‼️⁉️‼️⁉️⁉️‼️⁉️‼️⁉️
دیدن این قسمت از برنامه زندگی پس از زندگی را از دست ندهید
کسی که با عنایت یک شهید؛ داستانهای شگفت انگیز قرآنی را مشاهده کرده بود:
داستان عزیر نبی و مرگ 100 ساله
حکایت اصحاب کهف
داستان حضرت ابراهیم و پرندگان
http://www.telewebion.com/episode/2592647
💠حدیث روز💠
امیرالمومنین سلام الله علیه در تفسیر آیه ای میفرمایند:
في قَولِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ «وَ لاَ تَنسَ نَصيبَكَ مِنَ الدُّنيا» : لا تَنسَ صِحَّتَكَ وَ قُوَّتَكَ وَ فَراغَكَ وَ شَبابَكَ وَ نَشاطَكَ اَن تَطلُبَ بِهَا الاخرَةَ
*درباره آيه سهم خود رااز دنيا فراموش مكن: [يعنى]سلامتى،توانايى، فرصت،جوانی و شادابى ات رافراموش مكن، تا با آنها،آخرت را به دست آورى*
وسایل الشیعه ج1، ص90
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⚡️وقتگذاری بیشتر از معمول برای خدمت به مردم، در قیامت سایهای خواهد شد بر سر شما
🔻رهبرانقلاب: شما یک دلسوزیای میکنید، وقتگذاری میکنید، بیشتر از وقت معمول در محل کار میمانید و خدمت میکنید.
🔹ممکن است هیچ کس هم نفهمد، اما خدا میداند.
🔹زیاد اتفاق میافتد افرادی که بدون اینکه کسی مطلع شود، بدون اینکه حتّی مافوق آنها یا زیردست آنها یا همکار آنها بداند، به یک کاری دلسوزانه رسیدهاند. وقت کار اداری هم تمام شده، گفته نیم ساعت یا یک ساعت دیگر میمانم و این کار را تمام میکنم. هیچ کس هم ملتفت نشده، کسی هم از او تشکر نکرده. بدانید اینها پیش خدا باقی است.
🔹آن روزی که چشمها و دلها همه محتاج لطف و رحمت و مغفرت الهیاند، اینها برای شما مایهی روشنی چشم و دل خواهد شد؛ اینها در آن روز سخت و هولناک قیامت، سایهای خواهد شد بر سر شما.
🔹بنابراین اجر الهی خیلی بالاتر است؛ به این اجر توجه کنید.
🔺بدانید هر خدمتی که به مردم میکنید، این در نزد خدای متعال مضبوط و محفوظ است. وقتی با این روحیه کار کنید، از کار خسته نمیشوید. کار، دیگر ما را فرسوده نمیکند. ۸۹/۸/۵
چهارشنبهها؛ مجموعه #اخلاق
هدایت شده از چلچراغ بصیرت(گروه تربیت فرهنگی اجتماعی المصطفی)
انا لله و انا الیه راجعون
در گذشت همکار سابق کتابخانه مجتمع جامع
مرحوم آقای محمد مومنی پور را خدمت برادر گرامی ایشان
جناب آقای امیرحسین مومنی پور (همکار مجتمع تاریخ ) تسلیت عرض می کنیم .
وبرای آن مرحوم از درگاه خدای منان عفو و رحمت واسعه اش را طلب می کنیم .
ریاست ، کارگزاران واساتید مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠 الله اکبر
🔹 این گونه از روایت های نورانی است که خود ائمه اینها [شاگردان] را چطوری می پروراندند! مرحوم کلینی «عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یحْیی عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَی» این روایت را نقل می کند. جمیع بن عمیر می گوید که امام صادق (سلام الله علیه) فرمود که «أَی شَیءٍ اللَّهُ أَكْبَرُ»، حالا حضرت از شاگردش سؤال می کند که «الله اکبر» یعنی چه؟ «فَقُلْتُ: اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ كُلِّ شَیءٍ»؛ خدا از هر چیزی بزرگ تر است. «فَقَالَ(علیه السلام): وَ كَانَ ثَمَّ شَیءٌ فَیكُونَ أَكْبَرَ مِنْهُ»؛[1] چیزی در عالم هست که خدا از آن بزرگ تر باشد؟! این «اکبر» أفعل #تعیینی است نه تفضیلی. کسی سؤال نکرده از حضرت، #شاگردان_خصوصی را این جور می پروراند.
▫️ ما یک ﴿أُولُوا الأرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَی بِبَعْضٍ﴾[2] تعیینی داریم که جا برای دیگری نیست، یک تفضیلی داریم که می گوییم: «زیدٌ أولی من عمرو». این «اکبر»، أفعل تعیینی است بعد از اینکه حضرت آیه سوره مبارکه «احزاب» را خواند: ﴿النَّبِی أَوْلَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنفُسِهِمْ﴾[3]»[4] این «أَوْلَی» «أولا»ی تعیینی است تفضیلی که نیست. به شهادت ﴿أُولُوا الأرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَی بِبَعْضٍ﴾ این «أولا»ی تعیینی است تفضیلی که نیست. این طور نیست که مستحب باشد به طبقه اول بدهیم به دوم ندهیم! یعنی به طبقه اول بدهید إلا و لابد، به طبقه دوم اصلاً نمی رسد. اگر ﴿أُولُوا الأرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَی بِبَعْضٍ﴾ تعیینی است و نه تفضیلی، ﴿النَّبِی أَوْلَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنفُسِهِمْ﴾[5] تعیینی است و نه تفضیلی، «الله اکبر» #تعیینی است و نه تفضیلی. چیزی در عالَم نیست!
▫️ در جلسههای دیگر مردم می آمدند سؤالات فقهی میکردند حضرت یک جواب خاصی می داد؛ اما اینجا خود حضرت سؤال می کنند که «اللَّهُ أَكْبَرُ» یعنی چه؟ عرض کرد که «أَكْبَرُ مِنْ كُلِّ شَیءٍ»، فرمود: «وَ كَانَ ثَمَّ شَیءٌ فَیكُونَ أَكْبَرَ مِنْهُ»؟ عرض کرد که پس «اللَّهُ أَكْبَرُ» یعنی چه؟ فرمود: «اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ أَنْ یوصَفَ»؛ وقتی نامتناهی باشد شما چگونه می توانی او را وصف کنی؟! این حدیث اول.[6]
🔹 حدیث دوم که مرحوم کلینی «عَنْ عَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیادٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ» ذکر کرد این است که از وجود مبارک امام صادق (سلام الله علیه) است که «قَالَ رَجُلٌ عِنْدَهُ اللَّهُ أَكْبَرُ»؛ کسی در محضر حضرت عرض کرد «اللَّهُ أَكْبَرُ»، آن وقت خود حضرت فرمود: «اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ أَی شَیءٍ»؟ اینکه در جلسات عمومی و درس های عمومی و اینها که نبود. حضرت فرمود: «اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ أَی شَیءٍ»؟ «فَقَالَ مِنْ كُلِّ شَیءٍ! فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: حَدَّدْتَهُ»؛ اگر این اکبر از آن است پس شیئی هست و مرزها مشخص است، این می شود محدود و محدود هم یعنی ناقص. #هیچ_محدودی_واجب_نیست، چون هر واجبی باید کمالش را خودش داشته باشد، هیچ شیئی خودش را حد نمی زند. اگر محدود است، دیگری برای او مرز معین کرده است. مگر می شود که شیئی بگوید من دیگر کمالی نمی خواهم؟! اگر شیئی محدود شد إلا و لابد دیگری برای او مرزی معین کرده است و گرنه چگونه می شود که شیئی بگوید من بیشتر از این کمال نمی خواهم، این نیست.
🔹 فرمود اگر شیئی باشد پس مرز خدا این است و مرز آن این است، این هم محدود است و آن هم محدود است، «حَدَّدْتَهُ». این همان بیان نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) است در خطبه اول که اگر این کار را بکنی: «وَ مَنْ حَدَّهُ فَقَدْ عَدَّه».[7] این شخص که عرض کرد «مِنْ كُلِّ شَیءٍ» حضرت فرمود: «حَدَّدْتَهُ، فَقَالَ الرَّجُلُ»؛ پس من چه بگویم؟ «الله اکبر» یعنی چه؟ فرمود این #تعیینی است تفضیلی نیست «قَالَ قُلِ اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ أَنْ یوصَفَ».[8]
▫️ حضرت این طوری شاگردان خصوصی را می پروراند. شاگران عمومی ایشان که از این موارد سؤالات نمی کردند. فرمود اگر خدا «اکبرُ من کل شیئاً، هناک شیء و الله فهو محدودٌ»! عرض کرد چه بگویم؟ فرمود: «اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ أَنْ یوصَفَ».
[1]. وسائل الشیعة، ج7، ص191؛ الکافی(ط ـ الإسلامیة)، ج1، ص118.
[2]. سوره انفال، آیه75.
[3]. سوره احزاب، آیه6.
[4]. دعائم الاسلام، ج1، ص19.
[5]. سوره احزاب، آیه6.
[6]. وسائل الشیعة، ج7، ص191؛ الکافی(ط ـ الإسلامیة)، ج1، ص118.
[7]. نهج البلاغة(للصبحی صالح)، خطبه1 و 152.
[8]. وسائل الشیعة، ج7، ص192؛ الکافی(ط ـ الإسلامیة)، ج1، ص117.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 دیدار جمعی از اعضای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با حضرت استاد
تاریخ: 1398/11/13
🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از برنامه تلویزیونی سمت خدا
00-04-17 ameli.mp3
13.57M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا
👤 #حجت_الاسلام_عاملی
📚 موضوع: حدود تقوای الهی و انقیاد
🗓 پنج شنبه هفدهم تیر ماه ۱۴۰۰
🗂 حجم : ۱۲ مگابایت
متن کامل : در حال آماده سازی
💠 @samtekhoda3
هدایت شده از روابط عمومی/مرکز خبر المصطفی
برنامه مراسم تشییع و تدفین همکار فقید جناب آقای محمد مومنی پور
همکار مجتمع عالی امام خمینی (ره)/ کتابخانه
روابط عمومی المصطفی این مصیبت را به خانواده محترم این همکار و تمامی همکاران محترم ایشان تسلیت می گوید.
کانال روابط عمومی/ مرکز خبر المصطفی
http://eitaa.com/newsmiu
هدایت شده از اداره کل فرهنگی المصطفی
بسمه تعالی
📣📣📣 قابل توجه کلیه المصطفائیان
اعم از طلاب، دانش آموختگان، خانواده ها، اساتید و کارکنان ( خواهران و برادران ) در داخل و خارج کشور
☑️ طی هماهنگی های به عمل آمده؛ امکان استفاده اختصاصی از دوره های تبلیغی سامانه آموزش مجازی دفتر تبلیغات اسلامی با شرایط زیر فراهم شده است:
1️⃣زبان برگزاری دوره ها: فارسی
2️⃣قالب : lms آفلاین
3️⃣هزینه دوره : رایگان
4️⃣عناوین دوره ها:👇👇
📌مهارت های تبلیغ قرآنی
( 5 عنوان درسی-مجموعاً 46 جلسه)
📌فن خطابه (27 جلسه)
📌فن رثاء و مقتل شناسی(16 جلسه)
📌سواد رسانه (14 جلسه)
📌اصول و روش بیان معارف اسلامی (16 جلسه)
📌روش کلاسداری کودک و نوجوان (30 جلسه)
📌مهدویت (16 جلسه)
📌روان شناسی تبلیغ (16 جلسه)
📌احکام عمومی (23 جلسه)
📌روش تدریس و کلاسداری (22 جلسه)
5️⃣ نشانی اینترنتی ثبت نام :👇👇👇👇👇👇
https://el.balagh.ir/news/5260
✳️ زمان ثبت نام: 17 الی 25 تیر ماه 1400 (غیر قابل تمدید)
✳️ زمان شروع دوره : اول مرداد الی نیمه شهریور ماه 1400
❎ بعد از اتمام ثبت نام و تائید واحد آموزش های کاربردی ستاد جامعه المصطفی نام کاربری و رمز عبور تعریف می شود.
✳️نام کاربری کد تحصیلی و رمز عبور شماره همراه خواهد بود.✳️
✅ همراه با اعطای گواهی و تطبیق با واحدهای الزامی کاربردی المصطفی
☎️ شماره های پشتیبانی:
💢خواهران: سرکار خانم علائی:
02537183334
پیام رسان ایتا 00989338702271
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💢برادران: آقای عبداللهی نژاد:
۰۲۵۳۷۷۲۰۰۵۶
+۹۸۹۱۴۱۷۶۸۱۶۱
پیام رسان ایتا و واتس آپ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Http://bayan.miu.ac.ir
مرکز آموزشی و مهارتی بیان
📡 کانال اموزش های کاربردی مجازی
https://eitaa.com/karbordi_miu1
اداره کل فرهنگی المصطفی در پیام رسان های:
ایتا:
https://eitaa.com/farhangi110_miu
سروش:
sapp.ir/farhangi110_miu