eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
353 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear وروزو کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️🔺♦️🔺♦️ ✅راهکارهای عملی برای تربیت پسران باغیرت 👈نکات تربیتی @montzeran
🔴 حکم شایعه سازان 📍مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلًا (سوره احزاب آیه 60) 📍و از همه جا طرد مي‏ شوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد.✳✳✳ 📍در آیه قبل از آیه مورد بحث امروز خداوند از افرادی به نام "مرجفون" صحبت کرده است. افرادی که اباطیل به هم می بافند، منتها شایعه هایی که می سازند آنقدر اثرات مخربی در اجتماع دارد که انگار لرزه بر تن جامعه می اندازد! در این آیه خداوند از نحوه برخورد جامعه اسلامی با آن ها سخن می فرماید. حکم اولیه مطابق آیه قبل طرد از اجتماع است. سپس خداوند تاکید می فرماید که آن ها نباید در هیچ کجا احساس امنیت کنند. بله! مرگ سزای کسانی است که با شایعات و اباطیل جامعه را به لبه پرتگاه سقوط سوق دهند.✴✴✴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دانشگاه حجاب
گلپوش pdf(1).pdf
1.58M
📒فایل کتابچه تقدیم بااحترام خلاصه کتاب شرط دانلود 👈 اضافه کردن 1 نفر به کانال دانشگاه حجاب شرط پرینت 👈 اضافه کردن 1 نفر به کانال دانشگاه حجاب ✅ دو نکته: 1️⃣ بزرگوارانی که خودشون کانال دارن و میخوان این فایل رو برای کانال خودشون بفرستن، به همراه کپشن و لینک ارسال بشه🙏 2️⃣ پرینت هر تعداد از فایل اشکالی نداره ولی از خود فروشگاه کتابچه رو تهیه کنید قیمتش براتون به صرفه تر در میاد.👇 🛍 @hejabuni_forooshgah 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
🔺 کلامی از علما ⭕️ آیت‌الله فاطمی نیا
❁|اۅصاف قیامټ دࢪ قــࢪآن|❁📓 👇👇👇👇👇
❁|نام‌ها و رخدادهای قیامت🎬🖤 در صحنہ قیامت، دࢪ کنار مسیــر اصلے دادگاھ،🐚🦋 مسائل بسیارۍ رخ می‌دهد که در قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بیان شده است؛ نام‌هایے که درباره قیامت در قرآن آمده است، هرکدام به جــࢪیان خاصے اشاره می‌کنند. در اینجا پاره‌ای از این جریان‌ها و نام‌ها را از نظر می‌گذرانیم
❁|اݪــف. تردیدناپذیر بودن قیامت🎬🖤 قرآن کریم بࢪ تحقق واقعه قیامټ تأکید بسیارۍ کرده است. برای نمونه فــࢪموده است: «و ان الساعة آتیة لا ریب فیها و ان الله یبعث من فی القبور» (حج/ ۷): به درستے که قیامت آمدني است و شکی در آن راه ندارد و در حقیقټ خداست که کسانی را که در گورهایند برمی‌انگیزد.🕳💕 در آیہ‌ای دیگر نیز آمده است: «یا ایها الناس اتقوا ربکم واخشوا یوماً لا یجزی والد عن ولده و لا مولود هو جازٍ عن والده شیئاً ان وعد الله حق فلا تغرنکم الحیائ الدنیا و لا یغرنکم بالله الغرور» (لقمان/ ۳۳):✨🌿 ای مردم، تقوای الهی پیشہ کنید و بترسید از روزی که نه هیچ پدری کیفر اعمال فرزندش را تحمل می‌کند و نه هیچ فرزندی چیزی از کیفر اعمال پدرش را.🙂 به یقین، وعده خدا حق است.🕊⛓ پس مبادا زندگی دنیایی، شما را فریفته سازد و مبادا غرور و خودپسندی، شما را درباره خدای کریم بفریبد!🌏🌪 از میان وصف‌هاۍ مطرح در آیات قرآن کریم، که به حتمی بودن واقعه قیامت اشاره دارند، می‌توان به این موارد اشاره کرد: روزی یقینی و بر حق (لقمان/ ۳۳) تردیدناپذیر (حج/ ۷)، آمدنی (طه/ ۱۵)، واقعه‌ای که دروغی در آن نیست (واقعه/ ۲)، و روزی که خدای رحمان در عین رحمت بر بندگان، مردم را در آن روز جمع خواهد کرد (انعام/ ۱۲).
منتظران گناه نمیکنند
❁|اݪــف. تردیدناپذیر بودن قیامت🎬🖤 قرآن کریم بࢪ تحقق واقعه قیامټ تأکید بسیارۍ کرده است. برای نمونه
❁|ب. نزدیک بودن قیامټ🎬🖤 قرآن کریم قیامت را «روز نزدیک» می‌خواند و می‌فرماید: «و انذرهم یوم الازفئ اذ القلوب لدی الحناجر کاظمین ما للظالمین من حمیم و لا شفیع یطاع» (غافر/ ۱۸):✨🕸 آنان را به روز نزدیک هشدار بده؛ روزی که [از شدت وحشت]، قلب‌ها خشم خود را فرو خورده، به گلوگاه‌ها می‌رسند. ستمکاران هیچ خویشاوندی و شفیعی نخواهند داشت کہ فریادرسشان باشد. و نیز می‌فرماید: «انهم یرونه بعیدا ٭ و نراه قریبا» (معارج/ ۶ و ۷): آنان قیامت را دور می‌بینند، ولی ما آن را نزدیک می‌بینیم.🚶🏿‍♂🖇
موضوع نزدیک بودن واقعہ قیامت در قرآن کریم با نگاهے ویژه مطرح شده و در این‌باره به احساس و تصوری پرداخته شده است که پس از بیداری و زنده شدن در قیامت به انسان‌ها دست می‌دهد.🌿💕 توضیح اینکه انسان، پس از بیداری در صحنہ قیامت، فاصله خود را با مرگ و زندگی دنیا بسیار کم می‌بیند، به طوری که احساس می‌کند تنها بخشی از روز را در خواب بوده است؛❕ گویا برزخ را فراموش می‌کند. البته در برزخ، حوادث بسیارۍ رخ می‌دهد و برخے انسان‌ها با عذاب الهی مواجه می‌شوند و برخی دیگر، یعنی اولیای خدا و مقربان، در خوشی‌ها و نعمت‌ها به سر می‌برند، اما پس از زنده شدن، همه چیز را از یاد می‌برند.🍃🙅🏻‍♀ این همانند حالتے است که در بی‌هوشے اتفاق می‌افتد. ممکن است کسی روزها در حالت بی‌هوشی باشد، اما پس از به هوش آمدن، از آنچه در حالت بی‌هوشی دیده و روحش سیر داشته است، چیزی به خاطر نمی‌آورد و از مدت آن دوران و گذشت زمان آن، احساسی ندارد و چه بسا از اطرافیان می‌پرسد: چه مدتی است که اینجا هستم؟؟؟؟ درباره خواب نیز همین اتفاق، پس از بیداری رخ می‌‌دهد. وقتی ما از خواب برمی‌خیزیم، جز اندکی از آنچه در خواب دیده‌ایم، چیزی به یاد نمی‌آوریم. ما عمده خواب خود را فراموش می‌کنیم و آنچه را هم که به یاد می‌آوریم، معمولاً مورد توجه قرار نمی‌دهیم؛ زیرا آنچه برای ما مهم است، مسائلی است که پیش از خواب بدان‌ها اهتمام داشته‌ایم یا انجام داده‌ایم.🚎🕸 روایات اسلامی، مرگ را خوابی طولانی دانسته‌اند و زنده شدن در قیامت را نیز به بیداری از خواب تشبیه کرده‌اند. جالب است❕ که قرآن کریم تعبیر «توفے» را هم برای مرگ آورده و هم برای خواب. همچنین، تعبیر مبعوث شدن را که در قیامت رخ خواهد داد، دقیقاً برای بیداری از خواب نیز مطرح می‌فرماید. این دلالت بر آن دارد که خواب و مرگ، ماهیتی یکسان دارند. به این آیه توجه کنید: «و هو الذی یتوفاکم باللیل و یعلم ما جرحتم بالنهار ثم یبعثکم فیه لیقضی اجل مسمی ثم الیه مرجعکم ثم ینبئکم بما کنتم تعملون» (انعام/ ۶۰):✨🌿 اوست کسی که در شب [به هنگام خواب، روح] شما را می‌گیرد و می‌داند که در روز چه انجام داده‌اید. سپس در روز، شما را از خواب مبعوث می‌کند [و این خواب و بیداری‌ها ادامه دارد] تا اینکه سرامدی تعیین شده فرا رسد و آن‌گاه بازگشت شما به سوی او خواهد بود و سپس شما را از آنچه عمل می‌کردید، باخبر می‌سازد.🖇🍓 در جایی دیگر نیز می‌فرماید: «الله یتوفی الانفس حین موتها و التی لم تمت فی منامها» (زمر/ ۴۲):🔖🖊 خداست که به هنگام مرگ ارواح را می‌گیرد و روحی را که هنوز مرگش فرا نرسیده، در هنگام خواب، [آن را قبض می‌کند]. شباهت کامل مرگ به خواب، با این تعبیر قرآن کریم، به خوبی روشن می‌شود.🙂💁🏻‍♂ قرآن کریم نمونه‌ای از مرگ را در دنیا نشان می‌دهد که پس از بیداری از آن، دوره مرگ کاملاً فراموش می‌شود. خداوند در داستان حضرت عُزَیر می‌فرماید: «او کالذی مر علی قریة و هی خاویة علی عروشها قال انی یحیی هذه الله بعد موتها فاماته الله مائة عام ثم بعثه قال کم لبثت قال لبثت یوماً او بعض یوم قال بل لبثت مائة عام ...» (بقره/ ۲۵۹): یا مانند آن کس که گذرش بر دهکده‌ای افتاد که خراب و ویران شده بود. گفت: «خداوند این [مردگان] را پس از مرگشان چگونه زنده خواهد کرد؟» پس خداوند او را صد سال میراند و سپس او را برانگیخت. [بدو] فرمود: «چه مدتی است که [در اینجا] درنگ نموده‌ای (تصور می‌کنی که چه اندازه خوابیده‌ای)؟». پاسخ داد: «یک روز یا پاره‌ای از یک روز». فرمود: «نه، بلکه تو صد سال را [در اینجا، در خواب مرگ] گذرانده‌ای».🖤🌿 به فرموده قرآن کریم، اصحاب کهف نیز دقیقاً همین سخن را پس از گذشت مدتی طولانی‌تر (۳۰۹ سال قمری)، بیان کردند: «و کذلک بعثناهم لیتساءلوا بینهم. قال قائل منهم کم لبثتم. قالوا لبثنا یوما او بعض یوم ...» (کهف/ ۱۹):🌿🖇 بدین ترتیب آنان را برانگیختیم تا از یکدیگر پرس‌وجو کنند. یک نفر از بین آن‌ها [به دیگران] گفت: «چند گاه است که [در اینجا] درنگ کرده‌اید؟». گفتند: «یک روز یا پاره‌ای از یک روز است که درنگ کرده‌ایم».