❤️🍃❤️
#هردوبدانیم
" همهچیز ریشه در رفتار شما دارد"
رفتارهایی مثل
انتقاد پیدرپی
حالت تدافعی به خود گرفتن
تحقیر
و کارشکنی
مخربترین رفتارهای زوجین در زندگی مشترک است.👌
💕💕💕
❤️🍃❤️
↩️بانوی خونه
آقای خونه↪️
💚 هميشه در ابتدای هر رابطه همه چيز گل و بلبل است
و عادت داريم فقط #نكات_مثبت را ببينيم.
⚠️اما اگر بعد از مدتی ديديم بعضی مسائل آنطور نيستند كه ما فكر میكرديم
✔️ بايد سعی كنيم بقيه چيزها را خراب نكنيم.
✍ همسر ما حتما #نكات_مثبتی هم دارد.
معمولا بازسازی روابط سخت است
💯اما غيرممكن نيست.
💕💕💕
❌۶ نوع شخصیتی که هرگز نباید با آنها وارد رابطه عاطفی شوید❌
۱. ایرادگیر
فرد ایرادگیر هم نمونهای از افرادی است که از کمبود اعتمادبهنفس رنج میبرند. چنین افرادی با ایرادگرفتن از دیگران بهخاطر کوچکترین مسائل و نصیحتکردن آنها، ابراز وجود میکنند. در این مسیر آنها ابایی از آزردن دیگران ندارند و بنابراین قادر به برقراری رابطهی عاطفی سالم نیستند.
۲. بیشازاندازه مظلوم
فرد مظلوم همیشه خود را قربانی میداند، او با کوچکترین مشکلی ناراحت میشود. چنین فردی پیوسته بهدنبال کسی است که به او دلداری بدهد. اگر شریک عاطفیشان این کار را نکند، بهسراغ فرد دیگری میروند.
۳. بیشازاندازه خودخواه
افراد خودخواه چنان درگیر خودشاناند که نمیتوانند بپذیرند نزدیکترین و عزیزترین شخص به آنها هم ممکن است ناراحتی یا مشکلی داشته باشد. البته آنها میدانند که شاید خودشان دلیل مشکل یا ناراحتی دیگران باشند، ولی باور دارند همه باید درمورد آنها استثنا قائل شوند. آنها همیشه اشتباهات خودشان را نادیده میگیرند، درحالیکه نمیتوانند دیگران را بهخاطر همان اشتباهات
ببخشند.
۴. بدون اعتمادبهنفس
همهی ما در برخی جنبهها دچار کمبود اعتمادبهنفس هستیم. اما رفتار کسی که بدون تأییدِ پیوستهی دیگران احساس ضعف میکند، باید برایتان نشانهی هشدار باشد. چنین فردی با کوچکترین نشانهی بیتوجهی بیدرنگ تصمیم به پایاندادن رابطه میگیرد و به یافتن فردی دیگر فکر میکند. او همهی این کارها را برای ابرازِوجود میکند.
۵. بیشازاندازه عاشقپیشه
روند دلدادگی و شکلگیری رابطهای جدید برای فرد عاشقپیشه خیلی مهم است. چنین افرادی نیازمند اثرگذاریهای عمیق و نو هستند؛ کارهای معمولی راضیشان نمیکند و بلکه کسلشان میکند. برای مقابله با این مسئله، فرد برای مسرورشدن، ابزار و راههای جدیدی پیدا میکند و در این مسیر هیچ حدومرزی نمیشناسد. او محدودیت را برنمیتابد و بیش از هرچیز به آزادیاش اهمیت میدهد.
۶. خودشیفته
برای خودشیفتهها (برخورد با افراد خودشیفته) هرگز عشقِ تنها یک نفر کافی نخواهد بود. خودشیفتهها تمجید همه را میخواهند؛ اینگونه است که زندگیشان معنا پیدا میکند. آنها پیوسته بهدنبال شریک عاطفی کامل و بینقص میگردند و باور دارند رابطهی فعلیشان آنقدر درخشان نیست که ارزش ادامهدادن داشته باشد و خُب، آنها بهخاطر این وضعیت همه را سرزنش میکنند بهجز خودشان.
ذهن آگاهی ... قوی ترین و ساده ترین تکنیک ذهن آگاهی ... ذهن آگاهی چیست ؟
تمرین خوردن کشمش:
روی زمین یا صندلی راحت بنشین درحالی که ستون فقراتت در حالت صاف و رها قرار بگیرد. چشمانت را ببند. به مدت 10 دقیقه به تنفس خود توجه کن. هر فکری که به ذهنت آمد بگذار بیاید و برود، و دوباره توجهت را به تنفست بازگردان.
بعد از ده دقیقه تمرین تنفس، چشمانت را باز کن و کشمش را بردار. سعی کن دستورالعمل ها را بسیار آهسته انجام دهی. سعی کن در برابر میل به عجله مقاومت کنی. کشمش را در دستت نگه دار و به دقت آن را با چشم ورانداز کن. به بافت، رنگ و شکل آن توجه کن. ببین کجاها براق و کجاها کدر است. به افکار یا احساساتی که در تو ایجاد می شود، دقت کن.
سپس با انگشت شست و سبابه بافت کشمش را لمس کن. (برای تمرکز بهتر می توانی چشمانت را ببندی.) برجستگی و فرورفتگی، نرمی و سفتی، صافی و زبری کشمش را احساس کن.
وقتی آن را کاملا در دست هایت احساس کردی، از حس های حرکت بازویت در فضا آگاه باش و کشمش را تا نزدیک گوشت بالا بیاور. آن را در مقابل سوراخ گوشت نگه دار و با کمی فشار بین دو انگشت شست و سبابه بچرخان، ببین می توانی صدای خفیفی را که از فشردن کشمش ایجاد می شود بشنوی؟
پس از چند دقیقه گوش دادن به کشمش به آرامی و با هوشیاری آن را جلو سوراخ بینی ات بیاور. ببین می توانی بوی کشمش را حس کنی؟ همچنین از هر حسی که از بوئیدن کشمش به تو دست می دهد، آگاه باش. آیا برایت خوشایند، ناخوشایند یا خنثی است؟ چند نفس عمیق بکش تا بوی کشمش را واقعا احساس کنی.
حالا نوبت جذابترین بخش ماجراست. کشمش را جلوی لبهایت بیاور و اجازه بده زبانت آن را تصاحب کند. بگذار کشمش مدتی بین زبان و سقف دهانت قرار بگیرد. متوجه واکنش های دهان خود باش. مجددا با هر واکنش احساسی در درونت توجه کن. یکی دو دقیقه همینطور کشمش را در دهانت نگه دار.
اکنون با زبان خود برای کاوش در کشمش استفاده کن. ببین این حس ها چه شباهت ها و چه تفاوت هایی با زمانی که کشمش را بین انگشتانت لمس کردی، دارند؟ همچنین توجه کن کشمش با گذشت زمان چگونه در دهانت تغییر می کند.
وقتی کشمش را حسابی با زبانت بررسی کردی، به آرامی آن را بین دندان های آسیاب بالا و پایین قرار بده. چند لحظه فقط کشمش را بین دندان ها نگه دار و ببین چه حسی دارد. از هرمیلی به گاز زدن، یا شاید حتی محافظت کردن از کشمش، آگاه باش. حالا اجازه بده، دندان هایت حرکت کند. اما فقط یک بار. ببین چه اتفاقی می افتد؟ از حس چشایی و همچنین میل و احساس درونی ات آگاه باش. فقط با تجربه ی کشمشی که بین دندانهایت له شده، باقی بمان.
سپس از زبان خود برای گرفتن مجدد کشمش و بررسی آن استفاده کن. از تمام تغییراتی که کرده، و در ادامه خواهد کرد، آگاه باش. زمانی که کشمش تکه تکه شد به خودت اجازه بده آن را بجوی، درحالی که از حس ها و میل های مختلفی که بر می خیزند آگاه هستی. عمل بلعیدن و تغییرات پیوسته ی حس های دهان را مشاهده کن. برای کشمش سفری خوش در دستگاه گوارشت آرزو کن.
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
🔰آیا والدین باید در انجام #تكالیف_مدرسه به فرزند خود كمك كنند؟
👎👇
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
اگر كودك به تنهایی از عهده انجام تكالیف خود برمیآید، خیر، فقط از دور نظارت کنید. درغیراین صورت نیاز به مداخله است اما والدین نباید فراموش كنند كه با آرامش و رغبت به كودك خود كمك كنند و اگر قرار باشد عصبانی شوند بهتر است اصلا هیچ كمكی نكنند چون مشکل تشدید خواهدشد❗️
✅اگر خود والدین، مضطرب و نگران درس کودکان باشند، کودکان از تکالیف منزجر میشوند. فرصت دهید تا فرزندتان خود شروع کند و از شما کمک بخواهد. مدام تذکر ندهید «بیا درس بخوان»
گاهی لازم است اجازه دهید با عواقب کارش مواجه شود، اشکالی ندارد که بدون انجام تکالیف به مدرسه برود و معلم از او بخواهد.
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
✅برنامه ریزی کردن را آموزش دهید. از فرزند خود بخواهید که فهرستی از فعالیتهای خود٬ اعم از درسی و غیر درسی تهیه کند و سپس به او کمک کنید تا مدت زمانی را که در اختیار دارد٬ برای انجام آن فعالیتها تقسیم کند.
✅ دانش آموزان ابتدایی، گستره توجه کوتاهی دارندپس بهتر است که زمان انجام تکالیف دانش ۶ تا ۹ ساله بیشتر از نیم ساعت نباشد و زنگ تفریح های جالبی بین زمان انجام تکالیف داشته باشد. برنامه ریزی نباید صرفا درسی باشد، همه فعالیتهای مورد علاقه اش را بگنجانید.
✅خودتان الگوی مناسبی برای او باشید و با برنامه ریزی در امور منزل به صورت غیر مستقیم برنامه ریزی را به او آموزش دهید.
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
✅شروع انجام تکالیف یا تمرین درس ها بلافاصله پس از مراجعت دانش آموز از دبستان نباشد بلکه زمانی باشد که او استراحت کافی کرده باشد .
✅برنامه دانش آموز طوری تنظیم شود که در خانه بیش از 2 ساعت مشغول انجام تکالیف درسی نباشد.
✅ اوقاتی که بانظم، برنامه را اجرا می کند اورا تشویق کنید تا این رفتار در او پایدار شود و در آینده نیز از آن استفاده کند .
✅تاحد امکان تلویزیون را خاموش كنید. قانونی وضع كنید كه برطبق آن بچه ها تلویزیون تماشا کنند و بقیه زمانها تلویزیون باید خاموش شود.
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
✅مکانی را برای درس خواندن و انجام تكالیف مدرسه درنظر بگیرید. تمام وسایل لازم در اختیار كودك قرار دهید و لوازم غیرضروری را از آنجا خارج كنید. كارآیی اتاق مهم تر از زیبایی آن است.
✅نظم نقش مهمی در موفقیت دارد. سعی کنیدتاحدامکان، فضای خانه منظم و پیش بینی پذیر باشد.
✅ بعد از شروع بکار فرزندتان، خودتان در کنارش قرار بگیرید البته مشغول به کار خود باشید -مثل دوخت و دوز یا مطالعه- و به محض نیاز، به او کمک کنید. مستقیما سرتان روی دفترو کتاب او نباشد.
✅ او باید بتواند به زودی تکالیفش را به تنهایی انجام دهد، برای ایجاد احساس مسولیت، آرام آرام کنار بکشید. اگر شما همیشه نگران و مسوؤل انجام تکالیف فرزندتان باشید، خیالش راحت میشود و نگرانی احساس نمیکند علاوه بر اینکه ناخواسته لذت درس خواندن را از او سلب کرده اید.
قصه گویی روشی ارزشمند در اختیار والدین
♦️نمی توانیم به کودکان فرصت دهیم تا موقعیت های مختلف را تجربه کنند تا به پختگی برسند !!!!
♦️در زمینه رفتارهای مثبت هم نمی توان تذکر مکرر داد چون دلزدگی از شنیدن حرف های بزرگ ترها را به دنبال خواهد داشت .
✅اينجاست كه قصه گویی به فریاد تربیت میرسد! و برای کودک زمینۀ تجربه و پختگی را فراهم میکند.
♦️برای نوجوانان می توان از خاطرات و سرگذشت ها استفاده کرد .
♦️تعریف کردن و داستان گفتن توسط والدین تاثیر بیشتری نسبت به مطالعه فردی دارد .
😢 پنج شنبه و ياد درگذشتگان😔
🕯اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ🕯
🙏 التماس دعا 🙏
❄️ 🕯❄️🕯❄️🕯❄️
❄️
به یاد عزیزانی که
چشم انتظاری شون را نمی بینیم
و صداشون را نمی شنویم
یادشون بخیر
یاد همه آنهایی که دیروز بودند
و امروز یادشون و
عکسی رو تاقچه اتاق ازشون
به یادگار مانده
هدیهای پیشکش درگذشتگان،
پدران و مادران آسمانی کنیم😔🙏
بخوانیم فاتحه و صلوات🙏🕯🙏
✨﷽✨
#یک_داستان_یک_پند
✍ یکی از اولیاءالله را میشناختم که به او علم تفکیک از خطوط پیشانی عنایت شده بود و از خطوط چهره میتوانست تشخیص دهد هر کسی مشکلش کجاست. کمتر کسی را به حضور میپذیرفت. روزی زن جوانی را پذیرفت و آن زن مشکل خویش را گفت. او گفت: شوهرش کتکش میزد. و...
با این که میدانست آنها کارشان به طلاق خواهد کشید ولی هر چه زن جوان اصرار کرد، او گفت: کسی نمیداند جز خداوند و به آن زن توصیه کرد تا با شرایطی که گفته بود، نماز شب بخواند و روزانه اگر چیزی هم برای انفاق نداشت، برای گنجشکان از نانِ تهِ سفره، غذا بریزد. ساعتی برای او از توحید و دعا و راهِ حلّ مشکلات و علت آن مشکلات گفت. وقتی که آن زن جوان رفت، از او سؤال کردم استاد، شما که قطعِ یقین میدانستید آنها عقدشان به طلاق منجر خواهد شد ولی چرا چیزی به او نگفتید؟
ایشان گفت: تصور کن! در یک جاده، یک ماشین با سرعت زیاد در سبقت به شما در حالِ نزدیک شدن است و شما محلی برای فرار ندارید ولی باز هم تا یک ثانیه مانده به اتفاق، خداوند میتواند سرنوشت شما را تغییر دهد. پس ما اگر چیزی هم بدانیم نباید فرصتِ استغاثه را از انسانها برای ردّ بلایِ محتومشان بگیریم. دوم اینکه ما وظیفه داریم در مشکلات، از دکتر اصلی که خداست و مهارتش، در میانِ بندگان سخن بگوییم تا مردم به مطب او بروند و از او نسخهی مشکلات و شفایِ بیماری بخواهند که مطب او نیمهشبها باز میشود.
ما حق نداریم در مورد مشکلاتِ مردم که دکتر معالجاش خداست و خودش بهتر درد و علت بیماری و درمان و شفا را میداند، نسخه برای بندگانش بنویسیم. ما باید همه را به سمتِ او هدایت کنیم.