eitaa logo
آقای صحنه | مسعود پایمرد
1.1هزار دنبال‌کننده
241 عکس
58 ویدیو
12 فایل
مسعود پایمرد هستم؛ معلم، مجری صحنه، مدرس فن بیان و مجریگری و کارشناس روابط عمومی سایت آقای صحنه: https://MrMC.ir صفحه اینستاگرام: Instagram.com/MrMC.ir 🍃ارتباط با من: @MrMC_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
من همیشه در کلاس‌ها می‌گم که مطالعه باید در ۳ دسته سامان داده بشه: دسته اول: ادبیات شامل ادبیات کلاسیک و مدرن؛ نثر و نظم. یعنی هم شعر بخونید و هم متن؛ هم رمان‌های کلاسیک و هم جدید. برای انتخاب، بهتره سراغ فهرست‌های معتبر برید؛ مثل سیاهه ۱۰۰ رمان پیشنهادی رضا امیرخانی: http://ermia.ir/contents.aspx?id=15 دسته دوم: کتاب‌های عمومی هرآنچه یک انسان، بر اساس علاقه‌اش، لازمه بدونه؛ مثل تاریخ، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و… . اینجا من همیشه یک خط‌کشی دارم: کتاب‌های خودیاری بله، کتاب‌های موفقیت خیر. خودیاری‌ها به نظم ذهن و بهره‌وری کمک می‌کنن؛ کتاب‌های موفقیت معمولاً مسائل پیچیده رو ساده‌سازی افراطی می‌کنن. دسته سوم: کتاب‌های تخصصی وابسته به رشته، کار و مسیر حرفه‌ای شما هستن و باید هدفمند انتخاب بشن. در یک جمع‌بندی: دسته اول خلاقیت و دایره واژگان رو تقویت می‌کنه، دسته دوم اطلاعات عمومی و اعتمادبه‌نفس رو، و دسته سوم دانش حرفه‌ای رو. 📌 همراه من باشین در: تلگرام، ایتا و بله: @MrMC_ir | وب‌سایت: MrMC.ir
روز چهارم: دست‌هامو کجا بذارم؟ تا حالا شده وسط یه گفتگو، حس کنی چقدر دستات تبدیل به دوتا چیز اضافی شدن و ندونی که باید کجا بذاریشون؟ امشب میخوایم به این سوال خیلی مهم جواب بدیم. ۱. صداقتت رو رو کن یه تکنیک ساده که همه جای دنیا جواب میده، نشون دادن کف دست‌هاست. وقتی موقع حرف زدن دستات بازه و پنهانشون نمی‌کنی، ناخودآگاه داری به طرف مقابل پیام میدی که: «من باهات صادقم و چیزی واسه قایم کردن ندارم.» ۲. گارد دفاعی نگیر شاید دست‌به‌سینه ایستادن برات راحت باشه، اما تو زبان بدن، این کار یعنی کشیدن یه دیوار بین خودت و بقیه. حتی اگه از سرما این کار رو می‌کنی، سعی کن انجامش ندی؛ چون طرف مقابل حس می‌کنه حوصله‌شو نداری یا داری براش گارد می‌گیری. ۳. تیک‌های عصبی ممنوع! ور رفتن با ساعت و انگشتر یا بازی کردن با خودکار و موها، دشمنِ تمرکزه. این کارها به مخاطب می‌گه که تو یا خیلی استرس داری، یا بی‌صبرانه منتظری حرفاش تموم شه و فرار کنی! به جاش سعی کن دستات رو آروم نگه داری و فقط برای تأکید روی حرفای مهمت ازشون استفاده کنی. ۴. ژستِ آدم‌های حسابی وقتی داری گوش میدی، می‌تونی از تکنیک «هرم» استفاده کنی؛ یعنی نوک انگشتای دو تا دستت رو خیلی آروم به هم بچسبون. این حرکت نه تنها به خودت آرامش میده، بلکه تو رو یه آدم مسلط، متفکر و با اعتمادبه‌نفس نشون میده. ✅ یه نکته برای روابط حساس‌تر: توی برخورد با جنس مخالف، حرکات دستت رو کمی آروم‌تر و باوقارتر کن. تکون دادن زیاد و تند دست‌ها ممکنه حس تهاجمی یا هیجان بیش از حد رو منتقل کنه. 📌 همراه من باشین در: تلگرام، ایتا و بله: @MrMC_ir | وب‌سایت: MrMC.ir
روز پنجم: چطوری شیک و محترمانه «نه» بگیم؟ خیلی از ما توی رودربایستی گیر می‌کنیم و به درخواست‌هایی که دوست نداریم، جواب مثبت می‌دیم؛ بعدش هم کلی حرص می‌خوریم و از خودمون شاکی می‌شیم. حالا چجوری نه بگیم که هم خدا رو داشته باشیم هم خرما؟ ۱. قاطعیتِ نرم داشته باش لازم نیست آسمون و ریسمون به هم ببافی یا بهانه‌های عجیب بیاری. یه «نه» شفاف خیلی بهتر از پیچوندنه. مثلاً بگو: «خیلی دلم می‌خواست کمکت کنم، اما واقعاً این‌بار امکانش برام نیست.» همین! نیازی به توضیح جزئیات و عذرخواهی زیاد نیست. ۲. برای خودت زمان بخر اگه همون لحظه تحت فشار بودی و نمی‌تونستی تصمیم بگیری، سریع بله نگو! بگو: «اجازه بده برنامه‌هام رو چک کنم، بهت خبر میدم.» این‌طوری فرصت داری با خیال راحت فکر کنی و اگه نخواستی، سرِ فرصت محترمانه ردش کنی . ۳. از روشِ ساندویچی استفاده کن این تکنیک فوق‌العاده‌ست: اول یه جمله مثبت بگو، بعد «نه» رو بذار وسط و در آخر با یه آرزوی خوب تمومش کن. مثلاً: «ممنون که به فکر من بودی (مثبت)، اما متأسفانه اون روز وقتم پره (نه)، امیدوارم برنامه‌تون به بهترین شکل برگزار شه (مثبت).» ۴. جایگزین پیشنهاد بده اگه می‌خوای طرف مقابل حس بهتری داشته باشه و واقعاً دوست داری کمکش کنی، می‌تونی بگی: «خودم نمی‌تونم این کار رو انجام بدم، اما فلان منبع یا فلان شخص می‌تونه بهت کمک کنه.» این یعنی تو به فکرش هستی، ولی خودت شرایطش رو نداری. یک نکته برای روابط نزدیک‌تر: یادت باشه «نه» گفتن به یه درخواست، به معنیِ رد کردن اون آدم نیست. با لحن مهربون نشون بده که برای خودش ارزش قائلی، فقط با اون پیشنهاد خاص در حال حاضر مشکل داری. 📌 همراه من باشین در: تلگرام، ایتا و بله: @MrMC_ir | وب‌سایت: MrMC.ir
روز ششم: چطوری سر صحبت رو باز کنیم؟ شده توی یه مهمونی، همایش یا حتی توی نوبت انتظار، کنار کسی باشی و بخوای چیزی بگی اما ندونی چطوری؟ خیلی از ما از ترس اینکه «نکنه ضایع به نظر بیام»، ترجیح می‌دیم سکوت کنیم. امشب یاد می‌گیریم چطوری خیلی راحت یخ رابطه رو بشکنیم. ۱. از محیطِ مشترک استفاده کن راحت‌ترین راه اینه که درباره چیزی که هر دو دارید می‌بینید حرف بزنی. مثلاً توی یه همایش بگی: «به نظرتون سخنرانیِ قبلی چطور بود؟» یا توی یه مهمونی بگی: «چقدر موسیقیِ فضا دلنشینه، نه؟» این‌طوری طرف مقابل حس نمی‌کنه داری بازجویی‌ش می‌کنی. ۲. سوالاتِ «باز» بپرس سوالاتی که جوابشون فقط «بله» یا «نه» هست، مکالمه رو در نطفه خفه می‌کنن! به جای «خوبی؟»، بپرس «روزت چطور گذشت؟». به جای «اهل اینجایی؟»، بپرس «چی شد که این شهر رو برای زندگی انتخاب کردی؟». این‌طوری به طرف مقابل فرصت میدی بیشتر حرف بزنه. ۳. قانونِ طلاییِ تحسین (تعریف کن) آدما عاشق اینن که ازشون تعریف بشه، اما به شرطی که واقعی باشه. از اکسسوری، رنگِ لباس یا حتی نحوه‌ی برخوردش تعریف کن. مثلاً: «چقدر این رنگ بهتون میاد» یا «چقدر با حوصله جوابِ اون آقا رو دادید». این کار فوراً یه حس مثبت بینتون می‌سازه. ۴. قانونِ توازن (پینگ‌پنگ کلامی) مکالمه مثل پینگ‌پنگه؛ نه فقط توپ رو نگه دار (فقط خودت حرف بزن) و نه فقط توپ رو شوت کن (فقط سوال بپرس). اگه طرف مقابل ازت سوالی پرسید، جواب بده و بعدش یه سوال مرتبط از خودش بپرس تا جریانِ گفتگو قطع نشه. 📝 یک نکته برای روابط حساس‌تر: توی برخورد با جنس مخالف، برای شروع صحبت سراغ ویژگی‌های ظاهری نرو. بهتره درباره‌ی موقعیتی که توش هستید یا یه نظر مشترک حرف بزنی تا طرف مقابل احساس امنیت و احترام بیشتری داشته باشه. 📌 همراه من باشین در: تلگرام، ایتا و بله: @MrMC_ir | وب‌سایت: MrMC.ir
روز هفتم: چطوری یه مهمانِ درجه‌یک و باکلاس باشیم؟ همه ما دوست داریم وقتی از مهمونی برمی‌گردیم، میزبان با لبخند ازمون یاد کنه، نه اینکه نفس راحت بکشه که بالاخره رفتیم! حالا چیا رو رعایت کنیم که هم خودمون و هم میزبان حس خوبی داشته باشیم؟ ۱. زمان‌بندی دقیق، نشونه‌ی احترامه ⏰ توی فرهنگ ما گاهی دیر رفتن رو کلاس می‌دونن، اما واقعیت اینه که میزبان روی ثانیه‌ها حساب کرده. نه اونقدر زود برو که میزبان توی لباس خونه غافلگیر بشه و نه اونقدر دیر که غذا از دهن بیفته. اگه مشکلی پیش اومد، حتماً از قبل اطلاع بده. ۲. با دستِ خالی نرو فرقی نمی‌کنه چقدر با میزبان صمیمی هستی؛ بردن یه هدیه کوچک مثل گل، شیرینی یا یه یادگاری نمادین، نشونه‌ی قدردانی شما از زحمات میزبانه. این کار نشون میده که شما برای دعوتِ اون‌ها ارزش قائل بودید. ۳. گوشی رو توی جیبت حبس کن بزرگترین بی‌احترامی به میزبان و بقیه مهمونا اینه که تمام مدت سرت توی گوشی باشه. اگه کار واجبی داری، محترمانه اجازه بگیر، کارِت رو انجام بده و زود برگرد به جمع. حضورِ تمام‌وکمالِ شما، احترام به وقتِ میزبانه. ۴. داوطلبِ کمک باش (اما با اجازه) موقع چیدن میز یا جمع کردن ظروف، حتماً پیشنهاد کمک بده. اما اگه میزبان اصرار کرد که «بشین و استراحت کن»، بیش از حد اصرار نکن که آشپزخونه‌ش شلوغ نشه. گاهی بهترین کمک، همراهی در گفتگو و گرم نگه داشتنِ فضای مهمونیه. ✅ یک نکته برای روابط حساس‌تر: توی مهمونی‌های خانوادگی یا دوستانه، حواست باشه که «حریم خصوصی» میزبان رو رعایت کنی. بدون اجازه وارد اتاق‌خواب‌ها نشو، سرک نکش و درباره قیمت وسایل یا مسائل شخصی میزبان سوال نپرس. 📌 همراه من باشین در: تلگرام، ایتا و بله: @MrMC_ir | وب‌سایت: MrMC.ir
وطنم تنم چه باشد که بگویمت تنی تو که تو جانی و سراپا همه جان روشنی تو @MrMC_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 🌱 دوستان عزیز سلام امیدوارم حال همه‌تون خوب باشه ما برگشتیم و امیدوارم بتونیم روند آموزش‌ها رو با قدرت پی بگیریم 💪 در روزهای پیش رو، همراه‌مون باشید ☺️ @MrMC_ir
خب؛ حالا که محدودیت‌های اینترنت تا حدی برطرف شده، بیاید یه کم از آموزش و مطالب تخصصی فاصله بگیریم و با هم گپ بزنیم ☺️ اگه دوست دارید، برام از حس‌وحالتون توی روزهایی که گذشت بگید: اوضاع روحی‌تون چطور بود؟ غمگین بودید؟ استرس داشتید؟ احساس خستگی می‌کردید؟ برای کنار اومدن با این احساسات چه کار کردید؟ اصلا توی این روزها که اینترنت نبود، تونستید کاری بکنید؟ منتظر پیام‌های شما هستم تا یه کمی گپ بزنیم 👇 @MrMC_admin
شعبان شد و پیک عشق از راه آمد عطر نفس بقیة‌الله آمد با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد 🌙 فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد پر برکت شعبانیه بر شما گرامی باد. @MrMC_ir
آقای صحنه | مسعود پایمرد
روز هفتم: چطوری یه مهمانِ درجه‌یک و باکلاس باشیم؟ همه ما دوست داریم وقتی از مهمونی برمی‌گردیم، میزب
وقتشه که روند آموزش‌هامون رو دوباره شروع کنیم تا مسیر رشدمون متوقف نشه🌱 یادتون هست که قبل از قطع شدن اینترنت، قرار شد توی یه مجموعه به نام یه سری نکات کلیدی برای برخورد حرفه‌ای‌تر رو براتون بگم 😉 این مجموعه رو تا نکته شماره هفت جلو بردیم. میتونید با لمس کردن هشتگی که گذاشتم، محتواهای یک تا هفت رو بخونید 🤓 حالا امشب میریم سراغ نکته هشتم و توی شب‌های پیش رو هم بقیه نکات رو میگیم :) پس بزنید بریم 🥳 @MrMC_ir
روز هشتم: چطور تعارف کنیم که کسی توی دردسر نیفته؟ ما ایرانی‌ها به مهمان‌نوازی و تعارف مشهوریم، اما گاهی همین تعارف‌های بیجا باعث سوءتفاهم یا معذب شدن طرف مقابل میشه. امشب یاد می‌گیریم چطور «تعارفِ باکلاس» رو از «تعارفِ آزاردهنده» جدا کنیم. ۱. قانونِ دوبار تعارف توی پذیرایی یا تعارف‌های معمولی، یک یا نهایتاً دوبار پیشنهاد دادن کافیه. اصرار بیش از حد و گذاشتنِ میوه یا غذا توی بشقابِ طرف مقابل، نه تنها احترام نیست، بلکه باعث میشه مهمون حس کنه فضای شخصی‌ش نقض شده. ۲. تعارفِ مالی ممنوع! وقتی با کسی بیرون هستید و نوبت پرداخت حساب می‌رسه، اگه قصد ندارید واقعاً حساب کنید، تعارفِ الکی نکنید. این کار فقط پروسه پرداخت رو طولانی و بقیه رو معذب می‌کنه. اگه می‌خواید مهمان کنید، قبل از اینکه نوبت به صندوق برسه، کار رو تموم کنید. ۳. وقتی کسی بهت تعارف می‌کنه... اگه پیشنهادی بهت میشه که واقعاً بهش نیاز نداری یا دوست نداری، با یه لبخند و جمله قاطع مثل «خیلی ممنون، میل ندارم» ردش کن. لازم نیست برای رد کردنِ یه فنجون چای، ده بار عذرخواهی کنی. ۴. دعوت‌های شفاهی و یهویی جملاتی مثل «حالا تشریف می‌آوردید» یا «در خدمت باشیم» وقتی دمِ در هستید، معمولاً تعارفِ خشک‌وخالیه. اگه واقعاً قصد دعوت دارید، از قبل تماس بگیرید و زمان مشخصی رو تعیین کنید. دعوتِ باپرستیژ، دعوتیه که براش برنامه‌ریزی شده باشه. یک نکته برای روابط حساس‌تر: توی برخورد با جنس مخالف یا افرادی که باهاشون صمیمی نیستید، تعارفات رو به حداقل برسونید. تعارفِ زیاد ممکنه حمل بر صمیمیتِ بیجا بشه. 📌 همراه من باشین در: @MrMC_ir | MrMC.ir
شب جشن و سرورِ خلق و خداست شب میلاد سیدالشهداست شب لبخند احمد است امشب شب عید محمّد است امشب... 🔹میلاد اسوه مهربانی و ایثار، امام حسین (علیه‌السلام) رو به همه شما تبریک میگم. 🌺 @MrMC_ir