غصههاتو بیار با هم بخوریمشون!
☁️ چند ماه اخیر برای خیلیها واقعا سخت گذشت. تورمِ خورد و خوراک و بقیه چیزها کاری کرد که دخل و خرج با هم نخونه و آدمها مجبور شن توی هرم مزلو اونقدر بالا پایین بشن تا بتونن فقط زنده بمونن.
🏠 خیلیها شغل از دست دادن، کلی خونه خراب شد یا آسیب دید، خیلیها عزیز از دست دادن و هزار تا اتفاق افتاد که هر کدومش برای سختتر کردنِ زندگیای که همینجوریش هم آسون نیست، کافی بود.
😔 برای همین، انگار این روزها پرعرضهترین جنس بازار، غصهست. کافیه یه دور سر بچرخونی؛ توی هر نگاه حداقل یه آدم پریشون میبینی که حیرون مونده که چی کار کنه.
(۱ از ۳)
👇🏻👇🏻
🔺 پس این روزها دست روی دست گذاشتن فایده نداره. اینکه درِ خونه و دلمونو ببندیم و بگیم «خودشون یه کاریش میکنن» هم انصاف نیست.
💎 بهتره یه کم سرمون رو بالا بگیریم. اطراف رو نگاه کنیم و ببینیم چه خبره. بعد ببینیم چقدر بضاعتمونه. همونو ببریم برای بهتر کردن زندگی بقیه خرج کنیم.
🤝 نیم ساعت پای درد دل رفیقمون بشینیم. یه ربع غصهی یه فامیل گرفتار رو بخوریم و بزنیم روی شونهش و بگیم «درست میشه». یه جعبه شیرینی بخریم بریم خونهی آشناها با چایی بخوریم و چند کلمه حرف بزنیم که دلمون باز شه.
🌱 اگه هم از دستمون کار مالی یا جانی برمیاد، تا جایی که توان داریم کمک کنیم.
(۲ از ۳)
👇🏻👇🏻
❌ برای ساختن رابطههای درست، بالا بردن اعتبار اجتماعی، محبوبیت و چیزهای ارزشمندِ دیگه، نقش بازی کردن و فن زدن و سیاست پیاده کردن، خیلی جواب نمیده.
✅ مسیرش از همین همدلیها و مهربونیها و اهمیت دادنها و وقت گذاشتنها و حتی گاهی هزینه کردنها میگذره.
🌻 سرمایهی اجتماعی چیز کوچیک و ارزونی نیست؛ ذرهذره جمع میشه و وقتی لازم داری مثل فرشتهی نجات بالای سرت ظاهر میشه.
💎 اینها لطفِ یکطرفه نیست؛ همش یه روز به آدم برمیگرده.
حتی میشه گفت پرسودتر از خیلی از سرمایهگذاریهای رایجه و بازدهی بیشتری داره.
🌸 بهترین بخشش اینه که برای روزای بارونی آینده یه جور گارانتیه. یه اطمینان خاطر که فردا اگر تو هم زیر بارون موندی، یکی پیدا میشه یه چتر بالای سرت نگه داره که خیس نشی.
ارادتمند شما،
شاگرد کوچک دنیای ارتباطات
مسعود پایمرد 🌱
(۳ از ۳)
🚨 قبل از فرستادن ویس، حتماً اجازه بگیر!
دنیای دیجیتال یهو وارد زندگیمون شد و فرصت چندانی برای یاد گرفتنِ آداب معاشرت توش نداشتیم؛ برای همین خیلی طبیعیه که گاهی تو این فضا رفتارهایی ازمون سر بزنه که گاهی دیگران رو به زحمت بندازه.
به نظرم بد نیست هر از گاهی یه نگاهی به #اتیکت_فضای_دیجیتال بندازیم و نکاتی رو مرور کنیم. اینجوری هم ارتباط گرفتن با ما راحتتر میشه و هم خودمون حرفهایتر به نظر میرسیم.
👇🏻👇🏻
▪️ نکتهی امروز در مورد آداب ارسال پیام صوتی (ویس مسیج) هست.
خیلی برام پیش اومده که یه نفر ناشناس یا کسی که اصلا باهاش صمیمی نیستم، اولین پیامش تو تاریخچه چتمون یه ویس چند دقیقهای بوده!
در صورتی که من نه میدونم پیام چیه، نه اون فرد رو میشناسم، و نه حتی تو اون لحظه شرایط مناسبی دارم که بخوام ویس گوش بدم.
فکر کن اگر همین پیام، متنی بود و طرف یه کم زحمت میداد، اول خودش رو معرفی میکرد و میگفت در مورد چی میخواد حرف بزنه، چقدر همه چی سادهتر پیش میرفت و ارتباطمون موثرتر شکل میگرفت.
👇🏻👇🏻
🔺 نکتهی مهمی که میخوام روش تاکید کنم اینه که تا جای ممکن تو دنیای دیجیتال، مخصوصاً وقتی برای اولین بار به کسی پیام میدی، پیام متنی بفرست.
قبول دارم که زدن دکمهی ضبط ویس خیلی راحتتر از تایپ کردنه، ولی آیا برای طرف مقابل هم به همون اندازه راحته؟
اگه برای اولین باره که با کسی حرف میزنی، بهتره این پیام متنی شامل معرفی خودت و کاری که داری هم باشه.
اما اگه برای دوستت یا کسی که قبلاً باهاش صحبت کردی میخوای یه پیام غیرمتنی بفرستی، بهتره اول بپرسی که آیا طرف مقابل شرایط و تمایل شنیدن ویس رو داره یا نه. اگه شرایطش اوکی بود، این کار رو بکن؛ در غیر این صورت، همیشه اولویت با پیام متنیه.
ضمناً اگه ویس طولانی میفرستی، خوبه که یه کپشن کوتاه هم براش بذاری تا طرف بفهمه شنیدن این ویس چقدر مهمه و در مورد چیه.
از توجهتون به این موضوع سپاسگزارم
ارادتمند شما،
آقای صحنه 🌱
Jang-e-Ramezan.pdf
حجم:
196.1K
#متن_مجری | تجمعات مردمی و جنگ رمضان
🔹این متن مجری، مناسب برنامههای تجمعات مردمی و جنگ رمضان با مجموعهای از اشعار، متن ادبی و مطالب حماسی تدوین و تنظیم شده است. انشاءالله که مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.
♨️ لینک مشاهده مطلب روی سایت:
🔗 https://mrmc.ir/jang-e-ramezan
💠 آقای صحنه | آموزش فن بیان و مهارتهای ارتباطی
@MrMC_ir | MrMC.ir
دولتمند خلف4_1034346103333453908.mp3
زمان:
حجم:
4.7M
شاه پناهم بده، خستهٔ راه آمدم...
🎙 دولتمند خالف
#موسیقی
در سایهسار بارگاه امام رضا (ع)...
در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه سلاماللهعلیها، توفیق همراهی با جمع زائران نصیبم شد و قدم در حرم روشن حضرت رضا علیهالسلام گذاشتم.
در آن خلوتِ پرنور، یاد همه دوستان در دلم بود. یکییکیشان در ذهنم گذشتند و برای هرکدام دعایی کردم.
امید دارم سایه محبت، کرامت و دعای خیر این بزرگواران، چون پردهای از آرامش، همواره بر زندگی ما گسترده باشد 💚🌱
#لحظه_نگار
سلام به همگی.
صبحتون به خیر و نیکی.
تموم شدن ماه کشدار فروردین و فرارسیدن ماه زیبا و بهشتی اردیبهشت رو به تکتک آحاد جامعه تبریک و تهنیت عرض میکنم. 😁🌱
امیدوارم از زیباییهای این ماه قشنگ بیشترین بهره رو ببرید و به قول دوستان: «عِشششش کنید!» 😉🤌🏻
تعداد قابل ملاحظهای پیام به آیدی پشتیبانی فرستادید که انشاءالله همین امروز تلاش میکنم به همهشون جواب بدم.
واقعاً از شما ممنونم که بنده رو بهعنوان برادر کوچیک خودتون قابل میدونید تا در حوزهی اجرا، روابط بینفردی، فن بیان و ... کمکتون کنم.
امیدوارم این همراهی ادامهدار باشه و بتونیم در کنار هم رشد کنیم.
مخلص شما:
مسعود پایمرد 🌱💚
📸 گزارش تصویری | اجرای برنامه در سومین شب موکب اداره کل آموزش و پرورش
🔹سهشنبه شب، توفیق داشتم در سومین شب از برگزاری موکب اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مجری برنامه باشم و دانشآموزان مستعدی رو روی صحنه دعوت کنم. الحمدلله حضور مردم پرشور بود و از غرفههای آموزشی، مشاورهای و فرهنگی هم استقبال خوبی شد.
🔹اگر اصفهانی هستید، این شبها یه سری به موکب ادارهکل آموزشوپرورش در میدان شهدا بزنید.
#لحظه_نگار
@MrMC_ir | MrMC.ir