eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.6هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب کردیم که مسئولین بیشتر به فکر تحصیل فرزندان خود باشند؟! 🎙 حجه‌الاسلام : 💬 بعد از پیروزی انقلاب و هنگام تدوین قانون اساسی، آقای بهشتی که خودش مدرسه‌ خصوصی ایجاد کرده بود این مدارس را در سیستم انقلاب اسلامی می‌کند و می‌گوید اکنون جمهوری اسلامی است و دنبال عدالت اجتماعی و هستیم و نباید فقط یک ایران را بچرخانند، همه بچه‌های ایران باید ایران را بچرخانند. الان همه‌‎ی مدارس ایران باید وزیر و وکیل تربیت بکنند نه یک مدرسه! 💬 در واقع این‌ها پیش از انقلاب از سر ناچاری وارد آن عرصه شدند، اما از یک زمانی فهمیدند نه! الآن جمهوری اسلامی است و ما فقط نسبت به فرزندان خودمان و اطرافیانمان مسئولیت نداریم؛ نسبت به آحاد ملت مسئولیت داریم... 🔺 پ.ن: : مسئولان بیشتر از بقیه به تحصیل فرزندان اهمیت می‌دهند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به من می‌گویند از ادبیات خاصی استفاده می‌کنید حاج‌آقا! 🎙 حجه‌الاسلام کاظمی، شهر پرند: 🔹حق مردم را داریم صدا می‌زنیم، به عده ای بر می‌خورد! استقرار ناحیه آموزش و پرورش به کجای امنیت شما بر می‌خورد؟ به کجای منفعت شما بر می‌خورد؟... به کسی بر می‌خورد؟ به‌ دَرَک که بر خورده است. 🔹گناه این چیست؟ در شهر بیش از ۳۰۰ هزار نفر با ۲ کلانتری؟! من سکوت اختیار کنم؟! من باید بروم بمیرم؛ اگر بنا بر این باشد. 🔺 پ. ن: ای کاش همه‌ی و جماعاتِ کشور از این استفاده می‌کردند. همین استفاده نکردن از این ادبیات و محافظه‌کاری‌ها، باعث شده وضعیت کشور این‌گونه باشد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ ، ناگزیر فقرِ فرهنگی، علمی، آموزشی و تربیتی را به‌دنبال دارد؛ پُرواضح است کسانی‌که از چنین نعمت و موهبتی بی‌بهره‌اند، شایستگی حضور در قدرت و حاکمیت را ندارند. 🔹 چون آقازادگان در درس خوانده‌اند؛ با عالمان، سیاستمداران و امیران نشست و برخاست داشته‌اند؛ پدران و اطرافیان‌شان به‌شدت مراقب بوده‌اند که هیچ‌گاه با بدبخت‌ها، بی‌فرهنگ‌ها و با پابرهنه‌ها و حاشیه‌نشین‌ها، نشست و برخاست نداشته باشند! پس تنها اینها شایستگی حضور در را پیدا می‌کنند. 🔺 اگر اکثرِ مسئولین فردایِ از آقازادگان باشند، نباید از این بترسیم که نظام‌مان، کمی شاهنشاهی شده؟! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هیچ مغازه جدیدی به‌نام عدالت و عدالتخواهی نباید باز شود! 🎙 : 🔹 یک عده نیایند روی مسئله و عدالتخواهی یک مغازه جدیدی باز کنند و بگویند ما عدالتخواه هستیم و بقیه نیستند. یک فرقه نیست؛ یک فرقه مذهبی نیست؛ یک کار حزبی_سیاسی نیست؛ شأن و منزلتش از همه این مسائل بالاتر است؛ با ایمان ما گره خورده است؛ یک وجوب عینی‌ست. 🔹 عدالتخواهی باید از حالت کلی‌گویی و شعار فراتر برود؛ یعنی باید در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، حقوق اجتماعی، خانواده و مسائل مختلف با استناد به عقل و شرع، خود را پیدا کند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 چند روز از خبرِ اسفبارِ جریمه شدنِ ۶۰۷ میلیون دلاری ایران در دادگاه بین‌المللی لاهه گذشته اما شاید هنوز برای‌تان سوال باشد که قرارداد چیست که به خاطر حدود ۷ سال‌ش این قدر باید جریمه بدهیم؟ چه کسی آن را امضا کرده و ... 🔺 اگر می‌خواهید بدانید چه بلای وحشتناکی سرمان آمده و احتمالا بیشتر هم خواهد آمد، کلیپ را ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
🔵⚪️🔴 متن نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به رئیس قوه قضائیه، پیرامون وقایع آبان ماه ١٣٩٨ 🔺 عدم پیگیری فجایع آبان لکه ننگی بر کارنامه قوه قضائیه است حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ریاست محترم قوه قضائیه سلام علیکم 🔺 دو سال از آبان غمبار و خونین ١٣٩٨ می‌گذرد؛ افزایش ناگهانی قیمت بنزین در آبان ماه ٩٨ و وقایع پس از آن، منجر به کشته شدن حداقل ٢٣٠ نفر از هم‌وطنانمان [بر اساس گزارشات رسمی کشور] شد. خاطرهٔ دردناک آن ایام، بی شک تا سالیان سال بر جان و پیکره مردم ایران باقی خواهد ماند. اما همچنان مایه تعجب و تأسف است که چگونه با گذشت دو سال، هیچ اقدام جدی‌ای برای تعقیب عاملین آن فجایع صورت نگرفته و حتی یک گزارش از جانب قوه قضائیه در رابطه با آبان ۹۸ منتشر نشده است. 🔺 این درحالی است که رئیس سابق قوه قضائیه ۱۶ آذر ماه سال گذشته در پاسخ به سوال اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در رابطه با وقایع آبان پاسخ دادند که گروهی در قوه قضائیه در حال پیگیری وقایع مربوط به آبان ۹۸ هستند و به زودی در همین رابطه گزارشی منتشر خواهند کرد. اما پس از گذشت یک سال، هنوز هیچ خبری از آن گروه و گزارش مذکور نیست. 🔺 آقای اژه‌ای پیگیری نکردن وقایع آبان ۹۸ و عدم تعقیب عاملین آن فاجعه، بدون شک لکه ننگینی بر پیشانی قوه قضائیه خواهد بود. آیا آن بلا و مسببینی که مردم ایران را عزادار کرد و حقوق آن‌ها را در ابعاد گسترده تضییع کرد؛ شایسته پیگیری نیست؟ بدون شک ادامه این بی‌اعتناییِ قوه قضائیه [و سایر نهادهای مسئول] به وقایع آبان ۹۸ بیش از هر چیز هموار کننده‌ی بحران بعدی است، چرا که دیگر کسی از تعقیب هراسی نخواهد داشت. @edalatkhahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ دیروز ۱۵ نوامبر، سالروز شهادت بود. کسی که آقازاده بود اما به خاطر اسلام از آقازادگی‌اش دست کشید و او را ناجوانمردانه به شهادت رساندند. 🎙 قدیری ابیانه: 💬 او را در معرض انتخاب گذاشتند یا دست از اسلام بِکِش یا از اموال خبری نیست؛ آن هم درآمدِ چند تن طلا در روز! خودش به من می‌گفت برای قتل من اقدام خواهند کرد. تحمل نمی‌کنند ثروت به دست کسی مثل من برسد. 🎬 @Mostazafin_TV
🖋 : ◀️ ۹۸ مثل فتنه ۸۸ در حصار روایت‌ها گرفتار شده؛ روایت‌های درست اما ناقصِ تک‌چشمی و روایت‌های بعضا غلط و خلاف واقع، دارد ما را به درس نگرفتن و تکرار گذشته وامی‌دارد. 🔹 روایت ، صرفا برنامه دشمن و دست خارجی را می‌بیند و از برنامه چندساله برای ایجاد آشوب در ۹۸ می‌گوید. 🔹 ‏روایت ، مشکل را صرفا در دولت وقت می‌بیند و امضای سایر سران قوا را نادیده می‌گیرد. 🔹 رویکرد ، تخاطب نکردن با مردم و برخورد رئیس دولتِ وقت که من هم خواب بودم و... می‌بیند که اگر گفتگو شده بود... حالا اگر رئیس‌جمهوری باشد، کاریزما داشته باشد و با مردم هم صحبت کند، مشکل حل است.‏ 🔹 روایت ، صرفا برخورد و کشته‌ها را می‌بیند و نظام و نیروهای حافظ نظم را متهم می‌کند. 🔹 روایت ضعف‌های صورت گرفته در مدیریت ماجرا را می‌بیند؛ مثلا تدبیرهای صورت‌گرفته در گام اول هدفمندی یارانه‌ها را با ماجرای آبان ۹۸ مقایسه می‌کند.‏ 🔸 اما با که ببینیم، با چند لایه مسئله مواجه می‌شویم. 1️⃣ یک‌سو سیاست‌های و است که راه‌حل مشکلاتی مثل کسری بودجه را ریاضت و فشار وارد کردن به بی‌صدا و برخورد با با مشت آهنین می‌بیند. حالا چه با اعلام به مردم چه بدون اعلام قبلی. 🔹 ‏بسیاری ممکن برای کسری بودجه وجود دارد که منافع گروه‌های خاص و سرمایه‌داری، نه توده مردم مستضعف را طرف قرار می‌دهد و آورده‌ای بیش از چهل همت آبان ۹۸برای نظام دارد؛ اما وابستگی گروه‌های قدرت به آنها، مانع دست‌گذاشتن روی آنها است؛ چراکه جناح‌ها به آنها وابسته‌اند. 2️⃣ ‏دوم چاره‌جویی نکردن برای مسالمت‌آمیز و به رسمیت نشناختن و محدود کردنش در قانون مدنی و احزاب، خلاف قانون اساسی است؛ مخصوصا وقتی رویکرد بر تریبون‌های رسمی مثل (در مقایسه با بازتاب فعال هک بنزینی)، خبرگزاری‌ها، ، مجلس، تریبون‌های دینی و... حاکم باشد. 3️⃣ ‏سوم بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است که علاوه‌بر بستن اعتراض، حاصل و ندیدن تدبیر واقعی و رویکردهای نمایشی است. در نتیجه این دو، مردم خود را بی‌پشتوانه می‌بینند و به‌ناچار فریاد و اعتراض حالت انفجاری می‌یابد. خیلی جاها حتی حزب‌اللهی‌ها خود معترض بودند. 4️⃣ ‏در تداوم دو مورد قبل، در نظر نگرفتن جمهوریت در اطلاع‌رسانی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اجرای خط‌مشی‌ است‌‌. سازوکارهای معیوب و ناشفافی مثل جلسه سران که فرصت دور زدن جمهوریت را برای مسئولین بی‌پاسخگویی و فراهم می‌کند. بعد هم رهبری و نظام را سپر توجیه‌های محافظه‌کارانه می‌کنند. 5️⃣ ‏پنجم سازوکار معیوب تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که یک‌چشمی و ناقص به مسئله نگاه می‌کند و بدون در نظر گرفتن عوامل مختلف، عواقب اجتماعی و سازوکار جبرانی، تصمیم‌گیری می‌کند و نظام را در شرایطی قرار می‌دهد که مجبور به پرداخت هزینه‌های تصمیمات غلط شود؛ نظیر خرج کردن از رهبری در ماجرای آبان. 🔹 ‏حالا اسم دولت وقت را با دولت‌های دیگر جابجا کنید(کما اینکه همه سران قوا با اجرای آن موافقت ولو مشروط کرده بودند)، را هم به نحوه تصمیم‌گیری در مورد کسری بودجه، ارز، حامل‌های انرژی، اینترنت، خانواده و... تسری دهید. قبل سیاست‌گذاری، رویکرد باید تغییر کند.‏ 🔹 رویکردی که ، و را هم ببیند. خودش برآمده از ذی‌نفعان تبعیض نباشد. جای نمایش، تدبیر ملموس انجام دهد و اصل برایش ملموس بودن نتیجه کار برای مردم باشد. تصمیم‌گیری مرحله بعد از این اصلاح رویه است؛ با صرف سرزدن، حضور در بین مردم، رسانه‌، سخنرانی و... هم حل نمی‌شود.‏ ‌ 🔺 مسئله صرفا شخص و جناح نبود کمااینکه بقیه هم دخیل بودند؛ این رویه مردم را ناراضی کرد و راه را برای سوءاستفاده دشمن، غبارآلوده شدن فضا، انفجار اعتراض و برخوردهای قهری و... باز کرد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دفاع بی‌سابقه ناجا از سرباز وظیفه! 🔹 مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا (آبان ۱۴۰۰): رضایت شاکی توسط آقای ، برادر عزیزمان! جلب شد و پرونده مختومه شد! 🔹 مهدی حاجیان (بهمن ۹۹): در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود دفاع خواهد کرد. 🔸 ناجا که همه را ناامید کرد و رفت؛ اما دو سوال: 1️⃣ دادستان که در جایگاه نشسته، نمی‌داند خطاهای مسئولین (آن هم در این سطح)، شخصی نیست و جنبه عمومی هم دارد؟! 2️⃣ آیا این نوع برخوردِ مدعی العموم سبب نمی‌شود مسئولین، برای زیر پا گذاشتن هر چه بیشتر قانون، بیشتری کنند و راحت‌تر را دور بزنند؟! 🎬 @Mostazafin_TV
🔹ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس: برخی نمایندگان استان بوشهر در انتصابات دخالت می‌کنند، اگر جلوی این روند اشتباه گرفته نشود، ناچاریم که روزه سکوت بشکنیم و حقایق را به مردم بگوییم. برخی از همکاران ما حتی در مورد معاونین مدیران کل هم پیش از انتصاب شرط می‌کنند، این کارها حتماً غلط است و هزینه آن را مردم پرداخت می‌کنند. 🔸 آیا جناب نماینده (که امیدواریم خودشان از این امور به دور باشند)، متوجه‌ند که روزه سکوتی که گرفته‌اند و حقایقی که از مردم پنهان کرده‌اند شخصی نیست و بیشتر به گروکشی شبیه است تا حرکتی برای اصلاح؟! کسی که به امر بهایی نمی‌دهد، قطعاً برای تهدید حضرتعالی نیز تره‌ای خرد نمی‌کند. 🔺 لازم است هر چه سریعتر این به ظاهر انقلابی را معرفی کنید تا حداقل تکلیفشان را با آن‌ها مشخص کنند، اگر حقاً به دنبال اصلاحید. ➖ پ.ن: استان بوشهر سرجمع چهار نماینده بیشتر ندارد که یکی از آن‌ها نیز آقای ابراهیم رضایی است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مسببانِ اصلی حوادث ۹۸ باید محاکمه شوند! 🎙 : ◀️ در مدیریت ماجرای ، حاکمیت در ابعاد مختلف به‌خصوص دولت، حداقل این است که بی‌عرضگی و ناکارآمدی از خودشان نشان دادند. 🔹 طبق قانون اساسی، به افرادی که ناراحت هستند و دارند، باید امکان اعتراض بدهید؛ که بیایند حرفشان را بزنند و مسئولین هم جواب بدهند؛ اگر در بین مسئولین کسی خطا کرده، باید بشود. 🔺 محاکمه نکردن مسببان کشتار آبان ۹۸، خود ضربه مضاعف به است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ امروز کشاورزان و گروهی از مردم اصفهان در زاینده رود خشک‌شده حاضر شدند تا احیای این رود را مطالبه کنند. 🔹 اما این تجمع آرام و مطالبه‌گرانه مردم اصفهان، روز جمعه در برگزار شد نه ! 🔹 خداوند نماز جمعه را "مشهد عام" (یعنی محل حضور عمومی مردم) هر شهر قرار داده است. (وسائل الشیعه، ج۵،ص۳۹)(+) 🔹 اما وقتی آن‌‌جا، تریبونِ مساله‌ی مردم نبود و تازه بخاطر دو سه هنجار شکن، خشکی زاینده رود را به گناه مردم نسبت داد.(+) 🔹 یا ترک یک احتیاط واجب(تراشیدن ریش) را مساله مکرر کرد.(+) 🔺 طبیعی‌ست که جای دیگر می‌رود! 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ توسعه ناخواسته 🔹 امروزِ ⁧ ⁩، دیروز خوزستان است و اگر دیر یا کم بِجُنبیم، فردایی تلخ برای ایران هم. قصه تلخ توسعه‌ منهای مردم، به علاوه نابرابری و تبعیض. ‏در ادامه چند خطی درباره این توسعه می‌نویسم: 🔹 روزنامه سازندگی، ارگان مطبوعاتیِ مدیران و آمران این توسعه، در توجیه عملکردشان، ناخواسته تعریف دقیقی از ماجرای اجرای این مدل از توسعه به دست می‌دهد: «از آن جا که مدیران ارشد کشور در دهه ۶۰ و ۷۰ جمعی از مردان اصفهانی، کرمانی و یزدی بودند، خواسته و ناخواسته صنایع بزرگ و مادر به فلات ایران برده شد». 🔹 توسعه ملوک‌الطوایفی، توسعه‌ مبتنی بر اراده و خواسته‌های منطقه‌ایِ مدیران ارشد کشور، ⁧⁩. 🔹 در کلیپ ضمیمه، یکی از مدیرانی که خود می‌گوید «همه عمر را روی توسعه گذاشته‌ام»، در آخرین روزهای مدیریت ارشدِ خود، از تبعیض و نابرابری و بی‌عدالتیِ حاصل از توسعه [معوجی] می‌گوید که به جان این ملک انداخته‌اند. 🔹 آیا صحنه های تلخ دیروزِ خوزستان، امروزِ اصفهان و فردایِ ایران، پایان این قصه تلخ توسعه است؟ ‏مسئله دقیقاً این جاست که این پایان کار نیست. 🔹‏ در این «عمری» که آن‌ها بر مسند توسعه بودند، توأمان با اجرای تراژدی این توسعه معوج، «دیگری» خود را هم بازتولید کرده‌اند. عده‌ای که گمان می‌کنند مسئله این بوده که عاملان توسعه، «آن‌ها» بوده‌اند نه خود «این‌ها» و بستگان‌شان. ‏و عده‌ای دیگر که گمان می‌کنند همه مسئله این بوده که الگوها، تئوری‌ها و اعتقادات مجریان سابق، به اندازه کافی اسلامی نبوده است. مسئله این جاست که این دو دسته آمادگی تام دارند تا پایان تراژدی توسعه را اعلام کنند اما بلافاصله کمدی تلخ توسعه را آغاز کنند! 🔺 ‏راه حل نه در اشتغال حزبی به تغییر کارگزاران است و نه غرق‌شدن در مبانی و الگوهای کلان توسعه و تمدن؛ راه‌حل جایی همین نزدیکی است: ⁩ و ⁧ ⁩. 🖋 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مقاومت امری واجب است نه مستحب 🎙 : 🔹علی‌بن بابویه قمی در نامه‌ای به امام حسن عسکری(ع) می‌نویسد: در ایران، در قم و در دیگر نقاط، تحت فشاریم، شیعه تحت فشار است و خیلی اوضاع از جهات مختلف سخت شده، بعضی‌ها به تردید افتادن، بعضی‌ها مأیوس شدند و انگیزه ندارند به ادامه. 🔹امام حسن عسکری (ع) در جواب می‌نویسند: (بر شما باد مقاومت) و ( منتظر پیروزی باشید) اوضاع این طور نخواهد ماند، تحمل کنید. 🔹 فاصبر یا شیخی یا ابالحسن علي و أَمر جمیع شیعتی بالصّبر «فإنّ الأَرضَ لِلّهِ یُورِثُها مَن یشاءُ مِن عِبادِه» 🔺 پ. ن: این بشارتی است از امام معصوم(ع) به امروزِ جامعه؛ که در مسیر خود تا پیروزی کامل ثابت قدم بمانند. 🎬 @Mostazafin_TV
✅🔴✅ 🔻موسسه علمی-فرهنگی مدرسه انقلاب اسلامی برگزار می‌کند: ❇️دوره غیرحضوری "حکمت فاطمی" به هدف بررسی ماهیت و چگونگی کنش اجتماعی زنان در ایران اکنون❇️ 🔻محورهای دوره و اساتید در پوستر👆 🔻زمان برگزاری: جمعه‌ها ساعت ۱۵ تا ۱۷ 🔻جهت ثبت‌نام تا تاریخ ۳/آذر/۱۴۰۰ نام و نام خانوادگی، تحصیلات و استان خود را به شماره 09027949119 ارسال کنید. 💢هزینه ثبت‌نام قطعی ۳۰ هزار تومان 💥 جهت اطلاعات بیشتر به کانال مدرسه انقلاب اسلامی بپیوندید: Eitaa.com/madresah57ac T.me/madreseh57ac Instagram.com/57ac_ir 🎬 @Mostazafin_TV
◀️ احتیاج به برنامه ملی دارد؛ سیاست‌گذاری یک‌چشمی و پروژه‌های انتقال آب(گذشته از هزینه‌ها و رانت‌های چندهزار میلیاردی) با نگاه بخشی یا برنامه‌ریزی بالا به پایین، بی‌توجه به اقتضائات منطقه‌ای و تعادل بین اقتصاد و تولید با محیط‌زیست، کشاورزی و زندگی مردم، ایجاد می‌کند. 🔹 سیاست‌گذاری آب و تولید و مطالبات مردمی باید این موارد را لحاظ کند. نباید زندگی مردم یک منطقه به‌خاطر این بی‌تعادلی یا خواست مردم منطقه‌ای دیگر در خطر قرار بگیرد. پروژه‌های آب‌بر جدی، مثل کارخانه‌های فولاد هم باید با آمایش سرزمینی درست، جوری جانمایی شود که بحران را به حداقل برساند. 🔹 ‏اینکه تحمل مسئولین برای شنیدن و بازنمایی مطالبات مردم بالا رفته، جای تحسین دارد. اما چرا در مورد یک کلان‌شهر چنین است ولی در دیگر استان‌ها در همین مورد مثل چهارمحال گفته می‌شود برخوردها سخت‌گیرانه است و نسبت به مطالبات مشابه دیگر مناطق بی‌توجهی می‌شود. شفاف‌سازی شود منافعی در میان نباشد! 🔺 این نشود که چون در یک استان، مردم بیشتر می‌توانند جمع شوند و است و بیشتر رسانه‌ای می‌شود و احیانا شعار مخالفی هم داده می‌شود، توجه شود؛ جای دیگری که صدایشان نمی‌رسد و شعار مخالف نمی‌دهند و و رسانه‌ها خیلی متوجه‌شان نیستند، مورد بی‌توجهی یا برخورد واقع شوند. 🖋 : 🎬 @Mostazafin_TV
◀️ فرمودند تجمع کاملا مردمی و کاملا قانونی بود. خیلی هم خوب... 🔹 این هم درخواست، جهت برگزاری تجمع قانونی و مردمی که امروز در دبیرخانه استانداری ثبت شد. 🔺 آقای صادق خلیلیان! بسم‌الله... 🖋 مرتضی حزباوی (+) 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فرجامِ توسعه بدون عدالت 🎙 : 🔹شما اگر چهار دهه سیاست‌گذاری آب و محیط زیست را در برنامه‌های توسعه‌ای رصد بکنید، به‌نُدرت را می‌بینید. 🔹 وقتی شما صرفاً دنبال توسعه اقتصادی هستید و نه ، می‌شود این مشکلات زاینده رود. 🔺 پ. ن: : در نظام‌های ، اساس، رشد اقتصادی و ازدیاد و تولید ثروت است. هرکه بیشتر و بهتر تولید ثروت کند، او مقدّم است. آن‌جا مسأله این نیست که تبعیض یا فاصله پیش آید... نظام اسلامی این‌گونه نیست. معتقد به رشد اقتصادی است؛ ولی رشد اقتصادی برای عدالت اجتماعی و برای رفاه عمومی.(+) 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ بسیج و مقدس‌مآبی! ➖درباره سال‌ها بایکوت مهمترین بخشِ پیام درباره 🖊 : ◀️ در طول سالهایی که از آخرین پیام امام درباره بسیج گذشته است و در میان هزاران پوستر و پلاکاردی که در این یازده سال به در و دیوار خیابان‌ها و اداره‌ها و... چسبیده است، ندیده‌ام که این جمله از امام پوستر شده باشد، یا بر دیوار پایگاه بسیج مسجد یا دانشگاه یا اداره یا کارخانه ای نقش بسته باشد که: «مملکتی که با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌مآبی مخالف است، همه افرادش باید بسیجی باشند.» 🔸 درحالی که جمله دیگری از همان پیام آذر ۱۳۶۷ را صدها بار از دهان فرماندهان و مسئولان و سخنرانان و بر صفحه مجلات و روزنامه ها و پوسترها شنیده‌ایم و خوانده‌ایم که: «بسیج لشکر مخلص خداست.» 🔹تأکید بر انگیزه های درونی بسیج، همچون اخلاص و صداقت و... آنچنان ضریبی یافته است که ویژگی‌ها و آرمان‌های اجتماعی به عنصری دسته چندم و حتی کم اهمیت در تعریف ماهیت بسیج تبدیل شده است. 🔸 در تعریف حضرت امام از بسیج و بسیجی، این دو در تقابل با استکبار، پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌مآبي معنا می شود. آیا عجیب نیست که امروز در برخی موارد، گاه بسیجی‌گری و مقدس‌مآبی متشبه می‌شود؟ و آیا این همان تنگه احدی نیست که امام چند ماه پس از پایان جنگ، بسیجیان را نسبت به آن هُشیار می‌کند؟ 🔹مقدس‌مآبي از یک دیدگاه، تقید شدید به آداب و احکام ظاهری و فردی است. اما این آن تقدسی نیست که امام بر آن شمشیر کشیده باشد و شاید بی دقتی‌ای که در فهم معنای مقدس‌مآبی روی داده و آن را مساوی تعبد و تشرع قرار داده، موجب شده است که «تضاد» تفکر بسیجی با مقدس‌مآبی، یا اصلا فهم نشود، یا از ترس تضعیف تعبد، تلاشی برای تبیین و تشدید آن صورت نگیرد. 🔸 مقدس‌مآبي در نگاه امام بسیجیان، نه صرف توجه به احکام فردی و ظاهری دینی، بلکه غفلت از آرمان‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی دین است. آرمان عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی (در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی) از ارکان اصلی «بسیج مستضعفین» است که جا دارد این «آرمان» به شکل جدی تر و کاربردی‌تری در «سازمان بسیج» متجلی شود؛ وگرنه این تشکل عظیم و وسیع مردمی به تدریج از تعریف خود فاصله خواهد گرفت و دچار آفاتی خواهد شد که پیش از این نیز، دامن بسیاری از حرکت های دینی در طول تاریخ را گرفته است. 🔺 اسلام انقلابی (که مبنای انقلاب اسلامی است) و تفاوت و تقابل آن با اسلام غیرانقلابی مرفهین بی‌درد، باید بیشترین، صریح‌ترین و کامل‌ترین ظهور خود را در بزرگترین و مردمی‌ترین نهاد انقلاب داشته باشد و وای بر روزی که در بسیج، اسلام فردی و مناسکی محض، اهمیت و جایگاه برجسته‌تری از اسلام انقلابی و اجتماعی مؤسس بسیج و احیاگر اسلام ناب پیدا کند. 🎬 @Mostazafin_TV