eitaa logo
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
1.1هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
2.5هزار ویدیو
699 فایل
اخبار مرتبط با مجتمع عالی قران و حدیث، در این کانال در ج می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ریحانه
28.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 سبک زندگی غلط، ریشه در فرهنگ غلط حاکم بر اذهان دارد | پادکست 🔺اگر ما اسراف داریم، اگر ما تقلید کورکورانه داریم، اگر ما سبک زندگی غلط داریم، اینها ناشی از مشکلات فرهنگی است. فرهنگ حاکم بر ذهن‌ها است که در عمل این مشکلات را به وجود می‌آورد. زندگی‌های تقلیدی، زندگی‌های تجملاتی و اشرافیگری، این‌ها غالباً منشأ و ریشه‌ی فرهنگی دارد. 🕰 ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ 🏴 @Khamenei_Reyhaneh
10.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلمی بسیار دیدنی از مرحوم آیت الله مرعشی نجفی رضوان الله علیه با موضوع "تبیین شخصیت علمی و معنوی صاحب تفسیر گرانسنگ المیزان حضرت علامه طباطبایی" رضوان الله تعالی علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دشمن داخلی 🔹 ما گرفتار یك هستیم كه این دشمن داخلی چند كار می ‌كند، خوب را بد نشان می ‌دهد, بد را خوب نشان می‌ دهد, ما برای نجات از این دشمن داخلی كه آن دشمن بیرونی؛ یعنی ابلیس هم همین كار را می ‌كند, چندتا راه داریم: راه اوّل است كه علم سهم تعیین‌كننده‌ ای دارد که آدم بداند چه چیزی حق است, چه چیزی باطل; چه چیزی خیر است, چه چیزی شرّ؛ چه چیزی زشت است, چه چیزی زیبا; چه چیزی صدق است, چه چیزی کذب؛ خاصیت علم این است. چیز دیگری که در کنار علم نافع است, به اینکه آنچه را که قرآن و عترت گفتند «حقٌ لا ریبَ فیه». راه سوم این است كه ما باطن اشیا را . 🔹 برای ائمه (علیهم السلام) کنار گذشتن از گناه خیلی آسان بود، چرا؟ چون اینها نه تنها عالِم بودند كه بعد از این كیفر هست, نه تنها ایمان داشتند كه خدا حق می ‌گوید؛ برای اینكه باطن كار را می ‌دیدند. اگر كسی باطن كاری را ببیند و بداند این زرق و برق، آن طرفش آلودگی و لجن است. الآن شده چهل پنجاه کشور، آن روز یک کشور بود. حضرت در برابر این حكومت وسیع خاورمیانه گفت این «عفطه عنز»[1] است؛ اینها راحت‌ هستند! برای اینكه نه تنها می ‌دانند بد است, نه تنها ایمان دارند كه خدا فرمود: باطن گناه بد است, را هم می ‌بینند؛ لذا زرق و برق دنیا نمی ‌تواند درباره اینها اثر كند. این است كه خدا فرمود شما اگر زنده بشوید یا می ‌فهمید یا باور دارید یا می ‌بینید. اگر كسی به این مقام رسید؛ آن وقت راحتِ راحت است؛ ﴿اسْتَجیبُوا﴾ ما هم به اندازه خودمان می‌ توانیم, حوزه ابتلای ما مگر چقدر است؟ ما در محدوده خاص، زندگی محدودی داریم، ما به همین اندازه می ‌توانیم بفهمیم فلان کار باطن آن چیست یا بفهمیم یا باور كنیم یا ببینیم; اینها «مانعة الخلوّ» است, جمع را شاید. 🔹 فرمود: ﴿اسْتَجیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما یحْییكُمْ﴾.[2] اگر انسان زنده باشد, بو می ‌كشد و می ‌بیند. فرمود شما می ‌توانید باطن آن را ببینید. آن هم كه بد را خوب نشان می ‌دهد در درون ماست به نام ؛ این نفس مسوّله کار بسیار تلخی دارد، تمام این لجن‌ ها را یك طرف می‌ گذارد, روی آن هم یك زرورق شیرین می ‌كشد و به صورت تابلوی زرّین به ما نشان می ‌دهد؛ این در درون ما این چنین کاری را دارد می کند، هر روز کارگاه او این است! اگر انداختن یوسف به چاه هست; به وسیله همین نفس مسوّله است که وجود مبارک یعقوب گفت: ﴿سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنْفُسُكُمْ﴾[3] و اگر آن کار سامری است، گفت: ﴿سَوَّلَتْ لی‏ نَفْسی﴾[4] که این را همه ما مبتلا هستیم! بعدها انسان گرفتار می‌ شود وگرنه نفس امّاره كه اوایل پیدا نیست، اوّل نفس مسوّله است، این نفس مسوّله این هنر را دارد، ابزار خوبی برای شیطنت شیطان است؛ تابلوسازی, هنرمندی, در درون او ماهرانه است، او بدترین لجن را یك زرورق شیرین و زیبا روی آن می ‌كشد و به ما نشان می ‌دهد, ما هم خوب می ‎بینیم, از پشت آن بی ‎خبر هستیم؛ برای اینكه از پشت آن باخبر بشویم سه راه دارد به نحو مانعة الخلوّ: یا راه و تفسیر حوزوی و دانشگاهی است یا اگر كسی توفیق حوزه و دانشگاه نداشت, داشته باشد كه خدا و پیغمبردرست گفتند یا اگر بود ـ كه «طوبی له و حسن مآب» ـ باطن را هم می ‌بیند. این سه راه باز است؛ لذا فرمود: ﴿اسْتَجیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما یحْییكُمْ﴾. [1]. نهج البلاغة(للصبحی صالح)، خطبه3. [2]. سوره انفال، آیه24. [3]. سوره یوسف، آیه18. [4]. سوره طه، آیه96. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/04/15 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اشعار آیینی حسینیه
تمام عمر خود، آزار دیدم جهان را بر سرم آوار دیدم عزیزان خدا را خوار دیدم میان مجلس اغیار دیدم چهل منزل که نه، عمری حزینم چهل سال است من چله نشینم شبانه روز، یاد اربعینم همیشه چشم خود، پُربار دیدم @hosenih کنارِ گریه دوشادوش ماندم فقط خیره شدم، خاموش ماندم گمانم ساعتی بیهوش ماندم همینکه آب، بالاجبار دیدم شده اشکم روان، با که بگویم غمِ هفت آسمان با که بگویم ازین داغ گران با که بگویم حرم را بر سرِ بازار دیدم الهی که زنی مضطر نماند میان کوچه، بی یاور نماند اگر هم ماند، بی معجر نماند خودم این درد را ناچار دیدم ازین غصه گریبان می دهم چاک میان خنده های قوم ناپاک عقیله عمه ام را بر روی خاک... به زیر کعب نی، بسیار دیدم نرفت از تن، نشانِ سلسله... نه نرفت از گوش، صوتِ هلهله... نه نرفت از خاطر من، حرمله... نه از آن ملعون غمی دشوار دیدم مداوا کرد چشم تار ما را تسلا داد قلب زار ما را خدا خیرش دهد، مختار ما را سر شمر و سنان بر دار دیدم رباب و گریه اش... ای داد، ای وای صدای گریه ی نوزاد، ای وای کشیدم از جگر فریاد ای وای... پرِ گهواره را هر بار دیدم نمی دانم، گمانم خواب بودم میان خیمه ها بی تاب بودم مریض اما پیِ ارباب بودم به حال زار، داغ یار دیدم @hosenih به روی سینه اش دیدم دویدند تنش را سمت گودالی کشیدند سرش با خنجر کندی بریدند خودم دیدم، اگرچه تار دیدم بمیرم عاقبت انگشترش را لباسِ دستباف مادرش را عبا، عمامه ی پیغمبرش را میان دکه ی تجار دیدم شاعر: © اشعار آیینی حسینیه 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e
1400-06-11(ameli).mp3
14.19M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: شعارهای حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کربلا 🗓 پنج شنبه یازدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ 🗂 حجم : ۱۲ مگابایت متن کامل : در حال آماده سازی ☑ @samtekhoda3