امروز روز به شدت شلوغیه برای من 😅🤯
تمام چیزهایی که توی این صفحه و نیم صفحه کناریش نوشته شدن، وظایفی هستن که باید انجام بشن و میخوام تلاش کنم تا آخر شب، تعداد بیشتری از اونا تیک بخورن ✅
👨🏫 ولی بین همه این وظایف، ترجیح میدم اول برم سراغ مطالعه و آموزش تا انرژی کافی برای بقیه کارها رو به دست بیارم 😉
اگه امروز میان کارهاتون، اینجا رو هم چک کنید، بهتون میگم مشغول یادگرفتن چه چیزهایی بودم ☺️
#لحظه_نگار
@MrMC_ir
روز دهم: آراستگی
🔹امشب شبِ آخره و میخوایم درباره چیزی حرف بزنیم که ویترین شخصیت شماست. آراستگی لزوماً به معنی پوشیدن لباسهای برند و گرونقیمت نیست؛ بلکه به معنی احترام به خودت و کسانی هست که باهاشون ملاقات میکنی.
۱. جادوی تمیزی و مرتب بودن 🛀
اولین قانونِ آراستگی، تمیزیه. کفشهای واکسخورده، لباسِ اتوشده و مرتب، خیلی بیشتر از قیمتِ لباس به چشم میاد. یه لباس ساده اما تمیز، شما رو به مراتب باپرستیژتر از یه لباس گرون ولی چروک نشون میده.
۲. عطر؛ امضای نامرئی شما 😎
عطر باید جوری باشه که فقط وقتی کسی بهتون نزدیک میشه حسش کنه، نه اینکه کل فضا رو اشغال کنه! استفادهی بیش از حد از عطر، مخصوصاً در محیطهای بسته یا اول صبح، میتونه برای بقیه آزاردهنده باشه. ملایم و بهاندازه بودن، نشونهی کلاسِ شماست.
۳. تناسب لباس با موقعیت 🎩
هر مکانی اتیکتِ پوشش خودش رو داره. پوشیدن لباسِ خیلی اسپرت توی یه جلسه رسمی، یا پوشیدن لباسِ خیلی جدی توی یه دورهمی دوستانه، نشون میده که شما با محیط هماهنگ نیستید. همیشه قبل از رفتن به جایی، از خودت بپرس: «آیا این لباس مناسبِ اون فضاست؟»
۴. جزئیات، همهچیزه! 💍
آراستگی یعنی توجه به جزئیاتی که شاید فکر کنی کسی نمیبینه؛ مثل تمیزی ناخنها، مرتب بودن موها و حتی بوی دهان. این جزئیاتِ کوچیک، در کنار هم تصویری از یه آدمِ دقیق و با انضباط رو میسازن.
یک نکته برای روابط حساستر:
در ملاقاتهای مهم یا قرارهای اول، سعی نکنید با تیپهای خیلی عجیب و غریب جلب توجه کنید. سادگی همیشه شیکترین انتخابه. اجازه بدید شخصیت و کلام شما بیشتر از لباستون به چشم بیاد. آراستگی باید در خدمتِ اعتمادبهنفس شما باشه، نه اینکه حواستون رو پرت کنه.
نکته پایانی دوره:
دوره ۱۰ روزهی ما تموم شد، اما #اتیکت یه مسیر همیشگیه. یادت باشه باادب بودن و رعایت این نکات، نه تنها به بقیه حس خوب میده، بلکه ارزش و اعتبار خودت رو هم در جامعه بالا میبره.
#ده_شب_ده_نکته
📌 همراه من باشین در:
@MrMC_ir | MrMC.ir
💡یک فکر تازه...
▪️ یکی از خلأهای آموزشی که در آموزش فن بیان میبینم، این هست که تاکید و تمرکز صد درصدی روی مسائلی مثل انتخاب کلمات، صداسازی و موضوعاتی از این دست باعث میشه که کل پکیج تاثیرگذاری روی دیگران به همین چند عنوان منحصر بشه.
🔶 در حالیکه صدا و بیان خوب، زمانی میتونه تاثیر حداکثری داشته باشه که با رعایت یک سری نکات کلیتر همراه بشه. نکاتی که متاسفانه هیچ آموزش جدی و رسمی ای براش نمیبینیم و منابعی که براش هست هم خیلی کمه و میشه اونها رو تحت عنوان کلی «اتیکت» دسته بندی کرد.
⭐️ به همین دلیل من به جا میدونم که یک مدت، بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم و نکاتی رو بگیم که اولا به درد همه بخوره و ثانیا، کمک کنه حرفهای ما وزن بیشتری بگیره.
✅ این سلسله مطالب رو تحت عنوان #آداب_معاشرت_روزمره منتشر میکنم و امیدوارم در کنار تمرینهای تخصصی فن بیان، بهتون کمک کنه به فرد تأثیرگذارتری تبدیل بشین.
با ما در آقای صحنه همراه باشید 🌹
@MrMC_ir
⭐ چند نکته مهم برای تعامل با افراد دارای معلولیت
▪️ تقریباً ۱۵ درصد از هموطنان ما، افراد دارای معلولیت هستند. خب، این عزیزان هم مثل ما، همهی حقوق رو دارن و باید با احترام باهاشون برخورد کنیم.
📝 معلولیتها خیلی متنوع هستن، اما چند تا نکته هست که توی رابطهمون با همه، بدون توجه به نوع معلولیت، خیلی مهمه:
👇🏻👇🏻👇🏻
۱) هیچ وقت درباره معلولیت کسی شوخی نکنید یا نظر شخصیتون رو ابراز نکنید. این کار ممکنه خیلی ناراحتکننده باشه.
۲) اگه فکر میکنید کسی نیاز به کمک داره، اول ازش اجازه بگیرید. خیلی از افراد دارای معلولیت خیلی مستقل هستن و شاید حتی با گرفتن کمک راحت نباشن.
۳) سوالات شخصی درباره معلولیتشون نپرسید. مثلاً از کسی که روی ویلچر هست، دلیل این وضعیت رو نپرسید. اگه خودشون بخوان در موردش حرف بزنن، حتماً خودشون شروع میکنن.
۴) هرگز توی جایگاه ویژه افراد دارای معلولیت پارک نکنید! این جایگاهها برای اونهایی هست که واقعاً بهشون نیاز دارن.
۵) مستقیماً با خودِ فرد صحبت کنید، نه با همراه یا پرستارش. این نشون میده که شما فرد رو میبینید و بهش احترام میذارید.
۶) مراقب کلماتتون باشید و معلولیت رو به هویت فرد گره نزنید. بهتره به جای «فرد معلول» از عبارت «فرد دارای معلولیت» استفاده کنید تا شرایطش از هویت انسانیاش جدا بشه.
#آداب_معاشرت_روزمره
📌 همراه من باشین در:
@MrMC_ir | MrMC.ir
کجا سفید بپوشیم؟
شما میتونید کل ۳۶۵ روز سال رو سفید بپوشید و هیچ مشکلی هم براتون پیش نیاد. مسئلهای که مهمه، جنس و وزن پارچه لباس شماست نه رنگش.
📝 در روزهای گرم سال، از پارچههای سبکی مثل کتان و نخ کاملاً سفید، و در روزهای سردتر، از پارچههای سفید یا نباتی که جنس پشمی، مخمل یا ساتن دارن استفاده کنید.
اگر اهل سفر به کشورهای خارجی هستید، قبل از اینکه چمدونتون رو ببندین درباره آداب و رسوم اون کشور تحقیق کنید چون رنگ سفید در بعضی از کشورها، رنگ عزاداریه.
💡البته، بهتره این نکته رو هم در نظر داشته باشید که اگر خانم هستید، در مراسم عروسی دیگران، پوشیدن لباس سفید ممکنه مناسب نباشه، چون این رنگ معمولاً به عروس خانم اختصاص داره.
🪞و در نهایت، اگر نمیتونید لباس سفیدتون رو کاملاً تمیز نگه دارید، شاید بهتر باشه از پوشیدن سفید صرف نظر کنید تا همیشه احساس خوبی داشته باشید.
📌 همراه من باشین در:
@MrMC_ir | MrMC.ir
#آداب_معاشرت_روزمره #اتیکت
🌸 چطور همیشه بوی خوب بدیم؟
بوی خوش، یکی از عناصر غیرکلامی بسیار تأثیرگذار در شکلگیری حس مثبت اولیهست. وقتی خوشبو باشیم، حتی افراد غریبه هم معمولاً ما رو باهوش، مهربان و قابل اعتماد تصور میکنن 😍
در ادامه، چندتا نکته ساده اما مؤثر رو براتون نوشتم که حاصل تجربه شخصی منه. با قرار دادن این موارد در روتین روزانهتون، همیشه میتونین مطمئن باشین بوی خوب میدین و حس دلپذیری پخش میکنین 🌿💫
🚿 1. روزانه یا حداکثر یک روز درمیون حمام کنید
نیازی نیست هر بار حمام مفصل برید؛ یه دوش دهدقیقهای کافیه تا خستگی روز از بدنتون شسته بشه. از شامپو بدن خوشبو استفاده کنید و در صورت نیاز، با کلاه حمام موهاتون رو خشک نگه دارید تا نیازی به شستوشوی روزانه موها نباشه.
🍼 2. از روغن بچه استفاده کنید
شاید عجیب باشه، اما روغن بچه بهترین لوسیون دنیاست! چون فرمولش برای پوست حساس طراحی شده و هم لطیف و هم خوشبوئه. بعد از حمام، با چند قطره روغن بچه کل بدنتون رو ماساژ بدین تا بوی نرمی و ملایمی مثل نوزاد روی پوستتون بمونه 👶💗
💦 3. استفاده از مام و اسپری بدن فراموش نشه
حتماً روزانه از مام و اسپری بدن بدون الکل استفاده کنید. این مرحله خیلی مهمه برای اینکه بوی تمیزی و تازگی حفظ بشه 🌬️
برندهای ایرانی زیادی هستن که قیمت مناسب و کیفیت عالی دارن؛ کمی جستوجو کنید تا گزینه مطلوب خودتون رو پیدا کنین 🔍✨
🌺 4. همیشه عطر بزنید
داشتن دو مدل عطر لازمه:
- عطر گرم برای فصلهای سرد ☕
- عطر خنک برای روزهای گرم 🌿
عطر رو فقط روی پوست نزنید! کمی هم روی یقه یا آستین لباس اسپری کنید تا رایحه خوشتون در فضا پخش بشه و ماندگارتر بشه 💫
💖 در ابتدا شاید انجام این روتین کمی سخت به نظر بیاد، ولی بعد از چندبار انجامش تبدیل به عادت شیرین میشه. با گذشت زمان، از رفتار اطرافیان متوجه میشین چقدر تأثیر مثبت روی تصویر شما داره ✨👃🌸
📌 همراه من باشین در:
@MrMC_ir | MrMC.ir
#آداب_معاشرت_روزمره #اتیکت
چطوری دهنمون بوی مرگ نده؟ 🤢😷
بوی بد دهان (یا همون نفس بدبو)، یکی از حالبههمزنترین چیزهاست که آدم ممکنه باهاش روبرو بشه و خیلی راحت میتونه روی روابط آدم تأثیر بذاره. 💔
اینقدر بوی بد دهان مهمه که قدیمها، وقتی میخواستن برای خواستگاری برن، یکی از آیتمهای اصلی چکلیستشون این بود که دهن دختر بوی بد نده! 🚫
بوی بد دهان کلی دلیل داره؛ ممکنه مشکل گوارشی داشته باشی، یا خیلی وقت باشه چیزی نخوردی، یا خلط پشت حلق داری، یا دندونت پوسیده و البته یه دلیل اصلیش هم رعایت نکردن بهداشت دهان و دندونه.
از کجا بفهمم دهنم بو میده یا نه؟ 🤔
راحتترین راهش اینه که یه بار زبونت رو روی پشت دستت بکش و بعد همونجا رو بو کن. اون بویی که حس میکنی، دقیقاً همون بویی هست که اطرافیانت استشمام میکنن. یه راه دیگه هم اینه که از یه آدم خیلی مطمئن و نزدیک بپرسی.
حالا چیکار کنیم؟ 👇
اولین قدم اینه که بفهمیم مشکل از کجاست. اغلب اوقات، ریشه اصلی مشکل، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندانه. خیلیهامون بلد نیستیم چطور درست مسواک بزنیم، نخ دندون کشیدن رو کلاً بیخیال میشیم و موقع شستن دهان، یادمون میره که زبانمون رو هم تمیز کنیم.
باید یادت باشه: مسواک زدن باید صبح و شب انجام بشه، حداقل باید پنج دقیقه طول بکشه، حتماً باید با مسواک زبونت رو هم تمیز کنی، و حداقل هفتهای دو بار هم نخ دندون بکش تا اون جرمهای بین دندونا بره.
اگه مشکل پزشکیه، که خب راحتتر حل میشه. دندون خراب رو درست کن، مشکلات معده هم با یکی دو بار رفتن پیش دکتر حل میشه. راستی، قرص نعناع هم خیلی میتونه کمک کنه که بوی دهنتو موقتاً از بین ببری.
📌 همراه من باشین در:
@MrMC_ir | MrMC.ir
#آداب_معاشرت_روزمره #اتیکت
سلام سلام ✋🏻
چهارشنبه همگی بهخیر!
امیدوارم این مدت از مطالب مربوط به اتیکت بهترین استفاده رو کرده باشین 💖
این مطالب رو میشه حالا حالاها ادامه داد و ما هم قصد داریم بین محتواهای کانال و البته سایت عزیزدلمون، همچنان از این دست یادداشتها داشته باشیم. 🥳🥰
اما، از آموزشهای فنبیان و سخنوری و مجریگری هم نباید غافل بشیم 😉 موافقین؟
💭 امروز یه سؤال ذهنمو درگیر کرده بود:
اینکه «مهارت ارائه مطلب به درد کیا میخوره؟»
اما بعد فهمیدم شاید باید برعکسش رو بپرسم 😅
این مهارت به درد کیا نمیخوره؟
چون واقعاً تعداد کسایی که این مهارت به کارشون نیاد، خیلی کمه!
📌 منظورم از مهارت ارائه چیه؟
خیلی سادهس:
✅ یعنی اینکه بتونی ساختارِ اطلاعاتت رو جوری تعیین و منتقل کنی که برای مخاطب قابل فهم، جذاب و کاربردی باشه.
👇🏻👇🏻👇🏻
📚 این روزها پیدا کردن اطلاعات دیگه کار سختی نیست؛
با یه سرچ ساده تو گوگل برای یه سوال، هزار تا جواب برامون نمایش داده میشه که اغلب همهشون یه چیز میگن.
اما چیزی که بین جوابها تفاوت ایجاد میکنه، طرز چیدن و ارائه اطلاعاته ✨
🎨 مثال؟
برای یاد گرفتن فوتوشاپ هزاران آموزش وجود داره.
ولی چرا بعضی از دورهها محبوبترن؟
به خاطر همون ساختار و نحوهی انتقال مطلبه:
مدرسی که محتوای درست رو با ابزار، ترتیب و بیان درست منتقل میکنه، باعث میشه یادگیری هم سریعتر بشه، هم موندگارتر، هم کاربردیتر.
👇🏻👇🏻👇🏻
🚀 مهارت ارائه مطلب، یه مهارت سطح بالا و واقعاً ارزشمنده.
فرقی نمیکنه کی هستی یا چه نقشی داری؛
👩🎓 دانشآموز یا دانشجو
👨🏫 استاد یا مدرس
👨💼 کارمند یا کارفرما
👨👩👧 والدینی که میخوان فرزندشون تاثیرگذارتر صحبت کنه
تو هر موقعیتی، این مهارت برات یه برگ برندهست 🎯
🧠 فقط باید مباحث تئوریش رو یاد بگیری و اونقدر تمرینشون کنی تا تبدیل به مهارت بشه.
به زودی قراره بریم سراغ شاخههای مختلف مهارت ارائه و از پایه شروع کنیم با نکاتی که به درد همهشون میخوره.
منتظر باشین 🥳🔥
سلام سلام به همگی
ظهر پنجشنبهتون بهخیر و نیکی ✋
امیدوارم آخر هفتهی خوبی رو شروع کرده باشید 🥰🌱