eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 دعای روز ششم ماه مبارک رمضان @mouood_org
هدایت شده از موعود
1_92905014.pdf
686.4K
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 صاحب لوا: غربت امام 🔹 روایت است امام رضا(ع) برای شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) مراسم روضه گرفته بودند. مردم می آمدند و به امام رضا شهادت امام حسین را تسلیت می گفتند؛ غافل از اینکه نمی دانستند امام زمان خود را باید یاری کنند و امام رضا امام زمان آنها بود. 🔹 نکند ما هم این گونه باشیم (برای امام حسین(ع) گریه کنیم و امام زمان خود را نشناسیم...)! @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 دعای ابوحمزه ثمالی: بخش ششم + متن @mouood_org
202030_336542826.mp3
2.92M
🔘 دعای ابوحمزه ثمالی: بخش ششم + صوت @mouood_org
🔸 دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان @mouood_org
💠عیب ‌جویی 💧امام صادق علیه السلام می ‌فرمایند: «إِنَّ الَّذینَ یحِبُونَ أَن تَشیعَ الفاحِشَه فِی الَّذینَ آمَنُوا لَهُم عَذابٌُ أَلیمٌ فِی الدُّنیا وَ الآخِرَه؛ هر كه درباره مؤمنی آنچه را دیده یا شنیده، بگوید، از كسانی است كه خداوند درباره او فرمودند: «كسانی كه دوست دارند كه امر ناشایست و قبیحی درباره آنان كه ایمان آورده ‌اند فاش شود، ایشان را عذابی دردناك است.» 💧او نیز فرمودند: «هر كه علیه مؤمن چیزی بگوید كه او را عیبناك كند و آبرویش بریزد تا از چشم مردم بیفتد. خداوند او را از دوستی خود به دوستی و سرپرستی شیطان می ‌راند و شیطان هم او را نمی ‌پذیرد.» 📚 📗 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به لینک‌ زیر مراجعه فرمایید: https://shop.mouood.com/kashkul/ @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 پای منبر استاد: حقیقت وجود علی(ع) 🔸 عظمت و مظومیت امام علی(ع) از زبان سید شهیدان اهل قلم شهید @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 دعای ابوحمزه ثمالی: بخش هفتم + متن @mouood_org
202030_2056893800.mp3
2.39M
🔘 دعای ابوحمزه ثمالی: بخش هفتم + صوت @mouood_org
🔸 دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان @mouood_org
🔘سرزمین موعود؛ باوری که ملتی را آواره کرد5️⃣ 🔸مخالفان یهودی صهیونیسم(بخش دوم) 💠اكنون نیز مخالفت با دولت یهودی از سوی ارتدوكس های یهودی با واكنش دولت مواجه می گردد. در مواردی آنان باید تاوان مخالفت خود را با اسرائیل بپردازند. 💠به اعتقاد ارتدوكس های مخالف اسرائیل، خداوند یهودیان را به جرم اعمال ناشایستشان از متفرّق كرد و بدین وسیله آنها را تنبیه نمود و تا هنگامی كه شایستگی های دینی به یهودیان بازنگردد، آنان حق بازگشت به فلسطین را ندارند. 💠به باور آنان، طبق متن كتب مقدس، بازگشت به سرزمین فلسطین با آرامش و مسالمت آمیز محقق خواهد شد، بنابراین مهاجرت های تحمیلی از كشورهای مختلف به فلسطین و جنگ و خونریزی و شكنجه برای حضور آنان غیرمشروع است. 💠به گفته خاخام آرنولد كوهن: آرمان نهایی این سازمان، نابودی دولت اسرائیل است. 📚 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه موعود: https://shop.mouood.com/molk_azim/ کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی: سیره امام حسن(ع) و واقعه صلح 🔰 نشست شماره 142 به همراه دومین شماره از مجله صوتی تاریخ فردا با حضور : 👤 دکتر 📅 زمان : پنجشنبه 25 فروردین ⏰ ساعت 17 🌐 مشاهده به صورت آنلاین با ترافیک رایگان از وبسایت هیئت آنلاین به آدرس زیر: 🌐 https://heyatonline.ir/heyat/3502 @mouood_org
🔘 دعای ابوحمزه ثمالی: بخش هشتم + متن @mouood_org
202030_667977843.mp3
2.53M
🔘 دعای ابوحمزه ثمالی: بخش هشتم + صوت @mouood_org
🔸 دعای روز نهم ماه مبارک رمضان @mouood_org
🔘 اندیشه انتظار و : زمینه‌ساز قدرت اسلام 🔸 حضرت امام با ژرف‌اندیشی تمام، احیای را وسیله‌ای برای تحقق دوباره قدرت و شوکت گذشته مسلمانان در جهان می‌دانست. ایشان در یکی از سخنان خود که در اولین سال استقرار نظام اسلامی ایراد کرد، با بیان مفهوم انتظار فرج، وظیفه منتظران حضرت صاحب‌الامر(عج) را چنین برشمرد: 🔸 همه ما داریم و باید در این انتظار، خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور ان شاء الله تهیه بشود. 🔸 در مفهومی که حضرت امام خمینی از انتظار ارائه داد، نه تنها از سکون و سکوت و تن دادن به وضع موجود خبری نیست، بلکه سخن از کوشش برای تحقق قدرت اسلام و آماده شدن زمینه ظهور است که این با مفهومی که سال‌ها تلاش می‌شد از انتظار در اذهان مردم جا داده شود، بسیار فاصله دارد. 📚 برگرفته از کتاب , ج 3: ؛ اثر 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/marefat_va_taklif از کتابراه: https://b2n.ir/504402 از فراکتاب: https://b2n.ir/790748 از طاقچه: https://b2n.ir/878540 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 پای منبر استاد: سحرگاه رمضان 🔸 فرمایش‌های مرحوم آیت الله درباره اهمیت سحرهای ماه مبارک رمضان 📚 منبع: کانال آیت الله مجتهدی تهرانی 🌐 @mojtahedie @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 دعای ابوحمزه ثمالی: بخش نهم + متن @mouood_org
202030_784613170.mp3
2.54M
🔘 دعای ابوحمزه ثمالی: بخش نهم + صوت @mouood_org
🔹 سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س)، همسر و هم‌سرّ رسول خدا(ص) را تسلیت عرض می‌نماییم. @mouood_org
🔸 دعای روز دهم ماه مبارک رمضان @mouood_org
🔘 آیا روایتی می گوید روزه دار پیش از افطار مسواک نزند؟ ✍آیت الله سید ضياء مرتضوی 🔹۱- اخیرا این گفته مطرح و مایه شگفتی شد که «در روایت داریم» روزه‌دار پیش از افطار مسواک نزند، زیرا فرشتگان از بوی دهان او «لذت» می‌برند! اما به نظر می‌رسد این سخن با تکیه بر ذهن و بدون مراجعه کافی به منابع و همراه با خلط گفته شده است؛ زیرا نه تنها چنین روایتی، در هیچ یک از منابع حدیثی ما وجود ندارد بلکه روایات چندی برخلاف آن آمده است؛ چنان که در روایتی معتبر و معروف که جناب کلینی نقل کرده آمده است که امام صادق(ع) وقتی روزه می‌گرفت عطر می‌زد و می‌فرمود: «عطر تحفه روزه‌دار است». شیخ صدوق نیز به نقل از امام حسن(ع) تحفه مرد و زن روزه‌دار را از جمله بخور دادن لباس خود به بوی خوش شمرده و افزوده است که امام حسین(ع) نیز وقتی روزه می‌گرفت عطر می‌زد و می‌فرمود: «عطر تحفه روزه‌دار است». نیز در برخی روایات بر خلاف اینکه توصیه شده روزه‌دار، از بو کردن گل خودداری کند، اما استفاده از عطر، سنت به شمار رفته است. در روایات چندی نیز افزون بر تصریح به اینکه روزه‌دار می‌تواند هر ساعتی از روز که خواست مسواک بزند، در روایتی از امام رضا(ع) بر مسواک زدن روزه‌دار به عنوان سنت پیامبر(ص) تاکید شده است. 🔹۲- آنچه در برخی روایات آمده این است که بوی ناپسند دهان روزه‌دار پیش خداوند از مشک برتر یا خوشبوتر است: «خلوف فم الصائم افضل من رائحة المسک». این روایات در راستای تشویق به روزه‌داری و رفع نگرانی روزه‌دار است که اگر هم به ناچار چنین وضعی نامطلوب برای او پدید آید و نتواند آن را از میان ببرد، اما ارزش روزه‌داری او پیش خداوند بسی فراوان است؛ چنان که برابر روایتی، وقتی خداوند با زبان وحی از موسی(ع) پرسید که چرا مناجات با او را رها کرده است، موسی(ع) پاسخ داد که برای رعایت جایگاه خداوند، نخواسته با دهان بدبوی خود به سبب روزه، با او سخن بگوید و خداوند در پاسخ فرمود: "بوی بد دهان روزه‌دار پیش من، خوشبوتر از بوی خوش مشک است." پر واضح است که این سخن به معنای تشویق و توصیه به ترک مسواک نیست و ربط دادن آن به لذت فرشتگان نیز خطای اشتباه آشکار است. 🔹۳- احتمال دارد آنچه مایه خطا در آن «خطابه» شده است عبارتی از یکی از محدثان (احمد بن محمد اشعری یا حسین بن سعید اهوازی. درباره آن اختلاف است) است که نشان می‌دهد، به رغم اینکه نخست ذکر می‌کند که روزه‌دار هر وقت بخواهد می‌تواند مسواک بزند، به استناد روایت یادشده می‌افزاید که به نظر او مسواک زدن برای روزه‌دار، بعدازظهر کراهت دارد، زیرا باعث از میان رفتن بویی می‌شود که پیش خداوند برتر است! در حالی که پیداست این سخن، روایت نیست و اگر هم علامه مجلسی به «فقه الرضا» نسبت داده است، اولا در «فقه الرضا» چنین مطلبی نیست و باید دید منشأ این نسبت چیست و ثانیا چنان که بزرگان دیگر گفته‌اند، نسبت این کتاب به امام رضا(ع) نادرست است و شاهد آن از جمله در همین بخش، بیان مطالب با تردید است و پیداست چنین امری درباره امامان(ع) معنا ندارد. 🔹۴- وقتی در آموزه‌های فراوان اسلامی به ویژه روایات اهل بیت(ع) آن همه بر پاکی و پاکیزگی، به ویژه لباس و بدن و به صورت خاص بر بهداشت دهان و دندان از جمله مسواک زدن به عنوان سنت موکد پیامبر اکرم(ص) تاکید شده است و به عنوان نمونه، در روایات تاکید شده است از رفتن به مسجد با دهانی که بوی «سیر» می‌دهد پرهیز شود و حتی امام باقر(ع) به سبب اینکه «سیر» خورده بود، از مدینه بیرون رفته بود و بی‌تردید همه اینها مورد اذعان و تاکید آن گوینده محترم نیز هست، لازم است با دقت و به گونه‌ای سخن گفته شود و به متون دینی چیزی نسبت داده شود که مایه پرسش و خرده‌گیری و چه بسا مایه سخره دیگران نگردد. 📚@nasiri42 @mouood_org