای گمراه و گمراهگر مخالفم که میخواهند به مذهب اسلام لطمه بزنند» (همان)
بنابراین شیخ فضل الله (ره) بهخاطر عدم تطبیق قوانین مشروطیت با شرع مقدس، مسیر خود را از مسیر مشروطهخواهان جدا کرد و به همین دلیل نیز با برنامهریزی و توطئهی استعمارگران، به دست همرزمان سابقش، به دار آویخته شد؛ لذا در حقیقت باید او را «شهید مدافع دین و ابقاء اسلام» نامید.
اعدام شیخ فضل الله نوری (ره) یکی از فرازهای بسیار تلخ تاریخ معاصر ایران است که در پشت پرده آن، نفوذ و توطئه بیگانگان، کاملاً مشهود بوده و میبایست درس عبرتی برای همهی انقلابیون و آزادیخواهان ایران اسلامی باشد؛ چنانچه «جلال آلاحمد» در کتاب «خدمت و خیانت روشنفکران» مینویسد: «من نعش آن بزرگوار را بر سَرِ دار، همچون پرچمی میدانم که به علامت استیلای غربزدگی پس از ۲۰۰ سال کشمکش، بر بام سرای این مملکت افراشته شد»
✍️ امامین انقلاب نیز بر این موضوع صحه گذاشتهاند، چنانچه حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «تاریخ یک درس عبرت است برای ما؛ شما وقتی که تاریخ مشروطیت را بخوانید، میبینید که در مشروطه بعد از اینکه ابتدا پیش رفت، دستهایی آمد و تمام مردم ایران را به دو طبقه تقسیم بندی کرد... یک دسته طرفدار مشروطیت، یک دسته دشمن مشروطه... و تا آنجا (پیشرفتند و مردم و علما را به جایی رساندند) که مثل مرحوم حاج شیخ فضل الله نوری در ایران برای خاطر اینکه میگفت مشروطه باید مشروعه باشد و آن مشروطهای که از غرب و شرق به ما برسد قبول نداریم، در همین تهران به دار زدند و مردم هم پای [دار] او رقصیدند و کف زدند...» (صحیفه امام؛ ج ۱۸، ص ۱۷۰ - ۱۷۱)
حضرت امام خامنهای (مدظلهالعالی) نیز در خطبههای نماز جمعه در مرداد ۶٣ فرمودند: «شهيد آيتالله شيخ فضل الله نورى، مظهر جريانی است كه در مقابل انحراف مشروطيت ايستاد؛ بنده به دليل همين خصوصيت از شيخ شهيد نوری با همه وجود دفاع میكنم؛ البته طبيعی است كه ما نمیخواهیم بگوييم شيخ فضلالله در همه موضعگیریها و حركات و گفتههايش صددرصد بر طبق مصلحت رفتاركرده، نه ممكن است يك جا هم چيزى را درست تشخيص نداده باشد اما اين حقيقت فراموش نشدنی است كه مرحوم شيخ فضلالله نوری، شهيد ابقاء اسلام در محتوای مشروطيت شد».
✍️ روحش شاد، یادش گرامی، نامش جاودان و راهش همواره پررهرو باد.
موضوع: #احکام_عزاداری
❓آیا میتوان از وسائل تکیه، حسینیّه و هیأت در محل دیگر، اعم از حسینیه و هیأت یا غیر آن استفاده کرد؟
✅ تابع کیفیت وقف و قصد اهداء کنندگان است، لذا اگر برای استفاده در هیأت یا حسینیه خاص وقف یا اهدا شده است، نباید به جای دیگر ببرند.
❓شخصی مِلک خود را برای برپایی مجالس عزاداری سیدالشهداء (ع) در محل، وقف کرده است، ولی در حال حاضر متولّی وقف، توانایی اقامه عزا در محل ذکر شده در وقفنامه را ندارد، آیا جایز است در شهری که در آن اقامت دارد مجالس عزاداری را برگزار کند؟
✅ اگر وقف، مخصوص اقامه مجالس عزاداری در همان مکان باشد، تا زمانی که عمل به وقف هرچند با گرفتن وکيل برای آن، درهمان مکان ممکن باشد، حق ندارد آن مجالس را به جای ديگر انتقال دهد، لذا واجب است فردی را نايب بگيرد تا در آنجا مجالس عزاداری را برپا نماید.
📚منبع: khamenei.ir
سلوک در مکتب روضه_4 - @ostad_shojae.mp3
9.64M
#سلوک_در_مکتب_روضه ۴
روح زیبابین،
و قدرت کشف باطنِ مصائب، برای تحمل آسانتر مشکلات و فقدانهای زندگی، از آثار مجالس عزاداری است.
آیا این اتفاق برای همهی عزاداران رخ میدهد؟
علّت این تبدیل و استحکام، در عزادار چیست؟
#استاد_شجاعی 🎤
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشا بهحال کسانی که به #کشتی_نجات امام حسین رسیدند...
#امام_حسین
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگذارید گناه تو زندگیتون بیاد
نگذارید امام حسین از زندگیتون بره بیرون
🎙#استاد مهدی دانشمند
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
*⭕آسیب شناسی تفکر دینی (۱)*
*♦️رواج اندیشه «مرجئی گری» در شیعیان(۱)*
🔻از جمله تعليمات رائج بین ما شیعیان این است که می گوئیم :
انتسابت را به على بن ابىطالب درست كن، «يا على» بگو، اسمت شيعه باشد و در ديوان عزاداران حسينى ثبت بشود، همين كافى است. جزو حزب باش.
*🔻خيال كرديم- العَياذ باللَّه- حسين بن على عليه السلام يك آدم حزب باز است و مىگويد: هركس كه كارت عضويت در اينجا صادر كرد همان كافى است و مصونيت پيدا مىكند!*
*🔻اساساً فلسفه شهادت حسين بن على عليه السلام اين بود كه مى خواست اسلام را در مرحله عمل زنده كند:*
اشْهَدُ انَّكَ قَدْ اقَمْتَ الصَّلوةَ وَ اتَيْتَ الزَّكوةَ وَ امَرْتَ بِالْمَعْروفِ وَ نَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ جاهَدْتَ فِى اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ:
يعنى تو كشته شدى كه اسلام را در عمل زنده كنى.
*ولى ما مى گوييم: نه، او كشته شد براى اينكه «عمل» را در اسلام بميراند، انتساب و وابستگى ظاهرى را درست كند!*
🔻...به موسیقیدانی گفتند بین اندیشه شیعی *(عدم انفکاک عمل از ايمان و اینکه سعادت انسان در گرو عملش است)*
و اندیشه مرجئى *(«عمل» ارزشى ندارد، سعادت انسان در گرو ايمان و عقيده اوست)*
عقيده تو چيست؟
🔻او قدرى فكر كرد و گفت:
*اعْلاىَ شيعِىٌّ وَ اسْفَلى مُرْجِئىٌّ*
یعنی از سر تا كمرم ، شيعه و از كمر به پايين «مرجئى» هستم.
*مىخواست بگويد من فكرم «شيعى» است اما در عمل «مرجئى» هستم.*
*🔻ما امروز وقتى وارد دنياى شيعه مىشويم و به خودمان نگاه مىكنيم مى بينيم خودمان از سر تا قدم ، «مرجئی» هستيم.*
*دائماً دنبال بهانه هايى هستيم بلكه بهشت را با يك بهانه درست بكنيم.*
*مى گوييم بهشت را به «بها» نمىدهند، به «بهانه» مىدهند.*
*🔻على عليه السلام از بهشت به «بها» تعبير مىكند و مىگويد «ثمن»،*
*ثمن اعمال شما ؛*
*♦️واى به حال ملتى كه اين جور فكر كند و بگويد بهشت را به «بها» نمىدهند .(ادامه دارد)*
▪️مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى(احیای تفکر اسلامی-*
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی،قسمت ۸۳
نام استاد: شجاعی
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
انسان شناسی 83.mp3
11.46M
#انسان_شناسی ۸۳
#استاد_شجاعی
#حجهالاسلام_محمدی
🎯 هدف شما از عبادت و دینداری چیست؟
ـ رسیدن به حاجات و رفع گرفتاریها؟
ـ در امان ماندن از جهنم و رسیدن به بهشت؟
ــ رشد در معنویات؟
ـ ادراک لذتهای معنوی؟
ـ رسیدن به خرق عادات و کشف و کرامات؟
ـ رسیدن به اعتبار و مقبولیت در میان مردم؟
و .......
📌اینکه کدام گزینه را انتخاب میکنید، نشان میدهد سلامت "قلب" شما چقدر است؟
http://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c