پسرهای گلم به عنوان فعالیت عملی درگیر ساخت کتابچه ای برای آموزش نماز دو رکعتی بودند.
زمان زیاد و تعامل گروهی، بالاخره نتیجه داد و کتابچه های همه ی گروه ها آماده شد.
در کتاب فارسی یاد گرفتیم:
<< دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند >>
با درک مفهوم این بیت، پسرهای گلم کتابچه های نمازی را که با کلی زحمت ساخته بودند، به کتاب خانه ی مدرسه اهدا کردند.
#سومی_ها
@mostafaschool
📌 اهدای گواهینامه به ششمی ها
✅ در راستای شکوفایی استعداد های فرزندان شما اجرای نمایش جشن یلدا توسط شاگردان کلاس ششم مدرسه مصطفی صورت گرفت.
✅ گواهینامه ای برای بازی در این نمایش توسط مجری محترم این جشن به این دانش آموزان اهدا شد.
✅ دانش آموزان همچنین در امورات چیدمان و برپایی این مراسم نیز یاری چشمگیری داشتند.
#گواهینامه
#مهارت
#شکوفایی
#استعدادیابی
#ششمی_ها
@mostafaschool
🔴با سازوکارهای از پیش تعیین شده و موضوعات کلیشه ای در مدرسه:
🔸کودک یاد می گیرد که نه برای به کاربردن واقعی دانسته ها یادبگیرد،
🔸بلکه یادبگیرد که دیگران را راضی کند.
🔸یاد می گیرد که حرفهائی که اعتقادی به آن ندارد را به صورت طوطی وار حفظ کرده و اظهار کند.
🔸یاد می گیرد در زندگی مشی دوروئی را اتخاذ کرده، و برای پرهیز از رسوا شدن، همرنگ جماعت شود.
🔸یادمی گیرد روحیه کنجکاوی، اکتشافگری و ابداع خود را سرکوب کرده، و فقط منتظر خوراک محتوائی آماده ای که برای او آماده شده است، بشود؛
🔸و اگر خوراک محتوائی هم به او داده نشد، هیچ حرکتی از خود برای یافتن و ایجاد آن انجام ندهد.
#اردوان_مجیدی، #سازوکارهای_کلیشه_ای، #موضوعات_از_پیش_تعیین_شده، #سرکوب_روحیه_کنجکاوی
@mostafaschool
اى مردم! به خدا سوگند من هرگز شما را به هیچ طاعتى فرا نمی خوانم مگر آن که خود بر شما. در عمل به آن. پیشى میجویم و از هیچ گناهى بازتان نمی دارم و نهى نمیکنم. مگر آن که پیش از شما، خود را از عمل به آن باز میدارم.
نهج البلاغه، خطبه۱۷۳
@mostafaschool