هدایت شده از کودکانههای سیب نارنجی
"شکوهای ناتمام: به بهانهی روز جهانی کودک"
کودک/ کودک است
خواه در مدرسه باشد
خواه در خانه
خواه در تشویش غروبِ مزرعه
در همهمهی مترسکهای شاخدار
*
کودک/ کودک است
خواه از پشت بام کلماتِ شعر من
به زمین غلطیده باشد
یا در دستان پدر، به آسمان پرتاب.
چه در خیابانهای شبانهی اعتراض
چه در گرهخوردگی ابروانِ مشت و باتوم
چه در داستان اسحلهی خانگی پدر:
در خمیازهی کاسبان تمدن
*
کودک/ کودک است
گیرم در کاخ سلطنتی ملکه باشد
یا در پلّههای مجعّد کاخ سفید
یا در سیاهی معدن زغالسنگ
*
چه گلفروشِ سرِ چارراه باشد
چه بازیگری در نقش کودکیهای من
در توهم خندههای خالهبازی
یا در بنبستهای منجمدِ تبسم
*
کودک/ کودک است و کوچک
در مصاف تیر سهشعبه
در خرابهی شام
در محاصرهی سیاهپوشان داعش
در مراکز تربیت کلیسا
در مواجهه با سرنیزههای جنگ جهانی
در ویرانههای سیاست و سکوت
*
کودک/ باید کودک باشد
هم روی زانوان نوازش رونالدو
هم در معابر برازیلیا: مشغول توپبازی
هم در نقاشی بچگانهی آرمیتا
و همدر تغزل تاب و نسیم
*
کودک/ کودک است
آنگاه که صلح را در معنای فریب مزمزه میکند
وقتی که در اینترنت تجربههای بزرگانه را میکاود
در ازدحام سکس و پورن
در غوغای سینمای هالیوود
کودک/ کودک است
میخواهد فرزند طلاق باشد
یا زاییدهی شهوتی شوم
خواه در تکرّر خیانت مادر
یا در تصور ناگفتههای پدر
*
کودک/ کودک است
در شهر بازی و پارک
در BBC و بیست و سی
در رقصهای شبانه
در سرودهای روزانه
در خلوت تدخین و تخدیر
...
در گاراژ عمو رضا
در بزنگاه رمانهای زرد و سیاه
در سربرنیتسا
در صنعا
در اردوگاههای فلسطینی
در قایقهای مهاجرت
در محلهی سیاهها
در محلهی سفیدها
*
کودک/ کودن نیست
که نفهمد ما دروغ میگوییم
ریا میکنیم
و در چارراه منفعت گشت میزنیم
او
تصویری شاعرانه است
بهسان گلی
که بر شاخهای رُسته باشد
چونان ابری کوچک
زاییدهی ابری بزرگ
و قطرهای باران
بر گونههای مادرانهی دریا
...
اما نمیدانم
در انزوای این جهان تودرتو
در تلاقی معصومیت و تجربه
پهبادها و هواپیماهای جاسوسی
کودکان افغان و ژرمن را چگونه از هم تشخیص میدهند؟
یا بچههای پرواز بندرعباس_دوبی را
از خلبانان جنگی؟
و نمیدانم
در شعرِ حقوق بشر
در مثنوی جهان مدرن
چرا؟ کودکان نجیب آمریکا
بچههای بور اتحادیهی اروپا
تنها با عروسک قافیه میشوند
اما
در خرابههای شام
در آلبوم خاطرات ویتنام
در خواب گرسنهی ساکنان آفریقای مرکزی
و در جیغاجیغ خیابانهای غزه و یمن
کودک باید با موشک
قافیهبازی کند.
#محمد_مرادی
16 مهرماه، روز کودک، روزی است برای یکسان دانستن کودکان دنیا
#سیب_نارنجی
#رشد_و_تربیت_کودک_با_ادبیات
هدایت شده از پرویزن
ادارهی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
با همراهی علمی دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و مرکز حافظشناسی برگزار میکنند:
سلسلهنشستهای هفتهی فرهنگی و هنری حافظ
نشست چهارم:
اقبال و القاب حافظ
سخنران:
دکتر محمد مرادی
زمان: سهشنبه هجدهم مهرماه، ساعت ۱۶ و ۳۰ آرامگاه حافظ
#هفته_حافظ
#شعر_فارسی
https://eitaa.com/mmparvizan
هدایت شده از کودکانههای سیب نارنجی
در جامجم امروز بخوانید
کودک کودک است...
روزنامه جام جم | شماره :6603 | تاریخ 1402/7/19
https://jamejamdaily.ir/?nid=6603&pid=5&type=0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 پدری در غزه برای آرامش دختربچهش، بهش گفته این یهبازیه و هر وقت صدای بمب شنیدی باید بخندی!شاید آخرین خنده باشه 😔
خدایا تو شاهدی که قلبم پارهپاره است و هیچ کاری از دستم بر نمیآد...
خدایا کمک کن...
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر آمریکا
مرگ بر قدرت
مرگ بر هرچه بوی دو رویی داره
مرگ بر هرکسی که فقط چیزی رو نقد میکنه و بزرگ میبینه که مطابق ذائقه خودشه...
خدایا من به عنوان یک مادر شرمندهام
من به عنوان یک انسان شرمندهام
من به عنوان یک مسلمان شرمندهام
من به عنوان یک فعال حوزهی کودکی شرمندهام...
نمیدونم چطور با این حجم داغ هنوز زندهام...
"به طایفهی صهیون"
تو قوم برتری! آری: در آیینِ تبهکاری
تو قوم برتری! در قتل و در کشتار و خونخواری
تو قوم برتری! در سطرسطر "لاویان" خواندم
که در هر صفحهات گوسالههای سامری داری
*
صدای جلجتای "بلعم" از نای تو میآید
که نفرین بر تو ای معنای "باعورا"ی بیعاری
خیالت چیست؟ تسخیر فرات و نینوا تا نیل؟
مگر این آرزوها را به خاک گور بسپاری
بکُش مظلومهای پاکِ صبرا و شتیلا را
بکش! ای منطقت تکرار جنگ و کودکآزاری
بیفکن بمبهایت را که فردا "یومِ کیپور"* است
که از هر بمب میروید هزاران موشکِ کاری
زمان انتقام ای آل اسرائیل! نزدیک است
که خون ارمیا در دشتهای تو شده جاری
تو! تار عنکبوت و غزه طوفانهای اَلاقصی است
که در اقصینقاطتت پرچم مرگ است انگاری
بخواب و خوابهای خوش ببین در "تیه"ِ خرگوشی
جواب خواب کابوس است و شبتاصبح بیداری
تورا داوود حزباللهیان با سنگ خواهد کشت
به لشکر خوش مباش ای زادهی جالوت طراری
*
من اینک با غم و زاری غزلخوان فلسطینم
به زلف و دود خوش باشند شاعرهای بازاری
زیارتگاه من قدس است، شعر اوست در بارم
اگر دلبستهی خوکند** ناظمهای درباری
*
غم غزه شروع داستان غزوههای ماست
به خیبر میرسد این بدرهای غرق دشواری
مگر دهسال دیگر نقش ننگ نقشهها باشی
بگو تا چند بشمارم؟ بگو تا چند بشماری
تو فرعون و عصای موسوی در دستهای ماست
به زودی بر سرت آن را فرو میآوریم آری...
* عید کیپور، عید بزرگ یهود، روز توبه و بازگشت؛ یوم الغفران.
** ناصر خسرو:
من آنم که در پای خوکان نریزم
مر این گوهری درّ لفظ دری را
#محمد_مرادی
#غزه
#فلسطین
#اسرائیل
https://eitaa.com/mmparvizan
آسمان تاریک و شهر
باز هم خاکستریست
روی لبهای کسی
طرحی از لبخند نیست
یک طرف افتاده است
کودکی بی دست و پا
آنطرفتر مادری
حرف دارد با خدا
قطره قطره زندگی
میچکد روی زمین
با صدای تانک یا
انفجار بمب و مین
لای لای مادران
گم شده در خواب جنگ
گوش کوچه پر شده
از صدای بنگ بنگ
باز هم دیو بدی
خندهها را خورده است
راز شاد کودکی
در فلسطين مرده است
معصومه مرادی
https://eitaa.com/moradimasoome
پرزنان میروند سمت بهشت
شاپرکهای کوچک غزه
له شده زیر دست و پای کسی
چشمهای عروسک غزه
توی کوچه بهجای صوت اذان
سوت بمب و گلوله پیچیده
باز هم عنکبوت زشت و سیاه
هر طرف تار غصه پاشیده
کار او چیست؟ شاپرکها را
دانه دانه از آسمان چیدن
خوردن رنگ شاد پروانه
بعد هم بی خیال خندیدن
کار او زشت و خانهاش سست است
زشت و بیارزش و عجیب و غریب
فکر کرده کسی نمیفهمد
خندهاش هست با دروغ و فریب
با کمکهای بچههای جهان
میشود خانهاش شبی ویران
باز پر میزنند در غزه
شاپرکهای کوچک خندان
#معصومه_مرادی
https://eitaa.com/moradimasoome
سند تاریخی:
تصمیم دادگاه بین المللی در مورد مالکیت تمام مسجدالحرام در بیت المقدس به مسلمانان
حمل و نقل ……
سندی که اگر به نفع یهودیان بود به تمام زبان های دنیا ترجمه می شد و همه مردم از آن می شنیدند.
شرط می بندم که 99 درصد مسلمانان به طور کلی، و اعراب به طور خاص، در مورد آن چیزی نشنیده اند، چیزی که اکثر اعراب و مسلمانان نمی دانند این است که 93 سال پیش در زمان قیمومیت بریتانیا بر فلسطین، یک تصمیم دادگاه بین المللی وجود داشت، زمانی که مسلمانان و دعوای یهودیان بر سر مسئله بیت المقدس و مسجد الاقصی: آیا برای مسلمانان درست است یا معبد ادعایی سلیمان علیه السلام که حق تاریخی یهودیان است؟! پس داوران اروپایی، قضات بی طرف، حقوقدانان و مورخان و باستان شناسان بین المللی، در حالی که حتی یک عرب یا مسلمان در میان آنها نبود، در مورد مسجد الاقصی و دیوار باستانی غربی مسجد الاقصی چه گفتند؟ دیوار ناله، و آیا حق یهودیان است یا دیوار براق که حق و ملک مسلمین است؟! تصمیم آن کمیته بین المللی چه بود؟!
در زمان تسلط انگلیس بر فلسطین... (شورش براق در سال 1929 علیه استعمارگران انگلیسی آغاز شد) در اعتراض به امکاناتی که انگلیسی ها در اختیار یهودیان قرار دادند تا به دیوار غربی مسجد الاقصی برسند و نماز بخوانند. انقلاب هرگز فروکش نکرد تا اینکه انگلیسی ها پذیرفتند اختلاف را به دادگاه بین المللی ارجاع دهند تا در این مورد تصمیم گیری کند: آیا دیوار دیوار براق اسلامی است یا دیوار ناله یهودیان؟!
در 13 سپتامبر 1929، وزیر استعمار بریتانیا کمیتهای به نام کمیسیون شاو را برای بررسی علل فوری قیام و ایجاد تدابیری برای جلوگیری از تکرار آن منصوب کرد و از جمله توصیههای آن، تعیین حقوق و ادعاها برای جلوگیری از وقوع قیامهای دیگر بود. دولت بریتانیا به شورای جامعه ملل پیشنهاد داد
تشکیل کمیته ای برای این منظور، همانطور که شورای اتحادیه در 15 مه 1930 میلادی تشکیل آن را به ریاست وزیر امور خارجه سابق در دولت سوئد به عنوان رئیس و عضویت نایب رئیس دیوان دادگستری تصویب کرد. در ژنو، رئیس دادگاه داوری مختلط اتریش و رومانی، فرماندار سابق سواحل شرقی جزیره سوماترا، و عضو پارلمان هلند، کمیته بین المللی بی طرف در بالاترین سطح قضایی و داوری. کمیته در 19 ژوئن 1930 وارد بیت المقدس شد و (یک ماه کامل) در فلسطین ماند و هر روز یک یا دو جلسه برگزار کرد و در 23 جلسه ای که کمیته برگزار کرد، شهادت 52 شاهد را شنید. از جمله 21 خاخام یهودی، 30 عالم مسلمان و یک شاهد انگلیسی.
دو طرف 61 سند شامل سی و پنج سند ارائه شده توسط یهودیان و بیست و شش سند ارائه شده توسط مسلمانان را به کمیته ارائه کردند.
هیئت هایی از سراسر جهان اسلام برای دفاع از آرمان و اعلام پایبندی مسلمانان به مالکیت دیوار به اورشلیم هجوم آوردند.احمد زکی، محمد علی علوبه و محمد الغنیمی التفتازانی از مصر و مزاحم الباجیجی از عراق سفر کردند. صلاح الدین بیهوم از لبنان، میرزا مهدی از ایران و سید عبدالغفور از افغانستان و از اندونزی ابوبکر اشعری و عبدالقهار مداکر از هند عبدالله بهایی و شیخ عبدالعلی. و از لهستان با مفتی آن دکتر یعقوب شنکوویتز... علاوه بر تعدادی از شخصیت های برجسته فلسطینی: عونی عبدالهادی، امین التمیمی، امین عبدالهادی، جمال الحسینی، محمد عزت دروازه، راغب. الدجانی و شیخ حسن ابو آل سعود علاوه بر شخصیت های دیگری از مراکش، الجزایر، طرابلس، مراکش، سوریه و شرق اردن شرکت کردند.
برای دادگاه بین المللی ثابت شد که (برهان مسلمانان غالب بود) زیرا دفاع آنها توانست ثابت کند که کل محوطه اطراف دیوار طبق اسناد و مدارک دادگاه شرعی موقوفه اسلامی است و نصوص قرآن و روایات اسلام به وضوح حرمت مکان را برای آنها بیان می کند.
و اینکه بازدید یهودیان از دیوار حق آنها نیست، بلکه اعطای خاصی تحت (دستورات امپراتوری عثمانی) و تحت (دستورات حکومت مصریان شام) بوده است و فقط یک پاسخ بوده است. به درخواست های مکرر برای بازدید از آن مکان (و بدون اجازه به آنها برای انجام مناسک نماز در این مکان) و کافی است بدون صدا، بدون مزاحمت، بدون امکانات صندلی یا پرده، نماز بخوانند... این کمک مالی از طرف دولت های مسلمان بود نوعی تساهل مذهبی (و نه یک حق تاریخی، مذهبی یا املاک)!
تصمیم دادگاه بیش از پنج ماه پس از آغاز جلسات کمیته بینالمللی در اورشلیم و پس از استماع سخنان نمایندگان مسلمانان عرب و یهودی، بررسی کلیه اسناد ارائه شده توسط دو طرف و بازدید از اماکن مقدس فلسطین و زیارت آن صادر شد. کمیته آخرین جلسه خود را در تاریخ 28 نوامبر تا 1 دسامبر 1930 در پاریس برگزار کرد، زمانی که کمیته به اتفاق آرا تصمیم خود را گرفت که با بند زیر آغاز شد که این همان چیزی است که ما مسلمانان را نگران می کنیم:
*"مالکیت دیوار غربی تنها متعلق به مسلمانان است و آنها به تنهایی حق واقعی آن را دارند زیرا بخشی جدایی ناپذیر از محوطه حرم شریف که جزء اموال موقوفه است، مسلمانان نیز مالکیت دارند. پیادهروی که در مقابل دیوار و در مقابل محوطه معروف به ربع مغربی روبروی دیوار قرار دارد، زیرا طبق احکام شرعی وقف است.»
همچنین مقرر میدارد: «ابزار عبادت و سایر وسایلی که یهودیان میآورند و در کنار دیوار قرار میدهند، تحت هیچ شرایطی نمیتوانند برای یهودیان حق واقعی نسبت به دیوار یا پیادهروی مجاور ایجاد کنند. به آن.»*
این تصمیم شامل چند نکته دیگر بود که مهمترین آنها عبارت بود از: * «منع آوردن صندلی، نماد، حصیر، صندلی، پرده، موانع و چادر و اجازه ندادن یهودیان به بوق زدن در نزدیکی دیوار.»*. .
مفاد این دستور در 8 ژوئن 1931 به اجرا در آمد و دولت انگلیس در این زمینه کاغذ سفیدی صادر کرد که مالکیت مسلمانان بر آن مکان و تصرف آنها در آن را به رسمیت شناخت. هم حکم بین المللی و هم کتاب سفید یهودیان را مجبور به پایبندی به مرزهای خود کردند و به زودی صدای یهودیان در مورد مسئله دیوار خاموش شد و پادشاه بریتانیا نیز بر این اساس فرمان سلطنتی صادر کرد. معروف به «فرمان دیوار غربی 1931»* که در آن زمان در روزنامه رسمی فلسطین منتشر شد.
آن را پخش کنید تا دنیا این حقیقت را بداند.
واگویهای از سر درد تقدیم به آنان که از کودک گفتن دستاویزی برای بالا رفتن از پلههای شهوتشان است.
خوابیدهاند روی زمین سرد و بی صدا
صدها هزار کودک آواره از وطن
مثل شکوفه های شکسته میان باغ
سرخ و سفید، ساکت و خاموش و بیکفن
افتادهاست روی زمین در هجوم باد
یک دستهی بزرگ کبوترنشان صلح
در ازدحام وحشی کفتار صهیونیسم
در زیر پای مدعيان جهان صلح
خون است و داغ و تلخی ننگی بزرگ چون
کودک برای تکتکشان یک وسیله است
اندیشههایشان همه رنگ تظاهر است
ژست و شعار آینهی این قبیله است
ای نان به نرخ روزخوران پر از ریا
دنیای آرزوی شماها چه کوچک است
نفرین به لحظههای سیاه سکوتتان
لعنت به هرچه مدعی درد کودک است
معصومه مرادی
https://eitaa.com/moradimasoome
هدایت شده از پرویزن
"چکامهی ننگ"
سمفونی بمبها و موشکها نواخته شد
طبل رسوایی به زمین افتاد
خاک بر جهانی که در آن زندگی میکنیم
بیمارستانی در غزه منهدم شد
هزاران نفر در توحّش قوم برتر جان دادند
خاک بر سر جهانی که در آن زندگی میکنیم
پدری قطعههای فرزندش را در کیسه به هم میپیوندد
برادری کودک، در بیمارستان
شهادتین را به خواهرش تلقین میکند
جناب صدر اعظم خمیازه میکشد
خاک بر سر جهانی که در آن زندگی میکنیم
مادری در سرزمین مادری، قبری برای فرزند ندارد
خانههای عمودی،
در لحظهای افقی میشود
کدخدا، رعایایش را ذبح میکند
خاک بر سر جهانی که در آن زندگی میکنیم
در جدال موشکها
در توازن دموکراسی رسانه و دلار
چراغها خاموش میشود
لبها در تشنگی می سوزد
پرزیدنت، عقبعقب به ساعتش نگاه میکند
خاک بر سر جهانی که در آن زندگی میکنیم
حضرت شاهزاده، در حال ورزش صبحگاهی است
بیبیسی دلواپس یوزپلنگ ایرانی؛
و هیات داوران "گرمی"
مبهوت از ترانهی "زن و زندگی"؛
و اسرائیل "آزادانه" به کودکان فلسطین درخشش فسفری هدیه میکند
چشمان "خاخام"های خام از ذوق میدرخشد
وای بر جهانی که در آن نفس میکشیم
تراژدی اسلحه، به پردهی آخر میرسد
در بازی ننگ و جنگ، پرده پایین میآید
صدای جیغ کودکان در دوردست نمایش گم میشود
مجمع عمومی سازمان ملل، بازیگران را بهشدت تشویق میکند
وای بر جهانی که در آن نفس میکشیم
قاتلان سرخپوستها
جانیان ویتنام و هیروشیما
در یکسو
وارثان هالوی هولوکاست
متجاوزان الجزایر و لیبی
در دیگرسو
نظم جهانی را مدیریت میکنند.
حقّ تو
وتو میشود
جایزهی صلح نوبل
به "سوچی" میرسد
به پاس مبارزه با خشونت:
منهای مسلمانان میانمار
به اسحاق رابین و شیمون پرز
به شکرانهی کشتار صبرا و شتیلا
و به یاسر عرفات
به پاس "خفهخون"
تف بر جهانی که بر آن راه میرویم
...
و در انبوه این خاک
بر این خاک
از خاک
به خاک
...
تنها اندوه یک خاک است که رویای جهان مدرن را غبارآلود کرده است
"فلسطین"
و بغض جاودانهی او
در سکوت و صدا
بیقرار
بیقرار
که تلکَ شقشقه هدرت
و لا قرّت
#محمد_مرادی
#فلسطین
#حقوق_بشر
https://eitaa.com/mmparvizan
🔰مهرواره قصه گویی کودکان آفتاب
🔻موضوعات:
سرزمین دوست داشتنی من فلسطین
شهادت و مقاومت
رویاهای کودکانه
🔻ویژه تمام گروههای سنی: کودک، نوجوان و بزرگسال
🔻قصه گویی باید به صورت تصویری باشد.
زمان فیلم ها از ۹۰ ثانیه تا ۵دقیقه باشد.
در فیلم قصه گویی باید تصویر قصه گو مشخص باشد.
قصه گو می تواند از ابزار و شیوههای خلاقانه استفاده کند.
فیلمبرداری با تلفن همراه به صورت افقی باشد.
رعایت شئونات اسلامی الزامی است.
قصهگو در آغاز یا پایان فیلم مشخصات خود را ذکر نمایند. (نام و نام خانوادگی، سن و شهرستان)
قصه گویان فیلم خود را از طریق این شماره در فضای مجازی(09960625968) به دبیرخانه مهرواره ارسال نمایند.
🔻آخرین مهلت ارسال آثار:۳۰ آبان ۱۴۰۲
از بین شرکت کنندگان پس از داوری در هر گروه سنی ۳ نفر تقدیر خواهند شد.
✍ با رسانه خبری کانون فارس همراه باشید
آدرس شاد:
https://shad.ir/kpf_fars
سایت خبری:
https://www.kanoonnews.ir/service/province/fars
هدایت شده از مهاد؛ مرکز نوآوری خانواده و کودک🇱🇧🇵🇸
بچهها سلام!🌸
میدونید سرزمین پیامبران کجاست؟!☺️
بیاید باهم بیشتر با فلسطین آشنا بشیم
و بدونیم چرا برای ما مسلمونها مهمه.🤔
حتما میدونید که این روزها کودکان فلسطین درگیر جنگند، با اینکه از قدیم فلسطین محل زندگی اونا بوده، ولی با زور و اجبار خیلی از خونهها و عزیزانشون رو گرفتن.😔😰
همونطور که پیامبر هم گفتند، اهل ایمان مانند یک پیکرند، وقتی عضوی به درد بیاید، سایر عضوها به وسیله تب و بیخوابی با او همدردی میکنند.
خوبه که ما هم به عنوان یک بچه مسلمان، برای آزادی فلسطین دعا کنیم ✨🤲🏻
🔻راستی!
تو میدونی دو مکان مقدس در اسلام
بجز فلسطین کجاست؟!
@mehadkids
برامون بنویس☝🏻😌
➖➖➖
#فلسطین #سرزمین_پیامبران #طوفان_الاقصی
📌راههای ارتباطی با مهاد:
🌐 MehadRasaneh.ir
https://eitaa.com/joinchat/3226534077C421f8d1b18
هدایت شده از کودکانههای سیب نارنجی
سلام دوستان خوبم
میدونم حال شما هم مثل حال هیچکدوم از بچههای دیگهی دنیا خوب نیست..😔
میدونم که شما هم از این همه بدجنسی ناراحتید😖
اما دوستان خوبم
گاهی زندگی صحنههای زشتی داره که باعث میشه ما بزرگ و بزرگتر بشیم. میدونم این بزرگ شدن خیلی سخته؛ اما ما با تحمل همین سختیها هست که میفهمیم چرا باید خوب بود...
یادتون نره که آخرش با اومدن یه مرد بزرگ و مهربون که بابای خوب همهی ما هست، همهی این جنگها تموم میشه؛ اما ما هم نباید بیکار باشیم و باید تمرین کنیم که خوبی رو توی دنیا پخش کنیم.
شاید بپرسید چطوری؟🤔
امام حسن عسگری یه حدیث دارن که میگن:
🗝🚪
همهی بدیهای دنیا توی یه خونه است که کلیدش دروغه!
پس برای خوب بودن اولين کار اینه که تمرین کنیم دروغ نگیم...🥰
این بزرگترین کاری هست که ما میتونیم انجام بدیم تا صلح و دوستی توی دنیا پخش شه...
من قول میدم تمام تلاشم رو بکنم که دروغ نگم.
شما چی؟
#فلسطین
#ما_متحدیم
#رشد_و_تربیت_کودک_با_ادبیات
#سیب_نارنجی
https://eitaa.com/sibenaranjikoodak
هدایت شده از باشگاه کتاب سیب نارنجی
اگر فرزندانتون به کتابهای کمیک(پینما) علاقهمند هستند، میتونید کتاب راهرهایی رو با موضوع نبرد ۳۳ روزه و دلاورانه جبهه مقاومت با اسرائیل در اختیارشون قرار بدید.
این کتاب رو میتونید از همین مکان(کانال باشگاه کتاب سیب نارنجی) دانلود کنید.
ما رو دنبال کنید و با کتابهای حوزهی کودک و نوجوان آشنا بشید.
👇👇👇
#سیب_نارنجی
#باشگاه_کتاب_کودک_و_نوجوان_سیب_نارنجی
#سعید_رزاقی
#آذر_همتی
#کمیک
#فلسطین
#ما_متحدیم
https://eitaa.com/sibbook
دیدار در شورای کتاب کودک, [Oct 19, 2023 at 4:15 PM]
🔻فراخوان دریافت آثار نویسندگان نوقلم در حوزه کودک و نوجوان
گروه دستنوشته بزرگسالان براى كودكان و نوجوانان شورای کتاب کودک طی یک فراخوان از نویسندگان نوقلم در حوزه کودک و نوجوان دعوت میکند تا در صورت تمایل آثار خود را برای بررسی به این گروه ارسال کنند.
گروه «دستنوشته بزرگسالان براى كودكان و نوجوانان» بیش از سی سال است که در شورای کتاب کودک فعالیت دارد. اين گروه با هدف؛ شناخت، هدایت و تشویق نویسندگان نوقلمی که آثار منتشر شده ندارند، تشکیل شده است تا فرصتی برای رشد و شکوفایی این نویسندگان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فراهم شود.
اگر دستنوشتههایی در حوزه کودک و نوجوان دارید و مایل هستید که بررسی شود، میتوانید برای این گروه ارسال کنید. این حرکت سر آغاز آشنایی بیشتر شما با فعالیتهای شورای کتاب کودک و همچنین آثار ادبی مناسب کودک و نوجوان را فراهم میکند و افقهای تازهای را برای شناخت آن میگشاید.
پس از بررسی آثار به اثر منتخب لوح تقدیر معصومه سهراب (مافی) اهدا میشود.
شرایط آثار ارسالی
- پدیدآورنده اثر منتشر شده نداشته باشد
- اثر تالیف باشد
- اثر کمک آموزشی نباشد
- اثر تایپ شده باشد
آثار ارسالی دارای مشخصات: نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات، جنسیت، شغل، تاهل، تعداد فرزند، محل سکونت، اگر با شورا آشنایی دارید نحوه آشنایی، آشنایی با منابع ادبیات کودک و کتابهای کودکان( چند نمونه نام ببرید) باشد.
ارسال آثار به آدرس ایمیل:
Nah.jabbari35@gmail.com
ارسال از طريق واتس اپ و يا تلگرام
شماره تماس:
09126089325 ناهید جباری