📌 تمام این سالها، کلی آدم باهام درددل کردن که:
«فلانی! ما واقعاً خجالتی هستیم و توی جمعها بدجوری معذب میشیم؛ همینم باعث شده کلی فرصت رو از دست بدیم.»
▪️ میگن بهخاطر این کمرویی، نه میتونیم با آدمِ موردعلاقهمون سر صحبت رو باز کنیم، نه میتونیم حقمون رو بگیریم و نه حتی به کسی یه پیشنهاد ساده بدیم.
💡 من به همشون یه حرف زدم، به شما هم همونو میگم:
اصلاً لازم نیست نقش آدمهای خیلی زبونباز و برونگرا رو بازی کنی یا بهزور خجالتت رو قایم کنی.
👇🏻 اتفاقاً خیلی راحت برو جلو و بگو:
«راستش من یه کم خجالتیام و صحبت کردن برام سخته، ولی چون این گفتگو برام مهم بود، به ترسم غلبه کردم و اومدم جلو.»
💎 با همین جمله، نهتنها خودتو نشکستی، بلکه نشون دادی چقدر جسوری.
ادامه در پیام بعدی 👇🏻
⭐ حالا چطوری از خجالتی بودن به نفع خودت استفاده کنی؟
اینجوری:
🌱 صداقت داشته باش
وقتی صادقانه از حست میگی، طرف مقابل پیش خودش میگه: «دمش گرم، چقدر آدم روراستیه!»
اینکه میبینه برای همصحبتی باهاش داری از یه مانع درونی رد میشی، براش جذابه و اجازه میده با «خودِ واقعیت» ارتباط بگیره.
🔶 تو برای بقیه یه معمای جذابی
ساکت بودن به این معنی نیست که چیزی بارت نیست. اتفاقاً خجالتی بودن باعث میشه زود سفرهی دلت رو پهن نکنی و همین، یه هالهی رازآلود دورت میسازه و جذابتر دیده میشی.
🌿 از محیط کمک بگیر
وقتی استرس میگیری، بهجای زوم کردن روی لرزش صدات، محیط رو وارد گفتگو کن؛
کافه، صف، نمایشگاه یا هر فضای مشترک دیگه، بهترین بهونهها رو میدن.
🔥 توی محیطهای بیخطر تمرین کن
آسانسور، صف نونوایی یا ایستگاه مترو جاهای امنیان برای تمرین گپهای کوتاه. چون قرار نیست این آدما رو دوباره ببینی، فشار اشتباه کردن کمتره.
📝 لبخند رو دستکم نگیر
گاهی اصلاً لازم نیست حرف بزنی. یه لبخند ساده یعنی: «من اوکیم.»
اگه جوابش لبخند باشه، یعنی گفتگو عملاً شروع شده.
⚠️ خلاصه کلام
راحت نبودن با ارتباط برقرار کردن، ضعف نیست؛ یه ترجیح شخصیه.
باهاش رفیق شو و برای ساختن ارتباطهای انسانیِ عمیق ازش استفاده کن.
✅ مخلصیم…
📩 همراه من باش در:
📱 @MrMC_ir | 🌐 MrMC.ir
راستش رو بخوای
گاهی پیامهایی میگیرم که به ادامه دادن مسیر امیدوار ترم میکنه 😎🤩
این پیام رو یکی از هنرجویان دوره قبلی برام نوشته و حقیقتش برای من از هر آماری ارزشمندتره 🥰
من باور دارم فن بیان فقط مجموعهای از تکنیکها نیست؛
بلکه مسیریه برای کشف تواناییهایی که توی وجودتون پنهان شده 🌱
🔹اگه درباره دوره جدید سوالی دارید، خوشحال میشم برای مشاوره و گفتگو در خدمت باشم ☺️👇
@MrMC_admin
#لبخند_رضایت
📩 همراه من باش در:
📱 @MrMC_ir | 🌐 MrMC.ir
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙فقط ۳ ظرفیت خالی برای دوره ستاره سخن باقی مونده...
🔹ظرفیت دوره بسیار محدوده و تنها امکان میزبانی از ۱۰ نفر رو داریم.
این دوره مناسب کساییه که دوست دان:
▫️ با اعتمادبهنفس صحبت کنند
▫️ در کلاس، جلسه یا ارائه حرفهایتر ظاهر بشن
▫️ لحن و زبان بدن خود را اصلاح کنند
📌 دورهای کاربردی با:
✅ آموزش کاملاً تمرینمحور
✅ راهنمایی گامبهگام
✅ امکان صدور گواهی معتبر
💰 مبلغ سرمایهگذاری: فقط ۷۹۰ هزار تومان
🔹اگر قصد دارید سال جدید رو با تسلط بر یک مهارت کلیدی آغاز کنید، برای مشاوره و ثبتنام پیام بدید 👇
@MrMC_admin
📩 همراه من باش در:
📱 @MrMC_ir | 🌐 MrMC.ir
خیلی وقت پیش کتابی خوندم به نام «طرز فکر».
تو کتاب دو مفهوم معرفی شده بود: طرز فکر ثابت و طرز فکر رشد.
طرز فکر ثابت میگه همهچیز از قبل تعیین شده و هر کسی با یه سری کارت مشخص به دنیا اومده. اختیار آدم محدود به یاد گرفتن بازی با همین کارتهاست. کارتها ثابتن و بخش بزرگی از بازی هم به شانس وابسته؛ یعنی دست آدم بستهست.
طرز فکر رشد میگه درست که با یه سری کارت به دنیا اومدم، ولی بخشی از اونها سفیدن و میتونم اونها رو طراحی کنم تا بازی رو به روش خودم پیش ببرم. حتی میتونم روی قوانین بازی هم اثر بذارم.
این دو طرز فکر دو جهان متفاوت میسازن: یکی میگه «همینه که هست» و قرار نیست چیزی تغییر کنه؛ اون یکی میگه نه! میشه بهتر شد، رشد کرد، فراتر از مرزهای تعیینشده رفت.
تفاوتشون، تفاوت وسعت دنیای آدمهاست.
شاید بزرگترین سرمایهگذاری هر کسی، همین باشه که به جای چنگ زدن به محدودیتهای قدیمی، «طرز فکر رشد» رو در خودش پرورش بده.
🔶 @MrMC_ir
11.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«دگران کاشتند و ما خوردیم
ما بکاریم و دیگران بخورند»
🔹 چندماه پیش، در «آیین تجلیل از معلمان پژوهشگر استان اصفهان» فرصتی دست داد تا #شعر «کسری و دهقان» ملکالشعرای بهار رو یک بار دیگه بخونم و از مرور کردنش، غرق لذت بشم...
🎧 شما رو به شنیدن این ۳ دقیقه حکمت و حکایت دعوت میکنم
#لحظه_نگار #نمونه_اجرا
📩 همراه من باش در:
📱 @MrMC_ir | 🌐 MrMC.ir
سلام به همگی، صبحتون بخیر 🥰🌱
این روزها میبینم و میشنوم که خیلی از اطرافیانم و حتی خیلی از کسایی که محتواشون رو دنبال میکنم (به دلایل واضح) با سطح بالایی از اضطراب روبهرو هستن. به همین خاطر این هفته خیلی دوست دارم درباره اضطراب صحبت کنیم.
یاد گرفتن مهارت مدیریت اضطراب میتونه هم در زندگی شخصی و هم در مسیر فن بیان خیلی کمککننده باشه.
▪️ قراره چند نکته و مفهوم مهم رو مرور کنیم، چند تکنیک ساده یاد بگیریم و در نهایت یه دوره آموزشی انگلیسی با زیرنویس فارسی که رایگان در اینترنت در دسترسه، بهتون معرفی کنم تا استفاده کنید.
امیدوارم این مطالب، مخصوصاً اگر خودتون هم این روزها با اضطراب مواجه هستید، یه راهنمای ساده و کاربردی براتون باشه.
#مدیریت_اضطراب
voice.ogg
زمان:
حجم:
7.1M
🎧 #صوت_آموزشی | اضطراب رو بهتر بشناسیم
🔹تا حالا با خودتون فکر کردید که اضطراب چیه و چرا تجربهش میکنیم؟
شده از خودتون بپرسید که آیا قدیمیترها هم مثل ما مضطرب میشدن یا این مشکل محصول زندگی مدرنه؟
🔺توی این صوت ۶-۵ دقیقهای، نگاهی انداختم به اضطراب و مقدمهٔ بحثی رو تشریح کردم که تو روزهای آینده ادامهش میدم.
🔺بیاید اسمش رو بذاریم #ما_و_اضطراب تا بعداً اگه لازم شد راحتتر بتونیم توی کانال پیداش کنیم.
#مدیریت_اضطراب
📩 همراه من باش در:
📱 @MrMC_ir | 🌐 MrMC.ir
و چهل روز، از آن روز پرآشوب گذشت...
یاد هموطنان عزیزی که در روزهای سخت و غمناک دیماه، جان خودشون رو از دست دادند گرامی باد 🖤🖤🖤
این دهان بستی دهانی باز شد
تا خورندۀ لقمههای راز شد
لب فرو بند از طعام و از شراب
سوی خوان آسمانی کن شتاب
گر تو این انبان ز نان خالی کنی
پر ز گوهرهای اجلالی کنی
طفل جان از شیر شیطان باز کن
بعد از آنش با ملک انباز کن
چند خوردی چرب و شیرین از طعام؟
امتحان کن چند روزی در صیام
چند شبها خواب را گشتی اسیر؟
یک شبی بیـدار شو دولت بگیر
#شعر #مولانا
🔹دوستان عزیزم؛ در سفرههای سحر و افطار ما رو هم از دعای خیرتون محروم نکنید.
🌙 طاعات همگی مقبول درگاه حق 📿🤲
@MrMC_ir | MrMC.ir
🔺روزهای گذشته، درخواستهای متعددی برای برگزاری دوره مجریگری داشتیم ☺️
🔹خوشحالم که این همه آدم علاقهمند به اجرا داریم که دوست ندارن فقط ستاره سخن باشن؛ مشتاق این هستن که #ستاره_صحنه باشن...
🔹اگه شما هم جزو این گروه هستید، یادتون نره کانال رو مرتب چک کنید چون خبر مهمی براتون داریم 😉
@MrMC_ir | MrMC.ir