eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
1هزار عکس
267 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۴۳ مائده 🦢🦢🦢🦢🦜🦜🦢🦢🦢🦢 ✍همان گونه كه در آيه ى قبل گفتيم، دليل مراجعه يهوديان به پيامبر اسلام، پيدا كردن راهى براى تخفيف مجازات بود و آنان با اينكه به دسترسى داشتند و پاسخگوى نيازهاى آنان بود، ولى دنبال ساده ترى مى گشتند. 🍀 همه ى تورات تحريف نشده است. «عندهم التوراة فيها حكم اللّه»
۴۴ مائده 🦢🦢🦢🦢🦜🦜🦢🦢🦢🦢 ✍ «ربّانى» كسى است كه با «ربّ العالمين» پيوند خورده، با علم وعمل، خدايى شده وتربيت مردم را بر عهده دارد. از عليه السلام نقل شده كه فرمود: «أنَا ربّانىّ هذه الاُمّة» ربّانى اين امّت من هستم. (101) عليه السلام نيز فرمود: ربّانيّون، اهل بيت پيامبرعليهم السلام مى باشند. (102) چون عالمان در جامعه منشأ اثر نيكند، به آنان حِبْر و اَحبار گفته مى شود. به ابن عباس هم لقب «حِبر الاُمّة» داده اند. صلى الله عليه وآله فرمود: كسى كه حتّى به مقدار دو درهم ناحقّ كند، مشمول جمله ى آخر اين آيه مى شود. (103) «هم الكافرون» 🌺 ضمن توجّه به موجود، بايد از اصل كتب آسمانى تجليل كرد. «فيها هُدىً و نورٌ» ⚜ علماى هر امت، مسئول اجراى احكام الهى در ميان مردم هستند. (ولايت فقيه، ريشه در تمام اديان دارد 💡 نور و هدايت زمانى در جامعه جريان پيدا مى كند كه بر اساس كتاب آسمانى، قضاوت و حكومت شود. «فيها هدىً و نور يحكم بها» 👌 عالمان و ، دو رسالت بزرگ بر دوش دارند: الف: حكم خدا را از ترس مردم تغيير ندهند. ب: به طمع مال دنيا، دچار كتمان و لغزش نشوند. 🍁 انحراف در قضاوت، كفر است 🌾 در قضاوت، صراحت، جرأت وقاطعيّت لازم است ونبايد تحت تأثير تهديد و جوّسازى ها قرار گرفت. 🌸 تحريف، سكوت، كتمان و حكم به غير فرمان خدا، اگرچه به قيمت بدست آوردن همه ى دنيا باشد خسارت است. 🌹 كسى كه شرايط قضاوت به حقّ برايش فراهم شود، ولى خود را منزوى كند كفر ورزيده است. ✅ درآمد حاصل از قضاوت ناحقّ، درآمدى نامشروع است. 🍀 ترس و حرص سبب انحراف در قضاوت و انحراف در قضاوت سبب كفر است.
۴۵ مائده 🦢🦢🦢🦢🦜🦜🦢🦢🦢🦢 ✍در آيه ى قبل گفته شد كه تورات هدايت و نور است، در اين آيه، مطرح شده و شايد نشان آن باشد كه قانون قصاص درجامعه، سبب نور وهدايت است. همان گونه كه در آيه ديگر مى خوانيم: «ولكم فى القصاص حيوة» (105) براى شما در قصاص حيات وزندگى است. نام بردن از چشم وگوش در قانون قصاص از باب نمونه است وگرنه آسيب به هر عضوى قصاص دارد. (106) عليه السلام درباره ى اين آيه فرمود: خداوند به اندازه آنچه از عفو شود، از گناهان او مى بخشد. (107) در تورات، «ديه» نيست، مجرم يا قصاص مى شود يا عفو. امّا در اسلام، به عنوان راه سوّم مطرح است. 🏳 همه ى انسان ها، از هر نژاد و قبيله، فقير و غنى، در مقابل قانون يكسانند، و خون كسى رنگين تر از ديگرى نيست. (109) «النّفس بالنفس» 📚 قصاص، در اديان پيشين هم بوده است. (110) «كتبنا عليهم فيها» (اسلام و اديان ديگر، قوانين مشابهى دارند.) 💰 صدقه، تنها انفاق مالى نيست، عفو و گذشت از مجرم هم نوعى صدقه است. «فمن تصدّق به» ⛓ جريمه ى مالى و حبس، به تنهايى نمى تواند عاملى براى بازداشتن مجرم از جرم باشد. «النّفس بالنّفس» 🍀 اگر حكم خدا جارى نشود، ظلم جامعه را فرا مى گيرد. «و من لم يحكم بما انزل اللّه فأولئك هم الظالمون» ----- 109) البتّه ميان زن ومرد در حكم قصاص، تفاوت هاى حكيمانه اى در كتب فقهى بيان شده است. 110) تورات، سِفر خروج، فصل 21، 23 و 26. 111) تفسير الميزان.
📌شماره شبهه: ۵۶۵۷ 🔘 متن شبهه : چرا ایران برای شهادت اسماعیل هنیه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد ولی خود فلسطین یک روز!!! 🔆 پاسخ شبهه : 1⃣ محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هست که بر خلاف جنبش حماس ، علاوه بر اینکه رابطه خوبی با ایران ندارند با اسرائیل هم همکاریهایی دارند. 2⃣ محمود عباس حتی در مراسم تشییع شهید هنیه در قطر شرکت نکرد و نماینده فرستاد، در حالیکه در سال ۲۰۱۶ شخصا در مراسم مرگ شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی نه تنها شرکت کرد بلکه گریه هم کرد! 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🏴 حکم بلند خواندن قنوت در نماز ‌ 🔷 بلند خواندن قنوت مستحب است ولی در نماز جماعت اگر امام جماعت صدای ماموم را بشنود؛ این استحباب وجود ندارد. 📕 رساله نماز و روزه، مسأله ۳۱۲ 🆔 @resale_ahkam
🖌نوشتار و صوت🎤 (10:58 دقیقه) پرسش: 👈 چرا باید خداوند را بشناسیم و این شناخت چگونه حاصل می‌گردد؟ پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ برخی از روی جهل (نادانی و بی‌خردی) و نیز تکبر، گمان دارند که اگر خدا را بشناسند و وجودش را تصدیق کنند، او بود می‌شود و اگر نشناسند و انکار کنند، او نیست می‌شود! برخی دیگر گمان دارند که شناخت آنها، منّتی بر خداوند سبحان است و به او به چیزی می‌افزاید، و اگر تکذیب کنند و کفر ورزند، از او چیزی کم می‌شود! اما، ضرورت و فایدۀ شناخت خداوند متعال و نیز خسران، انحراف و هلاکتِ ناشی از عدم شناخت او، به خود انسان برمی گردد. ✔️ بی‌تردید، کسی که حقایق و حقیقی‌ها را نشناسد، بدلی‌ها و تقلبی‌ها را جایگزین می‌کند و البته سوء استفاده کنندگان نیز بدلی‌ها را به جای اصلی‌ها، به او عرضه می‌کنند و البته بسیار هم گران می‌فروشند؛ گاه به قیمت هلاکت و فلاکت در دنیا و آخرت! ✔️ بنابراین، از آن جهت که خداشناسی، خداجویی، خدادوستی و خدا پرستی، در فطرت همگان نهادینه شده است، کسی که خدای حقیقی را نشناسد، خدایان دروغین را جایگزین خواهد نمود ... . بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/monotheism/13407.html @X_shobhe
هدایت شده از موسسه مصاف
👤توییت بامداد امروز استاد 🔻‏امشب چهارمین شبی است که صهیونیست ها در پناهگاه ها تا صبح طعم ترس و نا امنی را چشیدند فرودگاه ها تعطیل و پرواز ها لغو شده اند، بازارهای مالی نابود 🔻آنها خوب دریافته اند که فلسطین اشغالی جای آنها نیست و باید در اولین فرصت گورشان را گم کنند اینجا اما مردم به فکر مهیا کردن مقدمات سفرشان برای پیاده روی اربعین هستند 🔻در سرتاسر جهان مردم در انتظار انتقام و خونخواهی مشروع ایران و محور مقاومت هستند همه منتظرند 🆔 @Masaf
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
116.mp3
1.38M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۴۶ مائده 🔴🟠🟡🟢🔵🟣⚫️⚪️🟤 ✍هم ، هدايت كننده متّقين است، «هدىً للمتّقين» (112) هم مايه ى هدايت و موعظه اهل پرواست. گمان نكنيد كه آمده ام تا يا را باطل سازم، بلكه تا تمام كنم. ، و ، هر سه «نور» به حساب آمده اند. خداوند در آيه 15 اين سوره، فرمود: قرآن نور است. «قد جائكم من اللّه نور» در آيه 44 فرمود: تورات، نور است «انّا انزلنا التوراة فيها هدىً و نور» و در اين آيه، انجيل را نور دانسته است. «آتيناه الانجيل فيه هدىً و نور»
۴۷ مائده 🔴🟠🟡🟢🔵🟣⚫️⚪️🟤 ✍درباره كسانى كه طبق قانون الهى حكم نمى كنند، در چند آيه پياپى، تعبير «ظالمون»، «فاسقون» و «كافرون» به كار رفته است. چون چنين كسانى، از جهت زير پا گذاشتن قانون خدا كافرند، و به خاطر خروج از مرز مسئوليّتشان فاسقند و به علّت آنكه در حقّ متّهمين ستم مى كنند، ظالمند. آيه 44 و 45 خطاب به است، كه چون را مى كنند، دين را به بهاى اندك مى فروشند و به جاى خداترسى، از مردم مى ترسند، آنان را ظالم و كافر مى شمارد، «اولئك هم الكافرون» و به حقوق افراد جامعه ظلم مى كنند. «اولئك هم الظالمون» ولى اين آيه درباره نصارى است كه تنها طبق انجيل حكم نمى كردند، (نه سكوت در قصاص و نه دين فروشى،) از اين رو فاسقند، چون از مرز حقّ بيرون رفته اند. ⚖ هر كس به هر انگيزه اى بر اساس قانون الهى حكم نكند و يا از داورى حقّ كناره گيرى نمايد است. «من لم يحكم... فاؤلئك هم الفاسقون»
۴۸ مائده 🔴🟠🟡🟢🔵🟣⚫️⚪️🟤 ✍تصديق آسمانى بودن كتاب تورات وانجيل، به معناى ابقاى آنها براى هميشه نيست، بلكه به معناى همسويى و هماهنگى محتواى همه كتب آسمانى است. «مصدّقاً لما بين يديه» اصول همه اديان يكى، ولى «شرايع» آنها متعدّد است، مثل دريايى كه نهرهاى ورودى به آن متعدّد است. و ، راهى است كه ما را به حيات واقعى و انسانى مى رساند، ولى در هر زمان تنها يك شريعت پذيرفته است 📖 ، سراسر حقّ و پيراسته از هر باطلى است. «الكتاب بالحقّ» 📝 قرآن در عصر پيامبر نيز به صورت مكتوب بوده است. «الكتاب» 🗞 خطرى كه رهبران را تهديد مى كند، پيروى از تمايلات مردم و ناديده گرفتن حقّ است. «ولا تتّبع أهواءهم» - يكى از ابزار آزمايش الهى، آمدن شريعت جديد است، تا روشن شود ❇️ به جاى سرسختى هاى منفى، و پيش از آنكه فرصت را از دست بدهيم در كارهاى خير سبقت بجوييم. «فاستبقوا الخيرات» ✳️ ايمان به معاد، عامل رفع اختلافات و سبقت در نيكى هاست. «فاستبقوا الخيرات... فينبّئكم بماكنتم فيه تختلفون»
۴۹ مائده 🔴🟠🟡🟢🔵🟣⚫️⚪️🟤 ✍در شأن نزول آيه گفته اند: جمعى از دانشمندان ، به صلى الله عليه وآله گفتند: اگر در فلان مسأله ى اختلافى ميان ما و ديگران، به نفع ما داورى كنى، ما ايمان مى آوريم و در پى ما همه ى يهود نيز ايمان خواهند آورد. اين آيه نازل شد و پيامبر را از اين توطئه آگاه ساخت. ⚖ داورى و قضاوت از شئون پيامبرى است. «و ان احكم بينهم» 📖 اساس قضاوت و حكومت، قانون خداست. «وان احكم بينهم بما انزل اللَّه» 🔗 در مسائل مهم وحياتى، تكرار تذكّر ضرورى است. (تنها به حكم خدا داورى كن واز هوس هاى مردم پيروى مكن» در اين آيه وآيه قبل تكرار شده است) 🖤 توجّه به خواسته هاى نفسانى مردم يكى از خطرهاى بزرگ براى و است. «و لاتتّبع اهواءهم» 📝 مراقب فرهنگى دشمنان باشيم. «واحذرهم أن يفتنوك» ✳️ وقتى رسول خدا صلى الله عليه وآله بايد از توطئه هاى كفّار در بيم باشد، تكليف ديگران روشن است. «واحذرهم أن يفتنوك» ✅ هدف وسيله را توجيه نمى كند. نبايد به خاطر مسلمان شدن گروهى، از داورى و قضاوت ناروا كمك گرفت. (با توجّه به شأن نزول)
۵۰ مائده 🔴🟠🟡🟢🔵🟣⚫️⚪️🟤 ✍بهترين ، آن است كه قانون گذار شرايط زير را داشته باشد: * از تمام اسرار هستى و انسان، در حال و آينده آگاه باشد. * هيچ هدف انتفاعى نداشته باشد. * هيچ لغزش عمدى و سهوى نداشته باشد. * از هيچ قدرتى نترسد. * خير خواه همه باشد. اين شرايط، تنها در متعال وجود دارد، لذا مى فرمايد: «مَن أحسن من اللّه حكماً» و هر قانون بشرى كه خلاف حكم خدا باشد، جاهلانه است. «أفحكم الجاهليّة» (چون اين قانون ها غالباً بر اساس هوا و هوس، ترس، طمع، جهل، خطا وخيال و محدوديّت علمى وضع شده است) 🍀 بعضى از مردم (مشركان، اهل كتاب) خواستار داورى پيامبر بر اساس قوانين جاهليّت بودند. «افحكم الجاهليّة يبغون» ✅ فسق و گناه، انسان را به سوى فرهنگ جاهلى سوق مى دهد. ⏳ زمان ، مخصوص يك دوران نيست، هرگاه كه مردم از خدا جدا شوند، دوران جاهليّت است. «افحكم الجاهليّة...» ⚖ و بهترين داور و دادگاه است. «و مَن احسن من اللّه حكماً»
سؤال اگر مُهر هنگام نماز، گُم شود یا کودک آن را بردارد،تکلیف چیست؟ پاسخ ✍🏻 آیت الله خامنه ای: اگر چیزی که سجده بر آن صحیح است (مانند خاک، سنگ، چوب) در دسترس باشد، باید بر همان سجده کند، در غیر این صورت، اگر وقت وسعت دارد، باید نماز را بشکند و دوباره با چیزی که می توان بر آن سجده کرد نماز بخواند. اما اگر وقت تنگ است: چنانچه لباس او از جنس کتان يا چيزی که جنس پنبه و کتان دارد، بايد بر همان سجده کند و احتياط آن است که تا سجده بر لباسی که از پنبه و کتان است، ممکن باشد بر غير آن يعنی لباسی که از اين جنس نیست، سجده نکند‘ اگر چنین لباسی ندارد بنابر احتياط واجب بر پشت دست خود سجده کند. ✍🏻 آیت الله مکارم شیرازی: 1- اگر چيزي که سجده بر آن صحيح است (مانند کاغذ، سنگ، دستمال کاغذي و اسکناس) در اختيار داشته باشد بايد بر آن سجده کند و نيازي نيست نماز را دوباره بخواند. 2- اگر چنين چيزي نباشد اول بر لباسش اگر از کتان يا پنبه است سجده کند، اگر نبود بر لباس اگر از پشم است يا بر فرش، اگر نبود بر فلزات و اشياء معدني و اگر هيچ چيزي نبود بر پشت دست خود سجده کند. (پشت دست آخرين چيز است.) در اين صورت چنانچه وقت نماز باقي است نماز را تمام کرده و بنابر احتياط دوباره بخواند و اگر وقت تنگ است قضا ندارد. 📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مراجع عظام تقلید 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775
هدایت شده از دکتر سعید عزیزی
سخنرانی کامل شب پنجم.mp3
38.53M
🔅گذشت یعنی : از حق فردی در عین توانمندی 🚫هر حرفی بزنیم تو همون حرف‌ میشیم...☝️ 💠بگذرید..... ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔@drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. «اپلیکیشن دارالشفا» جامع ترین نرم افزار با موضوع سبک زندگی و طب اسلامی در کشور 🔸بیش از ۳۰۰۰ صفحه متن آموزشی 🔸پاسخ تصویری اساتید به شبهات رایج 🔸مجله سلامت با موضوعات مختلف 🔸دوره های آموزشی تصویری 🔸فروشگاه محصولات طبیعی 🔸تست رایگان مزاج شناسی و ... 💥تمامی بخش ها بصورت کاملا رایگان دانلود مستقیم از سایت : https://daroshefaapp.ir/ دانلود از بازار : http://cafebazaar.ir/app/?id=com.daroshefa&ref=share دانلود از مایکت : https://myket.ir/app/com.daroshefa/ 📳 https://eitaa.com/daroshefaenarjeskhatoon313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
117.mp3
1.4M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
هدایت شده از محمود کاویانی زاده
🛎🛎 توجه توجه 🛎🛎 👌به دلیل اهمیت بسیار زیاد آیه ۵۵ مائده( ) مطالعه باقی آیات این صفحه به خودتان واگذار میشود👇
آیه ولایت إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ (55) ولىّ و سرپرست شما، تنها خداوند و پيامبرش و مؤمنانى هستند كه نماز را برپا مى دارند و در حال ركوع، زكات مى دهند.
۵۵ مائده 💎💎💎💎💍💍💎💎💎💎 ✍در شأن نزول آيه آمده است: سائلى وارد مسجد صلى الله عليه وآله شد و از مردم درخواست كمك كرد. كسى چيزى به او نداد. عليه السلام در حالى كه به مشغول بود، در حال ، خود را به سائل بخشيد. در تكريم اين بخشش، اين آيه نازل شد. ماجراى فوق را ده نفر از اصحاب پيامبر مانند ابن عباس، عمّار ياسر، جابربن عبداللّه، ابوذر، اَنس بن مالك، بلال و... نقل كرده اند و شيعه و سنّى در اين شأن نزول، توافق دارند. (118) عمّار ياسر مى گويد: پس از انفاق انگشتر در نماز و نزول آيه بود كه رسول خداصلى الله عليه وآله فرمود: «مَن كنتُ مولاه فعلىّ مولاه». (119) پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله در ، براى بيان مقام حضرت على عليه السلام اين آيه را تلاوت فرمود. (120) و خود على عليه السلام نيز براى حقّانيّت خويش، بارها اين آيه را مى خواند. (121) كه خود شاهد ماجرا بوده است، در براى مردم داستان فوق را نقل مى كرد. (122) كلمه ى «ولىّ» در اين آيه، به معناى دوست و ياور نيست، چون دوستى و يارى مربوط به همه مسلمانان است، نه آنان كه در حال ركوع انفاق مى كنند. عليه السلام فرمودند: منظور از «الّذين آمنوا...»، على عليه السلام و اولاد او، ائمّه عليهم السلام تا روز قيامت هستند. پس هركس از اولاد او به جايگاه امامت رسيد با اين ويژگى مثل اوست، آنان مى دهند در حال ركوع. (123) مرحوم فيض كاشانى در كتاب نوادر، حديثى را نقل مى كند كه بر اساس آن ساير امامان معصوم نيز در حال نماز و ركوع به فقرا صدقه داده اند كه اين عمل با جمع بودن كلمات «يقيمون، يؤتون، الراكعون» سازگارتر است. امام باقرعليه السلام فرمود: خداوند پيامبرش را دستور داد كه عليه السلام را مطرح كند و اين آيه را نازل كرد. (124) بهترين معرّفى آن است كه اوصاف وخصوصيّات كسى گفته شود ومخاطبان، خودشان مصداق آن را پيدا كنند. (آيه بدون نام بردن از على عليه السلام، اوصاف وافعال او را برشمرده است) امام صادق عليه السلام فرمود: على عليه السلام هزاران شاهد در غدير خم داشت، ولى نتوانست حقّ خود را بگيرد، در حالى كه اگر يك مسلمان دو شاهد داشته باشد، حقّ خود را مى گيرد! (125) در راستاى ولايت امام معصوم است. در مقبوله ى عمربن حنظله ازامام صادق عليه السلام مى خوانيم: بنگريد به آن كس كه حديث ما را روايت كند و در و ما نظر نمايد و احكام ما را بشناسد. پس به حكومت او راضى باشيد كه من او را بر شما حاكم قرار دادم. «فانّى قد جعلته عليكم حاكماً...». (126) ----- 118) الغدير، ج 2، ص 52، احقاق الحقّ، ج 2، ص 400 و كنزالعمّال، ج 6، ص 391. 119) تفسير الميزان. 120) تفسير صافى. 121) تفسير الميزان. 122) تفسير مجمع البيان. 123) كافى، ج 1، ص 288. 124) تفسير نورالثقلين وكافى، ج 1، ص 281. 125) تفسير نورالثقلين. 126) كافى، ج 1، ص 67.