eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 لغزش های اعتقادی در 🔸 بخشی از سخنرانی حجت الاسلام دکتر در از : 🔸 رسول خدا(ص) میل درونی انسان‌ها، یعنی را پایه‌ای برای اعتقاد به دین قرار می‌دهند و بر اساس اینکه رستگاری، نیازی در درون همه انسان‌هاست، می‌فرمایند: «يا أيُّها النَّاس قولوا لا إلَهَ إلَّا اللَّهُ تُفلِحوا؛ تهلیل بگو تا رستگار شوی.» 🔸 امّا رستگاری به چه معناست و چه تعریفی دارد؟ آیا مرگ در و زندگی در به معنای رستگاری است؟ همین کافی است که بدانیم که سرنوشت فردی، مثل امیرمؤمنان علی بن ابی‌طالب(ع) این بود که به طرز خونین باری به شهادت رسیدند؛ امّا رسول اکرم(ص) به ایشان فرمودند که تو در امان است و این تعریف رستگاری است؛ چیزی که در آخرالزّمان تعریف آن تغییر کرده و در نتیجه، و در آخرالزّمان از اعتقادات دینی و رستگاری تعریف‌شدة دین فاصله گرفته است. 🌐 مشاهده و مطالعه کامل نشست در سایت موعود https://fa.mouood.com/94390/ @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 میلاد ابن الرضا، امام علی بن محمّد هادی النقی(ع) را به فرزند گرامی ایشان و دوستداران آن حضرت تبریک می‌گوییم. @mouood_org
🔘 آسمانهای زمین در قرآن 🔸 در خداوند بارها و بارها به واژه به معنای اشاره کرده. آسمان زمین هفت لایه توصیف شده است. 🔸 شما را دعوت می کنیم به خواندن سه برگ از کتاب درباره آسمان های کره زمین. 🌐 تهیه این اثر در فروشگاه اینترنتی موعود https://shop.mouood.com/mojezat @mouood_org
🔷 نخستین مهاجر به سوی خدا و پیامبر(ص) 🔹 رسول اکرم(ص) فرمودند: «ای علی! تو در میان امّت نخستین کسی هستی که به خدا و رسول خدا ایمان آوردی و نخستین فردی هستی که به سوی خدا و رسول خدا هجرت نمودی و آخرین کسی هستی که از رسول خدا جدا می شوی. به جان خودم سوگند! تو را دوست نمی دارد جز کسی که خداوند قلبش را به ایمان آزموده و تو را دشمن نمی دارد، جز منافق یا کافر.» 📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور @mouood_org
6️⃣ ⭕️ جواز عبور 🔸 در ادبیات دینی، مرز باریک میان کفر و ایمان، تعبیر به شده است. این پل در همین دار دنیاست؛ بی آنکه بدانیم هر روز و ساعت با آن مواجهیم. و خودکامگی، امکان کشف ما به ازای دنیایی این پل را از ما گرفته است. 🔸 حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در روایت سلسله الذهب، ورود به دژ حصین «لا اِلهَ اِلا الله» را مشروط به شرطی مهم دانستند: «بِشَرْطِها وَ شُرُوطِها وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا» من، یعنی من از سلسله اولیای حق از خانواده نبی اکرم(ص)، از شروط ورود به این دژ است. این شرط بدل و جایگزینی ندارد. 🔸حجت خدا در میان جمع کثیری از مردم و در آستانه ورود به شهر مرو که خود را امیرالمؤمنین و خلیفه مسلمانان می خواند، آشکار اعلام می کند که رهنمای این حصن منم، رایت این حصن منم، صدور برگ عبور با من است. شرطی که لازمه ضروری و واجب علی الاطلاق ورود به دژ ایمان و باغ پرثمر رستگاری و لقای حضرت حق است. 🔸 حضرت امیرالمؤمنین(ع) در که معرف جایگاه و شأن حضرت ولی الله الاعظم(عج) است، عبارت زیبایی دارند. ایشان فرمودند: «من خاتم الاوصیا هستم، من هستم، من نبأ عظیمی هستم که مردم در حق من مختلف شدند ...» 🔸 حسب روایات ائمه معصومان: هم ایشان در صحنه در کنار پل صراط از کلیه خلایق سؤال می کنند و جواز عبور می دهند. 🔸 پل صراط، همان شرط یاد شده در روایت «سلسله الذهب» است. همان پل ولایت که به شهر ایمان و رستگاری، یعنی بهشت جاوید ختم می شود. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
9️⃣ 🔘 نقطه عطف برخورد ایران و تمدن غرب 🔹 جوشش و جنبشی بود که در هیئت اعتراض بزرگ سیاسی، اجتماعی رخ می نمود؛ از این رو بدون پرسش جدی، استعداد تجدید حیات و سنتی را در خود نداشت؛ بلکه راه را برای ورود بی پرسش در حوزه فرهنگی و مدنی غربی فراهم نمود؛ به طوری که روشنفکران شیفته، سر در پی آن داشتند. 🔹 اما نقطه عطف دوم مواجهه با فرهنگ غرب؛ یعنی موجد نوعی بنیادگرایی بود. امری که در ذات خود می توانست مقابل و آنتی تز در ساحت تفکر و فرهنگ باشد. از این رو و ضرورتاً می بایست پرسش از مبانی و مبادی فرهنگ غرب را ابتدا طرح و سپس از اجمال خارج می ساخت تا راه برای حرکت ارابه انقلاب تسهیل و تسطیح شود. 🔹 در این دو نقطه عطف، همواره شاهد حضور مردانی در صحنه اخذ تصمیم و امضا بوده ایم، که به دلایل مختلف، قادر به درک درستی از شرایط و وضعیت تاریخی «ایران» و موقعیت آن در مواجهه با غرب نبودند. در این میان، موارد زیر قابل توجه و بررسی است: 🔹 این مردان دانسته یا ندانسته: 1⃣ پذیرای غرب و مبلغ آن بودند و برای رهایی، راهی جز رفتن به سمت غرب نمی شناختند؛ 2⃣ بدون درک رابطه و نسبت میان تفکر فرهنگ و تمدن، تمدن غربی را ادامه طریق انبیا تصور می کردند؛ 3⃣ در عمل زدگی تام، سر در پی کشف نسخه رهایی نهاده بودند و خود را مستغنی از نظر می شناختند؛4. نسبت میان جهان بینی و جهان شناسی را مهمل نهاده بودند و با ساده لوحی در پی پیوند دادن دو شاخه از دو درخت ناهمگون بودند. ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org