⭕️ ابوذر یا ابوجهل؟!
🔹مهم نيست كه دشمن چه مىكند؛ و مهم نيست كه چه موقعيتى پيش خواهد آمد!
🔸بلکه اين نكته اهميت دارد كه تو چه بايد بكنى و در هر موقعيت چگونه موضع بگيرى.
🔹اين مهم نيست كه دشمن چه مهرهاى را بر سر كار مىگذارد؛ مذهبى و يا بىمذهب را؛ بىريش يا با ريش را؛ كه تو بايد بدانى در برابر هر طرح احتمالى او، چه برنامهى قطعى را دنبال كنى و چگونه موضع بگيرى.
🔸بر فرض تو در موقعيت صفر و زير صفر قرار گرفتى و به طور كلى نيروهايت را از دست دادى چه بايد بكنى؟!
🔹مأيوس بشوى؟! ناله سر بدهى و از حركت تُوبه كنى و شكست را دليل بىكارى و بىعارى بگيرى؟!
🔸يا اين كه از شكست درس بياموزى و نقطههاى ضعف را از امروز كنترل كنى، و راه نفوذ را از امروز ببندى، و دوباره به طرح دعوت و صف و جبههبندى و قتال و درگيرى روى بياورى؟! كه اين تكليف مستمرّ توست!
🔹تو نمىتوانى يك لحظه آرام بمانى و نمىتوانى تكليفها را زير پا بگذارى و شكست، دليل پذيرفتن آن نيست.
🔸در واقع كسى شكست خورده كه شكست را پذيرفته و يا اين كه فقط پيروزى عادى را هدف گرفته است.
🔹اما كسى كه شكست را نپذيرفته و از آن درس گرفته و هدفش اين نيست كه آدمها او را بپذيرند و با او باشند، كه مىخواهد آنها امكان انتخاب را داشته باشند و در برابر دعوت باطل، دعوت حق را هم بشنوند و آخر ابوذر و يا ابوجهل شوند و از قوّه به فعليّت برسند.
✍️ استاد علی صفایی حائری (عینصاد)
📚 کتاب تقیه | ص ۵۷
🆔 @Einsad
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ پیشنهادی ساده برای حل وضعیت بحرانی مدارس دولتی! 🔹 یک پیشنهاد ساده: اگر وزیر آموزش و پرورش و معا
⭕️ اگر زندگی مدیران شبیه زندگی مستضعفین شود...
🔹 خردادماه امسال بود که در برنامه ثریا، کارشناس دعوت شده به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داد، «وزیر و معاونین و مدیران کل ملزم شوند از مهر ۱۴۰۱، فرزندانشان را به #مدارس_دولتی بفرستند». وزیر برای شخص خودش قبول کرد و قول داد این مسئله را به معاونین و مدیران هم ابلاغ کند.
🔸 اکنون بعد از چند ماه اطلاع دقیقی از اینکه آقای وزیر این پیشنهاد را ابلاغ کردند یا نه در دست نیست، اما ظاهراً خود شخص وزیر به این پیشنهاد عمل کردهاند و فرزندشان را به مدرسه دولتی بردهاند.
🔹 اقدامی که شاید خیلی کوچک به نظر برسد ولی میتواند منجر به اتفاقات خوبی بشود. وقتی یک مسئول با مشکلات و مسائل مردم هم درد میشود، درک بهتری هم از وضعیت پیدا خواهد کرد و احتمالاً پیگیری و سیاستگذاریهای بهتری را پیش خواهد برد، نسبت به زمانی که منافعش از مردم منفک میشود!
🔸 خلاصه آنکه هرچه زندگی مدیران، به زندگی #مستضعفین شبیهتر و نزدیکتر شود؛ احتمال رفع مشکلات و افزایش #رفاه_عمومی هم خیلی بیشتر خواهد شد!
#عدالت_اجتماعی
#عدالت_آموزشی
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا مالیات بر عایدی سرمایه باعث خروج سرمایه از کشور میشود؟
➖یکی از دلایل مخالفین #مالیات_بر_عایدی_سرمایه این است که میگویند باعث فرار سرمایه از کشور میشود.
🔹کجای دنیا یک بازار بیریسک مثل مسکن و خودرو داریم که سودهای ۵۰ و ۱۰۰ درصدی میدهد و مالیات هم از آن گرفته نمیشود؟
🔸اساسآ به منابعی که در جهت #تولید یا #خدمات استفاده شود سرمایه گفته میشود. وقتی منابعی در این دو جهت نباشد، دیگر مصداق سرمایه نیست!
🔹ما مایل به خروج این منابع نیستیم، بلکه باید به سمت تولید هدایت بشوند. این نوع مالیات، سوداگری را از صرفه میاندازد، بعد از آن منابع به سمت تولیدات مولد هدایت میشود.
🔸اگر این منابع نمیخواهد به سمت تولید برود و میخواهد اخلال ایجاد کند؛ اصلا اخراج بشود بهتر است تا اینکه صدمه و تبعات سنگینی را برای اقتصاد کشور بخواهد به دنبال داشته باشد.
🔺دلالان، هر جای دیگر بخواهند بروند، وضعیت مالیات ستانی برایشان شدیدتر از داخل کشور است!
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ روایت شکلگیری یک حرکت مردمی به برکت خون حاج قاسم
🔸 عصر آن جمعه سرخ سال ۹۸، شیخ رضا بحرانی، امام جماعت مسجد امام حسین (ع) برازجان، به میدان اصلی شهر میآید تا برای #حاج_قاسم کاری کند.
🔹 عدهی دیگری هم آمدهاند. با اینکه آشنایی چندانی با هم ندارند، اما خون شهید سلیمانی آنها را بر سر یک کار مشترک جمع میکند؛ مراسم خونخواهی شهدای مقاومت؛
🔸 حرف از خونخواهی شهید که میشود، دیگر مالکیتی و انحصاری در کار نیست، هرکسی با هر ظرفیتی برای خودش نقشی تعریف میکند و کاری انجام میدهد.
🔹 شاید معجزهی خون شهید، ظهور صادقانهی همین ظرفیتهای مردمی بود. ظهور #باطن_واقعی_مردم_ایران؛
🔸 کافیست هنر استفاده از این ظرفیتها را بدانیم تا ببینیم چه کارهای بزرگی میتوانند انجام دهند.
🔹 هنری که شیخ رضا و رفقایش در برازجان و بوشهر و آبپخش استفاده کردند و بانی شکلگیری یک اتفاق نادر شدند؛
🔺 حالا اینجا و در سالگرد شهادت حاج قاسم، شیخ رضا بحرانی، روایتی میکند از برکت خون شهید سلیمانی و چگونگی شکلگیری این اتفاق...
🔺 پ.ن: اگر میخواهید با این حرکت بیشتر آشنا شوید حتماً به این کانال سر بزنید.
🎬 @Mostazafin_TV
📣 #سانس_ویژه
💢 اکران ویژه آنلاین مستندهای زیر در ششمین روز از #سیزدهمین_جشنواره_مردمی_فیلم_عمار 🔻🔻
🔹 به نام پدر
🔸 خوبان عالم
🔹 مدرسهای در دوردست
🔸 کاپرا کجاست
🔹 هپکوتیزم
🔸 دنیای واقعی
🔹 مردی با آرزوهای بزرگ
🔸 مادیون
🔹 نیوجرسی
🎥 برای تماشای #رایگان فیلمهای بالا با اینترنت نیمبها، روی نام هر کدام بزنید و وارد شوید.
⏰ تماشای این آثار تا ۲۴ ساعت پس از شروع سانس ادامه دارد.
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ آیا حکومت باید مردم را به بهشت ببرد؟ (بخش دوم) 🔹 امام علی(ع) میفرمایند: « اگر از من پيروى كنيد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حدود الهی برای تربیت جامعه است نه انتقام
🎙 امام خمینی:
🔹این طرفدارهای #حقوق_بشر، این حقّه بازها آن روز خفه شده بودند، قلمهایشان شکسته بود... جوانهای ما این همه کشته شدند، این همه زجر دیدند، برایشان هیچ حق قائل نیستند!
🔸حالا ما اگر آن کسی که او را کشته است پیدا کنیم و بکشیم، یکدفعه سر قلم «حقوق بشر» باز میشود و شروع میکنند به نوشتن و تبلیغ کردن که در ایران خشونت است؛
🔹 #حدود_الهی برای تربیت جامعه است، نه برای انتقامجویی. و فِی الْقِصاصِ حَیاة؛ در #قصاص زندگی است. اگر ما درِ قصاص را ببندیم، هر کسی بکشد کارش نداشته باشیم، قتل زیاد میشود؛ زندگی مردم از بین میرود؛
🔸قصاص برای این است که زندگی بشر تامین بشود. حدود الهی برای حفظ حقوق بشر است.
🔹شما که فریاد «حقوق بشر» میزنید میخواهید حقوق بشر را ضایع کنید! این همه بشر کشته شده است، حق ندارند دو تا بشری که این همه را کشتهاند، مجازات کنند حالا کشتن خلاف حق بشر است؟ آخر این حرف است در عالم؟ منطق است این منطق؟
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این آزادی، بَرده میسازد!
➖#مایکل_جونز، نویسنده و متفکر آمریکایی در گفتگو با آرش دریابندری به این سوال پاسخ میدهد که چرا ایدهی #دموکراسی ناکام مانده و نتوانسته تحقق پیدا کند؟!
🔹او میگوید: وقتی مردم اخلاقگرا نباشند، هیچ قانونی کارایی ندارد. شما نمیتوانید دموکراسی داشته باشید مگر اینکه اخلاقیات داشته باشید.
🔸پس از جنگ جهانی دوم گروههای قدرتمندی، عامدانه دست به تخریب اخلاق در مردم آمریکا زدند. برای اینکه کنترل یک فرد غیر اخلاقی راحتتر است. وقتی جامعه دچار فساد اخلاقی شد، آنوقت به جای دموکراسی پول و #سرمایهداری است که حکومت میکند.
🔹دولتها برای کنترل جامعه، فساد اخلاقی و اعتیاد را بین مردم ترویج میکنند. به جامعه #آزادی شهوت و فساد میدهند، و در عوض اطاعت و حمایت کامل آنها از سیاستهای دولت را به دست میآورند.
🔸آزادی توانایی ارضای امیال پنهان نیست. آزادی توانایی انجام کار درست است. تمام رذایل غیرعقلانیاند و شما به محض اینکه در برابر رذایل تسلیم شدید، به تعداد رذایلتان ارباب دارید!
🔺در واقع دولتهای غربی آزادی جنسی میدهند تا برده سیاسی تحویل بگیرند.
🎬 @Mostazafin_TV
🔹یک جمعبندی نهایی از سیاهه چالشها و مسایل کشور این است که هیچ چالش اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی نیست که ریشه آن #عقبماندگی_در_عدالت نباشد. مطالعه و تبیین و تحلیل این چالشها باید چشم ما را باید به اصلاحات عدل محور بینا کند.
🔸مصرف گاز تهران در شمال تهران ۹۳ درصد، جنوب تهران ۷ درصد!
🔹با کاخ در تهران و ویلا در شمال سهم صدها خانواده را در مصرف گاز میبلعند و پنتهاوس و جکوزی میکنند و فحش علیه نظام و توییت و استوری میگذارند...
🔺عدالت هم دست دراز را قطع میکند، هم زبان دراز را.
✍️ مجتبی جهانتیغ
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اتلافی که دیده نمیشود!
🔹ریشهی برخی از تحلیلها و توصیههای غلط، اطلاعات غلط است. برای رسیدن به راهحل درست باید اول درک درستی از مشکل داشت تا بعد بتوان به عوامل و اسباب آن برسیم.
🔸آماری که محمدرضا اکبری از وضعیت انرژی کشور ارائه میدهد، میتواند ما را به تحلیل دقیقتری درباره علل مشکلات انرژی این روزها برساند.
🔹آنچه از وضعیت انرژی کشور دیده میشود، حجم خیلی خیلی بالای اتلاف در قسمت انتقال و توزیع است، یعنی قسمتی که هنوز به دست مصرفکننده نرسیده و کاملا در دست دولتهاست! مسئلهای که متاسفانه کمتر هم به آن پرداخته میشود.
🎬 @Mostazafin_TV
29.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️قاتلین آزادی؛ بدون سانسور، جلوی دوربین
🔹اگر میخواهید معنی #استکبار را آنطور که هست بصورت ملموس و عینی بفهمید، این ویدیو تصویر شفافی به شما نشان میدهد.
🔸آمریکاییها و بلژیکیها روبروی دوربین نشستهاند و خیلی شیک و مجلسی، داستان قتل و قطعه قطعه کردن و سوزاندن جسد #پاتریس_لومومبا، رهبر استقلالطلبان کنگو و اولین نخست وزیر این کشور را تعریف میکنند.
🔹لومومبا نه مسلمان بود، نه ولی فقیه بود، نه ادعای حکومت اسلامی داشت؛ ملیگرا و آزادیخواهی بود که دنبال #استقلال کشورش بود.
🔸اما او هم مثل #مصدق خیال میکرد میتواند با کمک آمریکاییها، شر استعمارگران بلژیکی را از سر کشورش رفع کند. غافل از اینکه یانکیها اساساً با استقلال ملتها مخالفند!
🔹عمر چند روزه این انقلابها و دیدن نقش آمریکا در انحراف یا نابودی آنها، بزرگی و عظمت معجزه #انقلاب_اسلامی را هم بیشتر به ما نشان میدهد.
🔺پ.ن: دندان طلایی لومومبا به عنوان تنها عضو باقی مانده او، پس از ۶۱ سال به کنگو بازگردانده شد.
🔺این ویدیو خلاصهایست از مستند «پاتریس لومومبا نخست وزیری که در اسید حل شد». توصیه میکنیم فیلم کامل آن را حتماً از اینجا ببینید.
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ از این کوزه، چیزی جز نارضایتی و اعتراض، برون میتراود؟
🔹همگام با تشدید سیاستبازی در میدانِ آموزشوپرورش و ذلیلسازی این نهاد زیربنایی بواسطهی مداخلهها و دستکاریهای سخیفِ عناصر سیاسی، شاهد تداوم رویکرد مخرب «پولیسازی آموزش و پرورش» و عقبنشینی دولت از مسئولیتش در این حوزه هستیم.
🔸تجویزها و تکالیف برنامههای توسعه، بویژه برنامهی ششم، برای #خصوصیسازی فراگیر در امر تعلیم و تربیت، هر روز ثمرات هولانگیز خود را نمایان میکند؛ اما دریغ از بازاندیشی و بازنگری در این رویکردهای تخریبی.
🔹در آخرین پرده از تهاجم آشکار به زیرساخت فرهنگی و آموزشی کشور، «اولویتهای تحولی وزارت آموزشوپرورش» به عنوان «سندانتظارات دولت از آموزش و پرورش» توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.
🔸گذشته از مسائل و نکات مستتر در کلیت این سند، خط روشن «مسئولیتزدایی از دولت» و «پولیسازی و خصوصیسازی و بازاریسازی تعلیم و تربیت» برجستهتر از هر نکتهایست.
🔹این رویکرد بازاری، در دو بند، آشکار است:
➖ ۱. توسعهی مدارس هیئت امنایی به میزان حداقل ۲۵درصد مدارس تا سال ۱۴۰۳.
➖۲. تخصیص اعتبار به خانوادهها و هدفمندسازی اعتبارات تحصیل با هدف ارتقای #بهرهوری منابع.
🔸این سیاستها، اعلام رسمی تشدید حرکت به سمت خصوصیسازی آموزشوپرورش.
🔹عجیب است که اصولگرایان و نواصولگرایان، مدام از رویکرد #نولیبرالی رقبای سیاسی خود فریاد میکنند اما هرگاه، خود نیز بر صدر نشستند، دقیقاً همان رویکرد را اختیار میکنند و چهارنعل در این مسیر بیهوده، میتازند. حتی شدیدتر و خشنتر از سایرین!
🔺اقتصاد و اجتماع و فرهنگ و آموزش و درمان و مسکن و... را به دست بازار میسپارند و سپس متظاهرانه شروع میکنند به اشک ریختن برای فرهنگ. و برمیآشوبند از اعتراض. آیا از کوزهی این رویکردهای خشن و فشارافزا، چیزی جز نارضایتی و اعتراض، برون میتراود؟
✍️ روحالله رشیدی
#عدالت_آموزشی
🆔 @ebteda_ir
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ دختر نماینده هم استعفا داد! ماجرا تمام شد؟!
✍️ #میثم_ظهوریان
🔹 فوکویاما در کتاب نظم و زوال سیاسی، خاندان سالاری یا همان به تعبیر عامیانه فامیل بازی را جزیی از طبیعت و فطرت بشر میداند و به همین دلیل نیز معتقد است ایجاد نهادهایی که خلاف این طبیعت عمل کنند، امر بسیار مشکل و در عین حال مهمی است. به ویژه در کشورهای شرقی که نهاد خانواده نقش مهمی در ساختار اجتماعی جامعه دارد، این مسئله دو چندان نیز میشود.
🔸 در ماجرای دختر عضو شورای شهر نیز میتوان مسئله را به سطح فردی تقلیل داد و خواستار استعفای او شد، اما در کنار آن میتوان نقد را به ساختار قانونی و نهادی که چنین امکانی را برای او فراهم کرده است، معطوف نمود.
🔹اشکال رویکرد اول این است که نسبت به دهها مصداق مشابه در سایر نهادها ( نمونههای مشابه در مجلس و شورای شهر مشهد و ...) بی تفاوت است و اصلاح نهایتا با همین واقعه استعفای دختر نماینده ( که از بد واقعه یا چه بسا به دلیل اختلاف شخصی در میان نمونههای مشابه فیش حقوقش منتشر شده است) ختم خواهد شد.
🔸 فلسفه قوانین #تعارض_منافع همین است که این موضوع را از سطح فردی چه برادر روحانی و جهانگیری یا پسر مخبر باشد و چه داماد زاکانی و همسر قالیباف به سطح نهادی ارتقا دهد و اصل این عمل را از جایگاه قانونی به عملی خلاف تنزل بخشد، تا بتواند با این میل طبیعی مقابله کند.
🔹 یکی از سادهترین بخشهای قوانین تعارض منافع نیز که به راحتی در مجلس قابل تصویب است همین موضوع است که هیچکدام از مدیران کشور حق استخدام بستگان خود در زیر مجموعه کاری خودشان را نداشته باشد.
🆔 @mzohurian
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چگونه یک سربازِ فلسطینی برای مبارزه متولد میشود؟
🔹 این #کودک_فلسطینی شاهد صحنه تخریب خانه خانوادهاش در محله سیلوان قدس اشغالی توسط #صهیونیست های اسراییلیست.
🔸 این کودک و امثال او، از همین کودکی ظلم این جماعت غاصبِ کودککش را میچشند؛ آنها در کنار این ظلم با اراده و ایمانی که خداوند در راه مبارزه با ظلم به آنها میدهد، به سربازانی همچون سربازان #عرین_الاسود و دیگر #مبارزان_فلسطینی تبدیل میشوند تا اشغالگرانِ صهیونیست را از خانه و خاک خود بیرون کنند.
🆔 @negahnational
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
📽 ششمین قسمت از مجموعه ویدئویی #هفت_موتور_تولید_تبعیض ⭕️ بازتولید تبعیض با ساختار آموزش و پرورش، آم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ با این رویکرد، #عقبماندگی_در_عدالت خیلی هم عجیب نیست!
🔹 در کنکور ۱۴۰۱ بیش از ۹۹ درصد رتبههای زیر ۳۰۰۰ از #مدارس_غیردولتی بودند! ۵۵ درصد از قبولیهای دانشگاه شریف نیز سهم دهک دهم بود! از طرف دیگر طبق آمار مرکز پژوهشهای مجلس، فقط در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل بیش از یک میلیون نفر است.
🔸 به عبارتی وقتی #حق_آموزش تبدیل به کالا شود، پولدارها کالای با کیفیتتری میگیرند؛ ندارها هم یا کالای کم کیفیتتری میگیرند یا کلاً از آڼ محروم میشوند.
🔹 احتمالاً عمدهی این ندارهای بیمدرک هم یا به لشکر بیکاران اضافه میشوند یا به سراغ کارگری میروند!
🔸 حالا وزیر علوم میفرمایند که «این فرد زیر دیپلم، چون زودتر وارد بازار کار شده از یک فارغ التحصیل دکتری، ۱۵ سال در زندگی جلوتر است! بنابراین ما چقدر حقوق بدهیم که این ۱۵ سال عقبماندگی را بتوانیم جبران کنیم؟!»
🔹 این در حالی است که دولت برای محصلین سالها هزینهی مادی و معنوی میدهد و منزلت اجتماعی، امکان اشتغال و درآمد بهتر را برایشان فراهم میکند. در عوض -به جز برخی رشتهها- هیچ تعهد و تضمینی هم از آنها برای خدمت نمیګیرد.
🔸 حالا گذشته از کسانی که دنبال مهاجرت یا اشتغال در بازار آزاد هستند؛ برخی برای خدمت در دولت، با چنین استدلالهایی -شبیه آقای وزیر- حقوقهای چندین برابری نسبت به آن طبقه بازمانده از تحصیل برای خود مطالبه میکنند.
🔺 و اینگونه #تبعیض_آموزشی، #تبعیض_حقوق_و_دستمزد را تقویت میکند.
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ از این کوزه، چیزی جز نارضایتی و اعتراض، برون میتراود؟ 🔹همگام با تشدید سیاستبازی در میدانِ آمو
⭕️ پولی کردن آموزش و پرورش با شتاب بیشتر در دولت رئیسی!
🔹تسهیل عجیبِ صدور مجوز مدارس پولی (#غیر_انتفاعی) و توسعه مدارس هیئت امنایی در دولت آقای رئیسی ما را به شدت نسبت به #تبعیض_ساختاری نگران کرده است.
🔸در سندی که اخیراً منتشر شده دولت بدنبال افزایش مدارس پولی هیئت امنایی از ۳.۵ درصد به ۲۵ درصد، طی کمتر از دوسال است!
🔹این در حالی است که مصوبه مدارس هیئت امنایی طبق رأي شماره ۱۶۲۶ هيأت عمومي ديوان عدالت اداري، در سال ۹۷ ابطال شده و اساساً هرگونه مدارس هیئت امنایی در حال حاضر خلاف قانون است و دریافت پول از دانش آموزان خلاف قانون و خلاف شرع است. اما مدارس هیئت امنایی(با حمایت آموزش و پرورش) در حال حاضر، بدون اطلاع والدین و اعلام به آنها، در پوشش کلاس تقویتی، پول زور دریافت میکنند!
🔸حالا دولت آقای رئیسی دنبال توسعه این مدارس غیرقانونی از ۳.۵ درصد به ۲۵ درصد است!
🔺 آیا مجلسی وجود دارد علیه این سیاستِ خانهخرابکن بایستد؟ آیا عالمی هست مقابل این سیاست #سرمایه_داری آموزش و پرورش بایستد؟ آیا کسانی هستند در حرمهای اهل بیت در اعتراض به سیاستهای سرمایهداری دولت تحصن کنند؟
✍️داود مدرسییان
🆔 @Dmodaresian
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ این است دستآورد سرمایهداری!
➖ برنی سندرز، سیاستمدار آمریکایی:
. در دهه ۱۹۵۰ مدیران اجرایی ۲۰برابر بیشتر از میانگین کارگران حقوق میگرفتند.
. در دهه ۱۹۸۰ مدیران ۵۹ برابر بیشتر حقوق میگرفتند.
. در ۲۰۰۹ دستمزد مدیران ۱۸۰برابر بیشتر بود.
. امروزه، مدیران عامل ۳۹۹ برابر بیشتر از میانگین کارگران حقوق میگیرند.
ما باید به این طمع و نابرابری افسارگسیخته پایان دهیم.
🔺 پ.ن: آنچه الگوی #سرمایهداری برای کشورها دارد، چیزی جز #شکاف_طبقاتی و پر شدن جیب ابرسرمایهداران نیست. باشد که مایه عبرت شود!
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بازتولید تبعیض با آموزش آزاد
#بازنشر
🔹 چگونه #آموزشوپرورش با ساختاری کاملا قانونی میتواند #تبعیض را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهد؟!
🔹 چه چیزی باعث میشود که مناطق لوکسنشین تهران و قم، خیلی بیشتر از مناطق دیگر کشور سهم در رتبههای خوب کنکور داشته باشند؟
🔺در این قسمت حجت الاسلام #محسن_خاکی از شیوهی #بازتولید_تبعیض با آموزش آزاد میگوید.
#جنگ_فقر_و_غنا
#اختصاصی_مستضعفین_تی_وی
🎬 @Mostazafin_TV