eitaa logo
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
1.1هزار دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
725 فایل
اخبار مرتبط با مجتمع عالی قران و حدیث، در این کانال در ج می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نقشه جامع جهانی 🔹 نقشه جامع جهانی دین درباره مسائل نظامی و سلاح كشتار جمعی و غیرمتعارف چیست؟ انبیا عموماً و وجود مبارك حضرت ختمی نبوّت (علیهم آلاف التحیة و الثناء) خصوصاً، برای اصلاح سه منطقه محلّی و منطقه‌ ای و بین ‌المللی آمدند و هر كدام به نوبه خود را ترسیم كردند تا هر گونه برنامه ‌ریزی كه در حوزه رسالت و نبوّت خود انجام می‌ دهند، به صورت یك بافت فرسوده در نیاید. خدای سبحان وجود مبارك رسول گرامی را به عنوان ﴿رَحْمَةً لِلْعالَمینَ﴾[1] معرفی كرد و ﴿كَافَّةً لِلنَّاسِ﴾[2] نامید اگر عنصری رحمت جهانی بود اوّلین رسالت او ترسیم هندسه جهانی است. وجود مبارك حضرت كه آمد دو اصل همگانی و همیشگی را به همراه خود داشت؛ یعنی كلیت و دوام. چیزی كه همگانی و همیشگی است اصلِ حیات است، عقل و عدل است، رفاه و آزادی و آسایش و مواسات و مساوات و مانند آن از زیربنای حقوقی بشر است. 🔹 اصل اول آن است خدایی كه مدبّر و مدیر نظام هستی است بر تخت رحمانیت مطلقه مستقر است ﴿الرَّحْمنُ عَلَی الْعَرْشِ اسْتَوی﴾[3] و بر اساس كار می‌كند; اصل دوم آن است كه رحمانیت مطلقه، مقابل ندارد و اگر غضبی هست، قهری هست، انتقامی هست در مقابل است و چون فرمانروای مطلق رحمت رحمانیه است، پس قهر و غضب و ظلم و مانند آن در عالَم نیست. 🔹 مجموعه سخنان و رهاورد و ره‌ توشه ‌های انبیا این است كه جهان بر و و و و اداره می‌ شود. تخریب، كشتن، كشتار مخصوصاً كشتار غیر متعارف این مرضی هیچ پیامبری نبود. نمونه‌ هایی كه قرآن كریم ذكر می‌كند نمونه دو رهبر از رهبران مقتدر و قدر الهی است یكی داود است یكی فرزندش سلیمان هر دوی اینها حكومت داشتند رهبری انقلاب را داود به عهده داشت و وجود مبارك سلیمان هم داشت. این دو قدرت را قرآن كریم ترسیم می ‌كند می ‌فرماید در جریان داود كه رهبری انقلاب را به عهده داشت ما آهن سرد را برای او مثل موم نرم كردیم، بیان قرآن این است كه او از این آهنِ نرم كه می ‌توانست شمشیر، دشنه، خنجر و مانند آن بسازد استفاده نكرد از این آهن زره ‌بافی را به دیگران آموخت یعنی را نه كشتار را، نه كشتار فردی نه كشتار جمعی، مسئله دفاع و ضرورت، حكم دیگر است. بعد از داود، سلیمان (سلام الله علیه) بود كه سلیمان ‌بن ‌داود آن سلطنت را داشت درباره او ذات اقدس الهی كرامت ‌های فراوانی را مطرح كرد كه یكی از برجسته ‌ترین این است ﴿وَ أَسَلْنا لَهُ عَینَ الْقِطْرِ﴾[4] ما معدن مس را مثل چشمه روان برای سلیمان آسان قرار دادیم، سیل‌گونه معدن مس برای او روان بود و می ‌جوشید. كاسه درست می‌كرد، ظرف‌های بزرگ درست می ‌كرد و بهره‌ های فراوانی از این مس می ‌برد هیچ كدام از اینها از این آهنی كه مثل موم در دستشان نرم بود سلاح كشتار نساختند از آن معدن مسی كه مثل آب چشمه روان بود سلاح كشتار نساختند، بلکه سلاح را ساختند و به دیگران آئین بهره ‌برداری از این مواد را آموختند. بنابراین این دین، است، حقوق جامعه است، حیات جامعه است دین كشتار نیست مخصوصاً . [1]. سوره انبیاء، آیه107. [2]. سوره سبأ، آیه28. [3]. سوره طه، آیه5. [4]. سوره سبأ، آیه12. 📚 سلاح‌های غیر متعارف تاریخ: 1391/11/21 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | چه سخنی غیبت است؟ ❓وقتی درباره دیگران صحبت می‌کنیم، چه سخنی غیبت محسوب می‌شود؟ 🔹غیبت آن است که در غیاب مسلمان، با قصد مذمت و ایراد نقص بر او، عیب مخفی و پوشیدۀ او را نقل کنند. 📜 مطالعه نسخه کامل خطِ۲۹۴: farsi.khamenei.ir/news-content?id=48174
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | در نقدها خدا را در نظر داشته باشید 🔹نقد باید منصفانه، عاقلانه و مسئولانه باشد. هنر این است ... ۹۶/۱۰/۶ 📜 مطالعه نسخه کامل خطِ۲۹۴: farsi.khamenei.ir/news-content?id=48174
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | نماز، کلید اصلاح امور ماست 🔹اگر از محرّمات اجتناب کردیم و واجبات را انجام دادیم، این کار پرواز را براى من و شما ممکن و فراهم میکند؛ چیز بیشترى هم لازم نیست... ۱۳۹۲/۴/۲۳ 📜 مطالعه نسخه کامل خطِ۲۹۴: farsi.khamenei.ir/news-content?id=48174
💠 هَجرِ جمیل 🔹 اگر گفتیم هَجر كنید، كنید، نه هَجری كه با آن جامعه را ترك كنید، رها كنید و قهر كنید. یك عاقل وقتی بخواهد از یك سفیه مهاجرت كند، این‌چنین نیست كه او را رها كند، بلكه از سفاهتِ او هجرت می‌ كند، حرف بد او را تحمل می‌ كند و می ‌گوید به من نگفت، او اصلاً نمی‌ داند كه ما داریم چه می ‌گوییم، این می‌ شود. حضرت با اینكه در متن مردم بودند، اتهام این سِحر و شعبده و جادو و كهانت و مجنون بودن را ـ معاذ الله ـ می‌ شنیدند؛ امّا به حساب نمی ‌آوردند. اگر انسان از سفاهت هجرت كند می ‌شود؛ از جهل علمی و جهالت عملی جامعه فاصله بگیرد، می ‌شود، وگرنه قهر كردن كه كار آسانی است؛ فرمود: ﴿وَ اصْبِرْ عَلی‏ ما یقُولُونَ وَ اهْجُرْهُمْ هَجْراً جَمیلاً﴾.[1] این كار یك كار دشواری است، همان كه وجود مبارك حضرت امیر در آن خطبه ‌های اوّلیه نهج ‌البلاغه فرمود: «فَصَبَرْتُ وَ فِی الْعَینِ قَذًی وَ فِی الْحَلْقِ شَجًا»[2] كذا و كذا، این می ‌شود، چون از جامعه جدا نشد. 🔹 اگر انسان از جهل جامعه، از جهالت جامعه، از سفاهت جامعه هجرت كند جانگیر است، دشوار است، فرمود: ﴿وَ اهْجُرْهُمْ هَجْراً جَمیلاً﴾. یك وقت است آدم قهر می ‌كند می ‌رود در خانه ‌اش می ‌نشیند، این دیگر هر روز بدی و بی‌ ادبی را نمی ‌شنود؛ امّا باشد بدی و بی ‌ادبی را هر روز تحمل كند می ‌شود. فرمود ما به انبیا گفتیم این ‌طور باشید و در بسیاری از حالات فرمود: ﴿وَ اذْكُرْ فِی الْكِتابِ﴾ كذا و كذا، اینها را به یادشان بیاورد: ﴿وَ لا تَكُنْ كَصاحِبِ الْحُوتِ﴾؛[3] جریان حضرت نوح و انبیای دیگر را ذكر می ‌كند و می ‌فرماید مثل اینها باش؛ اما وقتی به یونس می‌ رسد، فرمود: ﴿وَ لا تَكُنْ كَصاحِبِ الْحُوتِ﴾؛ مبادا قهر كنی به دریا بروی، ما تو را در دل ماهی حفظ می‌ كنیم؛ ولی این كار را نكن! این ﴿وَ لا تَكُنْ كَصاحِبِ الْحُوتِ﴾؛ یعنی آن وقت نداری. هجر جمیل یعنی اینكه با جاهل باشی، یك؛ از جهل و سفاهت او هجرت بكنی، دو؛ نرنجی و صحنه را رها نكنی، سه؛ با این سه شرط «فَصَبَرْتُ وَ فِی الْعَینِ قَذًی وَ فِی الْحَلْقِ شَجًا» که حضرت علی به دست می‌ آید؛ البته همه انبیا این‌طور بودند. [1]. سوره مزمل، آیه10. [2]. نهج البلاغه، خطبه3. [3]. سوره قلم، آیه48. 📚 سوره مبارکه فصلت جلسه 18 تاریخ: 1394/02/07 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خانه‌ مهر و کرامت
💠 حدیث روز 💠 امام امیرالمومنین علی علیه السلام: أخوان الصّدق زينةٌ في السَّراء و عُدَّةٌ في الضّراء. برادران راستين، در خوشي زیور ، و در سختي پشتوانه هستند. غررالحکم جلد١ صفحه ٩٧