eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
52 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
546 ویدیو
30 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۱ انفال 🌾🌾🌾🌾🌹🌹🌾🌾🌾🌾 دو نعمت خداوند به مسلمانان در شب قبل از جنگ بدر ✍«نُعاس»، به ابتداى خواب وخواب سبك و آرام بخش گفته مى شود، يعنى در حال استراحت آنچنان خواب عميقى بر شما مسلّط نشد كه دشمن از آن سوء استفاده كرده و بر شما شبيخون بزند. (438) لشكر قريش با ساز و برگ جنگى فراوان و آذوقه ى كافى و حتّى زنان خواننده براى تقويت روحيّه جنگ جويان، وارد منطقه ى بدر شدند و ابتدا چاه هاى آب را در اختيار خود گرفتند ولى مسلمانان دچار تزلزل بودند. پيامبر كه مى ديد يارانش ممكن است شب را به آرامى نخوابند و فردا با جسم و روحى خسته در برابر دشمن قرار گيرند، بشارت داد كه فرشتگان الهى به يارى آنان خواهند آمد و آنها را دلدارى داد به طورى كه شب را به آرامى خوابيدند. از طرف ديگر علاوه بر كمبود آب براى تطهير و رفع تشنگى، مشكل اساسى منطقه ى بدر، وجود شن هاى نرم و روان بود كه پاها در آن فرو مى رفت، در آن شب باران باريد و مسلمانان دلگرم شدند و زمين زير پايشان سفت شد. البتّه ممكن است مراد از ثبات قدم در آيه، همان استقامت و پايدارى باشد، نه محكم شدن پاها در زمين باران خورده. هر دو احتمال نيز با هم ممكن است. مراد از «پاك شدن از پليدى» ممكن است پاك شدن از وسوسه هاى شيطان و يا پاك شدن از پليدى جسمانى بر اثر جنابت بعضى در آن شب باشد، به هر حال باران با توجّه به نياز شديد مسلمانان، همه ى اين مشكلات را برطرف كرد. (439) امام صادق عليه السلام فرمود: آب باران بياشاميد كه امراض را برطرف مى كند، آنگاه اين آيه را تلاوت فرمودند. (440) «يذهب عنكم رجز الشيطان» ----- 438) تفسير نمونه 439) تفسير نمونه 440) كافى، ج 6، ص 387 - با اراده و امداد الهى، در برابر دشمن مسلّح و انبوه هم مى توان آرامش داشته و آرام خوابيد، و اگر خدا نخواهد، در بهترين باغ ها و شرايط، نه خوابى هست و نه آرامشى. «اذ يغشّيكم النعاس أمنة منه» - گاهى استراحت وخواب سبك در جنگ، نعمت بزرگ الهى است، كه هم خستگى را بر طرف مى كند و هم مجال شبيخون به دشمن نمى دهد. «النّعاس أمنة منه» - اگر ايمان و صبر باشد، خداوند عوامل طبيعى را در اختيار انسان و به سود او قرار مى دهد. «ينزّل عليكم من السماء ماءً» - نقش عوامل طبيعى همچون باد، باران، خواب و... را در جبهه ها نبايد تصادفى پنداشت. «يغشّيكم النعاس... ينزّل عليكم...» - پاكى ظاهرى: «ليطهّركم» و پاكى باطنى: «يذهب عنكم رجز الشيطان»، هر يك به تنهايى ارزش است، امّا ارزشمندتر وجود هردو با هم مى باشد. - انتظار خداوند از مجاهد مسلمان، پاكى و داشتن روحيّه اى بالا و مقاوم و ثابت قدم بودن است. «ليطهرّكم... ليربط على قلوبكم»
۱۵ انفال 🌾🌾🌾🌾🌹🌹🌾🌾🌾🌾 فرار از جنگ یکی از بزرگترین گناه‌ها ✍«زَحف»، به معناى غلتيدن و كشيدن روى زمين است، به لشكركشى و حركت يك لشكر انبوه هم از اين جهت كه از دور چنين به نظر مى رسد كه روى زمين مى غلتند و پيش مى آيند، زحف گفته مى شود. امام رضا عليه السلام فرمود: فرار از جهاد، موجب وهن دين، استخفاف رهبر حقّ، جرأت يافتن دشمن و محو مذهب است. (443) در شمار فضائل حضرت على عليه السلام آمده است كه وى در تمام عمرش، حتّى يك بار هم از جبهه و جنگ فرار نكرد. (444) و آن حضرت فرمودند: پسنديده ترين مرگ، شهادت است، سوگند به آن كسى كه جان فرزند ابى طالب به دست اوست، براى من كشته شدن با هزار ضربه ى شمشير، راحت تر و آسان تر از مرگ در بستر است. (445) ----- 443) تفسير نورالثقلين 444) تفاسيرنمونه ونورالثقلين 445) نهج البلاغه، خطبه 121 - تعداد زياد دشمن، مجوّز فرار از جبهه نمى شود. «اذا لقيتم... زحفاً فلا تولّوهم»
۱۶ انفال 🌾🌾🌾🌾🌹🌹🌾🌾🌾🌾 یکی از بزرگترین گناه‌ها ✍«مُتحرّفاً»، خود را به كنار و اطراف كشيدن براى تغيير تاكتيك و خسته و گمراه كردن دشمن و سپس ضربه زدن به اوست و «متحيّزاً»، پيوستن و جاى گرفتن در كنار گروه ديگر است، آنگاه كه رزمنده احساس تنهايى و ناتوانى از مقابله كند. عبارتِ «باء بغضب»، به معناى هموار ساختن و تحمّل غضب است. در اين آيه، براى فرار از جبهه كه حرام است، دو مورد استثنا ذكر شده است: يكى براى جا به جايى تاكتيكى «متحرّفاً»، ديگرى براى پيوستن به گروه ديگرى از مسلمانان و حمله ى دسته جمعى «مُتحيّزاً». البتّه در بعضى تفاسير، موارد ديگرى هم ذكر شده است، مانند فرار براى اطلاع رسانى به مسلمانان، يا براى حفظ سنگر مهم تر و موقعيّت بهتر. (447) ولى اينها همه مصداق براى همان مورد اوّل است. فراريان از جبهه، مورد خشم وغضب خدا قرار دارند، «و مَن يولّهم... فقد باء بغضب من اللّه» و از جمله ى كسانى هستند كه در هر نماز از آنان برائت مى جوييم. «غير المغضوب عليهم» البتّه اين گناه، قابل توبه و بخشش است، به دليل آيه ى «انّ الّذين تولّوا منكم يوم التقى الجَمعان انّما استزلّهم الشيطان ببعض ما كسبوا و لقد عفا اللّه عنهم» (448) ----- 447) تفسير فى ظلال القرآن 448) آل عمران، 155 - عقب نشينى تاكتيكى، اشكال ندارد. «متحرّفاً» - در جنگ، خدعه و فريب دادن دشمن جايز است. «متحرّفاً» - در ارزيابى، عجولانه قضاوت نكنيم، زيرا تغيير عمل شايد به خاطر نقشه و تاكتيك باشد. «متحرّفاً» - نصرت از سوى خداوند است، ولى بكارگيرى فنون و تاكتيك هاى نظامى و سياست جنگى هم لازم است. «متحرّفاً لقتال أو متحيّزاً
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 سلام برتو وقتی که در پرده غیبت مینشینی ... 💠اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج💠
📚 معامله با مال حرام 💠 سؤال: در معامله‌ای که به ذمه واقع می‌شود، اگر مشتری بخواهد بهای معامله را از مال حرام بدهد، آیا معامله صحیح است؟ ✅ جواب: معامله صحیح است ولی خریدار مدیون فروشنده است و با تحویل پول حرام دِین او ادا نمی‌شود. 🆔 @resale_ahkam
🖌نوشتار و صوت🎤 (11:31 دقیقه) پرسش: 👈 چرا از افاضات اهل بیت علیهم السلام محرومیم؟ پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ ابتدا به خود اثبات نمایید که از افاضات اهل بیت علیهم السلام محروم می‌باشید و سپس بپرسید: «چرا؟!» همین که فهمیده‌اید فیض الهی به واسطۀ آنان می‌رسد و خواهان افاضات بیشتر از سوی آنان می‌باشد، خودش از افاضات ایشان می‌باشد؛ چنان که بسیاری از مردمان جهان، به این حقیقت علم نیافته‌اند! ✔️ خداوند سبحان، پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله را «رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» قرار داد و امامان علیهم السلام نیز همگی حجج الهی، جانشینان ایشان و «امام الرّحمة» می‌باشند؛ لذا کسی که خود را از افاضات ایشان محروم بداند، در واقع خودش را از رحمت و فیض الهی محروم دیده است؛ چرا که فیوضات الهی، به واسطۀ آنان می‌رسد! ✔️ این نگاه، اندیشه، باور منفی که مبتنی بر گمان نادرست می‌باشد؛ ریشه‌های نادرستی دارد و البته میوه‌های تلخی را به بار می‌نشاند که به برخی از آنها اشاره می‌شود: الف - گمان، باور و ادعای محرومیت از رحمت، مغفرت و فیوضات الهی که همه به واسطۀ اهل عصمت علیهم السلام که حجج الهی می‌باشند، افترای بزرگی به خداوند سبحان و ایشان می‌باشد که به منزلۀ بزرگ‌ترین ظلم در حق خداوند منّان و ایشان است و افترا زننده، ظالم‌ترین می‌باشد ... . بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/etc/13485.html @X_shobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟣 ترفندی برای قهر نکردن همسر 🔶کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ‌┏━━ °•🍃🌸🍃•°━━┓ 🆔@drsaeedazizi ┗━━ °•🍃🌸🍃•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا