آقای صحنه | مسعود پایمرد
🔻خب؛ حالا که انرژی مثبت لطف و محبتهای شما در پیوی ایتا و لایکهای تلگرام و بله رسید، بریم سراغ نکت
voice.ogg
زمان:
حجم:
3.9M
🎙 #صوت_آموزشی | نکته طلایی کنترل لرزش صدا موقع حرفزدن
🔹توی این صوت ۳ دقیقهای، یاد میگیرید چطور لرزش صداتون رو حین سخنرانی کنترل کنید ☺️
🔹برای اینکه بتونید کاری که گفتم رو خوب انجام بدید، یادتون نره تمرین پرتاب صدا رو جدی بگیرید 😉
📌 همراه من باشین:
@MrMC_ir | MrMC.ir
آقای صحنه | مسعود پایمرد
🔴 سومین دوره جامع آموزش فن بیان و مهارتهای ارتباطی | ستاره سخن ۳ 🎙 🌱 فرصتی ویژه برای توسعۀ فردی و
voice.ogg
زمان:
حجم:
3M
قیمت دوره ستاره سخن ۳ چقدره؟
🔹ما دوره قبلی رو با قیمت ۹۹۰ هزار تومان برگزار کردیم؛ اما با توجه به تورم سنگینی که وجود داره و باعث شده زندگی برای همه سخت بشه، یه تصمیم دوستانه گرفتیم 👇
👈 قیمت رو بیاریم پایین تا هیچکس فرصت یادگرفتن رو از دست نده
🔻به همین دلیل دوره ستاره سخن ۳ با
۲۰ درصد کاهش قیمت نسبت به دوره قبل
🔴 فقط به قیمت ۷۹۰ هزار تومان
به شما ارائه میشه ✅
فکر میکنم این بهترین فرصت برای یادگرفتن یه مهارت کاربردیه 🌱
⏳فرصتی که با این قیمت قطعاً دیگه تکرار نخواهد شد...
🔹👈 پس همین الان برای ثبتنام و مشاوره پیام بدید: 🔰
@MrMC_admin
@MrMC_admin
سلامی دوباره به رفقای اهل یادگیری! 🌿
اکثر ما تو مبحث فنبیان، یه چیزی رو اشتباه متوجه شدیم و اونم فرق بین «اعتمادبهنفس» و «خودباوری» هست.
بذارید یکبار برای همیشه این موضوع رو شفاف کنیم:
💡 اعتمادبهنفس (Confidence):
یعنی من چون یه کاری رو ۱۰۰ بار انجام دادم، الان توش ماهرم و خیالم راحته. این پاداشِ بعد از تمرینه.
💎 خودباوری (Self-Trust):
یعنی من هنوز نتیجه رو ندیدم، اما به خودم قول میدم که پای خودم وایستم و از پسش بربیام. این همون سوختیه که قبل از حرکت لازم داری.
مشکل اینجاست که ما منتظریم اول اعتمادبهنفس بیاد تا حرکت کنیم، در حالی که اول باید روی «خودباوری» کار کنیم. حالا چطوری این عضله رو بسازیم؟
(تو پیام بعدی برات گفتم👇)
🔶 ساخت عضله خودباوری
خب، حالا چطوری خودباوری رو تو وجودمون قوی کنیم؟
📌 ۱. ارزش ذاتیت رو به عملکردت گره نزن:
اگه فقط وقتی حالت خوبه که بقیه برات دست میزنن، یعنی خودباوریت مشروطه! آدمِ قوی میگه: «حتی اگه سوتی هم بدم، باز هم آدم ارزشمندی هستم.»
📌 ۲. حسادت رو به الگوبرداری تبدیل کن:
به جای اینکه بگی «چرا فلانی از من بهتره؟»، بپرس «اون چیکار کرده که منم میتونم یاد بگیرم؟». تو قراره نسخه بهتری از خودت باشی، نه کپی ناقصی از بقیه.
📌 ۳. «میتوانم» رو جایگزین «باید» کن:
کلمه «باید» استرسزاست و مغز رو قفل میکنه. وقتی به خودت میگی «باید عالی باشم»، میترسی. اما وقتی میگی «میتونم تمام تلاشم رو بکنم»، راه برات باز میشه.
📌 ۴. به بدنت دستورِ قدرت بده:
وقتی استرس داری، بدنت منقبض میشه.
صاف بشین، چونهت رو کمی بالا بگیر و یه لبخند بزن. بدنت که ژست قدرت بگیره، مغزت هم آروم میشه.
⭐ خلاصهٔ کلام اینکه...
شک و تردید مثل موجهای دریاست، همیشه هست. خودباوری یعنی یاد بگیری چطوری روی این موجها سواری کنی و غرق نشی.
📩 با من همراه باش:
@MrMC_ir | MrMC.ir
من مسعود پایمرد هستم؛ بچهی نجفآبادِ اصفهان.
🍃مسیر من از دنیای ادبیات شروع شد؛ از اجراهای کوچکِ سر صف مدرسه گذشت و به تریبونهای بزرگ و برنامههای تلویزیونی رسید. تا جایی که امروز، «صحنه» شده خونهی دوم من.
🎙 قصه از کجا شروع شد؟
بیشتر از ۱۵ ساله که با صحنه رفیقم. توی این سالها، همهچیز رو تجربه کردم؛ از لرزش دستها توی اولین اجرای نوجوانی گرفته تا مدیریت همایشهای بزرگ ملی.
بعد از اون، تصمیم گرفتم کنار آدمهایی باشم که دوست دارن خودشون رو بهتر ابراز کنن. چندین دورهی حضوری و مجازیِ «فنبیان» و «مجریگری» برگزار کردم که خوشبختانه با استقبال و رضایت خیلی خوبِ شما همراه شد.
🎨 آلبوم رنگارنگ تجربههای من
توی این سالها، تجربیات مختلفی به دست آوردم. رتبههای کشوری مختلف در رشتههای شعر، داستان و پادکست کمک کرد توانمندیها و استعدادهای خودم رو بشناسم و تحصیل در رشته روانشناسی باعث شد راه و رسم ارتباط با آدمها رو یاد بگیرم.
👨🏫 در فراز و نشیب روزهای معلمی
من معلم هستم و به این شغل افتخار میکنم. چند سال توی دل مدارس حضور داشتم و با دانشآموزها همنشین بودم. بعد هم تجربه کار به عنوان کارشناس فرهنگی و هنری رو به دست آوردم و امروز هم کارشناس روابط عمومی هستم. این تجربهها، کمکم کرده با آموزش، هنر و رسانه بیشتر از قبل آشنا بشم.
و اما آقای صحنه 👇👇👇
💎 چرا «آقای صحنه» رو راه انداختم؟
توی این سالها فهمیدم چقدر آدمِ حسابی و باسواد داریم که فقط چون فنبیان خوبی ندارن، حقشون خورده میشه یا اصلاً دیده نمیشن.
اینجا قرار نیست فقط «تکنیک» یادتون بدم. من اینجام تا بهتون کمک کنم:
* غول استرس رو موقع حرف زدن زمین بزنید.
* توی جمعها جوری حرف بزنید که همه با اشتیاق نگاهتون کنن.
* و از همه مهمتر، «خودِ واقعیتون» و ارزشِ تخصصتون رو با اعتمادبهنفس ارائه بدید.
من توی سایت آقای صحنه (MrMC.ir) و اینجا، هر چیزی که روی صحنه، توی کلاسها و لای صفحات کتابها یاد گرفتم رو «بیسانسور» باهاتون در میون میذارم.
خلاصه که... خیلی خوشحالم که اینجا هستید.
🔺اگه دوست دارید با من بیشتر آشنا بشید میتونید یه سری به صفحه درباره من سایت آقای صحنه بزنید:
🔗 MrMC.ir/about-me
همراه من باشید که کلی حرف نگفته با هم داریم... 🌿💚
📌 حبس ابد توی زندونی که درش بازه!
📝 خیلی وقتا فکر میکنیم دلیل اینکه توی فن بیان و ارتباط با بقیه درجا میزنیم، اینه که تکنیک بلد نیستیم یا اعتمادبهنفس نداریم؛
اما واقعیت یه چیز دیگهست:
ما توی «زندان ضعفهامون» گیر افتادیم و به هوای خفهی این سلول عادت کردیم.
⚠️ این زندون دیوار سنگی نداره؛
دیواراش از ترسهای قدیمی و گرههای روانیه که هیچوقت جرئت نکردیم باهاشون روبهرو بشیم. بدترش اینه که چون تا حالا «بیرون» رو ندیدی، فکر میکنی دنیا همین چهاردیواری تنگه و سهم تو از زندگی، فقط همینقدر دیده شدنه.
🌿 به این اسارت عادت کردی، چون نمیدونی اگه میلههای «خجالت» یا «ترس از قضاوت» رو کنار بزنی، چه فضای بزرگی جلوت باز میشه.
💡 خبر خوب اینه:
درِ این زندون هیچوقت قفل نبوده و کلیدش همیشه توی جیب خودته.
راهِ بیرون رفتن از اینجا از «شناخت» شروع میشه؛
باید با خودت خلوت کنی، یقهی اون ترسی رو که موقع حرف زدن گلوتو فشار میده بگیری و بهش بگی: «دیگه نمیذارم کنترلم کنی.»
⚡ وقتی بهجای فرار کردن، روی ضعفهات مسلط میشی، دیگه اونا صاحب تو نیستن. باز کردن دری که سالها بهش تکیه دادی و فکر میکردی قفله، فقط یه کم «جسارت» میخواد.
✅ حاضری یه بار برای همیشه با ترسهات روبهرو شی تا مزهی واقعی درخشیدن روی صحنه و راحت حرف زدن با بقیه رو بچشی؟
📩 همراه من باش در:
📱@MrMC_ir | 🌐 MrMC.ir
سلام و عرض ادب
شب همگی بخیر
اومدم سریع یه چیزی بگم و برم:
دوستانی که علاقمند هستن توی دوره جامع فن بیان شرکت کنن و به هر دلیلی در حال حاضر امکان پرداخت شهریه رو ندارن، به آیدی پشتیبانی پیام بدن تا درموردش صحبت کنیم.
نمیخوایم خدای نکرده محدودیتهای مالی که الان تقریباً همهمون به شکلی باهاشون درگیر هستیم، مانع از شور و شوق شما برای یادگیری بشه.
یاعلی 💚🌱
📌 صدای من واقعاً اینقدر رو اعصابه؟!
شده بعد از ویس گرفتن، از شنیدن صدای خودت پشیمون بشی؟ یا حس کنی صدات زیادی نازک و عجیبه؟ خیالت راحت، صدات مشکلی نداره؛ فقط اسیر یک خطای شنوایی شدی!
🎙 ما چطور صدامون رو میشنویم؟
ما همیشه صدامون رو از دوتا مسیر میشنویم، اما موقع ضبط، یکیش قطع میشه:
* مسیر درونی: وقتی حرف میزنی، لرزش تارهای صوتی از طریق استخوانهای جمجمه به گوشت میرسه. استخون مثل فیلتر عمل میکنه و صدا رو بمتر و پختهتر نشون میده. واسه همین تو سر خودت شبیه گویندههای رادیویی!
* مسیر بیرونی: موقع شنیدن ویس، صدا فقط از طریق «هوا» منتقل میشه. هوا دیگه اون لرزشهای بم رو تقویت نمیکنه، پس صدات همونجوری شنیده میشه که واقعاً هست: کمی نازکتر.
🧠 چرا مغز شاکی میشه؟
چون مغزت سالها به اون صدای گرم و بمی که تو سرت میپیچیده عادت کرده و حالا با شنیدن واقعیت، شوکه میشه. این حس بد، فقط به خاطر اینه که با «خودِ واقعیت» غریبهای.
یادت باشه: بقیه همیشه صدای تو رو از طریق هوا شنیدن و بهش عادت دارن. پس این صدا فقط برای تو عجیبه، نه بقیه!
به جای فرار، با صدای ضبطشدهت رفیق شو. انقدر گوشش بده تا اون شوک مغزی از بین بره.
مخلصیم...
📩 همراه من باش در:
📱@MrMC_ir | 🌐 MrMC.ir
📌 چطور صدای پختهتری داشته باشیم؟
برای اینکه صدامون قدرت بیشتری پیدا کنه و اصطلاحاً پختهتر به گوش برسه، باید یاد بگیریم از ظرفیت واقعی ریههامون استفاده کنیم.
برای این کار لازمه عضلات پشت قفسه سینه رو فعال و تقویت کنیم.
در ادامه چند تمرین ساده رو با هم مرور میکنیم 👇🏻
▪️ ۱. تمرین آغوش
سادهترین راه برای شروع اینه که خودتون رو بغل کنید! بازوها رو طوری دور قفسه سینه گره بزنید که دستها به پشت برسه، بعد کمی به سمت جلو خم بشید. در همین وضعیت شروع کنید به کشیدن نفسهای عمیق.
این کار کمک میکنه فضای پشت قفسه سینه باز بشه و هوا به بخشهایی از ریه برسه که معمولاً کمتر فعال هستن. 🌱
▪️ ۲. رفع انقباض و کشش پهلوها
خشکی و گرفتگی بدن اجازه نمیده صدا با کیفیت اصلیش خارج بشه. خیلی آرام به یک سمت خم بشید و چند نفس عمیق و آگاهانه بکشید، بعد همین حرکت رو برای سمت دیگه تکرار کنید.
این تمرین به کاهش انقباضهای اضافی در گلو و قفسه سینه کمک میکنه.
▪️ ۳. رهاسازی شانهها و اصلاح تنفس
خیلی از ما هنگام صحبت در جمع یا زمان استرس، ناخودآگاه شونههامون رو بالا میبریم. همین موضوع باعث میشه تنفسمون سطحی و کوتاه بشه.
شونهها رو کاملاً رها کنید و تمرکزتون رو بذارید روی اینکه دم و بازدم، بهجای بالاتنه، به سمت پایین شکم و پشت ریهها هدایت بشه.
▪️ ۴.زمزمه و ایجاد ارتعاش
حالا که مسیر تنفس رو باز کردید، نوبت به گرمکردن صداست. با لبهای بسته شروع کنید به زمزمه کردن (مثل صدای «هوم» ملایم).
سعی کنید ارتعاش رو روی لبها و جلوی صورت حس کنید. این کار به تقویت طنین و شفافیت صدا کمک میکنه.
✅ استمرار در انجام این تمرینها کمک میکنه تنفس سطحی رو با تنفس عمیق جایگزین کنید و از ظرفیت کامل صداتون استفاده کنید.
📩 همراه من باش در:
📱 @MrMC_ir | 🌐 MrMC.ir