eitaa logo
🌹 منتظران ظهور 🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
9.5هزار ویدیو
299 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی کپی متن حلال با ذکر صلوات برای فرج🌱 مدیر: @Montazer_zohorr @Namira_114 تبادل و تبلیغ: https://eitaa.com/joinchat/1139737620C24568efe71
مشاهده در ایتا
دانلود
من ادواردو نیستم 1.mp3
10.55M
📗کتاب صوتی 🌅من_ادواردو_نیستم قسمت 1️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم شرح خطبه ها 💢 خطبه ۱۳۳💢 در صفت قرآن و پیامبر خطبه دارای بخشهای مختلفی هست . که با هم ارتباط معنایی ندارند! سید رضی (رحمة الله) از یک متن بلند بخشهایی را تقطیع کرده و آورده، که با هم ارتباطی ندارند. بخش اول : بیان عظمت توحیدی 🔷وانقادَت لهُ الدنیا والاخرةُ باَزِمَتِها دنیا و آخرت زمام خویش را به خدای متعال سپرده آند. و در مقابل او خاضعند. 🔷وقَذَفَت الیهِ السمواتُ والاَرضونَ مَقالیدَها آسمان و زمین کلیدهای خود را به سمت خدای متعال انداخته اند.[قذَفت ] خدای متعال همه کارهٔ عالم است لذا تمام زمام امور به دست اوست.(،اشاره به توحید افعالی) 🔷و سَجَدَت لهُ بِالغُدُوِّ والاصالِ الاَشجارُ الناضِرَه تمام درختان سرسبز [ناضِره]و با نشاط صبحگاه و شبانگاه در مقابل خدای متعال سجده می کنند. سجده کردن موجودات کنایه ، استعاره ، تشبیه نیست حقیقت عالم است.که همه برای خدا تقدیس و سجده دارند. ما اگر متوجه نمی‌شویم بحث دیگریست. « اَلَم تَرَ اَنٌَ اللهَ یَسجّدُ مَن فی السمواتَ و مَن فیِ الارض» از نگاه ما تمام موجودات بدون فهم و شعورند، اما فهم دارند ودر برابر خدا سربزیر و خاضع هستند. 🔷وقَدَحَت لهُ مِن قُضبانِها النیرانُ المُضیئه خدایی که روش کرده است [قَدحَت] شاخه های درختان[قَضبان] و نور روشن خود را آشکار ساختند. درختان سرسبزی که برای خداسجده می کنند.همین درختان منبع نورو روشنایی هستند. دو گونه فرض میشود. ۱- چوب درختان خشک شده منبعی ست برای آتش ، نور ، گرما. درخت متشکل است از آب ، خاک ، نور، و همین ها تبدیل میشود به درختی که میسوزد. آب که ضد آتش است آتش به بار می آورد. خاک که مظهر تاریکی ست روشنایی بوجود می آورد. ۲- حضرت بر لفظ ( اشجار الناضره)تاکید دارد. به درخت خشکی اشاره نمیکند. درخت خشک تولید آتش میکند نشان از عظمت نیست که یاد آوری کند، این امر برای همه ملموس است. شارحان اشاره دارند که از درخت سبز میتوان نور تولید کرد.برق ، جریان الکترسیته تولید کرد. کدامیک از این دو نظر درست است! اولی را که یقینا میدانیم ، شاید سده های بعد چنین اتفاقی بیفتد که از درخت سبز برق گرفته شود. که عظمت خدا را میرساند. 🔷واٰتَت اُکُلُها بکلَماتِهِ الثِمارَ البانِعه به فرمان خدا (ارادهٔ تکوینی)درختان میوه های رسیده [بائعه] خود را برای انسان و موجودات تقدیم می کنند. از عظمت خداست یک درخت از بذری ،که با یک آب ، خاک ، یک نور، دهها نوع میوه با رنگ ، بوها ، وطعم مختلف بدست می آید. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
بخش دوم : قرآن و منها 🔷وکتابُ اللهِ بینَ اَظهُرِکم کتاب خدا قرآن در میان شماست.[اَظهُرِکم] اگر همگان رو به قرآن حلقه بزنیم، لفظ «بین صدورکم» میشود. اما در این متن لفظ «بین اظهرکم» آمده. ظَهر بمعنای کمر است. معمولا در دفاع از شهر یا مقدسات، وجه رو به دشمن قرار گرفته و پشت انسان به آن شهر یا هر چیز دیگری که قابل دفاع است. در واقع جسم سپر آن محبوب قرار می گیرد. که از آن در برابر تهاجم دشمن دفاع شود. ۱- کتاب قرآن دربین شماست «بین اظهرکم» نکته ی ظریف آن اینست : که از قرآن دفاع کنید. قرآن مدافعان سر سختی داشته باشد. از تحریف قران ،استدلال قرآن ، حقانیت ، و مدافع اجرای قانون قرآن باشید. 🔷ناطِقٌ لا یَعییٰ لِسانُهُ قرآن ناطقی هست که در موضوعات مختلف زبان آن بسته نیست. از گفتن و هدایت خسته و ناتوان نمیشود.[لایَعییٰ] تا وقتی بشریت هست نه تنها موضوعات مختلف دارد ، بلکه برای تمام اقوام و ملل سخن دارد. ✳️ امام صادق صلواة علیه : قرآن در هر زمانی در بین هر قومی جدید است.« فی کلِ زمانٕ و عندَ کلِ قومٕ غَظٕ» 🔷و بیتٌ لا تُهدَمُ ارکانُهُ ۳- قرآن خانه ایست که ارکان آن منهدم شدنی نیست. 🔷و عِزٌّ لا تُهزَمُ اَعوانُهُ ۴- و قرآن عزیز و قوی ست که قوی بودن آن روی طرفداران آن هم اثر دارد. لذا یاران و اعوان قرآن هیچگاه شکست نمی خورند. به مرحله ی عون قرآن برسیم و مدافع باشیم ، چنان قوایی می دهد که شکست در کار نیست.از جهت روحی، ضعف غالب نمیشود. از جهت استدلال، در مقابل مکاتب دیگر دست اعوان خالی نیست. ستون قرآن از بین رفتنی نیست ، گرچه جاهلانی آنرا آتش بزنند، از بین رفتنی نیست چون متناسب با فطرت جامعه است و همیشگی ست. بخش سوم : رسول الله و منها 🔷اَرسَلهُ علیٰ حینِ فَترَةٕ منَ الرسُل خدای متعال پیامبر را در زمانی مبعوث کرد که نبی اولوالعزم نیامده بود.(حدود فاصله ۶۰۰ سال دوران فترت) 🔷وتَنازُعٕ منَ الاَلسُنِ تنازع زبان کنایه از جنگ اندیشه ها بود. پیامبر زمانی امر که اندیشه گوناگون بودو کسی حاضر نبود نظر دیگری را برای فهم بشنود. از روی تعصب نمی پذیرفتند. فقط کشمکش و نزاع بود. 🔷فَقَفّیٰ بهِ الرُّسُل پشت سر دیگر پیامبران رسول مکرم را ارسال کرد. پیامبر در استمرار کار انبیای گذشته علیهم السلام بود. 🔷وختَمَ بهِ الوحیَ وحی تشریعی را به سبب پیامبر تعطیل کرد. احکام و قوانین جدید بعد از رحلت پیامبر (وحی تشریعی) قطع شد. وگرنه وحی تکوینی توسط جبرئیل بر فاطمه کبری سلام الله علیها نازل میشد و حضرت امیر آنها را می‌نوشت. 🔷فَجاهدَ فیِ اللهِ المُدبِرینَ عنهُ والعادِلینَ بهِ پیامبر با دو گروه جهاد کرد. کسانیکه به خدا پشت کردند [مدبرین عنه] در مقابل پیامبر و احکام موضع می گرفتند. و گروه دوم مشرکین [العادلین به ]برای خدا مثل و مانند قرار میدادند. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 منتظران ظهور 🌹
رمان واقعی«تجسم شیطان» #قسمت_صد_دوازدهم 🎬: شراره تمام قدرتش را به کار گرفت، نه تنها خود بلکه از قدر
رمان تجسم شیطان 🎬: شراره دست لای موهای رنگ کرده اش که اینبار به رنگ سرخ در آمده بود کشید و ذهنش به سمت چند وقت پیش رفت، درست زمانی که روح الله با کت و شلوار خاکستری و پیراهن سفید، جلوی آرایشگاه دنبالش آمد. شراره خوب به یاد داشت چقدر تلاش کرد تا روح الله را قانع کند تا مدتی بدون خواندن محرمیت با هم در ارتباط باشد و از این پیشنهاد دو منظور داشت، اول اینکه قولی را که به موکلش داده بود عملی می کرد چراکه قول داده بود روح الله را به گناه بکشد و با این ارتباط حرام، خیلی راحت می توانست به این هدفش برسد و از طرفی می خواست زمانی پا به زندگی روح الله بگذارد که اولا او را عاشق و تشنه خود کرده باشد و ثانیا فاطمه ای در کار نباشد و هوویش با وسوسه های موکلش، خود را از صحنهٔ گیتی محو کند و مانند سعید بمیرد. اما هر چه کرد روح الله این پیشنهاد را قبول نکرد و در جواب شراره که می خواست مدتی با هم در ارتباط باشند گفت: ببین شراره جان، میخوای بیشتر باهم در ارتباط باشیم تا شناخت بهتری از هم پیدا کنیم، راه حل داره، یه عقد موقت می خونیم که به گناه نیافتیم و با این حرف، شراره فهمید که تلاشس بیهوده است، چون روح الله مؤمن بود و برای همین ایمانش بود که شیطان، شرط انحراف او را گذاشته بود تا به کمک شراره بیاید. با عقد موقت، تمام برنامه های شراره به هم میریخت پس به روح الله پیشنهاد داد تا عقد دائم کنند و تاکید کرد این عقد باید پنهانی باشد و البته تا پنهانی هست پای بچه ای هم در میان نیاید. روح الله هم پذیرفته بود، پس با هم به سمت قم رفتند، یکی از دوستان معمم روح الله که دفترخانه هم داشت، خطبه عقد دائم را برایشان خوانده بود و شراره بر خلاف همیشه که لباس های باز و بدن نما می پوشید، چادری به سر کرد و همراه با روح الله به حرم حضرت معصومه و بعد از آن به خواستهٔ روح الله به مسجد جمکران رفتند و شراره با گوشی دستش از تمام صحنه ها عکس می گرفت. شراره آن زمان را مانند روز در خاطر داشت، دستش را زیر چانه اش زد، آهی کشید و زیر لب گفت: روح الله عجب مرد خود داری بود، هر چه که ناز و عشوه آوردم قبول نکرد که با هم به هتل برویم و یک شب در کنار هم باشیم و نگذاشت من طبق نقشه ام پیش بروم...لعنت به تو روح الله...آخه تو چطور مردی هستی؟! من که مثل یک عروس، خودم را برات آماده کرده بودم، حتی هتلی هم برای اینکه حجله عروسیمان باشد در نظر گرفته بودم، اما روح الله حاضر نشد حتی برای یک ساعت هم شده، با هم زیر یک سقف برویم. شراره از جا بلند شد و همانطور که طول و عرض اتاق را بی هدف می پیمود و دست مشت شده اش را بر روی پایش کوبید با خود گفت: این موکل هم محاله بتونه روح الله را رام من کنه، مخصوصا که الان شک کردن پای جادو در میان هست و اگه پیش اون ملا دایی جوادشون هم برن دست من رو میشه، پس حالا که دارم رسوا میشم باید با تمام توان پیش برم، من یا روح الله را از آن خودم میکنم و یا باید هم خودش و هم خانواده اش را از بین ببرم و با زدن این حرف به سمت میز کنار تخت رفت و گوشی اش را برداشت و شماره یکی از اساتید جاودگری اش را گرفت... و این داستان ادامه دارد با ادامه داستان در فصل دوم تجسم شیطان که بسیار جذاب تر از فصل اول است همراه ما باشید بر اساس واقعیت 📝به قلم:ط_حسینی https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c 🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👺شیطان کجاست ؟ ⁉واقعا شيطان را در شهر نمی بينی؟ اينجاست و بیداد میکنه ما نمی بینیم _لابلای كم فروشی های بقال محل! _توی فحش های ركيك همسایه به همسایه _روی روسری بادبرده ی دختركان شهر! _روی ساپورت های بدن نما _مردانی که خودشان را مثل زن آرایش میکنند. ⁉️تو واقعا صدای خنده هايش را نمیشنوی؟ _لای موسيقی های تند ماشين ها _توی دعواهای بی انتهای پدر و پسر _توی بی احترامی به پدر ومادر _ بين جيغ های پيرزن مال باخته! ⁉️تو واقعا جولان دادنش را ميان زمين و آسمان نمی بينی؟ ️نمی بينی دنيا را چقدر قشنگ رنگ آميزی كرده و بی آنكه من و تو بدونیم"جاهليت مدرن" را برايمان سوغات آورده است؟ توی وجود من و تو چقدر شك و شبهه انداخته است؟ _توی رختخواب گرم و نرمت موقع نماز صبح؟ _زمان قايم كردن اسكناس هايت وقت ديدن صندوق صدقات؟ _موقع باز كردن سايت های ناجور اينترنت؟‼ ⁉️نفوذش را نمی بینی؟ میان تغییر لب و بینی و چهره انسانها و دست بردن در کار خدا.. _️او همين جاست. هر جا كه حق نباشد. هر جا كه از یاد خداغافل باشیم چقدر به شيطان نخ می دهيم...!؟ ☝ای مردم از گام های شیطان پیروی نکنید ،همانا او برای شما دشمنی آشکار است. 📖   سوره بقره:آیه۱۶۸ ┄┄┅┅┅❅🌷❅┅┅┅┄┄ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آوردن امشب پیغام شادی_۲۰۲۳_۱۰_۲۳_۱۸_۵۴_۴۵_۲۲۵.mp3
20.79M
آوردن امشب پیغام شادی حاج محمدرضاطاهری 🌺 ویژه ولادت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 | ویژگی مؤمن 💢 امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرماید: ✍🏻 «اَلْمُؤْمِنُ بَرَكَةٌ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ وَ حُجَّةٌ عَلَى اَلْكَافِر». 🌸 «مؤمن براى مؤمن مايه‌ی بركت و برای كافر حجت و دليل است‏». 📚 تحف العقول، ص489. 🎀🌸8 ربیع‌الثانی ولادت امام حسن عسکری علیه‌السلام مبارک باد🌸🎀 📎 📎 📎 ┈┉┅━❀💠❀━┅┉┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 منتظران ظهور 🌹
🌸🍃🌸🍃 #قصه_دویست_و_چهل_و_هشتم و حضرت از آنجا به بعد برروی رفرف سیر فرمود و گفته اند آن فرش بزرگی از
🌸🍃🌸🍃 💢 ماجرای شعب ابی طالب وقتی قریش نتوانستند یاران پیامبر صلی الله علیه و آله را از حبشه باز گردانند و دیدند که اسلام به خارج از حجاز هم نفوذ کرده با هم مشورت کردند تا راهی برای تسلیم شدن پیامبر و یارانش پیدا کنند. لذا قرار شد عهدنامه ای امضاء کنند که حضرت محمّد صلی الله علیه و آله و یاران و خاندانش را در محاصره قرار دهند. بدین ترتیب که احدی حق نداشته باشد با آنان رفت و آمد کند. قریش این عهد نامه را در صندوقچه ای درون کعبه گذاشتند. از آن پس ناگزیر پیامبر صلی الله علیه و آله و یارانش در بیرون مکه در درّه ای بنام «شعب ابی طالب» به سر می بردند، و زندگی آنان در کمال سختی و ناراحتی می گذشت، و با وجود این هرچه دشمن به پیامبر پیشنهاد می داد که از دعوت خود دست بردارد تا او را آزاد کنند، او نمی پذیرفت و تسلیم آنان نمی شد. آن همه فشارها و سختی ها که بر او و امت او گذشت و حتی گرسنگی و محرومیت و خطر دشمنان، او را از پای در نیاورد. او همچنان به آینده انسانها و نجات ملت ها می اندیشید و به یاران خود نوید پیروزی می داد. تا اینکه سه سال از این ماجرا گذشت و پیامبر از جانب خداوند آگاه شد که موریانه، عهدنامه قریش را خورده و جزء نام خدا از آن چیزی نمانده است. ابوطالب این مطلب را در جمع قریش اعلام کرد و آنان قول دادند که اگر گفتار پیامبر راست باشد، دست از محاصره بردارند. سپس به درون کعبه رفتند، دیدند که سخن پیامبر درست بوده و عهدنامه از بین رفته است. ناگزیر پیامبر و یارانش را آزاد کردند تا به مکه بازگردند. اما طولی نکشید که دو حامی وفادار پیامبر صلی الله علیه و آله یعنی عمویش ابوطالب و همسرش خدیجه از دنیا رفتند و آزار قریش از سر گرفته شد و مسلمانان بار دیگر گرفتار آزار و شکنجه شدند. (خلاصه تاریخ انبیاء، درودگر، ص 138 و 139؛ قصه های قرآن، آزرمی، ص 494 و 495؛ منتهی الامال، شیخ عباس قمی، ص 72.) 💢 سفر پیامبر به طائف در همان سالی که محاصره شعب ابی طالب برداشته شد سال 13 بعثت بود. پیغمبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در همان ایام، مسافرتی به طائف (که شهری است تقریبا در صد کیلومتری مکه) نمود و مردم طائف را به اسلام دعوت فرمود، ولی نادانان و مخالفان شهر از هر طرف آمدند و دشنام گویان و با سنگ پراکنی به سوی آن حضرت، وی را از شهر بیرون کردند. (خلاصه تاریخ انبیاء، ص 139.) https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌹 منتظران ظهور 🌹
🌸🍃🌸🍃 #قصه_دویست_و_چهل_و_نهم 💢 ماجرای شعب ابی طالب وقتی قریش نتوانستند یاران پیامبر صلی الله علیه و
🌸🍃🌸🍃 💢 ماجرای لیلة المبیت پیغمبر پس از سفر ناموفق خود به طائف، به مکه مراجعت نمود. و چند مدتی در مکه بود و چون هیچ گونه امنیت جانی نداشت خود را به مردم نشان نمی داد و بزرگان مکه نیز نظر به اینکه اوضاع و احوال برای از میان بردن آن حضرت مساعد بود، در «دارالندوه»که به منزله مجلس شورا بود اجتماع نموده، و در یک مجلس سرّی آخرین طرح خود را برای یک سره کردن کار آن حضرت بیان کردند. طرح آنها این بود که از هر قبیله از قبایل عرب یک نفر انتخاب شود و انتخاب شدگان بطور دسته جمعی به خانه آن حضرت ریخته، و او را به قتل برسانند، البته منظور از شرکت دادن همه قبایل این بود که ریخته شدن خون پیامبر به گردن یک قبیله خاص نیفتد. تصمیم بر قتل پیامبر صلی الله علیه و آله قطعیت پیدا کرد و در حدود چهل نفر از قبایل مختلف نامزد قتل آن حضرت شده و شبانه خانه اش را محاصره نمودند که سحرگاهان به درون خانه ریختند تا تصمیم خود را اجراء نمایند ولی اراده خداوند، فوق اراده آن مردم ناتوان بود و تصمیم آنان را نقش بر آب کرد. سروش غیبی، پیامبر را از نقشه آنان با خبر ساخت و شبانه از مکه خارج شد و به مدینه مهاجرت نمود. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز علی علیه السلام را از جریان قتل مطلع ساخت و علی علیه السلام آن شب به جای پیامبر در بسترش خوابید. [و از میان شما مردم کسی است که جای خود را برای طلب خشنودی خدا می فروشد و خدا نسبت به این بندگان مهربان است].بقره ۲۰۷ آن شب علی علیه السلام با کمال میل این پیشنهاد را پذیرفت و به جای حضرت در رختخواب خوابید. وقتی مجریان طرح قتل پیامبر به خانه آن حضرت ریختند، دیدند که علی علیه السلام در جای او خوابیده است. به همین خاطر آن شب به «لیلة المبیت» معروف است. قبل از این اتفاق هنگامی که پیامبر صلی الله علیه و آله قصد داشت تصمیم به هجرت به سوی مدینه را بگیرد عده ای از بزرگان مدینه در مکه با پیامبر صلی الله علیه و آله ملاقات کرده و به او ایمان آورده بودند و پیمان هم بسته بودند که اگر آن حضرت به مدینه بیاید به حمایت وی برخاسته و از او دفاع کنند. پاسی از شب گذشته بود که پیامبر با تلاوت سوره یس از منزل بیرون رفت و به سوی غار ثور رفت و بعد از سه روز توقف در آن غار به یثرب رفت. هنگامی که پیامبر به طرف یثرب حرکت کردند سال 13 بعثت بود و در بیرون شهر یثرب توقف کردند و به ابوبکر فرمود؛ علی بهترین اهل بیت من است از این جا حرکت نمی کنم تا او به من ملحق شود و هنگامی که علی علیه السلام به پیامبر رسید بر اثر شدت جراحات توان راه رفتن نداشت، پیامبر او را مداوا نمود و آنگاه با هم به سوی یثرب رفتند. (قصه های قرآن، ترجمه زمانی، ص 420؛ قصه های قرآن، آزرمی، ص 495 و 496؛ خلاصه تاریخ انبیاء، ص 140؛ منتهی الامال، شیخ عباس قمی، ص 75 ) قصی بن کلاب، جدّ اعلای پیامبر صلی الله علیه و آله پس از این که بر تمام قبایل قریش، آقایی یافت، از جمله کارهایی که در مکه انجام داد این بود که خانه ای را برای مشورت در اداره کارها و حل مشکلات اختصاص داد و پس از وی نیز بزرگان مکه برای مشورت در کارهای مهمّ خویش در آنجا اجتماع می کردند. آن خانه را «دارالندوه» نامیدند. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌹 منتظران ظهور 🌹
🌸🍃🌸🍃 #قصه_دویست_و_پنجاه_ام 💢 ماجرای لیلة المبیت پیغمبر پس از سفر ناموفق خود به طائف، به مکه مراجعت
🌸🍃🌸🍃 💢 هجرت به مدینه، مبدأ تاریخ مسلمانان بالاخره پیامبر در لیلة المبیت توانست از مکه خارج شده و به مدینه هجرت نماید. و این هجرت در واقع آغاز جنبشهای وسیع اسلامی بود و به عنوان مبدأ تاریخ مسلمانان شناخته شد. در روز جمعه 15 ربیع الاول در میان استقبال مردم یثرب، پیامبر وارد این شهر شد و این شهر به «مدینة النبی» شهرت یافت. و از آن پس رفته رفته مخالفان و مردم سُست ایمان در مکه ماندند و هواداران پیامبر صلی الله علیه و آله به هر تدبیر و زحمتی بود، خود را به مدینه رساندند. مردمی که از خانه و زندگی خویش دست کشیده و برای یاری پیامبر، خود را به مدینه رساندند، (مهاجرین) نامیده شدند. از آن طرف مردم پاکدل و با صفای مدینه هم که حاضر شدند مهاجران هم فکر و هم هدف خود را در خانه های خویش جای دهند و آنان را شریک زندگانی خود سازند «انصار» نامیده شدند. و اولین اقدام پیامبر در مدینه ایجاد برادری و صمیمیت میان مهاجرین و انصار بود. در این جریان عقد برادری میان هر دو نفر خوانده می شد و پیامبر صلی الله علیه و آله ، علی را به عنوان برادر در دنیا و آخرت انتخاب کرد. از کارهای دیگر که پیامبر هنگام ورود به مدینه انجام داد ساختن مسجد «قبا» بود. مهاجرین و انصار در تاریخ اسلام نقش مهمی دارند و پایه گذار نهضت اسلام محسوب می شوند و از آن پس پیامبر صلی الله علیه و آله به سرعت مشغول ایجاد امّت اسلامی و سازمان دادن به جامعه مسلمانان شد. در همان اولین سال هجرت، پیامبر صلی الله علیه و آله عایشه را به همسری قبول کرد ولی این زن خائن و فتنه گر حریم رسول خدا را شکست و با او به جنگ پرداخت. (داستان پیامبران، ص 291؛ منتهی الامال، شیخ عباس قمی، ص 76.) 💢 جنگهای پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله پس از هجرت پیامبر به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی، دین اسلام با شمشیر پیش نرفت و با عدالت و صلح و دوستی به پیش رفت. اسلام برای نجات محرومان موانع و عناصر پلید را برداشت. پیامبر کسی را وادار به قبول اسلام نکرد. حتی کسانی که در کنار پیامبر می جنگیدند مثل صفوان بن امیه، که بعد از فتح مکه از نزد پیامبر گریخت و پیامبر عمامه خویش را به عنوان امان برای او فرستاد و به او چهار ماه، مهلت فکر کردن داد. تا آنکه سرانجام به طور ارادی به اسلام گروید. نبردهای پیامبر صلی الله علیه و آله به منظور گسترش عقاید اسلامی و گسترش عدالت اجتماعی بود. در دوران پس از هجرت پیامبر به مدینه تا رحلت آن بزرگوار 74 جنگ روی داد که بیست و هفت «غزوه» و چهل و هفت «سریه» بود. «غزوه» آن جنگهایی بود که پیامبر شخصا در آن شرکت می فرمود ولی «سریه» آن جنگهایی بود که پیامبر فقط رهبری آنها را داشته و در آن شرکت نمی کردند. مهمترین غزوات پیامبر عبارت بودند از؛ غزوه بدر، اُحُد، خندق... و.. سریه های ایشان عبارتند از؛ جنگ موته و جنگ ذات السلاسل. ( اقتباس از سوره بقره آیات 217 و 218 ،انفال، آیه 5 به بعد، آل عمران، آیه 125 و ما بعد آن، احزاب، آیات 10 و ما بعد آن، توبه آیه 25 و کتب؛ قصه های قرآن، ترجمه زمانی؛ سرگذشت پیامبران، راشدی؛ تفسیر نمونه، ج 2 ،ص 363؛ منتهی الامال، شیخ عباس قمی.) https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
09 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-06-3) Mashhade Moghadas.mp3
28.09M
🔈 🔰 فصل پنجم؛ فجر متقین، فجور مترفین | جلسه نهم ▪️هشتم صفر، ۱۴۰۲ * پیچیدگی‌های عجیب مسئله "خوبی یا خوشی"؛ اشتباه در تشخیص دشمن! * چرا عده‌ای آمریکا را دشمن نمی‌دانند؟ * خوشایند؛ ضابطه درونی انسان برای تشخیص دوست و دشمن * مسئله اصلی ما سیاسی نیست؛ مسئله ما انسان‌شناسی است * کدام گفتمان سیاسی؟ آن که به انسانیت می‌پردازد یا آن که به حیوانیت می‌پردازد؟ * وسواس نسبت به عملکرد مسئولین وظیفه ماست؛ اما کدام مسائل؟ * عثمان بن حنیف؛ وزیر کار بلد و همراه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در فتنه‌های مختلف * نامه ۴۵ نهج‌البلاغه؛ توبیخ شدید امیرالمومنین علی علیه‌السلام نسبت به عثمان‌بن‌حنیف؛ چرا در مجلس مترَفین شرکت کردی؟! * مرحوم عالی نسب؛ ثروتمند غیر مترَف => سرمایه‌ای که در خدمت انقلاب و اسلام بود * چشیدن مزه مترَف بودن؛ راهکار جذب مترَفین * امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام؛ من نفسم را با تقوی ریاضت می‌دهم * از همین مسائل کوچیک شروع می‌شود؛ آدم کم کم شاه می‌شود! * هذا ابنُ بنتِ نَبیِّکم؟ بِئسَما خَلفتُمُوه فی ذرِّیتِه ... https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا