eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 ▪️ شدت در و برای به گونه ای بود که حضرت را عطشان نامیدند. ▪️ به خاطر منع این آب از امام حسین(ع)، خداوند سه آب در آخرت به ایشان اختصاص داد: ▪️ آب ؛ چنانچه خود حضرت در جواب شمر ملعون فرمودند که من به زودی به دست جدّم از آب کوثر سیراب خواهم شد. ▪️ به گفته علامه در ، در بهشت با اشک هایى که براى آن حضرت ریخته شده است، در هم مى آمیزد و بر گوارایى آن مى افزاید. این آب نیز به آن حضرت اختصاص یافته است. ▪️ خداوند اشک دیده ها را به آن حضرت اختصاص داده است؛ چرا که آن حضرت () لقب گرفته اند. ▪️ شیعیان آن حضرت هر آب سرد و گوارایى که بنوشند، امام حسین(ع) را یاد می کنند؛ حضرت عطشان فرمودند: «اى شیعیان من! هر گاه آب سرد و گوارایى نوشیدید، مرا یاد کنید.» @mouood_org
🔺 📚سیر اکمالی انسان با انسان کامل 🔹کتاب «سیر اکمالی انسان با انسان کامل»، کتابی نیست که همانند رمان خوانده شود و در میان خاطرات قرار بگیرد و در کتابخانه رها شود؛بلکه کتابی است که باید جملات آن را چشید و با تأمّل و درنگ دربارة آن اندیشه کرد؛ اگر اینگونه این کتاب را بخوانید، دیگر آن انسان سابق نخواهید شد! 🔸 با این کتاب جهانی دیگر را می‌بینید و انسان دیگری را می‌شناسید غیر از چیزهایی که تا به حال دیده و شنیده و خوانده‌اید. 🔸 سیر اکمالی انسان با انسان کامل، اثر استاد اسماعیل شفیعی سروستانی در راستای معرفی و است. 🔸 با این کتاب، انسان می‌آموزد که در کدامین نقطه در میانة هستی قرار دارد و خداوند از او چه خواسته و چه وسایل و امکاناتی برای او فراهم آورده تا در مسیر نقشة الهی قرار بگیرد و مأموریت ولایی خویش را به انجام برساند. 🔸 و نصب به عنوان و از وسایل خداوندی برای رسیدن انسان به کمال است. 🔸 چرا رسیدن به کمال؟ آیا این خواستة هر انسانی نیست که «بهترین» باشد؟ در برگی از این کتاب می خوانیم: 🔸 به اطراف بنگرید! به خودمان، به همه آثار هنری و داستان‌های قهرمانان و پهلوانان و حتّی میدان‌داران ورزشگاه‌ها و استودیو سینمایی، جملگی در یک عبارت خلاصه می‌شود: انسان‌هایی که همه چشم‌ها معطوف به آنهاست و همه مانند آنها بودن را در دل می‌پرورند. همه پس زدن نقص‌ها و ضعف‌ها را می‌خواهند و همه همّ خود را مصروف رسیدن به چیزی می‌کنند که فقدانش را احساس می‌کنند. نقصان سلامتی، نقصان دارایی، نقصان قدرت بدنی، نقصان جمال و زیبایی، نقصان جاه و موقعیت و… 🔸 در این گمان که اگر این کمبود‌ها و نقصان مرتفع شود، خوشحال و حوشبخت خواهند بود، سرآمد و برتر از همه. برای این راه هم پایانی و حدّ یقفی نیست. هیچکس را نمی‌یابی که پس از دست‌یابی به اوّلین خواسته، بسنده کرده و طالب دومین نباشد. 🔸 هستی میدان فراخی است که در آن جمیع انسان‌ها خود را در میدان مسابقه‌ای سنگین می‌شناسند برای دست‌یابی به بهترین‌ها، بالاترین‌ها، برترین‌ها و کامل‌ترین‌ها. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: https://b2n.ir/n53610 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸https://b2n.ir/s62177 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
🎧 پدران مهربان ما 🔸 کتابی درباره علیه السلام به عنوان رحمت واسعه الهی، امام و پدری مهربان در کتاب هم اکنون به صورت صوتی در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. 🌐 تهیه https://fa.mouood.com/audio-book @mouood_org @mouood_multimedia
2️⃣0️⃣ 🔘 معیت دو ثقل 🔹 در شأن و منزلت بیان شده، بی گمان در شأن و منزلت که خود نه تنها مفسر و شارح قرآن صامت، بلکه همه حقیقتی است که در کالبد انسانی مجال یافته، مصداق پیدا می کند. 🔹 از جمله آنکه، خداوند متعال، در «سوره قدر» از قرآن، به عنوان حقیقتی نازل شده از عالم غیب یاد فرموده است: «إِنا أَنْزَلْناهُ في‏ لَيْلَه الْقَدْر.» 🔹 آنچه که همه طهارت و پاکیزگی ذاتی صامت را حمایت می کند، طهارت، عصمت و پاکیزگی ذاتی قرآن ناطق را نیز حمایت می کند و پرده از حقیقت قدسی آن برمی دارد. 🔹 کلام بلند حضرت امیر(ع) از این حقیقت، رمزگشایی می کند، ایشان فرمودند: «خداوند ما را پاکیزه داشته و از خطا حفظ کرده است. او ما را گواه بر آفریدگان خویش و خود در قرار داده است و ما را با قرآن و قرآن را با ما قرار داده است؛ نه ما از قرآن جدا می شویم و نه قرآن از ما.» 🔹 معیت این دو ثقل، از وقت انزال تا الی الابد، معیت و یگانگی در عالم معنا و حقیقت ثابت متعالی را اعلام می دارد. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
🔘 ▪️ در می خوانیم: «تو پنجمین نفر از اصحاب کسا هستی که از دست رحمت غذا خوردی و از سینه ایمان شیر نوشیدی و در دامن اسلام پرورش یافتی...» ▪️ با کشته شدن ، تمامی اصحاب کساء از زمین پر کشیدند و حلقه اولیه وحی از مردم منقطع شد. ▪️ حضرت در روز فرمودند: «امروز مادرم فاطمه(س) و پدرم علی(ع) و برادرم حسن(ع) از دنیا رفتند. ای جانشین گذشته و پشت و پناه آیندگان!» @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۸): اتهام فرزندخواندگی در نسل امیه 🔸 عقبه بن ابی معیط: رسول الله(ص) به عقبه فرمود: تو قریشی هستی؟! تو برده ای اهل صَفّوریه هستی. این مطلب، در ماجرایی میان عبدالملک و مردی سالخورده نیز بیان شده است. عقیل هم به عقبه گفت: تو به گونه ای سخن می گویی گویا اصل خود را نمی دانی. تو برده ای اهل صفوریه هستی. عقیل به این نکته اشاره داشت که پدر او یکی از یهودیان آن ناحیه بوده است. 🔸 خاندان ابوالعاص: عبدالرحمان بن محمد بن اشعث، می گفت: نسل ابوالعاص، بردگانی اهل صفوریه هستند. 🔸 بنابر آنچه گفته شد، فرزندخواندگی یا یک مسئله عادی در میان بوده است که در این صورت، ادعای آن درباره هم نیازمند دلیل محکمی نیست؛ به ویژه که بعدها معاویه با بی آبرویی و بی شرمی هرچه تمام تر، زیاد بن ابیه را به این خاندان پُر ظرفیت افزود و هیچ ابایی از این کار نداشت. 🔸 احتمال دیگر، این است که تمامی این موارد به یک مورد اصلی باز می گردد که در این فرض، اصلی ترین متهم و گزینه موجود، امیه است. اما پاسخ این که چرا منابع غیرشیعی از این حقیقت، حتی در دوران بنی عباس طفره رفته اند، را باید در کلام سهیلی جست و جو کرد؛ آنجا که می نویسد: خدا از کارهای دوران گذشته و از ایراد گرفتن به نسب دیگران نهی کرده است. حتی اگر این نهی الهی نبود، باز جا داشت به خاطر جایگاه برخی از صحابه، نسبت به نسب بنی امیه کنکاشی نشود. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
🔘 ▪️ به کسی گفته می شود که دور از وطن باشد یا به دلیل نداشتن دوست و آشنا در بین مردم تنها بماند. چون در بی یار و یاور ماندند و لشکر ایشان را بسیار آزار دادند و اذیت کردند، ایشان به غریب الغربا، یعنی غریب ترین غریبان ملقب ساختند. ▪️ این لقب را در برای حضرت حسین(ع) عنوان کرده اند. ▪️ علاوه بر بی یار ماندن امام حسین(ع) و دور ماندن ایشان از وطنشان، یعنی ، حضرت در میان افرادی مانده بودند که با باور ایشان غریبه بودند؛ در عین حال که خود را مسلمان می نامیدند و برخی روزی در رکاب امیرمؤمنان علی(ع) جنگیده و برخی در این راه مجروح شده بودند. این است معنای غریب الغربا! @mouood_org