🌐مغز و هستهی اخلاق دینی...
------------ صـبـــــــــر -------------
که در هر چیزی معنای متفاوتی دارد؛
▫️صبر در هنگام حوادث، سعه صدر
◾️صبر در هنگام خشم، بردباری
▫️صبر در سادهزیستی، قناعت
◾️صبر در جنگ، شجاعت
▫️صبر در شهوات، عفت
◾️صبر در ثروتمندی، زهد
▫️و صبر در کلام، رازداری.
💠🆔 @moshavermuq
#مشاوره_تحصیلی2
💠 مطالعه یک مهارت است.
📃🔔 عنوان: "مهارت مطالعه موثر"
🔢 (قسمت دوم)
✅ ادامه روش مطالعۀ SQ3R:
3⃣ دقیق خوانی Read:
🔻هدف از دقیق خوانی (R1)، درک کامل مطالب خوانده شده و نگهداری آنها به طرزی منظم و منطقی در حافظه است، به طریقی که یادآوری آنها برای استفاده های بعدی میسر باشد.
✔️ ایدۀ اصلی نویسنده را در هر فصل شناسایی کنید و از رابطه مطالب آگاه شوید.
✔️ بر آنچه می خوانید تمرکز کنید.
✔️ از علامت گذاری و حاشیه نویسی استفاده نمایید.
✔️ همۀ تصاویر، جدو لها و نمودارها را مطالعه کنید.
✔️ آنچه خوانده اید را با جملات و کلمات خودتان بنویسد و خلاصه کنید.
4⃣ ازبرگفتن Recite:
🔻هدف ازبرگفتن (R2)، این است که آنچه را خوانده اید به خود پس دهید و از خود امتحان بگیرید.
✔️ دربارۀ آنچه خوانده اید از خودتان سؤالاتی بپرسید.
✔️ تلاش آگاهانه برای به یادآوردن نکات مهم صورت دهید.
5⃣ مرور Review:
🔻مرور کردن (R3) یک مهارت مهم مطالعه است و باید در هر فعالیت یادگیری لحاظ شود.
✔️ وقتی تکالیف کتاب درسی تان را به اتمام رساندید، قبل از این که کتاب را ببندید به صورت خلاصه یادداشت هایی که برداشته اید و مطالبی که خط کشیده اید و علامت گذاری کرده اید را مرور کنید.
✔️ پیش از آغاز خواندن یک تکلیف جدید، آنچه قبلاً خوانده اید را مرور کنید.
✔️ کتاب شناسی کتا ب ها، ضمیمه ها، راهنماهای مطالعه، رئوس کلی مطالب و کتاب های کار از خواندن شما حمایت می کنند.
✔️ مرور امتحانی تان را با دقت برنامه ریزی کنید.
(پایان قسمت دوم)
❇️ بخوانید و همرسانی بفرمایید🙏👇
═══✼🍃🌹🍃✼═══
#_مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
🆔 @moshavermuq
💥نشست فرهنگی زیباییهای صحیفه سجادیه
🎤با بیان شیرین استاد کفیل
رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه
🕦زمان: پنجشنبه ۲۸ مهر ماه ساعت ۱۰:۳۰
🚩مکان: میدان روح الله، نمازخانه دانشکده بهداشت
🌹از عموم دانشجویان و دانشگاهیان عزیز جهت شرکت در این برنامه دعوت می گردد.
═══✼🍃🌹🍃✼═══
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
🆔 @moshavermuq
#یادداشت
❇️ ( رمز موفقیت والدین )
✅ والدین ما خیلی نمیدانستند ولی توانمندی اجرای دانستههای کم را داشتهاند.
✅آنها مهارت داشتند نه فقط سواد.
✅ امروز هم این نسخه جواب میدهد: یاد بگیرم چگونه دانستههای تربیتیام را اجرا کنم.
❇️ بخوانید و همرسانی بفرمایید🙏👇
═══✼🍃🌹🍃✼═══
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
🆔 @moshavermuq
🌱 باگذر عمرت فقط بزرگ نشو،رشــد کن 🌱
💌ما در کنار شما هستیم و برای حال خوب شما تلاش میکنیم🤝
⏳منتظر خبر های خوب باشید..........😊🌸
═══✼🍃🌹🍃✼═══
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
🆔 @moshavermuq
#مدیریت_استرس
❇️ غلبه بر استرس در روش زندگی مدرن
🔸نداشتن تحرک، مصرف غذاهای آماده، ساعتها نشستن پای تلویزیون و رایانه، مشغول شدن با تلفن همراه و انتخاب راحتترین روش برای زندگی، ما را دچار کسالت میکند. برای غلبه بر این سبک تحمیلی، نیازمند خلاقیت و شهامت برای تغییر هستیم.
🔹میتوانیم زمان استفاده از رسانه را به حداقل برسانیم و آن را هدفمند کنیم.
🔸زمانی رایانه و تلویزیون را روشن کنیم، که برنامهای برای آن داشته باشیم؛ نه اینکه برای سرگرم شدن به سمت آن برویم.
🔹همراه با هدفمندسازی کار با فضای رسانهای، گنجاندن ورزش در برنامههای روزانه به ویژه پیادهروی میتواند به مقدار زیادی در برطرف شدن این مشکل به ما کمک کند.
❇️ بخوانید و همرسانی بفرمایید🙏👇
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
#تلنگر
زمانی ارتقا پیدا میکنی
که در جواب یک آدم احمق
کلی جواب داشته باشی
ولی سکوت اختیار کنی .!.
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
❇️ مراقب واگویه های خود باشید.
در دانشگاه MIT مطالعاتی انجام شده که طی آن متوجه شدند اگر شما به خودتان فقط یک بار بگویید « فلان کار را نمیتوانم انجام دهم » ، باید یکنفره دیگر ۱۷ مرتبه به شما بگوید که « شما می تواند آن کار را انجام دهید» تا اثر همان یک دفعه را خنثی کند.!!
نتیجه:
قدرت نفوذ کلام شما برای خودتان هفده مرتبه از قدرت کلام دیگران نسبت به شما قوی تر است ؛ پس مثبت فکر کنید !😊
ﺁﻫﺴﺘﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﺭﺍ " ﻭﺍﮔﻮﯾﻪ " ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ؛ ﻭﺍﮔﻮﯾﻪ ﻫﺎ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻓﺮﺩ ﮔﻮﯾﻨﺪﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪ؛
❇️ بخوانید و همرسانی بفرمایید🙏👇
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
#حدیث_تربیتی
🔆قال الصادق علیه السلام:
✍ مَن لَم يَملِكْ غَضَبَهُ لَم يَملِكْ عَقلَهُ.
📖الکافی، ج۲، ص ۳۰۵
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کاری دلت خواست با ما کردی😄🤩
خدا انشاءالله چند برابرشون کنه🤲🤲
#فرزند_بیشتر_آینده_بهتر
#ایران_جوان_بمان
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
🔴 #نقش_حوصلۀ_پدر
🔰 آیت الله حائری شیرازی:
💠 #پدر وقتی خوش اخلاق و با تحمل و #باحوصله باشد، بچه باشخصیت میشود. حوصلۀ پدر، حوضی است که بچه در آن رشد میکند. بچه، مثل «ماهی» است و «حوصلۀ پدر» مثل حوض. آن پدری که حوصلهاش زیاد است، مثل دریاچه است و بچه تا حدّ ماهیهای دریاچه رشد میکند و بزرگ میشود. پدری که از این هم باحوصلهتر است، مثل یک دریاست، بچه مثل ماهی در دریا، به اندازۀ نهنگ قدرت و جرأت پیدا میکند.
❇️ بخوانید و همرسانی بفرمایید🙏👇
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
💎الماس یک تکه زغال سنگ است که فشار را به خوبی تاب آورده است ؛
برای المـــ💎ـــاس شدن
باید سختی ها را تاب آورد...
دوستانتون رو به این فرآیند الماس شدن دعوت کنید.💌💎
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
🍊بعضیها نوبرانههای زندگیاند
🍃همین که میآیند...
🌈رنگ زندگی عوض میشود:)
ســــــلام✋ صبحت بخیر
❇️┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
#حدیث_تربیتی
🌹نشانه های انسان صبور
🔆اِنَّ النَّبىَّ صلي الله عليه و آله قالَ
✍عَلامَةُ الصّابِرِ فِى ثَلاثٍ: اَوَّلُها، اَنْ لايَكْسِلَ، وَالثَّانِيَةُ، اَنْ لايَضْجُرَ، وَالثّالِثَةُ، اَنْ لايَشْكُوَ مِنْ رَبِّهِ عز و جل...
📖بحارالانوار، ۷۱/۸۶
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
#ارتباط_مؤثر
♦️دو ابزار #ارتباط_کلامی و #ارتباط_غیرکلامی، مسیرهایی هستند که افراد برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده میکنند.
🔅ارتباط کلامی: آن جنبه از ارتباط که به طور اختصاصی شامل محتوای کلام و بیان میشود.
🔅ارتباط غیرکلامی: یعنی جنبههایی غیر از محتوای بیان مانند آهنگ صدا، زبان بدن، تماس چشمی و… است.
⁉️چرا گاهی اوقات، فرد مقابل محتوای پیام را به درستی متوجه نمیشود؟
#ارتباط_موثر
#مهارتها
#تکنیکها
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
#ارتباط_مؤثر
‼️به عواملی که باعث میشوند پیام به درستی منتقل نشود یا ارتباط موثر واقع نشود، #موانع_ارتباطی گفته میشود.
♦️از موانع ارتباطی میتوان به این موارد اشاره کرد:
🔅عدم تمرکز
🔅استرس
🔅زبان بدن متناقض
🔅زبان بدن منفی
#ارتباط_موثر
#مهارتها
#تکنیکها
#موانع
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
♦️هیچ آغازی زیباتر از سلام✋
♦️و هیچ آرزویی ارزشمندتر از
♦️سلامتی💚 نیست...
♦️هر دو تقدیم شما🌈
✨صبح شما بخیر و شادی✨
#صبحگاهی
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
#حدیث_تربیتی
🔆قال رسول الله صلالله علیه و آله
✍تُسَمُّوا بِخِيارِكُمْ، وَاطْلُبُوا حَوائِجَكُمْ عِنْدَ حِسانِ الْوُجُوهِ.
📖 كنز العمال، ج۱۶، ص۴۲۳
🔷┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
#ارتباط_مؤثر
💠عدم تمرکز:
♦️حواسپرتی یکی از مهمترین عواملی است که میتواند محتوای پیام را به کلی عوض کند.
🔅یا به فرد این احساس را بدهد که گفتههای او بیارزش است.
📌نکته مهم:
‼️ارتباط غیرکلامی باید ارتباط کلامی را تقویت کند.
#ارتباط_موثر
#موانع
#عدم_تمرکز
🔷┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
🔴 #همسرداری_شفّاف_و_متواضعانه
💠 دوستی میگفت صبح زود بخاطر کار اداری وارد ادارهی مربوطه شدم سالن اداره شلوغ بود و کار ارباب رجوع کُند پیش میرفت دو سه ساعتی داخل صف بودم صدای زمزمهی اعتراض از داخل صف کم و بیش به گوشم میخورد با خود گفتم خدا به خیر کند اگر همین جور پیش برود صدای اعتراض مردم بلند خواهد شد در همین لحظه درب اتاق مدیر باز شد آقای مدیر آمد و رفت بالای یک صندلی ایستاد و بدون مقدّمه و با لحنی متواضعانه گفت: "من خاک کف پای همهی شما هستم، من شرمندهی شما شدم، سیستم کامپیوتر اداره امروز مشکل پیدا کرده و از صبح زود، سخت پیگیرم تا شرمندهی شما مردم عزیز نشوم از همهی شما عذرخواهی میکنم و از همهی شما میخواهم بخاطر کوتاهی امروز حلالم کنید! ..." به طرز عجیبی جوّ سالن تغییر کرد و کم و بیش، آرامش را در چهرهی مردم میدیدم دیگر کسی اعتراض جدّی نمیکرد ...
💠 چه خوب است در زندگی مشترک نیز سیستم شفّاف سازی و همسرداری متواضعانه رعایت شود و در مواقعی که حس میکنید همسرتان از فضای زندگی کلافه و یا دلخور است متواضعانه و بدون قیافهی حق به جانب بگویید: "اگر کم و کاستی در زندگی وجود دارد مرا حلال کن اگر در انجام وظایفم کوتاهی میبینی شرمندهات هستم."
💠 ذکر متواضعانهی کمکاری خود نسبت به انجام وظایف همسرداری و بیان شفّافانهی تلاشهای پنهان شما که از چشم همسرتان پوشیده مانده است فرمول خوبی برای آرام کردن، امیدبخشی و تعدیل توقّعات و گلایههای همسر است.
🔷┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
#حدیث_تربیتی
🔆امام صادق علیهالسلام
✍ما اغْتَنَمَ أحَدٌ بِمِثْلِ ما اغْتَنَمَ بِغَضِّ الْبَصَرِ لِأنَّ الْبَصَرَ لا يُغَضُّ عَن مَحارِمِ اللهِ تَعالي إلّا وَ قَدْ سَبَقَ إلي قَلْبِهِ مُشاهَدَة الْعَظَمَةِ وَ الْجَلالِ.
📖مصباحالشریعه، ص۹
🔷┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq
#ارتباط_موثر
♦️همانطور که گفته شد، برقراری ارتباط یک نیاز غریزی است.
🔅برطرف نشدن این نیاز به خصوص در کودکی، میتواند اختلالات روانی را پایهریزی کند.
🔅به طور مثال افرادی که با اختلال اسکیزوئید (عدم توانایی در برقراری رابطه صمیمانه با دیگران و زندگی در دنیای خیالی درونی خود) دست و پنجه نرم می کنند، در کودکی نتوانستهاند ارتباط موثری با اطرافیان خود داشته باشند.
🔅یا به نوعی از این ارتباط آسیب دیدهاند، در واقع منشا این اختلال، احساس تنهایی است.
#ارتباط_موثر
#موانع
🔷┄┅┅❅💠❅┅┅┄
#مشاوره_امین_دانشگاه_علوم_پزشکی_قم
@moshavermuq