『تو خود عشقی باش که در جستن آنی』
❒وقتی کریستف کلمب، از سفر معروف و پرماجرایش برگشت، ملکهی اسپانیا به افتخارش مهمانی مفصلی ترتیب داد. درباریان که سر میز ناهار حاضر بودند با تمسخر گفتند: کاری که تو کردهای هیچکار مهمی نیست؛ ما نیز همه میدانستیم که زمین گرد است و از هر سویی بروی و به رفتن ادامه دهی، از آن سوی دیگرش برمیگردی.
❒ ملکهی اسپانیا پاسخ را از کریستف کلمب خواست، کریستف تخممرغی را از سر میز برداشت و به شخص کناری خود داد و گفت: این را بر قاعده بنشان! او نتوانست. تخممرغ دست به دست مجلس را دور زد و از راست ایستادن و بر قاعده نشستن ابا کرد. گفتند: تو خودت اگر میتوانی این کار را بکن! کریستف ته تخممرغ را بر سطح میز کوبید، ته آن شکست و تخممرغ به حالت ایستاده ایستاد.
‼️همگی زدند زیر خنده که ما هم این را میدانستیم. گفت: آری شاید میدانستید اما انجام ندادید، من میدانستم و عمل کردم.
✍سفر یعنی تعالی و شناخت؛ شناخت آن چیزی که سخته وهر چیز سخته پشت کوه قافه
❒هر مرحله ای از زندگی رو که می گذرونی چه تلخ چه شیرین، اگه با تمام وجود پای چالشهاش بایستی،حتمادرانتها،ماجرایی خواهی داشت برای روایت کردن و داستان این گذر کردن است که زندگی ما را معنادارتر میکند.
🔥از منطقه امن خود بیرون بیا،چرا که جهان هر کسی به وسعت دید اوست
#روانشناسی_سفر #فردیت #ماجراجویی
『تقلید کورکورانه』
❒روزی دم روباه در حادثه ای قطع شد روباههای دیگر پرسیدند دمت چی شد؟چون روباهها از نسل مکّار میباشند، گفت: خودم قطعش کردم...
❒گفتند چرا؟ این که بسیار بد است معلوم میشود، روباه گفت: خیر! حالا آزادم و سبک! احساس راحتی میکنم وقتی راه میروم فکر میکنم که دارم پرواز میکنم! یک روباه دیگر که بسیار ساده بود رفت و دم خود را قطع کرد چون درد شدیدی داشت و نمیتوانست تحمل کند نزد روباه اولی رفت و گفت: تو که گفته بودی سبک شدم احساس راحتی میکنم من که بسیار درد دارم!
❒روباه اولی گفت: صدایش را در نیاور! اگر نه تمام روز روباههای دیگر به ما میخندند! هر لحظه ابراز خشنودی کن و افتخار کن! تا تعداد ما زیاد شود وگرنه تمام عمر مورد تمسخر دیگران خواهیم گرفت. همان بود که تمام تعداد دمبریدهها آنقدر زیاد شد که بعداً به روباههای دمدار میخندیدند وقتی در یک جامعه افراد مفسد زیاد میشوند آنگاه به افراد با شرف و با عزت میخندند؛ گاهی هم آنها را دیوانه میدانند...
✍برای وصف آتشی سوزان یا درختی در یک دشت، باید آنقدر به آتش یا درخت نگاه کنیم تا اینکه، دستکم برای ما، به هیچ درخت دیگر یا آتش دیگر شباهت نداشته باشند.
📕ویتگنشتاین "در باب یقین"میگوید:«کودک بر مبنای باور به افراد بزرگسال، مسائل را یاد میگیرد و شک بعد از باورمیآید.»
👁🗨جامعه نیز محصول آموزش است در نتیجه این برایش، زندگی گلهای است که دچارش شدهایم، با خروج از این دوره باطل مارپیچ مرگ را متوقف کنیم
#ویتگن_اشتاین #تقلید_کورکورانه
۱۲ چیز رو توی زندگیت فراموش نکن:
۱- گذشته رو نمیتونی تغییر بدی.
۲- نظرات دیگران؛ شما رو تعریف نمیکنه.
۳- نگرش زندگی هرکس متفاوته.
۴- با گذشت زمان همه چی بهتر میشه.
۵- افکار مثبت؛ چیزای مثبت رو میاره.
۶- باد آورده رو باد میبره.
۷- کنار بکشی، باختی.
۸- قضاوت دیگران؛ نشانه شخصیتشونه.
۹- درگیری زیاد فکر، افسردگی میاره.
۱۰- مهربون بودن؛ رایگانه.
۱۱- آرامش رو در درونت جستجو کن.
۱۲- خنده؛ واگیر داره.
هر کدام از انگشتهای دست مسئول یک احساس است که با ماساژ آن میتونید اون احساس رو کنترل کنید!
شصت مسئول دلشوره
اشاره مسئول ترس
وسط مسئول عصبانیت
انگشتری مسئول ناراحتی
کوچک مسئول استرس
🔵🔵اطلاعیه....
🟢طرح کودک سالم آتی .....
🔴 باحضور مشاور و روانشناس و درمانگر(خانم وآقا)
💯دارای شماره نظام روان شناسی و مشاوره کشور ۱۴۲۲۲۳۸ و ۱۵۲۶۸۴۳
🔶طرح غربالگری اتیسم و ADHD (بیش فعالی)، LD(مشکلات یادگیری) و ارزیابی کلی رشد و تکامل کودکان؛(ASQ)
🔸سنجش مشکلات کارکرد اجرایی، سازماندهی، تصمیم گیری-برنامه ریزی و مشکلات نابازداری عصب شناختی کولیج
🔸بیماریهای عصب _روانشناختی
🔸عقب ماندگی ذهنی
🔸تیک ها
🔸لکنت زبان
🔸لالی عاطفی ( انتخابی)
🔸ناخن جویدن
🔸دروغگویی
🔶مکیدن انگشت
🔸شب ادراری
🔸ترس از صدمات جسمانی
🔸اضطراب فراگیر
🔸اضطراب اجتماعی
🔸اضطراب جدایی
🔸ترس و فرار از مدرسه
🔸کمرویی
🔸بیش فعالی
🔸اختلالات یادگیری
🔸انواع ترس ها( ترس از تاریکی، روح، مومو، حشرات و حیوانات و ...)
🔸وسواس
🔸لجبازی و نافرمانی
🔸خشم و عصبانیت
🔸و ....
🔻همچنین با ارائه خدمات زیر:
✅مشاوره کودک ونوجوان(پرخاشگری؛استرس واضطراب،ترس و.
✅مشاوره تحصیلی(از ابتدایی تا کنکور)
✅برنامه ریزی آموزشی(برنامه کنکور، درسی و..
✅مشاوره فردی
✅مشاوره خانوادگی
✅مشاوره پیش از ازدواج
✅مشاوره اضطراب ،افسردگی
✅مشکلات روانی
✅مشاوره طلاق
✅برگزاری کلاسهای آموزشی
و...
درخدمت شماعزیزان میباشد..
جهت رزرو نوبت مشاوره به آی دی تلگرام زیر
@Moshavere_20_20
@ravanshenas_100
مراجعه کنید...
🌺از همراهی شما سپاسگزاریم🌺
🌹زندگیتون پر از اتفاق های مثبت
🔹 مرکزخدمات روان شناسی و مشاوره نسیم شهرستان ورزنه
@moshavereh_salamat_ravan
03146485840
09133705782
برای شروع یه سری از کارها هیچوقت دیر نیست؛ مثل:
* التیام روحی
* مهربون بودن
* از نو شروع کردن
* اصلاح خودت و رفتارت
* بخشیدن خودت
* دفاع کردن از حق و حقوقت
* اولویت قرار دادن خودت
* آشنا شدن با آدمای جدید
* باور داشتن به خودت
* آرزو و اهداف جدید ساختن
* رسیدگی و مراقبت از خودت
* تبدیل شدن به اونی که همیشه آرزوش رو داشتی
* با نرمی و صبوری با خودت تا کردن
* یادآوری این مسئله به خودت که هیچوقت برای شروع هیچ کاری دیر نیست!
▫️ ابتدا فکــر کنــید بعد جواب بدهــید!
اولین اصل یک گفتگو موفــق و سالم قبل از خوب شنــیدن و خوب حــرف زدن، "خوب فکر کردن" است.
در گفتگو با همسرتان بر روی جمله به جمله صحبت های او فکر کنید و بعد پاسخ دهید،
بعضی از ما عادت کرده ایم بدون توجه به روند مکالمه پاسخ هایی سریع و از پیش تعیین شده را در جواب همسرمان بیان کنیم.
#مشاوره_خانواده
هدایت شده از گروه آموزشی ماز ورزنه
نوبتیم باشه نوبت دانش آموزان ششم و نهم هست که میخوان تو مدارس تیزهوشان قبول شن!🌹😍
ماز براتون پکیج کلاس و آزمون قبولی تیزهوشان داره!
یعنی چی حالا؟
یعنی بهترین اساتید ایران تو همه درسا براتون تدریس انجام میدن و نحوه تست زدن رو ازشون یاد میگیرین.
بعدش از مباحثی که تدریس شده، آزمون برگزار میکنن و اینجوری شما میترکونید❤️
✅ جهت ثبتنام پکیج کلاس و آزمون تیزهوشان، از راههای ارتباطی زیر استفاده نمایید:
Admin1
☎️: 09133705782
🧑🏻💻: @ravanshenas_100
Admin2
☎️: 09203701260
🧑🏻💻: @moshaver24s
📍آدرس دفتر مرکزی: ورزنه ، خ دکتر بهشتی ، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی ، طبقه اول
◀️ نمایندگی انحصاری گروه آموزشی ماز ورزنه
@mazevrzne
🔤درس مهم کتاب اثر مرکب :
🔤انتخاب ها ریشه دستاوردهاست.
🔤 تفکر مایکروویوی باعث موفقیت نمیشود.
🔤موفقیت با نظم و برنامه های روزانه بدست میاد.
🔤تصمیمات هوشمندانه و کوچک + استمرار + زمان = دستاوردهای بزرگ
🔤دلیل موفقیت و شکست، عادت ها هستند.
🔤موفقیت مستلزم استقامت و پشتکار است.
🔤 هدفهای قابل اندازه گیری برای خود انتخاب کنید.
❤️ نویسنده کتاب: دارن هاردی
🌟میتونید این کتاب را از طریق اپلیکیشن دیجیماز مطالعه کنید و لذت ببرید.
🌟 #دیجی_ماز
🔗مشاهده کتاب اثر مرکب
هدایت شده از گروه آموزشی ماز ورزنه
👌 درمان خیال پردازی هنگام مطالعه با یک روش ساده
✅ مکان مطالعه ، مختص مطالعه است.
1⃣ هرگز مکان مطالعه رو در تخت خواب🛏 قرار ندهید،
و یا در هنگام مطالعه دراز نکشید .
2⃣صحبت با افراد خانواده،
مکالمات تلفنی📱، غذا خوردن🍽، تماشای
تلویزیون📺 یا گوش دادن به موسیقی 🎧
و … در این مکان اشتباه است.❌
3⃣هرگاه هنگام مطالعه متوجه شدید
در افکار خود غوطه ور شده اید،
یک کار ساده انجام دهید: 👇👇👇
✅از جای خود برخیزید
و به مکان دیگری بروید
(حتی شده دو متر دور تر از مکان مطالعه)
و در آن جا افکار خود را تعقیب کنید.
4⃣اگر این کار را حدود دو ماه انجام دهید،
نسبت به مطالعه در آن مکان، شرطی
می شوید و خواهید دید 👀که وقتی در
مکان مطالعه ی خود قرار می گیرید،
چاره ای جز مطالعه ندارید📖
و حتی دیگر خیال پردازی را
نیز در این مکان انجام نمی دهید.
5⃣خواندن همراه با زمزمه کردن مطلب درسی
یا نوشتن مطلب روی کاغذ 📝 هم می تواند
در کنار حفظ شرط مکان مطالعه ، از رفتن شما
به سوی خیال پردازی جلوگیری کند.
هدایت شده از گروه آموزشی ماز ورزنه
بچهها سلاااااااممم
همونطور که میدونید، ماز خفنترین برنامه قبولی برای مدارس تیزهوشان رو داره😍
✔️ تدریس توسط بهترین اساتید ایران
✔️ آموزش تستزنی
✔️ آزمونهای هماهنگ کشوری
✔️ بالاترین جامعه آماری
✔️ کمترین هزینه آموزشی کشور
✅ جهت ثبتنام پکیج کلاس و آزمون تیزهوشان، از راههای ارتباطی زیر استفاده نمایید:
Admin1
☎️: 09133705782
🧑🏻💻: @ravanshenas_100
Admin2
☎️: 09203701260
🧑🏻💻: @moshaver24s
📍آدرس دفتر مرکزی: ورزنه ، خ دکتر بهشتی ، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی ، طبقه اول
◀️ نمایندگی انحصاری گروه آموزشی ماز ورزنه
@mazevrzne
❒ Freud's stages of psychosexual development:
➊ Oral stage
➋ Anal stage
➌ Phallic Stage
➍Latent Period
➎Genital Stage
❒ مکانیزمهای دفاعی ذهن بر اساس مراحل رشد روانی جنسی فروید
➊مرحله دهانی (0 ~ 1 سالگی)
~فرافکنی
~درونفکنی
~توهم
➋ مرحله مقعدی (1 ~ 3 سالگی)
~همانندسازی مبتنی بر فرافکنی
~سرزنش کردن مبتنی بر فرافکنی
~انکار
● انکار صرف
● انکار در عمل (رفتار)
● انکار در سطح خیالپردازی
● انکار به وسیله کلمات
~تمایززدایی (آمیختگی خود - موضوع)
~دوپارهسازی
~جاندارپنداری
~بیجانپنداری
~تشکل واکنشی
~آئینها و ابطال
~جداسازی (عاطفه)
~بیرونیسازی
~بازگشت پرخاشگری به سمت خود
~منفیگرایی
~بخشبخش کردن
~پرخاشگری خصمانه
➌ مرحله ادیپی (3 ~ 6 سالگی)
~جابهجایی
~نمادی سازی
~متراکم سازی
~شکلگیری خطای حسی یا رؤیاپردازی روزانه
~دروغگویی عمدی
~افسانهبافی
~سرکوبگری
~توهم منفی
~واپسروی لیبیدویی
~واپسروی Ego
~واپسروی گذرا
~واپسروی توپوگرافیک (موضعنگارانه)
~فرونشانی
~همانندسازی با خیالپردازی
~همانندسازی با امیال / خیالپردازیهای هشیار یا ناهشیار والدین
~همانندسازی با تصویر آرمانی یا تصویر موضوع آرمانی
~همانندسازی با پرخاشگر
● پس از وقوع
● قبل از وقوع
~همانندسازی با مظلوم
~همانندسازی با موضوع از دسترفته
~همانندسازی همراه با درونفکنی
~اغفال پرخاشگر
➍مرحله نهفتگی (6 ~ 11 سالگی)
~والایش
~برانگیختن
~دلیلتراشی
~نشخوارفکری
~رفتار ضدهراسی
~عقلانی سازی
~جمعگرایی و فاصله گرفتن
~غریزی کردن عملکرد Ego
~بازداری، به عنوان عملکردی از Ego
~آرمانی سازی
~ناارزنده سازی
➎مرحله تناسلی (از 11 سالگی به بعد)
~شوخطبعی
~عینیتبخشی
~ناهمانند سازی
~تشکل گروهی
~ریاضتکشی
~انتخاب موضوع همجنس