eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 سرنوشت کاخ‌های پهلوی در روزگار جمهوری اسلامی 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ سرنوشت کاخ‌های پهلوی در روزگار جمهوری اسلامی ◀️ حالا که بحث از پس‌گرفتن زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان است، نگاهی داشته باشیم به سرنوشت کاخ‌های دوران پهلوی و قاجار در دوره اخیر: 🔸کاخ مرمر: کاخ سلطنتی رضا شاه، پس از انقلاب نخست در اختیار کمیته انقلاب و سپس دفتر کار رییس قوه قضاییه و نهایتا دفتر هاشمی شد. فتاح گفت در این بنا آسانسور کار گذاشته‌اند. 🔹کاخ فرح: دفتر کار ملکه، در خیابان سپه به شورای نگهبان سپرده شده است. 🔸کاخ ولیعهد: کاخ نخست وزیری در پاستور دفتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است. کاخ ولیعهد هم در همان ناحیه متعلق به نهاد ریاست جمهوری است. 🔹کاخ شاهپور غلامرضا: پس از خروج قوه قضاییه از کاخ مرمر، الان در این دفتر مستقر هستند. 🔸کاخ علیرضا: محل کاخ علیرضا مجلس سنا بود. پس از انقلاب در اختیار هاشمی و الان در خدمت مجمع تشخیص مصلحت است. 🔹کاخ شهربانی: پس از انقلاب نیروی انتظامی آن را در اختیار گرفت و الان برای استقبال مهمانان خارجی استفاده می‌شود. 🔸کاخ سعدآباد: کاخ دوره قاجار الان دفتر ریاست جمهوری است. 🔹کاخ نیاوران: تبدیل به موزه شده است. 🔸کاخ مروارید: کاخ شمش، کاخ خواهر محمدرضا پس از انقلاب در اختیار بنیاد و تعاون سپاه و مجتمع اردویی شهید فهمیده تبدیل شد. بعدتر بنیاد آن را ۷ میلیارد به شهرداری کرج فروخت. قوه قضاییه معامله را باطل و به میراث سپرد. بخش زیادی از اموال کاخ دزدیده شده و بنای کاخ رو به ویرانی است. 🔹کاخ ملکه مادر: کاخ اقامت مادر شاه در اختیار نهاد ریاست جمهوری برای پذیرایی است. 🔸کاخ خرم: کاخ علی خرم سرمایه دار دوره پهلوی پس از انقلاب آتش زده شد و بعد به بنیاد انقلاب داده شده. و بعد به عنوان پایگاه نظامی برای درگیری های سیاسی مسلحانه علیه منافقین به کار گرفته شد. الان هم پارکینگ بیمارستان رسول اکرم و متروکه است. 🔹کاخ فیروزه و عمارت کلاه فرنگی: بخشی از پادگان ها در این دو ناحیه است و کسی اجازه ورود ندارد. 🔸کاخ صفی آباد: کاخ دوره صفوی در اختیار وزارت اطلاعات در آمد. اخیرا توافق شده تا به میراث فرهنگی سپرده شود. 🔺 این اطلاعات را روزآروز به دست آورده است. مطالعه متن کامل و مشاهده همه تصاویر (+) 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ سه دیدار با مردی که از فراسویِ باور ما می‌آید ◀️ کتاب دو جلدی سه دیدار (که البته قرار بوده است سه جلد باشد، اما دست روزگار اجازه انتشار جلد سوم را به نادر ابراهیمی نداد)، داستانی است از زندگی امام خمینی (ره) که در قالبِ سه روایت، اتفاق می‌افتد. روایت‌هایی که پی در پی، پشت سرِ هم در کتاب، تکرار می‌شوند. این روایت‌ها که نادر ابراهیمی آنها را داستان می‌داند و نه تاریخ، حاصلِ فهمِ نادر ابراهیمی از امام و طریق او هستند. 🔸 دیدار اول کتاب، داستان نیست و در فضایی خارج از زمان رخ می‌دهد. در این فضا، گفت و گوهایِ فلسفی‌ای صورت می‌گیرد و روایتی نمادین شکل می‌گیرد. در دیدار دوم، دورانِ کودکی امام و خاطراتِ مبارزاتیِ خانواده امام در خمین را می‌خوانیم. در دیدار سوم، از خمینیِ جوانی می‌خوانیم که پا در مسیر سیاست و مبارزه گذاشته است. این سه دیدار تا انتهای جلد دوم به صورت فصل فصل، ادامه دارد. ➖ نام کتاب: سه دیدار با مردی که از فراسویِ باور ما می‌آید ➖ ناشر: سوره مهر ➖ نویسنده: نادر ابراهیمی 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ۹ برابر شدن قیمت مسکن، تنها یکی از آثار فتنه ۸۸ ◀️ بعد از ۸۸، فرصتی برای کارشناسانِ تحریم مهیا می‌شود تا برنامه‌های ضد ایرانی جدیدی را طراحی کنند و اولین اجماعِ جهانی برای تحریم علیه ایران، شکل بگیرد. 🔺 تحریم‌هایی که محصول آشوب‌های خیابانی ۸۸ است، افزایش ۳ برابری دلار و کاهش ارزش ریال را به دنبال دارد. سوداگران برای حفظ ارزشِ مالِ خود، به‌سوی خرید زمین و مسکن و ارز می‌روند و در سال بعد از فتنه ۸۸، قیمت مسکن تا ۹ برابر افزایش می‌یابد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام حسین (ع) هم باید فدا بشود، برای اصلاح جامعه 🎙 : 💬 تمام انبیا برای اصلاح جامعه آمدند و همه آن ها این مسئله را داشتند که فرد باید فدای جامعه شود. سیدالشهدا هم روی همین میزان رفت و اصحاب خودش را فدا کرد. جامعه باید اصلاح شود. 💬 مجلس عزا نه فقط برای این است که گریه کنند و اجر اخروی ببرند که البته این هست؛ اما مهم آن جنبه سیاسی است که ائمه ما در صدر اسلام نقشه آن را کشیده‌اند که تا آخر باشد. 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ چرا صدایشان را نمی‌شنوید؟ ◀️ چهل روز است که کارگران نیشکر هفت تپه تلاش می‌کنند تا صدایشان را کسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به ما رحم کنید ➖ ۶۶ امین روز از اعتصاب هفت تپه ◀️ کارگر (با بغضی در گلو) خطاب به یک مقام قضایی: 🔹به خدا قسم نداریم بخوریم. اگر شما مسلمانید به ما رحم کنید. والله همه معتقدیم و تا به حال هیچ کوتاهی در حق انقلاب نکرده‌ایم. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گریه مخدر یا گریه انسان‌ساز؟ ➖ مجموعه قسمت اول ◀️ در مکتب انقلاب اسلامی اگر عزاداری، جهت­گیری سیاسی نداشته و فقط به گریه و کسب ثواب محدود بمانند، بیش از پیش، از هدف و انگیزه قیام سیدالشهدا فاصله خواهند گرفت. 🎙: 💬 این مجالس روضه و عزای سیدالشهدا و این تبلیغات بر ضد ظلم، تبلیغ بر ضد طاغوت است. بیان ظلمی که به مظلوم شده تا آخر باید باشد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ عاقبت دنیاطلبی جامعه ➖ مجموعه قسمت دوم ◀️ جامعه‌ای که رسول خدا بنیان نهاده بود کارش به جایی رسید که سرِ فرزندان رسول خدا را بر نیزه کرد و در شهرها گرداند. چه شد که سرنوشت انقلابِ پیامبر به گودالِ قتلگاه کشیده شد؟ 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انجمنی که تعطیل شد، تفکری که باقی ماند 🎙 (استاد دانشگاه و عضو جدا شده از انجمن حجتیه): 💬 شیخ محمود حلبی، در جریانِ ملی شدن صنعت نفت، مبارز و طرفدار دکتر مصدق بوده و با آیت‌الله کاشانی هم همکاری داشته است. بعد از شکست ملی شدن صنعت نفت، کاندیدایِ مجلس هفدهم می‌شود و رأی نمی‌آورد. لذا از محافل سیاسی، طرد می‌شود و از فعالیت‌های سیاسی دوری می‌گزیند. 💬 نعمت‌الله نصیری، رئیس ساواک، از فعالیت‌های انجمن حجتیه حمایت می‌کرد. اگر کسی دستگیر می‌شد و متوجه می‌شدند که عضوِ انجمن است، آن را آزاد می‌کردند. 💬 امروز هم، انجمنی‌ها دارند فعالیت می‌کنند. دارند مسائل قبل از انقلاب را پاک می‌کنند و خودشان را مبارز و انقلابی جلوه می‌دهند تا دوباره، جوان‌های ما را که الان باید بیانات رهبری برای آنها فصل‌الخطاب باشد، به بیراهه بکشانند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تمام‌قد در مقابل انحراف انقلاب ◀️ شرایطِ جامعه به گونه­ ای بود که نخبگان، علما و بزرگان در برابر ظلمِ حکومت و ضایع کردن حق ضعفا و محرومان سکوت می­کردند ولی همین‌­ها هر آنچه از بیت المال را که حق خود می­دانستند، تا دینار آخر طلب می­کردند. قطارِ انقلابِ پیامبر از ریل خارج شده و خطر انحرافِ کلّ اسلام و نابودی معارف اسلام وجود دارد. 🔺مجموعه قسمت سوم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی اشتیاق مجری برای به ایران از «جان بولتونِ» جنگ‌طلب هم بیشتر است! 🔺 @barahoot_TV 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مراسماتی که یزید هم در آن شرکت می کند! ◀️ گاهی یک جریان موج خیز و حرکت‌زای اجتماعی، روح خود را از دست می‌دهد و از آن جز یک سلسله آداب و تشریفات بی‌اثر باقی نمی‌ماند. 🔸 امير المؤمنين فرمود اسلام به دست اموي‌ها مانند ظرفی که وارونه شود و محتوایش بیرون بریزد و جز خود ظرف باقی نماند، وارونه می‌شود و از محتوای خود خالی می‌شود (یُکْفَأُ الْاِسْلامُ کَما یُکْفَأُ الْاِناءُ). و ما، نام این پدیده اجتماعی را، تبدیل حرکت به بنیاد می‌نهیم. با ذکر یک مثال توضیح می‌دهم. 🔹 عزاداری سنتی امروز امام حسین (ع) تبدیل حرکت به بنیاد (عادت) است. این عزاداری که به حق درباره‌اش گفته شده: (مَنْ بَکی‌ٰ اَوْ اَبْکیٰ اَوْ تَباکیٰ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ) که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل فلسفه‌اش تهییج احساسات عليه يزيدها و ابن زیادها و به سود حسین‌ها و حسینی ها بوده. 🔸 در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقع نوعی سربازی است. 🔹 در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. 🔸 اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و محتوای این ظرف بیرون می‌ریزد و مسئله شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایان‌گر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرد از وظایف اجتماعی و بی رابطه با حسین های زمان و بی رابطه با یزیدها و عبيدالله‌های زمان بپا دارند. 🔹 اینجاست که حرکت تبدیل به بنیاد یعنی عادت شده و محتوای ظرف بیرون ریخته و ظرف خالی باقی مانده است. در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور بدر آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را بپا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها (تباکی) اثر ندارد، اگر یک مَن اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی خورد. 📚 بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر - ص ۸۲ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مسئولیت در تنهایی ◀️ امام نمي‌تواند خاموش بنشيند زیرا مسئوليت جنگيدن با ظلم را دارد، از طرفي نمي‌تواند بجنگند، چرا كه نيروي جنگيدن را ندارد. او تنهاست، اما انسان تنها نيز در مكتب اسلام مسئول است. 🔺مجموعه قسمت چهارم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ فروش نفت کشور، نزدیک به صفر شده است ◀️ ۲ شهریور ۹۹ | امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه استانداری قم : فروش نفت به‌عنوان یکی از منابع درآمدی کشور نزدیک صفر رسیده و با مشکل تامین منابع مواجه هستیم | ایرنا 🔸 ۴ مرداد ۹۸ | معاون نوبخت: بودجه سال ۹۸ کشور بر اساس فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز اصلاح و تقریبا صفر شد 🔹 ۲۸ خرداد ۹۸ | زنگنه، وزیر نفت در مجلس: امروز، هیچ نفتی نمی‌توانیم بفروشیم، حتی اگر بفروشیم، پولش را نمی‌توانیم بیاوریم 🔸 ۱۱ اردیبهشت ۹۶ | ظریف در آستانه انتخابات: اگر همان روند گذشته ادامه می‌یافت، امروز صادرات نفت‌مان به کمتر از ۲۰۰ هزار بشکه می‌رسید؛ امروز بعضی دوستان تلاش می‌کنند مردم را به فراموشی بکشانند، اما مردم یادشان نرفته است که در چه شرایطی بودند و الان در چه شرایطی! 🔹 ۵ تیر ۹۲ | ژنرال زنگنه: باید گروهبان‌ هایی که الان سر کار هستند، بروند کار گروهبانی کنند تا ژنرال‌ها بیایند کارها را انجام دهند 🔺 طبق آمار بانک مرکزی، صادرات نفت ایران در اوج تحریم‌های سال ۹۱ و ۹۲ بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بوده است 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ جاهلیت و جنایت ◀️ به تعبیری، حسین(ع) را به سنت‌های پیش از عصر نبوت به مسلخ برد. ارتجاع به سنت‌های جاهلی: ، ، و... 🔸 تعبیر کامل‌تر و دقیق‌تر این است که ارتجاعِ و و جامعه‌ی بعد از پیامبر به سنت‌های عصر جاهلیت، چنین معرکه‌ای را آفرید. 🔹 پس این، یک قاعده است که هرگاه خواص، مبتلا به ارتجاعِ جاهلی شوند، دست به جنایت می‌زنند! 🔸 بازهم اگر بخواهیم این قاعده را ساده‌تر کنیم، چنین می‌شود: خواصِ مبتلا به امراضی نظیرِ ، و ، لشکرکشی می‌کنند و حقیقت را سر می‌بُرند. 🔹 خواصِ زمانه‌ی ما، بسیار دوست دارند تا مفهومِ «خواص» را در سال 61 هجری و در آدم‌های آن سال منجمد کنند تا دامن خودشان را نگیرد. 🔸 اما چنین اهتمامی، نمی‌تواند از وقوع فاجعه ممانعت کند. حالا می‌خواهد اسمِ این آدم‌ها «خواص» باشد یا «نخبگان» یا «مسئولان» یا هر چیز دیگری. 🔹 چون خودشان مبتلا به انحرافاتِ جاهلیِ ثروت‌اندوزی و زیاده‌خوری هستند، برای تغییر در استنتاجِ امروزی، چاره را در جمود و موزه‌ای کردنِ قواعد و مفاهیم می‌بینند. 🔺 جریانِ جاهلیت، دیر یا زود دست به جنایت خواهد زد. مقدماتِ این جنایت، مدتهاست که فراهم آمده. 🔺 @ebteda_ir 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مهم‌ترین انگیزه قیام ◀️ اگر لشکر اموی هم با امام نماز می‌خوانَد، پس امام حسین (ع) از خطر نابودی کدام اسلام می‌گوید؟ قیام علیه حکومت یزید برای چیست؟ آیا انگیزه امام از قیام و احیای معروف، صرفاً نماز و روزه و حج و زکات بود؟ 🔺مجموعه قسمت پنجم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "من مکرر گفتم" ➖ تکرار توصیه‌‌ها و بایدها، و گوش‌هایی که نمی‌خواهند بشنوند ◀️ گزیده‌ای از مهم‌ترین سخنان رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت (۱۳۹۹/۰۶/۰۲) 🎙 : 💬 اقتصاد کشور را مطلقاً نباید به تحوّلات خارجی، پیوند زد. این درست نیست که مثلاً فرض کنید ما بگوییم اگر چنانچه انتخابات فلان کشور، فلان جور شد، مثلاً این ‌جور می‌شود. نخیر، انتخابات آنجا هر جور می‌خواهد بشود. 💬 فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت می‌شود. نمی‌شود این مسئله را رها کرد. من می‌بینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمی‌شود. 💬 اسلام الگوی مستقلّ خودش را دارد. الگوی اسلامی برای نظام‌سازی و جامعه‌سازی به طور خلاصه یک الگویی است مرکّب از ایمان و علم و عدل؛ این سه عنصر اصلی است. ما البتّه در هر سه بخش عقبیم. تحرّک ما تحرّک مناسب و شایسته‌ای نبوده است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ روضه‌ای که نشستن در آن حرام است ➖ دو مسئولیت بزرگ مردم در مجالس عزاداری 🎙 : 💬 ما هزاران تحریف در نقل و بازگو کردن حادثه عاشورا وارد کرده‌ایم. هم تحریف‌های لفظی و هم تحریف در تفسیر این حادثه. 💬 مردم دو مسئولیت بزرگ دارند. وقتی که می فهمند و می‌دانند، (و مردم اغلب هم می‌دانند) که دروغ است، نباید در آن مجلس بنشینند، که حرام است. بلکه باید مبارزه کنند و دیگری این تمایلی است که صاحب مجلس‌ها و مستمعین به گیراندن مجلس دارند. روضه خوان بیچاره می‌بیند که اگر بنا بشود هر چه می‌گوید از آن راست‌ها باشد مجلسش نمی‌گیرد. 📚 حماسه حسینی - ص ۶۲ الی ۶۶ 🎬 @Mostazafin_TV
🔻 مدیریت هیئتی، آنچه پیش از این بی‌نظم می‌خواندیم 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مدیریت هیئتی، آنچه پیش از این بی‌نظم می‌خواندیم ➖ ساختار‌های رسمی از نهاد‌های مردمی الگو بگیرند ◀️ متاسفانه با بی دقتی رسانه‌ای و همچنین هجمه‌های جریانات خاص، سال‌ها از مدیریت هیئتی به نام بی‌نظمی، شلختگی، عدم دقت و کار غیر علمی نام برده می‌شود. و هرگاه می‌خواهند نمونه کار بی‌نظم و سوء مدیریت را نشان دهند با نام مدیریت هیئتی و حتی مدیریت جهادی خطاب می‌کنند. گواه اینکه هرجا مدیریت هیئتی و جهادی که خارج از ساختارها و بروکراسیِ رسمیِ اداری کشور بوده همراه با ضعف و بی‌نظمی بوده است. 🔸 حال آنکه، فقط تماشای برگزاری هیئت‌های بزرگ در شرایط حساس کرونای امسال دقیقا خلاف گزاره مرسوم و غلط را ثابت می‌کند. آنچنان که مردمی‌ترین، منظم‌ترین و دقیق‌ترین مدیریت را همین هیئت‌ها انجام داده‌اند. مدیریتی چابک و پویا که سریع توانست در مواجه با تغییرات شرایط و اعمال پروتکل‌های بهداشتی خودش را تطبیق بدهد و بدون کوچکترین بی‌نظمی، مراسماتی با شکوه و جمعیتی قابل توجه را مدیریت کند. مدیریت هیئتی که کاملا خودجوش و مردم نهاد است، توانسته خارج از چارچوب‌های خشک رسمی و اداری، مدلی موفق را ارائه دهد. 🔹در همین قضایای کرونا، اجتماع های پرتراکم مردم در دفاتر خدمات ارتباطی برای سهام عدالت، ازدحام مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تعویض پلاک و امثالهم نمونه‌هایی از سوء مدیریت دولتی در همین مدت اخیر است. که با وجود امکانات و اطلاع رسانی های گسترده اما حتی بصورت حداقلی نتوانست امور را مدیریت کند و موجب تبعات جدی برای سلامتی مردم کشور گردید. 🔸 این مدیریت خسته و ناتوان را که هر کجا وارد شده، جز بی‌نظمی و عصبانیت مردم، چیزی در پی نداشته (تا جائیکه حتی در توزیع ساده یک سبد کالای معیشتی بحران می‌آفریند) با مدیریت مردمی و بومیِ هیئتی و جهادی، قیاس کنیم. آنچنان که خود مردم کاملا پویا و منطبق بر نیازهای مردم عمل می‌کنند و در کمترین زمان و با کمترین امکانات و بودجه، کار را به بهترین شکل پیش می‌برند. 🔹 نمونه‌های اخیر مدیریت هیئتی یا جهادی را نه تنها در برگزاری هیئات مذهبی در محرم امسال، که در رزمایش همدلی و مواسات، عملکرد گروه‌های جهادی در تولید ماسک و ضدعفونی سطح شهر، حضور خودجوش گروه های جهادی در ماجراهایی چون سیل و زلزله هم می‌توان دید. هر کدام را حقیقتا می‌توان به عنوان یک نمونه مطالعاتی تحقیقاتی مورد بررسی و مطالعه قرار داد. 🔸 این مدیریت هیئتی و جهادی را مرهون انقلاب اسلامی هستیم. همان‌ها که در دهه اول انقلاب در نهادهایی چون کمیته انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و نهضت سواد آموزی به کمک ساختارهای رسمی جمهوری اسلامی آمدند و در حوزه های امنیت، سازندگی و سواد آموزی حقیقتا عملکرد موفق و بی‌بدیلی داشته‌اند. 🔺 که البته تمامی این نهادهای مردمی بعدها توسط تکنوکرات‌ها و ساختارهای رسمی و معیوب اداری کشور روز به روز تضعیف، ادغام و حذف شدند. هرچند این مدل‌های موفق امروز در قالب‌های دیگر در حال ظهور و بروز است و سرچشمه جوشان مدیریت مردمی شده‌اند. زین پس هرجا از نظم و مدیریت مردم محور، کار دقیق حرف زده شود باید از مدیریت هیئتی و جهادی نام برده شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام حسین (ع): عالم شدید که چه کار کنید؟ ➖ ضربه برخی علما بر پیکره دین ◀️ امام حسین (ع) دو سال قبل از عاشورا در منا، خواص، علما و بزرگان را دعوت می‌کند. امام خطاب به خواص می‌فرماید: بلایی که شما سر دین می‌آورید، از بلایی که همه‌ی مردم سر دین می‌آورند بیشتر است. شما عالم شدید که چه کار کنید؟ 🔺مجموعه قسمت ششم 🌐 ویدیو با کیفیت بالا را از اینجا ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تئوریزه کردن گفتمان امنیت، برای حفظ قدرت 🎙 : 💬 منطق بنی امیه، فرقه‌ای کردنِ امر عمومی و اینکه «آنچه متعلق به همه است باید مال ما باشد»، بود. منطقی که کاملا آگاهانه و تزویرگونه آن را دنبال کردند تا در آخر به این هدف برسند که قدرت را قبضه کنند. 💬 بعد از قبضه قدرت، ساختارها را به سمت و سویی بردند که تئوریزه کنند چرا ما باید باشیم. لذا گفتمانِ امنیت را به‌ عنوان گفتمان اصلی قرار دادند و گفتمان‌های عدالت و عدالت‌خواهی و همه گفتمان‌هایی که حیات اجتماعی ما را تنظیم می‌کردند، در فرع قرار گرفت. 🎬 @Mostazafin_TV