eitaa logo
مربی یار
5.5هزار دنبال‌کننده
291 عکس
5 ویدیو
1.6هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹۹ دی ماه ، روز بصیرت بر ولایت مداران گرامی باد. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ استاد 1) فتنه اجتناب‌ناپذیر است  معنای دقیق فتنه امتحان است. ما در معرض انواع امتحان‌های الهی هستیم و امتحان اجتناب‌ناپذیر است. حضرت علی(ع) فرمود: «نگویید"خدایا به تو پناه می‌برم از فتنه!" چراکه هیچ‌کسی نیست مگر اینکه درگیر با فتنه و امتحانات الهی است بلکه از گمراهی و سقوط در فتنه‌ها به خدا پناه ببرید؛ (لَا یَقُولَنَّ أَحَدُکُمْ ...؛ نهج البلاغه،حکمت93) 2) در آخرالزمان، فتنه چیز خوبی است  فتنه از جهاتی چیز بدی نیست. خصوصاً در آخرالزمان به خاطر نتایج خوبی که دارد. امام صادق(ع) فرمودند:«فتنه را از خدا تمنا کنید خصوصاً فتنه‌های اجتماعی. چراکه جباران از بین می‌روند؛ تَمَنَّوُا الفِتنَةَ؛ ففیها هَلاکُ الجَبابِرَةِ، وطَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَة»(امالی طوسی/ 700)یا رسول خدا(ص) فرمودند: «از فتنه‌های آخرالزمان بدتان نیاید، زیرا فتنه‌ها موجب نابودی منافقین می‌شود؛ لا تَکرَهُوا الفِتنَةَ فی آخِرِالزمانِ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ.»(میزان الحکمه، حدیث15748( 3) فتنه طراحی خداست  اصلاً فتنه طراحی خداست. وقتی بنی اسرائیل گوساله پرست شدند. حضرت موسی به خدا عرضه داشت خدایا این صدای گوسالۀ سامری از کجا آمد؟ خداوند فرمود: صدای گوساله سامری کار خودم بود، فتنه من بود و من آن را طراحی کردم؛ فَأَوْحَى اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى إِلَیْهِ أَنَّ تِلْکَ فِتْنَتِی»(محاسن/1/ 284) قَالَ یَا رَبِّ وَ مَنْ أَخَارَهُ قَالَ أَنَا فَقَالَ عِنْدَهَا مُوسَى إِنْ هِیَ إِلَّا فِتْنَتُکَ ... (تفسیر عیاشی/2/ 31) 4) توأم با پیچیدگی و ابهاماتی است  فتنه توأم با پیچیدگی و ابهاماتی است. وگرنه اگر همه‌چیز روشن باشد که دیگر امتحان معنا ندارد. حضرت امیر فرمود: خدا از چیزهای امتحان می‌گیرد که بندگان از اصل آن زیاد مطلع نیستند؛ لَکِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ یَبْتَلِی خَلْقَهُ بِبَعْضِ مَا یَجْهَلُونَ أَصْلَه»(نهج البلاغه،خطبه192( 5) فتنه‌های آخرالزمان، سخت‌ترین فتنه‌ها و امتحان‌ها است  فتنه‌های آخرالزمان، سخت‌ترین فتنه‌ها و امتحان‌ها است. یکی از دلایلش این است که آدم‌های به‌ظاهر خوب و مذهبی در فتنه‌ها عامل فریب مردم می‌شوند. امام رضا می‌فرماید: «در آخرالزمان فتنه‌ای شدیدتر از دجال سراغ شما خواهد آمد؛ دجال مظهر فریب در آخرالزمان است، ولی شدیدتر از فتنۀ او، فتنه کسانی است که ادعای محبت ما را می‌کنند!؛ إِنَّ مِمَّنْ یَنْتَحِلُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ مَنْ هُوَ أَشَدُّ فِتْنَةً عَلَى شِیعَتِنَا مِنَ الدَّجَّال»(صفات الشیعه، ص 8( 6) ولی راه‌حل آن‌هم آسان است!  اگرچه فتنه آخرالزمان شدید است ولی راه‌حل آن‌هم آسان است. امام صادق(ع) در خیمه نشسته بودند، شخصی سؤال کرد که ما در فتنه‌های سخت آخرالزمان چه کنیم؟ حضرت پرده را زد بالا فرمود این چیست؟ گفت: نور آفتاب فرمود تشخیص حق از باطل راحت‌تر از تشخیص نور آفتاب است؛ فَقَالَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ تَرَی هَذِهِ الشَّمْسَ قُلْتُ نَعَمْ فَقَالَ وَ اللَّهِ لَأَمْرُنَا أَبْیَنُ مِنْ هَذِهِ الشَّمْسِ»(کافی، ج1، ص336) امام رضا(ع) در ادامه همان روایتی که به فتنۀ شدیدتر از دجال اشاره فرمود، راهنمایی کردند و فرمودند: نشانۀ این آدم‌های که مدعی محبت ما هستند ولی منحرفند، این است که دوستی می‌کنند با دشمنان ما و دشمنی می‌کنند با دوستان ما. (بِمُوَالاةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِیَائِنَا( با این راهنمایی امام رضا(ع)، تشخیص حق از باطل در فتنه‌ها کاری ندارد، این‌یک علامت است، ببینید دشمن خارجی از چه کسی حمایت می‌کند و عامل داخلی با کدام دشمن خارجی مثل آمریکا طراح دوستی می‌ریزد؟ او منحرف است. عبور از فتنه‌های آخرالزمان خیلی راحت‌تر است از فتنه‌های زمان امیرالمؤمنین(ع) چراکه الآن ما دشمنان خارجی داریم که دوستی با او، یک راهنما و علامت برای نشان دادن منحرفان و فتنه‌گران است. حضرت امیر فرمود: «ای مردم امواج فتنه‌ها را با کشتی نجات در هم بشکنید؛ أَیُّهَا النَّاس شُقُّوا أَمْوَاجَ الْفِتَنِ بِسُفُنِ النَّجَاة»(نهج،خطبه5) در 9 دی مردم در دل فتنه‌ها سوار کشتی امام حسین(ع) شدند و آتش فتنه را خاموش کردند. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ توی یه مسابقه اتومبیل رانی ۱۸۹ نفر شرکت دارند، یه نفر هست که از همه جلوتره و یه نفر هم هست که نفر شصتم هست اما سرعتش از همه بیشتره نفر شصتم داره یکی یکی، بقیه را پشت سر می ذاره. بنظرتون آخرش چی میشه؟ حتما میگین، بالاخره از نفر اول هم جلو میزنه خوب حالا اگه یکی از دوستان نفر اول با برنامه و نفوذ، بغل دست راننده پر سرعت نفر شصتم که داره از همه سبقت میگیره، نشسته باشه و مدام بهش بگه: فایده ای نداره، این همه گاز نده ، تو با این ماشین داغون نمیتونی به اون برسی، اون کجا و تو کجا، ماشین اون قیمتش ۱۰ برابر ماشین تو هست... اونوقت چی؟ بازم نفر شصتم تلاش میکنه به اولی برسه حتی ازش جلو بیفته... ✅توی دنیا یه شاخص مهم هست به نام «توسعه انسانی» که وضعیت کشورها را از نظر ، و را نشون میده و به گزارش سازمان ملل، ایران از نظر توسعه انسانی، بین ۱۸۹ کشور، رتبه ۶۰ جهان را کسب کرده اما از نظر سرعت پیشرفت توسعه انسانی، رتبه اول را در جهان را دارد. منبع: ghorbanimoghadam.ir/292 نفوذی ها دائما تلاش می کنند ما را ناامید کنند. نفوذی ها دائما از "ما نمی توانیم" سخن می گویند. مراقب نفوذی ها باشیم. نفوذی ها فقط در رده های پایینی نظام رسوخ نکرده اند... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 🌺🍃 🌺🍃 در منابع شیعی نقل شده که حضرت امیر المومنین(ع) به همراه دو فرزند گرامی‌شان به منزل مظاهر اسدی دعوت بودند. حبیب‌بن مظاهر که در بهار جوانی بود و عشق و علاقه خاصی نسبت به سید‌الشهدا(ع) را داشت به پشت بام خانه رفت تا لحظه آمدن امام حسین(ع) را تماشا کند. زمانی که حبیب متوجه می‌شود مکه مهمان‌ها نزدیک هستند برای آن که خبر را به خانواده برساند با عجله در حالی که از پشت بام به پایین می‌آمد لیز می‌خورد و می‌افتد و در همان جا جان خود را از دست می‌دهد. پدر و مادر حبیب بن مظاهر که این صحنه می‌بینند برای آنکه مهمان‌ها متوجه نشوند و سبب ناراحتی آنها نشود جنازه پسرشان را در اتاقی پنهان می‌کنند. زمانی که امام علی (ع) سراغ حبیب را می‌گیرد مظاهر اسدی مرتبه اول ماجرا را بازگو نمی‌کنند ولی وقتی امام(ع) برای بار دوم سراغ حبیب را می‌گیرد، مظاهر اسدی مجبور می‌شود که حقیقت را بازگو کند. همان موقع امام حسین(ع) بر بالای سر جنازه می‌آید و صدا می‌زند حبیب و حبیب بن مظاهر چشمان خود را باز می‌کند. مرتبه دوم که حبیب بن مظاهر جان خود را فدای امام(ع) می‌کند در روز عاشورا است که حبیب در آنجا پیرمردی بیش نبود و تا آخرین قطره خون از حریم امام حسین(ع) و اهل بیتش دفاع کرد و جنگید. جالب است که هر عاشقی که زائر حرم امام حسین(ع) است در هر بار زیارت حسین بن علی(ع) دو مرتبه حبیب بن مظاهر را زیارت می‌کند چرا که مزار حبیب در کنار درب ورودی حرم سید‌الشهدا واقع شده است. 📗دانشنامه‌ امام حسین(ع) نوشته حضرت آیت‌الله محمدی ری‌شهری  •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 🙈🙈🙈 ✍✊👊 بسم الله الرحمن الرحیم آنان که گرد حلقه باطل بگشتند            پس مانده های فتنه هشتاد و هشتند با رنگ سبزی از ریا خطی نوشتند        از خط قرمزهای اسلامی گذشتند ضد نظام مردمی طغیان نمودند            هم پیروی از فتنه شیطان نمودند آمالشان بیچاره ها گرد هوا شد            چون خطشان از انقلابیون جدا شد چون راهشان را با ولایت کج نمودند      با مردم و با رهبری هم لج نمودند آنان که سبز جلبک قورباغه بودند          اندر پیِ «پی کردن» یک ناقه بودند رهبر ز دلسوزی بفرمودی نصیحت      اما جواب آن منافق ها لجاجت ! تا روز عاشورا  که ملت در عزا شد       ماهیت آنها به مردم برملا شد تا پیش از این شال مقدس بسته بودند  مردم از این رنگ ریایی خسته بودند وقتی دل مردم پر از یاد خدا شد آن نقشه دشمن همه باد هوا شد دیگر تحمل بر جسارت ها نکردند        یا نه ، تحمل بر خیانت ها نکردند روز نه دی آمدند اندر خیابان              بهر دفاع از انقلاب خود شتابان از رهبر و اسلام و از راه ولایت             از جان و از دل جملگی کردند حمایت با غیرت دینی و خشم انقلابی             بر فتنه جویان پاسخی دادند حسابی آن فتنه جویان را بجای خود نشاندند آشوبگر ها را تمام از صحنه راندند دیگر مشخص شد صفوف مرد و نامرد آن اغتشاش سبز شد خاموش و هم سرد! •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مربی یار
✨﷽✨ #فهرست21 منبرک، #نکاتی_از_واقعه_لیله_المبیت منبرک حجاب، #بعضیا_میگن_غربی_ها_رو_دیدین_چقدر_پی
✨﷽✨ منبرک، داستان منبری، شهدا، منبرک حجاب، # جزئیات_حجاب_در_قرآن معرفی بازی، تلنگر، منبرک، داستان منبری، شهدا، منبرک حجاب، معرفی تلنگر، منبرک، داستان منبری، شهدا، منبرک حجاب، پاسخ به شبهات، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، پاسخ به شبهات، ؟ معرفی بازی، تلنگر، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، پاسخ به شبهات، # موضوع_تکراری_امام_علی احکام، تلنگر، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، پاسخ به شبهات، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، پاسخ به شبهات، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، ! پاسخ به شبهات، تلنگر، منبرک، داستان منبری، شهدا، منبرک حجاب، پاسخبه شبهات، تلنگر، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، ؟ پاسخ به شبهات، احکام، شرح حدیث، تلنگر، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، پاسخ به شبهات، شرح حدیث، تلنگر، منبرک، میلاد امام حسن عسکری شهدا، منبرک حجاب، ؟ شرح حدیث، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، توجه، تلنگر، وفات حضرت معصومه منبرک، شهدا، منبرک حجاب، منبرک، شهدا، ! منبرک حجاب، ؟ شب یلدا منبرک، معرفی تلنگر، شهدا، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، ؟ منبرک، شهدا، منبرک حجاب، معرفی_بازی پاسخبه شبهات، تلنگر، 9 دی ، حجت‌الاسلام منبرک، منبرک حجاب، پاسخ به شبهات، تلنگر، منبرک، شهدا، منبرک حجاب، شرح حدیث، مسابقه داستان منبری، منبرک، توجه، شهدا، ، .
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
هدایت شده از مربی یار
#پیشنهاد_ویژه برای همه #ذاکرین عزیز دیگر نگران متن و سبک مناسبت های پیش رو نباشید. از این به بعد برای تمامی مراسم متن های خوب به همراه سبک های زیبا خواهید داشت. #مــتن_و_سبـــــک_ذاکـــــرین •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @zakerein ✍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ شرح احادیث اخلاقی در بیان 🔅 🔅 📝متن و شرح : عَن عَبدِاللهِ بنِ سِنان فی حدیثٍ قالْ قالَ أبوعبدالله علیه‌السلام: وَ إِیَّاکَ وَ خَصْلَتَیْنِ الضَّجَرَ وَ الْکَسَلَ فَإِنَّکَ إِنْ ضَجِرْتَ لَمْ تَصْبِرْ عَلَى حَقٍّ وَ إِنْ کَسِلْتَ لَمْ تُؤَدِّ حَقّاً. از دو خصلت بپرهیز: کم‌حوصلگى و تنبلى؛ زیرا اگر کم‌حوصله شوى بر حق صبر نمیکنی، و اگر تنبل شوی حق را ادا نمیکنی. الضَّجرَ وَ الکَسَل «ضَجر»، به معنای دلتنگ شدن و ملول شدن و بی‌حوصله شدن است. انسان یک وقتی از یک وضعیّتی، از یک حادثه‌ای مثلاً -یا از وضع مزاجی خودش، یا از کاری که به عهده‌ی او هست- ملول میشود، دلتنگ میشود. میفرماید مراقب باش دچار این دلتنگی نشوی، دچار این ملالت نشوی، دچار این کم‌حوصلگی نشوی، کم‌حوصلگی؛ این ضَجر است. «کَسَل»، عبارت است از تنبلی، تنبلی؛ یک کاری را انسان تأخیر بیندازد به‌خاطر تنبلی؛ مطالعه‌ای دارد، کاری دارد، اشتغالی دارد، دنبال‌گیری‌ای دارد، تنبلی کند و این کار را نکند. میفرماید از این دو چیز پرهیز کن. [درباره‌ی] این مسئله‌ی ضَجر که بی‌حوصلگی است، این را ما به شما جوانها عرض کنیم که یکی از بزرگ‌ترین نِعَم الهی برای انسانی که جوان هست، حوصله است. حالا این [چیزی] که ما -امثال بنده که وارد وادی پیری شدیم و مبالغی در این وادی پیش رفتیم- خوب درک میکنیم و جوانها درست توجه ندارند به این نعمت بزرگ، یکی‌اش این است؛ نعمت حوصله، حوصله. حوصله که بود، انسان از قوای خود استفاده میکند، از نیروهای خود استفاده میکند. فرض بفرمایید یک مطلبی را میخواهید تحقیق کنید، یک مسئله‌ی علمی را میخواهید تحقیق کنید، یک وقت آدم باحوصله هست، یک وقت بی‌حوصله هست؛ بی‌حوصله که باشد یک مقداری جلو میرود بعد رها میکند. آدم باحوصله نه، همین‌طور هِی دنبال میکند، تحقیق میکند، هِی إن قُلت می‌آورد، اشکالی به نظرش میرسد، آن اشکال را دفع میکند، باز اشکال دیگری به نظرش میرسد، باز یک راه جدیدی به نظرش میرسد. حوصله این است. انسان از نیروی ذهنش استفاده میکند. از نیروی بدنی هم همین‌جور است. گاهی انسان به‌خاطر بی‌حوصلگی از قوای بدنی استفاده نمیکند. حوصله این‌قدر اهمّیّت دارد. این ضَجر که فرمودند، بی‌حوصلگی و ملالت، دلزدگی، اینها همه‌اش یکی است، در واقع ابعاد یک حالت است که هرکدام یک بخشی از این حالت را بیان میکند. تنبلی هم همین‌جور [است]، تنبلی هم مثلاً [اینکه] فرض کنید صبح -حالا بعد از نماز- خواب رفته، گرفته خوابیده است؛ کار واجبی هم دارد، تنبلی میکند، بلند نمیشود. پهلوی زن و بچه‌اش نشسته است، تنبلی میکند؛ در یک جلسه‌ای نشسته است، تنبلی میکند؛ حرکت نمیکند، راه نمیرود. یعنی این دو خصوصیّت، دو خصوصیّتی است که یک انسان را از عمل، عمل -که عمل در اسلام فوق‌العاده مورد اهمّیّت است- باز میدارد؛ از عمل صالح که عِدل ایمان است؛ شما در قرآن ملاحظه میکنید عِدل ایمان، عمل صالح است [باز میدارد]. عمل صالح هم خب کار است دیگر، عمل است، تحرّک است، فعّالیّت است؛ اگر ضَجر بود یا اگر کَسَل بود، انسان این عمل صالح را انجام نمیدهد. بعد فرمود: فَإنَّکَ إن ضَجِرتَ لَم تَصبِر عَلی حَقٍّ آن نقطه‌ی اصلی را امام (سلام‌الله‌علیه) مورد توجّه قرار میدهند. ما حالا به جوانب قضیه می‌پردازیم. امام (علیه‌السلام) آن اصل مطلب را، نقطه‌ی اساسی را مورد توجّه قرار میدهند؛ میفرماید اگر «ضَجِرتَ» یعنی اگر بی‌حوصله شدی، بر حق صبر نمیکنی. یک راه حقّی است، یک کلمه‌ی حقّی است، یک مسیر حقّی است که شما آن را انتخاب کردید؛ وقتی دچار بی‌حوصلگی شدید، پایداری در آن نمی‌کنید. یک مقداری سخت میگذرد، مشکل درست میشود، بی‌حوصله میشوید، رها میکنید. بی‌حوصلگی خاصیّتش این است که انسان بر حق که بایستی پایداری کند، پافشاری کند، بر سر حق بماند، انسان از این محروم میماند. وقتی که [انسان] دچار ضَجر و دچار همین حالت ملالت و حالت بی‌حوصلگی شد، بر حق پافشاری نمیکند.
فَإنَّکَ إن ضَجِرتَ لَم تَصبِر عَلی حَقٍّ و إن کَسِلتَ لَم تُؤَدِّ حَقّاً وقتی دچار «کَسَل» یعنی تنبلی شدی، آن وقت حق را ادا نمی‌کنی، آن کاری را که باید انجام بدهی، حقّی را که باید ادا بکنی، آن را ادا نمیکنی به خاطر تنبلی؛ به خاطر تن‌پروری و تنبلی. اینکه در دعاهای متعددی [آمده]: «اللّهُمَّ إنّی أعوذُ بِکَ مِنَ الکَسَلَ» [به این خاطر است]. این در چندین دعا هست، حالا یک دعا «مِنَ الکَسَلِ وَ الضَّجر»، یک دعا «مِنَ الکَسَلِ وَ الهَرَم»؛ «هَرَم» یعنی پیری، پیری در اینجا مراد پیری سنّی نیست، پیری روحی است. گاهی انسان سنّاً جوان است اما روحاً پیر است؛ گاهی عکسش هم هست، سنّاً پیر است اما روحاً جوان و بانشاط هست. این[جا] به خدای متعال انسان پناه میبرد در دعا از کَسَل؛ حالا کَسَل همراه با ضَجر یا کَسَل همراه با هَرَم. ۱) الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی ۶۳۶ 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=35269 •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ❌ ! 🍃 در سال 1362 قرار شد برای ما، در مدرسه جشن تکلیف بگیرند. مدیر خوب مدرسه ما که خودش علاقه زیادی به بچه‌ها داشت و تنها معلمي بود كه سر وقت در مدرسه با بچه‌ها نماز مي خواند، به کلاس ما آمد و گفت: «بچه‌ها برای دوشنبه‌ي هفته‌ي آینده جشن تکلیف داریم؛ وسائل جشن تكليف خودتان را آماده کنید و به همراه مادران خود به مدرسه بیاورید.» 🍃 من همان جا غصه‌دار شدم چون در خانه ما به اين چيزها بها داده نمي‌شد و خبري از نماز نبود. 🍃 روزهای بعد، بچه‌ها یکی‌یکی وسایل خودشان را شاد و خرم با مادرانشان به مدرسه مي‌آوردند. مدیر مدرسه مرا خواست و گفت: «چرا وسایل خود را نیاورده ای؟» من گریه‌کنان از دفتر بیرون آمدم. 🍃 فردا مدیر مرا به دفتر برد و گفت: «دخترم! این چادر نماز و سجاده و عطر را مادرت برای تو آورده.» ولی من می‌دانستم در خانه ما از این کارها خبری نیست. 🍃 بالأخره روز جشن تکلیف فرا رسید و حاج آقای بسیار خوش‌کلامی برای ما سخنرانی ‌کرد و گفت: «بچه‌ها به خانه که رفتید در اولین نمازتان در خانه، از خداي خود هر چه بخواهید خداي مهربان به شما می‌دهد. آن روز خیلی به ما خوش گذشت. 🍃 به خانه آمدم شب هنگام نماز مغرب، سجاده‌ام را پهن کردم تا نماز بخوانم، مادرم نگاهي به سجاده كرد و با حالتي خاص اصلاً به من توجهی نکرد. 🍃 من كه تازه به سن تكليف رسيده بودم انتظار داشتم مورد توجه قرار گيرم كه اين‌گونه نشد. اما وقتی پدرم به خانه آمد و سجاده و چادر نماز من را ديد، عصبانی شد، سجاده مرا به گوشه‌ای انداخت و گفت: برو سر درسات، این کارها یعنی چه؟! 🍃 بغضم ترکید و از چشمانم اشک جاری شد و با ناراحتی و گریه به اتاقم رفتم. آن شب شام هم نخوردم و در همان حال، خوابم برد. 🍃 اذان صبح از حسینیه‌ای که نزدیک خانه ما بود به گوش می‌رسید، با شنیدن صدای اذان، دوباره گریه‌ام گرفت، ناگهان صدای درب اتاقم مرا متوجه خود كرد. 🍃 پدر و مادرم هر دو مرا صدا می‌کردند، درب اتاق را باز کردم دیدم هر دو گریه کرده‌اند، با نگراني پرسيدم: چه شده؟! كه يك‌دفعه هر دو مرا در آغوش گرفتند و گفتند دیشب ظاهراً هر دو یک خواب مشترک دیده‌ایم.! 🍃 خواب ديديم ما را به طرف پرتگاه جهنم می‌برند، می‌گفتند شما در دنیا نماز نخوانده‌اید و هيچ عمل خيري نداريد و مرتب از نخواندن نماز از ما با عصبانيت سؤال مي‌كردند و ما هم گریه می‌کردیم، جیغ می‌زدیم و هر چه تلاش می‌کردیم فایده‌ای نداشت، تا به پرتگاه آتش رسیدیم. 🍃 خیلی وحشت كرده بوديم. ناگهان صدایی به گوشمان رسيد كه گفته شد: «دست نگه دارید، دست نگه داريد، دیشب در خانه‌ی این‌ها سجاده نماز پهن شده، به حرمت سجاده، دست نگه دارید.» 🍃 آن شب پدر و مادرم توبه کردند و به مدت چند سال قضای نمازها و روزه‌های خود را بجا آوردند و در يك فضای معنوی خاصی فرو رفتند و خداوند هم آن‌ها را مورد عنايت قرار داد. این روند ادامه داشت، تا در سال 74 هر دو به مکه رفتند و بعد از برگشت از حج تمتع، در فاصله چهل روز هر دو از دنیا رفتند و عاقبت به خیر شدند. 🍃 اولین سال که معلم شدم و به كلاس درس رفتم، تلاش كردم تا آن مدیرم که آن سجاده را به من داده بود پیدا کنم. خیلی پرس و جو کردم تا فهمیدم در یک مدرسه، سال آخر خدمت را می‌گذراند. 🍃 وقتی رفتم و مدرسه را در شهرستان کیار استان چهار محال و بختیاری پیدا کردم، دیدم پارچه‌ای مشکی به دیوار مدرسه نصب شده و درگذشت مدیر خوبم را تسلیت گفته‌اند. 🍃 یک هفته‌ای می‌شد که به رحمت خدا رفته بود. خدا او را که باعث انقلابی زیبا در زندگی ما شد بیامرزد. 🍃 حال من مانده‌ام و سجاده آن عزیز که زندگی خانوادگی ما را منقلب کرد. حالا من به تأسي از آن مدير نمونه، مؤمن و متعهد، سالهاست معلم كلاس سوم ابتدايي هستم و در جشن تكليف دانش آموزان، ياد مدير متعهد خود را گرامي مي‌دارم و هر سال که می‌گذرد برکت را به واسطه‌ی نماز اول وقت در زندگی خود احساس می‌کنم. خواهر کوچک شما ـ التماس دعا 📚 کتاب پر پرواز ص 122 •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ✍عظمت یاور انقلابیِ امام خمینی(ره) و امام خامنه ای که تاریخ بعدها او را خواهد شناخت... آیا👇 می دانید علت جُــک ساختن برای ، این انقلابیِ واقعی چیست؟ 1. فقط👇 آیت الله جنتی است که ۴۰ روز روزه نذر میکند که پسر مفسدم دستگیر و شود و مثل بعضی از بزرگان به خاطر پسرش به زمین و زمان تهمت نمیزند و وقتی پسرش اعدام میشود خم به ابرو نمی آورد ۲. فقط👇 آیت الله جنتی است که نوه اش را برای تربیت میکند و شهادت آصفش را جشن میگیرد ۳. فقط👇 آیت الله جنتی است که وقتی پسر دیگرش علی جنتی در وزارت ارشاد خرابکاری میکند نه تنها از او دفاع نمیکند بلکه انتقادها را به او روا می دارد ۴. فقط👇 آیت الله جنتی است که اینبار در اوج پیری و تنهائی ، بدون همسر، بدون پسران و بدون نوه و بدون حزب و باند و مافیا میتواند👇 به آقابالاسرها و آقازاده ها انتقاد کند چون پرونده خودش است ۵. فقط👇 آیت الله جنتی است که یار بی یار امام خمینی و امام خامنه ای است ۶. فقط👇 آیت الله جنتی است که می تواند در خطبه های نماز جمعه به هاشمی بگوید "گردن کلفت" فقط 👇 آیت الله جنتی است که می تواند هر گردن کلفتی را کند... ۷. فقط👇 آیت الله جنتی است که بعد از اینهمه جک و حداقل ابروهایش را بالا نمیاندازد و به جای اینکه مثل بعضی ها همه ی امکاناتی که در اختیار دارد و میتواند داشته باشد را برای به منتقدان یا انتقاد از منتقدان و یا حتی فراتر از آن تهمت زدن به منتقدان و جنگ با منتقدان به خط نمی کند ۸. فقط👇 آیت الله جنتی است که می تواند شجاعانه در تریبون نماز جمعه از موسوی و کروبی و خاتمی سخن بگوید... ۹. فقط👇 آیت الله جنتی است که می تواند در میان تمسخر و خنده های فرمانداران دولت روحانی سخن بگوید و را وسیله ی براندازی بداند... ۱۰. فقط👇 آیت الله جنتی است که می تواند قید جایگاه علمی خود (که در حد است) را بزند و در شورای نگهبان مقابل لیبرال ها و متحجرین بایستد و فحش بخورد... ❌ اگر شما جای دشمن بودید به چنین مهره ی محکم و مومنی نمیکردید؟! •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ☑️روش های آموزش به کودکان: ✳️1. بازي چشم تو چشم به اينگونه که کودک با يکی از والدين مقابل هم بوده و به چشمهای هم خيره نگاه ميکنند، و نبايد بخندند،اين تمرين برای کودکانی با اعتماد به نفس پايين،خجالتی و ضعيف بسيار توصيه ميشود چون اين افراد قدرت نگاه کردن در چشمان طرف مقابل را ندارند و اين موجب ضعفشان ميشود. ✳️2- کشتی گرفتن: با کودک خود کشتی بگيريد و بگذاريد هر از گاهی او برنده شود و هر بار که برنده ميشود با ذوق و شوق فراوان او را تشويق کنيد. ✳️3- نقش بازی کنيد: در مقابل رفتار کودکان ديگر چه رفتاری از کودک خود انتظار داريد؟ شما نقش کودک خود و کودکتان نقش کودک مقابل را بازی کند، رفتاری که انتظار داريد کودکتان در مقابل کودکان ديگر داشته باشد را با ايفای نقش کودکتان اجرا کنيد، تا کودکتان ياد بگيرد، حال کودک نقش خود را و شما نقش کودک مقابل را بازی کند، از کودکتان بخواهيد همانگونه بازی کند که چندی پيش شما نقش آن را بازی کرده بوديد، و آنقدر اين بازی را تمرين کنيد تا رفتار دلخواهی که انتظار داريد نهادينه شود. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 🌹بیانات در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔰الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین. 🔰عن النّبیّ صلَّى ‌اللَّه علیه و آله قال: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلىٰ عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنهُ وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّهِ.(۱) 🔹لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلى عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه این حدیث درباره‌ی بنده و امثال بنده است؛ [رسول اکرم (ص)]فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر داشته باشد هر کسی که بر ده نفر، نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد؛ «اِلّا جی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه‌»، [مگر اینکه] این آدمِ رئیس را که این‌قدر در دنیا محترم است و رئیس است و مدیر است، ‌چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش بسته‌اند؛ یعنی دست‌بسته او را وارد محشر میکنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است. نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب میکند این را. 🔹در آن حوزه‌ِی مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کاره‌ای هستیم، بعضی از کارها انجام میگیرد که ما میتوانستیم مانع آن بشویم و نشدیم؛ حالا یا غفلت کردیم [وارد] نشدیم، یا از روی تنبلی وارد نشدیم؛ این کار خلاف، زیر نظر ما و در پُست نگهبانی ما انجام گرفت پُست نگهبانی ما است دیگر یا بعضی از کارها باید انجام میگرفت در حوزه‌ی مأموریّت ما که انجام نگرفت؛ یا به‌خاطر اینکه ما نفهمیدیم، دقّت نکردیم، تعقیب نکردیم، مشورت نکردیم، پرس‌و‌جو نکردیم و ندانستیم، یا نه، دانستیم، تنبلی کردیم، امروز و فردا کردیم، [گفتیم] حالا ان‌شاءاللّه بعداً،و ضایع شد، فوت شد.اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً این‌جوری است. باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد.بعضی میدوند دنبال ریاست، نمیفهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً (۲) می‌آورند؛ این چیز خیلی مهمّی است. مغلولاً می‌آورند او را در پای محاسبه‌ی الهی. 🔹فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنه اگر چنانچه او آدم خوبی بود، درستکار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجّه او نبود، اینجا رها میکنند او را. بالاخره شارع مقدّس و پروردگار عالم موازینی دارد؛ یک جاهایی ممکن است که انسان مَعفوّ باشد به دلیلی؛ قصورش قصورِ عن‌تقصیرٍ نباشدگاهی ما قاصریم، جاهلیم امّا جهلمان عن‌تقصیرٍ است، گاهی نه، واقعاً تلاش خودمان را کرده‌ایم، زحمتمان را کشیده‌ایم، آخرش این [نتیجه] درآمده این [قصور]، اینجا مورد عفو الهی است. پس اگر «محسن» باشد این آمر و این رئیس، فُکَّ عَنه. 🔹وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّه امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است هرجور بدعملی‌ای که فرض کنید اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا میکند. 🔹اینها را باید ما بفهمیم؛ اینها را باید بفهمیم. دنبال کرسی‌های ریاست [بودن]چه ریاست اجرائی، چه ریاست تقنینی؛ می‌بینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را میکُشند، اگر چنانچه راه پیدا نکنند به هر دلیلی یا مثلاً فرض کنید صلاحیّتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد و غیره، خودش را به آب و آتش و در و دیوار میزند که چرا نشدعقل نیست، تدبیر نیست. ملاحظه کردید؟اگر چنانچه این ریاست، مایه‌ی یک چنین دغدغه‌ای است، خب انسان رها کند؛ مگر اینکه واقعاً متوجّه انسان بشود و واجب باشد برای انسان؛ آن [جا] بله [لازم است]. 🔹بنده دوره‌ی دوّم ریاست جمهوری، قطعاً عازم (۳) بودم به اینکه نامزد ریاست جمهوری نشوم حالا دوره‌ی اوّل که تحمیل شد بر ما، هیچ دوره‌ی دوّم دیگر یقیناً گفتم من قطعاً نامزد نمیشوم؛ امام به من فرمودند بر تو واجب عینی و تعیینی است هر دو را گفتند گفتند: هم واجب عینی است، هم واجب تعیینی؛ خب بنده هم بر خلاف میل خودم قبول کردم ورفتم. درست این است که اگر چنانچه تکلیفی وجود ندارد، واجب بر انسان نیست، انسان نرود به سراغش و دنبال نکند آن را. بله، اگر چنانچه ناچار شد، ناگزیر شد، به گردن انسان گذاشته شد، آنجا «خُذها بِقُوَّة»(۴)بایستی با قوّت انسان دنبال بکند. 📚پی نوشت ها: ۱)امالی طوسی، مجلس دهم،ص ۲۴۶؛ ۲)دست‌بسته ۳)کسی که اراده‌ی قطعی به انجام کاری کند. ۴)سوره‌‌ى اعراف، بخشى از آیه‌ى ۱۴۵؛ «... آن را به جد و جهد بگیر ...» •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥 @membariha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا