eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی نظام‌های بازتوزیع ثروت همچون مالیات و یارانه، خود به ابزاری برای #تجمیع_ثروت در دهک‌های پردرآمد تبدیل می‌شوند 📌دهک دهم (پردرآمد)، ۱۱ برابر دهک اول (کم درآمد) از یارانه بنزین استفاده می‌کند! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر جهت انقلابی و #عدالت_اسلامی را رعایت نکنید، این حکومت اسلامی نیست! 📌 مراتب عدالت از منظر #امام_خمینی، از عدالت در خود انسان تا همه بشریت! 🗓 به مناسبت ۱۴ خرداد، سالروز رحلت #امام_خمینی 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ حرم مطهر یا منزل صدر اعظم؟ این موسسه مسئول حفظ و نشر آثار کدام امام است؟!... 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ حرم مطهر یا منزل صدر اعظم؟ این موسسه مسئول حفظ و نشر آثار کدام امام است؟!... 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ حرم مطهر یا منزل صدر اعظم؟ این موسسه مسئول حفظ و نشر آثار کدام امام است؟!... 📌حمید انصاری (http://dana.ir/329724)؛ قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) (۱۳۹۴/۳/۱۱): 🔹متاسفانه یک مقایسه مع الفارق و بی‌ربط انجام شده که ساده زیستی امام (ره) را با حرم ایشان مورد مقایسه قرار می‌دهد. این حرم هرچه باشد نشانه عشق به امام (ره) است. 🔸از حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گرفته تا شاهچراغ و ... بزرگانی هستند که حرم آنها می‌بایست باشد تا بزرگداشت نام آنها باشکوه برگزار شود. 🔹امام خمینی (ره) فردی است که بیش از ۳۰۰ هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند و جای دارد که نام و یاد ایشان در بالاترین سطح باشد. هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی. پی‌نوشت: 💢 فرش‌های بیرونی منزل امام ناقص بود. من عرض کردم: اجازه بدهید برای این قسمت خالی فرش تهیه کنم. امام فرمود: آن طرف یعنی در اندرون فرش هست. عرض کردم: آن‌ها گلیم است و برای بیرونی خوب نیست. فرمود: مگر منزل صدراعظم است؟ گفتم: فوق منزل صدراعظم است؛ منزل امام زمان است! فرمود: در منزل خود امام زمان هم معلوم نیست چه فرشی افتاده است. (امام خمینی و روش زندگی، صفحه ۵۴) 💢 وضع ساده منزل حضرت امام در قم در طول زندگی، حاکی از قناعت ایشان بود. معروف است که آجرهای پله‌های حیاط ایشان ساییده شده بود. بنّا می‌گوید تعدادی آجر تهیه شود تا آن آجرهای ساییده شده را عوض کند، حضرت امام می‌فرمایند: همان آجرهای ساییده شده را پشت و رو کنید و کار بگذارید. (سیره آفتاب، صفحه ۷۹) 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ بیدار شوید! به فکر علاج بدبختی‌های مردم باشید... ▪️ هشدارهای تاریخی #امام_خمینی درباره‌ی خطر بی‌
▪️ 🔴 «من ندیده‌ام کسی بگوید که ، با چشم بستن بر واقعیّت تولید می‌شود. جایی ندیده‌ام که علم را این طور تعریف کنند... مشکل نخبگان حزب اللهی این است که دارند از می‌برّند. دارند بریده از مردم و ، علم تولید می‌کنند. گرفتاری این است. نمی‌شود با چشم بستن بر و و بتوانیم علم تولید کنیم» 🔺 مرحوم روح‌الله نامداری 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تحلیلی ⭕️ تحریفِ تحریفِ امام! ▪️ تحریف‌گرانی که برای مردم از تحریف امام خمینی می‌گویند! 🔹وقتی مساله #تحریف_امام در میان دعواهای سیاسی چپ و راست و تحلیل‌های امنیتی گم می‌شود تا سرمایه‌داران زالو صفت، دینمداران متحجر و مدعیان نزدیکی به امام با آزادی و فراغت بیشتری بتوانند امت حزب‌الله را با لفاظی بازی دهند و زمینه #سیلی خوردن ملت و تبدیل شدن انقلاب به #ضد خود را فراهم کنند. 🗓 به مناسبت ۱۴ خرداد، سالروز رحلت #امام_خمینی 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ عملیات نجات نوسرمایه‌داری ایرانی با تشدید ناکامی‌ها و نامرادی‌های دولت، به ویژه در ساحت اقتصاد، اندیشه‌گرانِ حامی دولت به صرافتِ نجات ایدئولوژی محبوب خود افتاده‌اند. 🔸رویکرد غالب دولت یازدهم و دوازدهم، متاثر از اندیشۀ گروهی از اقتصاددانان ایرانی سامان گرفت. این گروه، از نخستین روزهای استقرار دولت، بر آن بود تا اصول و قواعد و ضوابط نولیبرالی را در ساحات مختلف تثبیت کند. 🔸آزادسازی قیمت‌ها، کاهش مخارج عمومی دولت از طریق کاهش خدمات حمایتی، پولی‌سازی همه چیز، مقررات‌زدایی از سرمایه‌گذاری، تشدید خصوصی‌سازی، ترویج اقتصاد دلالی و غیرتولیدی و از این قبیل سیاست‌ها، در سال‌های گذشته به شدت دنبال شد. اینها همه خصلت‌های نوسرمایه‌داری (نولیبرالیسم) است. اینکه دولتمردان ایرانی چقدر در اجرایی کردن این سیاست‌ها موفق بوده‌اند، محل تامل است، اما اینکه اراده‌ها در جهت اجرایی‌سازیِ حداکثری چنین سیاست‌هایی بود، غیرقابل تردید است. 🔸اما... حالا که آشِ نوسرمایه‌داریِ ایرانی، زیادی شور شده، ایدئولوگ‌های این ایدئولوژی، شروع کرده‌اند به توجیه و فرافکنی برای فرار از معرکۀ پاسخگویی. 🔸آنها می‌گویند که اساساً دولت فعلی ایران نولیبرال نیست و هیچ‌گاه رویکرد نولیبرالی نداشته؛ نشان به آن نشان که دولت در ایران، بیشترین انحصار را دارد و مدام دنبال دخالت در اقتصاد از طریق ابلاغ مقررات و... است. به زبان ساده، می‌گویند که در ایران اتفاق نیفتاده است. 🔸در نگاه نخست، بیراه نمی‌گویند. دولت واقعاً دست از خیلی عرصه‌ها نشسته است و همچنان نقش خود را در ساحات مختلف به شکل‌های پیدا و پنهان حفظ کرده است. اما نکتۀ بسیار مهم و ظریفی که وجود دارد و پیامبرانِ نوسرمایه‌داریِ ایرانی، نمی‌خواهند به روی خود بیاورند این است که «دولت، همچنان دخالت و امر و نهی می‌کند، تصدی‌گری دارد و مقررات می‌گذارد، اما در همۀ این نقش‌آفرینی‌ها، مشخصاً طرفِ تجار و دلالان ایستاده است.» این دولتی که به خاطر حضور پررنگش، مزورانه مرثیه‌سرایی می‌کنند، نه برای تامین منافع عامۀ مردم، که برای تضمین منافعِ بخش غیرمولد اقتصاد (پولداران و دلالان) عمل می‌کند. راست می‌گویند که دولت، نه تنها مقررات‌زدایی نکرده [به عنوان یکی از اصول نولیبرالیسم] که حتی دست به مقررات‌تراشی زده است؛ اما همۀ این مقررات را برای فربه شدن قدرت بازرگانان آفریده است. 🔸نئولیبرالیست‌های متاخر، خواستار افزایش مسئولیت دولت نه به نفع مردم، بلکه به نفع بخش خصوصی و بازار شدند. در ایران ما همین اتفاق افتاده است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آن روزی که باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم 📌 #امام_خمینی: 💬 آن روزی که #رئیس_جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی #کوخ_نشینی بیرون برود و به #کاخ_نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌شود 💬 آن روزی که #مجلسیان خوی #کاخ_نشینی پیدا کنند و از این خوی ارزنده #کوخ_نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید «فاتحه» بخوانیم 💬 همیشه این کشور به واسطه کاخ‌نشین‌ها تباهی داشته است 🗓 به مناسبت ۱۴ خرداد، سالروز رحلت #امام_خمینی 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ ما را نجات داد... همه‌ی ما را نجات داد... ◀️ مركز خرید «باوارث» در مكه، جای شلوغی است و حاجیهای ایرانی بیشتر سوغاتیهایشان را از همینجا میخرند. بالاخره سفر حج است و نمیشود آدم دست خالی برگردد. 🔹 توی یك پارچهفروشی، مرد پاكستانی میان‌سالی، با سرعت، پارچههای خوب و بد را به بهای بیشتر از قیمت رایج بازار، به ضرب و زور فارسی دست و پا شكسته‌ای كه می‌داند، به ایرانیها میفروشد. 🔸 فروشنده پاكستانی موهایش را حنا گذاشته و جو گندمی سفید و سیاه را یك دست حنایی و قرمز كرده است. دور و بر ما میچرخد و سعی میكند چیزی هم به ما بفروشد. اما ما تمام بازارهای مكه و مدینه را گشتهایم و قیمت هر جنسی، حتی این پارچههای خوب و بد را میدانیم. 🔹 دو مرد سیاهپوست، داخل مغازه میآیند و پارچههای الوان ارزانقیمتی را برانداز میكنند و از هر رنگش سی - چهل متر سفارش میدهند. قد و قامت بلندی دارند و هیكل بزرگی، شبیه «جان كافی» بازیگر فیلم دالان سبز «فرانك دارابونت» كه بارها از تلویزیون ما هم پخش شده. دلم میخواهد با دو مرد سیاهپوست حرف بزنم، اما بهانه پیدا نمیكنم. 🔸 دو روز قبل، شب میلاد امیرالمومنین(ع)، یك كیفِ دوشی كوچك را از شكلات پر كردیم و بردیم مسجدالحرام. جلو در كه كیف را دیدند، به شرطههای نفری یك مشت شكلات دادیم و همین طور كه «اهلاً و سهلاً» حواله میكردند، شكلاتها را توی جیبهایشان ریختند. 🔹 داخل مسجد، به هزار زائر خانه خدا شكلات تعارف كردیم و توضیح دادیم كه امشب، شب میلاد علیبنابیطالب(ع) است، داماد رسول خدا. بعضی، حتی پرسیدند از كجا آمدهاید و وقتی نام ایران را میشنیدند، لبخند دوبارهای میزدند كه «رحم الله ». 🔸 شب بعد كارمان را تكرار كردیم. كیفی پر از شكلات و ... این بار جلو در مسجدالحرام گفتند نمی‌توانید شكلاتها را داخل ببرید؛ ممنوع. همه درها را امتحان كردیم، واقعاً ممنوع شده بود و شرطهای كه دو مشت از همان شكلاتها دادم تا راه‌مان بدهد، شكلاتهایمان را گرفت و كیف خالی را پس داد و گفت مأمور است و معذور... . 🔹 دو مرد سیاهپوست كه حالا فهمیدهایم از اتیوپی آمدهاند، با هم صحبت میكنند و قرار میگذارند خودشان به تعداد خانواده و فامیل و دوست و آشنا، پارچهها را قسمت كنند و خرید سوغات مكه را همینجا تمام كنند. 🔸 توی جیبهایم چند شكلات مانده كه به دو مرد اهل اتیوپی و فروشنده پاكستانی و دو - سه مشتری ایرانی تعارف میكنم. بهانه صحبت با زایران سیاهپوست مكه فراهم شده. احوال هم را میپرسیم و از كشورهایمان، از اتیوپی، آدیسآبابا و من، از ایران «مدینه طهران». 🔹 مرد سیاهپوست با من دست میدهد و بغلم میكند. میرسم تا وسط سینه مرد سیاهپوست. میگوید ایرانیها خوباند؛ مردم خوب. و به زحمت توضیح میدهد كه شما اسلام را زنده كردید. كمی بعد حتی نام سلمان فارسی را به زبان می آورد... 🔸 دوستش میپرسد میروید؟ حرم میروید؟ «امامالخمینی»؟ میگویم بله، گاهی. قواره مرد بیشتر از دو متر است، با اندامی درشت و صورتی سیاه و به شدت مردانه و چشمهایی كه از دیدن یك نفر از اهالی شهری كه «خمینی» در آن زیسته، برق میزنند. 🔸 گوشه مغازه روی زمین مینشینیم و حرف میزنیم. به عربی دست و پا شكسته ما و انگلیسی اندكی كه آنها میدانند. با چه دقت و وسواسی حواسشان به اتفاقهای داخل ایران است. مرد میگوید امید ما به شماست. به شما ایرانیها كه زندگی و مبارزه را یادتان داده. مكث می كند و سرش را پایین میاندازد. فکر نمی‌کنم بغض كرده باشد، اما كرده است. 🔹 دستهایم را میگیرد و صاف نگاه میكند توی چشمهایم. دستهایم، كف دستهای بزرگ مرد گم شدهاند. چشمهایش پر از اشكی است كه پلك میزند و میریزد توی صورتش. میگوید خمینی... خمینی مرد بزرگی بود. همه ما را نجات داد. میخواهم بگویم بله درست میگویی كه ادامه میدهد خیلی دوستش داشتیم. وقتی از دنیا رفت، گریه كردم و سرش را میگذارد روی شانه جوانی كه از ایران آمده است، جایی که سالها در آن زندگی میکرد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خودشان خانه ۱۰۰ میلیاردی دارند اما به #مسکن_مهر می‌گویند قفس 📌ابراهیم #رزاقی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: در ایران سرمایه‌داری پیاده شده است اما نگذاشتند تشکیلاتی برای مقابله با آن به وجود بیاید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ طبقه اشراف، از ویژه‌خواری تا آدم‌خواری 🔹مناسب‌ترین منظری که می‌تواند بُعد اجتماعی و فرافردی جنایت را تبیین کند منظر «استحالۀ بخشی از طبقۀ مدیران جمهوری اسلامی» است. 🔸زمینه‌ها، عوامل و پیامدهای فکری، فرهنگی و اخلاقی دسته‌ای از مدیران کشور که در چاه سیاسی و اقتصادی فروافتادند و دچار طغیان و سقوط شدند، در این منظر مورد توجه است. طغیانی که با نهادینه‌شدن خصلت‌های طبقاتی در آنها شروع شد و با سقوط اخلاق فردی ادامه یافت. 🔹آیا این استحاله، طبقه‌شدگی و اشرافیت منحصر به یک قبیلۀ سیاسی‌ست؟ قطعاً نه. هر دو قبیلۀ بزرگ، همزمان و همگام و دست‌دردست هم وارد لجن‌زار اشرافیت شدند. تازه اگر بخواهیم دقیق‌تر گفته باشیم، قبیله‌ای که امروز جانماز آب می‌کشد و تظاهر به تدین می‌کند، در استحالۀ مذکور، فضل تقدم دارد! 🔸ما نخستین تجربه‌های کج‌روی و کاخ‌نشینی و اشرافیت‌ را در تاریخ جمهوری اسلامی، با نام جناح راست می‌شناسیم. حتی همین ، که امروز سالوس‌وار، پوستین اصلاح‌طلبی به تن کرده، یکی از ارکان جناح راست بود و ادعای تلفیق انقلابیگری و مدرنیت را داشت (راست مدرن!) و همین‌ها بودند که پایه‌های را در قلب جمهوری اسلامی گذاشتند و طبقۀ نوکیسۀ مدیران را ساختند. 🔹یا همین محمدعلی نجفی، آن روز که وزیر آموزش و پرورش بود و به قول برخی حضرات، سنگ‌بنای انحراف در تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی را گذاشت، یک جناح‌راستی متشرع بود که با منطق بازار به ساحت مدرسه نگاه می‌کرد. 🔸غرض اینکه، منظرِ تنگ و نابسندۀ قبیله‌گرایی، برای فهم فاجعۀ جنایت نجفی، تنها به درد آدم‌های قبیله‌گرایی می‌خورد که حاضرند به‌خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش بکشند! وجدان های بیدار و ذهن‌های آگاه، سیاهی‌لشگر قبایل نمی‌شوند. 🔹درد بزرگ جمهوری اسلامی، طبقۀ مرفه جدیدی است که هر روز گردن‌کلفت‌تر و وقیح‌تر می‌شود. و این طبقۀ هارشده، اصلاً و ابداً خصلتِ جناحی ندارد؛ فراجناحی‌ترین طبقه در جمهوری اسلامی، همین طبقۀ آدم‌خوار است! 🔸کسانی که این وحدت قبیله‌ای در طبقۀ اشراف را نبینند و از دریچۀ تنگ سیاست‌زدگی به این پدیده نگاه کنند، دارند تنگۀ اُحد جمهوری اسلامی را رها می‌کنند و به دشمن وامی‌گذارند. 🔹اصولگرا و اصلاح‌طلب، تنها جایی که تضاد و تمایزی باهم ندارند همین‌جاست؛ «اشرافیت»! اشرافیتی که یک سرش در ویژه‌خواری است و سر دیگرش در آدم‌خواری. «گر حکم کنند که مست گیرند، در شهر هر آنکه هست گیرند»! 🔵 در این جمهوری، هرکس آجری روی آجر اشرافیت گذاشته، کم یا زیاد، دچار طغیان شده و دامنش به فحشای اقتصادی و اخلاقی آلوده شده است. امام(ره) می‌فرمود «خود کاخ‌نشینی، خوی کاخ‌نشینی را هم با خود می‌آورَد». کاخ‌نشینی در جمهوری اسلامی، عاقبت‌بخیری ندارد. چرا؟ چون بر پُشته‌های و بیچارگان بنا می‌شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌⭕️ خط امام، خط آزادی‌های اساسی در جامعه است 📌سخنان آیت الله #خامنه‌ای پیرامون لزوم فضای باز جامعه‌ی اسلامی و آزادی‌های سیاسی(۱۲ بهمن ۵۸): 💬 همه باید بدانند که فضای جامعه اسلامی، فضایی است که صاحبان اندیشه‌های مختلف می‌توانند سخن و عقیده خود را ابراز کنند. به جنگ افکار رفتن، فقط با بیان فکر و اندیشه ممکن است و لاغیر 💬 اینکه کسانی بخواهند به شیوه‌هایی متصل شوند و کسانی را مورد حمله و آسیب قرار دهند، یقینا این اقدام بر طبق رویه اسلامی نیست و این مقدمات آنارشیسم و اختناق و #استبداد در اجتماع است و هر قدرتی می‌تواند با این بهانه، گلوی کسی را که نمی‌تواند فضای آزاد را استنشاق کند فشار دهد و او را از میدانِ #آزادی_سیاسی براند 💬 خط امام، خط آزادی‌های اساسی در جامعه است 🎬 @Mostazafin_TV
🔹وضعیت وخیم #حاج_قلندر_سادات؛ پدر شهید مدافع حرم افغانستانی 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
🔹وضعیت وخیم #حاج_قلندر_سادات؛ پدر شهید مدافع حرم افغانستانی 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ آخرین وضعیت پدر شهید مدافع حرم و ضارب ایشان 🔹توفیق شد امشب با رفقای هیئت روح الله یزد به عیادت ، پدر شهید مدافع حرم افغانستانی برویم. چند روزی است که حاج قلندر را از بیمارستان مرخص کرده اند البته با ضریب هوشی شش. پزشکان گفته‌اند در خانه بستری شود بهتر است؛ راست گفته‌اند چون از قرار معلوم به خانه که آمده بعد از حدود سه ماه چشمانش را باز کرده. چشمان حاج قلندر باز بود، ما را می‌دید اما هیچ حرکتی انجام نمی‌داد، فقط گاهی پلک می‌زد. 🔸دو پزشکی که از بچه‌های هیئت‌اند و با ما آمده بودند، حاج قلندر را معاینه کردند؛ گفتند اینقدر ضربه ضارب محکم بوده که قسمتی از جمجمه خرد شده و پزشکان نتوانستند آن را ترمیم کنند. خونریزی مغزی هم به حدی شدید بوده که حاج قلندر دیگر برنگشته و الان وضعیتش زندگی نباتی است و ضریب هوشی‌اش حدود هفت. برای حاجی فقط دعا کنید... 🔹از پسر حاج قلندر در مورد وضعیت ضارب و همدستانش پرسیدیم؛ گفت ضارب زندان است و تحت نظر بازپرس مراحل قضایی را طی می‌کند. همدستان ضارب یعنی خواهر او و یکی دیگر از مامورین نیروی انتظامی هم به بافق منتقل شده‌اند! به عبارت دیگر نه تعلیق شده‌اند و نه برکنار، بلکه کماکان مشغول به کارند فقط در منطقه‌ای دیگر! ای کاش می‌شد حکم این دو نفر را نیز به جای آئین نامه‌ها و قضاوت نیروی انتظامی به قوه قضاییه سپرد. 🔸نکته غم انگیز دیگری که پسر حاجی گفت شهادت ندادن همسایگان در مورد ضرب و شتم پدرش بود؛ می‌گفت وقتی برای بازسازی صحنه جرم آمده‌اند هیچ کدام از همسایگانی که سر صحنه جرم حضور داشته‌اند حاضر نشده‌اند به ضرر ضارب شهادت بدهند؛ اینجا که شهادت ندادند، مانده‌ام چطور آن طرف جواب خواهند داد؟! 🔹پسر و همسر حاج قلندر آرام بودند و گله‌ای نداشتند؛ حتی موقعی که پرسیدیم مسئولین استان به عیادت حاجی آمده‌اند یا نه لبخندی زدند و گفتند ان شاالله می‌آیند.... جمله تلخی بود، به جز فرمانده نیروی انتظامی استان هیچ کدام از مسئولین یزد به عیادت این پدر شهید و خانواده مظلومش نرفته بودند؛ به قول خودشان ان شاالله که می‌روند... 🎬 @Mostazafin_TV
نسخه_کامل_سخنرانی_محمدعلی_جعفری_.mp3
38.12M
🔊 صوتی / فایل صوتی کامل سخنرانی آقای جعفری، فرمانده پیشین سپاه، درباره انتخابات سال ۱۳۸۸ که با ادعای دخالت برخی از افراد یا ارگان های نظامی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری منتشر شده است. 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
🔊 صوتی / فایل صوتی کامل سخنرانی آقای جعفری، فرمانده پیشین سپاه، درباره انتخابات سال ۱۳۸۸ که با ادعا
⭕️ طراحی جدید برای فشار بر کشور 🔹فایل صوتی کامل سخنرانی آقای جعفری، فرمانده پیشین سپاه، درباره انتخابات سال ۱۳۸۸ اخیرا توسط برخی کانال‌ها با ادعای سند دخالت نظامی‌ها در انتخابات دهم ریاست جمهوری منتشر شده است. 🔸کاملش را گوش دادم. هیچ حرف خاصی در مورد دخالت ندارد. اتفاقا صرف نظر از برخی نکات، تحلیل کلی‌اش از فضای آن دوره خیلی خوب و قابل تامل است. چون ۵۵ دقیقه است احتمالا خیلی‌ها فقط کپشن را می‌خوانند و اصل فایل را باز نمی‌کنند. 🔹همه آنچه امروز در کشور در جریان است از کمربند تحریم‌ها که دائم سفت‌تر می‌شود بگیرید تا جنگ اقتصادی که قریب ۱۰ سال است کشور را درگیر کرده و انتخابات ۹۲ و افتضاح برجام و برنامه فروپاشی یک دومینوست. 🔸شروع دومینو قضایای ۸۸ بود و تحریم‌ها و قطعنامه‌هایی مثل ۱۹۲۹ که بعد از ۸۸ بر کشور سوار شد. بدون فهم دقیق ماجرای ۸۸ مطلقا شرایط امروز قابل فهم نیست. 🔹قبلا نوشته بودم ادعای امروز آقای محمدرضا خاتمی (https://t.me/ghabl_enghelab/1242) در مورد تقلب ۸ میلیونی و راه انداختن موج جدید رسانه‌ای برنامه ریزی شده است. این ادعا اولین‌بار توسط یک جریان دیگری در آستانه انتخابات ۹۲ مطرح شد و هیچ‌گاه واکاوی نشد دست‌های پشت پرده و سفارش دهندگان اصلی که بودند و چه هدفی داشتند. 🔸انتشار فایل صوتی آقای جعفری آنهم در این روزها با عنوان دخالت نظامی‌ها در انتخابات هم در همان پازل است و اتفاقی نیست. معلوم است طراحان ۸۸ برای فشار جدید به کشور برنامه ریزی جدی کرده‌اند. طراحان اصلی تحریم و فروپاشی و قضایایی مثل ۸۸ همین بودند که کسی سراغی ازشان نمی‌گیرد. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ هر وقت من را می‌بینید سر من فریاد بکشید که برای #مستضعفان چه کرده‌ای؟ 🔹شما اگر می‌خواهید به من خدمت کنید، گاهگاهی یادم آورید که من همان «محمدعلی رجائی» فرزند عبدالصمد اهل قزوینم که قبلا #دوره_گردی می‌کردم و در آغاز نوجوانی قابلمه و بادیه فروش بودم و هرگاه دیدید که در من تغییراتی به وجود آمده و ممکن است خود را فراموش کرده باشم همان مشخصات را به یادم بیاورید و درکنار گوشم زمزمه نمائید که این تذکر و یادآوری برای من از خیلی چیزها ارزنده‌تر است. 🔸شما باید هر وقت من را می‌بینید، بپرسید چه می‌کنی؟ و حتی سر من فریاد بکشید؛ البته فریادی برادرانه و همچون اعضای یک خانواده، که برای #مستضعفان چه کرده‌ای؟ 📌 #شهید_رجایی 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ فقط ایران و ۱۰ کشور دیگر نظام ندارند! 🔹در بسیاری از کشورهای جهان، بر درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مالیات وضع می‌شود که تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه () به عنوان یکی از اجزای نظام مالیاتی شناخته می‌شود. 🔸اگرچه از معرفی مالیات بر عایدی سرمایه در جهان بیش از یک قرن می‌گذرد، اما سرعت گسترش خیره‌کننده این مالیات در ۵۰ سال اخیر نشان‌دهنده اهمیت و اثرگذاری بالای آن در اقتصاد یک کشور است. بر اساس آمارهای موجود تا سال ۲۰۰۱ تنها ۱۱۴ کشور از عایدی سرمایه مالیات دریافت می‌کردند، اما این تعداد در پایان سال ۲۰۱۷ به ۱۸۷ کشور افزایش یافته است. 🔹از مهم‌ترین دلایل اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در کشورها می‌توان به افزایش مالی و کنترل و سفته‌بازی در بخش‌های سرمایه پذیر از جمله مسکن، طلا و ... اشاره کرد. 🔸از دلایل غیردرآمدی وضع این مالیات می‌توان به افزایش یکپارچگی در فرآیند شفافیت مالی، انسجام و کارایی نظام مالیاتی با گسترش چتر مالیاتی، باز توزیع درآمد و ثروت در جامعه و مهم‌تر از همه به کاهش انگیزه‌های سوداگرانه در بازار برخی دارایی‌ها (از جمله مسکن، ارز و خودرو) اشاره کرد. 🔹نکته حایز اهمیت این است که کشور طی سال‌های اخیر از ظرفیت این نوع مالیات استفاده نکرده که این موضوع همراه با نرخ تورم بالا و افزایش در حجم نقدینگی و نبود فضای کسب و کار مناسب، ایران را به بهشت سوداگران مبدل کرده است. 🔸با عنایت به تحولات اقتصادی کشور در یک سال اخیر، بسیاری از صاحب نظران اقتصادی معتقدند از علل عمده آشفتگی بازار برخی دارایی‌ها نظیر بازار مسکن، سکه، ارز و خودرو فقدان یک نظام کارآمد مالیات بر عایدی سرمایه در کشور بوده و سبب شده تا سفته بازان علاوه بر کسب درآمدهای سرشار به افزایش هرچه بیشتر قیمت دامن بزنند. 🔹لذا به تعبیری می‌توان مالیات بر عایدی سرمایه را نوش دارویی برای مقابله با غارت دسترنج مردم تعبیر کرد. خالی از لطف نیست بدانیم مجموعاً در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا تنها ۱۱ کشور نظام مالیات بر عایدی سرمایه را نداشته و ایران یکی از این کشورها است که مالیات مذکور در آن پیاده‌سازی نشده است. 🔸نکته شایان توجه در اجرای موثر پایه مالیات بر عایدی سرمایه، پیش بینی فرآیند ثبت کلیه معاملات و مبادلات با قابلیت راستی‌آزمایی مبلغ معامله و همچنین امکان دسترسی به کلیه پایگاه‌های اطلاعاتی مربوطه است. 🔹بطور خلاصه برخی از مهم‌ترین دلایل اخذ مالیات بر عایدی سرمایه می‌توان به ایجاد عدالت مالیاتی در امتداد تحقق ، کنترل سوداگری و سفته‌بازی در بخش‌های سرمایه‌پذیر از جمله مسکن، جلوگیری از فرار مالیاتی درآمدهای سایر منابع مشمول مالیات و کمک به توزیع صحیح درآمد بین اشخاص جامعه اشاره کرد. 📌برشی از یادداشت روزنامه تعادل (http://yon.ir/IqiYM) با عنوان "مالیات بر عایدی سرمایه، شاه کلید مقابله با سوداگری" 🎬 @Mostazafin_TV
تمسک به مقام معنایش این است که حکومت، که امیرالمومنین اجرا می‌کرد، این هم اجرا کند... ▪️ تمسک به ، اصلًا معنا هم ندارد ◀️ تمسک به چی هست؟ یعنی ما همین این را بخوانیم و رد بشویم؟ آن هم تمسک به ولایت امیرالمومنین در روزی که ولایت به همان معنای واقعی خودش بوده است، نه تمسک به ، تمسک به محبت اصلًا معنا هم ندارد 🔸 تمسک به مقام ولایت آن بزرگوار به اینکه گرچه ما و بشر نمی‌تواند به تمام معنا آن و عدالت حقیقی را که حضرت امیر قدرت بر پیاده کردنش داشت، نمی‌توانیم ماها ... لکن اگر آن الگو پیدا شده بود و حالا هم ما باید به یک مقدار کمی که قدرت داریم تمسک کنیم. 🔵 تمسک به مقام ولایت معنایش این است که،- یکی از معانی‌اش این است که- ما ظِلّ آن مقام ولایت باشیم. مقام ولایت که مقام تولیت امور بر مسلمین و مقام حکومت بر مسلمین است، این است که چنانچه حکومت تشکیل شد، حکومت تمسکش به ولایت امیر المومنین [باشد] و این است که آن که امیرالمومنین اجرا می‌کرد، این هم به اندازه قدرت خودش اجرا کند. 🔸 به مجرد اینکه ما بگوییم ما متمسک هستیم به امیر المومنین، این کافی نیست، این تمسک نیست اصلش. وقتی که حکومت قرار داد امیرالمومنین- سلام الله علیه- را در اجراء حکومت، در اجراء چیزهایی که باید اجرا بکند، اگر او را الگو قرار داد، این تمسک کرده است به ولایت امیر المومنین. 🔹چنانچه او الگو نباشد، یا اینکه حاصل بشود از آن الگوی بزرگ، هزار مرتبه هم روزی بگوید «خدا ما را از متمسکین قرار داده است»، جز یک چیزی نیست. 🔸و که از مقامات بلند یا بلندترین مقام کشوری است، چنانچه الگو قرار داد آن چیزی که امیر المومنین می‌خواست، و آن عدالتی را که آن در همان برهه کمی که به او مجال دادند- خیلی کم مجال پیدا کرد- اگر الگو قرار بدهند آن را برای اینکه احکام را و اموری که باید محوّل به آنهاست به آن نحو اجرا بکنند، به آن نحو تصویب بکنند و دقت بکنند، آن وقت می‌شود گفت که مجلس ما هم از متمسکین به امیرالمومنین هستند. 🔹 و ما چنانچه مجلس نتواند این کار را بکند، یا خدای نخواسته نخواهد این کار را بکند، یا بعض افراد نگذارند که این کارها بشود، آن وقت ما نمی‌توانیم بگوییم که یک مجلس متمسک به ولایت امیرالمومنین داریم. و هکذا ، اگر قوّه قضائیه هم تبعیت نکند از آن قضاء امیرالمومنین که «اقْضاکُمْ عَلِیٌ» و اگر تبعیت نکند از قضاوت اسلام، متشبث به همان قضاوت اسلامی نباشد، آن هم هر چه‌ بگوید ما متمسک هستیم، بر خلاف واقع است. 🔸تمسک وقتی است که قوّه قضائیه هم کارهایی که می‌کنند از روی باشد که همان الگوی اسلامی است. و مردم ما هم که این دعا را یا این فقره را می‌خوانند آنها هم باید توجه کنند به اینکه تمسک به ولایت حضرت امیر برای آنها تبعیت از مقاصد اوست 🔹 همین طور گفتند که ما علی هستیم و همین که گفتند ما متمسک به ولایت امیرالمومنین هستیم، این کافی نیست، نمی‌شود این. این امور، اموری نیست که لفظی باشد و با الفاظ و با عبارات بتوانیم ما بگوییم تحقق پیدا کرده است؛ اینها یک امور عملی است، یک حکمت است اینها. 🔸 باید کسانی که مدعی هستند که ما شیعه امیرالمومنین هستیم، تبع او هستیم، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه چیز تبعیت از او داشته باشند. اگر این تبعیت نباشد و ما بگوییم که ما شیعه هستیم، یک گفته‌ایم، یک لا طائلی گفته‌ایم. 🔹امیرالمومنین در زمان حکومتش- که بسیار کوتاه و بسیار با ناگواریها مقابل بود- می‌بینید که وقتی که آن نامه را به مالک اشتر می‌نویسد چه مسائل مهمی را، مسائل سیاسی را، مسائل اجتماعی را، همه چیز را در آنجا ذکر می‌فرماید، با اینکه یک بخشنامه‌ای برای یک نفر بوده است. یک نامه‌ای برای یک نفر بوده است و آن این است که می‌گوید که- به حسب نقلی که شده است که یک خلخال را از پای یک ذمّی در حکومت او در آوردند،- به حسب این روایت، می‌فرماید که اگر انسان بمیرد برای این، این مَلوم نیست. 🔺 این است که این طور باشد نه مثل ما، شیعه این است که اگر چنانچه در حکومت اسلامی، در کشور اسلامی، ظلم و لو به یک ذمّی وارد بشود، آن هم ظلم به همین کمی که یک خلخال را از پای یک ذمیّه درآورند، بگوید که انسان اگر بمیرد ملوم نیست، ملامت نباید به او بشود این طور اهمیت دارد. 🎙 امام خمینی (ره)؛ سخنرانی در جمع گروهی از مسئولان نظام (به مناسبت ) 🗓 ۴ مهر ۱۳۶۲ 🖇 متن کامل (http://emam.com/posts/view/3335/flashmediaelement.swf) 🎬 @Mostazafin_TV