🔵اطلاعیه 🔵اطلاعیه
😒طرح غربالگری اضطراب کودکان و نوجوانان
🌷اضطراب جدایی
🌷اضطراب اجتماعی
🌷اضطراب فراگیر
🌷وسواس
🌷ترس
🌷و...
🔹هم پیشگیری و هم درمان
✅طرح سنجش اضطراب کودکان 2 تا 6 سال و
کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال
🥰طعم کودکی ، بدون اضطراب
🛑مشکلات اضطرابی وترس کودکانتان را جدی بگیرید و از کودکی درمان کنید تا دچار آسیب های بیشتر نشوند...🛑
جهت رزرو نوبت به آی دی تلگرامی زیر مراجعه کنید
@Moshavere_20_20
@ravanshenas_100
محل اجرا:
مرکز مشاوره خانواده ورزنه
ورزنه ، خیابان دکتر بهشتی ، جنب بانک ملی ، مجتمع تجاری قطبی، طبقه اول ، مرکز مشاوره خانواده ورزنه
09133705782 - 46485840
هدایت شده از گروه دانش بنیان لکو . کودک، دانش آموز، نوجوان
✅گروه دانش بنیان لکو✅
🌎leco.ir
🔆گروه دانش بنیان لکو با بیش از 10 رشته ی آموزشی و سرگرم کننده برای کودکان و نوجوانان
✔️تحت نظارت پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف
✔️بزرگ ترین تولیدکننده ی تجهیزات آموزشی پژوهشی در ایران
✔️برگزار کننده ی مسابقات کشوری لکوکاپ
🔴ما را به دوستان خود معرفی کنید🔴
☑️به جمع خانواده ی لکو بپیوندید و بهترین باشید☑️
🔺آماده ی عقد قرارداد با
ارگان های دولتی و خصوصی
مدارس
مهدکودک ها
کلینیک ها
آموزشگاه ها
فروشگاه ها
و...
⭕️با یک ایده جدید در محل کار خود متفاوت شوید...
➿گروه دانش بنیان لکو➿
ورزنه ، خ دکتر بهشتی،جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی ، طبقه اول
لینک دعوت👇
@Lecovarzane
ارتباط با ادمین👇
@ravanshenas_100
@Moshavere_20_20
۰۹۱۳۳۷۰۵۷۸۲
۰۳۱۴۶۴۸۵۸۴۰
مرکز مشاوره خانواده ورزنه با ارائه خدمات زیر:
✅مشاوره کودک ونوجوان
✅مشاوره تحصیلی
✅برنامه ریزی آموزشی(برنامه کنکور؛درسی و...
✅مشاوره فردی
✅مشاوره خانوادگی
✅مشاوره قبل ازازدواج
✅مشاوره حین ازدواج
✅مشاوره اضطراب ،افسردگی
✅مشکلات روانی
✅مشاوره طلاق
✅برگزاری کلاسهای آموزشی
و.......
درخدمت شماعزیزان میباشد..
جهت رزرو نوبت مشاوره به آی دی تلگرام زیر
@Moshavere_20_20
@ravanshenas_100
مراجعه کنید...
🌺از همراهی شما سپاسگزاریم🌺
🌹زندگیتون پر از اتفاقایه مثبت🌹
🛑مرکز مشاوره وخدمات روانشناختی ورزنه🛑
آدرس:ورزنه خیابان دکتر بهشتی جنب بانک ملی مجتمع تجاری قطبی طبقه اول
03146485840
09133705782
🔵کلاس آموزش تست زنی
🌹ویژه دهمی ها، یازدهمی ها و دوازدهمی ها🌹
⭕️پوستر مطالعه شود....
✍از چه موقع تست بزنیم؟
✍انواع تست؟
✍روش های تست زدن دروس مختلف
✍با اشتباهات خود چه کنیم؟
✍تکنیک های موفقیت در تست زنی
✍تکنیک هایی برای روز آزمون
✍برنامه برای تابستان
🏠ورزنه،خ دکتر بهشتی، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی، طبقه اول، مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره خانواده
03146485840
09133705782
مشاوره 👇
@ravanshenas_100
@Moshavere_20_20
دقت و تمرکز و اختلالات یادگیری.
دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد.
🍀تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد. تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم دارند دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ میدهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است. 💐مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه):1- دقت 2–ادراک – 3-حافظه 1-دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز. 🌹انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه . سهم حواس در یادگیری ،عبارتند از بینایی(75� و شنوایی(13� 6� بویایی -3� شایی 3-� امسه. لذا اکثر کودکان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد. 💐دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند. 💐دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود.
2-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز.ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد. ادراک شنیداری: کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند. ادراک دیداری: کودکان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند.
3-حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه تقریباَ در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است. انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و...)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه .فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(9-5) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی. حافظه بینایی: توانایی کودک در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و... حافظه شنوایی:توانایی کودک در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است.
#راهکار_درمانی
📒📒📒📒📒✏️✏️✏️✏️
روش فوق، از جمله روش های ساده و کاربردی برای اصلاح طرز صحیح مداد دست گرفتن دانش آموزان می باشد.
این روش، از جمله روش های اجرا شده در مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره خانواده ورزنه میباشد که در کوتاهترین زمان ،بهترین بازده را داشته است.
در صورت عدم رفع مشکل دانش آموز یا فرزند خود به مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره خانواده مراجعه نمایید.
👇👇👇👇
🏠ورزنه،خ دکتر بهشتی، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی، طبقه اول
@moshavereh_salamat_ravan
03146485840
09133705782
مشاوره 👇
@ravanshenas_100
@Moshavere_20_20
⁉️ چرا در تابستان درس بخوانیم؟😎
🍉 استفاده درست از تابستان، راز مشترک رتبه برتر های کنکور
🎯 برای موفقیت در آزمون سراسری، دوره مطالعاتی تابستان را جدی بگیرید😉
🕕 دوره تابستان معادل ۵۰ درصد زمان مطالعه و عامل موفقیت شماست.
📊 کنکور یک آزمون رقابتیست و کسانی نتیجه بهتری می گیرند که زودتر، بیشتر و بهتر خودشون رو برای این رقابت آماده می کنند.
جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی تماس با شماره:
📞09133705782
@ravanshenas_100
@moshavereh_salamat_ravan
💟 ۳۵ موضوعی که در پیری حتما به آن غبطه خواهید خورد
یک ضرب المثل قدیمی هست که میگوید جوانی را جوانها به هدر میدهند. شاید اگر بدانید پیرها به چه چیزهایی غبطه میخورند بتوانید بهتر جوانی کنید:
۱-چرا وقتی میتوانستم سفر کنم، نکردم!
۲- چرا زبان دومی نیاموختم!
۳-چرا وقتم را به خاطر رابطهای تمام شده تلف کردم!
۴- چرا از خود در برابر نور آفتاب محافظت نکردم تا پوست سالمتر و بدون چروکی داشته باشم!
۵- چرا برای دیدن خوانندگان مورد علاقهام به کنسرت نرفتم!
۶- چرا از انجام خیلی از کارها ترسیدم!
۷- چرا ورزش اولویت کارم نبود!
۸- چرا خود را گرفتار سنتها کردم!
۹- چرا از کاری که دوست نداشتم استعفا ندادم!
۱۰- چرا بیشتر درس نخواندم!
۱۱-چرا باور نکردم زیبا هستم!
۱۲- چرا از گفتن دوستت دارم ترسیدم!
۱۳- چرا به راهنماییهای والدینم گوش ندادم!
۱۴-چرا خودخواه بودم!
۱۵- چرا تا این حد نظر دیگران برایم مهم بود!
۱۶- چرا به جای آنکه به رویاهای خودم فکر کنم به فکر براوردن رویای دیگران بودم
۱۷- چرا وقتم را صرف یادآوری خاطرات بد کردم و زمانم را از دست دادم. کاش افسوس گذشته را نمیخوردم!
۱۸- چرا کسانی را که دوست داشتم از خود رنجاندم!
۱۹- چرا از خود دفاع نکردم!
۲۰- چرا برای برخی کارها داوطلب نشدم!
۲۱- چرا بیشتر مراقب دندانهایم نبودم!
۲۲- چرا قبل از مرگ مادر و پدر بزرگ سئوالاتی را که داشتم از آنها نپرسیدم!
۲۳- چرا زیاد کار کردم!
۲۴- چرا آشپزی یاد نگرفتم!
۲۵- چرا از زمان حال لذت نبردم!
۲۶- چرا تلاش نکردم آنچه را شروع کردم به پایان برسانم!
۲۷- چرا گرفتار کلیشههای فرهنگی شدم و از هدفم بازماندم!
۲۸- چرا دوستیهایم را ادامه ندادم!
۲۹- چرا با کودکانم بیشتر بازی نکردم!
۳۰- چرا انسان ریسکپذیری نبودم!
۳۱- چرا برای افزایش دانش و ارتباطاتم تلاش نکردم!
۳۲- چرا تا این حد فرد نگرانی بودم!
۳۳- چرا سر هر چیزی زود عصبانی شدم!
۳۴- چرا به اندازه کافی با افرادی که دوستشان داشتم وقت نگذراندم!
۳۵- چرا برای یک بار هم که شده پشت میکروفن نرفتم تا در مقابل جمع صحبت کنم!
🏖چطوری بفهمم تو رابطه سالمی هستم یا نه ؟
رابطهٔ سالم : خواسته های هردوی ما به یک اندازه برآورده میشن ٬
رابطهٔ نا سالم : پارتنرم همیشه خواسته های خودش رو تو اولویت میذاره
رابطهٔ سالم : ما همیشه راجع به نیاز ها٬توقع ها و احساساتمون باهم حرف میزنیم ٬
رابطهٔ ناسالم : من توقع دارم که همسرم خودش همه چی رو کشف کنه
رابطهٔ سالم : ما باهم کلی تفریح و فعالیت مشترک داریم ٬
رابطهٔ ناسالم : ما هیچ نقطه ی مشترکی برای شادیو تفریح با همدیگه پیدا نمیکنیم
رابطهٔ سالم : رابطمون پر از احترام٬اعتماد و تعهد دو طرفهست ٬
رابطهٔ ناسالم : همیشه تو دعوا به هم توهین میکنیم مدام هم دیگه رو چک میکنیم
رابطهٔ سالم : هم با همدیگه زمان مشترک میگذرونیم و هم به هم دیگه برای تنها بودن یا تفریح با دیگران فضا میدیم ٬
رابطهٔ ناسالم : از وقتی وارد رابطه شدم ارتباطم با تمام دوستام رو قطع کرده و فقط با دوستای اون در ارتباطیم
#ناتوانی_در_خواندن
مشکلات خواندن از اساسی ترین مشکلاتی است که کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری با آن مواجه هستند ، زیرا کودکی که نمی تواند بخواند شانس بسیار کمی برای موفقیت در مدرسه دارد . علاوه بر آن گاهی دشواریهای خواندن این کودکان با مشکل هجی کردن نیز همراه است . ناتوانی در خواندن ، اختلالی است که به رغم تجارب کلاسی متعارف ، شخص در کسب مهارتهای زبانی خواندن و هجی کردن که متناسب با توانایی هوشی اش باشد، عاجز است
#ناتوانی_در_ریاضیات :
ناتوانی در ریاضیات عبارت است از اختلال در توانائیهای ریاضیات که در اثر آسیب ارثی، فرایندهای رشدی مراکز مغز که زمینه رشد تواناییهای ریاضی است ، به وجود می آید . کودکان مبتلا به ناتوانی در ریاضیات در زمینه درك مفاهيم رياضي، محاسبات، خواندن يا نوشتن اعداد، حل مسئله و درک روابط فضایی دچار مشکل شدیدند .
_ناتوانی_در_بیان_کتبی_یا_نوشتن :
فرایند نوشتن پیچیده است و به مهارتها و تواناییهای مختلفی بستگی دارد و مستلزم درک صحیحی از الگوهای نمادین نوشتاری است . مهارت نوشتن با کارکرد حرکتی چشم و هماهنگی حرکات ارتباط دارد ، همچنین مستلزم هماهنگی حرکتی چشم و دست ، کنترل بازو ، دست و عضلات انگشت است . مشکلات نوشتن اکثرا ًدر بین کودکان دارای صدمات مغزی ، آسیبهای خفیف مغزی و کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری دیده می شود .
#ناتوانی_در_نوشتن
ناتوانی در املاء نویسی ، دستخط و انشا نویسی می شود .
#مهارت_املا_نویسی_
یکی از مهارتهای مهم زبان نوشتاری است. املای یک کلمه پیچیده تر و دشوارتر از خواندن آن است چرا که در خواندن ، نشانه ها و حروف الفبا در بازشناسی کلمه وی را یاری می کنند اما در نوشتن دانش آموز باید بر روابط آواها و نشانه ها ، تجزیه واژه ها و نحوه ترکیب عناصر متشکله آن آگاهی و مهارت کامل داشته باشد .
🔺بهترین توصیه به والدینی که کودکان دارای اختلال یادگیری دارند این است که بهسادگی فرزندان خود را دوست بدارند و از آنها حمایت کنند.
💢کارت ورود به جلسه کنکور منتشر شد
🔹کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
💕💕
بهترین و مناسب ترین نوع برخورد با فرزندان در سن بلوغ
با اعتماد شروع کنید:
به نوجوان خودبگوییدکه به انهااعتماد دارید، امااعتمادتان شکسته شود، او ازادی کمتری برخوردار خواهد شد.
قوانین مناسبی معین کنید:
وقت خواب برای یک نوجوان باید مناسب سنش باشد, درست مثل زمانی که او کودک بود. نوجوانان هنوز به 8 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند.
نظاره گر آنچه که فرزندانتان می بینند و مطالعه می کنند، باشید:
نمایش های تلویزیونی, مجلات و کتاب ها, اینترنت - آنها به هزاران تن اطلاعات دسترسی دارند. از آنچه می بینند آگاه باشید و مطالعه کنید
خودتان را جای فرزندتان قرار دهید:
همدردی را با کمک به کودک خود درک کنید و این طبیعی است که کمی نگران باشید و خودتان را جای کودکتان بگذارید.
نبردهای خود را انتخاب کنید:
اگر نوجوانانتان می خواهند موهای خود را رنگ کنند, ناخن هایشان را رنگ بزنند, یا لباس های عجیب بپوشند, دو بار فکر کنید قبل از اینکه کاری کنید. نوجوانان می خواهند والدین خود را شوکه کنند و خیلی بهتر است که به آن ها اجازه دهند یک کار موقتی و بی خطر انجام دهند.
اونایی که نوجوان دارند بهمون بگن به سختی رفتار با نوجوان از یک تا 10 چه نمره ای میدن؟
#همسرانه
همسر شما همونی میشه که مدام به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تو گوشش میخونید! پس همیشه او را با صفتهای زیبای زیر صدا کنید...
🔹 بخشنده
🔸 با گذشت
🔹 سلطان دل
🔸 مدیر و مدبر
🔹 همسری فداکار
🔸 خانواده دوست
💠 تقصیر من است یا #همسرم؟
🔴 #آیت_الله_حائری:
💠 به راحتی میشود آدمها را با حرفهایشان شناخت.
فرض کنید یک خودکار روی طاقچه است!
👈 به یکی میگویی برو بیار. میرود میگردد. خودکار هست [اما] پیدایش نمیکند. میگوید: «نمیبینم».
👈 به دومی میگویی برو. [خودکار] هست [اما] پیدایش نمیکند. میگوید: «نیست».
💠آن که میگوید نمیبینم یک #شخصیت دارد؛ آن که میگوید نیست، یک شخصیت.
💠آن که میگوید نمیبینم ... #ضعفها و نقصها را متوجه #خودش میداند. فردا اگر اتفاق ناخوشی در زندگیاش افتاد، پای خدا [را] وسط نمیکشد، به حساب خودش میگذارد، چون اینجا به حساب خودش گذاشت. گفت ضعف #بینایی من هست. «من» نمیبینم.
💠 اما آن که میگوید: «نیست» ... فردا هر اتفاقی بیفتد، #فرافکنی میکند. به دوش خدا، روزگار، (#همسر و...) میاندازد.
🔅من و شما از کدام دستهایم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقویت حس عمقی کودک 🌈
حس عمقی ،حسی است که در عضلات و مفاصل وجود دارد و مغز را از موقعیت اعضایی بدن آگاه می نماید
حرکات جدید و یکپارچگی حسی حرکتی 🌈🪄💭🗯️
انواع بازیهای متنوع برای افزایش این حس:
مسابقه طناب کشی
پرتاب توپ سنگین 🤾🏻♀️
مچاله کردن روزنامه
هل دادن اجسام
سلام عزیز من یه پسر نه ساله ونیم دارم ک میره کلاس سوم .کلاس اول از ترس اینکه توسنجش رد نشه نفرستادم .املا وریاصی بسیار صعیف هنوز هم بعداز عدد ۳۹ بجای اینکه بگه ۴۰ میگه سی وده نمیتونه بند کفش ببنده .البته دیر حرف زده وبعضی وقتها لکنت میگیره .ازش نوار مغز گرفتید عدم تمرکز وتوجه گفت .البته همین ک خودکار میبینه فورا شروع مینه ب خط خطی .البته یه نقاشی درهم میکشه وحرف میزنه .صدا کشی میکنه دارد .مثلا مینویسع داراد
💕💕
در مورد کودکان و نوجوانان باید گفت: در یک مقطع سنی، بچه ها یک مرتبه قد می کشند در حالی که هنوز مغزشان به نسبت قدشان رشد نکرده است.
بنابراین فرزند ما در این حالت به حدود 20 سانتی متر از بدنش را کنترل ندارد.
مرتب به در و دیوار می خورد.
بشقاب و لیوان و چنگال از دستش می افتد.
چون به بدنش تسلط کامل پیدا نکرده.
در این جور مواقع جیغ و داد نکنید و به آن ها نگویید کوری؟
مثل شتر راه نرو...حواست کجاست؟؟
حتی دست کودک را ببوسید چون او در حال رشد است❤️
🕊🤍
آسیب های خانواده سخت گیر یا مستبد:
خصوصیات فرزندان این خانواده👇
خلاقیت کم
متکی به دیگران
اعتماد بنفس پایین
این کودکان معمولاً در کارهای گروهی شرکت نمی کنند چون اعتماد بنفس ندارند. از قبول مسئولیت خودداری می کنند چون خلاقیت ندارند.
این نوع از تربیت خودمهارگری را در این کودکان کاهش می دهد. یعنی همیشه باید یک عامل بیرونی باشد تا اینها را کنترل کند. کودکان این خانواده از اراده قوی برخوردار نبوده و نمی توانند در برخورد با محرکهای تحریک کننده بیرونی خود را کنترل کنند و به راحتی دچار آسیب های اجتماعی می گردند.
🏠ورزنه،خ دکتر بهشتی، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی، طبقه اول
@moshavereh_salamat_ravan
03146485840
09133705782
مشاوره 👇
@ravanshenas_100
⁉️تکنیک ساندویچ چیست؟
🌺 #تکنیک
💥 در رابطه با #کودکانتان یا #دانش_آموزان کلاس حتما استفاده کنید.
تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید خبر ناخوشایند یا مطلب ناراحت کننده ای را به کسی بگویید و یا نکتهای منفی را به دوستی متذکر شوید ولی ندانید چگونه موضوع را عنوان کنید که کمتر ناراحت یا دلخور شود؟
متخصصان علوم رفتاری در این زمان تکنیک ساندویچ را پیشنهاد می دهند.
به این طریق که برای کم کردن اثر ناخوشایند یک پیام یا خبر منفی، آن را در میان دو عبارت یا خبر مثبت قرار داده و به مخاطب عرضه کنید.
به این صورت:
«جمله مثبت، جمله منفی، جمله مثبت»
به عنوان مثال:
احمد تو دانش آموز سختکوشی هستی، اگرچه نمره ریاضیت کمتر از سطح انتظاره، ولی در دروس فارسی و علوم نمرات عالی کسب کردی.
مامان، تو خیلی مهربونی، اگرچه گاهی به خاطر تذکرهای زیادت ناراحت میشم، ولی می دونم خیلی دوستم داری.
و...
قرار دادن جمله منفی در بین دو جمله مثبت از شدت اثر تخریبی آن کم کرده و با اشاره به نکات مثبت، فرد احساس می کند فقط نکات منفی دیده نشده، رعایت انصاف شده و به همین دلیل انگیزه بیشتری برای تغییر و بهبود شرایط خواهد داشت.
این نکته مهم را به خاطر بسپارید که برای بیان نکات مثبت لازم نیست اغراق کنید یا به دروغ ویژگی مثبتی را به کسی نسبت دهید، این کار اثر معکوس خواهد گذاشت. هر کسی ویژگی های مثبت فراوانی دارد که با کمی دقت متوجه آن ها خواهید شد.
🌺 برای استفاده انتشار دهید👌
🏠ورزنه،خ دکتر بهشتی، جنب بانک ملی، مجتمع تجاری قطبی، طبقه اول
@moshavereh_salamat_ravan
03146485840
09133705782
مشاوره 👇
@ravanshenas_100
#دست_ورزی
🖐🖐🖐🖐🖐🖐🖐🖐🖐🖐🖐
دست 🖐قائم مقام مغز است، میزان ارتباطی که انگشتانمان با مغز دارد بیشتراز تمام بدن است، پس سعی کنیم به هر طریق از بدو تولد دست بچه را فعال کنیم.
آن چیزی که طبیعت لازم دارد، دست است .
میخواهیم بچه را به توانمندی برسانیم، در حال حاضر کمتر بچه ای را میبینید که در حین بازی تمرکز داشته باشد .
امروزه بچه با تمرکز و توجه کم زیاد داریم.
اشکال کجاست؟ چه تغییراتی باید انجام بشود؟ در بدو تولد سلول به اندازه کافی در مغز است. اصل مغز (با) سلول عصبی در ارتباط است و هر چه ارتباطها با اطراف بیشتر شود اهمیت سلول بالاتر می رود. سیناپسها هرچه بیشتر باشد مغز فعالتر است.
*محرک_دستی را زیاد کنید،
محرکهای دستی چیه؟
اسباب بازی، اسباب بازی را زیاد کنید، گرونترین اسباب_بازی برای مغز بچه چیه؟ *شن، *خاک، چوب، چرا؟ چون طبیعی است.
بچه علاقه مند به طبیعیترین حالت موجود است، طبیعیترین وسیله خاک است، خاک است که مغز ما رو شکل میده، اینها در طبیعت هست.
بازیهای سنتی سلولهای مغز را درگیر میکند، و این بازیها است که رشد مغز را تقویت می کند.
🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
#دقت_توجه
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
✅ تمرينات هفت گانه براي افزايش #تمركز كودكان #كم_دقت و #کم_توجه:
✔️توجه و تمركز، پايه و اساس انجام موفقيت آميز امور روزمره، مطالعه هدفمند و بهينه و همچنين انجام صحيح تكاليف درسي است.
🔻برخي تمرينات و بازي هايي وجود دارند كه والدین مي توانند با كودك انجام دهند تا توانايي تمركز و توجه را در آنان افزايش دهند.
1⃣تجسم
🌸 از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكي از اشكال هندسي مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روي كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند و تصوير متجسم ذهنش را نقاشي كند، انجام اين كار بدون توجه و تمركز امكان پذير نخواهد بود و اين كار هر چه كندتر صورت گيرد به علت افزايش مدت زمان توجه و تمركز، نتايج بهتري به همراه دارد. در مراحل پيشرفته تر مي توان اشكال متفاوت و پيچيده تري مانند مربع، لوزي، ستاره و ... انتخاب كرد.
2⃣ حدس شکل ها
🌸 از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسي را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد.
3⃣ تمرکز بر دما
🌸 دستان كودك را در دست بگيريد و هنگامي كه چشمانش بسته است، دو شيء كمي گرم و كمي سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايي را كه احساس مي كند شرح دهد.
4⃣ تمرکز بر صدای محیط
🌸 هنگامي كه با كودك به مكان هاي شلوغ مانند پارك، رستوران، ساحل، جنگل و... مي رويد، از او بخواهيد به صداي طبيعت گوش فرا دهد، صداهايي مانند صحبت افراد حاضر در محيط، صداي آب، صداي امواج دريا، صداي برخورد و تماس اشيا، صداي پرندگان و.... اكنون از او بخواهيد هر صدايي را كه مي شنود توضيح دهد. وسايل صوتي - تصويري، انواع سي دي ها و نوارهاي مختلفي وجود دارند كه صداهاي مختلفي از طبيعت هستند و كودك مي تواند اين تمرين تمركز را در خانه انجام دهد.
5⃣ بازی با انگشتان
🌸 از كودك بخواهيد انگشتان دستش را باز نگه دارد و با تمركز روي يكي از آنها، آن را خم كند. وقتي تمام انگشتانش را بست، دوباره از او بخواهيد دستش را باز كند و اين بار با تمركز بيشتر يكي از انگشتانش را خم كرده و دوباره باز كند، سپس همين كار را براي انگشت بعد انجام دهد بدون اينكه انگشتان ديگر را خم كند.
6⃣ تکنیک تنفس
🌸از كودك بخواهيد به آرامي تنفس كند و تا 10 بشمارد. عمل شمارش بايد در هر دم و بازدم تكرار شود.
7⃣ نگاه کردن
🌸 شيء را در فاصله چند متري كودك قرار داده و از او بخواهيد كه به آن شيء بدون پلك زدن نگاه كند. هر چه مدت زمان مشاهده بدون پلك زدن طولاني تر شود تمركز وي را به همان نسبت افزايش خواهد داد.
اين نكته را به كودك يادآور شويد پلك نزدن هميشه خوب نيست و مختص انجام اين تمرين است زيرا پلك نزدن مداوم سبب خشكي، سوزش و خارش چشم خواهد شد. در پايان هر تمرين به نتايج و پيشرفت هاي حاصله كودك نيز توجه داشته باشید.
تمرینات حرکتی خاص برای تقویت_مغز كودك، پيشگيري از اختلال يادگيري و يا تشخيص زود هنگام👇?
🍃 قدم زدن به جلو – عقب – پهلوها و پریدن .(جهت تقویت مهارتهای حرکتی)
🍃 سینه خیز رفتن .
🍃 راه رفتن ریتمیک و شمارش مستقیم و معکوس. (تقویت دقت)
🍃 پرتاب توپ به هدف به تناوب با هر دو دست (جهت تقویت دقت و هماهنگی چشم و دست)
🍃 پرتاب توپ به طرف یکدیگر همواره با نام بردن. (دقت-تقویت مهارتهای حرکتی و در نهایت تقویت عملکرد مغزی)
🍃 ضربه به توپ با دست راست، چپ، هر دو دست. (تقویت هر دو نیمکره مغز)
🍃 راه رفتن با چشم بسته و حدس زدن جای اشیاء. (دقت-حافظه)
🍃 حرکات بالا و پایین رفتن با انگشتان. (دقت-تعادل)
🍃 تمرین چرخش مداد در دست چپ و راست. (تقویت نیمکره های مغز)
🍃 مچاله کردن کاغذ با هر دو دست و پرتاب آن. (تقویت مهارت حرکتی)
🍃 بستن چشم و پیدا کردن راه (دقت-ادراک-حافظه)
🍃 تمرین حرکات چشم با دنبال کردن چراغ قوه . (دقت بینایی).
🍃 راه رفتن با چشم بسته (تعادل-دقت)
🍃تاکید روی فعالیتهای دستی. (انجام کار با هر دو دست بصورت متناوب، جهت تقویت هر دو نیمکره مغز)
🍃 لی لی کردن با هر پا به صورت جداگانه (تعادل-تثبیت غلبه طرفی مغز)
🍃 چرخاندن توپ دور بدن. (دقت-تعادل)
🍃 حرکت پاها بصورت دو چرخه. (تقویت مهارتهای حرکتی)
🍃 راه رفتن با کتاب روی سر و پرش در این حالت (حفظ تعادل)
🍃 پرتاب کردن و گرفتن توپ (دقت-هماهنگی چشم و دست-تقویت مهارتهای حرکتی).
🍃 تمرینات تعادل (ایستادن روی یک پا- راه رفتن روی تخته تعادل-لی لی کردن)
🌐🌐🌐🌐🌐🌐
✅ چوب کبریت برای بچه ها جالب میتونه باشه و از جمله چیزاییه که معمولا اجازه دست زدن بش ندارن و همین ممکنه اسباب کنجکاوی بچه بشه و بخواد یواشکی بره سراغش و وارد فاز کارهای خطرناک بشه.
اما میشه شما خودتون در اختیارش قرار بدین با کاربری مورد نظر خودتون که ذهنیتش به جای رفتن به سمت آتیش بازی با چوب کبریت بره به سمت کاردستی درست کردن بره یعنی چوب کبریت بشه جزو وسایل کاردستیش
امروز یک سری ایده و الگو برای کار با چوب کبریت داریم😍👇
با توجه به باریک بودن و کم بودن سطح مقطع، چسبوندن چوب کبریت به صفحه کاغذ مهارت لازم داره
اینکه چه چسبی برای این کار خوبه و چگونگی این چسبوندن مهمه که بچه یادش بگیره
به کار با چوب کبریت به چشم یه فعالیت مهارتی برای دست ورزی نگاه کنید
حتما لازم نیست رو کاغذ سفید کار انجام بدید، هر مدل مقوا و کاغذی خوبه برا این کار مثلا یه جعبه دستمال کاغذی تموم شد بازش کنید رو قسمت داخلیش که طرح نداره بچه کار انجام بده👌😍😊