eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣4️⃣ 🔘 مسّ قرآن و شرط تطهیر در عموم قرآن‌های مکتوب، پیش از سوره ، آیه‌ای از سوره چشم را می‌آراید: 🔹 «لايَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُون؛ آن را لمس نمی‌کنند؛ مگر تطهیریافتگان.» 🔹 به همین دلیل جمله مسلمانان پیش از قرائت «قرآن» و لمس و مسّ آن، خود را کرده و می‌سازند. 🔹 این سنّت اولیای خدا و شرط ورود به صحن و سرای قرآن صامت است. 🔹 باید پرسید: اگر شرط لمس و مسّ قرآن، تطهیر جسم و ساختن وضو است، شرط تقرّب به ، یعنی حاملان و مخازن ، حضرات معصومان(ع) چیست؟ 🔹 تطهیر جسم، برای نزدیکی و مسّ صورت قرآن است. برای تقرّب به ساحت باطن قرآن، الزاماً می‌بایست باطن و جان آدمی از پلیدی و نجاسات تطهیر شود. 🔹 در اینجا، دیگر تطهیر جسم کفایت نمی‌کند. وضو در واقع تطهیر جسم از است؛ امّا تطهیر جان، پاکسازی جان از ماسوی‌الله است. از همه عهدها و پیمان‌هایی که خداوند متعال و رسول‌الله(ص) مُهر تأیید برآنها نمی‌زنند. 🔹 تطهیر جان، گسست از همه عهدها و پیمان‌هاست؛ با همه آنچه و آنکه، غیر ولیّ خداست(ص). مگر نه آنکه در زیارت ، درباره آل ‌یس (محمّد و آل‌محمّد(ص)) می‌خوانیم: «سلام بر تو ای پیمان محکم خدا که از مردم گرفت و سخت محکمش کرد! سلام بر تو از وعده خدا که تضمینش کرد!...»‏ 🔹 و خداوند که از روز ازل از همگان گرفته شده، میثاق و پیمان ولایت آل‌ محمّد(ص) است؛ چنانچه این میثاق پاس داشته نشود، سرنوشت عهدشکنان، بیرون افتادن از «حصن حصین» و است؛ همان که به نگون‌بختی و اسارت در چنگال شیاطین می‌انجامد. 📚 کتاب « » اثر از مجموعه 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/Hesn طاقچه: https://b2n.ir/170333 کتابراه: https://b2n.ir/178083 پاتوق کتاب فردا: https://b2n.ir/580082 فراکتاب: https://b2n.ir/332316 @mouood_org
هدایت شده از موعود
#صلوات_ابوالحسن_ضرّاب_اصفهانی
هدایت شده از موعود
1_92905014.pdf
686.4K
Tasharof.mp3
13.61M
🔘 صاحب لوا: تشرّف 🔹 یک نصف روز در خدمت حضرت حجت بن الحسن(عج) بودیم؛ امّا متوجّه نبودیم... @mouood_org
🔘 آب و هوای شنبه تا پنجشنبه هر چه فال می‌گیرم «داد از غم تنهایی» ست! به جمعه که می‌رسم: «که به خورشید رسیدیم و غبار آخر شد.» ✍️ رضا اسماعیلی @mouood_org
💠آشکاری شکر مؤمن 💧اميرمؤمنان، حضرت علی علیه السلام می ‌فرمایند: «شُكْرُ الْمُؤْمِنِ‏ يَظْهَرُ فِي عَمَلِه‏، شُكْرُ الْمُنَافِقِ‏ لَا يَتَجَاوَزُ لِسَانَه‏؛ شکر‌گزاری مؤمن در کردار او آشکار می‌شود و شکر‌گزاری منافق از زبانش در نمی‌گذرد.» 📚 📗 📫 خرید از یاران شاپ: https://b2n.ir/546054 طاقچه: https://b2n.ir/752765 فراکتاب: https://b2n.ir/450683 کتابراه: https://b2n.ir/075429 @mouood_org
💠آشکاری شکر مؤمن 💧اميرمؤمنان، حضرت علی علیه السلام می ‌فرمایند: «شُكْرُ الْمُؤْمِنِ‏ يَظْهَرُ فِي عَمَلِه‏، شُكْرُ الْمُنَافِقِ‏ لَا يَتَجَاوَزُ لِسَانَه‏؛ شکر‌گزاری مؤمن در کردار او آشکار می‌شود و شکر‌گزاری منافق از زبانش در نمی‌گذرد.» 📚 📗 📫 خرید از یاران شاپ: https://b2n.ir/546054 طاقچه: https://b2n.ir/752765 فراکتاب: https://b2n.ir/450683 کتابراه: https://b2n.ir/075429 @mouood_org
🔘 عدالت افسانه خواهد ماند اگر نه با آمدنت افسون مدعيان باطل كنى ✍️ محمّد حکّاک @mouood_org
🔘 🔅تعبیرهای مختلفی از در ادبیات دینی، به خصوص( ادبیات شیعی) شده است. هر كدام از این تعبیرها به جنبه‌ای از جنبه‌های متعدد حكومت اشاره دارد. برخی از تعبیرهایی كه در روایات، در مورد دولت و امام مهدی(ع) آمده، به شرح زیر است: 1. كه اشاره به قلمرو حكومت دارد؛ 2. دولت كه اشاره به بسط عدالت در زمان حاكمیت این دولت دارد؛ 3. كه اشاره به محوریت كرامت در این دولت دارد و به طور مشخص بیان شده كه كرامت مداری؛ 4. -صالحان كه اشاره به صالح بودن زمامداران آن است؛ 5. كه اشاره به حق‌مداری این دولت است؛ 6. كه اشاره به حاكمیت یافتن كسانی دارد كه از سوی صاحبان زر و زور و تزویر به استضعاف كشیده شده‌اند؛ 7. دولت كه اشاره به امنیت فراگیر در آن دولت است؛ امنیتی كه هم اجتماعی است و هم ایمانی؛ 8. كه اشاره به فراگیری رفاه در پهنه زمین است... 📚 📫خرید از: یاران شاپ: https://b2n.ir/103861 کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org
🔘 جلوه های آسیب زای شبکه های اجتماعی، بخش دوم 2️⃣ توسعه بی محتوایی و سردرگمی تعاملی ♦️ بسیاری از مفاهیم و مضامینی که در شبکه‌های اجتماعی و سایت های اینترنتی، پوشش داده شده یا به اشتراک گذاشته می شود، اساسا در دنیای واقعی فاقد مفهوم و کارکرد هستند. ♦️ گویی افراد دچار اعتیادی خاموش، برای اعلام حضور در فضای مجازی شده و خود را موظّف می‌دانند که به هرپیامی و درخواستی، با هر مضمونی پاسخ دهند. چنین فرآیندی گویای ابتلا به حس مسئولیت ابهام آمیز در کاربران برای پاسخدهی به هر پیامی می‌باشد. ♦️ نتیجه قهری اعتیاد به حضور در محیط مجازی، دچار شدن به مشارکت بدون تحلیل و عادی پنداری وضعیت جست و جوی بی‌هدف و بی مضمون آنست که رفته رفته کاربران را به بی تفاوتی نسبت به آنچه می بینند یا می‌شنوند و تأیید یا رد صرفا عادت وار آنها دچار می سازد. 3️⃣ ایجاد اخلال در فرآیند ایفای نقش‌های خانوادگی ♦️ اعتیاد به حضور در فضای مجازی و نیز حضور بدون مبنا و لجام گسیخته، زمینه‌ساز فاصله گرفتن افراد از انجام وظایف و تکالیف ناشی از نقش های اجتماعی و خانوادگی است. چنین پدیده‌ای با حذف یا حداقلی شدن تعاملات چهره به چهره افراد، پیوند دارد که خود، پدیده‌ای بسیار آزار دهنده، بحران‌ زا و مشکل ساز است. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ sdfg.ir/byg @mouood_org
🔘 مقصد همان جایی‌ست که تو ایستاده‌ای تکاپوی جاده‌ها بیهوده است همه راه‌ها به تو ختم می‌شوند. ✍️ رضا اسماعیلی @mouood_org