💥اسرار تاریخی دراثبات أشهدُ أنّ علیّاً ولیُّ الله 💥
👈 تحلیل عمیقی از استاد ابوالحسنی منذر (ره)
درباره شهادت ثالثه در اذان
⬇️⬇⬇️
☀️ به اندیشکده استاد منذر (ره) بپیوندید:
▶️ @monzer_ir ◀️
4_453035005807952548.mp3
9.34M
...
🔺 ناگفته هایی تاریخی در اثبات أشهدُ أنّ علیّاً ولیُّ الله
📢 بیانات مورخ غیور حضرت استاد ابوالحسنی منذر (ره)
#پیشنهاد_ویژه
✨ @monzer_ir ✨
🔰اطلاعیه
💥شاهکار قلمی #استاد_علی_ابوالحسنی_منذر (ره)٬ به چاپ پنجم رسید
✔️به همت پژوهشکده تاریخ معاصر ایران٬
مجموعه ۶ جلد از کتابهای #شیخ_فضل_الله_نوری (ره) و #مشروطیت برای پنجمین بار منتشر شد
📑 هر کتاب این مجموعه مثل قطعات پازل یک موسوعه سترگ را تشکیل می دهد.
✨ معرفی اجمالی کتابها: در پست های بعدی همین کانال
👈 معرفی مفصل کتابها: به لینک زیر مراجعه کنید؛
https://b2n.ir/206010
📚معرفی مجموعه کتابهای مشروطیت و سربدار مشروطه آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره)
✍ اثر تاریخنگار متفکر٬ استاد ابوالحسنی منذر (چاپ پنجم)
۱. کتاب اندیشه سبز، زندگی سرخ
▪️کتاب «اندیشه سبز، زندگی سرخ» از آثار مرحوم استاد ابوالحسنی منذر درباره زندگی و زمانه آیت الله شیخ فضل الله نوری است که از حیث موضوع میتوان آن را به دو بخش تقسیم کرد:
▪️بخش اول در ابتدا مروری دارد بر پیشینه خانوادگی شیخ و همچنین تربیت و تحصیلات وی از تولد تا پایان عمر و در این راستا به مواردی چون «اساتید شیخ در تهران و نجف» و «حضور شیخ در سامرا برای تحصیل» اشاره شده و سپس آشنایی مخاطب با خصائص، روحیات و وجاهت بسیار متعالی دو استاد اصلی و بزرگ شیخ فضلالله نوری، یعنی آیتالله میرزا حبیبالله رشتی و آیتالله میرزای شیرازی، مورد توجه قرار گرفته است. در انتهای این بخش به این مسئله که شیخ با دستور میرزای شیرازی به تهران میآید اشاره شده و در رابطه با خدمات ابتدایی شیخ پس از ورود به تهران نیز مستنداتی ارائه گردیده است.
در بخش دوم کتاب، حیات، اندیشه ها و جریانات عمده اجتماعی ـ سیاسی و دینی دوران شیخ فضلالله نوری ــ از نهضت تحریم تنباکو تا سالهایی قبل از شهادت ایشان ــ بررسی شده و به دیدگاه قاطع شیخ درباره هر مسئله نیز اشاره گردیده است.
نویسنده معتقد است که شیخ فضلالله عدالتخانه را مهاری قانونمند برای شاه و دولت میدانست و در ابتدا از الگوی سیاسی عدالتخانه حمایت میکرد. ولی وقتی موج عدالتخانه به مشروطه سکولار تبدیل شد٬ طرح مشروطه مشروعه را مطرح ساخت.
❄️ کانال رسمی استاد مُنذِر (ره): 🔗 @monzer_ir 🔗
۲. کتاب آخرین آواز قو🔺
اثر: #استاد_منذر(ره)
▪️کتاب «آخرین آواز قو»، بازکاوی شخصیت و عملکرد شیخ فضلالله نوری بر اساس «آخرین برگ» زندگی او، و فرجام مشروطه است. این کتاب براساس موضوع به دو بخش تقسیم میشود:
▪️بخش اول به این مسئله اشاره دارد که اگر از انتها به تاریخ مشروطه نگاهی بیندازیم و فرجام، عاقبت و دستاوردهای مشروطه را از انتها مورد بررسی قرار دهیم با سلسله مسائلی روبهرو میشویم که به خودی خود میتواند ادعایی بر حقانیت شیخ فضلالله نوری باشد و دلایل مخالفت شیخ با جریان مشروطیت را مشخص سازد (مشروطهای که غالب اعضا و متنفذان اصلی آن سکولار بودهاند).
▪️در بخش دوم این رساله که عمده مطالب کتاب را نیز دربرمیگیرد آخرین برگهای زندگی (عملکرد، اندیشه، بیانات، نامهها و...) آیتالله شیخ فضلالله نوری را مورد توجه قرار میدهد و این بار برای اثبات حقانیت و عدم سهمخواهی شیخ از مواهب دنیوی، زندگی وی است که برگهای آخرین آن مورد بررسی قرار میگیرد و بهطور مسلم این برگهای مستند و این روایتهای متواتر (از جانب موافقان و مخالفان وی) از آخرین ماههای زندگی شیخ، علاوه بر رفع اتهامهای وارده به وی، «عصاره اندیشه و عمل» سراسر زندگی شیخ شهید را نیز برای مخاطب آشکار میسازد و آن چیزی نیست جز «مقاومت بر سر عقیده حراست از دین و همچنین تشخیص قطعی خویش تا رسیدن به شهادت».
در بخشی از کتاب، برتری شیخ در موضوع شناسی و رجال شناسی بر بسیاری از رجال دینی دیگر تبیین شده است؛ امری که سبب اختلاف در موضعگیری های علمای مشروطه خواه نجف، با شیخ شهید شد
❄️ کانال رسمی استاد مُنذِر (ره): 🔗 @monzer_ir 🔗
۳. کتاب کارنامه شیخ فضلالله نوری🔺
✍ به قلم : #استاد_ابوالحسنی_منذر (ره) 🔻
▪️اثر پیش رو تحت عنوان «کارنامه شیخ فضلالله نوری» به چاپ پنجم رسیده است.
🔹این کتاب، حول دو مسأله به بحث می پردازد: یکی «الگوی بومی عدالتخانه و فلسفه سیاسی آن در مقایسه با الگوی وارداتی مشروطه»، و دیگری، «ارتباط شیخ با دربار و موضع او در حمایت از محمّدعلی شاه»؛ محوری ترین یافته های تاریخی که نویسنده با استنادهای مفصل در کتاب منعکس کرده٬ همین است.
🔹اثر حاضر، ابتدا به طرح پرسش درباره ماهیت مشروطه و فرق آن با عدالتخانه می پردازد و سپس بر اساس مشاهدات و مستندات تاریخی به پاسخ متناسب با آن اقدام می کند. زندگی و کارنامه شیخ با سؤالات متعددی همراه است، اما اثر حاضر بهطور مشخص به مهمترین سؤال و مناقشه موجود در کارنامه سیاسی شیخ فضلالله اشاره دارد و آن چیزی نیست جز اینکه شیخ شهید که خود نخست از پیشگامان و رهبران مشروطه بود، چرا و چگونه بعدها با وجود حمایت از عدالتخانه به مشروطه پشت کرد و با آن به مخالفت و ستیز برخاست؟
🔹 ۲ نکته اساسی در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است:
۱. اینکه روسها با مشروطه مخالف بودند٬ از مشهورات بی بنیاد است بلکه آنها با انگلیسی ها همدست شدند.
۲. چرا شیخ شهید قاجاریه را بر مشروطه سکولار ترجیح داد؟
❄️ کانال رسمی استاد مُنذِر (ره):
🔗 @monzer_ir
🔖🔖🔖
📚مراکز فروش مجموعه کتابهای مشروطیت و آیت الله شیخ فضل الله نوری ره
✍ به قلم روشنگر مورخ بصیر٬ #استاد_ابوالحسنی_منذر (ره) 🔻
💥طبق لیست مندرج در سایت موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران
✔️ توجه: بهترین راه خرید٬ خرید آنلاین از سایت است.
1⃣ فروشگاه آنلاین/ خرید اینترنتی:
▪️سایت فروشگاه موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران:
http://www.iichstore.ir
2⃣ خرید حضوری در کتابفروشی ها و نمایندگی های سراسر کشور 🔽
الف. مراکز فروش در تهران
1. مرکز اصلی فروش:
🔰 کتابفروشی سرای تاریخ، واقع در: خیابان ولی عصر (ع)، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، نرسیده به میدان فرشته، جنب پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصر ایران٬ پلاک یازده٬ تلفن ۰۲۱۲۲۶۰۵۰۷۳
۲. فروشگاه کتابخون:
خ انقلاب اسلامی - خ 12فروردین - بعد از چهارراه نظری - بن بست حقیقت - شماره 6 - واحد 1
02166963156
۳. باغ کتاب تهران
تهران - بزرگراه شهید حقانی (شرق) - بعد از متروی شهید حقانی - باغ کتاب تهران
02196045754
02196045761
۴. تابان
تهران - میدان امام حسین(ع) – خ خواجه نصیرالدین طوسی – نبش کوچه احمدی – انتشارات علویون - فروشگاه کتاب راهبردی تابان
02177683931
۵. به نشر
(انتشارات آستان قدس رضوی)
تهران - خ انقلاب - بعد از خ فخر رازی - روبروی سر در دانشگاه تهران
09127485663
۶. کیهان
تهران - خ انقلاب اسلامی - بین فخر رازی و دانشگاه - بعد از بانک ملت - انتشارات موسسه کیهان
02166403479
۷. توس
تهران - خ انقلاب اسلامی - اول خ دانشگاه - شماره 178
02166461007
ب. مرکز فروش در قم:
۱. کلبه شروق
قم - ابتدای خیابان صفائیه – جنب دفتر آیت ا... سبحانی
02537838144
۲. نشر معارف
قم - خ شهدا - ك 32 – شماره 3
02531077
ج. مرکز فروش در تبریز:
۱.مرکز فرهنگی ارغنون:
تبریز - چهارراه منصور - روبروی مسجد حاج احمد - پاساژ سامان - شماره 5
09393153793
09148897857
۲. موزه آذربایجان
تبریز - خ امام(ره) - بالاتر از م ساعت - جنب مسجد کبود - موزه آذربایجان
09149055465
د. بابلسر:
بوستان اندیشه
دانشگاه مازندران - نمایشگاه و فروشگاه دائمی کتاب بوستان اندیشه - همکف کتابخانه مرکزی
01135305355
ه. ارومیه:
فروشگاه حامد:
اول خ مدنی2 - چهارراه سیروس
04432234794
و. فارس - شيراز
بهار: 07132346457
ز. اصفهان
خانه مشروطه اصفهان
خ نشاط – ک چهاردهم – خانه مشروطه اصفهان
03112226619
ح. همدان:
فروشگاه شهر
همدان - آرامگاه بوعلی - خ پاستور - روبروی داروخانه دکتر نوری
08138264408
#خرید_آثار_استاد_علی_ابوالحسنی_منذر (ره)
🔹کانال اندیشکده استاد منذر:
✨ @monzer_ir ✨
4⃣ آشنایی با کتاب خانه بر دامنه آتشفشان! (چ ۵)
💥شهادتنامه شیخ فضل الله نوری ره (به همراه وصیتنامه منتشر نشده او)
✍ #استاد_ابوالحسنی_منذر (ره) 🔻
🔹این کتاب در پی شناخت عملکرد عاشورایی و استوار شیخ فضل الله است؛ که با فرجام اندوه بارش، رسوایی مشروطه وارداتی را بر همگان عیان ساخت.
🔹این چنین بود که شیخ، خانه بر دامنه آتشفشان ساخت و از گدازه های فتنه، هیچ هراسی به دل راه نداد و یاد نبوغ سیاسی خود را در تاریخ جاودانه ساخت. محورهای این کتاب به ترتیب، در خطوط ذیل خلاصه میشود:
1. «عاشورا، حدیث ماندگار»:
بازتاب «عاشورا» بر آفاق جان «شیخ فضل الله»؛
🔹در این بخش به بینش عاشورایی شیخ و نوع الگوگیری وی از نهضت حسینی اشاره میشود.
2. «نبوغ سیاسی شیخ»: دشمن شناسی شیخ، توجّه به تعارض ذاتی اسلام و فلسفه سیاسی غرب، تدلیس دشمن، هشدارها و پیش بینی های سیاسی او و سرانجام تأسیس اصل طراز اوّل از شاخص ترین جلوه های این نبوغ بودند.
3. این پیش بینی ها، صرفاً حاصل نبوغ سیاسی شیخ نبود؛ بلکه به یُمن «معجزه عشق» و «بصیرت معنوی و روشن بینی الاهی» بود.
انس شیخ با عارفان و رازآگاهان بزرگ؛ «کرامات شیخ» و نقلهای تاریخی فراوانی، که نشان میدهد از شهادتش خبر داشته.
4. ناگفته های تحصّن شیخ در حرم حضرت عبدالعظیم ع و داستان درس آموز مذاکره تاریخی سیّدین با شیخ.
۵. انتشار وصیتنامه شیخ برای اولین بار
۶. ترور نافرجام شیخ و دست پنهان انگلیس.
۷. تحلیل نامه مهم شیخ به صاحب عروه (ره)
دیگر مباحث کتاب:
اسرار شهادت شیخ٬
با پیکر شیخ چه کردند؟
انتقام تاریخ از قاتلین٬
مویه بزرگان در شهادت شیخ
و...
❄️ @monzer_ir ❄️
💥اسرار فراماسونری در تاریخ ایران و جهان (2)
ب ) پیوند یهود و فراماسونری
✔️ استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻
🔹 گرچه تشکیلات فراماسونری، یک تشکیلات استعماری و در اختیار کشورهای امپریالیستی است اما در نگاه عمیقتر٬ اساساً فراماسونری کانونی است که هدف اصلی آن، تمهید مقدّمات سلطه و سیطرۀ یهود (صهیونیسم) بر جهان میباشد!
🔹 در حقیقت لژهای ماسونی، در حکم کارخانجات آدم سازی فرنگستان است و در مسیر خط دادن به جنبشها و اجرای اوامر و دستورات نظام سلطه حرکت میکند. به همین جهت بود که افراد مختلف را در لژهای فراماسونری عضو میکردند و قسم میدادند ، سپس تعلیمات خاصی به آنها داده و به قول خودشان، آنها را «آدم» میکردند !
🔹پیوند دیرپا و عمیق ی که بین فراماسونری و یهود برقرار است، بر رازآگاهانِِ تاریخ فراماسونری پوشیده نیست و میتوان نمونه ای از اين پیوند ديرين را در اموری چند بازجُست:
🔰 نمادهای یهودی - ماسونی
مواردی مثل نمايش افسانة حيرام ( معمار مشهور معبد سـليمان ) و تعقيب و قصاص قاتلان وي تا مراحل عالي ماسوني كه بـه صورت رمزي انجام ميگيرد، وجود اعداد مقدس يهودي (3 ، 9 ، 19) ، اشكال مقدس يهودي ( دايره، خورشيد، چشم، مثلث، ستاره، شمشير و غيره ) ، رنگ هاي مقدس يهـودي ( زرد، طـلايي، آبي ) و ديگـر سمبل ها و سنت هاي يهودي در آداب و رسوم فراماسونري؛ چنانكه سرودهايي نيز كه خواندن آنها در لژ به هنگام مراسم تنصيب و ارتقاء مـعمول ميباشد، سرودهاي يهودي هستند كه از مزامير داود، سفر اعداد و ديگر بخش هاي كتـاب مقدس يهوديان به زبان انگليسي خوانده ميشوند.
🔹بر اساس اسناد و مدارک تاریخی٬ اگر کسی در کانون فراماسونری، سلسله مراتب را رعایت نمیکرد، یا نسبت به یکی از مسئولان مافوق، بیاحترامی نشان میداد و از دستورات وی سرپیچی مینمود، لژ، او را شدیداً تنبیه میکرد؛ حتی اگر کسی گام در افشای اسرار مگو میگذاشت، مجازاتش مرگ بود؛ یعنی در این مرحله ، دیگر با کسی تعارف نداشتند!
📚 برگرفته از کتاب مهاتما گاندی٬ استاد علی ابوالحسنی منذر
☀️ به اندیشکده استاد منذر (ره) بپیوندید:
▶️ @monzer_ir ◀️
📚 معرفی یک کتاب ماندگار:
5⃣ شیخ فضل الله نوری (ره) و مکتب تاریخنگاری مشروطه🔺
✍ به قلم توانای مورخ کبیر٬ #استاد_علی_ابوالحسنی_منذر (ره)
✨ چاپ پنجم ۱۳۹۸/ 338 ص/ قیمت: ۲۶۰۰۰ت
💥 این اثر٬ به عنوان کتاب سال حوزه برگزیده شد.
📑 خرید اینترنتی:
http://www.iichstore.ir
👈 مهمترین ویژگیهای کتاب:
✔️ این کتاب شاهکاری است که در نقد مکتب تاریخنگاری معاصر٬ با روش اجتهادی در موازین تاریخ پژوهی وارد میشود.
✔️ حاوی یک دور شیوه تاریخنگاری روشمند و پویا برای همه مقاطع بویژه مشروطه
✔️ پادزهر تاریخنگاری سکولار اعم از لیبرالیستی٬ ماسونی٬ ناسیونالیستی و مارکسیستی است.
✔️ غبارروبی از چهره مجتهد زمان شناس و بیدارگر: آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره) و نقد برخی شایعات و تهمت ها درباره ایشان
✔️ نشانگر آفات و کاستی های تاریخنگاری معاصر
و بررسی انتقادی میراث مکتب تاریخ نگاری مشروطه
✔️ حاوی قوی ترین نقد علمی بر آثار احمد کسروی با عنوان: عناد با فرهنگ؛ ستیز با تاریخ
🔹استاد منذر در فصول مختلف این کتاب نگاه منفی تاریخ نگاران مشروطه را نسبت به جریان مذهبی – سیاسی ریشه یابی کرده و به طور موردی به اندیشه های حاج سیاح، شیخ ابراهیم زنجانی، عبدالهادی حائری، ملکزاده و نیز در باره آبراهامیان، احمد بشیری، ژانت آفاری، و برخی دیگر پرداخته است. فصلی اختصاصی هم در باره احمد کسروی است.پایان بخش کتاب٬ ضمیمه ای درباره زندگانی مرحوم میرزا جوادآقا مجتهد تبریزی است.
🔹این کتاب جذاب با انبوهی از اسناد و ناگفته های تاریخی٬ خواننده را تا پایان با خود همراه می سازد.
🔰کانال اندیشکده استاد منذر:
@monzer_ir
🔺عکس کمتر دیده شده از علامه امینی (ره)
👈 در دیدار با شیعیان مظلوم هندوستان
▪️اندیشکده استاد منذر (ره):
✨ @monzer_ir ✨
🌞
💥شوخی علامه امینی (ره) درباره خلیفه دوم!
👈 اگر او را به دست شما بدهند، چگونه مجازاتش مى كنيد؟!
✔️ #استاد_ابوالحسنی_منذر (ره) 🔻
🔹 جناب آیت الله سبحانى نقل میکردند:
علامه امينى، صاحب الغدير، روزى از دوستانش پرسيده بود: اگر خليفه دوم را ـ با آن همه ظلم و جنايت كه كرده است ـ به دست شما بدهند كه مجازات كنيد، چه مجازاتى را برايش در نظر مى گيريد كه از حيث سختى و مشقت، درخورِ مظالم و جناياتِ او باشد؟
🔹 هر كدام از حضار چيزى گفتند، و علامه فرمود: نه، مظالم او از اينها بيشتر بوده و اينها كيفر شايستۀ او نيست.
🔹 بالاخره گفته بودند: خود شما بفرماييد. فرموده بود: يك اعلاميه اى مى نويسم و مى گويم برود از علماى نجف، امضا بگيرد. آن قدر او را سر خواهند گرداند، كه جان به سر بشود!
#شوخی_های_علما
▪️اندیشکده استاد منذر (ره):
🔰 @monzer_ir
📚معرفی ششمین اثر از مجموعه کتابهای مشروطه و شهید #شیخ_فضل_الله_نوری (ره)
6⃣ کتاب دیده بان بیدار
✍ به خامه مورخ کبیر٬ #استاد_علی_ابوالحسنی_منذر
🔰 چاپ پنجم ۱۳۹۸/ ۲۳۴ ص/ ۲۳۰۰۰ ت/ انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران
📑 خرید اینترنتی:
http://www.iichstore.ir
▪️اندیشکده استاد منذر (ره):
✨ @monzer_ir ✨
📚معرفی یک کتاب پرعیار:
💥 دیده بان، بیدار! (چاپ پنجم)
👈 طرح «دیدگاه ها و مواضع سیاسی و فرهنگی شیخ فضل الله نوری ره»؛
✍ اثر مورخ صاحب سبک : #استاد_علی_ابوالحسنی_منذر (ره)
✔️اصلی ترین بخشهای کتاب🔻
1. «دانش و جامعیت علمی» آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری، چنان بود که بسیاری از مورّخان او را برتر از سیّدین و دیگران می دانستند و در اوج افترا بستن به او نیز این مقام علمی اش مورد سوءال قرار نگرفت و مرحوم میرزای شیرازی که نهایت ترویج از شیخ را داشت، از او به «شیخ نوری ما» و «خودِ من»و «نفسِ من» یاد می کرد.
مخالفان شیخ نیز نتوانستند جایگاه علمی او را انکار کنند.
2. آگاهی به اوضاع زمانی و به ویژه ماهیت خودبنیاد و اومانیستی غرب، جلوه ای از جامعیت شیخ را در عصر مشروطه و پیش از آن و ریشه چالش او با غرب باوران و آموزه های غربی را به نمایش می گذارد.
3. هنگامی که نظریه سیاسی شیخ فضل الله را بررسی می کنیم، «استقلال»، «عدالت» و «حاکمیت اسلام را به صورت سه رکن «نظریه سیاسی» شیخ می یابیم.
در این مثلّث فکری، استقلال در جهت رهایی از سلطه سیاسی و فرهنگی غرب است؛
عدالت، مهاری قانونمندانه برای شاه و دولت به وسیله نمایندگان طبیعی اصناف و طبقات مردم است. در این جهت، قانون خواهی و قانون مداری شیخ چنان بود که بارها بر لزوم تدوین قانون و نظامنامه (با قید اسلامی) تأکید داشت.
4. مفاهیمی چون آزادی، در نگاه شیخ فضل الله، مفاهیمی لغزنده اند که نیازمند تبیین کافی و مرزبندی دقیق میان معنای درست و نادرست وارداتی آن ها است؛ از این روی، شیخ معانی باطل آن ها را برنتافته و به تفکیک میان معانی این الفاظ می پردازد. آزادی به معنای «رهایی از ستم و اختناق سیاسی» و به معنای «حقّ انتقاد سازنده و بیان مصالح» را می پذیرد و در برابر «آشوب طلبی و هرج و مرج» به ویژه «آزادی در مذهب» به چالش برمی خیزد؛
در اندیشه دینی شیخ فضل الله، مساوات به معنای «تساوی شاه و گدا در برابر حکم عدالت»، مورد پذیرش و معنای «تساوی مسلمین و کفّار در احکام جزایی و ...» که بسیاری (از جمله اقلیّت های مذهبی و به ویژه زردشتی ها با پشتیبانی بیگانه) به دنبال آن بودند، مورد انکار شیخ بود.
5. شیخ فضل الله که به تصریح خود، خواستار مجلس شورا (به ویژه در ماهیت بومی و عدالتخانه ای آن) بود، درصدد اصلاح و نزدیک کردن آن به آموزه های اسلامی برآمد. او در این جهت، اتّهام مخالفت با مجلس را همواره از خود به دور می دانست. بنیان نظام پارلمانتاریسم غربی که بر اکثریت آرای خودبنیاد بود، مورد انتقاد او قرار می گرفت و خواستار تحدید قلمرو قانونگذاری مجلس و ترسیم شکلی بود که راهبرد اکثریت آرا در دایره امور شرعی اجرا نشود و در امور عرفی نیز به لحاظ شأن کاشفیت آن از آرای کارشناسان (به صورت راهی برای شناخت مصالح و مفاسد) مورد توجّه قرار گیرد.
و از سوی دیگر، مشروعیت اصیلِ اقدام های سیاسی تأمین شود . در نظر شیخ، باید نظام حاکم، حاکمیتی مشروع داشته باشد و «حق بینی» و «حق سالاری» پیشه و بر اساس «مصالح و مفاسد واقعی» معرّفی شده از سوی خدای متعالی، رفتار کند. در این فرایند، «نظارت و تنفیذ فقیه» ملاک عملی تأمین مشروعیت ساختار سیاسی و از جمله مجلس است.
🔹 در بخش های دیگری از کتاب، نویسنده به تشریح مباحثی چون «وکالت وکلای مجلس»، «ولایت فقیه و شأن حکومتی آن»، «قلمرو آن ها»، «تبیین پارلمانتاریسم و شورای اسلامی»، «جامعیت احکام اسلام» و ... می پردازد. موضع شیخ، در تمام این امور، در چالش با انحراف های غرب باوران و دین گریزانی است که در تار و پود نظام مشروطه نفوذ داشتند و آن را به انحراف کشانیدند. از بحث درباره «معنا و کیفیت وکالت و انتخاب وکلا» گرفته تا «نفوذ اقلیت تندرو و فِرَق ضالّه در ارکان نظام تصمیم سازی»، از «عدم آمادگی ایران برای نظام پارلمانی» تا «انحراف مشروطه و نقد اختیارات گسترده مجلس شورا». در تمام این مباحث، نویسنده به تشریح گسترده آن ها پرداخته و به نوشته ها، گفته ها و سیره عملی شیخ فضل الله استناد می کند.
▪️اندیشکده استاد منذر (ره):
✨ @monzer_ir ✨
🔺تصویر یک جنایت تاریخی
👈 حدود ۹۷ سال قبل (قمری)
💥 لحظه تخریب قبور امامان بقیع (ع) به دست وهابیون خبیث / ۱۳۴۴ ق
✔️ چه قبرهایی تخریب شد؟
🔹 در این فاجعه بزرگ٬ گنبد و بارگاه مطهر امامان پاک بقیع: امام حسن بن علی، امام سجاد، امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم السلام تخریب گشت.
همچنین گنبدهای حریم قبر حضرت امالبنین مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع)، اسماعیل پسر امام جعفر صادق (ع) و حرم خاندان رسول الله (ص) از جمله حرم ابراهیم (ره) فرزند پیغمبر اکرم (ره) و حتی گنبد برخی صحابه مثل مالک بن انس تخریب گردید .
▪️اندیشکده استاد منذر (ره):
✨ @monzer_ir ✨
...
🔺تصویر آخرین ضریح امامان بقیع (ع) که بعد از انهدام بقاع متبرکه، مفقود گشت.
✔️ وهابیون ضریح فولادیی را هم که ایرانی ها در اصفهان ساخته و بر مزار امامان بقیع نصب شده بود٬ کندند و به یغما بردند!!
✔️ گفتنی است قبرستان بقیع بارها مورد تعرض سعودیها و وهابیون قرار گرفت و خسارات فراوانی بر پیکر آن وارد گردید که در این میان٬ دو بار به طور کلی تخریب شد🔻
👈 یکبار در سال ۱۸۰۶ میلادی و یکبار در سال ۱۹۲۶ میلادی
▪️اندیشکده استاد منذر (ره):
✨ @monzer_ir ✨
💥یک عکس و یک اشتباه تاریخی
🔺ضریحی که در تصویر می بینید٬ همیشه با ضریح تاریخی ائمه بقیع اشتباه میشود؛ در حالی که مربوط به مسجدی در پاکستان است.
🔹 یکی از ضریح های اصلی ائمه بقیع را در تصویر قبلی در همین کانال ملاحظه نمایید.
#عکس_تخریب_قبور_ائمه_بقیع
▪️اندیشکده استاد منذر (ره):
✨ @monzer_ir ✨