چشم من و فرمان شما حضرت آقـــا
جانم سپرت روز بلا حضرت آقـــا
الحق و الانصاف برازنده تان است
فرماندهی کل قوا حضرت آقـــا
پیوسته دعا کرده ام و خواستم از حق
هرگز نشوم ازتو جدا حضرت آقـــا
من باورم این است تعصب سرجایش
همپایه نداری به خدا حضرت آقــا
از شأن ابالفضلی تان است که شیطان
افتاده به گرداب فنا حضرت آقــا
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
↩️ ادامه رشد سیاسی منفی
💢 📣 و همچنین مردمی که می خواهند رای بدهند، حالا هر رده ای از مقامات که باشند و یا اقدام به خریدن رأی مردم کنند و با حقه بازی و دغل کاری رأی بیاورند.
⭕️ اما بعد رأی آوردن نه قدرت تکلم و نطق و نه اشراف و تخصص و آگاهی و نه اعتبار در نزد مقامات بالا دستی،
(121)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
💯 و از سوی دیگر هم وامداران همگروه ها و آنهایی را که موجبات مؤفقیت ظاهری او را فراهم آوردند .
🚻 و توقعات خانواده و فامیل و دوست و رفیق و ... را بر آورده کند تا چهار سالشان تمام شود.
💹 و یا اینکه برای خودش و نسلش ثروت برای هفت پشت مهیا کند و بریز و بپاش و زندگی اشرافی برای خود و نزدیکانش فراهم کند و ....
(122)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
✔️ و بالاتر اینکه سر سفره این نظام مقدس بنشیند اعتبار و آبرویی کسب کند و بعد به سرش بزند و با خباثت و رذالت هر چه تمامتر، فتنه هایی نظیر فتنه ۸۸ را بوجود بیاورد،
👈 آیا چنین اشخاصی رشد صحیح و مثبت دارند و دارای تقوای سیاسی اند؟ قطعا پاسخ شما عزیزان منفی خواهد بود.
👌 چون سوای از ارزش های دینی هیچ عقل سلیمی آنرا مثبت تلقی نخواهد کرد.
(123)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
💎 رشد اقتصادی منفی
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
💠 از دیگر موارد رشد منفی، رشد اقتصادی منفی است.
💢 هر چند در مورد اقتصاد و تأمین معاش زندگی در دین مبین اسلام ارزش فراوانی قائل شدند.
(124)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
☣ بطوری که یکی از شرط های ایمان شمرده شده، تا جایی که فرمودند : «من لامعاش له لامعاد له و یا الفقرکاد ان یکون کفرا».
✴️ به این معنا که کسی که معاش ندارد و شکمش گرسنه است، معاد هم ندارد کنایه از این است که دین ندارد و یا اینکه فقر انسان را به کفر می کشاند.
👈 فلذا داشتن معاش شرط دینداری معرفی شده است. چرا که بین ایندو رابطه بسیار مستحکمی وجود دارد.
(125)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
🔰 و یا آن حدیث شریف که تأمین روزی حلال خانواده را جهاد فی سبیل الله معرفی می کند.
🔹و یا در بحث فلسفی، یکی از مظاهر رشد عقلی، عقل معاش معرفی شده که مقدمه برای عقل معاد است.
🔹و یا در بحث فلسفی، یکی از مظاهر رشد عقلی، عقل معاش معرفی شده که مقدمه برای عقل معاد است.
(126)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
↙️ و مواردی از این قبیل که فراوان آمده که غرض ما گذر فهرست وار و اشاره بود.
✔️ اما همین رشد اقتصادی که اسلام اینقدر برایش ارزش قائل است و ما را بدان توصیه می کند در برخی موارد منفی و مورد ذم و نهی اسلام است.
➰عقل و عرف سلیم نیز اینگونه رشد ها را مذمت می کنند.
(127)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
⏪ و آن چه نوع رشد اقتصادی است که مورد نکوهش عقل و عرف و شرع می باشد؟
🌀 بعضی از این رشدها در زمانی اتفاق بیفتد که برای فرهنگ فردی و اجتماعی این رشد،
⬅️ بعنوان یک اهلیت و یک هدف و ارزش تلقی شود و شخصیت افراد به داشتن مال و ثروت سنجیده شود.
(128)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
❇️ بطوری که وقتی می گویند فلانی انسانی بزرگ است منظورشان تقوی الهی و نماز و تهجد شب نیست بلکه پولدار بودن و ثروتمند بودنش باشد.
♨️ البته ناگفته نماند منافاتی ندارد که طرف پولدار با ایمان باشد.
💯 بلکه منظورم این است که اشخاص ملاک بزرگی شان فقط داشتن پول به معنی عام و با هر طریق ممکن باشد.
(129)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
😱 به طوری که حتی برخورد و معاشرت و سلام و علیک و احترام به او به خاطر پول و ثروتش باشد که چقدر این عمل زشت مورد مذمت دین قرار گرفته است.
💢 در این باره در حدیثی از یکی از معصومین آمده است که : «ملعون است کسی که دیگران را به خاطر پولش مورد اکرام و احترام قرار دهد».
📑 ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید.
(130)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
#نماز_اول__وقت
واقِمِ #الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ...✨
و #نماز را به پادار که یقیناً نماز از کارهای زشت و کارهای ناپسند باز می دارد...✨
#وقت_اذانه_نماز_اول_وقت_یا_چت_و_مجازی_کدوم____________اون_دنیا_بدردت_میخوره
#معرفی کوتاه طرح سراسری " تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری "
مقام معظم رهبری بارها بیان فرموده اند که هدف نهایی از انقلاب اسلامی، تشکیل "تمدن نوین اسلامی" است و برای رسیدن به این مرحله لزوما چهار مرحله باید طی شود:
۱. انقلاب اسلامی(نابودی طاغوت)
۲. ایجاد نظام اسلامی
۳. تشکیل دولت اسلامی
۴. ایجاد جامعه اسلامی
دو مرحله اول در طول پانزده سال یعنی از سال۴۲ تا سال۵۷ محقق شد و الان در مسیر تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی هستیم.
برای تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی و در نهایت تمدن سازی اسلامی، قطعا نیاز به "نقشه راه" در راستای تربیت نیروی انسانی و تولید محتوا و فکر انقلابی است، این نقشه راه توسط ولیّ جامعه اسلامی ارائه می گردد. امروز اندیشه ها و دغدغهها و مطالبات مقام معظم رهبری همان نقشه راهی است که با فهم آنها و التزام به عمل، ما را به تمدن اسلامی خواهد رساند.
طبق این اندیشه و ضرورتی که وجود دارد، طرحی مردمی و خود جوش، بصورت سراسری با نام " تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری" در سراسر کشور راه اندازی شده تا نقشه راه انقلاب را به تمام مردم ارائه دهیم.
این طرح دارای دو بخش "مطالعاتي" و"اجرائي" می باشد.
✅ بخش اول:
در یک سیر مطالعاتی، تعدادی از آثار منتشر شده از مقام معظم رهبری که ما را با بخش های مختلف اندیشه های معظم له آشنا می کند، مورد مطالعه و مباحثه و تحلیل قرار میگیرد.
✅ بخش دوم:
در این بخش با تشکیل یک تشکّل سراسری و منسجم، دغدغهها و مطالبات حضرت آقا را در متن جامعه دنبال و محقق خواهیم کرد.
#حضرت_آقا
1⃣
این فکر(موضوع انسان ۲۵۰ ساله) برای بنده در سال ۱۳۵۰ در دوران محنت بار یک امتحان و ابتلای دشوار پیدا شد.
۱۳۶۵/۴/۲۸
غربت ائمه به دوران زندگی این بزرگواران منتهی نشد بلکه در طول قرن ها، عدم توجه به ابعاد مهم و شاید اصلی از زندگی این بزرگواران، غربت تاریخی آن ها را استمرار بخشید.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۵
زندگی ائمه(علیهم السلام) را ما باید به عنوان درس و اسوه فرا بگیریم، نه فقط به عنوان خاطره های شکوهمند و ارزنده؛ و این بدون توجه به روش و منش سیاسی این بزرگواران، ممکن نیست
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۵
زندگی امیرالمؤمنین با زندگی امام مجتبی، با زندگی حضرت ابی عبدالله، با زندگی هشت امام دیگر _تا دویست و شصت_ یک حرکت مستمّر است.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶
مبارزه ی سیاسی یا مبارزه ی حاد سیاسی که ما به ائمه (علیهم السلام) نسبت می دهیم یعنی این که مبارزات ائمه فقط مبارزه ی علمی و اعتقادی و کلامی نبود... چیزی بیش از این بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۱۷
مبارزه ی سیاسی ائمه عبارت است از یک مبارزه ای با یک هدف سیاسی، آن هدف سیاسی، تشکیل حکومت اسلامی و به تعبیر ما "حکومت علوی" است.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۱۷
#حضرت_آقا
2⃣
#ائمه از لحظه ی وفات #رسول_الله تا سالِ دویست و شصت، درصدد بودند که #حکومت_الهی را در #جامعه_اسلامی به وجود بیاورند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۱۷
همه ی کارهای ائمه (علیه السلام)، غیر از کارهای معنوی و روحی که مربوط به اعتلای نفس یک انسان و قرب او به خداست، برای این است که #حکومت_اسلامی را تشکیل بدهند
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۱۸
آیا زندگی #ائمه (علیهم السلام) فقط این بود که یک عده شاگرد، یک عده مرید، یک عده علاقه مند را دورِ خودشان جمع کنند، احکام نماز و احکام زکات و احکام حج و ....را به آن ها بیان کنند و همین و بس؟! نه، غیر از اینها یک چارچوب دیگری در زندگی ائمه هست که آن، همان زندگی #سیاسی است.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله،ص ۱۸
بنده بارها گفتم زندگی #ائمه را که ۲۵۰ سال طول کشیده، زندگی یک انسان به حساب بیاوریم، یک #انسان_۲۵۰_ساله؛ از هم جدا نیستند "کُلُّهم نورُ واحد".
تمام کارهای #ائمه در طول این #۲۵۰ سال کار یک انسان با یک هدف، با یک نیت و با تاکتیک های مختلف است.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۱۹
#ائمه وقتی که احساس کردند که اسلام رو به غربت افتاد و جامعه ی اسلامی تشکیل نشد، دو هدف را از اهداف اصلی خود قرار دادند. یکی #تبیین_اسلام_به_شکل_درست. کار مهم دیگر، #تبیین_مساله_امامت بود. #امامت یعنی #زمامداری_جامعه_اسلامی.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله،ص ۱۹
#ائمه (علیهم السلام) همه شان به مجرد اینکه بار امانتِ امامت را تحویل می گرفتند، یکی از کارهایی که شروع می کردند، یک #مبارزه_سیاسی بود.
#حضرت_آقا
📚کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۲۳
3⃣
اگر #ائمه داعیه ی حکومت نداشتند، ولو علوم اولین و آخرین را هم به خودشان نسبت می دادند، اگر بحث قدرت سیاسی نبود، داعیه ی قدرت سیاسی نبود، هیچ گونه تعرضی نسبت به آن ها انجام نمی گرفت، لااقل به این شدت انجام نمی گرفت.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۲۳
تمام بحث #ائمه با مخالفین شان و بحث اصحاب #ائمه در مبارزات شان، همین مساله #حکومت_و_حاکمیت_و_ولایت_مطلقه_و_عامه_بر_مسلمین_و_قدرت_سیاسی بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۳
دعوای #ائمه با خلفای بنی اُمیه و بنی عباس بر سر مساله ی #امامت_و_ولایت، یعنی زمامداری جامعه اسلامی بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۲۴
کار مهم #پیامبر_خدا، دعوت به حق و حقیقت و جهاد در راه این دعوت بود. در مقابل دنیای ظلمانی زمان خود، #پیامبر_اکرم دچار تشویش نشد. چه آن روزی که در مکه تنها بود، چه آن وقتی که #حکومت اسلامی تشکیل داد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۷
#پیامبر_اعظم بنابر حدیث متواتر و معروف، فرمود: "بُعِثتُ لِاُتَمِّمَ مَکارِمَ الاَخلاق"، تا کسی خود دارای برترین مکارم اخلاق نباشد، خداوند متعال این ماموریت عظیم و خطیر را به او نخواهد داد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۲۸
#پیغمبر_اکرم که در جوانی به تجارت اشتغال داشتند و در آمدهای هنگفتی از طریق تجارت به دست آورده بودند، همه را در راه #خدا_صدقه دادند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله،ص ۲۸
#حضرت_آقا
4⃣
#پیامبر_اعظم از ابتدای بعثت یک جهاد مرکّبِ همه جانبه ی دشوار آغاز کرد. جهاد او در درون خود، جهاد با مردمی که از حقیقت هیچ ادراکی نداشتند و جهاد با آن فضای ظلمانی مطلق بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۲۹
#قسط یعنی استقرار عدالت اجتماعی در جامعه. تشکیل یک #جامعه همراه با #عدالت_و_قسط، یک کار #سیاسی است؛ کار مدیران یک کشور است. این #هدف_انبیاست.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۳۱
#توقف در #نظام_نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتب، حرکت، کار و پیشرفت است.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۳۳
#اول باید عقاید و اندیشه های صحیحی وجود داشته باشد تا یک #نظام بر پایه ی آن افکار بنا شود. #پیغمبر این #اندیشه_ها و #افکار را در قالب کلمه ی #توحید و #عزت_انسان و بقیه ی معارف اسلامی در دوران سیزده سالِ مکه تبیین کرده بود؛ بعد هم در مدینه، به این و آن تعلیم داد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۳۴
سیره #نبی_اکرم در دوران ده ساله ی حاکمیت اسلام در مدینه، یکی از #درخشان_ترین دوره های حکومت در طول تاریخ بشری است.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۵
هدف #پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتی و فاسدِ سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ای که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفار مکه نبود؛ مسئله، مسئله جهانی بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۵
#پیغمبر به مجرّد اینکه وارد مدینه شد، کار را شروع کرد. دیده نشد که #پیغمبر از فشاندن #نور_معنویت و #هدایت و #تعلیم_و_تربیت لحظه ای باز بماند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۵
#حضرت_آقا
5⃣
4_5848470869772339448.mp3
3.89M
اللهم الرزقنا زیارت الحسین ع😭😭😭🙏