*🟢مصــداق ســعادت*
*✅وهب و همسرش:*
*✍وهب، مادر و همسرش نماد کسانی هستند* که ساعاتی تأخیر میتوانست آنان را از سعادتی بزرگ محروم کند. آنها نصرانى بودند و به وسيله امام حسين(ع) مسلمان شدند و روز عاشورا در صف لشكریان آن حضرت قرار گرفتند. روز عاشورا مادر وهب گفت: فرزند عزيزم! به يارى فرزند رسول خدا قيام كن. وهب به ميدان رفت و بعد از رجزخوانی و معرفی خود، به دشمن حمله كرد و سخت جنگيد. او بعد از کشتن عدهاى، به جانب مادر و همسر برگشت. در مقابل مادر ايستاد و گفت:
*🔺اى مادر! اكنون از من راضى شدى؟ مادر گفت:* تا در پيش روى امام حسين(ع) كشته نشوى، راضی نمیشوم. به ميدان برو و بجنگ تا شهيد شوی.
*👈وهب به ميدان كارزار برگشت، رجز خواند و با تمام قدرت جنگيد* تا بعد از کشتن نوزده نفر سوار و بيست نفر پياده از دشمن، دستهايش قطع شد. همسر وهب که این صحنه را دید، عمود خيمه را گرفت و به سوى وهب شتافت؛ در حالى كه مىگفت: پدر و مادرم فداى تو باد! تا مىتوانى در راه پاكان و خاندان پيامبر بجنگ!
*🔺وهب خواست كه همسرش را به خیمه بازگرداند؛ ولی او لباسش را گرفت و گفت:* من هرگز باز نمىگردم تا اينكه با تو كشته شوم. امام حسين(ع) مداخله کرد و آن زن برگشت. وهب به جنگ ادامه داد تا شهيد شد. همسر وهب، پس از شهادت تاب نیاورد و به ميدان دويد و خونهاى صورت او را پاك كرد كه چشم شمر به آن بانوى باوفا افتاد. به غلامش دستور داد تا با عمودى كه در دست داشت، بر او زد و او را شهيد کرد. او، اولين بانوي شهید در لشكر امام حسين(ع) است. عمر سعد دستور داد: گردن وهب را زدند و سرش را به سوى لشكر امام حسين(ع) انداختند. مادر وهب، سر او را برداشت و بوسيد. آنگاه به طرف لشكر عمر سعد انداخت. مادر وهب، عمود خيمه را برداشت و به دشمن حمله كرد ولی به امر امام حسين(ع) برگشت. مادر وهب، در حال برگشتن مىگفت: خدایا! اميد مرا نااميد مكن.
*✨امام(ع) فرمود:* خداوند تو را نااميد نخواهد كرد و فرزندت در كنار پيغمبر(ص) خواهد بود.
*📚 ر.ک: مجلسی، محمدباقر، بحار الأنوار، پیشین، ج ۴۵، ص ۱۶ ـ ۱۷*
*:🆔:جهت عضویت درگروه:⬇: ️
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 نهج البلاغه و شرح آن 🔸 خطبه ۶۷🔆بخش ۱: خلاصه ای از ماجرای سقیفه و تعیین خلیفه بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم (۱)🎤 مفسر استاد دکتر محمد علی انصاری 🕰۸:۴۷
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 نهج البلاغه و شرح آن 🔸 خطبه ۶۷🔆 بخش ۲: خلاصه ای از ماجرای سقیفه و تعیین خلیفه بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم (۲)🎤 مفسر استاد دکتر محمد علی انصاری 🕰،۷:۵۰
☘ چهار سفارش خداوند به حضرت موسی علیهالسلام ☘
✅ امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
خداوند تبارک و تعالی به حضرت موسی(ع) چنین وحی کرد: ای موسی چهار سفارش به تو دارم:
🔸 تا زمانیکه مطمئن نیستی گناهانت آمرزیده شده به عیوب دیگران مشغول مشو.
🔸 تا زمانی که مطمئن نیستی گنج های من تمام شده در مورد روزی خود اندوهگین مباش.
🔸 تا زمانی که از زوال پادشاهی من اطمینان نداری به کسی جز من امید مبند.
🔸 تا زمانی که مطمئن نیستی شیطان مرده، از مکر او ایمن مباش.
📚 خصال شیخ صدوق/ج۱/ص۲۱۷
*🔥دعـای شیـطان*
*✍مؤمنی شیطان را در وسط دریا دید که سرش را رو به آسمان گرفته و میگفت:* خداوندا به حقّ آقا امیرالمؤمنین علی(ع) مرا عذاب مکن.
مرد مؤمن به شیطان گفت: آیا تو هم دست به دامان ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) شده ای؟
شیطان گفت: شش هزار سال قبل از اینکه حضرت آدم خلق شود من در عالم اعلا و در میان ملائکه بودم. اطلاعات زیادی در رابطه با علی(ع)دارم که شما نمیدانید. و تا آنجا که اطلاع دارم بعد از رسول خدا (ص) کسی مقربتر و عزیزتر و گرامیتر و آبرومندتر از علی(ع) نزد خداوند متعال نیست. و میدانم که هرکس خداوند را به حق امیرالمؤمنین علی(ع) قسم بدهد، خداوند او را می آمرزد از این رو من هم خدا را به خورشید ولایت قسم میدهم.
مرد گفت: ای ابلیس تو معلِّم فرشتگان بوده ای و علم زیادی داری مرا نصیحت کن.
شیطان گفت: یک جمله برای دنیا و یک جمله برای آخرتت میگویم اگر میخواهی که زندگی به تو خوش بگذرد قناعت پیشه کن و اگر قانع باشی، حتی اگر غذایت نان خشک باشد به تو خوش میگذرد و آرام و آسوده زندگی میکنی.
امّا اگر حرص بزنی و ثروت جمع کنی و به خواست خداوند راضی نباشی هیچوقت در دنیا خوشبخت نمیشوی.
اما یک پند نیز برای آخرتت بگویم برای ساعت مرگ، سرازیری قبر، سر از قبر در آوردن، ماندن در برزخ، صحرای محشر، صراط و میزان همه جا محبت و ولایت آقا علی(ع) را ذخیره داشته باش اگر تکیه ات به پیشوای مؤمنان باشد امنیت خواهی داشت.
مرد مؤمن شیعه نزد امام جعفر صادق (ع) رفت و ماجرا را برای حضرت تعریف کرد.
حضرت فرمود چنگ زدن شیطان به ولایت و محبّت حضرت علی(ع)به زبان است و از صمیم قلب نیست بنابراین ابلیس بهره ای از این سخنان نمیبرد. اگر او واقعا و از صمیم قلب به آقا امیرالمؤمنین علی(ع)پناه میبرد، از عذاب الهی نجات مییافت.
*📚منبع : کرامات العلویه، علی(ع) میر خلف زاده، نشر مهدی یار*
*:🆔:جهت عضویت درگروه:⬇:
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 نهج البلاغه و شرح آن 🔸 خطبه ۶۷🔆 بخش:۳ خلاصه ای از ماجرای سقیفه و تعیین خلیفه بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم (۳)🎤 استاد دکتر محمد علی انصاری 🕰۸:۰۵
✅ حضرت علی (ع) در گذر از قبرستان
✍ای ساکنان خانه های وحشت زا ومحله های خالی و گورهای تاریک!ای خفتگان در خاک!ای غریبان!ای اهل تنهایی!ای اهل وحشت!شما پیش از ما رفتید و ما به دنبال شما،به شما می پیوندیم.
امّا درخانه هایتان دیگران سکونت کردند،و امّا زنانتان با دیگران ازدواج کردند،و اموالتان در میان دیگران تقسیم شد!این خبر ما هست،شما چه خبری دارید؟ سپس رو به اصحاب فرمود: بدانید که اگر اجازه سخن گفتن داشتند،به شما خبر می دادند که؛« بهترین توشه تقوا است....»
📚منبع؛حکمت۱۳۰نهج البلاغه
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
چند نکته جالب در داستان سقيفه:
1- از آنچه در بالا آمد، به خوبى روشن مى شود که گردهمايى سقيفه، هرگز يک شوراى منتخب مردم نبود، آنگونه که بعضى وانمود مى کنند; بلکه چند نفر از انصار در ابتدا براى اين که کار را به نفع خود تمام کنند، حضور يافتند; سپس چند نفر از مهاجرين که رقيب آنها در امر خلافت بودند، حاضر شدند و با مهارت خاصّى پايه خلافت ابوبکر را نهادند.
2- اگر بنا بود يک شوراى منتخب مردم و يا شبه منتخب، بر کار خلافت نظارت کنند، حدّاقل مى بايست از همه قبايل انصار، در مدينه و از همه مهاجران، نماينده اى در آنجا حضور يابد، درحالى که هرگز چنين نبود، «بنى هاشم» که نزديک ترين و آشناترين افراد به مکتب پيامبر بودند، مطلقاً در آنجا حضور نداشتند; بنابراين، هيچ گونه مشروعيّتى براى گردهمايى سقيفه نمى توان قائل شد: نه مشروعيت دينى و نه مشروعيت نظام هاى معمولِ سياسى دنيا.
3- از ماجراى «سقيفه» به خوبى استفاده مى شود که معيار، انتخابِ اصلح نبود بلکه گويى مى خواهند ميراثى را تقسيم کنند; هرکدام مدّعى بودند سهم ما در اين ميراث بيشتر است. به يقين کسانى که با چنين نگرشى به مسأله خلافت مى نگرند هرگز نمى توانند آنچه را به حال مسلمانان اصلح است، برگزينند.
4- در «سقيفه» مطلقاً سخنى از وصاياى پيامبر(صلى الله عليه وآله) در امر خلافت به ميان نيامد با اينکه همه مى دانستند پيامبر(صلى الله عليه وآله) طبق روايت معروف، فرموده بود: «إِنِّي تَارِکٌ فِيکُمُ الثَّقَلَيْنِ: کِتَابَ اللّهِ وَ عِتْرَتِي; مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي أَبَداً; من دو چيز گرانمايه را در ميان شما به يادگار مى گذارم که اگر به آنها چنگ زنيد هرگز گمراه نخواهيد شد: کتاب خدا و خاندانم را».
آيا اين حديث شريف که در اکثر منابع اهل سنّت و شيعه نقل شده و جزء روايات متواتر محسوب مى شود(8) و پيامبر(صلى الله عليه وآله) نه يک بار، بلکه چندين بار و در موارد مختلف آن را بيان کرد، به حاضران سقيفه دستور نمى داد که قبل از هر چيز به سراغ قرآن و اهل بيت(عليهم السلام) بروند و تمايلات خويش را بر سرنوشت مسلمانان حاکم نکنند؟
آيا حديث شريف «غدير» که به طور متواتر از پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله) نقل شده، هشدارى به گردانندگان «سقيفه» نمى داد؟
آيا توصيه هاى مکرّر پيامبر(صلى الله عليه وآله) از نخستين روز آشکار کردن دعوتش که در حديث «يوم الدّار» منعکس است و به وضوح سخن از وصايت و خلافت على(عليه السلام) مى گويد و يا آنچه که در آخرين ساعات عمر پيامبر(صلى الله عليه وآله) - که داستان «قلم و دوات» است - پيش آمد، کافى نبود که حداقل سخنى از خلافت على(عليه السلام) که شايسته ترين فرد بود به ميان آيد؟ راستى شگفت آور است!!
ولى از يک نظر
گروه انصار اینطور استدلال و احتجاج نکردید که پیامبر اکرم وصیت فرموده است که به نیکوکار انصار نیکی شود و از بدکارشان اغماض گردد؟بآنحضرت گفتند:در این توصیه چه حجتی بر انصار وجوددارد؟آنحضرت فرمود:اگر زمامداری از آنان بوده وصیت درباره آنان نمی فرمود)
روایتی که از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره وصیت فوق نقل شده است،چنین است:
مر ابو بکر و العباس بمجلس من الانصار فی مرض رسول الله (ص) ،و هم یبکون.فقالا:ما یبکیکم؟قالوا ذکرنا محاسن رسول الله (ص) فدخلاعلی النبی و اخبراه بذلک فخرج و قد عصب علی راسه حاشیة برده فصعدالمنبر و لم یصعده بعد ذلک الیوم فحمد الله و اثنی علیه ثم قال:«اوصیکم بالانصار فانهم کرشی و عیبتی و قد قضوا الذی علیهم و بقی الذی لهم فاقبلوا من محسنهم و تجاوزوا عن مسیئهم.
(ابوبکر و عباس بن عبد المطلب در زمانی که پیامبر اکرم (ص) مریض بود،به مجلسی از انصار وارد شدند،در حالیکه انصار گریه می کردند،ابوبکر وعباس به انصار گفتند:چرا گریه میکنید؟آنان پاسخ دادند که اخلاق نیکوی پیامبر را متذکر شده ایم.آن دو نفر پیش پیامبر رفته و قضیه را بآن حضرت اطلاع دادند.پیامبر اکرم برخاست در حالیکه با کناره لباس بردی سرش رابسته بود،بیرون آمد و بالای منبر رفت و این آخرین منبر آن حضرت بود،ستایش و ثنای خداوندی را بجای آورد و سپس فرمود:من درباره انصار بشماتوصیه به خیر می کنم،زیرا آنان انبوهی از حامیان من هستند و جایگاه امانات من،آنان آنچه را که بر عهده داشتند بجای آورده اند و آنچه که در آینده بعهده آنان خواهد بود،باقی مانده است،از نیکوکار آنان بپذیرید و از گنهکارشان اغماض نمائید) البته روشن است که مقصود پیامبر اکرم (ص) اسقاط تکلیف و دستورات اسلامی از انصار نبوده است،بلکه منظور آن حضرت معامله نیکو در برابر تلاش و فداکاریهائی بود که انصار در راه پیشبرد اسلام انجام داده بودند.
اما تفسیر جمله امیر المؤمنین علیه السلام چنین است که اگر امامت وزمامداری برای انصار جائز بود،احتیاجی به توصیه نداشتند،زیرا خود درراس حکومت قرار میگرفتند و دیگران در شعاع حکومت آنان احتیاج به توصیه داشتند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر
🌹بیان صحبتها و دیدگاههای جالب استاد رنجبر درباره🍃 مفهوم ولایت و ماجرای غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔نهج البلاغه و شرح آن 🔸خطبه ۶۷ 🔆بخش ۴ (آخر): قریشیان به درخت استدلال کرده و میوه اش را ضایع کردند 🎤 مفسر استاد دکتر محمدعلی انصاری 🕰️ ۸:۱۱ دقیقه
🌴 خطبه غدیر
⬅️ قسمت اول
💌 الْحَمْدُللّهِِ الَّذی عَلا فی تَوَحُّدِهِ و َدَنا فی تَفَرُّدِهِ
🔸 حمد و سپاس خدایی را که در یگانگی خود بلند مرتبه، و در تنهایی و فرد بودنش نزدیک است.
💌 وَجَلَّ فی سُلْطانِهِ و َعَظُمَ فی أَرْکانِهِ، و َأَحاطَ بِکُلِّ شَیءٍ عِلْما وَ هُوَ فی مَکانِهِ،
🔸 در قدرت و سلطه خود با جلالت و در ارکان خود عظیم است. علم او به همه چیز احاطه دارد در حالی که در جای خود است،
💌 وَ قَهَرَ جَمیعَ الْخَلْقِ بِقُدْرَتِهِ و َبُرْهانِهِ، حَمیدا لَمْیزَلْ، مَحْمُودا لایزالُ
🔸 و همه مخلوقات را با قدرت و برهان خود تحت سیطره دارد. همیشه مورد سپاس بوده و همچنان مورد ستایش خواهد بود.
💌 و َمَجیدا لا یزُولُ، وَ مُبْدِئا وَ مُعیدا وَ کُلُّ أَمْرٍ إلَیهِ یعُودُ.
🔸 صاحب عظمتی که از بین رفتنی نیست. ابتدا کننده و بازگرداننده اوست و هر کاری به سوی او باز میگردد.
💌 بارِئُ الْمَسْمُوکاتِ وَ داحِی الْمَدْحُوّاتِ وَ جَبّارُ الاْءَرَضینَ وَ السَّماواتِ،
🔸 به وجود آورنده بالا برده شدهها و پهن کننده گستردهها، یگانه حکمران زمینها و آسمانها،
💌 قُدُّوسٌ سُبُّوحٌ، رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ، مُتَفَض
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 نهج البلاغه و شرح آن 🔸 خطبه ۶۷🔆بخش ۵: قریشیان به درخت استدلال کرده و میوه اش را ضایع کردند🎤استاد دکتر محمد علی انصاری 🕰۸:۱۱
*🟡پندها و نصایح امام حسین ( ع ) :*
*🔖1- کسی را که دین و آیین نیست جوانمردی و مروت نیست*
*🔖2- از بی حوصلگی بپرهیزید زیرا اگر بی حوصله باشی بر هیچ حقی صبر نخواهی کرد*
*🔖3- مرگ با عزت بهتر از زندگی ننگین است*
*🔖4- بخیل آن کسی است که از سلام کردن به دیگران بخالت و خودداری نماید*
*🔖5- مواظب باش از ظلم و آزار کسی که ناصر و یاوری غیر از خدا ندارد*
*🔖6- برای بهبودی هر دردی دوایی است و برای جبران گناهان طلب مغفرت می باشد*
*🔖7- هر کسی کاری را از روی معصیت و مخالفت خداوند انجام دهد آنچه را آرزو دارد از دست می دهد و از آنچه می ترسد برایش پیش می آید*
*🔖8- خود را از غیبت بازدار که همانا آن لقمه سگ های آتش جهنم است*
*🔖9- نیاز و حاجت خود را به کسی اظهار مکن مگر به یکی از این سه نفر : دین دار – جوانمرد – با شرافت*
*🔖10 – سخاوتمند ترین مردم کسی است که کمک نماید به کسی که امیدی به وی نداشته باشد*
*🔖11- گریه از ترس ( عذاب ) خداوند موجب نجات از آتش خواهد بود*
*🔖12- برای رسیدن به حق باید در مقابل تمام مشکلات و ناراحتی ها در آن مسیر شکیبا باشی*
*🔖13- عقل انسان تکمیل نمی گردد مگر با متابعت از حق*
*🔖14- دو چیز مردم را هلاک می کند اول ترس از فقر و تنگدستی و دوم طلب فخر و آقایی*
*🔖15- بخیل کسی است که در سلام کردن بخل ورزد*
*🟦مجموعه سوالات صد و ده گانه 110) غدیر*
*🕋سوال هفتم:*
*7_حجة الوداع چیست؟وکدام خاطره را در ذهن انسان تداعی و یادآور میشود❓*
*✅ پاسخ:👇👇*
✍شرکت رسول خدا (صل الله علیه واله)در مراسم حجّ سال
دهم هجرت را حجة الوداع می نامند، زیرا دیگر آقا رسول الله(صل الله علیه واله) نتوانست به حج برود،آخرین سفر حج آن حضرت را وداع با حج، حجة الوداع نامیدند.
پس از مراسم حج آن سال در سال هیجدهم ذی الحجه در صحرای غدیر خُم،ولایت و جانشینی و امامت علی امیر المؤمنین و فرزندان معصوم
او و امامان شیعه تا قیام مهدی (عج) را مطرح که این بزرگواران از علی تا مهدی علیهم السلام
هدایت گرانِ بشریت و نماینده ی خداوند، خالق زیبایی ها و اشرف مخلوقات یعنی انسان هستند و از عموم مسلمانان بیعت گرفت.
در آن زمان و بعد از آن آقا رسول الله آخرین و برترین پیامبر الهی(صلوات الله علیه واله ) ،راه و چاه،خیر و شر،هدایت و گمراهی،را مرتبط و منوط و در گرو پیروی و مخالفت،دوستی و دشمنی آقا امیرالمؤمنین (صل الله علیه واله) دانست، و دعا کرد خدایا : هر کسی که علی علیه السلام مولای و سرپرست اوست دوستش بدار و در تمام مراحل زندگی خیر و خوبی و حسنه، نصرت و کمک و یاری به او هدیه و عطا بفرما،و هرکسی که با وجود و اعمالِ علی علیه السلام ،خیر و صلح و هدایت، یتیم نوازی،از خود گذشتگی و رشادت، علم وآگاهی و بصیرت، یاری مظلومان و از پا افتادگان و دفع شر ظالمان و...مخالفت وح دشمنی میکند او را که باعث ظلم و جنایت ،اختلاف و تفرقه، ترس و رعب و وحشت و...است ذلیل و خوار،پست ّ و بی آبرو در دنیا و آخرت بگردان.
نام حجة الوداع،حادثه ی بزرگ و مهم،فوق العاده و بی نظیر غدیر خم ،وصایت و جانشینی، و بیعت عمومی مردم با آقا امیرالمؤمنین را در دل ها زنده میکند.
*🕋سوال هشتم:*
*8_چرا در شهر مکّه یا عرفات و منی،در مراسم حجّ، بیعت عمومی و همگانی مردم با آقا امیرالمومنین (صل الله علیه واله) مطرح نگردید❓*
*✅پاسخ👇👇*
*اولاً1_* فرمان الهی(یاایّها الرسول بلغ ما اُنزل الیک من ربک ...) پس از خارج شدن از مکّه به آقا رسول الله (صل الله علیه واله ) ابلاغ شد.
*ثانیاً2_* اگر در مراسم شهر مکّه یا عرفات و منی این حقیقت عظیم و مهّم مطرح نمیشد جاذبه ی روز غدیر را نداشت و دل های مردم ،قلوب و عقولشان را به خود جذب نمی کرد،چون همه در حال عبادت و انجام عبادت و انجام مراسم حجّ بودند.
*ثالثاً3_* از نظر متخصصین این فن و روانشاسان و قاعده ی کلی و غالب این است که اگر چند مسئله و چند اتفاق با هم تداخل داشته باشند و توأم با هم باشند معمولا مسئله ی آخری بیشتر در ذهن و قلب انسان باقی می ماند و تاثیر بیشتری دارد،پس از پایان مراسم حجّ و کوچ کردن حاجیان به سوی شهر و دیار خود،،درآن شرایط سخت و فوق العاده گرم دستور دادند که کسانی که عقب مانده اندو کسانی که جلوتر رفته اند همگی در این مکان (غدیرخُم)به هم بپیوندند.و در اینجا تجمع بفرمایند به خاطر این بود که آقا رسول الله (صل الله علیه واله )در مکان غدیر خم زمینه ی بیشتری برای بیعت با آقا امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیهما السلام )می دید به همین خاطر دستور داد که در این مکان بیعت انجام بگیرد و مسئله ی جانشینی و وصایت و بیعت با آقا امیرالمومنین تحت الشُاع حجّ قرار نگیرد(که اصول دین=-امامت،فدای فروع دین =حجّ نشود و جایگاه اهم و مهم ،بالا و پایین، اشتباه و مخلوط و ...نشود ).
که در همان زمان و در صفحات تاریخ و اذهان مردم بگویند سال دهم هجرت دو تا مسئله ی مهم صورت گرفت که یکی: حجة الوداع و دیگری جانشینی و نصب و تعیین علی بن ابیطالب( علیهما السلام ) به عنوان امام و رهبر و سرپرست مردم بعد از آخرین و برترین و بهترین پیامبر ،آقا رسول الله(صل الله علیه واله وسلم)
*✅تبلیغ غدیر واجب است!*
*✍ ادامه دارد...*
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام دوستان
اجرای سرود دریای آرامش کاری از بچههای شیراز در جوار پیست اسکیت پیاده رو شهید چمران که چندی قبل باعث کدورت خاطر مومنین درکل ایران شد رو تقدیم میکنیم به همه اهالی ایمان وادب در سراسر ایران.
باشد که خاطره ننگ هتک حرمت وکشف حجاب توسط عدهای نادان وبازیخورده از ذهن مومنین پاک گردد .
لطفاً در نشر این پیام وکلیپ رسانه باشید.
🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*سالهاست غدیر را از دست دادیم خیلی مراقب باشیم امتحان عالم بر ولایت علی بن ابی طالب است غدیر را دریابیم با تمام توان هر کاری از دستمان برمی آید انجام دهیم از کم ترین مبلغی که در راه غدیر خرج کردیم فقط خدا میداند که فردای قیامت چه معامله ای کردیم*
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c