eitaa logo
اندیشکده موج
1.6هزار دنبال‌کننده
279 عکس
202 ویدیو
24 فایل
📚 اندیشکده توسعه حرکت‌های مردمی و جهادی (موج) 📳 راه ارتباطی : تلفن ثابت : 28426248 (021) ایمیل : Mowj.in" rel="nofollow" target="_blank">info@Mowj.in وب سایت: Mowj.in 🌊 در مدار حرکت‌های مردمی
مشاهده در ایتا
دانلود
16752.pdf
1.13M
🗂️ | بایسته های حکمرانی آموزش های فنی وحرفه ای در ایران ❇️ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی 👤 تهيه و تدوين:‌ محبوبه محمدعلی 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
📣 | «اندیش‌گردون جهادی حرف» با هم‌کاری «خانه‌ی اندیشه‌ورزان» برگزار می‌کند: ❇️ نشست هم‌اندیشی الگوهای کارآفرینی در مناطق کم‌برخوردار ✍️ پیوند ثبت‌نام و حضور در برنامه : https://formafzar.com/form/1yvct 📆 سه‌شنبه، ۸ اسفندماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵ 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
46.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | بررسی مشکلات و چالش‌های سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی و ارائه راهکار 🔻 سال ۹۸ وزارت جهاد کشاورزی با پشتیبانی بانک کشاورزی، سامانه‌ای را برای ثبت اطلاعات واردات و توزیع نهاده های دام و طیور راه‌اندازی کرد. اینک پس از پنج سال از آغاز به کار این سامانه، تاثیراتی که انتظار می‌رفت در فضای توزیع نهاده های دامی داشته باشد، با اختلال و به گفته کارشناسان با فساد روبه‌رو شده است. در این ویدئو به بررسی بخشی از چالش های سامانه بازارگاه و ریشه یابی مسائل آن پرداخته‌ایم. #️⃣ | 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
✏️ | مردمی‌سازی اقتصاد مبتنی بر الگوی تعاونی 🔻 مردمی شدن اقتصاد به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی، نقش اساسی در قوام اقتصاد کشور ایفا می کند. تحریم افراد و نهادهای کلیدی دولتی و مانع تراشی در مقابل تجارت و فروش نفت خام و سایر مسائل همگی نشان گر وجود دشمنی آگاه نسبت به ضعف ها و مشکلات موجود در کشور است و از دولتی بودن اقتصاد کشورناشی شده است. 📥 ادامه یادداشت در خبرگزاری فارس 📥 ادامه یادداشت در وبسایت اندیشکده موج 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
📣 | تسهیل فرزندآوری خانواده ها با کمک مشارکت مردمی 📉 بررسی شاخص های متعدد جمعیتی که مبین وضعیت زادآوری کشور هستند، نشان از نامطلوب بودن سطح فرزندآوری کل کشور دارد. بیش از دو دهه است که نرخ فرزندآوری کل زیر حد جانشینی قرار دارد و طی دهه ۹۰ یک پنجم تعداد موالید از بین رفته است. 🔻 کاهش زادآوری مشکلات فراوانی را برای کشور به دنبال خواهد داشت. از جمله این مشکلات می توان به مواردی چون افزایش تعداد سالمندان، کاهش نیروی کار و مشکلات امنیتی اشاره کرد. ❇️ در این میان کاهش زادآوری در کلانشهرها نسبت به شهرهای دیگر نمود بیشتری پیدا می کند؛ چراکه بیش از ۳۵ درصد جمعیت کشور در کلانشهرها زندگی می کنند. #️⃣ | | 📚 این مطالعه در اندیشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی به آیند توسط بهزاد خلیلی در سال ۱۴۰۱ انجام شده ‌است. 💠 متن کامل پژوهش: 🔗 iranthinktanks.com/Research791 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
📲 (X) | بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی سال 2021، پس از تصادفات جاده ای، سل و خشونت های بین فردی رتبه چهارم را در میان علل مرگ در میان جوانان 15 تا 29 ساله دارد. 📥 مشاهده در توئيتر 📥 مشاهده در ويراستی 📥 مشاهده در خبرگزاری فارس 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
📣 | دوره‌های آموزشی برای هسته‌های اندیشه‌ورزی استانی 🔰 بوت‌کمپ آموزشی اصول و مبانی توسعه منطقه‌ای 📆 برنامه زمانی دوره : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ 👤 سجاد هجری - برنامه‌ریزی نااقلیدسی: ۹ الی ۱۰:۱۵ 👤صابر میرزایی - موازنه منطقه‌ای: ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۴۵ 👤حبیب جباری - نظریات توسعه منطقه‌ای: ۱۴ الی ۱۵:۱۵ 👤هدایت الله درویشی - آمایش سرزمینی: ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۴۵ 📅 جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ 👤محمد رضوانی - توسعه مشارکتی: ۹ الی ۱۰:۱۵ 👤حسین منصوریان - تحلیل فضایی داده‌های مکانی: ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۴۵ 👤سید محسن تولیت - الگوی پیشرفت منطقه‌ای: ۱۴ الی ۱۵:۱۵ 👤علیرضا تهمورسی - اقتصاد منطقه‌ای: ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۴۵ ❇️ زمان: پنجشنبه و جمعه، ۱۷ و ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۹ الی ۱۷ ‼️ برخط (آنلاین) 🌐 در پلتفرم اسکای‌روم 💰 هزینه: ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان 🔻برای دریافت تخفیف ۸۰ درصدی ویژه اندیشه ورزان و ثبت‌نام به آیدی زیر در پیام‌رسان بله پیام دهید: @msh_313 ⌛️ فرصت نام‌نویسی: ۱۶ اسفند، ساعت ۲۰ 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
📚 | تاثیر چینش کلاس به‌صورت مشارکتی و پلکانی بر یادگیری 🔻شاید تا مدت‌زمان طولانی این تصور وجود داشت که در فضاهای داخلی محیط‌های یادگیری (به‌ویژه برای بچه‌ها) باید از ایجاد اختلاف سطح پرهیز کرد اما امروزه در طراحی داخلی مدارس، بالا و پایین‌رفتن به‌عنوان یک شاخصه مؤثر بر کیفیت یادگیری مطرح است. ازاین‌رو استفاده از پلکان و اختلاف سطح می‌تواند در این زمینه موردنظر باشد. 🔻 مهم‌ترین تحول در فضاهای آموزشی، شکستن خط نگاه معلم و دانش‌آموزان و ایجاد فضا برای تعامل دانش‌آموزان با یکدیگر است. بدین منظور اساساً ردیف‌های خطی، مغایر با روحیات دانش‌آموزان شناخته می‌شود. در کلاس‌های سنتی که صندلی‌های دانش‌آموزان در ردیف‌های منظم و پشت‌سرهم چیده می‌شود و میز معلم در جلوی کلاس قرار می‌گیرد، تمام توجه به معلم متمرکز می‌شود و ارتباط میان دانش‌آموزان اندک است. ❇️ برای مطالعه ادامه یادداشت به پیوند زیر مراجعه کنید : 📥 https://mowj.in/article/827 #️⃣ 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
📲 (X) | بر اساس مطالعات مختلف یکی از مشکلات اغلب مدارس، پایین‌بودن میزان در امور است . به نظر می‌رسد که برای همه دانش‌آموزان در مدرسه، برنامه‌ها و خط و مشی‌های مناسبی وجود ندارد، چراکه علاقه اولیه برای مشارکت در امور مدرسه در دانش آموزان وجود دارد. 📥 مشاهده در توئيتر 📥 مشاهده در ويراستی 📥 مشاهده در خبرگزاری فارس #️⃣ 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
✍️ | زنگ خطر برای مدارس ناایمن: بلایای طبیعی و ضرورت ایمن‌سازی مدارس 🔻 یکی از دلایل تخریب مدارس بلایای طبیعی است که خسارت های زیادی را برای مدارس به دنبال دارد به طور مثال در زلزله خوی ۸۸ مدرسه دچار آسیب شدند که از این عدد ۳۵ مدرسه نیازمند تعمیرات جزئی، ۱۴ مدرسه نیازمند تعمیرات اساسی و ۱۸ مدرسه هم به طور کامل تخریب شدند که البته ده مدرسه از این ۱۸ مدرسه از قبل کد تخریب گرفته بودند. 🔻 و یا در زلزله کرمانشاه به نقل از مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در زلزله آبان‌ماه ۱۳۹۶ شهرستان سرپل ذهاب تعداد ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس در مناطق زلزله‌زده استان آسیب دید. 🔻 در سیل استان‌های شمالی کشور در بهار ۹۸ به نقل از رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس؛ یک هزار و ۴۰۰ مدرسه در سیل اخیر دچار آسیب‌دیدگی شد که از این تعداد ۲۱۰ مدرسه باید تخریب و نوسازی شود و سایر مدارس هم نیازمند بازسازی و تعمیرات هستند. #️⃣ | 📥 مشاهده در خبرگزاری فارس 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
✍️ | وجه تمایز اقتصاد تعاونی با با اقتصاد سرمایه داری و کمونیستی 📚 نویسنده کتاب از منظر اسلام در تبیین نظام اقتصاد تعاونی سه وجه ممیزه برای اقتصاد تعاونی نسبت به اقتصاد سرمایه داری و اقتصاد دولتی کمونیستی بیان می کند : 1️⃣ در مالکیت : در تعاونی مالکیت نه مانند سرمایه داری به طور مطلق فردی است و نه مانند اقتصاد کمونیستی، دولتی است. 2️⃣ : اقتصاد تعاونی نه آزادی مطلق سرمایه داری در بخش اقتصادی را دارد و نه الغای آزادی را. از این جهت که هر چند ورود به فرایند تعاونی آزادانه است اما فرد در قبال پذیرش یک سری مسئولیت ها به این فعالیت وارد میشود، بنابراین آزادی مسئولانه در تعاونی وجود دارد. 3️⃣ اقتصاد تعاونی هم رقابت را در خود دارد و هم اصل مشارکت برای برآورده کردن نیاز اعضا 📥 مشاهده در ویراستی 📥 مشاهده در شبکه تعاملی فارس 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب
📲 | آموزش در سایه خطر، ضرورت بازنگری در سیاست‌های نوسازی مدارس 📫 به نقل از معاون فنی و نظارت سازمان کشور؛ حدود ۲۰ هزار مدرسه از حدود ۱۰۵ هزار مدرسه، در تراز قرار دارند که این یعنی حدود ۲۰ درصد مدارس فرسوده هستند اما مدارس فرسوده به این معنا نیست که دانش‌آموز را در این مدارس نبریم. آمار کلاس درس فرسوده ما نیز حدوداً ۲۰ درصد است؛ یعنی ۱۰۴ هزار کلاس درس از ۵۴۰ هزار کلاس درس فرسوده هستند. 📥 مشاهده در ویراستی 📥 مشاهده در شبکه تعاملی فارس 🆔 @Mowj_in | اندیشکده موج 📱 اینستاگرام | ایتا | تلگرام | آپارات | یوتیوب | وب