😔مردن ياد امام عليه السلام
📿امام جواد عليه السلام در حديثي ضمن معرفي جانشينان خويش به مسئله «موت ذكر» امام زمان عليه السلام در زمان غيبت اشاره كرده اند:
امام بعد از من، پسرم علي است. امر او، امر من است. و سخن او، سخن من، و اطاعت از او اطاعت از من است. و امام پس از او پسرش حسن است. امر او امر پدرش، و سخن او سخن پدرش، و اطاعت از او اطاعت از پدرش ميباشد.
سپس سكوت فرمود.
📌عرض كردم: اي پسر رسول خدا! پس امام بعد از حسن كيست؟ حضرت گريه شديدي كردند،
📿سپس فرمودند:
ان من بعد الحسن ابنه القائم بالحق المنتظر. فقلت له: يابن رسول الله لم سمي القائم؟ قال عليه السلام: لانه يقوم بعد موت ذكره و ارتداد اكثر القائلين بامامته. [۱]
بعد از حسن پسرش، قائم به حق، و همان شخصي است كه انتظار او را ميكشند. عرضه داشتم: اي پسر رسول خدا! چرا ايشان «قائم» ناميده شده اند؟ فرمودند: زيرا او زماني قيام ميكند كه يادش مرده است، و اكثر معتقدين به امامت وي، از عقيده خود بازگشته اند.
----------
[۱]: ۱. كمال الدين، باب ۳۶، حديث ۳.
15.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️دردِ ما این است... 😔
#تلنگر_مهدوی
#انتظار_حضرت
4.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵اقا صاحب الزمان ارواحنا فداه به شیخ مفید چه نکته ای فرمودند؟
💠 یارانِ امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وظایفی تکوینی در نظامِ خلقت دارند !
📝 شیخ کفعمی در ذیل دعای ام داوود نقل کرده است :
« ... گفته شده است که زمین از #قطب ، چهار #اوتاد ، چهل #ابدال ، هفتاد #نبی و سیصد و شصت #صالح خالی نیست . پس «قطب» [یکی است و آن در این عصر] صاحب الأمر (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا) است . «اوتاد» ممکن است بیشتر از چهار تا باشند ؛ اما کمتر از چهار تا نیستند ؛ زیرا دنیا شبیه خیمه است و حضرت موعود (صلواة الله علیه و علی آبائه) مانند عمود و ستون آن است ، و این چهار اوتاد طناب های آن هستند . «ابدال» بیشتر از چهل تا هستند . «انبیاء» از هفتاد تا بیشترند . «صالحان» نیز از سیصد و شصت بیشترند . ظاهر این است که خضر و الیاس از اوتاد و از ملازمان دائره ی قطب هستند .
اما ویژگی «اوتاد» این است که آنها کسانی هستند که در یک چشم برهم زدن نیز از یاد خدا غافل نیستند ؛ در دنیا فقط به دنبال چیزی هستند که آنها را به آخرت برساند ؛ لغزش های بد و شر از آنها سر نمی زند ؛ البته عصمت از سهو و نسیان هر چند در قطب شرط است ، اما در اوتاد شرط نیست ، ولی عصمت از کار زشت در آنها شرط است .
«ابدال» از نظر مراقبت پایینتر از اوتاد هستند ؛ ویژگی آنان این است که هر گاه غفلتی از آنان سر زند با تذکر آنرا جبران می کنند و عمداً گناه نمیکنند . «نجباء» پایینتر از ابدال هستند . «صالحان» عبارتند از کسانی که اهل تقوا هستند و به عدالت پایدارند و گاهی گناه از آنها صادر می شود ، ولی با استغفار و پشیمانی جبران می کنند . می گویند اگر یکی از چهار اوتاد کم شود ، یکی از چهل [ابدال] جایگزین او می شود ؛ اگر یکی از چهل [ابدال] کم شود ، یکی از هفتاد [نبی] جانشین او می شود ؛ اگر یکی از هفتاد [نبی] کم شود ، یکی از سیصد و شصت [صالح] جایگزین می شود ؛ و همین طور اگر یکی از سیصد و شصت [صالح] کم شود ، یکی از بقیه مردم جای او را می گیرد . »
📚 مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، ج 53، ص 301، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق.
استاد معاونیان4_5913728315104954835.mp3
زمان:
حجم:
3.3M
فقط رضایت امام زمان سلام الله علیه مهم است .
@Elteja / اِلتجا4_5994496691229689550.mp3
زمان:
حجم:
5.02M
#داستان_تشرف یکی از مسافران کربلا به محضر امام عصر سلام الله علیه و عنایت عجیب حضرت به زوّار حسینی.
ostad moaveniyan.elme masbubAUD-20220121-WA0050.mp3
زمان:
حجم:
5.38M
درخواست علم از امام زمان سلام الله علیه
#تذکر