☸️چگونه #والدین_جرأتمندی باشیم؟
👨🏻🏫یکی از راهکارهایی که سبب اقتدار والدین میشود توجه و تامین نیازهای عاطفی و روانی کودک است.
👈🏻یکی از نیازها، درک احساسات کودک است که به آن #مهارت توجه به احساسات میگویند.
📌مراحل آن شامل :
1️⃣ فکر کنید که چرا فرزند شما ممکن است احساسی اینگونه داشته باشد. مشخص کردن علت اینکه چرا کودکان احساسات ویژهای دارند، نیازمند کار تشخیصی است. به حس خود تکیه کنید. فکر کنید که شما چه احساسی داشتید، اگر معلمتان به شما گیر میداد، فکر کنید شما چه احساسی داشتید، اگر اتفاق مشابهی برای شما میافتاد و به راههایی فکر کنید که فرزندتان برای مدیریت موقعیتهای مشابه از آنها استفاده خواهد کرد.
2️⃣سعی کنید که چگونگی احساس فرزندتان را با توجه به سن او در نظر داشته باشید. هر سنی دارای چالشهای ویژه خود است و تحول و بزرگشدن هر کودکی به شیوه خاص او انجام میشود.
3️⃣ لازم است که با بررسی اتفاقات دور و نزدیک، علل مختلف تغییر حالت فرزندمان را مورد رسیدگی قرار داده و فرضیاتی را جهت آزمون در نظر بگیریم. شاید دردهای او به علت دلتنگی، ازدستدادن یک دوست، اضطراب جدایی، مهاجرت و تغییر مکان و... باشد.
@mostafaschool
به نام خدای هستی بخش 🍃🍂
صبح و روز و هفته جدیدمون رو با یاد و امید خدا شروع کردیم 🌤️
با رعایت قانون⚖️ دوم کلاس [کلاس رو با کلام خدا شروع کردیم] ، با نوای جمعی آیت الکرسی📖 را خواندیم و سپس باتوجه به روش فرق و مکث برخی آیات قرآن📖 را ترجمه کردیم و گاهاً با توجه به ریشه یابی کلمات و شناخت «حرف و اسم و فعل» شاگردان میتوانستند آیات را به خوبی معنا کنند.
اعلام زمان🕣 صرف صبحانه🍪🧈🍯 کردم و مسئولین سفره در ساعت مقرر سفره پهن کردند و با خواندن دعای👐🏻 سفره و سپس نظافت آن سفره نیز جمع شد.
طبق عادت از سالهای گذشته اولین گروهی بودیم که با نظم و ترتیب به حیاط مدرسه رفتیم تا در مراسم اهتزاز پرچم🇮🇷کشور عزیزمون ایران شرکت کنیم و نماینده برافراشتن این درفش🇮🇷 خوشرنگ نیز از کلاس مدافعین حرم انتخاب شده بود.
در پی بازگشت به کلاس ریاضی🧮 تکالیف حل شده ی آخر هفته رو مطالعه کردیم و رفع اشکال نیز صورت گرفت.
در کلاس علوم تجربی🧪 که با مربی آزمایشگاه⚗️ نیز از قبل هماهنگ شده بود در آزمایشگاه🧫 حضور یافتیم و آزمایش های مربوط به درس شهاب سنگ ها رو با «سنگ،تیله،وزنه» در سه حالت فرود به «خاک، گج و آب» انجام دادیم که بچه ها چون اطلاعات کامل و کافی و مطالعه ای از قبل داشتند به خوبی هر چه تمام تر این آزمایشها🧪🧫⚗️ رو تشریح کردند و عوامل متغیر را تشخیص دادند.
دور سفره ی میان وعده جمع شدیم و پس از صرف غذا🍿🍕🌮 ، دعای سفره و شکرگزاری خوانده شد تا بقول برخی بچه ها شکر نعمت👐🏻 نعمتمون رو افزون کند!
در ساعت بعدی هم شاگردان هریک به حالت فردی شعر درس فارسی📚 را با آواز ها و ریتم های گوناگون خواندند و برخی هم اونها رو معنی کردند و ناگفته نماند که بچه های ششم «مدافعین حرم» با کمک مربی و دیگر دوستانشون یک شعری در قالب [شعر نو]📝 در وصف زمستان سرودند که روی تابلو اعلانات کلاس و در فضای داخلی کلاس نصب شد.
در ساعت مطالعات اجتماعی هم درس آداب دوستی🫂 رو با توجه به روش ترکیبی با بازارچه تلفیق کردیم تا بهتر و دقیق تر موضوعات رو درک🧠🫀 کنیم.منظور از نه گفتن به دوست را با مثال هال متعدد تشریح کردیم و از ویژگی های دوستان خوب گفتیم و هر گروه ملاک های دوستی خاص خود را داشته.
در آخرین دقایق کلاس هم شیوه حل کردن برگهی📝 کسب و کار رو با توضیحات تکمیلی با کمک بچه ها یافتیم و به نتیجه رسوندیم (مسائل کسب و کار روی تخته کامل توضیح داده شده).
#گزارش_روزانه
#مدافعین_حرم
#ششمی_ها
@mostafaschool
📌 برگزاری مسابقهی #آشپزی 👨🍳
با توافق #مربی پایه ششم مدرسه مصطفی و دانش آموزان این کلاس، مسابقهای مربوط به درس #کاروفناوری در این کلاس برگزار شد که نتیجهی آن تهیه غذای #املت برای هر گروه بود.
در این فعالیت دانش آموزان کلاس ابتدا بصورت #گروهی 👨👦👦 تقسیم شدند و در هر گروه سه نفر آشپز و یک سرآشپز حضور داشته که برنامه ریزی و #هماهنگی ✍🏼 لازم را تدارک میدید.
هر یک گوشه ای از کار را گرفتند از قبیل #تهیه مواد🥚🧈🍅 اولیه و #وسایل 🔪🥣🍽 مورد نیاز.
✅ در #امتیازدهی به مزه و طعم غذای تهیه شده ، داوران (مهندس مجیدی ، مهندس عیسوی و جناب ابراهیمی و خانم کریمی) گفت و گویی نیز با دانش آموزان صورت گرفت که بسیار #انگیزشی و #تشویقی بود و از تمام گروه ها بخاطر تنوع مزه #تمجید شد.
✅ علاوه بر طعم غذا ، رعایت #بهداشت ✔️ ، #نظم و هماهنگی گروه ✔️ ، #تفکیک_زباله ✔️ ، #دورچین_مزه ✔️ و .. نیز توسط #مربی مورد توجه قرار گرفت.
✅ فرزندان کلاس #مدافعین_حرم در پایان غذای پخت گروه خود را دور هم در میان وعده صرف کردند و دست به دعا و شکرگزاری🙌🏻 شدند.
#مسابقه_آشپزی
#املت
#مدافعین_حرم
#ششمی_ها
@mostafaschool
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
و یک روز پر ماجرای بچه های باهوش کلاس دوم شروع شده😍☺️
اول که مثل همیشه با شوخی و خنده و تعریف کامل بچه ها از تمام اتفاقات روز قبل دکمه ی شروع کلاس ما روشن میشه 😊
با همکاری همدیگه چیدمان کلاس رو تغییر دادیم و دعای فرج رو همه باهم خوندیم و برنامه ریزی رو نوشتند رو تخته که بدونن امروز چه کارهایی قراره انجام بشه🤔🌼
با شروع درس دلنشین قرآن کلاس عطر و بوی خوبی گرفته بود واینکه در درس قرآن ما حرف از (تشدید )شد و ما هم رفتیم سراغ مثال های زیاد برای درک بهتر تا اینکه کلاس رفت به سوی درس فارسی و همینجا یه ترکیبی هم با درس فارسی داشتیم🙂🌼
و شد نوبت خوردن صبحانه که بچه های گلم مثل همیشه خودشان سفره گذاشتند و برداشتند🌺
و درس فارسی امروز ما که تدریس همراه با مشارکت کامل بچه ها صورت گرفت و اینکه مثل همیشه از آنچه که متوجه شدند یه توضیح کوتاه میخواستم که امروز هم به خوبی پیش رفت👌🌼
و درس هنر که خواستم هر کسی که دوست داره یه نقاشی از هوای سالم و ناسالم بکشه و بعضی ها هم که ترجیح دادند نقاشی آزاد بکشند( برای راحتی کارشون)😅☺️
و رسیدیم به درس پر ماجرای علوم که برای تدریسش به حیاط رفتیم و در مورد چگونه آلوده شدن و نشدن رودخانه ها و باغچه ها و .....حرف زدیم تا اینکه رسیدیم به نتیجه گیری جذابشون 😍🌹
تا اینکه شد زمان باغبانی👈با علاقه ی زیاد وارد باغچه شدند و اول شروع کردند به جمع کردن چیزهای اضافه ی باغچه و بعد رفتند سراغ بیلچه و زدند به دل خاک و باز هم چیزهای جالب پیدا کردند و خواستند که زمین رو آماده کنند و مقداری شو انجام دادند و خلاصه خوش گذراندند😍🌺🌺
#گزارش_روز
#دومی_ها
@mostafaschool
شکار لحظه های خاص از نگاه دوربین ویژه مصطفی.
#مدرسه_سالم
#مدرسه_نشاط
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#خانه_دوم
@mostafaschool
برگزاری #بازارچه
🍟🌭🫔🍰🍩🌮🍕🥪🥞🥨
در #افتتاحیه اولین جلسه #کسبوکار مدرسه مصطفی #ششمی_ها بسیار خوب و چشمگیر ظاهر شدند.
در این #فوقبرنامه ی #کاربردی و #حرفهای فرزندان کلاس #مدافعین_حرم مواد #غذایی و اقلام #مصرفی و نیز غذای #خانگی آوردند و همچنین محصولات #تحریری و زینتی مانند #گلوگیاه طبیعی را برای عرضه به دوستان خود در این مجموعه به نمایش گذاشتند.
✅ #انتخاب محصول برای عرضه در #بازارچه
✅ تهیه لیست #خرید مواد اولیه و هزینه های آن
✅ شیوهی #قیمت گذاریها « ۳۰٪ و ۲۵٪»
✅ #محاسبات #سوددهی و یا #ضرر و زیان در فروش
نیز بسیار مورد توجه مربی قرار گرفت و در کلاس تکرار و تمرین شد.
#کسب_کار
#بازارچه
#ششمی_ها
#مدافعین_حرم
@mostafaschool
#عیبپوشی از کودکان
پوشاندن اسرار، عیبها و اشتباهات کودکان بسیار با اهمیت است.
اگر کودکی خطایی و خلافی کرد، به او سرکوفت نزنیم، خطای او را افشا نکنیم، جلوی دیگران آبرویش را نبریم.
انسان باید حافظ اسرار دیگران باشد. هیچ انسانی فطرتاً دوست ندارد عیب و بدیهایش بروز کند و ظاهر شود. کودکان نیز شاید از نظر مهارتی از ما کمتر بدانند و کمتر بلد باشند؛ اما آنها هم مانند ما در ساحتهای انسانی برابرند. دوستدارند با احترام با آنها برخورد شود، دوستدارند عزتنفسشان پایمال نشود، دوستدارند دیگران نسبت به آنها خطاپوش باشند و...
البته در ارتباط با همه باید همینطور باشیم، ولی در خصوص کودکان باید بیشتر به این امر اهمیت بدهیم؛ چراکه والدین در جایگاه خدای بچهها هستند و بهتر است ما نیز خداگونه با آنها رفتار کنیم و سَتّار باشیم تا آنها نیز خطاپوشی و گذشت را بیاموزند...
«محافظ حریم شخصی و شخصیتی کودک خود باشیم.»
@mostafaschool
@hekmathighschool
گزارش ۱۸ مهر آزمایشگاه
حجم آزمایشها یک روز زیاد و آزمایشگاه پر و خالی میشه از شاگردان باهوش و کنجکاوم
و یک روز هم حجم آزمایشها کم هست ولی من بیکار نمیتونم بشینم ،بچه ها رو بالاخره هر طور هست میکشونیم آزمایشگاه😊
این دو روز هم دو سه نفر از بچه های پایه ششم که صابوناشون رو ساختن باعث شدن بقیه کلاس به تکاپو بیفتن،یهو سر بلند کردم دیدم هفت هشت نفر زمان استراحت اومدن آزمایشگاه و هرکدوم یه چیز میگن،
یکی میگه رنگ،یکی اسانس میخواد یکی میگه قالب، یکی میگه چجوریه یکی میگه چقدر وقت میخواد یکی میگه چجور بفروشیم یکی میگه.....
خلاصه انبوه سوالات براشون پیش اومده که یکی یکی سعی میکنم جواب همه شون رو بدم....
دلم طاقت نمیاره منتظرشون بزارم تا قالب سفارش بدیم یا بسپرم خودشون برن دنبال خرید قالب،چون هنوز به سن استقلال در خرید اینجور وسایل نرسیدن و باید یکی کمکشون کنه .فعلا یک قالب ده تایی خودم رو براشون تیکه تیکه میکنم و به هرکدومشون یک قالب کوچیک میرسه تا برای بار اولشون بسازن و تجربه کنن...
#آزمایشگاه
#گزارش_روز
@mostafaschool