eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ روی دستش، پسرش رفت، ولی قولش نه! نیزه‌ها تا جگرش رفت، ولی قولش نه! این چه خورشیدِ غریبی‌ست که با حالِ نزار پای نعشِ قمرش رفت، ولی قولش نه! باغبانی‌ست عجب! آن که در آن دشتِ بلا به خزانی ثمرش رفت، ولی قولش نه! شیرمردی که در آن واقعه هفتاد و دو بار دستِ غم بر کمرش رفت، ولی قولش نه! جان من برخیِ «آن مرد» که در شط فرات تیر در چشمِ ترش رفت، ولی قولش نه! هر طرف می‌نگری نامِ حسین است و حسین ای دمش گرم! سرش رفت، ولی قولش نه! ✍️ حسین جنّتی @mouood_org
2️⃣9️⃣ ⭕️استواریافته بر رکن عدالت 🔺 دولت کریمه، برکشیده خداوند متعال به دست حضرت خلیفه الله، برای سکنای انسان مؤمن و مستعدّی است، آکنده از در . 🔺 حضرت خلیفه الله، دولت کریمه را بر پایه عدالت در همه عرصه ها، صحنه ها و ساحات برمی کشد؛ در هنگامه ای که و بیداد، همه صحنه ها، ساحات و عرصه های حیات فرهنگی و مادی خلق روزگار را از خود آکنده است. مهم ترین و اصلی ترین هدف دولت مهدوی، ظلم ستیزی و عدالت گستری است. 🔺 عدالت، وضع و استقرار هر چیز به جای خود و ظلم، خلاف آن است. ظلم، به سیاهی، ضلالت و عدم نسبت دارد و در خود و با خود، مرگ و میرندگی و هدایت را به ارمغان می آورد. 🔺خداوند متعال، مرتفع نمودن همه عناصر ظالمانه در مناسبات و ساحات و عرصه های حیات بشر را به دست با کفایت امامی که به عنوان امام و عدالت شناخته می شود و برای همین منظور نیز قائم و قیام کننده است، می سپارد. خلیفه معصوم و منصوب حضرت حق نیز، ظهور عینی و محل تجلی تام اسم «العدل» است. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
🔘 إنّا للّه و انّا الیه راجعون ▫️ خبر تأسّف بار ترور ناجوانمردانه رئیس دفتر سیاسی ، و یکی از محافظانش در ، برگ دیگری بود از جنایات ، نماینده منحصر به فرد فراماسونری جهانی. ▫️ با عرض تسلیت و تعزیت به عموم آزادی‌خواهان و مجاهدان راستین، از خداوند متعال، ظهور موفور السرور حضرت ، مهدی صاحب الزّمان، عجّل الله تعالی فرجه الشریف را مسئلت داریم. ▫️ الّلهم العن الیهود اللهم العن الجبت و الطاغوت مؤسّسة فرهنگی هنری موعود عصر(عج) @mouood_org
🔘 إنّا للّه و انّا الیه راجعون ▪️ همزمانی جنایات گروه‌های در منطقة در سلاخی شیعیان مظلوم و حملات یهودیت صهیونیستی به و ترور ناجوانمردانه نشان داد که جمیع نمایندگان شیطان و لژنشینان عزم خود را برای مقابله و محاربه با مؤمنان و شیعیان بیش از پیش جزم کرده‌اند. ▪️ با عرض تسلیت و تعزیت این وقایع خونبار به محضر مبارک امام عصر، عجل الله تعالی فرجه الشریف و عموم مستضعفان، از خداوند متعال کلّی برای عموم رنج دیدگان و موفور السرور آن حضرت را تقاضا داریم؛ ان شاء‌الله. مؤسّسة فرهنگی هنری موعود عصر(عج) @mouood_org
🔘 خدا بیدار است! 🔹 شتران با بیتابی، عقب عقب می رفتند و نزدیک بود،صاحبان خود را بیندازند. صدای زنگ و خرناس وحشت زده ی شتران، بیابان را پر کرده بود. کاروان سکوت کرده و با ترس به دسته ی راهزنانی که شمشیرها را برهنه کرده بود، نگاه می کردند. 🔹 علیه السلام سردسته ی دزدان را که خنجری را رو به امام گرفت بود، مخاطب قرار داد: «چه می خواهی؟» مرد نقاب صورتش را برداشت و دندانهای سیاهش را به نمایش گذاشت و عربده کشید: «می خواهم تو را بکشم و اموالت را غارت کنم.» 🔹 امام با خونسردی فرمود: «من حاضرم که اموالم را با تو تقسیم کنم، با رضایت خودم نصف آنها را به تو می دهم.» راهزن فریادزنان مخالفت خود را ابراز کرد. 🔹 دوباره با آرامش فرمود: «من حاضرم از آنچه دارم، خرج سفرم را بردارم و باقی را به تو بدهم.» راهزن چاقویش را بالاتر برد. 🔹 امام، اینبار با تحکم پرسید: «خدای تو کجاست؟» راهزن خنده ی زشتی کرد و گفت: «خواب است!» 🔹 علی بن حسین (ع)، حیدر وار اخمی کرد و زیر لب چیزی گفت. ناگهان دو شیر درنده آشکار شدند و از انتهای کاروان به سمت راهزن هجوم بردند. دزدان دیگر که تکه پاره شدن رئیس شان را به چشم دیدند و پا به فرار گذاشتند. 🔹 امام فرمود: «گمان کردی خدا غافل است و خوابیده؟» و بعد افسار شتر را کج کرد و به سوی مکه حرکت کرد. 📚 منبع: امالی شیخ طوسی، ص 605؛ بحارالانوار، ج 46، ص 41. علیه السلام @mouood_org
◾️ این خاک بهشت است که قیمت شدنی نیست ریگ ملکوت است، عقیق یمنی نیست افتاده ابوالفضل ابوالفضل در این دشت دیگر عَلم هیچیک انداختنی نیست در خاک، تو را دفن نکردیم و دمیدی این گل، گل خودروست، گل کاشتنی نیست یک دست تو این گوشه و یک دست تو آن سو بین‌الحرمینی که در آن، سینه‌زنی نیست دعوت‌شده‌ی مجلس خوبانی و آنجا رختی به برازندگی بی‌کفنی نیست برخواستی و جان تو را خواست وگرنه هر رودِ به صحرازده، دریا شدنی نیست ✍️ مهدی فرجی @mouood_org
💠پایتختی قدس، زمینه سازان جولت جهانی یهود 🔸عبارت جولت جهانی در عنوان مأخوذ از این کلام امیرالمومنین ع است که فرمودند: للحق دولة، للباطل جولة حق دولتی دارد و باطل جولانی؛ 🔹هرگاه قوم و طایفه‌ای با ادبار و پشت کردن به حق و به قصد تمامیت خواهی در جاده‌ای رویارو با منویات الهی و مقدرات آسمانی در کار خلق عالم فتنه کند، جولانی بی‌سرانجام و آزاردهنده و ناروا را در پی گرفته است که لاجرم، حسب سنت آسمانی، پایانی نامیمون خواهد یافت؛ اگر چه به دلایلی، از جمله استضعاف مؤمنان و کاهلی اهل ایمان، برای مدتی به نوعی سروری بر اهل زمین برسد. 💌این اثر را به تمامی تقدیم ساحت قدسی بانوی دو سرا، حضرت فاطمه زهرا س کرده‌ام. امید که طبع لطیف ایشان را بیاراید؛ إن شاءالله. 🛍 این کتاب را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ تهیه کنید. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ: 🌐 https://b2n.ir/453431 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 yaranshop.ir
1️⃣8️⃣ 🔘 معجزات و کرامات امیرالمؤمنین(ع) 🔹 امام باقر(ع) به نقل از جابر فرمودند: «خورشید هفت مرتبه با علی بن ابی طالب(ع) سخن گفت. بار اول به او گفت: ای امام مسلمانان! برای من نزد پروردگارت کن تا مرا نکند. 🔹 بار دوم گفت: به من فرمان دهی، دشمنانت را می سوزانم. همانا من آنها را از چهره شان می شناسم! 🔹 سومین بار در بود؛ همان هنگامی که [نماز] عصر از وقتش گذشت و امیرمؤمنان(ع) به او فرمود که به موضعت بازگرد و او لبیک گویان اجابت کرد. 🔹 در مرتبه چهارم، امام به خورشید فرمودند: «ای خورشید! آیا خطایی از من دیده ای؟» و او گفت: به عزت پروردگارم سوگند! که اگر خداوند، مردم را همانند تو می آفرید، دیگر دوزخ را ایجاد نمی کرد. 🔹 مرتبه پنجم وقتی بود که در وقت نماز، در زمان خلافت اختلاف افتاد. با علی(ع) مخالفت کردند. پس خورشید به وضوح سخن گفت که: حق با او و به دست او و همراه او (علی) است. [این سخن] را و همه حاضران شنیدند. 🔹 بار ششم در هنگامی بود که خورشید ظرفی از آب حیات برای او آورد تا با آن برای نماز وضو بگیرد. حضرت به او فرمودند: «تو کیستی؟» گفت: من خورشید فروزانم. 🔹 بار هفتم در هنگام وفات او بود. در آن هنگام، خورشید آمد و به او سلام کرد و قول هایی از او گرفت و قول هایی به او داد.» 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 محبّ امام(عج) هستیم؟ 🔹 ... شده در یک لحظه‌هایی از عمرمان برای حضرت حجّت(عج) بی‌قرار باشیم؟ یا برای رنج‌هایی که در دل ایشان است، صدمه ببینیم؟... @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ ما شعر عطش را نچشیدیم، ببخش آن واقعه را خوب ندیدیم، ببخش صد بار، خبر رسید و راه افتادیم هر مرتبه هم دیر رسیدیم، ببخش ✍️ سیّدمهدی نقبایی @mouood_org
🔘 نوزدهمین نشست تخصصی و کارگاهی مهدویت در سال جاری برگزار می گردد... 🔰 موضوع: عصر حیرت و وضعیت فرهنگی و تمدنی عصر حاضر ✅ سرفصل های نشست: 1⃣ تحولات فرهنگی مقدمه تحولات تمدنی 2⃣ کودتای سقیفه 3⃣ انزوای اسلام علوی در سایه اسلام اموی 4⃣ دگرگونی اجتماعی - سیاسی جهان اسلام در عصر غیبت 5⃣ پیامدهای اجتماعی - سیاسی و فرهنگی جهان معاصر ⏰ زمان: شنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۰:۳۰ برابر با ۲۸ محرم الحرام ۱۴۴۶ 🎙 مدرس: استاد برجسته کشوری مهدویت استاد 🌐 شرکت در کارگاه آموزشی و مشاهده از طریق لینک زیر: https://www.skyroom.online/ch/kau.kazeroon/meeting 🔹 حضور همه فرهیختگان مزید امتنان است 📚 دبیرخانه مهدویت استان فارس @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۵): غیراصیل بودن بنی امیه 🔸گزارش های متعددی در دست است که اصل و نسب بنی امیه را زیر سؤال می برد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه ای به نوشت: «آزادشدگان و فرزندان آنها را چه به جداسازی نخستین مهاجران و تعیین رتبه و طبقه آنها؟ از صدای مهره معلوم است که از جنس سایر مهره ها نیست.» طرفداران معاویه تصریح دارند این عبارت، درباره کسی به کار می رود که خود را به گروهی که از آنها نیست، نسبت می دهد و نخستین بار برخی از صحابه این جمله را در ردّ ادعای عقبه بن ابی معیط، درباره قریشی بودن خودشان به کار بسته اند. 🔸 ابوطالب در ماجرای شعب، شعری سرود و در ضمن آن چنین گفت: «به خصوص از عبدشمس و نوفل یاد می کنم که ما را همچون سرپوش زنان به کناری انداختند. پدر آن ها از قدیم، برده پدربزرگ ما بود. آنها فرزندان همان کنیز فراخ چشمی هستند که از آن سوی دریا آورده شد.» 🔸 ابن عباس در پاسخ معاویه که گفته بود: مگر ما همه شاخه های یک درخت به نام عبدمناف نیستیم؟ گفت: هرگز! از راه درست منحرف شدی و پاسخ را رها کردی. میان ما و شما برزخ و حجابی است که شما پوسته و ما مغز آن هستیم. چقدر فاصله است میان بندگان و سروران! امیه را همانند هاشم می دانی؟! هاشم، دارای اصالت و کرامت بود، نه پَست و حرام زاده... 🔸 نکته ی دیگری که نباید در این زمینه دور از نظر بماند اینکه، به حکم رسول الله(ص)، سیادت و ذوی القربی بودن به نسل هاشم رسید و نسل عبدشمس در این عنوان هیچ سهمی ندارند. براساس آیه ، آن بخش از که بدون درگیری و با قرارداد صلح آزاد شده بود، ملک شخصی رسول الله(ص) به شمار می آمد. نحوه تقسیم خمس خیبر، باعث اعتراض برخی از افراد خاص شد. براساس آیه قرآن، رسول الله(ص) باید بخشی از خمس را میان نزدیکان خود تقسیم می نمود. این عده اعتراض داشتند که چرا رسول الله (ص)، این بخش را به و بنی مطلب اختصاص داده و آنها را از آن محروم کرده است؟ و اینکه چه فرقی میان آنها و بنی مطلب است؟ پاسخ رسول الله(ص) اما جالب است. ایشان فرمود: بنی هاشم و بنی مطلب، هیچ گاه مرا رها نکردند. بنی هاشم و بنی مطلب، یکی هستند. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
◾️ بار بربندید! آهنگ سفر دارد حسین نیّت رفتن در آغوش خطر دارد حسین خنجر نامردمی خوردن ز اهل کوفه را خوب می‌داند که میراث از پدر دارد حسین وای من! مابین رود دجله و رود فرات لب ز شن‌های بیابان خشک ‌تر دارد حسین بانگ بر زد پیکری بی‌ دست «اَدرک یا اَخا!» ناگهان دیدند دستی بر کمر دارد حسین بر فراز نی نگاهش را به صحرا دوخته ‌ست آه اگر از اهل‌ بیتش چشم بردارد حسین تا که حج ناتمام خویش را کامل کند ترک سر کرده‌ ست، احرامی دگر دارد حسین... ✍️ سعید بیابانکی @mouood_org
🔘دستی از غیب ▪️«همین جا استراحت می کنیم. لبی تر می کنیم و دوباره راه میفتیم!» وقتی رهبر گروه این حرف را فریاد زد، بقیه ای نعره ای در موافقت با آن کشیدند و اسبها را در کنار کاروان سرا، به طویله دار سپردند. ▪️در اتاق بزرگی، دور هم نشستند و جام شراب را یکی پس از دیگری سر می کشیدند. سر گروه، صندوقچه ی کوچکی که در پشت زین اسب بسته بود، در آورد و وسط مجلس گذاشت. با یک دست، جامش را نگه داشته بود و با دست دیگر، سر خون آلودی را از صندوقچه بیرون آورد و نگاهی به آن کرد و به دست دیگری داد. ▪️چند دقیقه ای، سر، دست در دست می گشت تا اینکه نگاه تک تک شان بر دستی افتاد که با قلمی آهنین بر روی دیوار می نوشت: ▪️«اترجوا امّةً قَتَلَت حسیناً// شفاعةَ جدِّهِ یومَ الحسابِ» (آیا امتی که حسین را کشتند، امید شفاعت جد او را در روز قیامت دارند؟!) ▪️ هنوز قلم در حال نوشتن بود که همگی جامها را بر زمین انداختند و گریختند... 📚 منبع: سید بن طاووس، لهوف، شر نبوغ، ص 227. بازارسال کنید. @mouood_org
◾️ حیف است به گوش ما اذانت نرسد توحیدِ صدای مهربانت نرسد از خاک تو را به آسمان‌ها بردیم تا دست کسی به آستانت نرسد! ✍️ رضا اسماعیلی @mouood_org
1️⃣4️⃣ ⭕️پرهیز از طرح مطالب سست و بیاساس 🔸 دانشمندان شیعه و اهل سنت از سال ها پیش از تولد و امام دوازدهم تا کنون، صدها کتاب روایی، کلامی و تاریخی در این باره نگاشته اند. روایت های فراوانی نیز از پیامبر اکرم(ص) و ائمه (ع) در زمینه موضوع های مختلف مرتبط با امام عصر(ع) وارد شده است. 🔸 مروری بر این کتاب ها و روایت ها نشان می دهد که اعتقاد به امام مهدی(ع) به عنوان آخرین حجت الهی و منجی ، در معارف اسلامی از چنان مبانی و پایه های عقلی و نقلی استوار و خلل ناپذیری برخوردار است که راه هرگونه انکار و تردید را بر مخالفان این اندیشه می بندد. 🔸 بر همگان لازم است که در تبلیغ و ترویج ، به صورت شایسته ای به نکته های زیر توجه کنند: ✅تلاش برای دفاع عقلانی از اندیشه مهدوی و و تبیین هر چه بهتر و دقیق تر مبانی این اندیشه و فرهنگ؛ ✅ دقت و مراقبت کامل در نقل مطالب و مباحث مهدوی به ویژه حکایت های مربوط به تشرفات و توجه به منابع و مستندات مطالب و مباحث نقل شده؛ ✅ پرهیز از مطرح ساختن مطالبی که پایه و اساس محکم و متقنی ندارند، هر چند بسیار جذاب و اثرگذار باشند. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 6: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321 کتابراه: B2n.ir/m13103 فراکتاب:B2n.ir/r43584 طاقچه: B2n.ir/s46125 @mouood_org
🎧 ولنگاری فرهنگی 🔸 ولنگاری فرهنگی اثر استاد با موضوع بررسی وضعیت کشور، به ویژه بررسی بحث در ایران. 🌐 تهیه کتاب صوتی https://fa.mouood.com/audio-book @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 دعای هر روز ماه صفر @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۶): اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه 🔸گذشته از ، درباره چند تن از افراد تیره وی نیز ادعای فرزندخواندگی یا و شامی بودن، مطرح است. این تعدد، یا در همه موارد راست و درست است که دلیلی آشکار بر اتهام امیه به شمار می آید؛ یا اینکه همه این موارد اشاره به یک مورد اساسی دارند که در این صورت، اساسی ترین مورد، اتهام امیه است. فرض سوم این است که تمامی این موارد به این نیت ساخته شده است که اذهان را از متهم اصلی پرونده، یعنی امیه، دور سازند. در هر حال، موارد یاد شده عبارتند از: 🔸 ابوعمرو بن امیه: پس از آن که امیه ده سال به رفت، گفته می شود همان جا ابوعمرو را به فرزندخواندگی گرفت؛ در حالی که نام اصلی او ذکوان و اهل صَفّوریّه بود. پس از مرگ امیه، زن وی به ابوعمرو رسید و در نتیجه ی آن، ابان که همان ابومعیط باشد زاده شد! 🔸 از ابن کلبی نقل شده است: امیه به شام رفت و ده سال آنجا ماند. روزی با کنیزی یهودی از اهالی صفوریه به نام تریا که همسری یهودی از همان شهر داشت، هم بستر شد و ذکوان به دنیا آمد. امیه، مدعی این نوزاد شد و او را به فرزندخواندگی گرفت و ابوعمرو نامید و به مکه آورد. به همین خاطر است که رسول الله(ص) به عقبه، آن روز که دستور کشتنش را داد، گفت: تو یهودی و اهل صفوریه هستی. 🔸 وقتی معاویه از ثور بن تلده که عمری طولانی داشت، پرسید: کدامیک از اجداد مرا دیده ای؟ پاسخ شنید: امیه را دیدم که کور شده بود و برده اش ذکوان او را راه می برد. معاویه نهیب زد: ساکت شو! ذکوان، پسر او بود. ولی پاسخ شنید: این را شما می گویید. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org