eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
57 دنبال‌کننده
1هزار عکس
271 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
1_3489606517.mp3
1.06M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۲۸ انعام 🍀🍀🍀🍀🍁🍁🍀🍀🍀🍀 - در قيامت، همه ى اسرار و رازها كشف و نهان و درون انسان ها آشكار مى شود - برگشتن از به ، محال است. - بعضى هرگز اميدى به خوب شدن و اصلاحشان نيست و با فرصت دادن (كه خودشان خواستار آنند) باز هم همانند كه بودند. - وقتى خصلت انسان شد، در قيامت هم دروغ مى گويد.
۳۱ انعام 🍀🍀🍀🍀🍁🍁🍀🍀🍀🍀 - كسى كه قيامت را نپذيرد، هستى خود را با دنياى فانى معامله كرده و اين بزرگ ترين است - قيامت، ناگهانى فرا مى رسد و كسى از زمان آن آگاه نيست، پس بايد هميشه آماده بود. - روز ، روز است - گناهان، در قيامت تجسّم يافته و بر انسان بار مى شوند.
۳۲ انعام 🍀🍀🍀🍀🍁🍁🍀🍀🍀🍀 ✍اگر دنيا مزرعه ى آخرت قرار نگيرد، بازيچه مى شود و مردم مانند كودكانى كه سرگرم به اسباب بازى هايى چون مال و مقام و مانند آن شده اند. مثل صحنه ى نمايش كه يكى لباس شاه مى پوشد، ديگرى نقش نوكر را بازى مى كند و سوّمى وزير مى شود، ولى ساعتى بعد كه همه ى لباسها و نقش ها كنار مى رود، مى فهمند كه همه ى عناوين، خيالى بيش نبود. خير بودن آخرت به خاطر آن است كه هم لذّت هايش آميخته به رنج نيست و هم زودگذر و موهوم و خيالى نيست. با توجّه به آيات ديگر قرآن، نبايد اين آيه را دعوت به رهبانيّت و ترك دنيا دانست.
۳۴ انعام 🍀🍀🍀🍀🍁🍁🍀🍀🍀🍀 - شرط اصلى پيروزى، است. - دشمنان از هيچ تلاشى عليه حق، كوتاهى نمى كنند، خواه تكذيب باشد و خواه آزار. - ، پيروز است. - سنّت هاى الهى تغيير ناپذير است و نمى كند.
۳۵ انعام 🍀🍀🍀🍀🍁🍁🍀🍀🍀🍀 ✍در شأن نزول آيه آمده است: كفّار به رسول خدا صلى الله عليه وآله مى گفتند: ما هرگز به تو ايمان نخواهيم آورد، مگر آنكه زمين را شكافته برايمان چشمه اى جارى سازى: (306) ، يا به آسمان روى: (307) شايد آيه اشاره به نوع درخواست هاى نابجاى آنان باشد كه اگر زمين را بكاوى يا نردبان به آسمان بگذارى و خود را به آب و آتش بزنى سودى ندارد. در دعوت تو نقصى نيست، اينان لجوجند، پس براى ارشادشان اين همه دلسوزى نكن.
خردمند، فريب دنيا را نمى خورد •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم وفاداران کویش را چو جان خویشتن دارم •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3507546093.mp3
1.1M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۳۷ انعام 🌿🍂🌿🍂🌿🍂🌿🍂🌿🍂 ✍در شأن نزول آيه گفته اند: برخى از رؤساى قريش، دست به تبليغات سوء و جوسازى زده و از روى بهانه جويى به مى گفتند كه تنها به عنوان كافى نيست بلكه بايد معجزاتى چون معجزات عيسى و موسى و صالح و... بياورد. (308) البتّه پيامبرى كه يادآور معجزات انبياى پيشين است، حتماً خودش هم مى تواند نظير آنها را بياورد، وگرنه مردم را به ياد آن معجزات نمى اندازد تا تقاضاى امثال آن را داشته باشند. به علاوه، طبق روايات و ، پيامبرصلى الله عليه وآله معجزات ديگرى غير از قرآن هم داشته است. هدف از آوردن معجزه، اعلام رابطه خاص ميان خدا و رسول، و نشان قدرت بى انتهاى الهى است، نه برآوردن تمايلات بى پايان مردم لجوج. البتّه گاهى براى اتمام حجّت، معجزه ى درخواستى مردم را مى آورده اند. به شهادت تاريخ، معجزات پياپى، سبب هدايت لجوجان نشده، بلكه موجب قهر و عقاب الهى گشته است. قرآن مى فرمايد: اگر ما فرشتگان را بر مردم نازل كنيم، يا مردگان با آنان سخن بگويند، باز گروهى از لجوجان ايمان نمى آوردند. (309)
۳۸ انعام 🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂 ✍ توجّه خاصّى به زندگى حيوانات دارد و از يادآورى خلقت، شعور و صفات آنها در راه هدايت مردم استفاده مى كند. در روايات وتجارب انسانى هم نمونه هاى فراوانى درباره ى شعور و درك به چشم مى خورد و براى يافتن شباهت ها و آشنايى با زندگى حيوانات، بايد انديشه و دقّت داشت. مراد از «كتاب» در آيه، يا قرآن است يا «لوح محفوظ» كه در واقع كتاب خلقت است. عليه السلام فرمود: نشان كمال قرآن اين است كه ريشه و سرچشمه ى همه سخنان و عليهم السلام است، پس هر گاه حديثى گفتيم، سند قرآنى آن را از ما بخواهيد. در حديثى پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله از قيل و قال و فساد مال و سؤالات پى در پى، نهى مى كند. شعور حيوانات از آيات و روايات و تجارب برمى آيد كه شعور، ويژه انسان نيست. به نمونه هايى توجّه كنيد: - همراه با سپاهيانش از منطقه اى عبور مى كردند، اى به ساير مورچگان گفت: فورى به خانه هايتان برويد، تا زير پاى ارتش سليمان له نشويد. (317) شناخت دشمن، جزو غريزه ى مورچه است، ولى اينكه نامش سليمان و همراهانش ارتش اويند، اين بالاتر از غريزه است. - در آسمان از شرك مردم زمينى مطلع شده و نزد سليمان گزارش مى دهد كه مردم منطقه ى سبأ، خداپرست نيستند. آنگاه مأموريّت ويژه اى مى يابد. شناخت توحيد و شرك و زشتى شرك و ضرورت گزارش به سليمان پيامبر و مأموريّت ويژه ى پيام رسانى، مسأله اى بالاتر از غريزه است. (318) - اينكه قرآن مى گويد: همه موجودات، تسبيح گوى خدايند ولى شما نمى فهميد، (320) تسبيح تكوينى نيست، زيرا آن را ما مى فهميم، پس قرآن تسبيح ديگرى را مى گويد. - وجود وفا در برخى حيوانات، از جمله نسبت به صاحبخانه وفرزندانش. - تعليم سگ شكارى و سگ پليس براى كشف قاچاق، يا خريد جنس، نشانه ى آگاهى خاصّ آن حيوان است. - اسلام از ذبح حيوان در برابر چشم حيوان ديگر، نهى كرده است كه اين نشانه ى شعور حيوان نسبت به ذبح و كشتن است.
۴۰ انعام 🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂 ✍انسان در حال رفاه و زندگى عادّى معمولاً غافل است، ولى هنگام برخورد با سختى ها پرده ى غفلت كنار رفته و فطرت خداجويى و يكتاپرستى انسان ظاهر مى شود. ۴۱انعام 1⃣ دعاى خالصانه، همراه استجابت است. «بل ايّاه تدعون فيكشف» 2⃣ يأس از غير خدا، سبب سرعت در استجابت دعاست. (حرف «فاء» در كلمه ى «فيكشف») 3⃣ استجابت دعا، در اراده و مشيّت حكيمانه ى خداوند است. «فكيشف....ان شاء»
۴۲ انعام 🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂 ✍«بأساء» به معناى جنگ، فقر، قحطى، سيل، زلزله وامراض مُسرى و «ضرّاء» به معناى غم، غصّه، آبروريزى، جهل و ورشكستگى است. عليه السلام فرمود: اگر هنگام ناگوارى ها مردم صادقانه به درگاه خدا ناله كنند، مورد لطف خدا قرار مى گيرند. (330) در ترسيم اين حقيقت مى گويد: پيش حقّ يك ناله از روى نياز به كه عمرى در و در زور را بگذار و زارى را بگير رحم سوى زارى آيد اى فقیر ۴۳ انعام - تضرّع به درگاه خداوند، سبب رشد و قرب به او و ترك آن نشانه ى سنگدلى و فريفتگى است. «فلولا... تضرّعوا» - انسان فطرتاً زيبايى را دوست دارد تا آنجا كه نيز از همين غريزه، او را اغفال مى كند. «زيّن لهم الشيطان» - براى لجوجان، نه تبليغ مؤثّر است، نه تنبيه. «قست قلوبهم»
۴۴ انعام 🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂 ✍«مبلسون» از «ابلاس»، به معناى حزن و اندوه همراه با يأس است. حالتى كه مجرمان، هنگام پاسخ نيافتن در دادگاه پيدا مى كنند. (331) در دو آيه ى قبل فرمود: ما افرادى را گرفتار مى كنيم تا تضرّع كنند، در اين آيه مى فرمايد: برخى در لحظه هاى گرفتارى هم خدا را فراموش مى كنند. «نَسوا ما ذُكّروا...» در مى خوانيم: «و عسى اَن تحبّوا شياً وهو شرّ لكم» (332) ، چه بسا چيزى را دوست داريد، در حالى كه براى شما شرّ است و عليه السلام مى فرمايد: (333) اگر ديدى خداوند نعمت هايش را بر تو مدام مى دهد، ولى تو مى كنى، پس به هوش باش، چه بسا اين لطفها عاقبت خوشى ندارد. وبهره هايش، هم مى تواند براى انسان باشد، هم . در آيه مورد بحث، دنيا نقمت به حساب آمده است. امّا ايمان وتقوى، بركات آسمان وزمين را براى اهلش به دنبال دارد، بنابراين ، درهاى خير را بر روى انسان مى بندد. صلى الله عليه وآله فرمودند: اگر مشاهده كردى كه دنيا به كام گنهكاران است خوشحال مباش، زيرا اين الهى و به تدريج هلاكت كردن اوست.
- هر رفاهى لطف نيست و هر رنجى قهر نيست. «لعلّهم يتضرّعون •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دکتر سعید عزیزی
سخنرانی.mp3
40.52M
💠 مراسم 🔺 ویژه 🗓 سه شنبه ۲۶ دیماه ۱۴۰۲ ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔@drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
آن کس که تو را شناخت جان را چه کند فرزند و عیال و خانمان را چه کند دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی دیوانه تو هر دو جهان را چه کند •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
هدایت شده از موسسه مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ 👤 توییت استاد ✍ ‏عمان سامانی شاعر عهد قاجار نگاه نسبتا زیبایی به میدان‌رفتن حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) و وداع با امام (علیه‌السلام) دارد که حسام‌الدین سراج بخشی از آن را نغمه‌سرایی نموده است. ▪️در جواب از تُنگ شکّر قند ریخت ▪️شکّر از لب‌های شکر خند ریخت ▫️گفت: کای (که ای) فرزند مُقبل آمدی ▫️آفت جان، رهزن دل آمدی ▪️کرده‌ای از حق؛ تجلی ای پسر ▪️زین تجلی، فتنه‌ها داری به‌سر ▫️راست بهر فتنه، قامت کرده‌ای ▫️وه کزین قامت، قیامت کرده‌ای ▪️نرگست با لاله در طنازی است ▪️سنبلت با ارغوان در بازی است ▫️از رخت مست غرورم می‌کنی ▫️از مراد خویش دورم می‌کنی ▪️گه دلم پیش تو گاهی پیش اوست ▪️رو که در یک دل نمی‌گنجد دو دوست ▫️بیش ازین بابا! دلم را خون مکن ▫️زاده‌ لیلی؛ مرا مجنون مکن ▪️پشت پا، بر ساغر حالم مزن ▪️نیش بر دل؛ سنگ بر بالم مزن ▫️خاک غم بر فرق بخت دل مریز ▫️بس نمک بر لَخت لَخت دل مریز ▪️همچو چشم خود به قلب دل متاز ▪️همچو زلف خود، پریشانم مساز ▫️حایل ره، مانع مقصد مشو ▫️بر سر راه محبت، سد مشو ▪️لن تنالوا البر حتی تنفقوا ▪️بعد از آن؛ مما تحبون گوید او ▫️نیست اندر بزم آن والانگار ▫️از تو بهتر گوهری، بهر نثار ▪️هرچه غیر از اوست، سد راه من ▪️آن بت ست و غیرت من، بت‌شکن ▫️جان رهین و دل اسیر چهر توست ▫️مانع راه محبت، مهر توست ▪️آن حجاب از پیش چون دورافکنی ▪️من تو هستم در حقیقت، تو منی ▫️چون تو را او خواهد از من رو نما ▫️رونما شو، جانب او، رو، نما 👤 عمان سامانی، گنجینة الاسرار ☑️ @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3525449250.mp3
970.9K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋