eitaa logo
مرکز راهبری برهان
1.1هزار دنبال‌کننده
223 عکس
60 ویدیو
6 فایل
ارتباط با مدیر کانال: @Amirzahosein
مشاهده در ایتا
دانلود
🚦الگوی محمّدامین (مبتنی بر سیر نزول سور مدنی و سیره نبی اکرم) موسسه قرآنی رِبّیّون برگزار میکند: ویژه ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ 🔻 🔺مجازی| 16 ساعت 🔻استاد محمد خلیلی (معاون علمی مرکز راهبری برهان) 🔸با اولویت برای طلاب، دانشجویان و معلمین | خواهران|برادران ☑️ محورهای موضوعی: 🔸گام های پیشرفت حکومت نبوی 🔹جایگاه قرآن در شناخت و حل مسائل 🔸جایگاه مردم در حکمرانی 🔹مقاطع سرنوشت ساز 🔻لینک ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/7Igu3iK 🔺 کسب اطلاعات بیشتر: @rebbiun_meshkat @rebbiun_meshkat
🚦طرح کلی در قرآن| فصل دوم 💠مجازی| بصورت هفتگی 🗓 چهارشنبه ها | ساعت ۱۶:۳۰ 🔰استاد محمدمهدی آزادفلاح (دبیر رشته تخصصی فقه خانواده حوزه علمیه مشکات) ▫️با اولویت برای طلاب، دانشجویان و معلمین خواهران|برادران 🚦جهت در گروه مربوطه عضو شوید: ble.ir/join/8e8J743yZY ⚠️ فصل نخست این دوره در ماه مبارک رمضان برگزار شد؛ جهت امکان شرکت متقاضیان جدید در فصل دوم، جلسه نخست(۱۲ اردیبهشت) بمدت یک و نیم ساعت، به مرور خلاصه ای از اهم مباحث مطرح شده در فصل نخست اختصاص خواهد داشت. ✅ فایل کامل جلسات رمضان نیز جهت استفاده بیشتر در گروه بارگزاری شده است. ⚠️ مخاطب اصلی این جلسه افرادی هستند که تمایل به فهم دقیق بحث دارند؛ بنابراین شکل ارایه بیشتر کلاس آموزشی است. ✅ آغاز کلاس های فصل جدید: 📆 چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه -------------------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
🌱بسم الله الرحمن الرحیم 🔹مرکز راهبری برهان با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم، معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه برگزار می کند: 📌دوره آموزش معارف و مفاهیم قرآن کریم(ربانیون) «ویژه طلاب برادر تهران و قم» 🗂سرفصل‌های آموزشی دوره: 📎 آموزش ترجمه پیشرفته قرآن کریم 📎 آشنائی با کلیات مباحث علوم قرآن 📎 آموزش فهم ساختارمند قرآن کریم 📎 آموزش روش های تدبر و تفسیر قرآن کریم بامحوریت تفسیر شریف المیزان 📎 آشنایی با مکاتب تفسیری قرآن کریم 📎 آشنایی با کلیت مباحث نظام سازی قرآنی ✉️امتیازات دوره: 📎حضور اساتید برجسته قرآنی 📎دریافت گواهی معتبر از سازمان دارالقرآن الکریم 📎حمایت از طلاب شرکت کننده در طول برگزاری دوره 📎اولویت بکارگیری برگزیدگان دوره در امور مربوط به تدریس و تبلیغ 📎معرفی شرکت کنندگان دوره به دفتر امور نخبگان حوزه های علمیه ❌ثبت نام در دوره محدود بوده و تمدید نخواهد گردید. ❌گزینش نهائی طلاب ثبت نام کننده از طریق برگزاری مصاحبه انجام خواهد پذیرفت. ❌دوره مذکور در 4 ترم برگزار می گردد که ترم اول آن بصورت اردوئی از 1 مرداد ماه 1403 و باقی ترم ها در طول سال و هفته ای 2 جلسه 2 ساعته خواهد بود. 🕰 فرصت ثبت نام: تا 22 خرداد 1403 📍لینک ثبت‌نام: 👈🏻 ثبت نام ربانیون 🔔جهت اطلاع از طرح می‌توانید با شماره 09231056164 تماس گرفته و یا به آیدی @rabanion403 در پیام رسان های ایتا و بله پیام ارسال نمائید. ---------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
مدرسه کسب و کار اسلامی حُسنا برگزار می‌کند: الفقه ثم المتجر «دوره مقدماتی فقه کسب و کار» 💠به صورت حضوری💠 🗒 سرفصل‌های دوره: ✅ قواعد مرتبط با کسب‌وکار‌ها‌(قرض، ربا ، بیع و...) ✅ بررسی قراردادهای بانک‌ها، صندوق‌های پژوهش فناوری‌، شتاب‌دهنده‌ها، کراود فاندینگ‌ها و انواع استارت‌آپ‌ها 📝 مدرس: حجت الاسلام احمد ارشاد مدیر مرکز کسب و کار اسلامی حُسنا ⏱زمان: 23 و 24 خرداد به مدت 14 ساعت (هر روز از 8 تا 15) 🏢مکان: یزد، پارک علم و فناوری(کارخانه اقبال)، ساختمان مراکز رشد(ساختمان کوثر)، طبقه 1-، سالن ابن سینا 📎 لینک ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/jZPkQEJP 🔸 جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @sjmohammadi در پیام رسان‌ ایتا یا بله پیام بدهید. ----------------------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا @hosna_dore1
🌱بسم الله الرحمن الرحیم 🔹توزیع دروس ارائه شده در طرح ربانیون باتوجه به ترم های دوره به شرح ذیل الذکر می باشد: 🟢 🗂سرفصل‌های ترم اول: 📎 منبع شناسی کتب لغت 📎 مهارت استفاده از کتب لغت 📎 تلاوت سور قصار قران کریم با تمرکز بر ترجمه واژگان ⏰ : 1 مرداد ماه ⏱: 9 روز 🟢 🗂سرفصل‌های ترم دوم: 📎 ترجمه ساختارمند قرآن کریم 📎 جریان شناسی تدبر در قرآن کریم 📎 روش شناسی تدبر در قرآن کریم 📎 تدبر سور جزءهای 28 و 29 ⏰: مهرماه 1403 لغایت دی ماه 1403 ⏱: 4 ماه (هفته ای 2 جلسه 2 ساعته) 🟢 🗂سرفصل‌های ترم سوم: 📎 مکاتب تفسیری 📎 جریان شناسی تفاسیر شیعی 📎 روش شناسی تفسیر المیزان 📎 تفسیر سور جزء 27 ⏰: بهمن 1403 لغایت خرداد 1404 ⏱: چهار ماه- هفته ای 2 جلسه 2 ساعته 🟢 🗂سرفصل‌های ترم چهارم: 📎 خوانش کلی از رویکردهای حل مساله با محوریت قرآن کریم 📎 ارائه های نظام سازی در حوزه های مختلف با محوریت قرآن کریم 📎 مهارت ورزی در زمینه حل مساله با محوریت قرآن کریم ⏰: تابستان 1404 ⏱: 9 روز 🔔جهت اطلاع از طرح می‌توانید با شماره 09231056164 تماس گرفته و یا به آیدی @rabanion403 در پیام رسان های ایتا و بله پیام ارسال نمائید. ---------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
گام رو به جلو در گفتمان انتخابات 1403 چیست؟ یک نفر دقیقاً چه چیزی باید داشته باشد تا انتخابش کنیم؟ بخش اول... سوال پرتکرار انتخابات امسال. پرکاری، جهادی بودن، اخلاص، مردمداری، ولایتمداری و دیگر خصوصیات اخلاقی که حتماً باید باشد ولی تا اینجایش گره از کار انتخاب در این انتخابات باز نمیکند. رییس جمهور غیر از خصوصیات اخلاقی باید چه چیزی داشته باشد؟ تخصص؟ برنامه؟ توان اجرایی؟ یا چیزی دیگر؟ 🧾پاسخ حتماً «برنامه» نیست. برنامه را متخصصین می‌نویسند، و مسئول برای تشخیص «لوازم» آن فقط باید خیلی «باهوش و باتجربه» باشد. لوازم را توضیح خواهیم داد. 🦾توان اجرایی هم نیست. این هم مثل قبلی است، و البته که رییس جمهور باید «سیاستمدار» باشد و بتواند به خوبی مجریان را بازی و نقش بدهد، و همچنین با هوش سیاسی خودش (که گاه حاصل تجربه اجرایی نیز هست) بر کار نظارت کند. 👨‍🎓و اما تخصص. اتفاقاً به دلیل سطح بالای مدیریت در ریاست جمهور و تعدد و تنوع مسائلی که با آن درگیر است مدیریت اجرایی از یک سنخ خاص یا نگاه تخصصی خیلی خاص برای این پست مضرّ هم باشد. چه بسا متخصصینی که دل و عقلشان را در تخصصشان گذاشتند و «بخشی نگر» شده‌اند. 💯تا اینجا به دو ویژگی «هوش» و «سیاست» رسیدیم؛ یا در یک کلام «هوش سیاسی» در بازی با افراد، نخبگان و افکار عمومی از یک سو، و تفکر نقادانه در ارزیابی پروژه ها و فهم و حدس حواشی و دور نخوردن و... . 💥اما کار به اینجا ختم نمی شود. رییس جمهور برای اکنون کشور باید «ایده» داشته باشد، خصوصاً در زمینه اقتصادی. ایده با برنامه متفاوت است. چیزی است که فرد، با گوشت و پوستش آن را درک و قبول کرده و با همه هزینه‌هایش قرار است دنبال کند. افرادش را قرار است در راستای این ایده بچیند. نه با اندک هزینه و حواشی قرار است از مسیرش دست بکشد و نه هر حزب اللهی و مقبولی را پست بدهد و دولت را بکند چهل‌تکه‌ی باری‌به‌هرجهت. 💥ایده با برنامه متفاوت است. ایده همان جهت و کلان‌پروژه‌ای است که به طراحان برنامه و متخصصین می‌شود سفارشش داد تا «در جهت آن» برنامه‌ریزی کنند. صدالبته کسی که آنقدر فکر کرده تا ایده را با گوشت و پوستش قبول کند، حتما تصویری از راهکارها و اجمالی از برنامه‌های این «مسیر» را نیز در ذهن دارد اما نیازی به بیش از اجمال نیست. 💹ایده مورد نیاز اکنون اقتصاد کشور و تصویر منسجم راهبرد اقتصادی‌اش چیست؟ تعدیل قیمت‌ها و ایجاد بازار آزاد؟ یا کنترل بانک‌ها؟ (معنای کنترل هم در این ایده باید شفاف باشد). چرخش به شرق و اتکا به انتقال سرمایه و تکنولوژی از چینی‌ها؟ در مقابل چه داده‌ای؟ یا شاید هم تصویر خاصی از «چگونگی» اقتصاد مردمی؟ 💬کسی که روی ایده فکر کرده راحت می تواند لوازمش را توضیح بدهد، به صورتی همه‌فهم: بخش پیشران پیشرفت در این ایده چیست؟ چه کسانی یا قشرهایی از این وضع نفع می برند و چه کسانی متضرر می شوند که باید از هم اکنون در تبلیغات و گفتمانم قیدشان را بزنم و مخالفینشان را جذب کنم؟ پروژه‌های اولویت‌دار کدام می‌شود؟ و... 💯 اگر کسی این را در کنار «هوش سیاسی» داشت، حتماً انتخابش کنید. البته بعد از نسبت‌گیری با ایده‌اش . بقیه هندوانه دربسته‌اند، یا حتی بدتر از آن. 💥جدا از این که ایده هرکدام از نامزدهای کنونی چیست و کدامهاشان اصلا ایده دارند، به نظر می‌رسد اصلی‌ترین کار فعلاً همین است که هندوانه را «به شرط چاقو» وارد انتخابات کنیم. خود هر نامزدی می‌تواند در همین مسیر، حرف اصلی و اصل حرفش را بزند یا اگر از این چیزها ندارد مجبور شود پیدا کند. دیگرانی هم با توجه به سابقه کاری یک نفر، ممکن است ایده او را -اگر در این لایه ایده داشته باشد- از او برداشت کنند و شفاف، به مردم اعلام نمایند. 💥 مسئله سیاستی وقتی «سیاسی» شد، دیگر طرف رای همین ایده‌اش را گرفته است و چندان هم نمی‌تواند زیرش بزند . تابحال که این بوده، دولت سازندگی و اصلاحات و عدالت و مذاکره هرکدام «اجمالاً» به ایده‌شان پایبند بوده‌اند. هرچند اکنون پس از پایان دولت‌هاشان فهمیده‌ایم منظور از ایده هرکدامشان چه بوده است، و نه در انتخاباتشان. (غیر از دولت اعتدال که ایده‌اش را قبل از انتخابات شفاف کرد). 👤 محمد خلیلی ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
گام رو به جلو در گفتمان انتخابات 1403 چیست؟ یک نفر دقیقاً چه چیزی باید داشته باشد تا انتخابش کنیم؟ بخش دوم... اما در نامزدهای کنونی انتخابات: با اطلاعات فوق ناقصمان به چند مثال می پردازیم باشد که در فرایند انتخاب، کامل گردد. 1️⃣مثلا قالیباف، اگر ایده‌اش را اعلام هم نکرده، اجمالا از سابقه‌اش چیزهایی معلوم می شود. جنس سیاستهای تعدیلی و بازار آزاد، تاکید بر حرکت های ایجابی فرهنگی و تاکید کمتر بر محدودیت‌زایی فرهنگی (که به نظر نگارنده سیاست غلطی است)، به همراه تاکید بر «پروژه‌ها»ی بزرگ پراکنده دولتی برای به حرکت انداختن چرخ اقتصاد با سرجمع این پروژه‌ها. احتمالاً اگر از قالیباف بپرسند دقیقاً پروژه‌های عملیاتی‌ات را در چه طرح ذهنی‌ای به هم پیوند زده‌ای که در آینده در یک تصویر منسجم سیاستی به هم برسند، پاسخی نداشته باشد؛ البته می‌تواند بعضی از اوصاف تصویر مطلوبش را توضیح دهد و به سوی آنها پروژه تعریف کند مثل همین آزاد بودن قیمت‌ها. 2️⃣جلیلی از نظرهایی بهتر است. به نظر می‌رسد ایده مردمی سازی، و آزاد کردن ظرفیت ها در ذهنش -و در طرح‌های دولت سایه‌اش- حداقل روی کاغذ نضج یافته و تا حدی هم پایش خواهد ایستاد. البته بعید است پروژه های عملیاتی مثل قالیباف از آب در بیاورد و تک پروژه‌های بزرگ و بسیار را به نهایت برساند؛ اما الان مسئله اصلی هم آن نیست. اما مشکل اصلی این است که حداقل «بنده از این نضج ذهنی» و محتوایش اطلاعی ندارم. طبعاً بسیاری از رای دهندگان دیگر نیز چنینند، و لذا نسبتی هم با این ایده نمیتوانند بگیرند. ایده را باید در عرصه سیاسی و با هدف کسب جمعیت همراه، برای مخاطبان «تصویر کرد». 3️⃣و4️⃣ بیرون از بازه میان این دو نفر، شاید از آن طرف بتوان نیکزاد را مثال زد؛ و از این طرف، احمدی نژاد را که بیش از همه توانسته «کلان‌تصویر»ی ارائه دهد تا مسائل و اولویت ها در آن جایشان را نشان دهند. اما به هرحال، همه این ها حدسهای ذهنی نگارنده است از مجموع اطلاعات اجمالی‌اش تاکنون. و خواسته‌اش هم این است که به سمت شفاف کردن این مسیر برویم. 💥راستی، از بین اینها رای من تا این لحظه به جلیلی می‌رسد. 👤 محمد خلیلی ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔹مرکز راهبری برهان با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم، معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه برگزار می کند: 📌دوره آموزش معارف و مفاهیم قرآن کریم(ربانیون) «ویژه طلاب برادر تهران و قم» «پایه های 3 تا 9» 🕰 فرصت ثبت نام: تا 22 خرداد 1403 📍لینک ثبت‌نام: 👈 ثبت نام ربانیون 🔔جهت اطلاع از طرح می‌توانید با شماره 09231056164 تماس گرفته و یا به آیدی ربانیون ایتا I ربانیون بله پیام ارسال نمائید. ------------------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله|ایتا
✍️ چرا مردم به پزشکیان رأی نخواهند داد؟ 1️⃣من هم در ابتدای تایید صلاحیتها شاید مانند بسیاری دیگر، احتمال بازوقوع انتخابات 92 را از ترکیب نامزدها حدس می‌زدم. ترکیبی که این‌بار با یک پالس شبیه کناررفتن عارف به نفع روحانی، می‌توانست رای‌آوری پزشکیان را در دور دوم یا حتی دور اول دست‌یافتنی کند. 2️⃣اما این تحلیل، یک چیز کم دارد: مردم ایران، صرفاً با پالس‌های سیاسی‌بازانه نیست که رای می‌دهند و هر تحلیلی از این دست نسبت به مردم، واقع‌نگر نیست. مردم در سال 92 به «پیام روحانی» رای دادند و نه به کناررفتن عارف به نفع او. چنان که سال 76 و 84 نیز به یک پیام رأی دادند، در شرایطی کمابیش مشابه. 3️⃣حداقلِّ موردنیاز برای تکرار این امر، آن است که نماینده حامل یک «پیام راهبردی» باشد. هر پیامی، همچون «نه به وضع قبلی»، «ارائه یک راه حل شفاف همچون مذاکره با کدخدا برای رفع مشکلات»، یا حتی یک «پیام راهبردی اقتصادی یا فرهنگی یا سیاسیِ خاص». روحانی واقعاً این پیام را داشت، و مردم با انتخابش نشان دادند هنوز هم به پیام‌ها رای می‌دهند نه چهره‌ها. حال، خاتمی در برابر ناطق باشد یا روحانی در برابر قالیباف و صدالبته، احمدی‌نژاد در برابر هاشمی. 4️⃣این بار اما پزشکیان فاقد هرگونه پیامی است. انتخابات، یک نمایشنامه یا تئاتر سیاسی نیست که در آن هرکسی سخنورتر، رأی آورتر. و همین مسئله‌ای است که باعث شده قالیباف در این‌همه‌مدت رأی نیاورد و شکستش به اشتباه، حمل بر یکی دو مجادلة چندکلمه‌ای او با روحانی در روز آخر تبلیغات شود. بدون پیام، نمی‌توان مردم را پشت سر یک چهره بسیج کرد. خاتمی هرچه هم که تَکرار کند یا چهره‌های کارگزاران و اصلاحات در کنار هم هُلش بدهند. بازهم پزشکیان همان‌قدر احتمال رأی‌آوری دارد که زاکانی. یا اصلا تو بگو چیزی شبیه کروبی در 88. 5️⃣شاید باورتان نشود، ولی این بار اگر هم موجی برای روز آخر در کار باشد، برای جلیلی است. البته شرایطی همچون مشارکت کم و دور دوم هم میان دو نفر قابل تصور هست، اما رای‌آوری پزشکیان با این دست‌فرمانی که گرفته، نه. 6️⃣البته حامل پیام بودن، نسبی و تشکیکی است. گزاره‌هایی همچون «مملکت فقط به قدرت اجرایی نیاز دارد» یا «فقط به اطاعت از رهبری» را می‌توان به قالیباف چسباند و امیدی به رأی او داشت، ولی پزشکیان حتی همین را هم ندارد. به نظر می‌رسد بعد از 76 و 84 و 92 و 1400 (تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل)، قرار است تحلیل‌گران باز هم بُعد جدیدی از رفتار سیاسی مردم را درک کنند. 7️⃣ هرچه هم محاسبه بر مبنای فوق هست، با خیال راحت انجام دهید: 🔻این که طرفداران قالیباف و جلیلی بدون ترس از پزشکیان، میتوانند به اثبات خود و عدم تخریب رقیب بپردازند. 🔻این که در تصویر گفتمانی خود میتوانند پا را پیشتر گذاشته و تصویر ایجابی تخصصی تری ارائه کنند. 🔻این که با خیال راحت، دیگری را به اصل انتخابات فرابخوانند ولو به پزشکیان یا... رای دهد. 🔻این که قاعدتاً جلیلی قرار نیست انصراف دهد. 🔻و این که لازم نیست کسی به خاطر ترس از رأی نداشتن جلیلی، به قالیباف رای دهد ☑️ پس با خیال راحت به رای دهید. 👤 محمد خلیلی ----------------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
هدایت شده از غلامرضا قاسمیان
32.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ قرآن میزنه تو صورتت ‼️ وقتی از عاشورا درس مذاکره گرفتن و نزدیم تو دهنش، الان از حماسی ترین آیات قرآن زبونی های برجام رو توجیه می‌کنه! خدای قرآن به تو سیلی خواهد زد... استاد غلامرضا قاسمیان 🆔 @Qasemian_ir
هدایت شده از بینات | هادی انصاری
🖌 این جلیلیِ بی سیاست 🔸طلحه و زبیر تقاضای امارت کرده بودند. بصره، کوفه یا شام. سه گزینه روی میز امیرالمومنین بود. نمیشد با آنها ساخت و پاخت کرد؟ نمیشد جماعت جمل را به جان معاویه انداخت؟ اصلا مشروط می بستی. میگفتی اگر شام را گرفتید باشد سهم شما. نمیشد!؟ معلوم نبود که در غیر این صورت سیستم قفل میکند!؟ همین قدر مصرّ بر مبانی و بنیادگرا باید عمل میکردی!؟ 🔸نجاشی، شاعر به نامی بود که برای امیرالمومنین شعر میخواند. كسی‌كه در جنگ صفین بهترین شعرها را در تحریض و تشویق مردم در مقابل معاویه سروده بود. سلبریتی مهمی بود در جناح امیرالمومنین. به خصوص در آن زمانه. زمانه ای که میگفتند علی نماز نمیخواند. علی نیاز داشت به او. نجاشی در روز ماه رمضان مشروب خورد. امیرالمؤمنین در مقابل چشم مردم او را حد شراب زد؛ هشتاد ضربه‌ی شلاق. خانواده و قبیله‌ی او گفتند: یا امیرالمؤمنین! تو ما را بی‌آبرو كردی. این‌كه جزو جماعت تو بود؛ جزو دوستان تو بود - به تعبیر امروز - جزو جناح تو بود. فرمود من كاری نكردم؛ مسلمانی تخلفی كرد و حدی از حدود الهی بر او واجب شد و من آن حد را به‌جا آوردم. البته نجاشی بعد از آن‌كه شلاق را از علی خورد، بلند شد از كنار امیرالمؤمنین رفت و به اردوگاه معاویه ملحق شد. امیرالمومنین برایش حساب خاص باز نکرد. چون هم تیمی اش بود از گناهش نگذشت. باز هم بر مبانی خود پافشاری کرد ولو از مهم ترین چهره های رسانه ای خود را از دست بدهد. 🔸اوایل خلافتش بود. نوبت اعطای یارانه بیت المال رسیده بود. صف تشکیل شده بود. فاتحان بدر و خیبر هم در صف بودند، متموّلان گذشته هم آمده بودند. بردگان آزاد شده ی آنها هم در همان صف بودند. نفس این کار، تحقیر بود. هنگام اعطای سهمیه همه یکسان گرفتند!!! عده ای آمدند گفتند آقا اشتباه شده گویا!!! در دوره قبلی ها حقوق ما چند برابر بود. ولیدبن‌عقبه - همان كسی‌كه زمان عثمان استاندار كوفه بود - از طرف آنها بلند شد پیش امیرالمؤمنین آمد و گفت یا علی! بیعت ما با تو شرط دارد؛ «و نحن نبایعك الیوم علی ان تضع عنا ما اصبناه من المال فی ایام عثمان»؛ شرط ما این است كه به پولهایی كه ما به‌دست آورده‌ایم، دست نزنی و به دستاوردهای ما در دوران قبل از خودت كاری نداشته باشی. طلحه و زبیر آمدند. گفتند: «انك جعلت حقنا فی القسم كحق غیرنا»؛ تو ما را با دیگران در تقسیم بیت‌المال یكسان كردی؛ «و سویت بیننا و بین من لا یماثلنا»؛ ما را با كسانی‌كه شبیه ما نیستند، در دادن اموال بیت‌المال یكی قرار دادی. این چه وضعی است؟ چرا امتیاز قائل نیستی!!؟ گفتی دوره عوض شده. من بعد همه یکسان میگیرند! نمیشد حالا حداقل تا مدتی پرخوران قبلی را تو هم کماکان میخوراندی!؟ همین قدر مصرّ بر مبانی و بنیادگرا باید عمل میکردی!؟ 🔸ماجرای زینب كبری را شنیده‌اید؛ عاریه گرفتنِ از ابورافع. ماجرای عقیل را شنیده‌اید كه پیش حضرت آمد و چیزی خواست: «صاع من برّ»؛ یك مقدار سهمیه‌ی اضافه‌ی گندم خواست. بعد حضرت آن حدیده‌ی مُحمات - آهن گداخته - را برداشت و نزدیك او برد - البته به او نزد - و او را تهدید كرد و خواسته‌اش را نپذیرفت. عبداللَّه‌بن‌جعفر - برادرزاده و داماد حضرت؛ شوهر جناب زینب - خدمت حضرت آمد و گفت: یا امیرالمؤمنین! دستم تنگ است؛ مجبورم از وسایل زندگی‌ام بفروشم؛ چیزی به من كمك كن. حضرت قبول نكرد و فرمود: مگر به من بگویی عمویت برود دزدی كند و از مال مردم به تو بدهد!!! 🔸از این نمونه ها در سیره او زیاد است. چرا به تعبیر امروزی ها سیاست ورزی نکرد!؟ چون با چنین سیاست ورزی هایی مشکلی حل نمیشد فقط مشکلات زیادتر میشد. قرآن گفته «ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُداً» حاشا که گمراهگران را همکار و یاور خود بگیریم. روایت گفته «لَيْسَ فِي الْحَرَامِ شِفَاء» خداوند با کار حرام امکان اصلاح و شفا را نگذاشته است. 🔸شاخص اگر آن حرفهای پیش گفته باشد بیش از دیگران به آن افق نزدیک شده است. ---------------------------- بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروز 🆔 بله| ایتا
هدایت شده از مجله حوزوی مطلع
مجله حوزوی مطلع با همکاری دفتر امور نخبگان حوزه علمیه برگزار میکند: ویژه برنامه انتخاباتی 🔰 پیشرفت از منظر حکمرانی فرهنگی 🔶 ایده حوزویان برای پیشرفت فرهنگی در ساختار حکمرانی کشور چیست؟ 🔶 نامزدهای انتخابات چهاردهم برای پیشرفت فرهنگی ایرانی چه طرحی دارند؟ با حضور: 🔴 نماینده دکتر جلیلی: حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی موسوی مسئول پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام 🔴 نماینده دکتر قالیباف: حجت‌الاسلام والمسلمین علی فغان رضایی معاونت پژوهش موسسه مصباح الهدی کارشناسان: 🟠 حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی مسئول موسسه معنا 🟠 حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قربانی مسئول اندیشکده مسیر 🟠 حجت الاسلام و المسلمین ایمان عادلی مسئول مرکز نوآوری اجتماعی مبتدا 🗓 زمان: دوشنبه ۴ تیر ماه - ساعت ۱۷ 📌 مکان: قم - خیابان گلستان - خانه مصلحان 🟠 مطلع | محفل طلاب عصر امام 👈 با ما همراه باشید: بله | آپارات | ایتا | اینستاگرام
هدایت شده از سفیران آیه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بازگشت به خسارت محض، با تحریف آیات حماسی قرآن!! آیت‌الله عابدینی: ⚠️مردم مراقب خطای برداشت‌های اشتباه از قرآن در تبلیغات انتخاباتی باشند توضیحات کارشناسانه آیت‌الله عابدینی در تفسیر اشتباه آیه «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» توسط وزیر امور خارجه دولت روحانی
هدایت شده از سفیران آیه‌ها
90.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بازگشت به خسارت محض، با تحریف آیات حماسی قرآن!! آیت‌الله میرباقری: ⚠️مردم مراقب خطای برداشت‌های اشتباه از قرآن در تبلیغات انتخاباتی باشند توضیحات کارشناسانه آیت‌الله میرباقری در تفسیر اشتباه آیه «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» توسط وزیر امور خارجه دولت روحانی
هدایت شده از سفیران آیه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بازگشت به خسارت محض، با تحریف آیات حماسی قرآن!! حجت الاسلام قاسمیان: ⚠️مردم مراقب خطای برداشت‌های اشتباه از قرآن در تبلیغات انتخاباتی باشند توضیحات کارشناسانه حجت الاسلام قاسمیان در تفسیر اشتباه آیه «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» توسط وزیر امور خارجه دولت روحانی
هدایت شده از سفیران آیه‌ها
103.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بازگشت به خسارت محض، با تحریف آیات حماسی قرآن!! استاد بهرام پور: ⚠️مردم مراقب خطای برداشت‌های اشتباه از قرآن در تبلیغات انتخاباتی باشند توضیحات کارشناسانه مترجم و استاد قرآن جناب آقای بهرام پور در تفسیر اشتباه آیه «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» توسط وزیر امور خارجه دولت روحانی
هدایت شده از سفیران آیه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بازگشت به خسارت محض، با تحریف آیات حماسی قرآن!! حجت الاسلام صبوحی: ⚠️مردم مراقب خطای برداشت‌های اشتباه از قرآن در تبلیغات انتخاباتی باشند توضیحات کارشناسانه حجت الاسلام صبوحی در تفسیر اشتباه آیه «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» توسط وزیر امور خارجه دولت روحانی
‼پیشنهاد فوری‼ پیشنهاد فوری حجت الاسلام تقی زاده برای انتخابات 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/417988956C8ec5e56452
🚦پیشنهادی فوری برای انتخابات 🔎یکی از راهبردهای اصلی قرآن کریم در برهه‌های حساس برای هدایت مؤمنان، پیوسته روشن کردن خط‌کشی‌ها و شفاف‌کردن جریان‌ها و واضح کردن صحنه‌ است. دقیق‌کردن جریان‌های مؤمنین و کافرین و مشرکین و فی‌قلوبهم مرض و مؤمنین راستین و مؤمنان ضعیف‌الایمان از همین جهت هست. ⬅معادله ساده و واضح است. با مشارکت حدودا ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری، یعنی طرف مقابل به هیچ وجه نتوانسته اهداف خود را پیش ببرد و موفق عمل کند و روی بدنه مخاطبین اصلی خودش که خاکستری‌ها و افراد فاصله‌گرفته از نظام هستند اثر جدی بگذارد. در این وضعیت همراه کردن قسمتی از بدنه مذهبی و سنتی امید آنهاست و بر سه راهبرد توأمان تمرکز کرده است: ۱. راهبرد اول: با ادبیات مذهبی و دینی (استفاده متعدد از آیات قرآن و نهج البلاغه) بدنه سنتی را به سمت خود جلب کند. ۲. راهبرد دوم: با ادبیات مردمی و کف خیابانی و ساده تصویری شبیه احمدی‌نژاد برای خود بسازد و بدنه‌ای از محرومین و اقشار متوسط رو به پایین را همراه کند. ۳. راهبرد سوم: پیروز جلوه دادن خود و ترساندن و ناامید کردن جبهه انقلاب است. راهبرد کلان جنود ابلیس در طول تاریخ پیوسته دلهره افکندن و ناامید کردن مؤمنان بوده است. مال امروز هم نیست، إِنَّما ذٰلِکُمُ الشَّیطانُ یُخَوِّفُ أَولِیاءَهُ فَلا تَخافوهُم وَ خافونِ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ؛ مطلبی که به سادگی محسوس است این است که رأی آقای جلیلی و قالیباف از آقای پزشکیان بیشتر است ولی جریان مقابل در حال کار رسانه‌ای شدید برای ایجاد خطای محاسباتی است. ⚠برای مقابله با این سه راهبرد سه راهکار پیشنهاد می شود: 1⃣ تبیین دقیق اینکه دولت آقای پزشکیان، دولت سوم آقای روحانی است. این امر مهم بیشتر از اینکه در فضای مجازی مؤثر باشد، در کف میدان روستاها و شهرستان‌ها و محل حضور بدنه سنتی مؤثر است. در زمان باقیمانده حرکت شبانه‌روزی گروه‌های جهادی و تبلیغی و هر طیفی که با کف میدان ارتباط دارد می‌تواند نتیجه میدان را متفاوت کند. 2⃣ درگیری شدید لفظی آقای ظریف و آقای احمدی‌نژاد در چند روز گذشته و مشخص کردن فاصله بین رویه آقای پزشکیان با رویه فردی مثل آقای احمدی‌نژاد برای بدنه محروم و مستضعف جامعه حداقل با انتشار این دوگانگی و اختلاف شدید (اگر موضع صریح‌تری نسبت به این خط‌کشی در زمان‌های باقیمانده اعلام شود می‌تواند اثر بیشتری بگذارد.) 3⃣ افراد مردد در لحظه آخر به فردی رأی می‌دهند که وی را پیروز تصور می‌کنند. عدم فریب خوردن جبهه انقلاب و به صورت غیرمنطقی دچار تشویش و اضطراب نشدن راهکاری است که می‌تواند نقشه طرف مقابل را از بین ببرد. فلذا انعکاس این فضا که ۱۴۰۳ با ۹۲ متفاوت هست و مردم مذهبی و سنتی نه تنها دچار سردگمی و حیرت سال ۹۲ نیستند بلکه حس کاملا مثبتی به ادامه مسیر دولت آقای رئیسی دارند، امری ضروری است. 🔹به نظر، ایستادن روی همین گزاره‌های ساده که پزشکیان یعنی دولت سوم روحانی و نه دولت احمدی‌نژاد، می‌تواند در شفافیت جریانات و بازگشت قسمتی از سبد آرایی که به سمت پزشکیان میل پیدا کردند و مرددینی که به پزشکیان فکر می‌کنند تاثیر بسزایی داشته باشد. ⭕️ علی تقی زاده | قول ثـابِـت --------------------- https://eitaa.com/joinchat/417988956C8ec5e56452
🖌 راهکار اعتراض رسمی در جمهوری اسلامی، باید به وجود بیاید هر حاکمیتی هر روز هزاران حکم می‌راند و صدهاهزار راضی و ناراضی از افعالش ایجاد می‌شود. اگر راهی رسمی برای اعتراض و پلکانی برای رساندن حرف به کرسی تعریف نشده باشد، ناچار فشار همه این ها یک جا جمع می شود. اگر همه راهها را ببندید سرانجام منفجر می‌شود و فنر درمی‌رود. اما اگر فقط یکی دو راه را باز بگذارید؛ مثلاً واقعاً انتخابات تعیین کننده و مردمی داشته باشید، سرجمع همه اینها می ریزد به همان یک جا. این طراحی، به وضوح، نابهینه است. 1️⃣نتیجه می‌شود مشارکت کم «اعتراضی». بدون این که بشود هر ماجرا را از دیگری جدا کرد. اصلا پیام عدم مشارکت را درست گرفت، و اصلا فهمید که کجا را باید اصلاح کنیم. 2️⃣نتیجه می شود آرایی به نامزد ضعیف، ولی از روی «مخالفت» و اعتراض. 3️⃣و نتیجه می شود قماری بی‌دلیل برای حاکمیت، بر سر بزرگترین پیچ تعیین کلّ سیاست‌های کشور، به ثمنِ بخسِ قرار ندادنِ راهی برای اعتراض. 💥هیچ وقت فکر کرده اید چرا نامزدها همه وقتی وارد فرایند انتخابات می‌شوند، به سمت «معترضین» غش می کنند؟ مگر ضدّ نظامها بیشترند؟ مگر بی حجابها، یا اغتشاشگران 78، یا شکست خوردگان انتخابات 88 یا... بیشترند که همیشه در هر مناظره‌ای نامزدها باید هوایشان را داشته باشند؟ 💯دلیلش این است که آنها «تجمیع» شده اند. به خاطر همین عدم امکان دیگری برای اعتراض رسمی، و جدا شدن هر طیف معترض از دیگری به تبع مسئله مورد اعتراضش. وگرنه می‌شد در هر زمینی، هر نامزد برای رأیش هم که شده حساب و کتاب کند و یک طرف را بگیرد، محکم و شفاف. 💥هیچ وقت فکر کرده اید چرا این ضد نظامها اصرار دارند که اکثریتند در حالی که اینگونه نیستند؟ 💯 به خاطر اینکه کلّ سبد رای خودشان، و سبد عدم مشارکت را به نام خود می زنند، درحالی که اینگونه نیست. حتی سبد رای خودشان هم مال خودشان نیست. بخش زیادی از آن مربوط به تسویه حساب با طرف مقابل اینها و حاکمیتی است که طرفی را توصیه می کند، اما رای دهنده به آن اعتراض دارد و جای دیگری را پیدا نکرده که دیده شود. جمهوری اسلامی باید فکری برای قالب اعتراض رسمی بکند. 👤 محمد خلیلی ----------------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
ششمین دوره معرفتي-تربیتی-تشكيلاتي ❇️مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت رهبران دینی 🔻برخی از اساتيد دوره : حجج الاسلام و المسلمین : 🔸محسن قنبریان 🔹احمد رهدار 🔸مجتبی الهی خراسانی 🔹محمد الهی خراسانی 🔸حمید آقا نوری 🔹مصطفی جلالی و آقایان : 🔹دکتر روح الله ایزدخواه 🔸دکتر سعید شعرباف 🔹استاد علیرضا کمیلی ↙️ جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید 🗓زمان برگزاری : ۳ تا ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ به صورت شبانه روزی 🏡مکان : مشهد مقدس_اردوگاه جوادالائمه علیه السلام گلبهار 💢 توجه : _برای دوستان شهرستانی دو روز قبل و بعد از دوره جهت زیارت اسکان فراهم شده است. _۲۰ درصد تخفیف ویژه ثبت نام تشکلی. _مهلت ثبت نام:۳۱تیرماه راهنمای دوره : 👤 @Mimebnera 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱بسم الله الرحمن الرحیم طرح ربانیون برگرفته از برنامه ۷ ساله مدرسه الگوی قرآنی است که با رویکردی جدید سعی در ارتقاء علمی طلاب نخبه با محوریت قرآن کریم دارد. در این طرح سعی شده است با ارائه‌ی یک نظام آموزشی جامع از ابتدای مواجهه با قرآن کریم تا مسائل و موضوعات پیشرفته، خلأهای آموزشی طلاب در این زمینه پوشش داده شود. 🔹 ربانیون در چهار ترم برگزار می‌گردد و مشتمل بر سرفصل‌های زیر می‌باشد: 📎 منبع شناسی کتب لغت 📎 مهارت استفاده از کتب لغت 📎 تلاوت سور قصار قرآن کریم با تمرکز بر ترجمه واژگان 📎 ترجمه ساختارمند قرآن کریم 📎 جریان‌شناسی تدبر در قرآن کریم 📎 روش‌شناسی تدبر در قرآن کریم 📎 تدبر سور جزءهای 28 و 29 📎 مکاتب تفسیری 📎 جریان‌شناسی تفاسیر شیعی 📎 روش‌شناسی تفسیر المیزان 📎 تفسیر سور جزء 27 📎 خوانش کلی از رویکردهای حل مساله با محوریت قرآن کریم 📎 ارائه‌های نظام‌سازی در حوزه‌های مختلف با محوریت قرآن کریم 📎 مهارت‌ورزی در زمینه حل مساله با محوریت قرآن کریم 🔴آنچه مشاهده می‌کنید، گزارش تصویری مختصری از برگزاری کلاس‌های دوره در ترم اول می‌باشد. 🔔جهت اطلاع از طرح می‌توانید با شماره 09231056164 تماس گرفته و یا به آیدی @rabanion403 در پیام رسان های ایتا و بله پیام ارسال نمائید. ---------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
هدایت شده از بینات | هادی انصاری
✍️ کدام وحدت، کدام وفاق؟ 🔶این روزها مد شده همه از وحدت بگویند و وفاق. وفاق شده سکه رایج سپهر سیاسی. بازی ای که شاید بازیگر نقش اولش پزشکیان است اما بازیگردانان ظریفی در پس صحنه دارد. بازی ای که با اضافه شدن امثال قالیباف و چهره های شاخص جریان اصول گرایی می رود تا به صحنه اصلی بازی قدرت تبدیل شود. طبعا قربانی این بازی، جریان خالص انقلابی است. همان ها که ابایی ندارند از اینکه حرفهای تیز و تند انقلابی را در مجلس و غیر آن فریاد بزنند. همان ها که خط قرمزشان فتنه ها بوده است و آرمانشان هنوز بوی همان آرمانهای 57ی میدهد. رابطه با آمریکا و پروژه نرمال سازی ایران در بازی جهانی را بر نمی تابند و در فتنه ی فیلترینگ و حجاب و FATF و برجام1و2و3و... به فتنه گران سواری نمیدهند. جبهه مستضعفین آرمان خارجیشان، و تکیه به توان داخل و حل مشکلات مردم با تکیه به قوت خود، نگاه داخلیشان است. *اصولگراییِ سیاست زده و جریانِ لیبرالِ دلباخته غرب دو لبه ی قیچی شده اند برای یک جراحی سخت.* جراحی ای برای هضم و کم کم حذف جریان انقلابیِ خالص از سیاست و بلکه جامعه ایرانی. 🔶 منبری هایشان میگویند علی ع هم اهل وحدت و وفاق بود. 🔸مگر نه اینکه در دوره 3 خلیفه همراهی و وفاق کرد!!؟؟ نمی گویند که او تا آنجا که میشد بیعت نکرد. برای اینکه وفاق نکند با منافقان امت دختر پیامبر را فدا کرد. کاری کرد که تا همیشه ی تاریخ سندی درست کند بر اینکه من اهل زد و بند با این جماعت نبودم. بهترین و ارزشمندترین داراییم را دادم تا مردم بیدار شوند، چه کنم که نشدند!؟ 🔸می گویند: مگر نداریم که رسول الله فرمود «يدُ اللّٰهِ علىٰ الجَماعَةِ‌، والشّيطانُ معَ مَن خالَفَ الجَماعَةَ يَركُض1»؟ «دست خدا بر سر جماعت است، و شيطان همراه كسى است كه با جماعت مسلمانان ناسازگارى كند.» مگر نشنیده اید که رسول خدا فرمود: «الجَماعةُ رَحمَةٌ والفُرْقَةُ عَذاب2» مگر نگفت «مَن خَرجَ مِن الجَماعةِ قَيْدَ شِبْرٍ فَقد خَلَعَ رِبْقَةَ الإسلامِ مِن عُنُقِهِ‌.3» «هر كس يك وجب از جماعت جدا شود، حلقۀ اسلام را از گردن خود گشوده است.» نمی گویند که اینها را جبهه مقابل علم کرد برای زدن علی. پاسخ مولا این بود که حدیث رسول خدا را کامل نقل کنید: او در پاسخ به سوال «وقد سُئلَ‌: ما جَماعةُ‌ اُمّتِكَ؟» فرمود «مَن كانَ علىٰ الحقِّ وإنْ كانوا عَشرَةً‌.»4. رسول خدا فرمود «مَنْ فَارَقَ جَمَاعَةَ الْمُسْلِمِينَ فَقَدْ خَلَعَ رِبْقَةَ الْإِسْلَامِ مِنْ عُنُقِهِ قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا جَمَاعَةُ الْمُسْلِمِينَ قَالَ جَمَاعَةُ أَهْلِ الْحَقِّ وَ إِنْ قَلُّوا.»5 و خود امیرالمومنین اینطور فرمود «الإمامُ عليٌّ عليه السلام - وقد سُئلَ عن تفسيرِ السُّنّةِ والبِدْعةِ والجَماعةِ والفُرْقةِ -: السُّنَّةُ - واللّٰهِ - سُنّةُ محمّدٍ صلى الله عليه و آله، والبِدعَةُ ما فارَقَها، والجَماعةُ - واللّٰهِ - مُجامَعَةُ أهلِ الحقِّ وإنْ قَلُّوا، والفُرْقةُ مُجامَعَةُ أهلِ‌الباطلِ وإنْ كَثُروا.»6 🔸می گویند هارون هم در غیبت موسی با سامری امت وحدت کرد! نمی گویند که او ایستادگی کرد تا آنجا که نزدیک بود به قتل برسد7. وقتی امر، دائر مدارِ شهادت و از بین رفتن کل جریان، یا وفاق مقطعی تا اتمام وعده ی 30 شبه ی موسی و بازگشت او شد، دومی را برگزید. 🔶 وحدت همواره محوری لازم دارد. اگر این محور، سیاستهای ظریفانه ی سیاست مدارانی باشد که پروژه ی سالهای طولانیشان از معاهده 598 تا امروز عادی سازی رفتار ایران و هضم این بازیگر نامتعارف در نظم و انتظامات جهانی بوده است، آنچه واجب است جدایی از این وحدت است. پ.ن ------------------------- 1- كنز العمّال: 1031 2- نهج الفصاحة، ص: 433 ؛ كنز العمّال: 20242 3- الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 405 ؛ كنز العمّال: 1035 4- معاني الأخبار: 2/154. 5- الأمالي( للصدوق)، النص، ص: 333 6- كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص: 964؛ كنز العمّال: 1644؛ بحار الأنوار: 23/266/2 7- قالَ ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُوني‏ وَ كادُوا يَقْتُلُونَني‏ (اعراف:150) ---------------------------- بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروز 🆔 بله| ایتا .