eitaa logo
اندیشکده موج
1.6هزار دنبال‌کننده
279 عکس
202 ویدیو
24 فایل
📚 اندیشکده توسعه حرکت‌های مردمی و جهادی (موج) 📳 راه ارتباطی : تلفن ثابت : 28426248 (021) ایمیل : Mowj.in" rel="nofollow" target="_blank">info@Mowj.in وب سایت: Mowj.in 🌊 در مدار حرکت‌های مردمی
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 | نقدی بر طبقه بندی صنایع فرهنگی و خلاق در ایران 🔻 امروزه صنایع فرهنگی و خلاق به عنوان محرک‌های اساسی رشد اقتصادی و تغییرات اجتماعی در سطح جهانی شناخته می‌شوند و نقش کلیدی در شکل‌دهی به چشم‌انداز فرهنگ جمعی ایفا می‌نمایند. با توجه به اهمیت روزافزون این صنایع، کشورهای مختلف به دسته‌بندی آن‌ها پرداخته‌اند و هر کشور برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه اقتصاد خلاق، نیازمند ارائه یک مدل بومی از طبقه‌بندی صنایع فرهنگی و خلاق است که متناسب با نظام آماری و سیاست‌گذارانه خود باشد. ▫️ در ایران نیز، شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب «سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم»، به شناسایی و طبقه‌بندی این صنایع پرداخته است. با این حال، به نظر می‌رسد این طبقه‌بندی از جامعیت و دقت لازم برخوردار نیست. لذا در این نوشتار، با نگاهی به مدل‌های مختلف طبقه‌بندی در کشورهای دیگر، ضرورت ایجاد یک چارچوب بومی و کارآمد برای ایران مورد تأکید قرار می‌گیرد تا از این طریق بهره‌برداری بهینه از صنایع فرهنگی و ارتقاء حکمرانی فرهنگی ممکن گردد. ✍🏻 شبنم لشگری، پژوهشگر اندیشکده حرف 🔗 متن کامل این یادداشت را در سایت اندیشکده بخوانید. 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | امنیت مدرسه، محرک مشارکت دانش‌آموزان 👤 محمدرضا حشمتی ، معلم مدرسه مفید و دبیر اسبق مجله رشد معلم 🔻 احساس امنیت در محیط مدرسه، عاملی حیاتی برای افزایش مشارکت دانش‌آموزان است. زمانی که نیازهای عاطفی و اجتماعی دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد، مدرسه به خانه اول آن‌ها تبدیل می‌شود. تجربیات نشان می‌دهد که برنامه‌هایی نظیر اردوی جهادی، که از سال ۵۹ آغاز شده، فرصت‌های یادگیری فراتر از کلاس درس را فراهم می‌کند و حس مسئولیت اجتماعی را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند. این رویکرد نه‌تنها به رشد فردی آن‌ها کمک می‌کند، بلکه به ایجاد جامعه‌ای مشارکت‌جو و همدل نیز می‌انجامد. ❇️ هم‌نوردِ نوسازی مدارس قسمت ۳ با موضوع نقش خانواده مدرسه در مطلوب‌سازی مدارس 📥 مشاهده قسمت ۳ هم‌نورد نوسازی مدارس #️⃣ | 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 | اهمیت مشارکت دانش‌آموزان در شکل‌گیری هویت مدرسه 👤 محمدرضا حشمتی ، معلم مدرسه مفید و دبیر اسبق مجله رشد معلم ❇️ مشارکت دانش‌آموزان تنها به شورای دانش‌آموزی محدود نمی‌شود؛ بلکه باید به گونه‌ای باشد که این شورا بتواند نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد. شورای دانش‌آموزی باید توانایی تغییر برنامه‌ها و تعیین مکان اردوها را داشته باشد و برنامه‌های خود را تنظیم کند. این موضوع به باوری که ما نسبت به مدرسه داریم و همچنین نگرش مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس نسبت به دانش‌آموزان بستگی دارد. ❇️ هم‌نوردِ نوسازی مدارس قسمت ۳ با موضوع نقش خانواده مدرسه در مطلوب‌سازی مدارس 📥 مشاهده قسمت ۳ هم‌نورد نوسازی مدارس #️⃣ | 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | نسبت حاکمیت و خانواده در تربیت دانش آموزان چیست؟ 👤 وحید ولی مدیرعامل مؤسسه استعدادیابی امضاء و مربی تربیتی در مدارس برتر 🔻 پیش از سال ۵۷، خانواده‌ها به شدت نسبت به تربیت فرزندان خود حساس بودند و برای فرستادن فرزندانشان به مدارس اسلامی، هزینه‌های زیادی متحمل می‌شدند. از جامعه تعلیمات اسلامی گرفته تا مدارس ادبی و دیگر نهادهای آموزشی، همگی در راستای تربیت مؤثر فرزندان نقش داشتند. ⁉️ اما این نگرش تغییر کرده است. حاکمیت به خانواده‌ها می‌گوید که خیالتان راحت باشد و مسئولیت تربیت را به عهده می‌گیرد. این تغییر رویکرد، پرسش‌های جدی را مطرح می‌کند: نسبت حاکمیت و خانواده در تربیت چیست؟ آیا حاکمیت باید مسئولیت تربیت را به عهده بگیرد یا تنها نقش تسهیلگر داشته باشد؟ 3️⃣ هم‌نوردِ نوسازی مدارس قسمت ۳ با موضوع نقش خانواده مدرسه در مطلوب‌سازی مدارس 📥 مشاهده قسمت ۳ هم‌نورد نوسازی مدارس #️⃣ | 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
20180.pdf
2.39M
| مبانی و روش های مردم سالاری مشارکتی در سطح محلی 🔻 دفتر مطالعات سیاسی در گزارشی با عنوان «مردم‌سالاری مشارکتی در سطح محلی (۱)» به اهمیت حق رأی و مشارکت شهروندان در فرآیندهای تصمیم‌گیری اشاره می‌کند. در دموکراسی نمایندگی، شهروندان از طریق رأی‌گیری بر سیاست‌گذاری تأثیرگذارند، اما نامزدها و احزاب به‌ندرت برنامه‌های خود را به‌طور شفاف بیان می‌کنند. این مسئله منجر به کاهش اعتماد عمومی و عدم حضور مردم در انتخابات می‌شود. 📑 گزارش همچنین به چالش‌های موجود در دموکراسی نمایندگی اشاره دارد، از جمله کاهش مقبولیت سیستم سیاسی و ناامیدی از وعده‌های انتخاباتی. حق رأی و حق اظهارنظر به‌عنوان دو سازوکار اصلی مشارکت شهروندان معرفی می‌شوند که اولی پاسداشت حقوق ملت و دومی امکان تأثیرگذاری بر تصمیمات اجتماعی و اقتصادی را فراهم می‌کند. ❇️ در نهایت، تأکید می‌شود که دولت‌ها باید ابزارهای مکملی برای مشارکت توسعه دهند تا صدای شهروندان بهتر شنیده شود. اشکال مشارکت غیرانتخاباتی نیز به‌عنوان نشانه‌ای از کیفیت مردم‌سالاری در حال گسترش است و می‌تواند به افزایش اعتماد عمومی به فرآیندهای سیاسی کمک کند. #️⃣ | | 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
12.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | بازنگری در روش‌های آموزشی مدارس در عصر فناوری 👤 وحید ولی مدیرعامل مؤسسه استعدادیابی امضاء و مربی تربیتی در مدارس برتر 🔻 مدارس امروزی دیگر تنها مکان‌های آموزش سنتی نیستند. با پیشرفت فناوری و دسترسی به منابع آنلاین مانند یوتیوب و آپارات، نقش کلاس‌های درس در حال تغییر است. دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی به محتوای آموزشی دسترسی پیدا کنند و این موضوع باعث شده است که مدارس برای حفظ جایگاه خود تلاش کنند. 🔻 باید به جای تمرکز صرف بر چگونگی آموزش، به چرایی آن بپردازیم. این موضوع به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از هدف‌های آموزشی و تربیتی داشته باشیم. همچنین، لازم است فضایی شاد و معنادار در مدارس ایجاد کنیم که بتواند با تحولات جدید همگام شود و به نیازهای دانش‌آموزان پاسخ دهد. 3️⃣ هم‌نوردِ نوسازی مدارس قسمت ۳ با موضوع نقش خانواده مدرسه در مطلوب‌سازی مدارس 📥 مشاهده قسمت ۳ هم‌نورد نوسازی مدارس #️⃣ | 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
16.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | آیا دانش آموزان و والدین قادر به مشارکت در تعیین محتوای آموزشی هستند؟ 👤 وحید ولی مدیرعامل مؤسسه استعدادیابی امضاء و مربی تربیتی در مدارس برتر 🔻 در بحث نقش‌آفرینی در آموزش، این سؤال مطرح می‌شود که آیا والدین و دانش‌آموزان واقعاً در انتخاب مدرسه و محتوای آموزشی اختیاری دارند؟ آیا می‌توانند تعیین کنند چه کسی به فرزندشان آموزش دهد و چه مطالبی را یاد بگیرد؟ 🔻 واقعیت‌های آموزشی نشان می‌دهد که این انتخاب‌ها ممکن است محدود باشند. همچنین، نقش معلم به عنوان طراح برنامه درسی و ارزیابی‌ها اهمیت دارد. اگر اختیار از معلم گرفته شود، آیا می‌توان انتظار داشت که او به درستی نقش‌آفرینی کند؟ این مسائل نیازمند بررسی دقیق‌تری هستند تا به واقعیت‌های آموزشی نزدیک‌تر شوند. 3️⃣ هم‌نوردِ نوسازی مدارس قسمت ۳ با موضوع نقش خانواده مدرسه در مطلوب‌سازی مدارس 📥 مشاهده قسمت ۳ هم‌نورد نوسازی مدارس #️⃣ | 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
📃 | اقتصاد مردم‌محور؛ ایده انقلاب اسلامی برای پیشرفت ❇️ فرمایشات رهبر انقلاب در دیدارهای اخیر با دانشجویان، ماموریت جدید جریان‌های دانشجویی را در دو محور اداره کشور به شیوه اسلامی و الگوسازی برای سایر کشورها مشخص می‌کند. مردم‌محوری، عدالت‌محوری و استقلال‌خواهی سه رکن اصلی این شیوه اداره هستند. 🏷️ مردم‌محوری؛ تمایز اندیشه اسلامی 🔻 مردم‌محوری در اندیشه اسلامی با دموکراسی غربی متفاوت است. این تفاوت‌ها در سه عرصه اقتصادی به وضوح نمایان است: 1️⃣ سرمایه‌گذاری: در تفکر غربی، رشد اقتصادی فقط از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی دیده می‌شود و به اعتماد به سرمایه مردم توجهی نمی‌شود. 2️⃣ فناوری: نگاه غربی به فناوری به دانش مردم بی‌اعتنایی می‌کند و تنها به مونتاژ محصولات بسنده می‌کند، در حالی که در اندیشه اسلامی، دانش مردم محور توسعه است. 3️⃣ مسکن: ایده مسکن «پاک» (پس‌انداز، انبوه‌سازی و کوچک‌سازی) در شرایط تورم و عدم توانایی مردم برای پس‌انداز، ناکارآمد است و به حل مشکل مسکن نمی‌انجامد. 🏷️ نخبگان؛ مسئول پیشرفت کشور 🔻 نخبگان باید کارآمدی دین اسلام را در حل مشکلات مردم نشان دهند. مردم‌سالاری دینی به دنبال رشد و اقناع مردم است. ایده انقلاب اسلامی با مشارکت بالای مردم محقق می‌شود و ماموریت تشکل‌ها افزایش سرمایه اجتماعی نظام است. 🖋️ گفتاری از آقای سید حسن موسوی‌فرد 📥 نسخه کامل این یادداشت را از این لینک در تارنمای اندیشکده موج بخوانید. 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
12.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | نقش معلمان در شکل‌دهی به آینده دانش‌آموزان 👤 محمدحامد مبینی قائم مقام سازمان مدارس صدرا 🔻 مدرسه باید محیطی برای یادگیری باشد، اما اگر والدین و معلمان تنها به انتقال علم توجه کنند و نقشی در فرآیند یادگیری نداشته باشند، دانش‌آموزان نیز به همین شکل عمل خواهند کرد. 🔻 یک معلم ریاضی با ایجاد فعالیت‌های گروهی، به دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیری و همکاری را آموزش می‌دهد. او خود را به عنوان یک مربی انسان‌ساز می‌بیند که به تربیت شخصیت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان اهمیت می‌دهد، نه فقط تدریس محتوای درسی. ❇️ این رویکرد نشان‌دهنده اهمیت نقش معلم در شکل‌دهی به شخصیت و رفتار دانش‌آموزان است. 3️⃣ هم‌نوردِ نوسازی مدارس قسمت ۳ با موضوع نقش خانواده مدرسه در مطلوب‌سازی مدارس 📥 مشاهده قسمت ۳ هم‌نورد نوسازی مدارس #️⃣ | 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
📄 | مردمی سازی اقتصاد؛ راهکار یا نگاه جزیره ای؟! ❇️ «مردمی‌سازی اقتصاد» به‌عنوان یک راهکار نوین برای توسعه اقتصادی در ایران، در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. این مفهوم بر اهمیت مشارکت فعال مردم در فرآیندهای اقتصادی تأکید دارد و به‌دنبال ایجاد شرایطی است که همه افراد جامعه بتوانند نقش مؤثری ایفا کنند. با این حال، موفقیت این سیاست بدون توجه همزمان به ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن نیست. 🔻 تفاوت‌های اساسی بین مردمی‌سازی و خصوصی‌سازی، و چالش‌های موجود در تحقق این هدف، نیازمند بررسی عمیق‌تری است. در این راستا، باید به دوگانگی‌های دولت در تعریف «مردم» و تأثیر آن بر منابع اقتصادی توجه کرد. برای درک بهتر این موضوع و بررسی چالش‌ها و راهکارهای آن، متن کامل را در لینک زیر بخوانید. 🖋️ گفتاری از دکتر مرتضی درخشان 📥 ادامه این یادداشت را از این لینک در تارنمای اندیشکده موج بخوانید. 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
📬 | چالش‌ها و راهکارهای گسترش صنایع خلاق و توسعه زیست‌بــوم فناوری در روستاها ❇️ در نشستی که به همت اندیشکده موج و مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور برگزار شد، چالش‌ها و راهکارهای گسترش صنایع خلاق و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در روستاها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست، کارشناسان و مدیران مرتبط به تحلیل وضعیت کنونی اشتغال و توسعه روستایی پرداختند و بر لزوم توجه بیشتر به زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء صنایع خلاق تأکید کردند. 🔻 نشست تخصصی “چالش‌ها و راهکارهای گسترش صنایع خلاق و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در روستا” با حضور حسن مومنی، مدیرعامل موسسه آموزش، توسعه و آبادانی روستا، سجاد صالحی، دبیر کمیته صنایع خلاق شورای‌عالی جهاد سازندگی و رضا مستمع، مدیر گروه فرهنگ عمومی، هنر و صنایع خلاق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد. 📥 جهت مشاهده مشروح اخبار به پیوندهای زیر مراجعه نمایید. 🏷️ خبرگزاری ایسنا | خبرگزاری مهر 🏷️ خبرگزاری دانشجو | فارس 🖼️ جهت مشاهده گزارش تصویری به این لینک در تارنمای اندیشکده موج مراجعه نمایید. 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
❇️ مرکز بسامد اندیشکده موج برگزار می کند: 📑 دوره آموزشی کاربرد اوسینت (جست و جوی پیشرفته) در پژوهش 🔍 سر فصل‌ها: ۱. آشنایی با اطلاعات و اهمیت آن در پژوهش ۲. آشنایی با اوسینت و کاربردهای آن در پژوهش ۳. ابزارهای جستجو در پژوهش ۴. اوسینت در بستر شبکه‌های اجتماعی با محور پژوهش ۵. منابع و سامانه‌های بررسی افراد حقوقی برای پژوهش ۶. بررسی چند نمونه پژوهش از طریق اوسینت ۷. چگونگی دسترسی به ابزار و منابع مختلف 👤 مدرس: حسین جمشیدی ، مدرس و متخصص اوسینت ⏳مهلت ثبت نام: ۵ آذر ۱۴۰۳ 📆 زمان: جلسه اول ۷ آذر و جلسه دوم ۱۴ آذر ۱۴۰۳ ➕ همراه با صدور گواهی شرکت در دوره 🏷️ دوره بصورت حضوری برگزار می گردد. 💰تخفیف های دوره : ۱. اعضای مرکز بسامد اندیشکده موج: ۲۰ درصد ۲. اعضای مراکز همکار: ۱۵ درصد ۳. استوری دوره و انتشار در شبکه های اجتماعی: ۱۰ درصد ۴. تخفیف ثبت‌نام گروهی: ۱۵ درصد برای هر کدام از نفرات گروه 🔻جهت ثبت‌نام به پیوند زیر مراجعه نمایید: https://basamad.mowj.in/osint ❇️ آیدی پشتیبان ثبت‌نام در پیام رسان بله : https://ble.ir/mowj_admin 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب